Nenasilje

< veljača, 2015 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

Srpanj 2016 (4)
Lipanj 2016 (4)
Svibanj 2016 (5)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (9)
Veljača 2016 (9)
Siječanj 2016 (7)
Prosinac 2015 (5)
Studeni 2015 (5)
Listopad 2015 (5)
Rujan 2015 (5)
Kolovoz 2015 (5)
Srpanj 2015 (8)
Lipanj 2015 (10)
Svibanj 2015 (6)
Travanj 2015 (15)
Ožujak 2015 (5)
Veljača 2015 (4)
Siječanj 2015 (26)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Dobrodošli na blog koji je kreiran sa ciljem poticanja i omasovljavanja aktivizma u lokalnim zajednicama kroz kampanje putem društvenih mreža i socijalnih medija. Dana 29.01.2015. blog je prebačen na uslugu blog.hr zbog bolje dostupnosti i održivosti objavljenih materijala.

Posjetitelji
Flag Counter



IN Fondacija


Kinderpostzegels


4 Types of Bullying We Are Shockingly OK With -- powered by Cracked.com

26.02.2015., četvrtak

Prati svoje snove

Imam 16 godina. Drugi sam srednje. Nisam upisala gimnaziju jer nisam imala štelu, a dobra sam učenica. Sada sam u tehničkoj školi ali je ne volim. Ne vole ni mene raja. Ja im se ne uklapam jer nisam nekako gruba, nevaspitana i nisam spremna da luftam sa časova kada i oni. Ja ne mislim da trebam luftati sa časova kada ne naučim nego se suočiti sa tim što će biti na času. Mi se nikako ne uklapamo. Kad kažem mi mislim da ni ja njih ne razumijem ni oni mene. Ali ipak smatram da ja ne radim ništa loše nikome i da nema razloga da me oni ne vole samo zato što hoću da se ponašam po pravilima. ako ću biti dobra raja samo ako luftam i budem bezobrazna prema nastavnicima onda ja nisam nikome nikakav prijatelj. Ali ne mjeri se valjda tako prijateljstvo. Ja hoću svima da pomognem i nikad mi nije mrsko. Često pitam i sama treba li pomoći da neko ispravi ocjenu ali oni mi se izruguju kao da sam neka glupa štreberica. Ustvari u njihovim očima sigurno to i jesam. Ali zar nije lijepo od mene što hoću da pomognem? I onda kada ja mislim da sam nešto fino napravila pitajući ih trebaju li pomoć, oni me tresnu od zemlju i nekako odgurnu. Onda kada nekad ne pitam kažu da sam ufurana i bezobrazna. Da sam ohola. ali nisam vjerujte mi nisam. Ja samo ne znam kako više da se postavim. Kad pitam ne valja kada ne pitam ne valja. Nikada nisam ok. A ja bih htjela da me prihvate ovakvu kakva sam. Ne radim nikome loše ali oni me izbjegavaju i često sam na odmoru sasvim sama. ŽPogubila sam kontakte sa rajom iz osnovne škole i sada gluharim sama sa sobom. Stalno sam tužna i plače mi se a kada moji kući vide da sam tužna deru se na mene i ruže me. Kao da će mi tako pomoći. Strah me da kažem nešto razredniku jer mislim da i on više voli njih nego mene i bojim se da će me i on napasti. Čini mi se da se profesori više boje ovih koji luftaju i čak da su im i draži jer na časovima stalno oko njih skaču, a ja kao neka krpa sjedim. Na kraju kada niko ništa ne zna na satu onda kažu meni"haj ti ti ništa drugo i ne radiš osim što štrebaš". Valjda tako hoće da budu dobri sa ovim drugima jer su oni spremni na svašta. Onda sebi kažem pa i neka si štreber, zato ideš u školu. ali opet me tuga uhvati što moje ponašanje u takvoj sredini svima bode oči a ja samo radim kako treba. Eto, ne znam šta više da kažem jer ću početi ponavljati jedno te isto. Jedva čekam da završim srednju školu i ako Boga da odem iz ove male sredine negdje na fakultet i počnem svoj novi život.

Oznake: tehnička škola, učenik, društvo


- 10:01 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Porodica je ipak najvažnija

moje ime je aida. .pisem vam u nadi da cete objaviti moje pismo. idem u srednju skolu u malom gradu. nisam nekiposebno dobar ucenik ali ni los. zivim u mnogobrojnoj porodici koja jedva prezivljava kraj s krajem. cesto nisam obucena po posljednjoj modi i ne mogu da poslije skole iden na kafu s rajom. iz tog razloga su me cure pocele sve vise da zezaju u stili: ona nece da hoda s nama, nema para, kako ce i imati kad ih je milion u kuci, sto joj je babo pravio stotinu djece ako nemaju od cega zivjeti. mene to strasno boli i sada i kad skupim neku marku meni se ne ide s njima jer znam sta mi sve govore. ja ne znam kako da se nosim s ovim jer nikome nista lose ne radim ali me vrijedja kada mi govore o babi. kao da sam ja kriva sto nas je toliko. i kako ce me neko vrijedjati zbog mog babe. izvinite sto vam ovo sve pisem niste vi duzni rjesavati moje probleme ali ja svaki dan slusam nesto ruzno o sebi i mojoj porodici. i sto je najgore, ja poneka u sebi pomislim da su sve upravu sto kazu pa me onda strah da me dragi Bog ne kazni. Hvala vam sto mogu nekome da se izjadam, ba malo.

Oznake: srednja škola, novac, pare, porodica


- 09:59 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Vaške su problem i kada ih nemaš

Ja sam Hasnija.
Imam problem. moj mladji brat je imao vaške prije mjesec dana. Kako živimo u maloj sredini u kojoj se sve zna tako je i moja mahala i čitava škola saznala da on ima vaške. On je treći osnovne i nije jedini u razredu imao vaške. Od tada počinju svi moji problemi .Moja raja me izbjegavaju i zovu me Hasnija gnjidija. Sjedim sama u klupi. Svi su odjednom počeli da nalaze drugu raju sa kojom će da sjede. Ja nisam glupa i znam da je to zbog vaški. Ali nisam ih ja imala. Kada smo na odmoru vidim da se svi udaljavaju od mene baš kao da vaške lete. Kada se izlazi vani mene više i ne pitaju nego samo se nekako iskradu i izadju bez mene. Kao da sam ja šugava. Posala sam i povučena. Stid me same sebe a ne znam ni što. Pitala sam mamu da mi pomogne kako da se postavim prema raji, ali ona uvijek kaže: ma hajde dijete ćorava posla. Baš nju briga jer ona nema raju kojoj mora objašnjavati. nisu ovo ćorava posla jer ja patim. izvinite molim vas što vam pišem ali sam naletila na ovaj blog i fino sjela da se nekome izjadam. Ako neko ima sličnih problema pišite i javite se i vi. Kad ovako zajedno pišemo malo mi bude lakše. Hvala

Oznake: vaške, raja, mama, kolač


- 09:57 - Komentari (0) - Isprintaj - #

02.02.2015., ponedjeljak

ZADIRKIVANJE ILI ZLOSTAVLJANJE?

Primijetila sam da se u medijima sve češće govori i piše o pojavi vršnjačkog nasilja. Prije nego sam odlučila pisati, pitala sam one nešto starije ljude od mene, a koji su mi relativno bliski je li u vrijeme dok su odrastali u njihovim školama i ulicama bilo vršnjačkog nasilja. I svi su mi odgovorili „Naravno da nije bilo.“ I ja sam se zapitala zar je moguće da je takav ozbiljan problem baš tvorevina moje generacije. Zar smo mi toliko naopaki da smo izumili maltretiranje vršnjaka? Čekajte malo! Mi nismo izmislili ratove i druge vrste nasilja. Šta nas je onda navelo da izumimo vršnjačko? A onda sam dobila dodatke odgovora na moje pitanje u kojima sam saznala da ovi sada odrasli ne znaju baš šta je vršnjačko nasilje. Recimo, njima nije nasilje zadirkivati nekoga jer nosi naočale i dobila sam odgovor „Ma, to su uvijek bile dječije stvari - šaliti se na račun drugara koji nose naočale“. Sad ja vas pitam, a gdje je tačno granica između šale i nasilja. Iskreno ja baš ne vidim veliku razliku jer mi nije jasno kako nekome možete reći „Jesu li ti to ostale viška tegle od zimnice pa si ih stavio na oči?“, na šaljiv i nenasilan način. Ja bih rekla da je verbalno nasilje svaka riječ kojom nas neko vrijeđa, a posebno kada se radi o našim fizičkim atributima, bilo o onima na koje možemo uticati (debeo/mršav) ili o onima na koje ne možemo uticati (čujem/ne čujem). Mama mi je pričala o prijateljici sa kojom je išla u razred i koja je imala nesreću u kojoj joj je desna noga ostala ukočena tj. nije je mogla savijati u koljenu. Zbog toga su je mnoga djeca „zadirkivala“:
„Šepava, što malo ne potrčiš?“
„Opusti se, što si tako ukočena!?“
Moja mama je stajala u njenu odbranu jer joj je to bila najbolja drugarica, ali mi je o ovome zaista ispričala kao o jednostavnim dječijim šalama koje su bile i prošle. Jesmo li se u viđenju nasilja podijelili na nas (mlade) i njih (starije)? Da li smo mi toliko svjesniji nasilja pa ga vidimo i u šalama, ili su oni toliko bili nesvjesni nasilja da ga nisu vidjeli ni u razbijenim nosevima?
I samo još jedno pitanje, (ako nam već stariji spočitavaju da smo nasilni i da se ne znamo ponašati, kao i da je u „njihovo vrijeme“ sve bilo bolje): „Ko nas je odgojio u nekulturne nasilnike?“ (Sigurno nismo sami…)

Oznake: stariji, Mladi, vršnjačko nasilje


- 13:23 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.