24.12.2007., ponedjeljak

Lajv from dnevna soba

Mili moji,

kad ne kašljem, kišem. Ali sam doma, doma u svom zagrebačkom stančiću. Kupovine su preživljene, Prva Zakonita nije zaprijetila odlaskom dan prije praznika. Ulovili smo karte za "Misiu" - divan koncert sinoć za kraj godine...
Sad nam valja kuhat, sjeckat, odmjereno pijuckati do navečer.

Ergo - - kad sam šetajući vlastitim životom ve-de-provincijalca posprdno i znatiželjno šutnuo usputnu limenku zvanu BLOG, nisam niti slutio koliko će iz nje čarobnog praha izletiti... Ne vjerujem nešto u čuda, ali raduje me; pomaže... :-)

Utoliko, posve trijezan, još jutarnje neotuširan i prigodno krmeljav, ne ostavljam na vašim blogopragovima poklone, ne potpišavam se pod vaše postove. Nego vodenjački izvrćem princip, te eto na svom pragu objavljujem Urblog et Orblog:

SVIMA VAM HVALA NA ČITANJIMA I KOMENTARČIĆIMA; NADAM SE DA VEDRI, ČILI, ZAMIŠLJENI I SVJESNI NASTAVLJAMO POSLIJE PRAZNIKA.
ŽELIM VAM ZDRAVLJE, SREĆU U MALIM TRENUCIMA I POKOJEM VELIKOM; SPOSOBNOST DA PREPOZNAJETE BITNO I ZABORAVLJATE NEBITNO.
ŽELIM VAM SVIMA SRETAN BOŽIĆ I SVE NAJBOLJE U NOVOJ GODINI!

kiss

- 12:15 - Stisni pa pisni (14) - Papirni istisak - #

20.12.2007., četvrtak

Dean, who... ?

Budi se Istok i Zapad…kiss
Oliti, Putin servira nasljednika na ruskom carskom tronu; Ms. Clinton i Mr. Obama pokušavaju predizborno dokazati da vrit nije mimo.
(Zbilja; kako bi u SAD-u izgledala koalicija??)
Na filmskom planu poslijeprekozidnog sljubljivanja, čitam nekidan, Tom Hanks je za Spielbergov DreamWorks premišljao novi film; „Comrade Rockstar“.

Dođe mi pitati moju američku prijateljicu Sarah, zna li zapravo, tko je njezin zemo Dean Reed. I što bi se meni desilo da odem pred neku američku ambasadu simbolično prati njihovu zastavu.
No, Sarah radi za State Department, pa je ne želim kompromitirati – Orwell, „Big Brother“, znate već… A prohtjet će mi se i vidjeti Ameriku nekad, pa… ni sebe ne želim kompromitirati. „Big Brother“, znate već & znate opet.
O potrebi pranja ionako je sve jasno…wink

Ali nisam izmislio niti Deana Reeda niti ovo sa zastavom.
Ukratko, sladunjavi američki pjevač iz Colorada otputio se početkom šezdesetih godina prošlog stoljeća na turneju Južnom Amerikom, gdje je ubrzo na hit-listama pretekao i Elvisa i Paula Anku. U to se vrijeme pod dojmom socijalnih kontrasta Latinske Amerike približio ideji socijalizma. Postaje prominentan politički aktivist, druži se sa Pablom Nerudom, Victorom Jarom, Salvadorom Allendeom. I dok vladi SAD-a svojim djelovanjem i publicitetom usred hladnog rata postaje opak trn u oku, Sovjetski Savez u njemu prepoznaje idealno ideološko sredstvo – pila naopako, prominentni Amerikanac protiv američke politike… - pazite, govorimo o šezdesetima…

1970., El Cantor Dean pred američkom ambasadom u Santiago de Chileu simbolično pere zastavu SAD-a „od krvi Vijetnama i drugih ratova“. Po nekim suvremenicima, tim činom, koji je odjeknuo van granica Chilea, osigurava izbornu pobjedu ljevičaru Salvadoru Allendeu tjedan dana kasnije. Ovaj tijesnom većinom postaje predsjednik države, te uz pomoć nobelovca Pabla Nerude spašava Reeda zatvora.
Sovjeti likuju; imaju svog Amerikanca – počinje konstrukcija mita.
People Magazine 1976. piše, otprilike – Uz predsjednika Forda i Henryja Kissingera, Dean Reed je najpoznatiji Amerikanac iza Željezne zavjese.
/Isti taj moj landsman Kissinger kasnije javno potvrđuje vladinu podršku rušenju Allendea u korist Pinocheta. Slijedom puča, Victor Jara ubijen je na stadionu u Santiagu; Allende izvršava samoubojstvo nešto kasnije. Ostatak je priča o Pinochetu./

Tokom osamdesetih, živio sam u Istočnoj Njemačkoj.
Prve kazete u životu – poslao mi ih je stric iz Australije – bile su dvije Elvisove i jedna Neila Diamonda; Ramonese sam skužio kasnije, sjetivši se Šparke mlađeg (razrednog pankera rofl).
Uglavnom, socijalistička ideja bila je u socijalističkoj Njemačkoj sveprisutna; u neke sam stvari zbilja i povjerovao; druge, koje sam odbijao kao naivnu propagandu, tek sam kasnije prepoznao kao istine, o kojima dan-danas svakodnevno grintamo.
Kako god, Dean Reed se uklapao u moju pubertetsku sliku svijeta.
Dapače… Smišljajući način napuštanja DDR-a, pokušavao sam stupiti u kontakt s njim, igrajući na kartu njegovog javnog utjecaja.
(O mom preletu u Slobodnu Europu drugom zgodom...)

Reedova karijera „salonskog komunista“ polovicom osamdesetih brzo je zalazila; među nama u DDR-u tada, Reed je gubio ugled samom činjenicom, što se s američkom putovnicom u džepu lako pjeva o socijalizmu i revoluciji…
1986. El Cantor je pronađen mrtav u jezeru kraj svoje kuće blizu Berlina. Nacija gubi ikonu. Par godina kasnije, Njemačka je ujedinjena, Reed zaboravljen.

Dakle zašto sam stavio njegovo ime u okvir svog bloga, uz Genschera, Brandta, Anu Rukavinu…?
Jer se pitam, produciraju li mediji danas toliko jednokratnih mitova da one zbiljske više ne vidimo u masi trenutka. Jesu li idealistični borci za temeljne vrijednosti zbilja izumrli nestankom željezne zavjese, ili više nema potrebe za njima?
Reed je krenuo prati onu zastavu 1970. – prije skoro trideset i osam godina. Tada sam rođen…
Koliko praška bi otada trebalo, za zastave i za sve nas, koji smo mic po mic postali rogonje i ovce, Zapadnjaci bez Istoka…?

Moja Sarah vjerojatno za Reeda nikad nije čula. Posve sigurno bi me histerično odvraćala od provokacije pred ambasadom.
Za prošlošću inače ne žalim; idole nemam. Ali ponekad … kao da među nama hodaju prazne siluete… Kao da ih treba prepoznati, popuniti…
Jer neke su stvari vječne poput istine...


/ Trailer za dokumentarac – „The Red Elvis“… Leopold Gruen/

P.S.
Ovo sam pomalo pisao sam sebi. Već duže, vođen vodenjačkom znatiželjom i strukovnim interesom, kopkam po priči iz koje sam gotovo slučajno izvukao svoje blogokrsno ime. Jučer … sam odjednom zastao... Mali oportunistički pizdun u meni opako se prepao. Ne znam, želim li kopati dalje.
… Koja je cijena istine, koju sam ja spreman platiti... ? ...

- 10:17 - Stisni pa pisni (12) - Papirni istisak - #

18.12.2007., utorak

Slaven i Slavenka, Guenther i ja

Sredinom mračnih devedesetih u Hrvatskoj, Slaven Letica javno je Slavenku Drakulić nazvao vješticom, prigovarajući joj manjak distinkcije u propitivanju odgovornosti i krivnje nacije, spola i pojedinca u ratu. Otprilike.
Slavenu-intelektualčini nije dlaka pala s glave – a nije ni mogla… - a njegova imenjakinja Slavenka kratko poslije pod prijetnjama i nacional-mobingom napustila je Hrvatsku. Još jedan Brain-Drain, pet maraka kila.
Kratko je trajalo, a Drakulićka je zapravo postala naš prešutni „izvozni hit“ - jedan od rijetkih onovremenih sinonima hrvatskog disidentstva u Europi; doma tabuizirana, vani faca.
Letica tu krunu nikad nije ponio; bio je i ostao je patetični šteker opće prakse.

Tada, devedesetih, hrvatski studenti nisu izišli na ulice kako bi osudili sveprisutne, konkretne manire diktature u društvu. Eventualno su sotto voce, uz pivu, mrljucnuli koju o skupim bonovima za menzu.
Kako ne bismo bili upitni, svi smo manje-više hajkali na pravoslavlje, na ličkog Srbina koji nam vodi Kućni savjet, na Bregu i Bajagu. Bilo je oportuno; znalo se.
U priču o Bosni se nismo šteli mešat; bumo prvo vidli, ko bu pobedil - ziher je ziher... Jedino smo „Musliće“ uglavnom prezirali i pljuvali, jer su uglavnom bili šaka krezubog izbjegličkoj jada - preplavili su nas likovi iz viceva o Muji i Fati, a mi ni da se nasmiješimo. Dapače…
Bilo je to vrijeme, kad se naš Faust Šeparović i sam od viktimologa premetnuo u famoznu žrtvu koja ljubi ...Mephista... (bio sam u njegovoj kancelariji baš kad je dobio haber da ga Tuđman uskrsava).
Čičak je tada već lebduckao iznad vlastite veličine; Drago Pilsel sam se sve češće razmontiravao, na žalost. Carl-Gustaf Stroehm postao je pitur u ružičasto svega što je vuklo na smeđe i crno. Radio je to „upravo zato“, kako mi je jednom rekao.

Danas, desetak - dvanaest godina kasnije, ne znam u kojoj je fazi Letica; je li trenutno potonuo, ili već opet po navici izranja. Nije mi ni bitno, osim…
Letica mi je šlagvort za nadpostovsko, vlastito očekivanje prema javno djelujućem intelektualcu. I za proiptivanje kolektivnog licemjerja.

Kako veli i Raos jučer u „Latinici“, kod nas je malo uočljivih, moralno jakih autora, koji bi uspjeli javno i van samog ceha postavljati etički standard i korektiv općeg razmišljanja.
Digresija o primjeru Guenthera Grassa daleko bi me odvela, ali mislim da nedavni „outing“ pripadnika SS-a čak daje dodatnu pozitivnu dimenziju njegovom mjestu u europskoj kulturi. Grass je uvijek zagovarao iste vrijednosti, a sad je ponudio i jedan od motiva - onaj o suprotnosti trenutka iz kojeg trajna vrijednost nastaje. Možda ne baš s tom namjerom, ali upravo je time pojasnio moralni kontinuitet.
E baš tu mi dakle Letica i Letice „padaju“ – niti te ima, niti rasteš, po svome se tragu orijentirajući.

Drago mi je - Slavenka Drakulić se vratila. Hrvatska danas mirnije spava i diše punijim plućima. Duh „Stojedinice“, „Ferala“, Dežulovića i ono malo svjetionika naše nacijice ipak su nas trajno i nepovratno, nadam se, „zarazili“ slobodom propitivanja i kritikom vlastitog uma. To me raduje, i osobno me se tiče…
Naravno, znam i da svijest nacije – posebno mladodržavne – ne sazrijeva preko noći; stvar je vremena, kvasca u masi (!), temperature. Stvar je kuhinje (… gastro-fusion, tradicija, euro-integracija…wink)
Ali baš tu mi se nameće pitanje licemjerja mase.

Ajmo sad pogledati oko sebe malo.
Šeparovići i Letice to su, što su.
Mi pak skoro pa kolektivno slušamo Edu Maajku, smijemo se Enesu-Šemsi, navijamo lani za Hamdiju u „Big Brotheru“. Mi smo si okej s „Muslićima“. „Radio 101“ podrazumijevamo; što Galbraith i Jarnjak imaju s tim, klincima ne bi niti bilo jasno, a i sami se tek moramo prisjetit' …

Puno smo toga zaboravili, dosta toga poisključivali i potisnuli; furamo se malo na zaborav i bedastoću. Ziheraški cupkamo u trendu, tada i sada.
E zato, velim, licemjerje.
Jer sad smo sretni što imamo autore poput Slavenke Drakulić; sad ćemo je preko dalekovidnice tapšat po ramenu jaranski i u „Pola ure kulture“ rastezat.
/Kuži to; pola ure kulture. A „Big Brothera“ - kol'ko, desetak sati tjedno? lud hrvatska/
Zadovoljni smo - Slavenka je naša, mi smo Slavenkini.
No… ?Jesmo li makar 'što naučili…?

P.S.
Motivom Grassovog rada spominje se „pisanje protiv zaborava“. Motiv ovog mog posta je naklon njemu i Slavenki Drakulić - tada i sad. Kulike, tulike.
- 11:07 - Stisni pa pisni (30) - Papirni istisak - #

17.12.2007., ponedjeljak

Auzmish...? A-a. Slikopiš.

Sve vrtim skicu posta o toj Shelly. Onda si alternativno mislim, divna, neponovljiva ljepota žena u četrdesetima - onaj pogled, koji im se otme kontroli ponekad... Ili ipak predbožićne kontemplacije. Ili kako je nekad davno dupence Katarine G. (i njene sestre Kristine G.) u skijaškim hlačicama trajno utjecalo na moju percepciju ženskog tijela. A tek selektivnost pristupa nacionalnom nasljeđu nacizma u DDR-u.
E, neću o tome sada. Nekad ću.

Ma, Majevica je zakon.
Prva Zakonita odlučila je čuvati radijatore jučer. Ja sam pak - odlučnošću tukca koji je s tornja skočio u bazen, pa sad leti dolje i sav je odlučan - ubacio gojzerice u auto, štucne, razgrnuo snijeg, provjerio šljivovicostaj u pljoski i ... Ostatak je ritual. Kratka vožnja snježnom prtinom, via "Arizona" pa lijevo, kroz ušminkano katoličko seoce Bijelu.
Red šljivovice, red čvaraka i kulena (hvala, Anči, hvala, Biso!). Red šljivovice. Red šarenih planinarčića-drugarčića. Tata-tira!

Image Hosted by ImageShack.us


I ...što reći - nema ovakvog nakita u "Mercatoru"...

Image Hosted by ImageShack.us


A sudeći po narudžbama naših Prvih Zakonitih, da donesemo i brašno iz vodenice, i tu stvari s "Kerumom" ne stoje dobro...

Image Hosted by ImageShack.us


Ogladnilo se, ljudi moji. I dok smo zamišljali janjčiće u sto poza, desilo se...
Ugledali smo jasle, osjetili kršćansku solidarnost sa sisavcima...

Image Hosted by ImageShack.us


E, sad.
Mogao bih završiti slikom Aninih očiju. Mate s gitarom. Slađine guze /oprosti, Miro. I hvala na vinu. smokin/.
Ples-stiskavac nisam uspio snimiti; morao sam brojati korake... zubo
Dakle, za javnoobjavljiv kraj - tanjurača. I šaran.
Južnu frakciju molim za razumijevanje. Na Majevici je šaran brancin. A tanjurača gradele. rofl

Image Hosted by <br />
ImageShack.us


Završavam:
Rumenoobrazno, ugodnoumorno, pred kraj toplo, nasmijano i masnjikavo.
E još da ste bili s nama...





- 09:10 - Stisni pa pisni (11) - Papirni istisak - #

15.12.2007., subota

Kutijica s ljubimcima

Kao nadobudni klinjo-jedinac, ponekad sam prepoznavao deficite predmeta oko sebe; razmišljao sam, kako spojiti stvari u suvislije i bolje. Recimo, dugo mi je trebalo, napustiti ideju da se na avione prišarafe ogromne opruge. Pa kad avion pada, fino boing-kabong-pling-plingplingpling… i svi sretni i čitavi.
Ili amfibijske cipele. S ugrađenom perajom. Takve stvari.
(smokin O mogućem efektu muških gaća na foru ženskog Wonderbra još razmišljam. ...uvijek onaj opaki trenutak istine... laze)

S jednim današnjim višestrukim doktorom nauka strojarskih, tada sam se natjecao u crtanju ubojitijih aviona.
Na koncu smo logikom „čiji je veći“ završili crtajući ogromne topove s rudimentiranim krilcima.
(H. mi nikad nije zahvalio. A jednom, kad mi je dojadilo da me, osim što crta krilate haubice, stalno tuče, izmlatio sam kao vola u kupusu. Našto je krenuo na judo i postao prilična faca u tome… Ja sam ga zapravo stvorio i Uebermenschem učinio...! cerek)

Snatreći tako jednom, vrlo mutno fasciniran maminim tetkom-konstruktorom iz nacističkovremenog „Junkersa“, razmišljao sam o „križancu“ dviju igračaka, koja bi imala sve šanse proslaviti moje ime, klempavi lik i djelo jednica koji stiče bogatstvo lukavim patentom...

Obožavao sam one posudice od sode, okrugle, s plavim plastičnim poklopcem. Bušio bih rupice u poklopčiću, nahvatao par muha – umjetnost ih je bila zarobiti žive – i udomio ih u kutijicu. Automatski bi se sažalio nad njima, pa bi im sipao malo vodice, ubacivao mrvice kruha. Muhice u kutiji postajale bi moji ljubimci, vadio bi ponekad neku, zagledao ju, radovao joj se, uživao u apsolutnoj moći proizvoljnog odabira trenutne družice-ljubimice iz kutijice.
S druge strane, autići. „Matchbox“. Ma, raj. S vratima na otvaranje, crveni, crni, opaki. Iziđeš s prijateljima, pljujete u „Gringo“-prah u dlanu i grupno ližete, i zavidite jedan drugom na fora autiću, najnoviji model, čet'ri auspuha; „moj ide tol'ko i tol'ko“….
Mali Hugo Junkers u meni vratio bi se u neko doba kući, posložio ergelu autića uz kutijicu s muhama-ljubimcima … mislio i mislio, kako ove dvije genijalnosti spojiti u optimalni igrostroj…

Netko me zacijelo odao. Ukrao mi trud. Izmislio MOBITEL. (Sumnjam na susjeda Miletića, iako se on pravi blesav.) nut
Kol'ko megapiksela, kol'ko nemampojmakojih kratica; klizni, preklopni, crni, crveni...! Bolji, brži! Sa Plavim zubom!
Istovremeno, škatulica s ljubimcima. Adresar. Možeš ih hraniti sado-mazo-esovima. Veseliti se njihovom povremenom zujanju u kutijastom kućištu. Biraš ih, pališ i gasiš. Otvaraš i zatvaraš, stavljaš na „čekanje“. Moć u džepu.

Sad si mislim… Da je vrijeme vratit' unatrag… Ionako bi me se stari odrekao da mu velim kako u džepu nosim telefon. Onu bakelitnu spravetinu od kile. I da se ne vidi.
Ali onda bi mi se valjalo vratiti na kutijicu s muhama. Na autiće. Na upljuvani „Gringo“ prašak od maline.
Ma, ne znam...
Evo baš mi zvoni mobitel...
cool


- 10:29 - Stisni pa pisni (7) - Papirni istisak - #

Anđeli čuvari

Ovo će biti vrlo improviziran post.

Ljudi moji, pazite kako vozite…

Ovo pišem u petak navečer. Upravo sam se vratio iz Tuzle u Orašje; godinama tuda vozim, zimi, ljeti, noću... Inače Prva Zakonita i ja provodimo puno vremena na cesti; nekakve tri – četiri prosječne kilometraže godišnje … Dosad, Bogu hvala, bez udesa, s par spašenih ljudi, pokojom zviri i dosta beštimja...
Uglavnom… Sve je divno, sve je krasno, znaš cestu, di je koja rupa, di stoji policija. Izmijeniš pokoju riječ s Prvom Zakonitom, konji predu, Gibonni pjevuši. Razmišljaš o Božiću, o banalnostima. Lijepo Ti, lijepo vam. Iziđeš na duge posavske pravce. Ubrzaš. Uživaš. Poput noćnog leta…




Pred ulazom u Orašje, vraćaš film u glavi – ovo maločas ...
Neosvijetljenog biciklista vidio si nasred svoje trake na desetak metara. Niotkud. Dok ti je žena vrisnula, već si opet „smirio“ auto; udarca nije bilo. Krajem te sekunde vidiš lelujavog kretena na retrovizor.
Nastaviš pjevušiti. Par minuta kasnije, gasiš auto. Tajac.

Sjetiš se svog pokojnog oca i njegove fobije od auta, sjetiš se pokojnog Proeskog i prijatelja, čije tijelo nisu uspjeli niti izvući iz auta – u otvorenom lijesu samo glava i torzo…
Supruga spomene neki svoj kancelarijski predmet, otac troje djece u zatvoru zbog smrti u prometu.
Izlaziš iz auta. Niti prepadnut. Samo jako zahvalan, jako sretan. Jako svjestan.
Hladan sjeverac brije preko Save, pokoja pahulja snijega.

Pazite kako vozite, dobri moji…


- 10:26 - Stisni pa pisni (4) - Papirni istisak - #

12.12.2007., srijeda

Elton i Nikita

Možda je ovaj blog jednim dijelom nastao, nakon što mi je majka nedavno sugerirala potrebnu psihološku pomoć. Nakon što sam joj sugerirao potrebnu psihološku pomoć.
Rekla mi je i kako bih možda trebao naći „očinskog prijatelja“, jer očito u mom životu ima dosta „neprežvakanog“.
No, kako sam oca već imao, i kako se nikako ne mogu zamisliti kako & zašto s nekim starčićem preživam vlastitu prošlost…Eto bloga... (uz sve ostale povode i razloge, vidi desnu kućicu).

Definitivno je jedan sitni povod blogu i moja radost, što živim na zapadu. Iako je zapad danas vremenski pojam više nego geografski, politički. Istok i zapad bili su sinonimi poretka u vrijeme, u kome sam živio u Istočnoj Njemačkoj. Točnije, u istočnoj Istočnoj Njemačkoj.
I dakle, sad eto sjedim za svojim zapadnim laptopom u zapadnoj sobi zapadno uređenog stana, u jednoj… hm… Srbiji zapadnoj... zemlji.
Preko "zapadnog" interneta evo baš slušam radio-stanicu, koja bi tada bila istočnonjemačka. Sad je i ona zapadna, a, kao, nikom ništa, normalno. Hm.

Oktud mi sad na placebo-psihološkom blogu to trabunjanje istok-zapad? Zbog predstojećih praznika.
Neću niti ovaj put uspjeti, pisati unaprijed, o predstojećem, o iščekivanjima. Svi mi blokci pišemo s retrovizora. Manjeg ili većeg. Ja ih imam k'o američki šleper, brale…
Praznici, dakle. Istok i zapad, dakle.

U toj Istočnoj Njemačkoj proveo sam pet godina puberteta. Osim urastanja u vlastitu tijesnu kožu, urastao sam u nekakav pojam familije, zajedništva, druženja tokom praznika. Božić, koliko se sjećam, nije nikad bio zvanično zabranjen; uvijek smo ga slavili – možda je to nebranjenje i zvanično imalo veze s nekom perspektivom nacionalne tradicije nasuprot moguće-kratkoročnijoj političkoj prolaznosti…

Obično bi se za Badnjak okupili kod moje tetke i tetka; njihovo dvoje odrasle djece, moja baka, majka i ja. Tetka je uvijek bila izuzetni estet s ljubavlju prema detaljima, i stan im je uvijek, posebno za Božić, izgledao kao katalog. Zapadni.
/Oni od vas, koji su možda u kinu gledali „Good Bye, Lenin“, imaju bolju šansu, slijediti me u cijeloj ovoj priči…/
Uz večerku, miris kave i kolača, pio bi se šampanjac „Rotkaeppchen“ – unatoč aluziji na luksuz trulog kapitalizma, to je ujedno bio samosvjesni istočnonjemački odgovor dedeerove enologije na artefakte poput „Bakarske vodice“ i "Mumm"-a. (Trenutno se ta "Crvenkapica" opet prodaje k'o lud; moje sjeveroistočne zemljake hvata i drži nostalgija pomalo… a i pazi mene... )

Većinu Badnje večeri provodili smo po prilično ustaljenom rasporedu – pri dolasku, prvo bi se gledalo i komentiralo, tko je što obukao. To je bilo bitno – davno prije Shpitze i Dottorea Ciganovića - jer bi mi sa svakim komadom odjeće pokušavali blagdanski trijumfirati nad stegom i nestašicom u državi dedeerovskoj.
Postojala su dva dućana, koji su čak državno poticali takvu subverziju. U „Intershopu“, pandanu Duty Free-a, mogao si kupiti zapadnu robu. Po tečaju od nekakvih deset maraka DDR-a za jednu zapadnu. Ako si htio, mogao i imao gdje kupiti zapadne marke.
Za luzere koji to nisu mogli, ali su podizali žablje kopito da i njih potkuju, u drugoj su butigi prodavali delicije i odjeću iz dedeerove proizvodnje namijenjene zapadu. Papreno skupo, naravno. Limit jednakosti…

E, i onda dakle poput maratonca uđeš u tetkin stan, pa se pokažeš. Pa Te primijete u toj robici, "Ah, Intershop! Oh, Exquisit!". To je bio naš mali otpor berlinskom zidu; naš mali godišnji uspjeh u nečem, što smo smatrali normalnošću, našim kućnim zapadom. I bio je ujedno lagani uvod u drugi dio večeri…
Pričali bi o rodbini "na zapadu" (u Zapadnoj Njemačkoj). Uvijek bi se, kao privlačeni nekom centripetalnom silom, uhvatili režima, maštali, kako bi bilo otići u Zapadni Berlin, voziti „Golfa“. Spominjali bi, tko je uspio dobiti turističku vizu, tko je otišao pa se još i vratio… ili i ne…
Ja bih se obično uplitao u paučinu vlastitog očaja – nije tadašnja Juga bila neki Zapad, znam. Ali meni DDR nije dao kući. Juga je bila kući. A za DDR – to je bio Zapad.

Zbog trećeg dijela tih večeri ovo pišem; zbog vremena darivanja.
U svom tom mirisu sladunjavog parfema, pjenušca, kave, bora i kolača – pokloni. Onako, baš pod borom, baš umotani, baš darivanje, i baš familija.
I uglavnom su uvijek najspektakularniji bili pokloni „sa zapada“, od tete iz Ženeve, od mamine prijateljice iz Luebecka. Od mog oca iz Zagreba…
„Adidasice“. „After Eight“. „Milka“.
Mene su posebno oduševljavale kazete, zapadne, prave (već snimljene "padale" bi na carini). S njima sam mogao na „srednjem valu“ snimati glazbu sa zapadnoberlinskog radija. Ponekad sam snimao i s televizije, prislanjajući kazetofon uz zvučnik tevea i podmećući krpicu između, da se ne čuje vibracija (!). Kablovi su došli tek kasnije... bang

Jedne takve večeri, desno od bora, na teve ekranu spazim ljiguckavo izgledajućeg, podbuhlog Zapadnjaka. Usred opake ruske zimetine, on u kabrioletu; meni idilično. Daje putovnicu (no!!! Mi to nismo imali…!!! no) prelijepoj ruskoj, pardon, sovjetskoj graničarki. On se smješka, ona bi a ne smije. A pjesmica, sve curi i cijedi se, med i mlijeko… Topli miris kave i parfema.
...Elton John, Nikita...

Pjesmu sam nedugo poslije i snimio – s televizora, na opisani način (!ne zaboravite staviti krpicu!) – i uvijek se u meni, slušajući "Nikitu" komešala mutna izvjesnost mene-jednog-dana, s putovnicom, s autom, kako gledam neku zgodnu uniformirankušicu… Ne, čarolijom selektivnog uma nisam se zamišljao podbuhlim i ljuguckavo izgledajućim. belj
Daleki veliki svijet odrastranja, zapada…

I eto me. Skoro svaki dan, u svom autu, sa dvije putovnice po izboru (moli'ću!) prelazim granicu. Kao da je nema.
Iako mi se neke uniformice sviđaju, ljubim svoju civilnu suprugu. Nisam razočaran, što ne liči na Nikitu iz spota.
Na sovjetsku milicionarku tek ponekad asocira.
Za Božić ću svojima u Njemačku – na istok istoka, dakle na zapad – poslati po „Milku“. Ne znam, hoće li shvatiti zajebanciju.

Na radiju maloprije – Elton John. Nikita…

P.S.
Onaj nedavno spomenuti školski atlas s Vesninim "Volim Te" još imam negdje. Za nek se najde, ako stvari sa zemljopisom opet odu po zlu... wink

- 16:43 - Stisni pa pisni (7) - Papirni istisak - #

11.12.2007., utorak

Lijep k'o grijeh, lud k'o noć

smokin

Bila mi je nedavno majka u posjeti. Iz Europe. Europska posjeta, takorekuć. Bilateralna.
Iako nije bilo zajedničkog priopćenja na kraju - zbog fundamentalnog neslaganja u ključnim pitanjima i zbog sukladnog nastavka konzultacija - gospođa majka izvoljela me službenom notom izvijestiti, kako je zgranuta te konsternirana nečijom procjenom, po kojoj ličim na tetku, očevu sestru. Jer da je tetka, zaboga, ružna.
/Prepustio sam podređenom osoblju da suptilno, štujući kodeks diplomacije, propita estetski odabir moje mile sugovornice-majke kad je onomad legla s mojim ćaćom. Očiju širom… ne znam ni ja… /

Dok sam se nekidan kod te iste tetke borio da mi iz grla ne izleti starorimska količina juhe, piletine, polpeta, sarme, torte, vina i kave – tek nakon toga uslijedila je famozna večera s bratićem – tetka se sva uspuhala, analizirajući izgled jedne zajedničke rodice. Da na koga li je onakva gadna, „a đava joj sriću odnija, a vidi nas, mi smo lijepi ljudi, šesni!“

Usuglašavam svoj stav do daljnjeg. Ujedno ovim putem, ne svojom krivnjom, tražim koalicijsku većinu.

zubo

- 11:39 - Stisni pa pisni (6) - Papirni istisak - #

10.12.2007., ponedjeljak

Rijeeeći... ćarape, žileti... rijeći... aajmoo...

Ako je vjerovati komunikolozima, sedamdesetak posto međuljudske komunikacije je neverbalno.
(Ovo me raduje i jer pokazuje egocentričnost ljudskog soja – peseki fino i bez engleskog kuže jedni druge. Ponekad čak – posve bez teksta – zdušno ljube perzijske mačke. Velevažnoj verbalnosti kojekakvih animalnih ZERP-ova unatoč. )
Komunikolozi su dakle lukava kasta, jer su oko trideset posto nečega napravili profesiju i znanost.
(Kad posavska Vlada radi 30% od plana, ispada neuspješna…)
Svaka dakle dala čast komunikolozima, mislim si, kad ionako većina naših radosti i razočaranja, svađa i parenja ne proizlazi iz hoda, figure, mirisa, dodira. Oni su skužili tržište - stvar kreće od – riječi.

Evo, mi majself end aj.
Iz usputnog pogleda kasirke u supermarketu izgatat ću gotovo sablažnjiv broj mogućih seksualnih poza. Štrecanju u leđima unatoč. I uopće me to narcisoidno maštanje neće zabrinjavati. Jer mi se cura nije riječju obratila.
Prije par dana, frendica me, malo začudno (ovo sad moram tako napisati wink), provela kroz kratku priču japanske kulture; živjela je tamo nekad; kako bi me u epilogu pozvala na prijateljsko zajedničko tuširanje. U Japanu navodno nerijedak poziv. Čuvši ženskim riječima formuliranu mušku fantaziju, ustuknuo sam.
(Kad me matori tetak pozvao u saunu, pristao sam. Bez trunke sumnje. A riječi - zapravo iste.)
I nije mi dosta, što me ponekad nazove prijatelj iz Londona, što me seksemesne prijateljica iz Bombaya. Ne, ja sam razočaran, kad ujutro ne vidim ekranohvat riječi, kad nema e-maila.

A i inače…
„Dajem časnu pionirsku riječ…“ – čujte, znate nekoga, kome su to ikad provjerili? Ili tko se tu ogriješio o vlastitu riječ, pa mu se nešto desilo?
Koliko ste frendova ili prijateljica sa zanimanjem slušali u priči o preljubu, tješili, dok su se razvodili?
„…da ću voljeti i poštovati …“, rekosmo ranije …
Jeste li se ikad premišljali ispovijediti nakon neke „stranputice“ /!ups!/, kako bi riječima makar malo „dilitnuli“ ono (uglavnom) tijelom učinjeno?
Nije li vam se svako toliko desilo, da vas je netko, otvorenog body-language-a, afirmativnog izraza lica, smjernog stiska ruke, kulturno okrenutog đona cipele, povrijedio – riječju? Da ste mahali unutrašnjim repom prefriganog psa-lutalice, jer vas je licemjerni i nesposobni šef pohvalio pred moronima od kolega? Ili da ste usput nekome ili o nekome rekli notornu činjenicu, istinu, da bi se taj netko od vas okrenuo, uvrijedio i trajno, verbalno i neverbalno, stopostotno, otišao iz vašeg životića, samo jer ste rekli tu istu prokletu istinu (a ne daj Bože i mislili; čak ponavljali njezine ili njegove vlastite ranije riječi…) ?
Riječi… poput okvira, po kome procjenjujemo sliku…

Sve je to dakle tih navodnih tridesetak posto. U njih zipamo, iz njih anzipamo. Kroz njih promatramo, njima se hranimo. Zbog njih mjerimo i sudimo. Upucavamo se i upucavamo.
Ne zagovaram fore specijalaca da trzajem glave i pokazivanjem ovog ili onog prsta u tom ili nekom pravcu komuniciramo o životu i smrti, seksu i cigareti poslije. Volim riječi. Volim te zlaćane krletkice istine, to vino i taj otrov.
Ali… je li dovoljno? Kad je dosta? Jesmo li kroneri i spremni priznati, ili nam je ovo sve mentalitet i kultura… ?
Što nam ujutro piše u zrcalu?

Uz kulturološku čašu postručkovnog „Shiraza“, ovaj post, s preostalom trunkom žaljenja, posvećujem jednoj Milani. Sebi ne manje.
rolleyes






- 17:44 - Stisni pa pisni (9) - Papirni istisak - #

09.12.2007., nedjelja

Gibonni i ja, sinoć u Tuzli

Nosi mene ovo moderno doba. Zabacuje me i valja, ponekad potonem i zagrcnem se, ponekad plutam krunama valova. Ovisno o raspoloženju zapravo, borim se da me ne pregazi...

Kad čujem kako mi se mame-prijateljice hvale kako njihov desetogodišnjak filozofira o „Da Vincijevom kodu“ ili kako starmladi dvanaestogodišnjak zna sve tekstove „Knjige žalbe“ napamet, isprva se osjetim ugrožen tim stravičnim klincima, koji nezaustavljivo nadiru u ring, u kom se ja nalazim pravom sticanim od desetljeća sedmog. Pa mogu im tata biti!
Onda se počnem dvoumiti...
Dobro, čitaju oni o simbolici i vjeri, o vagini i kaležu. Dobro, znaju napamet, mutirajućim glasom, otpjevat' „… već je vrime da se pomirin sa sviton…“
Pa se tješim, čitati i pjevati ne znači i zbilja kužiti. Ne znači, u mirisu žene prepoznavati uzvišeno; ne znači, na kasi Mercatora uvijek iznova prezrijeti konzum. Umirujem se.
Sam sebi dodjeljujem rundu. Na jedvite jade.

Ne mogu reći da sam nečiji fan – glumaca, plevača, sportaša. Ta me faza prošla, otprilike dok sam se još stresao na sam spomen Arsena Dedića. Sad njega odem čuti na koncert. Rado. Senni se i dalje divim. Prevertovu poeziju i dalje ponekad uzmem u ruke. Ali nisam fan.
Kao nekakvo zaokruženje kulturne godine, otišao sam sinoć na koncert Gibonnija. Otišao sam se pomalo i prepoznati, jer „Mirakul“ sam tada baš tako doživio. „Unca fibre“ mogla bi biti neki moj podsvjesni dnevnik - svima nama, koji smo napustili tridesete, a još ne priznamo četrdesete; koji očajnički stišćemo neke migoljeće ideale...

I što se dakle desi sinoć u multipleks-dvorani sajamsko-koncertno-sportskoj, u Tuzli, na koncertu Gibonnija?
Kad su me na ulazu opkolila dvojica mrga u uniformi, odmah mi je bilo jasno. Bit će da sam nekoj punoljetno izgledajućoj maloljetnici prezaneseno blenuo u dupence. Znao sam, kad-tad, kazna će me stići za moje guzoštovanje. fino
Ali ne, mrge su samo tražile boce i ćakije. Mogu dalje, dobro je. zujo

Smjestio sam se sa svoje dvije pratilje na tribinu. Dva sata koncerta, divna atmosfera, puna dvorana. Nasmiješeni klinci.
Ali meni cijelo vrijeme… nešto ne štima…
Zlatan se izvija, sklopljenih očiju se ziba u harmoniji vlastitog teksta, kleči kako bi osjetio vlastitu vibraciju pozornice, traži publiku i nalazi ju … Gušta. Guštam i ja.
Ali, ne štima mi nešto…

Ljudi moji, moje dvije pratilje i ja bili smo najstariji na tom koncertu, čini mi se. Skupa stari kao ostatak reda.
Nigdje fircigera. Sve srednjoškolski dekolteići, trbuščići, duge kose a-la-Lavigne, ...Bog neka Ti prosti grijehe..., klinci, koji fokusirano pokušavaju balansirati pivu i cigaretu.
I ta masa, tih šest tisuća klinaca, pjeva. Gromoglasno. Sve tekstove. Petnaestogodišnjak u ekstazi urla kako ne može zavoljeti tuđe dijete, anđela u tebi.
A ja ne znam, ličim li na tateka, koji pogledom traži kćer; na hvatača maloljetnica ili na ocvalog honorarnog dopisnika tuzlanskog „Fronta slobode“ …

… „Šta će meni moja dica reć?
Kad sidnem pored njih na rub od posteje?
Šta će kad ih staviš među nas
Da nam budu taoci od ovog ludila?
Šta bi anđeli s nama ljudima?“ …
/Z.S.G./

…Moderno doba, turbo-ajnšpric klinci…
Hitno si moram napraviti par takvih. Da imam s kime ostati mlad još malo.
- 12:33 - Stisni pa pisni (11) - Papirni istisak - #

07.12.2007., petak

Alatke

Baš se pitam. Ta muška opsjednutost alatom. (Potakla me Filipinka. Da se pitam.)
Dođeš u godine, kad ti dobar „francuz“ djeluje bolje od male pive. O velikoj bi se dalo diskutirat. Uz istu.
A kod mene to nije od jučer, to s alatom.

Ne bih išao tako daleko da uzrok svoje alatomanije tražim u Kubrickovom početku filma, u kojem majmuni kostima – alatom – ominozno mlate uokolo („Odiseja u svemiru 2001. …)
Ali, moj je prvi odabir posla bio – smetlar. Ne onaj infanterist s metlurinom kao vještici otetom, niti onaj na triciklu, kao iz crtića.
Htio sam postati onaj frajer, koji je otraga na kamionu, rukuje polugama, uz grozan štropot podiže i spušta kante, i nitko mu ništa ne smije. Poluge, čovječe! Kao petogodišnjak, skužio sam dakle, maglovito doduše, poluge moći!

Kad su odrasli počeli smetlare koristiti kao sinonim školskog neuspjeha i inog čemera životopisnog, skužio sam suptilnu kvaku s uniformom. Nisu, dakle, sve iste. (A-ha!! cerek)
Ne, ni u fratre nitu u vojnike nisam nikad htio, ali – vlakovođa, to da. Putuješ, ogromna lokomotiva ide upravljana silnim polugama. Kojima Ti rukuješ. Pa voziš bljedunjave kontinentalce na more, a odrasle stričeke s demižonima i pršutima u Zagreb. U oba pravca, mašu ti seljančice između Knina i Perkovića, a ti imaš dlakave podlaktice, osjetiš se malo na znoj i naftu i odmahuješ tim rumenim robnim viškovima uz prugu. E, to sam ja htio biti.

Onda mi je stari pričao o propuhu u lokomotivi, o udesima, noćnom radu. Sa svakim užasom, moje su se polugice oportunistički smanjivale.
Logično, a slijedom ranije spoznaje kako nisu sve iste, kratko me držalo postati pilot. Najljepša uniforma, nasmiješen, važan s onom torbetinom punom planova leta. Nestaneš iznad oblaka, pa se vratiš. U milimetar točno. Nikakve seljančice ne mašu, jer Te niti ne vide na nebu, koja si faca. Samo tete stjuardese te vide. Iako, i one su u mojoj glavi bile tek nekakve amorfne prijateljice nejasne konačne svrhe i ništa jasnije usputne distinkcije.
Bez obzira, i u tom filmu, imao sam dlakave podlaktice. I pomicao polugice. Za svaki slučaj. Pravi muški primat.

Dosad, moj se career building razvijao „izuzetno specifično“, kako su mi čak u nekim odbijenicama napismeno odgovorili pametni ljudi. Sukladno tome, nije mi skroz uspjelo ovo s polugama i alatima. Nisam postao pilot, pa ni aviomehaničar. Najmoćnija poluga, koju sam ikad pomicao, bio je mjenjač autobusa. Prebacio sam se u trajnom zvanju studenta na, onako, više akademske, bespolužne operacije.
Osim proračuna motki i reduktora, baratam jedino hobi-alatima. Avionske komande slažem iznimno, uz pincetu i povećalo. Nisam nešto dlakav, nemam prijateljicu stjuardesu. Čak mi niti seljančice od Perkovića do Konjevrata ne mašu.
No, fascinacija je ostala. I znanje da nisu sve iste. Uniforme. Isto ne. naughty

Veli kompić, poklonila mu žena za rođendan set gedora, ma-da-samo-vidiš.
A u meni zavist.
Jesu li veće od mojih?
Ili sam ja ipak urođeno spretniji od njega s njegovim novokupljenim fensi-šmensi alatom?

Ili je to skroz druga tema, za dvije male pive ili za dvije velike… ?


- 15:37 - Stisni pa pisni (9) - Papirni istisak - #

06.12.2007., četvrtak

Blogec Bložeku, prigodno

Dragi, presvetli Bložek,

Ti se javljam iz jednega malega mesta kajje onak kaj da si pripustil Ono malo duše na Svoga tela gospodar.
Tu sem, i niš ne razmem.
Kak je to, da ja kad očem svojoj Ženi kupiti nekaj za Svetoga Nikolu, nemrem niš najti, več šibe. Kaj da je Krampusovo, a ne Sveti Nikola. Ili to kapital samo zlo prodaje.
A nemrem Joj na oči presvetle dojti ovak, praznih ruku, bi se reklo.
A ak nečem šibu, kaj bi joj pak zel, a da je onak baš za Nikolu, da se zna, da je feš, da vidiju i susjedi pa da pozeleniju još više?

I kaj me još zanima.
Vrag ti se jebi, prije si poslal šunkicu il pršuteka, ili si ga dobil, i znal si odma' kajje. Praznik.
Sad, pogleč. Merkatori, Merkatoni, ovioni.
I hodaš kaj bedak, i nemreš poklone za Božiča kupiti. A da su onak, da su pravi.
Jer gle, kaj to ima tu, a nema, kam bi ja poslal. Vu Njemačku, rečimo. Čvarke mi buju z granice vrnuli. Rakiju domaču isto (dobro, se bu popila...)
Kaj, ak pošaljem Milka čokoladu, buju mi se smijali moji Švabi. Paprenjake, pa to nam je isto prešlo sim, nije, kak bi rekel, naše, domače.
Vrag te jebi, kaj da radim, da imaju za pogledat, pošnjofat, da prejde carinu i da je odavde. Jedino da im sam vu goste pojdem, onak, na deset dana, ne preveč.
Morti je to najbolje, ha, Bložek?

I da, ak mi buš nekaj donesel za Bložić, ajde nek bu ženski kompjutor. Ovaj kaj ga imam je ziher muški. Nemre dve stvari delati odjednom, da si ga jebeš. A i za to mu treba kaj za štalicu kravih spomusti, ak po putu ne pozaboravi, kaj si mu utipkal da očeš.

I tak. Fala. Ti se još javim.

Tvoj

Blogec
- 15:24 - Stisni pa pisni (6) - Papirni istisak - #

05.12.2007., srijeda

Potpisi i parafi

Dvije jučerašnje vijesti.
Prva: Split dobio spomenik Orsona Wellsa. Fakinskim manevrom, uz fakinski smješak, postavio ga Željkec Kerum. Uz opasku kako nije bio svjestan da mu treba potpis grada, ali da je stvarka ionako na njegovom vlastitom gruntu.
Dođe mi se u to ime kulturnog doprinosa Gradu pod Marjanom odreći dijela vlastitog honorara, kojeg mi Željkec "visi" (za nekaj drugo). Tip je fakin, ali Split ima zgodan spomenik, još malo kulture. Nitko zapravo ne gubi. Evala!
Vijest druga, u BeiHerc napokon potpisan Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju.
(Obzirom da je moja bolja polovica za ove stvari, Grazville, na zasluženom porodiljskom, eto ja ću malo o tome, onak' preko šporeta ... zubo )

Slučajno sam dakle i privremeno u BeiHerc od 1998.; osam godina radio sam za tu famoznu "međunarodnu zajednicu". Prihvaćam da su neke vrlo elementarne stvari u ovoj zemlji polako krenule na bolje. Elementarne & polako.
Ali sad, nakon dvije godine apstinencije od tadašnjeg posla, malo vidim od međunarodnih rezultata ovdje, od vlastitog rada gotovo ništa. I u meni sve neugodnije čuči pogano vjerovanje, kako je BeiHerc zapravo reparirana koliko se dalo, i da je ovo sad njezin vjekovni "idle speed", a svako veće očekivanje iznad toga nerealno. (Isključujem posve izdvojenu tematiku procesuiranja ratnog zločina, progone i raseljavanja.)
Zemlja ima trinaest ustava, predsjedništvo i Dom naroda redovita su farsa. O nižim nivoima lokalne samouprave, zakonodavne i izvršne vlasti da ne govorim. Privreda mrljava, reinvestiranja malo, investicija još manje. Tko ima putovnicu, na pola je otišao. BeiHerc, dakle.

Dok sam radio što sam radio, svaki potpisani ugovor o lokalnom razvoju, šalter-sali, kapitalnom ulaganju ili etičkom kodeksu skupštinara bio je uglavnom uspjeh organizacije, koja me plaćala i donekle argument za produžetak mog vlastitog ugovora. Od "follow-up-a" na terenu do godišnje donatorske konferencije, rezultati i napredak bili su gotovo nebitni. Glavno je bilo toliko i onoliko potpisa, seminara, ručkova i podrigivanja. Ušminkanih brojki bez poštenog pogleda u oči ili makar u zrcalo.
Zato se sad dakle pitam - tko je kome parafirao, što i zašto?

Europa zna da je BeiHerc, daprostimo, ukurcu. Proboj u aktualnim Lajčakovim reformama zapravo je pobjeda na nivou djetinjeg uma, a samo prije mjesec dana analitičari su ovoj zemlji i novi rat predviđali. Progres je dakle jako relativan, i mjeren proizvoljnošću, od koje dah zastaje.
S druge strane, moji mili Behasanci nisu glupi. Jesu svakakvi, ali kuže oni i što je Europa i što je Bosna. I Herc. I koliko je jahanja od njih do njih. Ne padaju moji mili Behasanci onako pokondireno na Glanz-und-Gloria sliku uljudbe nordijske i miteleuropejske, kao neki njihovi susjedi; davno su popušili stranjske fore, i sad su svoji.

Dakle, tko je kome parafirao, što i zašto.
Vjerujem intimno kako je BeiHerc zapravo sa potisnutim smješkom i figodžepnim jajočešom, u maniri orijentalnog trgovca, šarnula Uniji. A ne obratno.
Jer bi inače - da do parafa nije došlo - Unija morala pojašnjavati vlastiti debakl, logistički podržan milijardama eura, tisućama dokumenata i stotinama eksperata tokom posljednjih dvanaestak godina. Svatko i svi ispali bi luzeri i pušači - loša varijanta, dok Putin izmarškava OESS i sugerira im zatvaranje butige. Loša varijanta za Europu justo pred američke predsjedničke izbore i uz istu tu Rusiju na putu ka staroj (ne nužno i vedroj) slavi.
I tu se onda, velim, intimno vjerujem, nađu dobri Behasanci... Hajde, de, ba, ajmo im potpisat, de, jebli ih mi, pa ajmo zamezit. Jebeš ba folove.
Vuk sit, ovce na broju.
Idemo dalje, ili tako nekako.

Split dobio spomenik, Kerum ostao fakin. Europa dobila prošenu ruku Bosnice-Hercegovinice. BeiHerc... Hm... Po običaju. Kroz stoljeća...
- 09:38 - Stisni pa pisni (6) - Papirni istisak - #

04.12.2007., utorak

Lost in Orašje

Čuj gle.
Htio sam zapravo samo reći, kako je lako moroblogcima. Štogod slikali s morem i uz more, ne može biti loše.
Htio sam reći, kako je nad Orašjem nebo depresivno...
Image Hosted by ImageShack.us


... kako su ulice blatnjave...
Image Hosted by ImageShack.us


...i uopće, htio sam reći da sam gradski tip...
Image Hosted by ImageShack.us


...i da se jedva čekam iz ove sredine...
Image Hosted by ImageShack.us


...vratiti u ovu...
Image Hosted by ImageShack.us


Ali... Sad čitam tekst. I gledam slike.
Joj znaš kaj, kajjaznam. Bum se smislil. Još te nazovem. Seksemesnemo se....

P.S.
Image Hosted by ImageShack.us



- 23:04 - Stisni pa pisni (1) - Papirni istisak - #

Mojne njatke, Nisde!

Ni Latinica nije više kao nekad. Kad smo se još redovito i spontano seksali. Valjda je to uzročno i posljedično. Više škembe, manje kose, manje seksa, više teva.
Jer da nije tako, ne bih ja sinoć Latinicu niti gledao, već bih se replicirao. Kopulirao.

Najme kaj.
Da je jučerašnja Latinica bila o etici struke novinarske, super. Zicer, donekle. Al' da onda za motiv krene sa trivijalnim priloščićem o još trivijalnijoj starletici Vlatkici... Na što Vlatkica, jer joj nitko nije unaprijed prišapnuo da ovaj put emisija nije o njoj, krene odmah sluzit u kameru. Druge goste, koji je pokušaju izvesti na pravi put, niti ne skuži. Dakle, minutaža je zapravo za Vlatkicu, o etici novinarstva do tuda niš', niti pod razno.
/OK, dajem glas da Vlatku puste u BB kuću. Doživotno./

Onda se puku krene pepeloposipno pojašnjavat, kako ttt, nisu trebale ići slike ozlijeđenih vatrogasaca, pregažene djece, saobraćajki. A što uz taj ton gledamo? Te iste slike! Za ak' netko još nije videl. Ali sad, jer je Latinica, nije bljuvotina neetička. Neg' je u akademskom diskursu. Kao Mengeleovi klinci valjda.

/Čarobnoj Zrinki kapa dolje siempre, iako nisam siguran, da je sa slovenskim kolegom uspjela "izvući" emisiju... Vlatka ih je s''''bala.../

Velim. Tko mi je kriv što se sad tu pjenim nad isfuranom emisijom koja slijedi trendove. Umjesto da sam se sinoć fino odao primitivnijem hedonizmu pred ekranom. Ugašenim.





- 10:04 - Stisni pa pisni (7) - Papirni istisak - #

03.12.2007., ponedjeljak

Avril Arquette, magla i marinada

Polako se predajem.

Nevjerica što su Danijela Martinović i Nicolas Votever ispali iz "Plesa sa zvijezdama" otprilike me jednako kratko drži kao Chavezov referendumski poraz.
Malo trajnije raduje me Putinova izborna pobjeda. Ne jer sam nostalgičar, već zato što se onda i Američani moraju malo jače znojit, što nekako ponovno kreće onaj Jin i Jang, Amer i Rus. Hibiskus.
Definitivno ću pak ostati sretan ako u Zagrebu prevlada novi trend mafijaških likvidacija snajperom, a ne "zoljom" ili "kašikarom". Direktnije, elegantnije. Preciznije. "U glavu".
/Da, poznavao sam Zorana Dominija./

Dakle, predajem se i prepuštam intimnoj selekciji prioriteta, van "ladica", kontra reklamama i rekla-mama. Neke su mi emocije napokon realno prolazne, druge pak dobijaju zasluženu trajnost. Sazrijevam, razlučujem bitnosti od nebitaka. U toj predaji uživam.

Čak se mogu smiješiti situacijama, zbog kojih bi doskora danima verterovski patio poput zaljubljenog psa (vjerujte, ima i toga)...
Fino, u skladoglasju miroljubive koegzistencije živim sa Prvom Zakonitom začudno dugo. Bez onih voznorednih trzavica, višemjesečnih peemesova, mojih klimaksa ranostarećeg vodenjaka. Super nam. I onda, taman večer prije međunarodnog odlaska u goste, sijevne, zagrmi, neću, hoćeš, idi sam, nećeš valjda. Baš sad.
I tu se Ja Novog Tipa nasmiješi. Jer skuži situaciju. Ona mene ucjenjuje. I nasmiješim se, jer odlučujem pokušati spasiti stvar, ali u svakom slučaju ići u goste, sa PeZeicom ili bez. Pa se opet nasmiješim (da me ne vidi, naravno). Jer prošao sam ja ubrzani tečaj pregovaranja nekog tamo mirovnog instituta, da, da! Iako me nisu učili tako perfidnim diplomatskim tehnikama, dobro sam odmjerio i sljubio skrušenost, kavu u krevet, pepeo po glavi. I što reći. Na vlastito iznenađenje, dobio sam, što dugo nisam. Ne seks. Ali smješak.
I tu sretna priča dana počinje.

Dakle, kad nam je ovdje u Orašju, izmešu Dodika i Lajčaka, Milanovića i Sanadera dosta vlastite rutine, a punica u Tuzli zvuči jednako neprimamljivo kao brisanje poda u zagrebačkom stančiću, kad nema planinarske ture a baš-bismo-nekud, rješenje se samo nameće - Beograd.

Prije par godina, ponovno sam otkrio tamošnju familiju. Dok su moji stričevi glumili šahovničke figurice prije pedesetak godina, njihova je sestra, moja tetka, svoju ljubav pronašla u Beogradu. Bez predznaka i zastave. Zeznula ih.
I kako to već ide, pala u neki formalinski poluzaborav...
Prije tri godine, moj je beogradski tetak umro. Kao visoki predstavnik klana Corleone-Barzini-Oviioni sa njezine strane, na bežanijskom groblju pojavio sam se samo ja. Redom izrazio saučešće nepoznatim ljudima u kapelici. Pogledao u oči nekog uplakanog tipa. I vidio oči svoga oca. Moj bratić, dakle.

Ima tu sad još priče i još rola filma. SKIP.
Beograd. ENTER.

Idemo par puta godišnje; ponekad je usputni razlog nečiji let od tamo, koncert ili jednostavno pokušaj upoznavanja tetke, stričadi glede i unatoč. Ali uvijek je glavni razlog susret s mojim bratićem, i u istoj misli ugodna večera na nekoj od splavi na Savi ili Dunavu. Obavezna riba, crno vino se podrazumijeva.
Naše Prve Zakonite ("Šejtan" i "Pukovnik") srećom nas podržavaju, miloglagoljaju i ne zaostaju za nama niti sa vinom niti sa mariniranim češnjakom. Smijeh, pričice uzduž i poprijeko. Ugoda. Gušt.
I to je poanta za danas...

S godinama, valjda počneš prepoznavati neke odnose mimo riječi i trenutnih situacija; s nekim funkcioniraš, s nekim ne. I zato se, opet, smješkam.
Smješkam se divnom otkriću dragog rođaka. Smješkam se tetkinom temperamentnom, nezaustavljivom miješanju vlajske ikavice i beogradske ekavice.
Smješkam se nonšalantnosti, kojom je Beograd zbilja regionalna metropola, ma koliko šutili o tome.
A da se smješkam izboru ribe i vina, koje rijetko viđam i u našim cimer-fraj-restoranima - definitivno. Dušom i tijelom.

Dok me Prva Zakonita pažljivo šofirala kroz panonsku maglu Bratstva i Jedinstva oko ponoći, smiješio sam se dakle masi stvari. A posebno, jer sam na svoje oči vidio da Patricia Arquette i Avril Lavigne imaju srednju sestru. I ona ima one malo izbačene "dvojkice" (zube, mislim) i sjajne, bademaste oči. Radi kao garderobijerka u novobeogradskoj "Marinadi". I premilo me pogledala na odlasku.
Ma koji "Ples sa zvijezdama"...!

- 09:48 - Stisni pa pisni (6) - Papirni istisak - #

< prosinac, 2007 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Travanj 2018 (1)
Ožujak 2018 (1)
Studeni 2017 (1)
Listopad 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Veljača 2017 (1)
Siječanj 2017 (3)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (4)
Kolovoz 2016 (2)
Srpanj 2016 (1)
Lipanj 2016 (4)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (1)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (5)
Kolovoz 2015 (1)
Srpanj 2015 (3)
Lipanj 2015 (2)
Svibanj 2015 (5)
Travanj 2015 (2)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (4)
Siječanj 2015 (2)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (4)
Listopad 2014 (6)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (5)
Travanj 2014 (4)
Ožujak 2014 (7)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (4)
Studeni 2013 (2)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (3)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (5)
Travanj 2013 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Potaknut monotonijom provincije u kojoj privremeno živim deset godina, znatiželjan na oca Dalmatinca, introvertiran na majku Njemicu, ponekad u čudu na suprugu Tuzlanku, u životu svugdje pomalo, ovog pljuštećeg popodneva udovoljavam Vodenjaku u sebi i nekim dobronamjernicima koji me gurkahu na blogojavljanje, i ... kreće općeobrazovni blog introspektivnog snatrenja...

... a zašto baš Shelly Kelly?
Isključivo hommage imenu.
Interes za zrakoplovstvom odveo me u vrlo slojevitu priču o mogućoj kolateralnoj žrtvi interesa politike, o raznim licima istine i slučaju trenutka, o nafaki i sićušnosti svih nas na nekoj apstraktnoj, univerzalnoj šahovskoj ploči - privilegija je, moći pričati ...
(Šlagvort za zainteresirane - let IFOR-21, Ćilipi 1996. ...)


O bloženju načelno i konkretno:
"Da većina ljudi ne zna pisati, kompenzira činjenica što ionako nemaju što reći."
(Harald Schmidt)

"Nikad ne treba očajavati, kad se nešto izgubi, osoba ili radost ili sreća; sve se još divnije vraća. Što otpasti mora, otpada, što nama pripada, uz nas ostaje, jer sve se po zakonima odvija, koji su veći od naše spoznaje i s kojima smo samo naočigled u suprotnosti. Treba u sebi živjeti i na cijeli život misliti, na sve svoje milijune mogućnosti, širine i budućnosti, naspram kojih ne postoji ni prošlo niti izgubljeno.-"
(Rainer Maria Rilke, Rim, 29.4. 1904.)

"Inženjeri su deve, koje jašu ekonomi."

"Pametan čovjek nema vremena za demokratske većine."
(prof. Branko Katalinić)

"Malo ljudi vlada umjetnošću, plašiti se pravih stvari."
(Juli Zeh)

"Niemand lasse den Glauben daran fahren, dass Gott mit ihm eine grosse Tat will!"
(Dr. Martin Luther)

"Što manje ljudi znaju o tome, kako se prave kobasice i zakoni, to bolje spavaju."
(Otto von Bismarck)


Dnevnik.hr
Blog.hr

Napomena:
Za sadržaj linkova objavljenih ili preuzetih na svom blogu ne odgovaram.

... a ako netko želi mene linknut', u diskreciji, vlastitom prostoru, bez obaveza, ne svojom krivnjom, djeca ne smetaju itd ...:

grapskovrilo@gmail.com




Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic



...Godišnjem dobu sukladno...

Image and video hosting by TinyPic





... Uvijek ću se nakloniti imenima ...

Ernest Hemingway, Jacques Prevert, Peter Ustinov, Willy Brandt, Hans Dietrich Genscher, Brunolf Baade, Hugo Junkers, Ferry Porsche, Ruth Westheimer, Leni Riefenstahl, Dean Reed, Astor Piazzolla, Amalia Rodriguez, Ana Rukavina, Dieter Hildebrandt, Ivica Račan, Nela Sršen, Boris Dežulović, Ayrton Senna, Niki Lauda, Al Pacino, pater Stjepan Kušan ... i ima ih još mnogo, Bogu hvala ...

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic