Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/speediman

Marketing

Seat Ibiza 1.9 TDI Cupra: Dizelska eksplozija


PRIJE petnaestak godina mogli su se na prste jedne ruke nabrojati gradski sportaši, još prije pet dizelaši su stajali nasuprot pojmu sporta, a danas? 150 KS je minimum, benzinci su "hrana" dizelašima, a izbor je velik, možda i prevelik za dolazak još jednog novajlije. Osim ako se radi o Seatu i još jednom brutalnom pripadniku iz najelitnijeg španjolskog kluba zvučnog imena Cupra.Ibiza Cupra ne mora brinuti za konkurenciju pošto je do cilja došla potpuno drugim putem. Istina je da je u ponudi i turbo-benzinac, ali pravo iznenađenje nudi njena dizelska opcija. 1.9 TDI u svojoj najsnažnijoj inačici razvija 160 KS i 330 Nm katapultirajući maleni Seat poput metka. Naravno, do tolike se snage nije došlo jednostavnim "čipiranjem" već je sportski odjel tvrtke posegnuo za kudikamo ozbiljnijim preinakama. Protok plinova ubrzan je modifikacijama usisnih i ispušnih vodova, optimalno hlađenje stlačenog zraka dobiveno je ugradnjom većeg intercoolera, veći tlak u širem rasponu rada motora omogućuje turbina promjenjive geometrije...

Oni smireniji, ukoliko se već odluče za ovakav automobil, neka znaju da su među-ubrzanja toliko uvjerljiva da na otvorenoj cesti gotovo da nema situacije u kojoj je potrebno šaltati u niži stupanj prijenosa. Cupra vuče kao rasni šestak, a tvornički podaci kažu da će mnoge od njih ostaviti iza sebe. Ubrzanje do 100 km/h traje 7,6 sekundi, a maksimalna brzina je 220 km/h.Vrhunske performanse nadopunjuju podaci o potrošnji goriva. Cupra u pravilu troši upola manje od benzinske konkurencije. Tvornica spominje 5,4 l/100 km, dok je naš prosjek tijekom sedmodnevnog "gaženja" iznosio još uvijek odličnih 7 litara. Minimum je na otvorenoj cesti prema putnom kompjutoru bio 3,8 litara, grad se savladavao s maksimalno 7,5 litara, koliko je bila i potrošnja na autocesti pri 150 km/h.

Cupra se vizualno jasno distancira od ostatka game. Testni primjerak u napadno žutoj boji ne može ostati zamijećen. Da se radi o rasnom sportašu daju do znanja opsežne karoserijske nadogradnje u vidu sportski nastrojenih spojlera, 17-inčnih alu naplataka, ponekog krom detalja i neizostavnog ispušnog topa.Oni mlađi divili su se niskoprofilnim gumama i dizelskom stroju, dok su oni stariji čuvši da se radi o naftom okupanih 160 "konja" najčešće u čuđenju uzmicali nesigurnim korakom. Najgore su prošli štovatelji "pravog" dizela (atmosferskog) koji su čak tražili prometnu dozvolu na uvid, da bi se potom klanjali i uz neizostavne psovke i "skidanje svetaca" suznih očiju zvali prijatelje.Seat Ibiza Cupra u dizelskoj inačici stoji 4.500 kn više od benzinske inačice (1.8T/180 KS) odnosno 170.457 kn. Da, dobro ste pročitali, radi se o iznosu za koji možete dobiti i dva broja veći automobil.







Post je objavljen 29.12.2005. u 20:34 sati.