CERTIFIKAT DIGITALNIH VJEŠTINA 2024. GODINE
Europska komisija je, prema priopćenju 18. travnja 2023. u Strasburu donijela dva prijedloga za Preporuku Vijeća u kontekstu Europske godine vještina. Europska komisija i države članice zajedno su identificirale dva nedostatka u digitalnom kontekstu a to je 1) nedostatak pristupa digitalnom obrazovanju i osposobljavanju
2) poteškoće u opremanju ljudi potrebnim digitalnim vještinama.
Komisija je konstatirala da se države članice još uvijek se bore za
- postizanje dovoljnih razina ulaganja u infrastrukturu digitalnog obrazovanja i osposobljavanja,
-opremu i digitalne obrazovne sadržaje, digitalno osposobljavanje vještina i nastavnika i osoblja
- te praćenje i evaluaciju politika digitalnog obrazovanja i osposobljavanja.
ZAKLJUČCI O NEDOSTACIMA IZ 2022.
Dva predstavljena prijedloga temelje se na zaključcima Strukturiranog dijaloga o digitalnom obrazovanju i vještinama iz 2022. godine tijekom kojeg je Komisija surađivala s državama članicama EU. Tijekom Digitalnog desetljeća EU ima cilj osigurati da 80% odraslih ima barem osnovne digitalne vještine i da će 20 milijuna ICT stručnjaka biti zaposleno u EU do 2030. godine. Cilj dijaloga bio je povećati predanost digitalnom obrazovanju i vještinama te pomoći ubrzati napore na razini EU kako bi Europa mogla ispuniti svoje ciljeve za 2030. u ovom području . Prijedlozi su u skladu sa stupom solidarnosti i uključivanja europskih digitalnih prava i načela prema kojima bi svatko trebao imati pristup internetu i digitalnim vještinama, a da nitko ne bude zapostavljen.
Prijedlozi ispunjavaju dva strateška prioriteta Akcijskog plana za digitalno obrazovanje: poticanje razvoja visokoučinkovitog ekosustava digitalnog obrazovanja i jačanje digitalnih vještina i kompetencija za digitalnu transformaciju. Akcijski plan želi veću suradnju na europskoj razini kako bi se predstavile prilike za zajednicu obrazovanja i osposobljavanja što podrazumijeva i nastavnike i učenike, kreatore politike, akademsku zajednicu i istraživače na nacionalnim planu i EU. To je ključni zadatak za ostvarenje vizije postizanja Europskog obrazovnog prostora do 2025. i doprinosi Akcijskom planu europskog socijalnog stupa i Digitalnog kompasa do 2030.
JOŠ NEMA DOVOLJNE DIGITALNE TRANSFORMACIJE U
OSPOSOBLJAVANJU I OBRAZOVANJU
Unatoč napretku i nekim izvrsnim primjerima inovacija, zajednički napori do sada nisu rezultirali sustavnom digitalnom transformacijom u obrazovanju i osposobljavanju. Države članice još uvijek se bore za postizanje dovoljnih razina ulaganja u infrastrukturu digitalnog obrazovanja i osposobljavanja, opremu i digitalne obrazovne sadržaje, digitalno osposobljavanje, dopunu vještina nastavnika i osoblja te praćenje i evaluaciju politika digitalnog obrazovanja i osposobljavanja.
PODRŽATI VISOKO KVALITETNU INFORMATIKU U ŠKOLAMA
Identificiran izazov odnosi se na različite razine digitalnih vještina unutar različitih segmenata stanovništva. Nacionalni sustav obrazovanja i osposobljavanja treba se pozabaviti tim razlikama. Prijedlog za „Preporuku Vijeća o poboljšanju pružanja digitalnih vještina u obrazovanju i osposobljavanju” bavi se svakom razinom obrazovanja i osposobljavanja. Poziva države članice da počnu rano pružanje digitalnih vještina na dosljedan način kroz sve razine obrazovanja i osposobljavanja. To se može osigurati postavljanjem ciljanih intervencija za specifične „prioritetne ili teško dostupne skupine”. U prijedlogu se države članice pozivaju da podrže visokokvalitetnu informatiku u školama, da uključe razvoj digitalnih vještina za odrasle i da riješe nedostatak zanimanja u području informacijske tehnologije usvajanjem inkluzivnih strategija.
Komisija je spremna podržati provedbu obaju prijedloga olakšavanjem međusobnog učenja i razmjene među državama članicama. Radi se o suradnji unutar Europskog centra za digitalno obrazovanje i kroz financiranje EU-a, kao što su Erasmus+ i Program Digitalna Europa, Fond za pravednu tranziciju, Europski fond za regionalni razvoj, Europski socijalni fond Plus i oporavak i Resilience Facility, Horizon Europe i NDICI-Global Europe.
PILOT PROJEKT ZA CERTIFIKAT DIGITALNIH VJEŠTINA
Za priznavanja certifikacije digitalnih vještina, Komisija će s nekoliko država članica pokrenuti pilot projekt europskog certifikata digitalnih vještina. Certifikat ima za cilj povećati povjerenje i prihvaćanje certifikacije digitalnih vještina diljem EU-a. Rezultati pilota bit će predstavljeni kao dio studije izvedivosti o Europskom certifikatu digitalnih vještina krajem godine. Konačni europski certifikat o digitalnim vještinama bit će uveden 2024. na temelju rezultata pilot projekta i nalaza studije.
Europska komisija poziva države članice da brzaju usvajanje prijedloga za dvije preporuke Vijeća.
Komisija će uspostaviti Skupinu na visokoj razini za digitalno obrazovanje i vještine kako bi podržala provedbu dviju preporuka. ( priopćenje /mzz)
< | travanj, 2023 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU
----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.
GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.
Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836
Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.
Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.
Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200
Dana 1. 1. 2017. godine:
broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747
S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.
Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.
Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .
NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec
Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr
----------------------------------------
MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva
who is online counter blog counter