foto https://t.me/Slavyangrad/6844 Od prošlog javljanja izvršen je povratak na kontinent nakon mjesec i pol izbivanja. Zahvaljujući modernim telekomunikacijskim alatima i internet bankarstvu sve funkcionira bez obzira na fizičku udaljenost. Lako se naviknemo na bolje. Zato posebno boli ona narodna - dabogda imao, pa nemao. Ljudi postanu svjesni nečega, tek kad izgube ono što su imali. Na tom tragu gledam i zbivanja oko Ukrajine zadnjih dana. Ako su točne Ruske procjene Kijev je tijekom pokušaja ofenzive na Herson u nekoliko dana izgubio preko 2000 vojnika, 94 tenka, 81 borbeno vozilo pješaštva, 66 ostalih oklopnih vozila, 22 pickupa naoružana s teškim strojnicama, 4 borbena zrakoplova (2 Su-25, Su-24 i MiG-29) i 3 helikoptera Mi-8. Gubitak samo jedne osobe koju se dvadeset i više godina njeguje i odgaja predstavlja nenadoknadiv gubitak za svaku obitelj. Gubitak 2000 mladića u nekoliko dana je nacionalna katastrofa. Šlag za kraj biva jučerašnji pokušaj desanta sa sedam plovila na NC Zaporožje koji završava s 57 mrtvih i 3 zarobljena, uoči dolaska UN-ovih inspektora za N-energiju. foto Josip Andračić Za to vrijeme kod nas se nastavlja provedba obuke. Ovaj put na aviončiću zvan SILA 450C s kojim na krajnjem istoku vuku jedrilice. Za nekog tko je svoju letačku karijeru započeo na Utvi iz Pančeva, istu mu je prirodno nastaviti na Sili iz Kraljeva tj. Jagodine. Prvi je to ultralaki avion kojeg letim, ali s obzirom na dvostruko jetiniji sat naleta u odnosu na generalnu avijaciju to će se sigurno nastaviti. Za početak se radi preobuka ili Type rating. Prva iskustva prikupljam prethodnim istraživanjem, te u razgovoru s upravnikom kluba, ali ništa ne može zamijeniti pravu stvar tj. dok ne sjedneš unutra i uhvatiš je za komande. Pa krenimo od njih. Palica se leti s lijevom rukom, dok je poluga gasa ogromnog hoda u desnoj. Pedale su šipke s velikim kočnicama u nastavku. Balon gume su predviđene za grube terene te preuzimaju i ulogu amortizera. Aviončić prazan ima svega 292,5 kg, pa u polijetanju doslovno visi na trokrakoj elisi na maksimalnih 5100 RPM Rotaxovog motora 914 od 100KS. Prvi let odrađujemo pod niskom naoblakom i vjetrom od 3-4 m/s na koji je ultralaka SILA 450C dosta osjetljiva tj. više reagira od težih aviona. Avion je dosta zanimljiv jer te tjera da stalno nešto radiš i kompeziraš. Traži dosta rada s nogama. Pogotovo u prilazu u kojem mu se parametri mjenjaju s promjenom brzina. Posebna je priča pronalazak vizure za vožnju centarline-om piste zbog specifično zaobljenog kapotaža motora. U svakom slučaju danas smo obavili upoznavanje, pa nastavak preobuke slijedi sutra. Na legendarnom aerodromu LDOC. Ne zaboravilo se... |