AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

srijeda, 17.05.2023.

TROŠKOVI U PODRAVKI 2022. PORASLI 24 POSTO


Martina Dalić:

„KOREKCIJA CIJENA PREHRAMBENIH PROIZVODA
U RH SAMO JEDNOM ZA 5-7 POSTO“


Predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić u svom je obraćanju na Glavnoj skupštini tvrtke 17. svibnja 2023.podnijela izvještaj o poslovanju tvrtke Podravka d.d. za 2022.
Izvještaj
je započela podacima te rekla „Iza nas je još jedna Glavna skupština na kojoj smo, za naših 12.497 dioničara - 12.381 fizičkih i 116 pravnih osoba, predstavili rezultate rada kompanije u protekloj godini. Godina je to koja je bila daleko izazovnija nego što je to itko od nas mogao predvidjeti. Tek što smo naučili živjeti i raditi s pandemijom COVID-a 19, zadesio nas je rat u Ukrajini koji je dodatno otežao ionako složene uvjete poslovanja.“ Predsjednica Uprave Podravke d.d. Martina Dalić pred kraj izvještaja govori o planovima za 2023., te o dugoročnijim strategijama. No evo kako je redom predstavila poslovanje Podravka Grupe :
„Nakon snažnog rasta cijena u 2021. i zastoja u lancima opskrbe, 2022. je donijela nezapamćen rast cijena svih sirovina, ambalaže i energenata. Samo za ilustraciju - krajem 2022., a u odnosu na 2021., burzovna cijena prirodnog plina bila je veća za 252 posto, pšenice za 45 posto, sojinog ulja za 47 posto, maslaca za 57 posto. Tijekom godine te su cijene znale biti i više. Takva kretanja imala su značajan negativan utjecaj na poslovanje Grupe Podravka, primarno u segmentu Prehrane gdje je tijekom 2022. trošak sirovina, ambalaže i energenata porastao 340,3 milijuna kuna ili 24 posto. Nabavne cijene koje definiraju troškove proizvodnje u budućem razdoblju, u 2022. su bile više dvoznamenkastim postocima, pa i do 88 posto više u odnosu na ostvarenu nabavu u 2021. Osim toga, cijene energenata ,prvenstveno plin i struja, značajno su porasle, što je također učinilo veliki pritisak na rast troškova. Nužna i nezaobilazna posljedica teških okolnosti na tržištu jest pad profitne i EBITDA marže koja nije pogodila samo segment Prehrane Grupe Podravka, već i svjetske prehrambeno-prerađivačke industrije. Međutim, Podravka je na vrijeme poduzela aktivnosti kojima je, unatoč padu profitabilnosti Prehrane, uspjela zadržati apsolutnu razinu profitabilnosti Grupe, ali, što je još i važnije, i apsolutnu razinu novostvorene vrijednosti, odnosno EBITDA-e.

POTRAŽIVANJA NAPLATILI BEZ GUBITAKA
Iako je segment Farmaceutike snažno pogođen posljedicama rata u Ukrajini, uspjeli smo provesti niz aktivnosti kojima smo u mjeri u kojoj je to bilo moguće umanjili rizike tržišta Ukrajine i Rusije. Potraživanja od kupaca naplatili smo bez gubitaka, regulirajući s njima i komercijalne uvjete, a sve sukladno regulativi i okolnostima poslovanja na tržištima Ukrajine i Rusije.„U 2022. godini ukupni prihodi od prodaje Grupe Podravka dosegnuli su 5,03 milijarde kuna, dok je izvještajna neto dobit iznosila 369,6 milijuna kuna, a normalizirana neto dobit 311,1 milijun kuna. Razlika te dvije dobiti proizlazi iz toga što je u izvještajnoj neto dobiti sadržan efekt jednokratnih stavaka, poput prodaje nekretnina u vlasništvu društva Žito d.o.o u Ljubljani, dok normalizirana neto dobit predstavlja razinu profitabilnosti koja održava redovno poslovanje, bez jednokratnih stavki.


Marina Dalić, predsjednica Uprave Podravka Grupe

PRIHODI PODRAVKE RASLI 8,5 POSTO
Protekla godina jasno je pokazala koliko je za uspješnost oslovanja cijele Grupe Podravka važan njen diverzificirani profil jer su segment Farmaceutike i segment Prehrane ipak izloženi različitim vrstama rizika. Tako su u prošloj godini pad EBITDA-e i profitne marže Prehrane jednim djelom kompenzirani solidnim maržama Farmaceutike, ostvarenim unatoč tržišnim izazovima na izvoznim tržištima i ograničenim cijenama lijekova. U konačnici, u odnosu na godinu ranije, prihodi od prodaje Grupe Podravka rasli su 8,5 posto, normalizirana neto dobit iz poslovnih operacija rasla je 2,3 posto, dok je izvještajna neto dobit rasla za 19,5 posto.
Za ovakav rezultat trebalo je puno znanja, sposobnosti i iznimnog angažmana svih članica Grupe Podravka, svih poslovnih segmenata, kao i svih naših zaposlenika. U godini iza nas, uspjeh je odraz strateškog planiranja, promišljenog upravljanja zalihama i procesima nabave, kao i brzih prilagodbi načinima rada usmjerenih na maksimalnu optimizaciju potrošnje energije.

PODRAVKA NIJE KORISTILA MJERE VLADE U CIJENI ENERGENATA
Osim toga, za uspješno savladavanje globalnih poremećaja bilo je važno usmjeriti se i na održavanje globalne konkurentnosti. Povrh aktivnog upravljanja portfeljem, to smo činili kroz tri ključne poluge – optimizaciju troškova, snažan investicijski ciklus te ulaganje u zaposlenike. Podravka je pritom u Hrvatskoj cijene prehrambenih proizvoda povećavala samo jednom i to krajem drugog kvartala. Cjelokupna korekcija cijena bila je u rasponu od pet do sedam posto. U ostvarivanju ovih rezultata Podravka nije koristila olakšice u cijeni energenata koje je svojim mjerama osigurala Vlada RH.
Unatoč svim izazovima, ustrajali smo i u provođenju investicijskog ciklusa zacrtanog Strategijom poslovanja Grupe Podravka do 2025. godine. Ulaganja u tehnološku modernizaciju, digitalizaciju i uvođenje novih tehnologija, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti ostali su naši prioriteti. Tijekom 2022. godine realizirali smo kapitalne investicije vrijednosti od 396 milijuna kuna, što je više nego dvostruko iznad realiziranog 2021. godine. Dovršene su investicije u niz novih proizvodnih linija, započeli su radovi na proširenju Tvornice juha i Vegete, a u pogon je puštena najveća sunčana elektrana na krovovima u Hrvatskoj – ona na Danici. U konačnici, proveli smo informatičku i energetsku rekonstrukciju te modernizaciju poslovnog sjedišta Podravke u Koprivnici, koje je obnovljeno nakon 43 godine, a klimatizirali smo i sve naše pogone, što je značajno doprinijelo energetskoj učinkovitosti, te poboljšali uvjete rada zaposlenika.

U MATERIJALNI POLOŽAJ RADNIKA ULOŽENO 76,5 MILIJUNA VIŠE
Upravo su poboljšanje uvjeta rada kao i materijalni položaj radnika, bili jedni od Podravkinih fokusa u protekloj godini. Podravka je u prošloj godini u dva navrata povećavala plaće i primanja. Tijekom 2022. u poboljšanje materijalnog položaja radnika uložili smo 76,5 milijuna kuna više u odnosu na 2021. godinu. Prosječna neto plaća radnika Podravke d.d. u prosincu 2022. bila je 14 posto veća od one ostvarene u prosincu 2021., dok su prosječna neto primanja radnika Podravke d.d. u prosincu 2022. bila veća za 18 posto.
Iako je poslovanje u protekloj godini zahtijevalo puno promjena i aktivnosti usmjerenih na rješavanje izazova koje je donijela kriza, Strategija poslovanja Grupe Podravka i ciljevi koje smo njome zacrtali ni u jednom trenutku nisu dovedeni u pitanje. To potvrđuju poslovni rezultati, ali i aktivnosti usmjerene na reorganizaciju Podravkina segmenta Prehrane, restrukturiranje poslovanja i modernizacija proizvodnje u Grupi Žito, aktualiziranje Strategije poslovanja Farmaceutike te usvajanje Strategije održivog poslovanja i nove Nutritivne strategije.

RAZLIKA U PLAĆI PO SPOLU, NEZNATNIH, 1,9 POSTO
Promjenom organizacije Podravke d.d. i segmenta Prehrane poboljšali smo efikasnost Grupe Podravka, omogućili brže reakcije i prilagodbe na tržišne promjene te jasnije razdvojili uloge i odgovornosti između organizacijskih jedinica. Osim toga, Grupa Podravka obvezala se na jednake prilike i ravnopravnost svih zaposlenika neovisno o spolu te na nultu stopu tolerancije na bilo koji oblik diskriminacije. S 40 posto žena u Upravi, Podravka d.d. među liderima je rodne ravnopravnosti u Hrvatskoj, a primjenom nove organizacije, udio žena u top menadžmentu povećan je s 24 na 43 posto. Sa zadnjim danom 2022. u Grupi Podravka bilo je zaposleno 52 posto žena, a od ukupnog broja visokoobrazovanih radnika, žene čine čak 65 posto. Iako razlika u plaći po spolu postoji u iznosu od 1,9 posto, daleko je ispod državnog prosjeka (11,2%) i prosjeka EU (13%).
Restrukturiranje poslovanja i modernizacija proizvodnje provodila se i u Grupi Žito. Projekt je to koji uključuje objedinjavanje pekarstva na manjem broju lokacija i fokusiranje na pekarsku proizvodnju, tehnološku modernizaciju pekarstva i potpuno usklađivanje poslovnih procesa s poslovnim procesima Podravke d.d. Kao rezultat provedenog restrukturiranja poslovanja i promjena u organizaciji, povećana je učinkovitost Grupe Žito, a nastavljaju se ulaganja u modernizaciju pekarstva, nove proizvodne linije te ulaganja u infrastrukturu.
Promjene su nastupile i u segmentu Farmaceutike, čija je Strategija poslovanja usmjerena na dva ključna fokusa – razvoj i modernizaciju portfelja te razvoj novih tržišta.

NUTRITIVNA STRATEGIJA DO 2027.ZA ZDRAVU I URAVNOTDEŽENU PREHRANU
Ni u ovoj godini nismo stali s provođenjem naših zacrtanih planova. U 2023. usvojili smo novu Nutritivnu strategiju usmjerenu na uravnoteženu i održivu prehranu. Podravka je inicijalnu Nutritivnu strategiju donijela 2014. te je od tada u svojim proizvodima smanjila količinu soli i šećera, a portfelj proširila nizom proizvoda bez aditiva, pojačivača okusa i bojila. Novom Nutritivnom strategijom za razdoblje do 2027. potvrdili smo usmjerenost na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu. Podravkine ćemo proizvode nastaviti prilagođavati i nadopunjavati u skladu sa zdravstvenim preporukama, prehrambenim trendovima i potrebama potrošača. Najvećim dijelom to se odnosi na daljnje smanjenje soli i šećera, uvođenje sastojaka koji podržavaju zdravu i uravnoteženu prehranu te uvođenje još više proizvoda koji se baziraju na sastojcima poput voća, povrća, mahunarki i cjelovitih žitarica.
Nutritivna strategija dio je šire Strategije održivog poslovanja Grupe Podravka za period od 2023. do 2030. godine koju smo također usvojili ove godine. Podravka će u njeno provođenje do 2030. investirati 100 milijuna eura. Strategijom smo zadali deset glavnih ciljeva sadržanih u četiri strateška stupa djelovanja – čist okoliš, zdrava prehrana, briga za zaposlenike i zajednicu te dobro korporativno upravljanje.

SMANJENA POTROŠNJA ENERGIJE ZA 6,2 POSTO

Usmjerenost Grupe Podravka na održivo poslovanje rezultirala je u 2022. smanjenjem potrošnje energije za 6,2 posto u odnosu na 2021. Emisije CO2 smanjene su za 9,2 posto, energija proizvedena iz obnovljivih izvora povećana je za 16,5 posto, a okolišno prihvatljiva ambalaža činila je 87,8 posto udjela u ukupnoj ambalaži. Osim toga, zbog povećanja vlastite poljoprivredne proizvodnje i smanjivanja ovisnosti o uvozu poljoprivrednih sirovina, u tri smo navrata povećavali površine pod navodnjavanjem. Trenutno posjedujemo 156 ha navodnjavanih površina.
U konačnici, zaista možemo biti zadovoljni što su svi naši napori prepoznati kod svih naših dionika, a posebno nas veseli što ih je kroz kretanje cijene dionice prepoznala i investicijska javnost.
Iako su dionički indeksi CROBEX i CROBEX10 u prošloj godini zabilježili pad od 4,8, odnosno 8,4 posto, cijena dionice Podravke d.d. porasla je za 0,3 posto i na zadnji dan 2022. godine dosegnula vrijednost od 634 kune. Tržišna kapitalizacija pritom je iznosila 4,4 milijarde kuna, odnosno 0,5 posto više nego godinu prije.

Marina Dalić, predsjednica Uprave Podravka Grupe


DIVIDENDA VEĆA 53 POSTO
Rezultati koje je Grupa ostvarila u 2022. godini omogućili su nam i da predložimo isplatu dividende u iznosu od 2,65 eura po dionici, što je 53 posto više nego lani. Uzevši u obzir zadnju tržišnu cijenu dionice Podravke na kraju 2022. godine, predloženi iznos dividende implicira dividendni prinos od 3,1 posto, i veći je od prošlogodišnjeg koji je iznosio 2%. Valja spomenuti i da je zadnja cijena dionice 12. svibnja 2023. iznosila 94 eura, što je 11,7 posto više nego krajem 2022. Kontinuitetom dividendnog prinosa kroz godine, Grupa Podravka potvrđuje usmjerenost na ostvarenje očekivanja koja su postavili dioničari.
Na kraju je predsjednica Uprave Podravka d.d. Martina Dalić rekla „ U svoje, i u ime cijele Uprave, želim zahvaliti svim radnicima Grupe Podravka na doprinosu u ostvarenju rezultata u zaista izazovnoj godini koja je iza nas. Pred nama je još jedna godina puna neizvjesnosti, no naša snažna pozicija omogućuje nam da se brzo prilagođavamo promjenama, usporedno realizirajući naše strateške ciljeve koji uključuju velika ulaganja i dovršetak važnih investicija te ustrajnost u provođenju naše nove Strategije održivosti“ ( godišnji izvještaj, mzz)



17.05.2023. u 23:01 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< svibanj, 2023 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Studeni 2024 (41)
Listopad 2024 (38)
Rujan 2024 (30)
Kolovoz 2024 (34)
Srpanj 2024 (19)
Lipanj 2024 (38)
Svibanj 2024 (37)
Travanj 2024 (37)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter