prosinac, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari On/Off

Opis bloga


Auti,motori,cure sve što dečkima treba.


Counters

hit Counter


Linkovi

Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
blogovi:
najboljefrebdice.blog
skippy2.blog







Auti iz ankete

Nissan Skyline
Image Hosted by ImageShack.us

Porsche Cayman
Image Hosted by ImageShack.us

Ferrari Enzo
Image Hosted by ImageShack.us

Toyota Supra
Image Hosted by ImageShack.us

VW Jetta
Image Hosted by ImageShack.us

Honda S2000
Image Hosted by ImageShack.us

Mitsubischi Lancer Evo IX
Image Hosted by ImageShack.us

Bmw 1
Image Hosted by ImageShack.us

Novosti



Vicevi

P: Kako policajac otvara konzervu?
O: U ime zakona, OTVORI !!!!

P: Koliko ima viceva o plavusama?
O: Nema nijedan , sve je istina !

P: Zasto plavusa nosi crne gacice?
O: Zali za nevinoscu !

P: Zasto plavusa puzi po trgovini?
O: Trazi niske cijene !


Na ekranu se pojavljuju goluzdrave IGRACICE. Otac pogleda na sina
i rece:
-Djete, hajde u krevet!
-Rano je, tata!
-Nije rano, vrijeme je!Vidiš da su se i ove tete skinule!

Govori banana vibratoru "Sta se ti treses, kad ce mene ionako pojesti".

Prof.: "Perice zasto si zakasnio u skolu?"
Perica: "Morao sam voditi kravu kod bika."
Prof.: "Zar to nije mogao uraditi tvoj otac?"
Perica: "Ja sam mislio da ce to bolje uraditi bik."

Dragi, otpusti ovog vozaca, molim te! Danas me dva puta zamalo ubio.
- Nemoj tako, zeno, dajmo covjeku jos jednu priliku

Kaze Perica mami:
Mama, tata je opet pijan!
A, otkud ti to znas?
Pa eno ga opet brije ogledalo!

Kutak za užitak

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us

petak, 30.12.2005.

BMW 130i: Premium u svim pogledima


Jedinica je pojavljivanjem na tržištu postavila potpuno nove standarde u klasi. Podsjećamo, to je prvi velikoserijski kompakt sa stražnjim pogonom, koji je postavio nova mjerila u pogledu voznih svojstava, ekskluzivnosti te uporabljene tehnologije i opreme. S pravom su se u BMW-u hvalili da je to punopravni član njihove game. Jedinica se od veće braće razlikuje samo dimenzijama jer ovjes je gotovo identičan onom u trojci i petici, kao i oprema i tehnologija.Redni šesterocilindraš preuzet je iz nove trojke, ali uz određene dorade koje su taj nagrađivani motor učinile snažnijim i bogatijim okretnim momentom. Trolitreni benzinac opremljen VALVETRONIC i dvostrukim VANOS sustavima te svom silom moderne tehnologije i naprednih materijala razvija 265 KS i 315 Nm. Sve to čini ga najsnažnijim agregatom u klasi.

Vozač jednostavno nema osjećaj da sjedi za upravljačem tako potentnog automobila. Zvučna izolacija i udobnost u unutrašnjosti samo pridonose tom dojmu. Tek pogled na brzinomjer odaje pravu sliku mogućnosti ovog modela. A one su više nego impresivne: ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat iznosi samo 6,1 sekundu, a maksimalna je brzina elektronički ograničena na 250.Motor je nedvojbeno najbolji u klasi, i to ne samo snagom i performansama, nego i uglađenošću te povoljnom potrošnjom - u prosjeku samo 9,2 litre na 100 kilometara. Ne smijemo zaboraviti ni zvuk koji je u pravoj maniri BMW-a jednostavno predivan. Pohvale idu i šestobrzinskom mjenjaču koji se odlično uklapa u sliku perfekcije kojom odiše ovaj automobil.

BMW 130i, iako ga mnogi smatraju takvim, nije pravi sportski automobil. On je iznimno brz i sposoban kompakt koji će iza sebe ostaviti sve konkurente, no za naziv “pravi sportaš” nedostaje mu jedna važna stvar - emocije. Svojim perfekcionizmom i neprijepornim znanjem BMW je napravio presavršen automobil koji jednostavno ne budi osjećaje. U njemu nema ništa brutalno, divlje ni neobuzdano. Čini se da za to nije niti namijenjen i da se, unatoč negiranju BMW-ovih stručnjaka, ipak priprema pravi M1.




| komentari (3) | print | # |

Sretna Nova Godina svima koji će posjetiti ovaj blog!

.



| komentari (0) | print | # |

četvrtak, 29.12.2005.

BMW 320si - Paprena trojka za odabrane


BMW će lansirati ograničenu seriju od 2.600 primjeraka limuzine serije 3. Iza oznake 320si krije se posebno atraktivna inačica modela opremljena sportskim M paketom, 18-inčnim kotačima i nabrijanim dvolitrenim motorom.Trenutno najzanimljiviju izvedbu trojke pokreće visokoturažni dvolitreni četverocilindrični motor, koji maksimalnu snagu od 127 kW/173 KS razvija pri visokih 7.000 o/min. 200 Nm zakretnog momenta dostupno je pri 4,250 o/min. Motor je u odnosu na serijsku izvedbu pretrpio značajne modifikacije. Osim nove glave motora, promjer cilindra je povećan za jedan, a hod klipa smanjen za dva milimetra, dok su košuljice cilindara izrađene od aluminijske legure. Zanimljivo je da je Valvetronic izostavljen, a zamijenio ga je klasičan (mehanički) sustav upravljanja ventilima putem klackalice. Nove komponente inspirirane F1 natjecanjem, uključujući i potpuno novi sustav hlađenja, omogućile su povećanje otperećenja bez nepoželjnih posljedica. Kompresijski omjer narastao je sa 10.5:1 na 11:1, a motor se vrti do 7.300 o/min. Motori se ručno sklapaju u tvornici motora u Hams Hallu, a zatim se u BMW-ovoj tvornici u Muenchenu podešavaju.Sve to dovoljno je za 225 km/h maksimalne brzine, ubrzanje do 100 km/h u 8.1 sekundi, a u četvrtom stupnju 320si će ubrzat od 80 do 120 km/h u samo 7.7 sekundi. Naravno, BMW 320si ispunjava sve zahtjeve Euro 4 norme i troši u kombiniranom EU ciklusu 8,9 l/100 km.

Serijski M sportski paket sadrži pored sportski podešenog podvozja i aerodinamični paket s modificiranim prednjim spojlerom i pragovima. Tu su još prednje maglenke i prije spomenuti 18-inčni naplatci s gumamam mjera 225/40 sprijeda odnosno 255/35 straga. Potonji potječu od vozila FIA-e World Touring Car Championship (WTCC) čime se naglašava ekskluzivnost izvedbe.
S istim ciljem automobil je dobio i kromirane bočne retrovizore, kao i sportski završetak ispušne cijevi. Pored šest boja karoserije model se nudi i u carbon crnoj metalik boji.
Interijer je obogaćen sportskim sjedalima, upravljačem s kolom obloženim kožom, alu-dekoracijom itd. Svi elementi naravno nose M oznaku.BMW 320si će se nuditi u izvedbi s upravljačem na lijevoj ili desnoj strani, ali isključivo za europsko tržište. Lista narudžbi otvara se u prosincu, a model u salone stiže u proljeće 2006. godine po cijeni od oko 37.000 eura. Svjetska premijera zakazana je za ožujak 2006. godine na automobilskom salonu u Ženevi.

Na bazi modela320si BMW Motorsport je razvio snažan trkaći automobil s 275 KS. Trkaća verzija BMW-a 320si će se pojaviti tijekom 2006. godine u okviru FIA World Touring Car Championship (WTCC) i ostalih utrka koje se održavaju prema pravilima Super-2000.
Tako i u 2006. godini BMW nastavlja s dugogodišnjom sportskom tradicijom. Upečatljiva bilanca marke BMW glasi: 24 europska naslova u okviru FIA natjecanja kao i svjetski naslov 1987. godine. U protekle dvije godine BMW je s modelom 320i osvojio u europskom prvenstvu titulu u kategoriji konstruktora, a u 2004. godini i u kategoriji vozača. U 2005. godini put Muenchena će otići dvije titule u svjetskom prvenstvu i to u kategoriji proizvođača i vozača (Andy Priaulx).




| komentari (2) | print | # |

Renault Laguna 2.0 dCi GT - najjači dizelaš u klasi


PREMA najavama Renault je dva mjeseca nakon predstavljanja novog dizelskog motora lansirao snažniju inačicu. 2.0 dCi od 175 KS je najsnažniji dizelski motor ovog obujma u ponudi, a zasada je rezerviran isključivo za Lagunu.Nova motorna izvedba Lagune nosi oznaku GT čime jasno daje do znanja kako se radi o modelu sa sportskim aspiracijama. Uostalom, ipak se radi o 12 KS većoj snazi u odnosu na dosadašnjeg vladara, BMW-ov motor od 163 KS. Napomenimo da je prosjek klase 135 KS.

S pozamašnom zalihom snage, novim mjenjačem i 360 Nm ( 90 % dostupnp pri 1.500 o/min) zakretnog momenta, Laguna je vrlo brza na cesti. Ubrzanje do stotke traje 8,4 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 225 km/h. Međutim, ono po čemu se ovaj motor posebno ističe je prosječna potrošnja od svega 6 l/100 km, što je osjetno manje od jednako snažne i veće (najčešće 2.5-litreni motori) konkurencije. Cijene i tehnički podaci biti će objavljeni krajem siječnja.




| komentari (2) | print | # |

Seat Ibiza 1.9 TDI Cupra: Dizelska eksplozija


PRIJE petnaestak godina mogli su se na prste jedne ruke nabrojati gradski sportaši, još prije pet dizelaši su stajali nasuprot pojmu sporta, a danas? 150 KS je minimum, benzinci su "hrana" dizelašima, a izbor je velik, možda i prevelik za dolazak još jednog novajlije. Osim ako se radi o Seatu i još jednom brutalnom pripadniku iz najelitnijeg španjolskog kluba zvučnog imena Cupra.Ibiza Cupra ne mora brinuti za konkurenciju pošto je do cilja došla potpuno drugim putem. Istina je da je u ponudi i turbo-benzinac, ali pravo iznenađenje nudi njena dizelska opcija. 1.9 TDI u svojoj najsnažnijoj inačici razvija 160 KS i 330 Nm katapultirajući maleni Seat poput metka. Naravno, do tolike se snage nije došlo jednostavnim "čipiranjem" već je sportski odjel tvrtke posegnuo za kudikamo ozbiljnijim preinakama. Protok plinova ubrzan je modifikacijama usisnih i ispušnih vodova, optimalno hlađenje stlačenog zraka dobiveno je ugradnjom većeg intercoolera, veći tlak u širem rasponu rada motora omogućuje turbina promjenjive geometrije...

Oni smireniji, ukoliko se već odluče za ovakav automobil, neka znaju da su među-ubrzanja toliko uvjerljiva da na otvorenoj cesti gotovo da nema situacije u kojoj je potrebno šaltati u niži stupanj prijenosa. Cupra vuče kao rasni šestak, a tvornički podaci kažu da će mnoge od njih ostaviti iza sebe. Ubrzanje do 100 km/h traje 7,6 sekundi, a maksimalna brzina je 220 km/h.Vrhunske performanse nadopunjuju podaci o potrošnji goriva. Cupra u pravilu troši upola manje od benzinske konkurencije. Tvornica spominje 5,4 l/100 km, dok je naš prosjek tijekom sedmodnevnog "gaženja" iznosio još uvijek odličnih 7 litara. Minimum je na otvorenoj cesti prema putnom kompjutoru bio 3,8 litara, grad se savladavao s maksimalno 7,5 litara, koliko je bila i potrošnja na autocesti pri 150 km/h.

Cupra se vizualno jasno distancira od ostatka game. Testni primjerak u napadno žutoj boji ne može ostati zamijećen. Da se radi o rasnom sportašu daju do znanja opsežne karoserijske nadogradnje u vidu sportski nastrojenih spojlera, 17-inčnih alu naplataka, ponekog krom detalja i neizostavnog ispušnog topa.Oni mlađi divili su se niskoprofilnim gumama i dizelskom stroju, dok su oni stariji čuvši da se radi o naftom okupanih 160 "konja" najčešće u čuđenju uzmicali nesigurnim korakom. Najgore su prošli štovatelji "pravog" dizela (atmosferskog) koji su čak tražili prometnu dozvolu na uvid, da bi se potom klanjali i uz neizostavne psovke i "skidanje svetaca" suznih očiju zvali prijatelje.Seat Ibiza Cupra u dizelskoj inačici stoji 4.500 kn više od benzinske inačice (1.8T/180 KS) odnosno 170.457 kn. Da, dobro ste pročitali, radi se o iznosu za koji možete dobiti i dva broja veći automobil.







| komentari (1) | print | # |

srijeda, 28.12.2005.

BMW serije 7


Nova sedmica savršen je spoj luksuza i odličnih performansi. Njen progresivni dizajn i visoka tehnologija lansirat će je u sam automobilski vrh gdje dominiraju performanse, dinamika, sigurnost, luksuz i ekonomičnost u svakom pogledu. Nova serija 7 ponovo će biti dostupna u dvije verzije: standardna i produžena. Produžena Li verzija duža je za 140 mm i pruža još više prostora za noge na stražnjim sjedalima od ionako dovoljne standardne verzije i u nju su još ugrađeni: pneumatski ovjes na stražnjim kotačima, odvojeni klima uređaj za putnike na stražnjim sjedalima itd. Još jedna novost u sedmici je i "preorijentacija tehnologije", kako su to nazvali BMW-ovi stručnjaci, a ona se sastoji od toga da su izbačeni ručica mjenjača iz standardnog položaja u sredini i konvencionalni ključ paljenja te se sve te funkcije sad nalaze na i oko kola upravljača te su sada mnogo dostupnije vozaču.

Novi BMW-ov aluminijski aktivni Dynamic Drive ovjes u kombinaciji s prvim elektronički stalno podesivim amortizerima i pneumatskim stražnjim ovjesom, koji automatski regulira visinu automobila, pruža potpuno novi osjećaj udobnosti, svojstven za BMW-ova vozila. Nova generacija 8-cilindarskih motora rezultat je najnovijih tehnoloških rješenja koja regulacijom svih važnih parametara, kao što su bi-VANOS (vremensko upravljanje ventilima) i VALVETRONIC (podizanje ventila) sustavi u kombinaciji s kontrolom duljine usisnih cijevi omogućuju 14 % manju potrošnju goriva i oko 14 % veću snagu te su u stanju prilagoditi se svim zahtjevima vozača.

U ponudi motora nalaze se dva agregata: 3.6-litreni (200 kW) motor od 272 KS koji se ugrađuje u model 735i i razvija najveći okretni moment od 360 Nm i 4.4-litreni (245 kW) motor od 333 KS koji se ugrađuje u model 745i i razvija najveći okretni moment od 450 Nm. Snaga se prenosi preko prvog serijskog automatskog mjenjača sa 6 brzina. Visoka učinkovitost i kompaktnost ovog mjenjača kontrolirana je polugom na kolu upravljača ili Steptronic tipkama koje se nalaze na gornjoj polovici kola upravljača. Zahvaljujući ovom novom sustavu, nova sedmica nudi nevjerojatne performanse: ubrzanje od 0-100 km/h traje (sa Steptronic mjenjačem) samo 6.3 s, a maksimalna brzina elektronički je ograničena na 250 km/h. Potrošnja iznosi samo 10.9 l / 100 km i gotovo je zanemariva s obzirom na klasu automobila i njegove performanse. Slijedeće godine BMW-ovi stručnjaci namjeravaju lansirati u prodaju novi 12-cilindarski motor koji će iz 6 litara obujma razvijati 408 KS (300 kW) i kamionski okretni moment od 600 Nm koji će, kako najavljuju, trošiti znatno manje goriva, a emisija plinova bit će daleko ispod dopuštene razine. Sigurni smo da BMW neće razočarati kao ni do sada.



| komentari (2) | print | # |

Jaguar XJR-15


XJR-15 je nesumnjivo jedan od najnepoznatijih najbržih automobila na svijetu. Zasjenio ga je puno poznatiji rođak XJ220, ovaj je Jaguar stvorio Tom Walkinshaw i tada njihov partner za utrke i tuning, TWR (Tom Walkinshaw Racing). Uz svoje trkaće naslijeđe, XJR-15 je stvoren kao tada najskuplji maloserijski automobil na svijetu, ali ipak je podlijegao teškom financijskom stanju koje je vladalo početkom 90-tih godina u automobilskoj industriji. U listopadu 1990. godine predstavljen je pod imenom R9R i opisan kao cestovno-legalna izvedba XJR-12, pobjednika Le Mansa.Ponovno su uzeli olovke u ruke nakon što je XJ220 finaliziran i kreirali prvi prototip iz kojeg je kasnije u ljeto '90. godine nastao model XJR-15. Početkom slijedeće godine, TWR je izradio 50 automobila s cijenom od oko 1.8 milijuna maraka. Svi su primjerci prodani. Iako nisu dobili odobrenje za cestovno korištenje, 16 sretnih (i hrabrih) vlasnika pokrenulo je specijalnu utrku, koja je obuhvaćala tri poznate Grand prix staze - onu u Monacu, Belgiji i Velikoj Britaniji. Utrke su bile izuzetno uzbudljive, ne samo zbog performansi Jaguara XJR-15, već i po nebrojenoj količini incidenata i mehaničkih problema koji su se događali... Kao cestovni automobil, XJR-15 je bio nešto neviđeno.

Motor koji se ugrađivao bio je Jaguarov šesterolitreni V12 agregat sa 24 ventila i dva bregasta vratila. Najveća snaga je iznosila 450 KS, iako ima razloga sumnjati da je ta brojka bila puno viša. Šesterobrzinska mjenjačka kutija nije omogućavala sekvencijalno mijenjanje, već samo ručno, ovjes je bio trkači, a ni kočnice ni upravljač nisu imali servo uređaj. Ovaj divlji bolid nastao je na osnovi monocoque šasije od kevlara i ugljičnih vlakana s modela XJR-9 koji je 1988. godine osvojio Le Mans. Coupeovska karoserija bila je izrađena od plastičnih masa i ugljičnih vlakana. Jedina elektronska pomagala bili su brisači vjetrobrana i žmigavci... Unutrašnjost, odnosno kokpit, bio je potpuno gol, bez ikakve izolacije od zvuka i topline, a nije bilo ni ručne kočnice. Izgledao je puno kompaktnije od velikog XJ220, ali ostao je razočaranje u mnogim pogledima. Maksimalna brzina bila je deklarirana kao 'viša od 298 km/h', ali nitko nije rekao koliko viša. Da biste je otkrili, bila vam je potrebna lavlja hrabrost i poduga avionska pista. XJR-15 bio je neuglađen i neoprostiv na isti način na koji je XJ220 bio udoban i 'user-friendly'. Šteta što nije dugo opstao.



| komentari (0) | print | # |

utorak, 27.12.2005.

MG XPower SV


Nedavno predstavljeni MG-ov supersportski automobil nikoga nije mogao ostaviti ravnodušnim. Jer kada je riječ o automobilu koji može imati čak 965 konjskih snaga tada je, blago rečeno, vrag odnio šalu.XPower SV napravljen je na osnovi koncepta X80 no za razliku od istog ovaj je model kudikamo radikalnije konstruiran. Težina je kod ovakvih automobila oduvijek bila neprijatelj broj jedan pa je MG za karoseriju svog supersportskog dvosjeda koristio izuzetno lagana ugljična vlakna. Rezultat je težina od samo 1450 kg. XPower SV poseban je i po ravnoj podnici koja uz specijalne difuzore na prednjem i stražnjem kraju osigurava izuzetno prianjanje automobila uz podlogu pri velikim brzinama. Ovaj aerodinamički koncept konstruirao je Peter Stevens kojeg je MG postavio na čelnu pozicija tima zaduženog za razvoj Xpowera SV. Stevens je prije MG-a radio za McLaren, Lamborghini i Lotus. Ovjes automobila pak konstruirao je Steve Randle odgovoran za dinamički set-up McLarena F1.

Originalan detalj Stevensova ekipa osmislila je na poziciji iza sjedala. Dva kalupa za smještaj kaciga omogućuju vlasnicima MG-a da u bilo kojem trenutku skrenu s prometnice na trkaću stazu. Dovoljno je samo navući kacige, zavezati sigurnosne pojaseve fiksirane u četiri točke i zabava može početi. Zabava? Pa počnimo od osnovnog modela kojeg pogoni 4.6 litreni V8 motor s 326 KS što je dovoljno za 5 sekundi do 100 km/h i 273 km/h najveće brzine. Motor je smješten sprijeda, a pogon je na stražnje kotače preko peterostupanjskog manualnog mjenjača. Ovaj model predstavlja “entry-level”, a za one koji žele više MG ima pripremljen odgovor. Riječ je o XPower SV Club Sport modelu kojeg kupci mogu naručiti specijalno pripremljenog za cestu i trkaću stazu ili mogu naručiti različite natjecateljske komponente kako bi po vlastitom ukusu poboljšali specifikacije automobila. Club Sport model isporučuje se s 5.0 litrenim V8 motorom od 410 KS (0-100 km/h=4.4 s; 317 km/h), a na Birmigham Motor Showu bio je izložen specijalni model s tjuniranim motorom Seana Hylanda najveće snage 465 KS (0-100 km/h=4.2 s; 322 km/h). I sada dolazimo na onu fantastičnu brojku iz podnaslova. Naime, MG je za one “najluđe” pripremio i specijalne nitro kitove čime snaga može dosegnuti čak 965 KS. O performansama najjačih modela još nema službenih podatka, no jasno je kako XPower SV s ovom količinom konijice puca na sam vrh najbržih automobila na svijetu.

XPower SV pojavit će se na tržištu u proljeće 2003. godine po cijeni od oko 100 000 Eura. Iako nije definitivno potvrđeno da će XPower SV s “roll-barom” i izuzetno snažnim pogonskim jedinicama osim za natjecateljske namjene biti moguće naručiti i za cestovnu uporabu, MG je na pravi način ponovno skrenuo pažnju na sebe. Jer bogata sportska tradicija ove marke nikako ne zaslužuje biti u drugom planu.



| komentari (2) | print | # |

BMW Z4


Nakon iznimno uspješnog modela Z3, prodanog u više od 300 000 primjeraka, u proljeće 2003. godine stiže nova generacija s novim imenom. Brojka 4 ne označava novu generaciju modela, već BMW-ov novi sustav numeriranja prema kojem će neparni brojevi biti rezervirani samo za limuzine dok će ekskluzivniji modeli – Z4, Z8 i skorašnja 6-ica coupe imati parne oznake. Z4 je premijerno predstavljen na Pariškom auto salonu, a prvi će ga imati priliku voziti Amerikanci dok je početak prodaje u Europi predviđen za proljeće iduće godine.

Ležanje i stabilnost trebali bi biti “genuine BMW”, dakle vrhunski. Z3 je koristio modificirani ovjes sa serije 3 (E36) dok je za Z4 razvijena potpuno nova konstrukcija s BMW-ovom Z stražnjom osovinom. Raspored težine je idealan (50:50), trag kotača izuzetno je širok, a anti-roll stabilizatori na obje su osovine. Za prave sportske vozače opcija je M Technic sportski ovjes koji ionako nisku karoseriju dodatno spušta za 15 mm. Obje verzije već serijski nude elektronska pomagala poput DSC-dinamička kontrola stabilnosti, DTC-dinamička kontrola trakcije, ABS+EBD itd. Uz doplatu moguće je dobiti novorazvijeni sistem DDC-Dynamic Drive Control koji se aktivira prekidačem “sport” na centralnoj konzoli čime automobil ima još izravniju papučicu gasa, a volan se dodatno ukrućuje.

U početku će Z4 biti dostupan s dva dobro poznata, vrhunska redna šesterocilindraša. 2.5 litreni sa 192 KS i 245 Nm već nudi odlične performase – 0-100=7 s, 235 km/h. Vrhunski trolitreni motor pak izvlači 231 KS i 300 Nm što osigurava izuzetne performanse – 5.9 s, 250 km/h. Moguće je naručiti ili manualni ili automatski mjenjač, a kasnije stiže i poznati SMG. Na M verziju s 350 KS valja pričekati do 2004. godine. "Freude am Fahren" (užitak u vožnji), slogan Bavarskog proizvođača, još jednom je dobio punu potvrdu u novom roadsteru. Odličan sexy styling, vrhunski motori i mjenjači te izvanredan ovjes učinit će novi Z4 ponovno jednim od najtraženijih roadstera na tržištu. Jedini koji sigurno neće moći uživati u novom Z4 biti će tajni agent James Bond, koji je «odustao» od BMW-a i ponovno vozi Aston Martin. Loš timing Mr. Bond



| komentari (0) | print | # |

ponedjeljak, 26.12.2005.

Nissan Murano


Nissanov terenac za kojim je poludila čitava Europa u prpdaju stiže početkom 2005. godine. Cijena? 42.500 eura. Iako se Murano već neko vrijeme prodaje u SAD-u, Nissan je tek sada odlučio Murano ponuditi i Europskim kupcimaRiječ je o luksuznom SUV-u koji zadovoljava višestruke potrebe. Nudi iznimnu količinu prostora, dovoljno je graciozan i luksuzan za odlazak u jet-seterska okupljališta a snažni motor ii provjerena mehanika osiguravaju mu vrlo dobra vozna svojstva.Murano pokreće 3.5 V6 agregat iz Nissana 350 Z, no postoji razlika u snazi. Motor Murana donekle je kultiviran i prilagođen 4x4 pogonu. Razvija 234 KS i 318 Nm pri 3600 okretaja.
Serijska oprema ovog luksuznjaka iznimno je bogata, što ga čini vrlo povoljnom kupovinom.



| komentari (3) | print | # |

Volkswagen Beetle Cabrio


Nova Buba Cabrio naslijedila je bezveremenski stil i šarm od svoje prethodnice, koji je zajedno sa najsuvremenijom tehnologijom upakiran u moderan dizajn. Umjesto trendovskog tvrdog krova, Buba ima platneni, mekani krov napravljen po uzoru na stari model predstavljen davne 1949. godine. U otvorenom stanju, krov se nalazi na mjestu imaginarnog C-stupa, a zahvaljujući posebnoj Z-tehnici sklapanja zauzima malo prostora, odnosno, znatno je smanjena visina sklopljenog krova i povećana preglednost straga. Za spuštanje, krov je potrebno deblokirati okretanjem ručice u prednjem dijelu krova, a za ostalo se brine elektro-hidraulički sustav kojem treba rekordnih 13 sekundi za spuštanje krova. Na prvi pogled, postupak deblokiranja krova čini se vrlo nespretnim, no nakon kratkog privikavanja sve postaje jednostavno! Čak je sve dobro funkcioniralo i na našem testnom automobilu – za koji su nas upozorili da je zbog nepažljivog rukovanja sustav deblokiranja oštećen – sve je išlo glatko.

Ponuda motora počinje s poznatim 1.4-litrenim benzinskim motorom od 75 KS, zatim slijedi 1.6-litreni agregat od 102 KS i na kraju 2.0-litreni motor od samo 115 KS, ali koji pokazuje velik dio snage pri vrlo niskim okretajima motora. Uskoro dolaze još dva motora, benzinski 1.8-litreni turbo motor maksimalne snage 150 KS i turbo-dizelski 1.9-litreni motor od 100 KS. Svi navedeni motori zadovoljavaju Euro 4 norme. U sve modele je serijski ugrađen 5-brzinski manualni mjenjač, a za model sa 2.0 motorom u opciji je i automatika sa 6 brzina i komandama na volanu za koju treba nadoplatiti dodatnih 2.500 €.Buba Cabrio sa 1.4-litrenim motorom do registracije stoji 22.222 eura, model 1.6 košta 23.614 €, za model s 2.0 motorom treba izdvojiti 26.144 €, model 1.8T košta 28.096 €, a turbo-dizelski agregat stoji 27.227 €.



| komentari (0) | print | # |

nedjelja, 25.12.2005.

MG ZT XPOWER 385


MG je predstavio model ZT u posebnoj izvedbi XPOWER koji će stizati od 0-100 km/h za manje od 5 s i postizati najveću brzinu od oko 290 km/h. To će mu omogućiti 4.6 litreni superpunjeni V8 motor snage 385 KS koji će razvijati najveći okretni moment od 522 Nm. Dizajn ovog automobila uvelike je u službi aerodinamike. Formiran u aero-tunelu, sa stražnjim spojlerom koji daje nužnu aerodinamičku kontrolu pri svim brzinama i kutevima nagiba automobila, neće vas iznenaditi prilikom brzih i agresivnih prestrojavanja, a pri sportskoj vožnji pružit će vam zadivljujuć osjećaj sigurnosti. Bilo da vozite 100 ili 250 km/h, osjećaj držanja ceste gotovo da se i ne mijenja. Snažan vizualni efekt nadopunjuju i Xenon svjetla, prednja maska i usisnici zraka na poklopcu motora. Potvrdu identiteta daju i stražnji spojler te velika značka XPower koja vam jednostavno tjera strah u kosti. U unutrašnjosti se nalaze profilirana sportska sjedala koja izvrsno drže tijelo u zavojima. Cijela unutrašnjost izvedena je u Rhodium srebrnoj boji i djeluje vrlo sofisticirano. Klima uređaj i alarmni uređaj dolaze kao standardna oprema. Snažne kočnice ugrađene u ovaj automobil izvrsno obavljaju svoj posao i nećete imati nikakvih problema sa zaustavljanjem prilikom bržih vožnji na koje vas on gotovo poziva. MG ZT XPower 385 nudi zadivljujuće i uzbuđujuće cestovno iskustvo koje se ne smije propustiti. Prvo će na tržište idućeg proljeća izaći model ZT 260 sa 260 KS, a u ljeto 2002.g. vidjet ćemo i ZT 385-icu koja će biti u klasi BMW-a M3, Mercedesa C32 AMG i Audia RS4.



| komentari (0) | print | # |

Lamborghini Murcielago


Ono što smo svi čekali napokon se ostvarilo. Predstavljen je nasljednik jednog od najpoželjnijih automobila na svijetu, Lamborghini Diabla, naravno s novim imenom. Novo ime bika je Murcielago.Obzirom na to da prezentacija novog modela marke Lamborghini nije česta pojava, te da smo nasljednika legendarnog Diabla čekali kao ozebli sunce, ipak smo očekivali nešto više od prikazanog. Izvana gledajući, kao da dizajner, Luc Donckerwolke, nije imao previše hrabrosti ili pak ideja, pa novi Murcielago nije gotovo ništa do li oblija verzija prethodnika Diabla.

Posebnost su dva bočna krilca koja se pri brzinama većim od 100 km/h podižu te podsjećaju na šišmiša u letu. Ipak, ono najvažnije za opis nalazi se ispod poklopca motora: 12 cilindara, 6,2 litre obujma i 580 konjskih snaga. Uz ogroman okretni moment od 650 Nm pri 5400 okretaja u minuti, bolid od 0 do 100 km/h dolazi za 3,8 sekundi, a krajnja brzina iznosi oko 330 km/h, što ga čini trenutno najbržim automobilom u serijskoj proizvodnji. Pogon je stalan na sva četiri kotača, a jureću masu od 1.650 kg zaustavljaju samoventilirajući diskovi promjera 355 mm, uz pomoć ABS-a i DRP-a, dok se za zaštitu od proklizavanja brine traction control. Murcielago? Ime je tradicionalano preuzeto od bika iz španjolske koride, a Murcielago je bio jedan od rijetkih koji je krajem 19. stoljeća svojom borbenošću zavrijedio "pomilovanje" te je postao ocem mnogobrojnih rasnih bikova boraca. Usput, Murcielago na španjolskom znači šišmiš. Godišnja produkcija iznosit će do 500 primjeraka.



| komentari (0) | print | # |

Sretan i čestit Božić svima koji će posjetiti ovaj blog.

.



| komentari (4) | print | # |

Mitsubishi

Stiže novi L200

Iz Mitsubishija stiže nešto više podataka o nasljedniku jednog od najprodavanijih pick-upova na europskom tržištu. L200 dolazi u auto-salone početkom ožujka iduće godine. Svojim izgledom nadovezuje se na novog Pajera. Prema riječima iz Mitsubisihja, L200 će više od prethodnika biti okrenut gradskim korisnicima – većom i bolje opremljenom unutrašnjošću i smanjenim radijusom okretanja.

U srcu novog L200 nalazi se novi common-rail intercooler turbodizelski četverocilindarski motor obujma 2,5 L koji daje 17% više konjskih snaga i 30 posto više njutnmetara uz 26% manju potrošnju litara u odnosu na postojeći motor. Osim toga motor udovoljava i normi Euro IV.
Iako rekosmo da novi L200 'cilja' na gradske kupce, nisu zaboravljeni ni lovci, vikendaši, planinari i slični – sve izvedbe mogu imati pogon na sva četiri kotača, a terenske imaju i blokadu diferencijala. L20 je opremljen i kontrolama proklizavanja i stabilnosti.
Cijena će se, ovisno o državi EU-a i o opremi kretati od 17.000 pa sve do 30.000 €.



| komentari (0) | print | # |

subota, 24.12.2005.

Yamaha YZF-R1 2004.


Evo malo i o motorima.Yamaha je sa izvrsnim R1 modelom krajem prošlog tisućljeća na prepad osvojila sve što se moglo u klasi supersport 1000 kubika, nastavljajući na taj način svijetlu tradiciju započetu sa FZR 1000 modelom. Sada stiže nasljednik, snažniji nego ikada.Krajem prošle godine prisustvovali smo prezentaciji nove Yamahe u prostorijama tvrtke Delta Team iz susjednog Krškog. Iako novi R1 očekuje velika borba za naslov najboljeg, jednu bitku unaprijed je odlučila u svoju korist: R1 je prema mišljenju mnogih najljepša prinova klase. Autor ovih redaka potpisuje tu tvrdnju...

Pogonski agregat dodatno je nagnut unaprijed u cilju daljnjeg sniženja težišta, a snagom znatno nadmašuje prethodnika: čak 172 KS (182 sa RAM-AIR sustavom) zvuči zastrašujuće kada se uzme u obzir ukupna masa motocikla. Podsjetimo se principa rada RAM-AIR sustava – zračni tlak nastao kod velikih brzina koristi se kao neka vrsta (istina, vrlo slabog) kompresora. Više zraka u cilindrima omogućava izgaranje veće količine goriva, a time i veću snagu pogonskog agregata – u ovom slučaju dodatnih 10 KS što je izvrstan rezultat.
Da bi postigli snagu od 172 (182) KS, Yamahini inženjeri detaljno su preradili pogonski agregat prethodnika: povećanje provrta i smanjenje hoda klipova uz ostale preinake, omogućuje veći broj obrtaja a samim time i višu izlaznu snagu. Bit će vrlo zanimljivo vidjeti kako će se motocikl ponašati u vožnji, ali proklizavanje stražnjeg kotača u četvrtoj brzini uopće me ne bi iznenadilo. Zadržan je i legendarni Exup ventil izrađen od Titana u ispuhu, koji poboljšava elastičnost kod nižih obrtaja i snagu kod visokih promjenom presjeka ispušne grane. Prigušivači ispuha trendovski su postavljeni ispod sjedala motocikla, a čistoću ispušnih plinova garantira elektronsko ubrizgavanje goriva te dvostazni katalizator. Ispuh je izrađen od legure Titana, što mu garantira iznimno malenu masu i dobru trajnost.

Završna obrada na vrlo je visokoj razini na što nas je Yamaha odavno naučila, a što je još uvijek boljka nekih konkurenata. Ukupan dojam, jest upravo izvrstan. Jedva čekamo da dobijemo ovu ljepoticu na test. Novu R1 možete odabrati u tri boje: tradicionalnoj plaoj, srebrnoj te bordo, a cijena će joj se kretati (prema neslužbenim informacijama) oko 105.000 kuna.



| komentari (0) | print | # |

Mercedes SLK


Stigao je Sportlich Leicht Kurz koncept druge generacije. I ono što se na prvi pogled može zaključiti jest – novi je SLK još ljepši i elegantniji s jasno izraženim sportskim štihom. Dodajte još AMG-ov V8 od 360 KS i zabava može početi!Prošlo je osam godina otkako je Mercedes-Benz lansirao automobil koji je pokrenuo svojevrsnu kabrio revoluciju. Tvrdi sklopivi krov u potpunosti je preokrenuo poimanje automobila bez krova, a kao što znamo konkurencija nije dugo čekala pa taj koncept možemo vidjeti na sve većem broju automobila. Uglavnom, kada su u pitanju inovacije onda je ovdje Mercedes definitivni lider čiji svaki novi model ili koncept biva «skeniran i sniman» špjiunskim tehnikama od strane konkurenata.

Po pitanju motorizacije SLK ponovno pred konkurenciju postavlja nova mjerila. Tako će se najjači model s AMG-ovim potpisom opremati snažnim 5.4 l V8 motorom od 360 KS i 510 Nm okretnog momenta. Ovo je prvi puta da se V8 motor pojavljuje u tako kompaktnom automobilu. Performanse su izuzetne: 0-100 km/h = 4.9 s (!), 250 km/h. AMG model će biti serijski opremljen novim sedmerostupanjskim automatskim mjenjačem 7G-TRONIC s mogućnošću manualnog mijenjanja brzina putem tipki na volanu. Novost je i V6 motor koji donosi 25 % više snage u odnosu na prethodnika. 272 KS i 350 Nm (maksimalni obrtni moment je dostupan već od 2400/min pa sve do 5000/min) u SLK 350 vozaču će pružati također vrhunsku zabavu: samo 5.6 s do 100 km/h (5.5 s sa 7G-TRONIC-om). Inače, ovo je prvi Mercedesov V6 motorom s promjenjivim radom bregaste osovine. Obzirom na ovaj i još neke detalje SLK s ovim motorom uspijeva trošiti manje od prethodnog V6 motora unatoč samom povećanju snage. Entry-level je SLK 200 K sa 163 KS. Moderan četverocilindrični agregat s kompresorom također se prvi put pojavljuje u SLK gami.

Novost je i AIRSCARF sustav koji će vlasnicima SLK omogućiti uživanje u open-top vožnji i pri hladnim uvjetima. Naime, u naslonima za glavu smješteni su posebni otvori kroz koje se istiskuje topli zrak i tako grije ramena, vrat i glavu. Sustav radi putem elektronike tako da je moguće podesiti željenu temperaturu ili će sam sustav podešavati temperaturu i utjecati na intenzitet upuhavanja toplog zraka obzirom na brzinu vozila i vanjsku temperaturu. Naravno, za potpuni doživljaj potrebna je i adekvatna glazba – 380 Watta koje reproducira 11 zvučnika biti će dovoljno i za najzahtjevnije…
Prethodnik se prodao u više od 308.000 primjeraka diljem svijeta što ga čini jednim od najuspješnijih modela svoje klase. Hoće li nasljednik uspjeti ponoviti ovaj uspjeh? Definitivno.





| komentari (0) | print | # |

Audi A3


Već je prva generacija A3 odmaknula od main streama u kompaktnoj klasi vrhunskim luksuzom i sportskim nastupom. Druga generacija upravo želi ojačati status najboljeg modela tzv. premium kompaktne klase. Što se tiče sigurnosti i tu je novi A3 otišao korak dalje. U serijskoj su opremi svih modela sada dva prednja i dva bočna zračna jastuka, ABS ali i ESP sustav kao i nova prednja sjedala s aktivnim naslonima za glavu. Što se tiče motorizacije hrvatskom su tržištu za početak namijenjena samo dva motora: 1.6 litreni benzinac od 102 KS i 148 Nm te novorazvijeni dvolitreni TDI motor najveće snage od 140 KS i okretnog momenta od 320 Nm. Motor karakterizira za ovu grupaciju klasičan Pumpe-düse princip ali ovaj puta sa 16-ventilskom glavom. Nakon njih slijedi uvođenje dvolitrenog benzinca FSI tehnologije direktnog ubrizgavanja goriva sa 150 KS, zatim manjeg dizelaša 1.9 TDI sa 150 KS i 250 Nm, dok top-ponudu predstavlja moćni 3.2 litreni benzinski V6 najveće snage 250 KS i 320 Nm. S ovim motorom A3 postaje prava raketa; ubrzanje do 100 km/h traje samo 6.6 s, dok je maksimalna brzina 250 km/h. Kasnije se očekuje i uvođenje 2.0 FSI Turbo motora od 180 KS, a prema gotovo sigurnim informacijama možemo očekivati i S3 model dok je model RS3 još uvijek pod upitnikom. Mislili smo kako je 250 KS svojevrstan maksimum za ovu klasu (Alfa 147 GTA, VW Golf R32), no izgleda kako inženjeri u Ingolstadtu ne misle tako.

Audi po prvi puta u modelu A3 predstavlja novorazvijeni revolucionarni ručni DSG mjenjač koji ujedinjuje prednosti klasičnog ručnog mjenjača sa 6 stupnjeva prijenosa s prednostima modernih automatika. Mijenjanje brzina je izuzetno brzo i odvija se bestrzajno zahvaljujući dvostrukoj lamelnoj spojki kao i elektronički upravljanom međugasu. Ovaj će mjenjač biti dostupan u modelu 3.2 V6 i 2.0 TDI. Uz to Audi je za novi A3 ponudio i potpuno novi 6 stupanjski tiptronic mjenjač. Odličan permanentni pogon na sve kotače, «quattro», također će biti dostupan za pojedine modele.

Audi A3 na hrvatskom tržištu prodavat će se po cijeni od 19.804 Eura za osnovnu verziju s 1.6 benzinskim motorom, odnosno 25.904 Eura za verziju s 2.0 TDI motorom. Obzirom na uspjeh prethodnika ne sumnjamo kako će na ovim prostorima i druga generacija naići na odličan odaziv kod kupaca.




| komentari (1) | print | # |

BMW M3 CSL


U stalnim nastojanjima da ionako brz automobil učine bržim, BMW-ovi tehničari su aktualnu verziju M3-a odlučili staviti na prisilnu dijetu. Rezultat je M3 CSL, lakši, brži i agilniji. Ultimativni coupe.Međutim, da bi se automobil učinio lakšim nije dovoljno jednostavno iz njega izbaciti sjedala (ili možda je : )). Svako drastično smanjenje težine ide nauštrb stabilnosti, čvrstoće i upravljivosti automobila, naravno ukoliko nije pametno osmišljeno. Toga su bili svjesni i BMW-ovi dizajneri i razvojni inženjeri kojima je u stvaranju CSL-a od velike pomoći bilo iskustvo i znanje stečeno u Formuli 1. Težina je najvećim dijelom umanjena korištenjem aluminija i ugljičnih vlakana ojačanih tvrdom plastikom na osjetljivim dijelovima karoserije, osobito prednjem i zadnjem kraju automobila. Rezultat je «perolaki» sportaš čija je masa u odnosu na original umanjena za 110 kg i iznosi 1385 kg. Premda vizualne razlike u odnosu na klasičnu M3-icu nisu toliko očite, ipak su primjetne. Prednji spojler «izgubio» je maglenke, M3 CSL dobio je novi set alu-felgi, a najveće rekonstrukcije doživio je krov, čija je karbonska konstrukcija osim smanjenju težine pridonijela i boljem centru gravitacije.

Međutim BMW M3 CSL nije samo 110 kg lakši u odnosu na klasični M3 već je ujedno i 17 KS jači. Rednom 6-cilindrašu promijenjen je vremenski odnos varijabilnog usisa goriva te povećan unos zraka. Iz svojeg 3.2-litrenog obujma novi motor izvlači 360 KS pri 7900 o/min odnosno 111 KS po litri obujma. Impresivan rezultat za atmosferski motor no ništa iznenađujuće kad je u pitanju BMW-ov M-odjel. M3 CSL ubrzat će s mjesta do 100 km/h u svega 4.9 sekundi, prvi kilometar priječi za 23.5 sekundi te se sa 100 km/h još brže zaustaviti u nešto manje od 34 metra. Pritom će od velike pomoći biti sekvencijalni 6-brzinski mjenjač razvijen tehnologijom Formule 1 koji vozaču omogućuje munjevite promjene brzina u svega 0.08 sekundi.

Sportski pedigre M3 CSL najbolje je pokazao na terenu. 20.8 kilometara dugačka sjeverna dionica Nurburgringa ultimativni je test za sve M-automobila. M3 je postao jedan od rijetkih automobila koji je gore navedenom dionicom preletio u manje od 8 minuta (Porsche GT3 istu je dionicu odvozio za 7 minuta i 56 sekundi).



| komentari (0) | print | # |

petak, 23.12.2005.

MGF XPOWER 500

Ravno iz LeMansa stiže model XPower 500

Ekstremni MGF XPower 500 pogoni 500 konja snažan motor razvijen na urkama u LeMansu. Takav automobil zaista vas lijepi za sjedalo, a lijepi na sebe i tuđe poglede. Šteta što ga nećemo vidjeti na cesti.Izgled MGF-a XPower je radikalan i na njegov izgled uvelike su utjecali dizajn MG Lola LeMans trkaćeg automobila i dizajnerska ruka Petera Stevensa, glavnog dizajnera MG Rovera. Na stražnjoj strani automobila nalazi se visoko položeni spojler koji pruža ogromnu potisnu silu koja se brine da automobil bude "zalijepljen za asfalt" pri velikim brzinama.

Hlađenje motora pojačano je većim obujmom rashladnog uređaja koji zrak za izmjenu topline usisava kroz veliki otvor na prednjem braniku, a ispušta kroz otvore na poklopcu motora. Bočni su usisnici zraka također povećani kako bi osigurali dotok hladnog zraka u prostor gdje se nalazi motor. U unutrašnjosti se nalaze prava trkaća sjedala opremljena sportskim pojasevima i sposobna da zadrže putnike na mjestu unatoč snažnim silama koje je MGF XPower u stanju proizvesti. MGF XPower 500 nije namijenjen prodaji, već je rezultat igre MG-evih stručnjaka koji su se htjeli malo zabavljati i napraviti supersportski trkaći automobil koji je strahotno snažan i cestovno legalan. Šteta. A mogli smo tako uživati...



| komentari (1) | print | # |

Honda Accord


Na salonu automobila u Parizu Honda je predstavila potpuno novu generaciju modela Accord kojom se namjerava nametnuti u bogatom segmentu srednje klase. Obzirom na izgled automobila jasno je kako novi Accord cilja na individualiste s izraženim sportskim afinitetima. Oni koji su dosada birali automobile poput Alfe 156, Audija A4, Volva V40 i nedavno predstavljene Mazde6, od početka iduće godine mogu računati i s novom Hondinom uzdanicom.

Dizajn je u potpunosti prilagođen europskom kupcu. Tradicionlana karakteristika Hondinih dizajnera je da novi model gotovo nikada ne dijeli niti jedan stilski element s prethodnikom, što je slučaj i s Accordom. Inače, automobil je vrlo efektno dizajniran s namjerno naglašenom sportskom notom. Gledate li ga sprijeda, s boka ili pak straga Accord vas neće ostaviti ravnodušnim. Ipak, prevelika sličnost s nedavno predstavljenom Mazdom6 nikako mu ne ide na ruku. Za pohvalu su u svakom slučaju detalji poput sigurnosnih kvaka na vratima čime će Accord osvojiti dodatne bodove na rigoroznim crash-testovima, te neorginalni ali efektno postavljeni bočni pokazivači smjera u retrovizorima. Koeficijent otpora zraka iznosi tek 0.26 Cw što je najbolji rezultat u klasi. Međuosovinski razmak ostao je nepromijenjen no karoserija je zato izdužena čime je dobiveno osjetno više prostora u unutrašnjosti vozila.

Prilikom konstruiranja Accorda osobita je pozornost posvećena novoj šasiji. Honda nikada nije bježala od svojih sportskih korijena pa je “race engineering” princip utjelovljen i u ovom automobilu. Karoserija je osjetno čvršća nego na prošlom modelu što garantira još precizniju upravljivost. Zasada su predviđena samo dva benzinska agregata. Slabiji iz dvije litre razvija 155 KS pri 6000/min i 190 Nm okretnog momenta. Jači, 2.4 litreni, razvija 190 KS pri 6800/min i 220 Nm okretnog momenta. Uz jači model dolazi i Hondin sustav elektronske stabilnosti vozila (VSA). Oba su motora opremljena najmodernijom Hondinom i-VTEC tehnologijom i zadovoljavaju sve ekološke standarde koji na snagu stupaju tek 2005. godine. Nakon limuzine Honda će ponudu popuniti i karavanskom inačicom, a već je najavljen i prvi originalni Hondin dizelski agregat bez kojeg niti jedan ozbiljniji automobil danas ne može opstati.
Novom Hondinom adutu u srednjoj klasi tržišna utakmica neće biti nimalo ugodna. No, s efektnim dizajnom, ušminkanim interijerom, odličnom upravljivošću i tradicionalnim faktorom pouzdanosti ”Made in Japan”, novi će Accord bez sumnje prinaći svoje kupce.






| komentari (0) | print | # |

Chrysler ME Four-Twelve


Amerikanci ne ostaju dužni. Oni su svjetska velesila i gotovo u svim segmentima njihovi su proizvodi naj. Ako govorimo o automobilima onda su jasne slijedeće činjenice - imaju najveće tržište automobila, imaju najjaču industriju automobila, imaju najveće automobile, ali… Europljani su ipak otišli korak dalje i drznuli se predstaviti prvi serijski automobil koji će juriti preko 400 km/h. Jasno, riječ je o Bugatti Veyronu koji, ruku na srce, još uvijek «juri» 406 km/h samo na papiru.

Amerima je i to dovoljno. U samo 365 dana zgotovili su nešto što će ih ponovno lansirati među naj… Chrysler ME Four-Twelve. ME označava «Midengine» što u prijevodu znači središnje smješten motor, dok oznaka «Four-Twelve» označava 12 cilindrični motor dodatno pumpan s četiri turbo punjača. Motor je zapremine šest litara, a napravljen je u suradnji s elitnim europskim stručnjacima – Mercedesovim AMG odjelom. Snaga iznosi ogromnih 850 KS pri 5750/min dok je podatak o okretnom momentu još luđi – čak 1152 Nm dostupnog u rasponu od 2500-4500/min. Samo 1300 kg laganom automobilu za ubrzanje od 0-60 mph (0-96 km/h) treba samo 2.9 sekundi, a «Operation Ľ mile« iliti 402-metara ME Four-Twelve preleti za 10.6 sekundi pri tom vozeći brzinom od 227 km/h! Prema službenim podacima Chryslerov prijektil juri ravno 400 km/h, no na prezentaciji u Detroitu čelni su ljudi DaimlerChryslera tvrdili kako će upravo ovo biti najbrži automobil na svijetu, dakle, brži i od 406 km/h brzog Bugatti Veyrona. Za razliku od spomenutog Europljana Amerova se snaga prenosi samo na stražnje kotače pozamašnih dimenzija 335/30ZR20 (prednji kotači 265/35ZR19). Gume je isporučio francuski Michelin. Za mijenjanje brzina preko sedmero stupanjske Ricardo mjenjačke kutije vozaču će biti na raspolaganju poluge na volanu. Šta kažete ovaj mi se čini da je najbliža konkurencija Bugattiju.



| komentari (1) | print | # |

četvrtak, 22.12.2005.

Ferrari Enzo

Vjerojatno je i laicima jasno kako je bolid naziv dobio po slavnom osnivaču ove tvrtke i jednom od najpoznatijih Talijana diljem svijeta uopće – gospodinu Enzu Ferrariju. Poznato je kako je Commendatore uvijek tražio najbolje od svojih automobila, ponekad izluđujući svoje suradnike, no vjerujemo kako bi s ovim “masterpieceom” i sam Commedatore bio itekako zadovoljan. Krenimo od motora. Prema riječima tehničkog direktora Ferrarija gospodina Amedea Felise V12 je bolje rješenje za cestovni bolid od V10 motora koji se trenutno koristi u Formuli 1. A mi mu vjerujemo u potpunosti. Posebna konstrukcija glave cilindara kao i komore za sagorijevanje i varijabilna geometrija usisa samo su detalji koji podsjećaju na F1. Čak 660 konjskih snaga Enzo razvija pri visokih 7800/min uz vrijednost okretnog momenta od 657 Nm pri 5500/min. Sprint do 100 km/h traje samo 3.7 sekundi, do 200 km/h tek 9.5s, a najveća brzina premašuje 350 km/h. Brzine se mijenjaju pomoću polugica smještenih iza volana, a snaga se prenosi na stražnje kotače pozamašnih dimenzija 345/35-19. Motor je preko prozirnog pokrova vizualno dostupan sretnicima koji će na cesti imati prilike ugledati jedan od 349 primjeraka. Savršenu liniju u statici ne remeti nikakvo krilo no ono se pri većim brzinama automatski podiže i uz difuzore i Venturijeve kanale donosi potisak na karoseriju od 344 kg pri 200 km/h te čak 775 kg pri 300 km/h. Potisak na karoseriju pri različitim brzinama moguće je regulirati posebnim aerodinamičkim sistemom čije korištenje u F1 nije dopušteno. Ugljična vlakna i keramika korišteni su za izradu šasije i ogromnih diskova, kao i za dijelove u unutrašnjosti gdje F1 “feeling” najbolje oslikava sportski volan s gumbićima za reguliranje nivoa prednje osovine, ASR-a, hoda unazad, podešavanja ovjesa (sportski i trkaći «mod»), i displeja kao i pokazivačima smjera. Uz to na volanu su i led diode brojača okretaja po uzoru na Schumacherov bolid. Ispred volana se nalaze dva okrugla instrumenta s crvenom podlogom – veći ima maksimalnu vrijednost od 10 000 (o/min!!!), a manji od 400 (km/h!!!). I za kraj, sretnici koji posjeduju otprilike 700 000 Eura dolaze direktno u Maranello gdje isprobavaju jednu od 16 mogućih sjedaćih pozicija i biraju između četiri veličine crvenog školjkastog sjedala od ugljičnih vlakana. Kad 349 sretnika napokon uredi svoj bolid već će pri prvom startu biti raketirani poput Schumachera na startu u Monzi zahvaljujući launch control sistemu iz Formule 1. Motor je ukratko V12, 5998 cm3 a snaga mu je 660 KS ubrzanje od 0-100 je samo 3,7s a maksimalna brzina je +350 km/h.Ovaj auto je živi dokas da Ferari radi odlične aute.



| komentari (3) | print | # |

B. Engineering Edonis

Edonis je rezultat 15-mjesečnog rada vrhunskih stručnjaka koji su se dokazali u izradi GT i trkaćih automobila. Vodeći ljudi projekta su Nicola Materazzi, čovjek koji je karijeru gradio u Ferrariju i Formuli 1, te Federico Trombi koji je došao iz Bugattija. Za razliku od ovih talijana, predsjednik kompanije je francuz, Jean Marc Borel, koji je radio u Lotusu. Već je na prvi pogled jasno uočljivo kako je dizajn ovog superautomobila istesan u zračnom tunelu. Ponajbolje se to vidi s boka koji otkriva zaista jednu prelijepu siluetu. Jedino je bočni dio karoserije donekle čistih ploha, dok je prednji i stražnji kraj prepun isprekidanih ploha i oštrih linija. Posebnost prednjeg dijela je u gotovo horizontalno položenoj plohi na koju se nadovezuje ogroman vjetrobran. Na rubovima te plohe nalaze se agresivno dizajnirana svjetla na koja se nastavljaju blatobrani s povećim usisnicima zraka. Edonis je još radikalniji straga, s rješenjima dosad neviđenim na bilo kojem automobilu. Sve u svemu Edonis više podjeća na američkog Stealth bombardera nego na automobil.Edonisova konstrukcija klasičan je prikaz filozofije supersportskog automobila - motor je postavljen centralno za optimalan raspored težine, a pogon je na stražnje kotače. Što se tiče samog motora riječ je o originalnom B. Engineeringovom 12 cilindričnom motoru od samo 3.8 litara obujma, ali zato pomognutom s dva turbo punjača. Najveća snaga iznosi 680 KS pri vrlo visokih 8000/min. Edonis je u stanju pojuriti čak 365 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je samo 3.9 sekundi. Dodajmo ovim podacima i vrijednost okretnog momenta od 735 Nm kako bi slika o Edonisu postala kompletna. Šasija, pri čijoj izradi su sudjelovali i stručnjaci avio-industrije, u potpunosti je izrađena od ugljičnih vlakana, a aluminijska karoserija ručni je rad. Automobil je opremljen specijalnim Michelinovim Pax sistemom koji u slučaju probušene gume omogućuje daljnju vožnju bez potrebe zaustavljanja više od 200 kilometara. Kako je riječ o prvom automobilu 21. stoljeća B. Engineering namjerava proizvesti svega 21 primjerak ovog ekskluzivnog superautomobila. Svaki od njih nosit će naziv jednog od znamenitih izumitelja ili umjetnika koji su obilježili pojedino stoljeće.Motor auta je V12 biturbo, 3760 cm3 a snaga motora je 680 KS ubrzanje od 0-100 km/h je za 3,9s a maksimalna brzina je 365 km/h.Auto je zanimljiv bilo bi ga dobro malo provozati.



| komentari (3) | print | # |

NISSAN SKYLINE GTR V-SPEC

Skyline je vladar automobila otpornih na idiote. (c)to to znači? Jednostavno rečeno, ako loš vozač napravi veliku glupost, Skyline će ga poštedjeti od posjeta bolnici. Za početak, kočnice su vrhunske, vjerojatno najbolje u cijelom grupnom testu. Nakon bezbrojnih naglih i snažnih kočenja, kočnice Skylinea nisu niti malo popustile. Nakon Ferrarija i Porschea, Skyline je najbrži automobil po ravnim dijelovima staze. Na običnoj cesti se čini da je još brži. Nissan svoju tehnologiju najbolje demonstrira u najsporijim zavojima. Izlazeći iz zavoja Cascades u, recimo, Ferrari Modeni, potrebno je biti vrlo nježan s gasom kako bi se izbjeglo naglo i neočekivano okretanje u suprotan smjer. No, sa Skylineom je moguće jednostavno zgaziti gas i ostalo prepustiti elektronici. (c)to je najbolje, imate osjećaj kao da vi imate veze s tim što ste se izvukli iz tog zavoja, unatoč tome što zahvale zaslužuje elektronika. Skyline je savršena jurilica za sasvim prosječnog vozača. Ništa ne ostavlja vozačevim osobnim vještinama i potpuno dehumanizira cijeli doživljaj vožnje. To ćete često čuti od vozača superautomobila koji ste upravo pretekli.A motor u tom autu je :2568 cm3, 24v biturbo, R6,snaga motora ja 276 KS,težina motora je 1560kg a performanse 250 km/h, 5.1 s 0-100 km/h. Moj komentar na taj auto je da bi ga najrađe imao u svojoj garaži.



| komentari (1) | print | # |

Porsche Cayman S

Danas ćemo malo pisati o Caymanu.Porsche Cayman je nešto između Boxtera i Carrere.U Cayman S ugrađivati će se novo razvijeni šestcilindarski bokser motor obujma 3.4 litre i najveće snage 295 KS. Motor pokazuje izvrsne performanse, naročito velika količina snage dostupna je pri niskim i srednjim okretajima. Krajnja brzina Caymana S je 275 km/h, a sa ručnim mjenjačem s mjesto do 100 km/h treba mu samo 5.4 sekunde.Motor je opremljen VarioCam Plus sustavom upravljanja ventilima koji je dosad bio dostupan samo u 911-ici. Tako je okretni moment od 340 Nm dostupan u rasponu od 4.400 do 6.000 okretaja. Snaga se prenosi na stražnje kotače preko iznimno preciznog šeststupanjskog ručnog mjenjača. Uz nadoplatu je moguće dobiti i automatski Tiptronic S mjenjač sa 5 stupnjeva s mogućnošću mijenjanja brzina na volanu.
U serijskoj opremi se nalaze 18'' kotači, elektronski sustav stabilizacije (PSM), te kožna unutrašnjost. Može se naručiti aktivni ovjes (PASM) koji spušta vozilo za 10 mm te automatski podešava rad ovjesa ovisno o stanju na cesti. Na centralnoj konzoli se nalazi prekidač pomoću kojeg vozač može odabrati dva moda rada: Normal i Sport.Zanimljiva će biti i cijena koja će biti za Porsche i u nekim granicama cijena će biti 58.529 eura.



| komentari (0) | print | # |

srijeda, 21.12.2005.

Bugatti Veyron 16,4

Uz pažljivo dodavanje gasa na kapaljku,Veyron se ponoša kao običan GT automobil ali kada malo bolje pritisnemo na gas Bugatti se pretvori u zvijer.Nakon što uključimo lounch control Bugatti potjera sa svih 1001 KS.A da o unotrašnjosti Bugattija da ne govorimo sva unutrašnjost je izrađena ručnu .da kažemo još nešto o motoru sedmerostupanjski mijenjač i karbonsko-keramičke pločice koje se proizvode u Velikoj Britanjiji.Motor se izrađuje u Njemačkoj,gume u Francuskoj ,a šasija ,kotaći i sjedala u Italiji i onda da to nije ćisti luksuz.Jedan instrument u Bugattiju prikazuje analogni pokazivač trenutne snage motora.Motor Bugattija je :benzinski,V16,64 ventila,4 turbopunjač,obujam je 7993ccm,snaga motora je 1001 KS.Spremnik je 100 litara ,a najveća brzina 407 km/h. Ubrzanja su od 0-100 km/h za 2,5s,
od 0-200 km/h za 7,3 s, a od čujte ovo od 0-300 km/h za 16,7 za toliko vremena neki auti tek dođu do stotke.Jedini donekle konkurenti su Ferrari Enzo sa 660 KS, Lamborghini Murcielago sa 580 KS, Porsche Carrera GT sa 612 KS i Mclaren F1 sa 627 KS.A Tvornička cijena Bugatti Veyrone je 1,000,000 eura.Šta još reći to je auto iz snova.



| komentari (3) | print | # |

utorak, 20.12.2005.

Salon-Las Vegas

Održan je salon tuninga u Las Vegasu kojeg je posjetilo oko 750.000 tisuća ljudi na salonu se između svih našli ovi auti.Honda Civic cope sa ovim perfornsama: 2.0-litrenim motorom i 197 KS,karoseriji (odbojnici i pragovi od ugljičnih vlakana) i ovjesu (gume 245/35 R 19, ovjes spušten za 25 mm).Tu se našla i jedna zanimljiva Eclopsa sa :2.0-litreni motor nabrijali su na čak 400 KS.Bili sa tu i VW i Volvo.VW Jetta R GT sa:3.2-litreni šesterocilindraš iz Golfa R32, u radionici američkog tunera HPA-Motorsport nasviran na čak 550 KS. Snaga se na asfalt prenosi putem stalnog pogona na sva četiri kotača i mjenjača DSG. Za dizajn s markantnim odbojnicima, dijelovima od ugljičnih vlakana i sportskim sjedalima ; pobrinuo se kalifornijski dizajnerski odjel Volkswagena.I passat R GT sa 575KS i toureg sa 500KS. i šećer na kraju zanimljiv Volva sa još zanimljivijim performansama:T6, aluminijski hot rod sa šesteroci- lindrašem smještenim straga i stražnjim pogonom, podječao je na Plvmoth Prowler, a karavan XC70 sa 2.5-litrenim turbomotorom nabrijan je u pogonu partnerske tuning kuće IPD na čak 408 KS. Zgodan detalj na krovu: rezervni kotač, kanister za gorivo, pet svjetala i dodatni generator.I šta kažete na zvijeri koje vladaju asfaltom.



| komentari (0) | print | # |

Sljedeći mjesec >>