Porezotina prsta iliti kako je nastala kocka šećera?

31.01.2021.

Kako je nastala kocka šećera, znate li? Ako ne, ja ću vam to sada otkriti. Kao prvo, nastala je u Češkoj a kako? Evo, sad ćete saznati.

.............


Prošlo je 178 godina otkako je švicarski direktor tvornice šećera u gradu Dačice, Jakob Christof Rad, dobio patent za proizvodnju prve kocke šećera u povijesti - 23. siječnja 1843. godine.

............


Radova supruga Julia porezala si je prst u ljeto 1842. dok je lomila šećer iz grude i mrmljala zašto još nitko nije smislio bolji način za pripremu malih komadića zaslađivača čaja. Suprug ju je saslušao i ubrzo je smislio način. Namočio šećer, ulio ga u već pripremlene kalupe i napravio identične kocke.



Iznenađuje to što je čovječanstvu trebalo toliko dugo da izmisli tako jednostavan ali koristan proizvod, a još je zanimljivije što je takva obična kocka predstavljala sredinom 19. stoljeća. Do Radova izuma šećer se prevozio dugi niz stoljeća i prodavao u grudama, od kojih su se ljuštili manji komadi samo za daljnju upotrebu u kuhinjama.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Zlatna ulica u Pragu

27.01.2021.

S obzirom što se Morski i ja nadamo da ćemo ove godine iskoristiti avionske karte za Prag kupljene prije 2 godine pa da vas malo upoznam s nekim znamenitostima tog lijepog grada usred Evrope.

Zlatna ulica (ili na češkom: Zlata ulička) poznata je ulica i turistička destinacija u centru Praga. Nalazi se unutar kompleksa Praškog dvorca, a prepoznatljiva je po svojim malim šarenim kućicama.



Godine 1597. "strijelci na vratima Praškog zamka" zamolili su cara Rudolfa II. za dopuštenje postaviti komore koje bi zauzimale samo dubinu niša, 16. rujna 1597. Rudolf je odobrio njihovo osnivanje. Na kraju je prostor uličice bio toliko skučen da je mjestimice bio širok manje od metra.



Ime je dobila po alkemičarima iz 16. stoljeća koji su trebali proizvesti zlato iz kemijskih reakcija ali realnija priča je ona o zlatarima koji su ovdje držali svoje obrte.Franz Kafka, češko-židovski pisac, kratko je boravio i stvarao na broju 22, u kući koju je iznajmila njegova sestra. Nedaleko od dvorca danas se nalazi njegov muzej.


Legenda kaže da na kraju ove uličice navodno se pojavljuje Kuća kod posljednje svjetiljke, u kojoj je sakriti ulaz između vidljivog i nevidljivog svijeta. Nevidljivi grad trebao bi biti izgleda dok je još bio srednjovjekovni grad.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Leća na kiselo

26.01.2021.

Na ovaj post ponukala me je blogerica AnaBonni koja je u svom postu pisala kako je kuhala varivo od crvene leće. Obećala sam joj da ću napisati post o tome kako mi Česi kuhamo leću na kiselo i bacila sam se na posao. Kod nas je leća vrlo popularna i često se kuha i to baš na kiselo.



Namirnice:

- zelena leća

- začini (sol i Vegeta prema vlastitom ukusu)

- alkoholni ocat

- ulje i brašno za zapršku

- jaja ili kobasice kao prilog


Priprema:

Pola leće iz vrećice umočimo u vodu na cca 1 sat. Isperemo i stavimo je kuhati. Kad zakuha nakon cca 10 minuta izlijemo vodu i opet je isperemo. Dodamo vode i opet je kuhamo sve dok ne omekša. Pripremimo zapršku i ulijemo je u varivo i prokuhamo nekoliko minuta. Uz to dodamo i sol i malo Vegete. Kad se leća dovoljno zgusne (mora biti kašasta) dodamo malo alkoholnog octa. Nemojte previše, prvo samo jednu jušnu žlicu i kasnije po potrebi možete još dodati.



Kao prilog se koristi: kuhana jaja ili jaja na oko...ili pak prepečena kobasica, netko stavlja i prepečenu slaninu. Ako koristite kobasice možete ih direktno staviti u leću skoro pred sam kraj ali prije toga ih narežite na tanje komadiće, na isti način možete i slaninu.

Dobar tek! Dobrou chuť!

h v a l a___n a___p o s j e t i

Lako je donositi i mijenjati zakone...

25.01.2021.

Da, da, nakon tri neozbiljna posta bio bi red da napišem nešto ozbiljno, zar ne? Fokusirat ću se na medije, pogotovo internet jer sam primijetila da se u zadnje vrijeme vode svakakve rasprave o tome.

Dakle, ne moraš biti pravnik da bi saznao određene informacije ama baš o svemu...sve nam je to pred nosom, budimo realni. Vrlo lako možemo saznati što znači sloboda govora u medijima, što se ne bi smjelo pisati i objavljivati itd. i sl.

Ali ljudi moji dragi ne mislite li da uglavnom sve ovisi o nama samima? Zar su nam potrebni zakoni da bi saznali razliku između slobode govora i vrijeđanja? Opet ponavljam, potražite na internetu, sve ćete doznati ali bitno je ono što je u vama, kakav ste vi čovjek (naravno, mislim i na sebe)...da li uvažavate različitosti, da li ste spremni na kompromise.



Osim toga iako zakoni postoje zna se jako dobro koliko takvi procesi traju i na kraju zaključite da se ne isplati nekog tužiti. Gubite vrijeme, novac i živce i tko zna što još...isplati li se to?

Nijedan zakon neće spriječiti neku osobu da izvrijeđa koga god stigne i to samo zato što se taj drugi ne slaže s njegovim mišljenjem. Nijedan zakon neće spriječiti osobu da u samo jednoj rečenici ispiše uvrede u vezi vjerske, rasne i spolne opredijeljenosti...nijedan zakon neće stvoriti pristojnog, tolerantnog i poštenog čovjeka!

Da se i kojim slučajem donesu daleko bolji zakoni od onih koji su sada u primjeni opet ćemo biti u gubitku. Zašto? Najlakše je donositi i mijenjati zakone ali najteže je promijeniti mišljenja samih ljudi. Postoji li onda kakvo rješenje? Pa recimo ne bi bilo loše da se proradi na odgoju i edukaciji.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Love potion number 9

24.01.2021.

Magični rituali bili su široko korišteni u povijesti. Prema njima, najbolje vrijeme za izvođenje ljubavnih čarolija i uroka je petak. Zašto baš petak? To nije zato što se ljudi zabavljaju na taj dan, već zato što se petak već dugo pripisuje Veneri, zaštitnici prijateljskih odnosa i ljubavi.



Uhvati svog ljubavnika u klopku!

To je stara engleska čarolija za dobivanje traženog muškarca. Za ovaj ritual trebat će vam stvari koje ćete inače naći kod kuće - ružičasta svijeća, pribadača, papirnata traka, crvena, zelena i bijela vrpca i komad drveta.

Kad sve zajedno pripremite, pomislite na čovjeka iz snova i dajte mu ime. Zatim ga ugravirajte pribadačom u svijeću. Napišite svoje ime na traku papira koju omotate vrpcama dok razmišljate o svojoj ljubavi. Izložite svijeću, drvo i papir omotane vrpcama na mjesečinu i zamolite Veneru da ih blagoslovi. Zapalite svijeću i spojite dvije vrpce voskom za kapanje kako biste dokazali snagu svoje ljubavi. Nosite ove vrpce sa sobom dok ne upoznate osobu koju ste željeli.

Napravite mu napitak!

Ako već imate pravi datum ili drugu priliku za susret, skuhajte mu ukusan napitak s puno ljubavi. Uz pomoć dobro kombiniranih sastojaka dočarat ćete mu toliko željeni osjećaj. Evo popisa onoga što ćete trebati pripremiti: 250 ml francuskog crnog vina, sjemenki celera, komad svježeg đumbira, prstohvat mljevenog cimeta, latica crvene ruže, 2 žlice meda, 4 ružičaste svijeće.

Stavite gore navedene sastojke u lonac i pustite da zavrije. Kuhat ćemo napitak 10-15 minuta i tijekom cijelog postupka kuhanja mislit ćemo na čovjeka iz snova i ponavljati ćemo čaroliju: „Budi onaj pravi!“ Nakon isteka vremena, ocijedit ćemo vino i pustiti da se ohladi. U međuvremenu palimo svijeće i pripremamo vinske čaše. Poslužimo našem princu i nakon što popijet napitak, možete biti sigurni da je vaš.



Međutim, sve rituale uzimamo s određenom rezervom. Radije se oslonite se na svoju intuiciju koja će vam reći više nego što mislite. I što je najvažnije, nemojte gubiti nadu, taj pravi će vas sigurno pronaći.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Moje prvo pijanstvo!

23.01.2021.

Kao prvo, ja sam tipična antialkoholičarka, nek se zna. Ne volim niti mi paše alkohol bilo koje vrste osim malo ruma u kolačima. Iako dolazim iz države gdje se najviše na svijetu pije pivo za mene slobodno ne mora uopće postojati. Dakle to smo riješili.

A sad prelazimo na drugi dio tj. kad sam prvi puta u životu bila pod utjecajem alkohola hehehehe. Prijatelji su me nagovarali tako dugo dok nisam popustila i popila cca 3 čaše crvenog vina. Ne mogu reći da se ničeg ne sjećam, samo sam bila veselog raspoloženja i hodala sam cik-cak ulicom skupa s mojim prijateljima.

Čak se sjećam moje sestrične koja se toliko napila da se primala za svako stablo ili stup na putu doma. Čvrsto je grlila stupove i jedva smo uspijevale da je odvojimo od njih. Osim grljenja, nemilice ronila suze pri svakom zagrljaju pa joj je lice bilo obliveno crnim suzama od šminke hehehehhe.

Kad smo napokon stigle kući vidjevši da je majka spremila u sudoper zašećerenu vodu za kompot, palo mi je na um jedna super ideja tj. nagovorila sam, iako bi bilo bolje reći da sam je prisilila, sestričnu da opere lice i kosu zbog onog crnila od šminke.

Jasno da sam joj dala na korištenje svega toga onu zašećerenu vodu. Moram li vam opisati kako je sestrična izgledala ujutro kad se probudila? Majka je radila noćnu i kad se vratila kući prvo nas htjela zadaviti.



No, umjesto toga sklopila je ruke i počela je od muke roniti suze vidjevši sav nered u kući, nestanak njene zašećerene vode za kompote...ali mislim da se najviše zgrozila kad je vidjela našu sestričnu hehehehe.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Teutin horoskop hihihi...

Ovaj horoskop nemojte previše uzimati za ozbiljno iako, kako mudri ljudi kažu da čak i u laži ima malo istine iliti "Gdje ima dima ima i vatre" hihihi. Nema ljutnje ok? Dajte pet!

Ovan zaslužuje medalju za beskrajnu samoživost i bijes. Tvrdoglavi su i bučni. Ako nije po njihovom postaju agresivni. Jao, ako nisu prvi u nečemu. Probajte, ali unaprijed napišite oporuku. Ovan se bez razmišljanja baca na sve, vruće je glave i vječni je pubertetlija. Vođe svega i svakoga, osim sebe samih.

Bik je lijeni lemur, ako ste ga kojim slučajem lukavo namamili na komad dobre hrane, na to on jako dobro reagira, ali nemojte očekivati da će vas ponuditi. Bikovi ujedno vole strasno skupljati i brojiti novčeke. Jesu li vas progutali ili prodali, njima je svejedno, proždrljivi su ionako i ovako.

Blizanci imaju podijeljenu osobnost i najmanje dva lica. Nestabilani su i vječno nezadovoljni, kleveću ljude oko sebe, a onda se ulizuju. Površni i nepouzdani manipulatori koji vole slušati samog sebe. Vole se hvaliti tuđim perjem. Lokalni, slatkorječivi prevaranti.

Rak će se uz vas prianjati poput ogavne pijavice, ako se budete protivili, pripremite se za emocionalnu ucjenu. Drugima zavide čak na nosu među očima i puni su ogorčenja. Rak je užasno sumnjičav i ludo ćudljiv. Histerizira skoro zbog svega. Povrjeđuje i ismijava druge ali pri tome sam je jako uvredljiv i sam sebe voli žaliti. Dežurni “emotivni” usisavači koji će vas dobiti na foru da su jako osjetljivi i nježni.

Lavovi se vole praviti važni. Oni su arogantni, ponosni, tašti i umišljeni sebični. Misle da se svijet vrti samo oko njih. Lav doslovno ovisi o divljenju i pohvalama. Nemojte se iznenaditi ako kod kuće ima milijun zrcala. Ponaša se poput despota, u svemu se uzdiže i nikad ne prizna pogrešku. Kreštave, nakočoperene zvijezde, željne pažnje i laskanja, nenadmašni u dramama.

Djevice vole pametovati i neprestano će vas podučavati i kritizirati. Sve mora secirati i svemu naći krivnju. Djevica je bolesno opsjednuta težnjom za savršenstvom i redom, čime terorizira svoje ukućane pa i susjede. Zna biti zlonamjerna, vrijeđa se i teško oprašta. Kao da ih je rodio Kameleon – prilagođavaju se svemu i svakome po potrebi.

Vage se užasno plaše nepopularnosti, pa će vas nastojati prekriti lažnim laskanjem, te vam obećati bilo što. Vaga je umišljena i hirovita. Prije nego što to shvatite, novac će vam biti otpuhan. Smatra se da su vage neodlučne, vole se praviti siromašne ali to proizlazi iz želje da što prije sve ugrabi. Najbolje bi bilo da rade kao dežurne budale mirovnih misija među ljudima i u svijetu općenito.

Škorpioni bi slobodno mogli zarađivati poput špijuna. Majstori su samokontrole. Ne vjeruju nikome i fanatično kontroliraju stvari. Oni žude za moći i uživaju u ponižavanju drugih. Ako razočarate Škorpiona, ne očekujte drugu priliku, pripremite se za okrutnu osvetu, neće se zaustaviti ni na čemu. Kad ih neki naivac ostavi na cjedilu, gotov je.Kad bi naplatili sve, bili bi bogatiji od Bill Gatesa.

Strijelac njega privlači svijet poznatih osoba, on je pravi snob. Pokušava stvoriti iluziju da je bolji od drugih. Bježi od obveza i ne ispunjava obećanja, ima bolesni strah od suzdržavanja. Od muhe pravi slona. Njima nedostaje takta i empatije. Za njih je najbolje da izmisle novo prijevozno sredstvo i da se izgube.

Jarci su povučeni, uskogrudni i okorjeli. Sve ocjenjuju i kritiziraju a ništa im nije dovoljno dobro. Jarac je pretjerano ambiciozan, učinit će sve da održi svoj socijalni status...nemilosrdan, bezosjećajan i mrzovoljac. Veliki je moralist i ima zaostala mišljenja. Najbolji bi bili kao upravitelji zatvora, jer barem nikad ne bi sami dospjeli u njega.

Vodenjak vam se ljubazno smiješi i uz to kleveće vas odmah iza ugla. Licemjeri su. Precjenjuje se i pravi se boljim, te savršeno manipulira ljudima. Razdražljiv, uvredljiv je i automatski prelazi u oporbu. Vodenjak pod svaku cijenu želi biti drugačiji od svih i misli da je jedino on zanimljiv. Njima bi bilo najbolje da postanu prijatelji cijelog svijeta.

Riba se namjerno ponaša kao žrtva. Neprestano cvili i jako je neuredna. Voli iskrivljavati činjenice kad god joj to odgovara. Ribe izgledaju kao da ih ima posvuda, ali ipak su neovisni sanjari. Najbolji njihov prijatelj? Najbolje bi bilo da otvore psihijatrijsku bolnicu, po mogućnosti veličine jedne cijele Afrike i da u nju strpaju sve one koji su zbog njih poludjeli.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Ornamenti japanskih hramova

21.01.2021.

Nikad dosta Japana. Skroz sam zaboravila na jedan file gdje je moj Dragi (More ljubavi) snimio predivne drvene ornamente kojima su ukrašeni japanski hramovi. U ovom sučaju radi se o budističkom hramu u Shibamati pored Tokija.

Mislim da bi bila šteta da vam ih ne pokažem. To su zaista, skoro pa, remek djela starih majstora bez kojih ne bi bili japanski hramovi ono što jesu. Mi smo uživali u pogledu na njih, nadam se da budete i vi.


h v a l a___n a___p o s j e t i

'Ajmo učiti od tinejdžera

20.01.2021.

S obzirom na to što su ankete na ovom portalu pravi promašaj iliti igrarija za svadljive klince trebali bi je preimenovati u svađaonicu ili vrijeđaonicu. Naša djeca bolje komuniciraju nego mi odrasli.

Anketa na blogu.hr:



Nije toliki problem u odabiru same teme već u javljanju (valjda po zadatku) nekoliko blogera koji na perfidan način unesu zbrku tako da zakuhaju prljavu juhu oko koje se kasnije zapravo vodi sva rasprava.

Tko će znati, možda zbog samih klikova tj. što više klikova to veća novčana nagrada određenih osoba...ili jednostavno nekim osobama je strani pojam kultura rasprave? Tko će znati ali činjenica je da nešto ne valja.

Parlaonica na TV-u s tinejdžerima:


Sjećate se emisije PARLAONICA? u njoj su tinejdžeri raspravljali o aktualnim temama i to na visokoj razni kulture raspravljanja. Bilo bi korisno da je ponovo TV emitira da bi mi odrasli ljudi ponešto naučili od samih tinejdžera.

Do tada, barem ja, izbjegavat ću na daleko i na široko ankete na blogu.hr

h v a l a___n a___p o s j e t i

Japanska hrana

19.01.2021.

Dok smo bili u Japanu morali smo se priviknuti na njihovu hranu što i nije bilo teško, dapače, bila je ukusna i jako zdrava. Osim što je zaista jako njam njam, ujedno je i relativno jeftina...čak jeftinija nego kod nas. Naravno, može biti i jako skupa ako odete u neki skupi hotelski restoran.
Ponosni smo na pr. što smo s guštom jeli kolač cheesecake RIKURO koji se može kupiti SAMO u OSAKI.
Gotovu hranu možete kupiti skoro pa svugdje i možete biti apsolutno uvjereni da ćete dobiti kvalitetnu i savršeno sigurnu hranu što se tiče higijene. Dućani, automati, ulične prodavaonice...su pune takve gotove hrane...izbor je i više nego raznolik. Ali da puno ne filozofiram, pogledajte si slike:

h v a l a___n a___p o s j e t i

Čudna sam ja biljčica

18.01.2021.

Zaista sam mislila da ću daleko više odmarati međutim, ne ide...jednostavno moram nešto objaviti na svom blogu...moram pisati. Osjećam se isprazno ako nešto ne objavim.

Osim toga, riješila sam problem zbog kojeg sam željela otići s bloga na par dana. Znam, znam, sad se sigurno smijete i kolutate očima ali znate da sam takva...brzo se naljutim ali jednako brzo se odljutim.



Ovaj put s ponosom ali i s tugom objavljujem dvije slike iz serija fotki koje je snimio jedan profesionalni fotograf na Jarunu. Dakle, u ljeto 2004. sunčala sam se na Jarunu dok su se djeca brčkala u vodi.

Odjednom primijetim jednog sredovječnog muškarca kako obilazi oko mene i čim je vidio da sam ga primijetila prišao mi je meni, te se pristojno predstavio rekavši pri tome: "...Gospođo rado bih vas uslikao ako dozvoljavate..." - nasmiješila sam se i upitala sam ga zbog čega bi htio baš mene uslikati. Nikako se nisam osjećala kao neki model, pogotovo ne u kupaćem hehehehe ali eto, čovjek je drugačije mislio.



Ispalo je iz svega da mu se dopadam ali kao model za slikanje ništa prostačko nije bilo u pitanju. Iako mi to nije bilo baš jasno jer se nikada nisam osjećala kao model za fotkanje, pristala sam i evo ih.

Fotografije sam pronašla danas nakon dugog vremena skrivene u jednom fasciklu. Hoću da se vrate te divneeeeeeeeee godineeeeee!

h v a l a___n a___p o s j e t i

Paraliza sna

14.01.2021.

"Paraliza sna ili paraliza spavanja trenutačna je nemogućnost osobe da pomiče tijelo, a potpuno je svjesna svega što se događa. Ovaj fenomen objašnjava se medicinski ali i paranormalno".




Ovaj fenomen najčešće se pojavljuje kod ljudi koji pate od narkolepsije ili poremećaja sna, no mogu se događati i kod zdravih ljudi. Lagala bih kad bih napisala da mi se to često zna događati ali imala sam već par doživljaja s paralizom sna, kao na pr. jučer.

Ukratko ću vam je opisati. Dok sam ležela u krevetu i spavala osjetila sam da pored mene leži netko koji me gura prema zidu. Uz sav trud i volju nisam se mogla pomaknuti i pitala sam samu sebe tko me to gura jer ga nisam vidjela, samo sam čula njegovo čudno disanje. Odjednom kao da sam se skroz razbudila iako se i dalje nisam mogla micati i osjetila sam kako me straga netko kratko ali snažno povukao za pramen kose. Tada sam se pravo probudila, okrenula sam se i nikog nisam ugledala ali sam brzinski ustala iz kreveta hehehehe.


Znanstveno objašnjenje: "Važan regulator spavanja i budnosti u našem mozgu je retikularna formacija moždanog debla. Ako se ono ne isključi u pravom trenutku, može doći do paralize sna. To područje koje se priključuje leđnoj moždini može privremeno loše funkcionirati i tako izazvati halucinacije."

Objašnjenje pomoću paranormalnog: "Paraliza sna napad je negativnih energija što je ujedno i razlog zašto ljudi doživljavaju halucinacije. Ili kako oni navode, to nisu halucinacije već uistinu duhovi koje osjećamo pomoću šestog čula."




Eeee, sad vi birajte koje vam objašnjenje zvuči istinitije vašoj ličnosti i vašim uvjerenjima. Bez obzira na to što ćete odabrati činjenica i dalje ostaje da paraliza sna postoji, te da je skoro svaki čovjek, bar jednom u životu, doživio.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Kobe Nunobiki Herb Gardens

Kad si uzmem vremena onda tek vidim koliko imamo divnih slikovnih uspomena na Japan. Nama te uspomene obogaćuju život i uvijek iznova poželimo da se vratimo u tu predivnu zemlju - Zemlju izlazećeg Sunca.

Ove slike još niste vidjeli pa sam odlučila da ih objavim. Morski je predložio, kad smo bili u Kobeu, da odemo pogledati botanički vrt Kobe Nunobiki Herb Gardens. To je jedan vrt s tematskim područjima...cvijećem, parfemima, začinskim biljem, restoranima i suvenirnicom.



Stići se može do tamo žičarom koja je savršeno usklađena i organizirana što i nije čudno pošto se radi o Japancima pa su ama baš sve usluge na najvišoj razini. Od samog ulaska u kapsulu pa sve do samog kraja posjeta.







Što se tiče parfema, probnih imate bezbroj na policama i ako vam se neki posebno dopada, samo zapamtiti broj uzorka i prema njemu kupiti odabrani parfem. Teško je uopće opisati sve te cvjetne mirise, jednostavno nisam znala što odabrati, najradije bi sve parfeme kupila.



A kako je tek bilo divno sjediti ispod suncobrana, uživati u krasnom vremenu i pijuckati sok, kavu i Morski pivicu. Zasladili smo se i sladoledom koji je bio fenomenalan. Dakle, atmosfera je bila i više nego čarobna. A trebam li uopće spominjati kakav je bio pogled na grad Kobe iz te visine?

h v a l a___n a___p o s j e t i

Mog Perice više nema!

12.01.2021.

Javljam svima tužnu vijest da mog kućnog paučića Pere više nema. Ma sigurno znate za njega, bar neki. Iako mi se gade ta mala stvorenja Perica mi je bio drag i kad god smo se sreli, on je stao, ja sam stala i pogledima smo se pozdravljali.

Uvijek sam ga pustila da ode u svoj ćošak gdje se lijepo skrio i tako smo živjeli sve dok jednog dana naišao na metlu koju je vukla moja sestra kuhinjom (hebeš mu miša!). Prvo sam pomislila da se pravi mrtav ali bome uspostavilo se da ga zaista više nama među živima.



Dosta dugo je bio u mom stanu osim ako se nisam zabunila pa sam naišla na njegovog potomka. Zaista nemam pojma, sve je moguće. Ali mislim da je to ipak bio Perica jer u stanu nikad nisam vidjela paučića osim njega. Eto, tako je završilo prijateljstvo između mene, koja se inače užasava paukova, i mog Perice.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Kamo poletjeti?

11.01.2021.

Dragi moji virtualni prijatelji nadam se da ćete nam (Morskom i meni) pomoći u odabiru destinacije kamo poletjeti s Croatia Airlines-om. Kako već neki znaju prije godinu dana, možda i više, kupili smo dvije povratne avionske karte za Prag.

S obzirom na koronu nismo mogli otputovati ali niti dobiti novac natrag. Ove godine duboko se nadamo da će situacija biti bolja, te da ćemo napokon moći iskoristiti karte. Naravno, možemo putovati u ona mjesta kamo ta kompanija leti.

Gledala sam i to su uglavnom kraće linije i to po Europi. Pošto možemo birati dajte nas molim vas savjetujte koje odredište bi vi odabrali. Dakle, navest ću destinacije koje su nama zanimljive:

- Amsterdam, Atena, Barcelona, Dublin, Kopenhagen, Lisabon, London, Lyon, Pariz, Rim, Dubrovnik, Venecija i Prag...



Ima još nekih destinacija ali meni nisu primamljive. Ostati na Pragu ili odabrati neki drugi grad? Prag je veličanstven i divan grad ali ja sam već par puta bila u njemu kao i Morski. Istina je da ako ostanemo na Pragu prednost će nam biti poznavanje jezika i to što još imam rezerviranu hotelsku sobu u centru grada.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Zašto je istina ponekad doslovce presudna?

Ja ću početi ovako. Kako prepoznati lažova? Dakle, prvo ga treba znati prepoznati i saznati točno o čemu se radi jer ima više vrsta lažova. A kako ga pobijediti? Odgovor ne može biti jednostavniji: ISTINOM.

Da se razumijemo, najveći je lažov koji tvrdi da NIKADA nije lagao. Međutim, ovdje se radi o lažima koje mogu doslovce uništiti drugu osobu ili više njih.

Ljudi lažu iz slabosti. Oni su jednostavno nesposobni za neka vrijedna postignuća, nemaju izgrađen karakter, njihovi vrijednosni sustavi su klimavi, zbog odrastanja u okruženju gdje je bilo normalno lagati ili iskrivljavati činjenice.

Isto tako, moguće je da si ne žele priznati neke neuspjehe, da su ljubomorni na vas jer vi nešto možete a oni ne mogu. Bez obzira kako što je uzok laganju svi mi imamo pravo raščistiti stvari.

Lažova treba suočiti s istinom, no ako je ikako moguće, spajajući ga bar s dijelom osoba kojim je ta osoba lagala u vezi vas. Nakon toga treba navaliti bez pardona. Recite što jest na stvari, ali mirno i bez drame.

Što nam ostaje nakon svega? Zbog čega je toliko važno raskrinkati lažova? Mislim da se sve nalazi u ovoj rečenici: Istina oslobađa i temelj je za stvaranje mira, bez obzira koliko ponekad istina zna zaboljeti.



Na kraju jedno pitanje za sve čitaoce ovog posta:
Jesu li vam vjerodostojni ljudi koji se sa svime i svima slažu, klimaju glavom i ne usude se suprostaviti ama baš nikome?

h v a l a___n a___p o s j e t i

Jadan Morski sa mnom hehehehe

10.01.2021.

Pošto zaista dolazim iz obitelji kojima je humor i smijeh kako zabava tako i lijek, često ga koristim i na mom Dragom tj. More ljubavi. On se ništa ne ljuti, zna kakva sam i srčano sve trpi hehehehe.

Kad je ovako mirno drijemao (ispod na slici) odmah mi je pala na um jedna ideja. Pošto sam oduvijek bila scenaristkinja (tj. moja malenkost) takvih ideja dosjetila sam se što učiniti. Tako ga je bilo slatko gledati s medekom na grudima, s kuhačom u ruci i sa svim ostalim hehehehee.

Htjela sam ga još više ukrasiti ali on se probudio i čudno gledao oko sebe i onda se počeo smijati jer je znao čije je to djelo. Ruku na srce, Dragi je još dobro prošao...ja i sestra znali smo daleko gore i smješnije stvari napraviti nedužnim, pa čak i okolnim, članovima obitelji hehehehe.



P.S: Ljubavi ne ljuti se molim te na mene što sam objavila ovu sliku hehehehe.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Ljubav bake i djeda

08.01.2021.

Nekad davno kad su mi bili živi baka i djed, kad god sam dolazila u Brno uvijek sam navratila kod njih. Oni su se jako voljeli ali nisu to baš prikazivali pa su se znale događati smiješne situacije. Djed je volio popiti malo više pivčeka a baki se to nikako nije svidjelo.

Sjećam se kad smo kao djeca znali spavati u njihovom velikom stanu jer je baka imala devetero djece, moja je majka bila najstarija od njih. Baka je istjerala djeda na suprotni kauč jer je bio u "veselom raspoloženju" (hehehhe) i stalno je nešto mrmljao i pjevušio. Baka ga nekoliko puta upozorila i pošto djed nije reagirao, bacila je precizno papuču na njega.

Djed se nije nimalo naljutio već joj umiljato rekao: "Nemoj to raditi patkice moje slatka pa ja te jako volim..." - tada je uslijedilo još jedno bacanje papuče ravno u njegovu glavu hehehehe. I tek tada je djed lijepo legao i zaspao. Mi ostali, nismo ni mogli spavati već smo se svi hihotali ali potihu da i nas baka ne pogodi nečim.

Znalo je biti smiješno i ovo. Baka je stalno mislila da sam u Hrvatskoj gladna pa kad sam došla kod nje plačući je govorila djedu: "Jadna moja teuta, sigurno gladuje tamo daleko..." - na što joj djed odgovorio: "Pa što se bojiš, zar izgleda da gladuje???" - i dobro joj odgovorio jer zaista nikad nisam izgledala da sam gladna hehehehe.



Voljela sam odlaziti kod njih, čak što više, obožavala sam to. Uvijek su bili tako slatki i kad se kao svađali i osim toga, uvijek, ama baš uvijek, kad sam navratila kod njih, kuhala je moje omiljeno jelo i to samo za mene. Nema ih više ali uspomene su tu i uvijek ću ih čuvati u sebi.



h v a l a___n a___p o s j e t i

Čudnovate dogodovštine na blogu.hr

07.01.2021.

Neću pametovati već samo prikazati sličnu situaciju iliti ne zna se tko koga hebe, koja je ovih dana odigrava na blogu.hr pa vi se smijte ili plačite, skupa sa mnom hehehehe...

h v a l a___n a___p o s j e t i

Padam i na ravnom, moglo bi se reći heheheh...

06.01.2021.

Noćas sam sanjala da sam na nekom vrtuljku i san je bio baš lijep međutim, buđenje je već bilo nešto sasvim drugo. Dakle, u jednom trenutku sam se okrenula i umjesto da lebdim na ljuljački ja sam pala na pod i snovi su odjednom nestali hehehehehe.

Naravno, nije mi se ništa dogodilo samo sam se naglo probudila i morala sam se smijati sama sebi po noći. Sestra se probudila, sjela je na krevetu i začuđeno me upitala: "Zar opet potres???" - smirila sam je odmah i objasnila sam joj što se dogodilo.

Sad ne znam da li ovaj moj post spada u crni humor ili onaj obični u svakom slučaju namjere su mi poštene i dobronamjerne, samo sam prepričala što mi se noćas dogodilo. Eto, to je pravi dokaz onog što sam uvijek tvrdila tj. da sam velika nespretnjakovićka ali Morski me voli i takvu hehehehe.

Ovdje još div o sanjam lunapark...

h v a l a___n a___p o s j e t i

Prolazi sve...

05.01.2021.

Ništa ne ostaje vječno, osim ljubavi, naravno. Koliko god teški ponekad trenuci bili - ratovi, bolesti, prirodne nepogode...sve će to jednog dana nestati. Da li nas to može tješiti? S jedne strane svakako da ali s druge na žalost ne jer sve te negative ostavljaju traga na svima nama.

Ne moramo ići daleko u povijest, dapače, tu nam je pred nosom...korona pa i svi ti potresi. Prije nego što se pojavio covid 19 i potresi, bili smo već uveliko otuđeni a sada...ne da smo samo otuđeni već sva ta situacija na sve nas djeluje pogubno.

Svađamo se oko sitnica, vrijeđamo se gdje god stignemo, napadamo ne više iz prikrajka već direktno...jednostavno postali smo bića totalno otuđena od svega imalo lijepog. U svemu vidimo zakukuljene zamke i podvale. Ne vjerujemo jedno drugom samo čekamo gdje bi i koga bi mogli dobrano ubosti...najslađe baš u srce.

Čast iznimkama kojih uvijek ima ali zna se čemu one služe tj. da potvrđuju pravilo. Na svima nama je hoćemo li tako dalje ili okrenuti list i početi iznova na daleko drugačiji način. Nadam se da će i takvo stanje među svima nama jednog dana proći...

h v a l a___n a___p o s j e t i

Čovjek je sposoban naviknuti se i na loše stvari...

04.01.2021.

Sjedim sama ujutro dok još svi spavaju i pijem kavu, te gledam TV. Odjednom počnem osjećati kako se pomalo drmuska ali ja i daljem nastavljam piti i samo sam čekala da prestane i to je to.

Onda sam se malo zamislila i ustanovila da se mi Hrvati polako privikavamo na sva ta podrhtavanja poput Japanaca. Dok sam bila u Češkoj, nikad nisam osjetila potres. Češka je mirnije seizmičko područje za razliku od Hrvatske.

Interesantno je to kako se ljudi relativno brzo prilagode novim uvjetima, naravno, to prvenstveno mislim na Japan. Globalno, kod njih nema panike i jako se brzo oporave. Grade zgrade koje su istinski otporne čak za najsnažnije potrese.

Još je interesantnije da smo Morski i ja bili 4 puta u Japanu i nijednom nismo osjetili potres što je zaista jako neobično pa čak i čudno. OK vrlo kratko smo boravili u hostelu, uglavnom smo bili vani pa možda je to razlog što nismo osjetili nikakvo podrhtavanje.

Snažan potres zadesio je 1995. okolicu Kobea, grada u blizini Osake i Kyota. Iako je epicentar bio 20 km udaljen od samog grada Kobea, na moru, u roku od dvadeset sekundi koliko je potres od 6,8 stupnjeva trajao, bilo je dovoljno da prouzroči štetu od 10 trilijuna Yena i smrt preko 6.000 ljudi.

Ovo su Japanci ostavili u spomen na tu veliku tragediju (naše osobne slike):





U vezi potresa bilo bi dobro razmisliti što je izjavio Tadić:

"Japanci su svjesni da žive na trusnom području i za to su dobro utrenirani. I mi znamo da su Zagreb i jug Dalmacije na trusnom tlu, ali ne pripremamo se na potres i to me vrlo začuđuje..."

h v a l a___n a___p o s j e t i

Samo jedno pitance...

03.01.2021.

Meni se ne piše. Pa će ovaj post izgledati malkice čudno. Kao prvo, počela sam uređivati svoj dizajn, volim se s vremena na vrijeme malo obnoviti. Na nedostatak inspiracije najviše je utjecalo to što se dogodilo u Petrinji, okolnim mjestima pa čak i u Zagrebu.

Kao drugo, jeste li voljeli kao dijete (pa i sada) odlaziti u cirkus? Ja nikako, ne samo zbog jadnih životinja već i klaunova, nikad ih nisam voljela. Trebali bi kao nasmijavati ljude ali prvenstveno djecu no to se baš i ne događa ili vrlo rijetko. Djeca se više boje klaunova nego što im se vesele a mi odrasli?



Što mislite o klaunovima i kako ih doživljavate?

h v a l a___n a___p o s j e t i

I što dalje?

01.01.2021.

Eto, napokon smo stigli do još jedne jedinice u datumu koja može biti itekako važna i utjecajna. Naravno, sama brojka nema značaja ali znate na što mislim, zar ne?
Baš mi je lijepo vidjeti na kompu 1.1.21. Dugo sam spavala i sanjala mirne snove, napokon. Gledala sam film na TV-u "Zameo ih vjetar" a sada gledam reprizu hehehe.

Znate što mi se čini? Da smo nekako brzo zaboravili na ono što se dogodilo u Petrinji i okolnim mjestima. Ok razumijem, čovjek ne može stalno misliti na loše i tužne stvari, mora crpiti energiju iz pozitive, pa ipak smatrala sam da neće biti vatrometa ali bome bilo ga je i to dosta.

Što da vam još napišem...planirati ne mogu ništa, odnosno, mogu ali nema nikakve garancije da će se to ispuniti. Nadati se mogu, to da i drago mi je da čovjek ima tu sposobnost da nikad ne gubi nadu čak i tada kad misli da ju je već odavno izgubio, ali ona u njemu čuči duboko. Bolje da prestanem na vrijeme jer postoji mogućnost da počnem filozofirati heheheh.

Najmirnije slavlje u zadnjih 10 g. u mom rodnom gradu Brnu...



...i u mojem glavnom gradu Češke Pragu


Poanta posta? Ama baš nikakva ali nema veze pa ne mora uvijek postojati, zar ne?

h v a l a___n a___p o s j e t i

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.