31.01.2021., nedjelja

Ona vidi moje šarene duge



 ... tu ženu nikad vidjela nisam, o njoj ništa ne znam
znam samo da bez mog stiha ona ne ide na počinak...
javila se, umiljat joj je glas
miluje poput lahora, još mi teče venama...

reče mi da su joj posebne u stihu
moje šarene duge,
da je dirnu moje paperjaste tuge...

reče da je radost obuzima kad moju knjigu u ruci ima
i da su moji snovi plavi kao rijeke ...

svaku moju na licu boru vidi
svaka otkriva života trag
gleda kako zvijezde hvatam rukama
podsjećam je na horizont
gdje se svakog jutra budi po jedna zraka sunca...
( dirnula me ta žena, a nikad je vidjela nisam
daleko je
Bog dragi zna hoću li ikad...)

pitate se zašto mi je
ta žena potekla venama...

ona dušom toplom, srcem širokim sluša
očima ne može, sljepoća je donijela vječni mrak
suprug joj pročita
svako moje napisano
s l o v o...



***

...nedjelja...
dan za odmor
danas sam dužna sebi
poneku malu radost...


na moj način,
praznik oku...


divider-topshadow2

- 09:39 -

Komentari (13) -


    30.01.2021., subota

    created of JA




    ...plavi tanjur...od moje najdraže Slovenke

    školjkicu iz Ploča...
    za nezaboravak, Ane mi je poslala

    vaza, poklon tajnovite Zagrepčanke,

    listići mirisni od djevojke "Skojevke"

    sve to
    created of JA...




    ilustracija: osobna, moja


    divider-topshadow2

    - 17:48 -

    Komentari (7) -


      Odškrinuti prozor duše




      Dišem....pišem...odškrinem prozor duše...dogodi se čudo...
      pisanje prepoznajem kao kreativnu i tihu aktivnost koja godi mojoj prirodi...
      divila sam se uvijek ljudima koji su hrabri i sposobni rekapitulirati dušu
      otkriti je svijetu u svom izvornom obliku bez zadrške...
      razgrćem sebe, otkrivam se hrabro i nije me briga kako ću biti shvaćena...
      najteže je bilo napisati i javno objaviti svoj prvi post...prvi put odgrnuti skriveno...

      osjećala sam se poput pčele koja poklanja med...
      pisati se može samo kad su osjećanja intenzivna...
      razumijeti napisano isto tako...
      osjećaji traže svoju afirmaciju i to je ono božansko što napisanu riječ čini vrijednom i lijepom...
      koliko samo bogatstva ima u jednoj jedinoj riječi...
      riječ ima jedno značenje, pjesnički izričaj diže je do pijedestala kraljice...
      ona zasija tek onda kad se poput dobre prijateljice druži sa drugim riječima
      i pretvara u slapove doživljaja koji putuju od čitatelja do čitatelja i izazivaju reakciju...
      osjećaj usamljenosti, očaja, ljubavi, nostalgije, tuge, strasti, čežnje poput lavine se slijevaju u nas
      čitajući se oplemenjujemo...
      znam ljude koji su teški, apatični, indiferentni, ravnodušni na sve što se oko njih zbiva...
      ali znam i to da sam osjetila njihovo buđenje kad su pročitali  jedan stih...
      poezija je poput ljubavi vječna,
      treba samo biti hrabar i odgrnuti površinu svoje duše, otkriti bogatstvo koje posjedujemo...
      i koliko god skromni bili lijepo je saznanje da je to bogatstvo naše...
      zato, kad ja pokušam slagati riječi, nemojte biti strogi kritičari,
      već od mene kopirajte hrabrost i ono što osjećate  iskažite riječima...
      otkrit ćete da ste veliki i vrijedni...

      eto, s ovim mislima sam se probudila i zapisala ih...
      ne trudim se razmišljati jesu li mi negdje misli pogrešne...
      jednostavno kažem da je ljudski i pogrešno misliti...
      a da li je nešto pogrešno ili je ispravno, to je već relativna stvar...

      ***
      I pjesnikinja ću biti, 
      zbog tebe samo bit ću 
      ona ludica izgubljena
      koja luta puteljcima i obroncima
      bez razuma tražeći te
      u svakoj kupini,
      na svakoj travčici,
      u svakom procvjetalom maku...

      Ne treba mi vino za opijanje
      opila sam se 
      onoga ljeta Gospodnjega
      kad si rekao
      da samo zbog mene
      svježi zrak ti
      treba za disanje

      i da sam ja 
      tvoje
      n
      a
      j
      s
      l
      a
      đ
      e
      voće.



      ilustracija: net planeta


      divider-topshadow2

      - 08:45 -

      Komentari (12) -


        29.01.2021., petak

        Što o čemu, kako, kada, zašto, gdje...



        O čemu da pišem danas?...stotinu ideja meškolji se u mozgu...da vam pišem što sam noćas sanjala, doručkovala, jesam li pjesmu napisala, koji sam post izdvojila kao posebnu poslasticu, ma hajde molim vas koga to još zanima...ispast ću smiješna...
        Da pišem o blogu, znam to bi vas moglo zanimati, ali znam i da bi me netko vrlo lako mogao pomnožiti sa nulom...moram biti strogo pažljiva, iskazati svoj stav kojeg po svim pitanjima uvijek imam ali sam oprezna kad ga treba iznijeti na svjetlo dana.Da pišem o politici, ni u ludilu, bolje je i svrsishodnije pisati o selektivnom odvajanju otpada, politika neće u moju kuhinju...

        Taj naš blogoland je nekad košnica prepuna nara...tiskaju se blogeri, jedan do drugog, na listi uvijek netko nekoga potisne, takav je sistem.
        Nekad mi se čini da je blogoland džungla gdje se moraš dobrano čuvati
        jer možeš nekome zapeti za živac.
        Ako se to dogodi nelagoda ti ne gine.
        Jednom riječju moraš biti odgovoran i svjestan
        ako pogriješiš i ako nekome staneš na žulj danima ti nema oporavka.

        Ako iz bilo kog razloga odeš u blogomirovanje ( jer privatni život se ipak događa daleko od blogolanda),
        budi spreman na pričice i priče, sa pokrićem i bez pokrića.
        Eto, danas zaista ne znam o čemu pisati. U ovu košnicu ionako ja nisam nikad u stanju ubaciti nešto pametno,
        Nije zato smak svijeta.
        Važno da tipkovnica trpi moja lupanja.
        Važno je i to da nikad nikome neću uputiti uvredljivu riječ,
        uvijek ću se o postu izjasniti kad me dirne nekom posebnošću ( temom, ilustracijom ili nekim detaljem u dizajnu).
        To lupkanje po tipkovnici pričinjava mi zadovoljstvo.
        Ona me najbolje poznaje, jedino ona zna što sam pisala, što sam brisala...

        I sada sam lupajući ove jutarnje misaone putešestvije brisala nešto,
        jednostavno morala sam iz čiste predostrožnosti da se ne zapletem o trnje...
        e da, neka kaže tko što hoće,
        blogoland mi je po mjeri, ma što drugi mislili o meni.
        Zato ostajem ovdje i ni makac dalje, kome pravo kome krivo, boli me brigica...
        ( idem sad na posao...stiglo mi je pedesetak radova koje moram vrednovati, jedna sam od članica Povjerenstva za Lidrano...hvalite me usta moja...
        to vooooolim iznad svega...ni pretpostaviti ne možete kako veliki umjetnici mogu biti te dječje glavice...pametne...)




        ilustracija: net planeta

        divider-topshadow2


        - 09:54 -

        Komentari (15) -


          28.01.2021., četvrtak

          Moj izbor



          Išao sam na trg ptica
          I kupio sam ptice
          Za tebe, ljubavi moja

          Otišao sam na trg cvijeća
          I kupio sam cvijeća
          Za tebe, ljubavi moja

          Otišao sam na trg željeza
          I kupio sam okove
          Teške okove
          Za tebe, ljubavi moja

          A zatim sam otišao na trg roblja
          I tražio sam tebe
          Ali te nisam našao
          Ljubavi moja.

          (Jacques Prévert – Za tebe ljubavi moja)





          divider-topshadow2

          - 17:30 -

          Komentari (12) -


            Danas radno



            Proljeće se najavljuje, u zraku već miriše
            kod mene radno,
            ima dela, ima
            ima ga kao u priči...








            ...neka vam se nađe
            još je vruća, duša joj diše...
            ima još
            za one koji pile šetaju obrezujući moje ograde...



            divider-topshadow2



            - 09:07 -

            Komentari (14) -


              27.01.2021., srijeda

              Na moj način



              Ariš, jedini u mom mjestu
              jedini četinar koji zimi gubi iglice

              u proljeće procvjeta u crvenim iglicama
              ljeti je zdravo zelen, oku praznik

              kad sam ga dobila bio je samo neugledna biljčica
              nije imao ni deset centimetara

              ima 20 godina, prerastao je kuću katnicu
              obožavam ga...
              stigao mi je iz dežele...



              ...danas se sunce po njemu prolijeva
              nadahnuće je moje i radost
              živa su sjećanja na dan kad sam ga
              posadila
              misli klize kroz njegove grane
              ispod njega klupica nataloženog stresa
              mjesto mira i osjećaja
              ponekad i nerealnih očekivanja
              on je tu, ja sam tu
              zajedno smo rastali zajedno starimo...
              ima li što ljepše od
              harmonije naše zajedničke zbilje...




              ***
              ...ljubičica...
              na moj način


              divider-topshadow2

              - 08:04 -

              Komentari (14) -


                26.01.2021., utorak

                Virtualni mostovi



                U bespućima virtualnog svijeta neke sam ljude drage srela

                toplinom srca bljeskaju
                svojom čipkastom dušom na mene paze...

                Prijatelji su to, svjetlo u mraku
                najveća nebeska nagrada, kao cjelov anđela.

                zajedno dijelimo radost, odagnamo tugu,
                pratimo se kao sjena kroz ova teška vremena.

                Prijatelji su uvijek tu, tješe kad zaboli,
                prijatelji su tu
                da se čuvaju i vole..


                ***

                ...monitor je upaljen...
                po rubovima mu treperi
                stvarnost zbivanja...
                u labirintu
                blijedog sjećanja
                spajaju se zrna susreta...

                u provaliji bezličnosti
                oči traže lik...
                sve odiše mirom,
                prisutna je samo
                slatka slutnja
                sunce pozdravlja u smiraju
                kroz zavjesu od satena
                prati na virtualni put...

                pučinom snova nickovi lebde
                na plavetnilu monitora
                srodne duše odmaraju oko
                sreću se
                zajedno plutaju
                labirintima virtualnog mora...

                ni svjesne nisu
                da osmjesi magloviti susreću se
                a srca spajaju u imaginarnom moru
                u virtualnom domu...



                Ilustracija:net planeta

                divider-topshadow2


                - 08:47 -

                Komentari (19) -


                  25.01.2021., ponedjeljak

                  ***



                  *** povlačim se
                  u svoj mali svemir
                  u svijet reale

                  Vama u virtuali
                  želim
                  toplo i fer druženje

                  i svakome od vas
                  najbolje prijatelje
                  na svijetu

                  vidimo se
                  i tipkamo sutra
                  slatki vam snovi

                  ujutro nježno buđenje...



                  Ilustracija:net planeta
                  divider-topshadow2

                  - 17:45 -

                  Komentari (8) -


                    Veliki jubilej...100 X Sretno!



                    Moj grad i ja

                    Lagano,
                    korak po korak
                    moj grad i ja
                    šetamo
                    parkovima prošlosti...

                    Ruže su procvjetale,
                    ponosom ih zalijevamo...
                    korijeni im u crnoj zemlji
                    mirišu na ugljen mrki...
                    žuljevite ruke rudara
                    snagom srca
                    laticama su poklonile
                    boju krvi...

                    S T O T U
                    ove godine zalijevamo,
                    stotinu ruža crvenih
                    polažemo uz
                    šapat srca

                    izmolimo molitvu tihu
                    za sve one
                    čije je ime zaiskrilo
                    u mukama rađanja
                    Labinske republike...

                    U košaru najsvjetlijih
                    jutara svanulih,
                    dodajemo
                    stotinu
                    ruža
                    crvenih,
                    moj grad
                    i
                    ja...






                    2. ožujka daleke 1921. godine, krupnim slovima uklesan je ne samo u povijest Labina, Labinštine i Istre, već i cijele Europe. Štrajk rudara, iz kojeg je pokrenuta prva antifašistička pobuna na Starom kontinentu, te proglašena 37-dnevna samouprava kasnije nazvana „Labinska republika“, događaj je koji je ostavio neizbrisiv trag na Labinštini, a povijest će pokazati da je imao i mnogo širi odjek.

                    Grad Labin i općine Labinštine već nekoliko mjeseci u zajedničkoj suradnji s građanima i civilnim sektorom rade na pripremi programa obilježavanja ovog velikog jubileja. Grad Labin još u rujnu raspisao je Javni poziv na koji su se mogli javiti svi građani, predstavnici udruga, ustanova i gospodarstvenika, kako s Labinštine tako i iz cijele Hrvatske.

                    Slogan manifestacije je „100 X SRETNO“. Brojka 100 simbolično ukazuje na „sto let“, 100. obljetnicu Labinske republike, uz tradicionalni rudarski pozdrav „SRETNO!“ i već dobro poznatu oznaku čekića i dlijeta u sredini. Rudarske boje, zelena i crna, dominiraju u simbolima osvježenog vizualnog identiteta manifestacije.

                    Slobodarska tradicija, rudarsko i industrijsko naslijeđe, multikulturalnost, briga i zalaganje za radnika i „malog“ čovjeka, od davnina su utkani pod kožu Labinjana. S ponosom na svoje korijene, na neizmjerno naslijeđe koje su nam preci ostavili da ga čuvamo, njegujemo, promičemo i nadograđujemo, u nadolazećoj godini dočekujemo još jedan veliki jubilej.



                    ( izvor: post u cjelosti preuzet sa službenih stranica grada Labina i facebooka)




                    fotografije: sa interneta
                    divider-topshadow2


                    - 10:52 -

                    Komentari (7) -


                      24.01.2021., nedjelja

                      Rovinjske razglednice









                      fotografije: osobne
                      divider-topshadow2

                      - 08:03 -

                      Komentari (13) -


                        23.01.2021., subota

                        Jutarnja iskrica



                        ...Tebe, vječni putniče izgarajućih zjenica
                        na morskom sprudu
                        moje oči čekaju
                        modrije od neba i blještavila plavetnih dubina
                        u njima plamte djetinje radoznalosti,
                        svi lahori prošlosti, bezdan i ponori bivstvovanja
                        reske nove rane i utisnuti stari ožiljci ...

                        moje te pjesme čekaju
                        zašto ti je oko suzom umiveno...

                        ne budi ranjiv na moje pjesme
                        popucale su u finim strunama
                        nespretno otvorene duše
                        naivna srca ali savjesti čiste...

                        paučinasta nježnost motiv je
                        ljubav tema svevremena, metrika neistražena
                        titraji srca skriveni, u bolnom klupku zamotani...

                        penjimo se zajedno stepenicama dobrih vjetrova
                        već smo davno dotakli
                        rubove nemilosrdnih strepnji i briga...



                        Ilustracija:net planeta
                        divider-topshadow2

                        - 09:23 -

                        Komentari (15) -


                          22.01.2021., petak

                          Ima dana



                          Ima dana kad mi se čini da prelilo se more
                          da su ribe skočile u oblake, da su zaronile ptice
                          a na koraljnim grebenima zapjevale sirene

                          ima dana kada napetim strunama duše prebirem
                          a riječi teku, teku,
                          ne daju suzama da kanu
                          znam, potekle bi one
                          slapovima htijenja.

                          Ima dana kad čitam ti pjesmu iz očiju
                          kad opijam se zrncima sjećanja

                          Davno su kiše isprale otete riječi udarcima života
                          pokriše snjegovi tragove dodira
                          mi trajemo i trajemo
                          ne kopni ljubav u grudima.

                          ***

                          Iskreno...najiskrenije... volim dane kada imam osjećaj
                          da nebo dotičem prstima... čak i ako traje samo tren,
                          volim...
                          ne postoji ništa ljepše od osjećaja da si
                          preporođen poslije oluje...


                          Ilustracija:net planeta
                          divider-topshadow2

                          - 09:51 -

                          Komentari (18) -


                            21.01.2021., četvrtak

                            Podijelimo toplinu



                            ***
                            ... jutro je donijelo pjesmu
                            na poljani nade zabilježenu
                            sjemenom uzdaha posijanu

                            pod zrakom iluzije
                            zrno života niklo

                            u grotlu vremena
                            čarolijom trenutka pjesnikova duša
                            ljubav pjeva

                            nebo se raspuknulo
                            magijom riječi oslikalo
                            kišom cvijeća ukrasilo

                            lagunom sjećanja
                            drhti
                            poljubac
                            u
                            buđenju...

                            ***

                            Jeste li nekad razmišljali koliko vam znače nečije riječi,
                            koliko se osjećate sigurnima kad netko pogodi vašu misao,
                            želju, htijenje ili vam otvori prozor duše, povjeri vam se...
                            Koliko dugo te riječi žive u vama...
                            koliko svjetla unesu u monotoniju svakodnevice
                            koja se svodi samo na trku, brige i borbu za mjesto pod suncem...
                            meni znače mnogo, hvatam ih u letu, zapisujem i osjetim spokoj, osjetim da nisam sama...

                            Jeste li kada pitali prijatelja koliko mu znače vaše riječi
                            upućene u trenutku kad mu se čini da mu cijeli svijet proklizava pod nogama ...
                            jeste li ikad bili u situaciji podsjetiti ga da vrijeme prolazi
                            i da je ovaj tren samo ovaj jer već slijedeće minute ovaj tren postat će prošlost...

                            koliko razmišljate o sadašnjosti...
                            sve se oko nas i u nama odvija vrtoglavom brzinom
                            koliko smo spremni s nekim tko nam je drag usporiti tijek vremena,
                            zaustaviti ga i posvetiti sebi...

                            čaroban je osjećaj otkriti da ste izmislili mjesto koje mijenja ime...
                            livade na kojima cvjeta nešto što se zove ljepota maštanja...
                            putovi koji nemaju granica,
                            čarolija putovanja moguća je samo ako volimo priče
                            u kojima se srelo dvoje i znaju da imaju jedno drugo...
                            a to je sve i znači mnogo...



                            Ilustracija:net planeta
                            divider-topshadow2

                            - 09:22 -

                            Komentari (16) -


                              20.01.2021., srijeda

                              Riječi



                              ...riječi, tutnje, iz dubine vrište
                              od kristala jasnije, od potoka bistrije
                              zarez nježan, točka od kamena stamena

                              riječi, za sva srca koja traju
                              za noći u kojima na jastuku najtoplije priče podrhtavaju

                              riječi plahe, za one koji topli dom snivaju
                              dok pod nebeskim svodom ruke u molitvu sklapaju
                              riječi utjehe dok zemlja se od boli trese
                              ponori otvaraju, vrište duše zatrpane...

                              riječi nijeme za bespomoćne
                              kojima se pod respiratorom
                              sekunda vijekom zove...

                              riječi, za probušeno čovječanstvo
                              s križa siromaštva
                              gdje vapaj gladi jači je od
                              licemjerja i srama...

                              riječi, za lutalice iskre istisnute
                              za one koji snivaju radosti trenutke
                              za duše krhke koje snagu trebaju

                              riječi, boginje trenutka, tragovi bezvremeni
                              na osunčanim poljanama
                              za snjegove koji ne kopne
                              u prvom proljetnom cvijetu...




                              Ilustracija:net planeta
                              divider-topshadow2


                              - 08:41 -

                              Komentari (9) -


                                19.01.2021., utorak

                                U mojoj uvali odmor za oko



                                ...iz zagrljaja jave u mojoj uvali, na srcolikom poluotoku
                                ogledalo blaženstva i odmor oku
                                pružiti možeš...



                                Ilustracija: moja fotka


                                ...golet kameni iz mora strši
                                pusti pogled da ti krene
                                put uzavrelog mora
                                iz svijeta povijenih oleandera...
                                kreni u dubine plavetne
                                čaroliju će ti more pokloniti
                                val će te piruetom očarati...



                                Ilustracija: moja fotka



                                ...tu je i ona...palma
                                na modnoj pisti rivom dominira
                                čuvarica je ptičjeg cvrkuta
                                skrivalica dječjem bistrom oku
                                udomiteljica galebovog krika...

                                kad pučine morske
                                u daljinama nestaju
                                vrhovi morske čipke uvalu pozlate
                                lica čarolijom ozari
                                s nekim podijeliti moram
                                blagost raskošne ljepote uvale
                                okrenute strani na kojoj rađa se sunce...





                                Ilustracija: moja fotka
                                divider-topshadow2

                                - 10:17 -

                                Komentari (14) -


                                  18.01.2021., ponedjeljak

                                  Stvarati srcem



                                  ...raditi...stvarati...
                                  znanjem, željom,
                                  voljom, odlučnošću, istrajnošću ...

                                  da,

                                  ali ako svemu što radiš ne dodaš srce
                                  onda krajnjem produktu
                                  nedostaje esencija...

                                  voljela bih da nisam u pravu...
                                  ali...




                                  Ilustracija:net planeta
                                  divider-topshadow2

                                  - 09:14 -

                                  Komentari (11) -


                                    17.01.2021., nedjelja

                                    Živi život



                                    ...izbjegavaj pogreške, živi bez predrasuda, živi život kako želiš
                                    ja ću ti reći kako živim svoj...
                                    ako me ne razumiješ, nehajno rukom odmahni
                                    mnogo je života pohranjeno u meni
                                    srce je preduboko da bi sve otkrilo...
                                    ako saznati želiš tko sam
                                    prepusti se moru i valovima
                                    okreni se padalicama zvijezdama
                                    tamo ćeš naći osmijeh moj...to sam ja
                                    ***
                                    odakle sada demoni podzemlja
                                    bijesne iskre silaze s drveća
                                    uzbuđene faune iz šume izlaze, tuku, već skrhanu lome...
                                    razbiti treba vrčeve uspomena, potrgati plašteve prošlosti
                                    razvezati zauzlane čvorove starih platna
                                    na kojima je srce oslikavalo akvarele života
                                    kandže proždrljivih štakora obavijaju, izgrizaju
                                    ljepljivom se paučinom razmeću
                                    vrijeme je kante isprazniti
                                    prejaki su odrazi stajaće vode, premutne slike
                                    prepuni spomenari a sjećanja bolna...
                                    ***
                                    mračna sjeno, ne prati moja nevina lutanja
                                    u krug hodam, u plesu se vrtim ...
                                    šumom vala, moćnim glasovima
                                    još titra životna iskra spasa...
                                    ( pjesma napisana 2003.god. kad su pokušali
                                    mijenjati mi biografiju...)



                                    Ilustracija: net planeta
                                    divider-topshadow2


                                    - 15:54 -

                                    Komentari (11) -


                                      16.01.2021., subota

                                      Nemiri


                                      ...danas neću pisati pjesme i rime nizati neću
                                      talasanja u meni nitko razumio ne bi
                                      u pretinac stola nagurat ću ispisane papire
                                      u šiljku olovke ostavit ću sebe
                                      i mirovati...

                                      oči govore da
                                      u jutarnju kavu moram odložiti more
                                      prozore okrenuti buri
                                      ispod kojeg maslina se budi

                                      ***
                                      tamo negdje u tebi život treperi
                                      na obali me čekaj, cimu otpusti
                                      šutnjom izgovori osjećanja
                                      u pretklijetku srca zaključana...

                                      tvoju šutnju slušat ću
                                      pjesmu pisati neću
                                      neki čudni nemiri
                                      bujaju u meni...




                                      Ilustracija: sa net planete, u mojoj obradi
                                      divider-topshadow2


                                      - 14:58 -

                                      Komentari (14) -


                                        15.01.2021., petak

                                        U uzdahu refrena



                                        Sorry, moja pjesmo, u ulici slatkih nemira, nema me
                                        tihujem sjećanja u pogrešnim cvrkutima

                                        uzalud mi putovanje raspjevanim notama
                                        nema me

                                        uvojcima jutra
                                        pramenom nade vezana
                                        u drugoj sam pjesmi

                                        u uzdahu refrena
                                        nestajem

                                        u valovima srca
                                        u ledom okovanom poljupcu
                                        molim se...

                                        ***
                                        Pokaži nam put, Bože,
                                        nemoj da jezditi moramo 
                                        mrklim hodnicima bespućima uzdaha

                                        nekome je mladost popilo rujno vino
                                        nekome srce odlutalo kamenitim vrletima
                                        u ponorima strasti
                                        u vremenu bez svjetla i nade

                                        pokaži nam put
                                        do mirisa cvijeća
                                        obraze pomiluj patniku, nesretniku
                                        u kose djevojačke zadjeni lavande stručak
                                        zlatnom zrakom sunca, lica nam ozari 

                                        nisu krivi oni kojih su
                                        pohlepom i laži kupile zvijeri 

                                        vijenci portreta razbacani 
                                        nevino čeljade povrijeđeno
                                        iza brokatnih trepavica 
                                        pogledi mrki skriveni

                                        jezerskim mutnim vodama 
                                        rasule se kose vilinske
                                        cvrkut ptica ne primjećuju više
                                        i mora šum stran je
                                        bonaca duše
                                        plovidbe zaborav

                                        Bože, pokaži nam put...




                                        Ilustracija: net planeta
                                        divider-topshadow2


                                        - 09:51 -

                                        Komentari (9) -


                                          14.01.2021., četvrtak

                                          Tamo gdje stoluje ljubav



                                          Sliku duše ostavljam i u pjesmi srca titraj
                                          neka ide daleko, neka se vrati ispisana u nekom buketu
                                          neka donese saznanje da je ovakva kakva je
                                          dotakle daleke horizonte

                                          ***

                                          ...u napuklinama osunčanih slika, srca svilena
                                          uspomene tihuju
                                          i priznanje da ga je voljela,
                                          pod otiračem je ostavila
                                          pred vratima
                                          iza kojih je stolovala
                                          lj u b a v
                                          ....tamo gdje pjevaju vinogradi
                                          tamo gdje spavaju suncokreti
                                          tamo gdje su se vrbe
                                          utopile u tuzi
                                          ugasio se plamen riječi
                                          kojima ga je životom žeđala...

                                          ***
                                          ...u razbacanim slovima
                                          ćuti spajalice mostove,
                                          lijane poveznice, riječi neispisane
                                          u smajlićima ostavljenim iz navike

                                          u trenutku sve postaje
                                          p o e z i j a

                                          sve postaje voljenje
                                          iz sna i nestvarja svjedočanstvo trenutka
                                          kad je srce ostavila
                                          na obzorju
                                          jedne pjesme

                                          pučinom reale vjekuje san
                                          njezina ga čežnja traži
                                          u val se pretvara
                                          mreškajući se u
                                          željama...




                                          Ilustracija: net planeta
                                          divider-topshadow2

                                          - 09:30 -

                                          Komentari (13) -


                                            13.01.2021., srijeda

                                            Na drugoj strani duge



                                            ...od svega ovoga Corona cirkusa nisam se uspjela odmaknuti...
                                            kažu da slijedi neko novo, slobodno,
                                            vrijeme kad će svatko od nas staviti sebe na kušnju i provjeru...

                                            ok, ako tako kažu, tako neka im i bude...
                                            ja sam sebi svoj Stožer, živjet ću po svom
                                            iz pjesme u pjesmu, iz dana u dan
                                            otimat ću se površnosti, otpustiti sve kočnice i stege
                                            u inat životu hranit ću se iluzijama
                                            ne želim biti ravnodušna dok pored mene ranjeni gradovi žive
                                            pod plavim svodom bez dječje graje i igre
                                            u žustre korake pretvorit ću sve oluje,
                                            medicinskom maskom vidam epitelizirane rane,
                                            skrivam bore na obrazu
                                            pokušavam dušu napojiti melodijom srca


                                            govore da poslije corone više ništa neće biti isto
                                            znam, opet pokušavaju manipulirati
                                            zastrašivati, prijetiti, ograničavati
                                            tvrdi smo orasi, neće moći, stari moj
                                            idemo dalje, s coronom, naravno
                                            jer bez nje sve bi isto bilo, dosadnjikavo, sivo...

                                            po kafićima će se opet rasipati dani i vrtjet će se iste priče
                                            jedino će akteri biti neka nova imena
                                            tko se rastavio, tko je u preljub zavirio
                                            tko želi avanturu, a tko se stameno i vjerodostojno
                                            na dvije stolice usidrio

                                            ***

                                            E moj stari, svi se mijenjaju, samo ti i ja ostajemo stameno i bezlično isti...
                                            u inat godinama, ljudima i vremenu,
                                            iz iste čaše med i otrov pijemo, istim korakom trnje gazimo
                                            ruku u ruci čvrsto stiskamo, debele sante trpljenja probijamo
                                            na drugoj smo strani duge...



                                            Ilustracija: net planeta
                                            divider-topshadow2

                                            - 10:14 -

                                            Komentari (8) -


                                              12.01.2021., utorak

                                              Leeeeeeeed


                                              Ako bude kao lani
                                              ja znam tko će opet zaplakati...




                                              lijepa je
                                              kad zima nije





                                              Ilustracija: net planeta
                                              divider-topshadow2



                                              - 09:40 -

                                              Komentari (13) -


                                                11.01.2021., ponedjeljak

                                                Za let si dušo stvorena



                                                Krene riječ, od srca, iskrena, duboka.
                                                Treba joj dozvoliti slobodu toka, jer ako kojim slučajem zapne u grlu
                                                vrisne bolnom tišinom dok u zraku lebdi vječito pitanje zašto joj nismo dali slobodu leta.



                                                SretalI smo na Krku, poezija je bila poveznica most. Elfrida je bila jedna od onih dobrih i otvorenih duša koje su nas dočekivale, dolazili smo kao svojoj kući. Zajedno smo utopljavali krčku zimu, zajedno smo pohranili svoje verse u zborniku gdje nas je Elfrida u recenziji podsjetila na vječno aktualne riječi velikog Tina: “Za let si dušo stvorena”. Elfrida je uvijek bila među prvima koja je pružala toplu ruku zajedništva u stvaranju, podsjećala na to da je riječ veliko blago, da ga treba čuvati i njegovati kako bi jezik živio u svakom dijelu našeg bića. Podsjećala nas je da su se u ovom surovom vremenu mnoge istinske vrijednosti izvrnule, vraćala ih je pomno, pažljivo, nenametljivo, skromno i ponizno na svoje mjesto i tako obogaćivala književnu policu nama uvijek dragog otoka Krka kojeg smo s radošću pohodili. Pjesnike je podsjećala da su rođeni sanjari, pokazivala je oblake na kojima treba okačiti svoje snove, jer duše su nam “ za let stvorene.” Utopljavajući krčku zimu, Krku smo sa Elfridom poklanjali bukete različitosti i tako svijetu dali na znanje da smo postojani i vjerodostojni u nastojanjima da ćemo biti vrijedni onoliko koliko znamo i koliko ostavljamo tragove ispisane na praznim stranicama života.
                                                Život, a život mnogo daje, ali nenajavljeno i surovo otima nam one najbolje, najvrijednije, one koji uvijek imaju za druge, tek mrvicu za sebe. Za nas, istarske pjesnike utihnuo je dan, snujemo pitome krčke krajolike i čitamo neumitnu istinu da je Elfrida otišla. Ostajemo u nevjerici, nijemi spoznajom da je otišla na vječni susret s poezijom neba, tamo gdje svi slobodno stvaraju, tamo gdje je svaka vrijednost na svom mjestu, tamo gdje je svatko pjesnik slobodne duše, a duša mu stvorena za let. Bogatstvo književnog opusa Elfrida je ostavila voljenom Krku i hrvatskoj književnoj sceni, od nje smo učili, od nje smo spoznali što znači voljeti i pisati.
                                                S osobitim ponosom što smo imali privilegiju učiti od nje ponovit ćemo riječi iz recenzije zbornika UTOPLIMO KRČKU ZIMU, riječi voljenog nam Tina Ujevića, ZA LET SI DUŠO STVORENA.

                                                Elfrida, neka ti je svjetlo na putovima vječnosti,
                                                nauči anđele kako se piše vrhunska poezija,
                                                za let si Elfrida stvorena...
                                                leti mjestima gdje ništa ne boli,
                                                carstvom mira,
                                                sna
                                                i spokoja,
                                                bila si sunce koje ljepotom i plemenitošću življenja
                                                obogaćuješ i naše postojanje.

                                                Ponosni smo što smo imali privilegiju u tvoj život svratiti.
                                                U miru počivala

                                                (pjesnici iz Istre)


                                                ***


                                                Natječaj MOJE PLIME I OSEKE...



                                                Ilustracija: net planeta
                                                divider-topshadow2

                                                - 16:25 -

                                                Komentari (11) -


                                                  *** Sve je tu


                                                  ...kad se desi ljubav meni ili drugima,radosna sam, uživam u ushitu koliko god ta ljubav traje
                                                  ostaje trag u srcu...ljubav dođe i ode - nije svevremenska
                                                  kad se desi pjesma - ona ostaje na papiru trajno zapisana i kao pisani trag pobuđuje znatiželju

                                                  često joj se vraćam - kad god poželim,
                                                  kad god osjetim da sam pri prvom čitanju
                                                  propustila neko novo značenje ili poruku.

                                                  na pragu duše na sagu srca prostirem filigransko tkanje satkano nitima ljubavi,
                                                  radosti, ushićenja, strepnje, boli i neizrecive tuge. Pjesme imaju moć.
                                                  Svaka riječ ima svoju boju, miris, lakoću, ona je pitka, sočna
                                                  ali i gorka, i čemerna, i bremenita i kad je laka poput leptirovih krila
                                                  i teška poput malja, ona ima svoju ljepotu
                                                  neka je...moja je.          

                                                  ***
                                                  Sve je tu
                                                  pramen kose iščupan u ruci
                                                  stih ispisan na izgužvanom papiru
                                                  u napuštenom kutku brvnare
                                                  pored mora i bonace
                                                  džepovi puni straha
                                                  živih leševa i nijemih pogleda

                                                  sve je tu
                                                  i blindirana sobica
                                                  i tek poneko slovo u spomenaru života

                                                  i ona je tu
                                                  žena uzdaha, slučajno smještena
                                                  u kontekst zlatokrilog postojanja

                                                  zanosno, nadahnuto bezbojno slovo iščitava
                                                  izdaje je srce, tako prokleto iskreno
                                                  tako prokleto samo

                                                  poljanom poezije već dugo caruje mrak
                                                  ženom je htjela biti
                                                  čipkastom podsuknjom bulevarom prošetati
                                                  ne dadoše duboki izrezi raskalašenih minijatura duše
                                                  ne dadoše dekoltei, grudi na izvolite
                                                  modno osviještene, žutilom metafora, probuđene zrele žene

                                                  živa davno više nije, a ni važno nije
                                                  nema je na gozbi na pladnju svijeta,
                                                  oni koji za svilen veo znaju
                                                  ako dušu imaju,
                                                  neka je
                                                  čekaju.



                                                  Ilustracija: net planeta
                                                  divider-topshadow2

                                                  - 10:01 -

                                                  Komentari (8) -


                                                    10.01.2021., nedjelja

                                                    *** Na horizontu izgubljenih misli...


                                                    Pričaj mi o svojim snovima
                                                    možda su isti kao i moji
                                                    pričaj mi o svojoj samoći
                                                    možda smo nekad zajedno bili sami
                                                    tamo daleko
                                                    gdje su se naše misli
                                                    gubile na horizontima
                                                    gdje su se nebo i more vjenčali
                                                    ludo smo se voljeli...

                                                    zajedno smo došli do ponora
                                                    daleko od dubokog razdora
                                                    ujedinili se naši snovi
                                                    probudio osjećaj povjetarca u kosi
                                                    obraze milovao, misli dosegao
                                                    u ovom neizmjernom bivstvovanju
                                                    osjećali smo se jače neko ikad ranije...

                                                    Sami smo, daleko smo
                                                    ujedinjeni više nego ikad
                                                    u snu se tražimo, svoje snove živimo

                                                    ima dana u tišini bez svjetla
                                                    ostavljamo dušu slobodnu
                                                    za slalom između silnih valova

                                                    ne napuštaj me, neću te ostaviti
                                                    na gromoglasnu pjesmu mora
                                                    na izdajničkim stijenama okamenjenog srca
                                                    budimo heroji naših padova

                                                    ***
                                                    uronjeni u dahu kapi s mirisom oštre soli
                                                    umijmo obraze,
                                                    oslobodimo ih istrošene od boli

                                                    u sumraku sunca, u vječnoj kolijevci
                                                    duše nek se smire...i sve naše oluje
                                                    ludo smo se mi voljeli...



                                                    Ilustracija: net planeta
                                                    divider-topshadow2

                                                    - 12:34 -

                                                    Komentari (9) -


                                                      09.01.2021., subota

                                                      *** Čudni su pjesnici


                                                      Buket riječi u celofanu mi pokloni
                                                      da vrisnem od sreće u ovo jutro prazno...
                                                      biseri su pokidani,
                                                      pomogni u nisku ih vratiti,
                                                      dodaj još poneki, neka ljeskaju se najsjajnije
                                                      okreni ih svjetlu, od mraka spasi...

                                                      ***

                                                      ...akvarel jutra
                                                      oslikan u obrisu oblaka
                                                      sunčevom zrakom istkana
                                                      odjekuje tišina

                                                      u dvorcu
                                                      morskog nevremena
                                                      misao razapeta
                                                      u jedrima
                                                      uzdah snova
                                                      plovidba u smiraj

                                                      u ikabani
                                                      zaboravljenih slova
                                                      lanternom sjećanja
                                                      ljeska se pučina

                                                      sve miriše
                                                      na satove
                                                      zaustavljene
                                                      na minut do sreće

                                                      nasukane misli
                                                      zatrto uzbuđenje

                                                      u oazi samoće
                                                      fatamorgana utjeha

                                                      neisplakana suza
                                                      bonacom srca
                                                      ispjevana...

                                                      ***
                                                      Čudnovati su  pjesnici...susrećem ih na svemogućim putovima... trnjem stihove nižu
                                                      od riječi im stepenice...uđu u leteći tanjur...planinama miluju visine
                                                      zarone u duše dubinu...lebde srcima zaljubljenih...
                                                      duša u stih zablista, srcem ugriju svijet
                                                      i baš ih brige ima li zraka  za disanje...



                                                      Ilustracija: net planeta
                                                      divider-topshadow2

                                                      - 12:33 -

                                                      Komentari (15) -


                                                        08.01.2021., petak

                                                        *** Srcem gledam...



                                                        Srcem gledam, vraćam se u svoj plavetni svijet
                                                        srcem gledam, ključ blogokutka izgubila nisam
                                                        obećanje da ću se VRNUTI,
                                                        dala sam
                                                        i evo me...

                                                        dugo je ljeto prošlo, bilo je moje, tipično radno, meni svojstveno
                                                        šarena jesen donijela je šarenilo obaveza
                                                        donijela je ograničenja
                                                        donijela je i olakšanje da sam negativna na gospođu KORONU...

                                                        zima, ta duga zima, opaka je
                                                        trese, lomi, ruši
                                                        strah, strepnja, strah, želja, strah, nada...

                                                        cvile porušeni domovi Banije, Lijepa moja, tvoja, n a š a ...

                                                        srcem gledam, preteško je izdražati bolne slike
                                                        srcem gledam, kolone dobrostivosti i plemenitosti budne su
                                                        zemlja moja, razorena, boli, i kosa boli, boli i kad spavam...
                                                        srcem gledam....

                                                        ***

                                                        u moj kutak vraćam se
                                                        sebi na radost, sebi za lijek...



                                                        ilustracija: net planeta
                                                        divider-topshadow2

                                                        - 09:40 -

                                                        Komentari (3) -


                                                          01.01.2021., petak

                                                          Na daj da mrije galebovo jato



                                                          Na toploj kamenoj stijeni
                                                          htjela je gnijezdo sviti
                                                          tamo visoko gdje orlovi krila šire

                                                          tuđi je to kamen, siktali su zlobnici
                                                          suze je svoje majka u grobu istočila
                                                          škrtu je zemlju suzama napojila
                                                          koricu kruha na ognjištu blagoslovila

                                                          vrati se moru svome,
                                                          po bonaci sidro baci,
                                                          u školjci mir svoj nađi
                                                          gnijezdo tvoga kamena toplo je
                                                          dlanovi ispruženi,
                                                          na njima kruh nasušni možeš blagovati...

                                                          raspuknule su tuge sve uspomene mladosti
                                                          raspuknuo se i dan u zavičajnoj stijeni
                                                          more je u tebi,..

                                                          ne daj da mrije galebovo jato
                                                          ne škripi u tragovima
                                                          ognja plamena i
                                                          svog doma kamena




                                                          ilustracija: osobna, moja

                                                          divider-topshadow2


                                                          - 09:36 -

                                                          Komentari (0) -

























































agava-box

406110211-10224219476739958-6952639320603056514-n