Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/speediman

Marketing

Yamaha YZF-R1 2004.


Evo malo i o motorima.Yamaha je sa izvrsnim R1 modelom krajem prošlog tisućljeća na prepad osvojila sve što se moglo u klasi supersport 1000 kubika, nastavljajući na taj način svijetlu tradiciju započetu sa FZR 1000 modelom. Sada stiže nasljednik, snažniji nego ikada.Krajem prošle godine prisustvovali smo prezentaciji nove Yamahe u prostorijama tvrtke Delta Team iz susjednog Krškog. Iako novi R1 očekuje velika borba za naslov najboljeg, jednu bitku unaprijed je odlučila u svoju korist: R1 je prema mišljenju mnogih najljepša prinova klase. Autor ovih redaka potpisuje tu tvrdnju...

Pogonski agregat dodatno je nagnut unaprijed u cilju daljnjeg sniženja težišta, a snagom znatno nadmašuje prethodnika: čak 172 KS (182 sa RAM-AIR sustavom) zvuči zastrašujuće kada se uzme u obzir ukupna masa motocikla. Podsjetimo se principa rada RAM-AIR sustava – zračni tlak nastao kod velikih brzina koristi se kao neka vrsta (istina, vrlo slabog) kompresora. Više zraka u cilindrima omogućava izgaranje veće količine goriva, a time i veću snagu pogonskog agregata – u ovom slučaju dodatnih 10 KS što je izvrstan rezultat.
Da bi postigli snagu od 172 (182) KS, Yamahini inženjeri detaljno su preradili pogonski agregat prethodnika: povećanje provrta i smanjenje hoda klipova uz ostale preinake, omogućuje veći broj obrtaja a samim time i višu izlaznu snagu. Bit će vrlo zanimljivo vidjeti kako će se motocikl ponašati u vožnji, ali proklizavanje stražnjeg kotača u četvrtoj brzini uopće me ne bi iznenadilo. Zadržan je i legendarni Exup ventil izrađen od Titana u ispuhu, koji poboljšava elastičnost kod nižih obrtaja i snagu kod visokih promjenom presjeka ispušne grane. Prigušivači ispuha trendovski su postavljeni ispod sjedala motocikla, a čistoću ispušnih plinova garantira elektronsko ubrizgavanje goriva te dvostazni katalizator. Ispuh je izrađen od legure Titana, što mu garantira iznimno malenu masu i dobru trajnost.

Završna obrada na vrlo je visokoj razini na što nas je Yamaha odavno naučila, a što je još uvijek boljka nekih konkurenata. Ukupan dojam, jest upravo izvrstan. Jedva čekamo da dobijemo ovu ljepoticu na test. Novu R1 možete odabrati u tri boje: tradicionalnoj plaoj, srebrnoj te bordo, a cijena će joj se kretati (prema neslužbenim informacijama) oko 105.000 kuna.


Post je objavljen 24.12.2005. u 21:09 sati.