srijeda, 20.04.2011.

tko je agresor, a tko žrtva?

Postoji grupa ljudi koje prezirem i kojih se gnušam, ljudi kojih se ne volim ni sjetiti da postoje jer mi to odmah pokvari raspoloženje, onih za koje vjerujem da bi svijet bio bolji da ih nema. To su odgajivači i vlasnici pasa za borbu i klađenje.

Psi su dobra i privržena stvorenja, suština im je da su čuvari, pomoćnici i prijatelji, ali takvi neljudi ih nečovječnim postupcima transformiraju u čudovišne zvijeri. Za takve vlasnike oni su samo sredstvo za stjecanje novaca, potrošna roba, cijene ih samo onoliko koliko im koriste.

Vlasnici se dogovore, publika-kladitelji (ne mnogo bolji od vlasnika pasa i organizatora klađenja) se okupe, izbezumljene pse ubace u borilište, psi nasrnu, jedan strada manje, drugi više...

Kad bi psi govorili i ako bi ih nakon borbe pitali, oba bi se požalila „Nije bilo druge! Ja sam se samo branio, morao sam napasti!“ Zatim bi, u zavisnosti kako je borba protekla, nabrajali: „On mi je odgrizao uho!... Zagrizao je ovo malo repa što imam!... Napao me je kao najgori krvolok!“ Naposljetku bi zaključili: „Onaj drugi je agresor! Ja sam žrtva!“ Je li žrtva onaj koji je više stradao ili agresor onaj koji je prvi iskesio zube?

Vlasnik i pas samo naizgled žele isto, pobjeda za svakoga od njih znači nešto sasvim drugo, samo se naizgled zajedno bore, premda jedan komandira, a drugi skače na komandu. Vlasnici se nikada sami ne bore, samo broje novce.

Trebao bi se naći vrlo, vrlo, vrlo pametan pas, toliko pametan koliko pas ne može biti, da zaključi da su obojica pasa žrtve, a vlasnici su agresori. Nedvojbene žrtve bili bi pudlica, pekinezer, ovca ili zec da su se kojim slučajem našli na tlu arene, ali i njihovo stradanje išlo bi na dušu onih koji su sve zamijesili i zakuhali. Tragika žrtve je ne samo u tome što je stradala, nego i da ne može dokučiti tko je tome stvarno kriv. Pas koji je nakon borbe na samrti posljednjim će snagama svom krvniku polizati ruku.

Jedini način da se zauvijek prekinu borbe pasa je da se zabrane zakonom, a oni koji zakon krše strpaju u zatvor.






<< Arhiva >>

eXTReMe Tracker