ponedjeljak, 28.12.2009.

problem s elitom

U skladu s navadom da tiskane novine čitam s nekoliko dana kašnjenja, kad se nakupi hrpa, pa mogu lakše ocijeniti što je vrijedno, što bezvezno, dohvatio sam se "Slobodne Dalmacije" od 26.12. godine koja je upravo na izmaku i pročitao razgovor s Emilom Tedeschiem, većinskim vlasnikom "Atlantic grupe". Pozornost mi je privukao sljedeći odlomak:

"…krivac za stanje u državi su hrvatske elite bez iznimke - politička, gospodarska, crkvena, akademska, pa i sindikalna. Hrvatske elite su u potpunosti zakazale i nose veliki dio krivnje za krizu u Hrvatskoj!"

U prvi mah mi se ta ocjena učinila vrlo pronicljivom, ali onda mi je palo na pamet da kriminalna elita, po svemu sudeći radi svoj posao vrlo dobro, nimalo nije zakazala, iako to ni u kojem slučaju ne okrnjuje osnovnu poruku da hrvatske elite (pa tako i elita kriminala) nose svoj dio krivnje za stanje u našoj zemlji. Čim sam zastao i obratio pozornost izjavi koja me privukla, izronile su na vidjelo i druge manjkavosti.

Naime, iako i ja smatram da su politička, gospodarska, crkvena, akademska, sindikalna i još neke druge vrhuške uvelike krive za stanje u državi i društvu, ne mislim da su elite išta krive, već da postoji problem s elitama. U politici nisam sklon elitizmu koliko god ga cijenim na drugim područjima života, a sociološko obrazovanje me upozorava da se elita može definirati na više načina, no suština je problema da se ono što se kod nas smatra elitama - čas iznimkama! - ustvari šljam. Ta takozvana elita je bagra i ološ koji se probio na mjesto elite, tipovi s koca i konopca, kriminalci, marginalci, fanatici i beznadni slučajevi izigravaju elitu, likovi s dna kace postali su stupovi društva, te nam ne može biti bolje od onoga kako je. Od glave riba smrdi i utoliko je Tedeschi u pravu kad na nju ukazuje, ali sve je to tek posljedica onoga kako je do svega toga uopće došlo.



<< Arhiva >>

eXTReMe Tracker