.....................

31.12.2021.







RIJETKOST

30.12.2021.








slika: Facebook

''EPITAF na psećem grobu

Dragi gazda,
objasnio sam Svetom Petru
da želim ostati ovdje,
izvan zlatnih vrata.

Neću više nikome smetati,
neću ni lajati,
bit ću vrlo strpljiv dok te čekam.
ostat ću ispružen glođući jednu kost,
čekat ću te ispred rajskih vrata
dok i ti ne dođeš.

Mnogo mi nedostaješ
i ako uđem unutra, bez tebe,
to za mene neće biti raj.

(nepoznat autor)














hvala Ljiljani sa Facebooka za ovu predivnu sliku







KAKO SAM IZDALA PRVU KNJIGU?

29.12.2021.



''Ne može se zaustaviti jedan san." - Susan Randall

https://blog.dnevnik.hr/shadowofsoul/2017/06/1631963824/kako-sam-izdala-svoju-prvu-knjigu.html

Do 2010. mi je bilo nezamislivo i nedostižno izdati knjigu pjesama koje sam pisala od rane dobi, od 12-te godine života pa sve do sada. Izdati svoju knjigu, tada je bilo nezamislivo skupo, komplicirano, dugotrajno! Moja susjeda, Sanja Burić, je 1998. izdala svoju prvu zbirku pjesama i znam da ju je to koštalo nešto blizu 20.000,00 kuna. Ne mogu opisati taj osjećaj, kad mi je pokazala svoju prvu zbirku, bila je ponosna, radosna, imala je i promociju itd., a ja sam mislila: jednog dana… jednog dana...i tako sam krajem 2010. godine malo istraživala kako izdati knjigu, a da nije skupo do neba i naletjela sam na portal
http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

Ostala sam zatečena s onim što sam tamo pročitala osjećajući, da se moji snovi polako počinju ostvarivati, sve sam to podijelila sa dragom prijateljicom, pjesnikinjom Emilijom Dević i odlučile smo se za izdavanje svojih knjiga preko tog portala, kontaktirala sam vlasnika portala
http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

gsp. Grbac Nenada putem e-mail-a, a kasnije smo i razgovarali i telefonski i u 10-tak minuta je sve bilo – riješeno!

Već sam imala gotove 2 zbirke: “GOLA ŽENA”, pjesme pisane od 1969.-1999. i “SJENA DUŠE”, pjesme pisane od 2003.-2010./2011.
Prvu sam izdala zbirku i to digitalno, “SJENA DUŠE”, 28.01.2011., knjiga koju sam pisala skoro 7 godina, knjiga koja je nastala na portalu Iskrica weblog i nastavljena je na portalu Magicus. Djelomično sam pjesme iz "SJENE DUŠE" prenosila i ovdje na blog.hr, knjiga je to koja ima oko 440 stranica postala je i ostala moja prva ljubav, ona prva koja mi je došla u digitalnom obliku i koju sam mogla listati online i kasnije u srpnju 2011. je došlo prvih 10 primjeraka tiskanog oblika knjige. Dalje je sve bilo lagano, inspiracija je tekla, bilo je puno novih pjesama, a bilo je dosta tekstova koje nisam skupila sa portala iskrica weblog tako, da su neke našle mjesto i u drugim knjigama.

Emilija Dević je krenula za mnom, izdala je isto tako dosta svojih knjiga, moja draga Anđa Jotanović, blogerica Angelija - Anđa Jotanović isto je tako zalutala na portal

http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.phpte je izdala puno zbirki poezije, dragi prijatelj iz daleke Australije, dr. Zlatan Gavrilović Kovač je izdao skoro 50 knjiga

Z L A T A N

preko portala
http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

kao i ostali blogeri:

S A F I R I S

KAP JEDINSTVENA

Tanja Repinac

lanterna duše wendy.tanja

Prof. dr. Davor Juretić je, također, izdao svoju dvije zbirke poezije preko portala
http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

kao i još dosta prijatelja i prijateljica sa raznih portala i sa Facebooka koji su izdali svoje prve i druge i treće zbirke, dakle, sve ono što je spavalo po rokovnicima i bilježnicama, sada se nalazi u našim knjigama.

Dokaz čitanosti tih i takvih online knjiga je broj preuzimanja tih knjiga sa portala i to je ono što me izuzetno veseli, jer to nisu “knjige koje nitko ne čita”, to nisu “knjige mekog uveza jeftinih tiskara”, to su naše duše pretočene na internet pa objavljene digitalno i tiskano i to smo sve mi sami financirali!

Moja prva promocija je bila 23.05.2013., a druga 05.11.2015., treća 18.10.2019. sa 3 pjesnikinje.

Svatko danas može izdati knjigu, to više nije "bauk" niti nemoguće niti skupo niti bilo što od navedenog, to je sada toliko dostupno, da svatko može ostvariti svoj san, a sve one trule priče i pričice o "kompliciranosti izdavanja knjige" događaju se kad ti netko soli pamet o tiskanju par sto primjeraka i dizanju kredita da bi se štampala knjiga!!!

Jezivo je kako neki šire loše informacije o tome, a knjiga se može izdati niti za 500,00 kn tiskana, a digitalna se plaća posebno portalu gdje se izdaje!


Digitalna knjiga je odmah spremna i za tiskanu objavu, a tu je majstor zanata, Nenad Grbac, vlasnik portala
http://www.digitalne-knjige.com/naslovna.php

koji priprema apsolutno S V E za tiskanu knjigu, a digitalna je već objavljena.

Digitalna knjiga ima snagu tiskane knjige, dakle, štiti autorsko pravo autora, dobiva se ISBN broj od Nacionalne sveučilišne knjižnice RH i sve lijepo odlazi u digitalni arhiv Nacionalne sveučilišne knjižnice RH, i nije obvezno dostaviti 9 primjeraka knjige u NSK RH, jer digitalna objava ima istu snagu i zaštitu autorskih prava kao i tiskana knjiga.

Zato, dragi budući autori, ne čekajte s izdavanjem svojih knjiga, sve je to danas vrlo lagano i vrlo dostupno i nije uopće skupo ni nedostižno kao prije 10-tak i više godina. Snovi se ostvaruju, i te kako!


Može se sudjelovati na pjesničkim natječajima BEZ PLAĆANJA! Sad početkom 2022. godine (već je i u 2021.) izlaze razni pozivi za sudjelovanje na pjesničkim natječajima i to BESPLATNO! Ne mora se dati nikome 100 kn da bi pjesma bila uvrštena u neku zajedničku zbirku-zbornik, već se autor odazove natječaju pa ako uvrste njegovu/njezinu pjesmu u tu zbirku-zbornik, čak besplatno i dobije knjigu!

sve ostalo se može pročitati ovdje: "POPIS KNJIGA KOJE SAM PRIPREMILA ZA TISAK I E-KNJIGU ILI SAMO ZA TISKANU KNJIGU UZ PISANJE RECENZIJA:
https://blog.dnevnik.hr/moj-plavi-svijet/2021/07/1631970544/popis-knjiga-koje-sam-pripremila-za-tisak-i-eknjigu-ili-samo-za-tiskanu-knjigu-uz-pisanje-recenzija.html







MAJČINA DUŠA - "BOŽIĆ BEZ TEBE"

24.12.2021.






... i onda to neživo,
to beživotno,
to ukočeno...
to nije - ona,
njena duša je oko mene,
drhti i upozorava me

gledala sam je
tog 31.1.1993.
baš tako kako sam
sad napisala
i shvatila sam:
to je samo njena
haljina od tijela,
a ono živo i sjajno
svilo se oko mene
i čuva me i danas
- majčina duša


napisano: 02.11.2021. u 18:50h iz 21. neobjavljene zbirke poezije







O N I

23.12.2021.

"Bog je stvorio psa kao mix anđela i djeteta" - nepoznati autor... pas je potekao od vuka, predivna su to bića












i ŠUŠKA



“Ako uzmete psa s ulice i nahranite ga, neće vas ugristi. To je osnovna razlika između psa i čovjeka.” Mark Twain

“Psi vole svoje prijatelje, a grizu neprijatelje. Za razliku od njih, ljudi su nesposobni za istinsku ljubav i uvijek miješaju ljubav i mržnju.” Sigmund Freud

“Pas je gospodin; nadam se da ću u njegov Raj, a ne čovjekov.” Mark Twain

“Ako psi nisu u raju, onda hoću ići upravo tamo gdje su oni otišli.” Will Rogers

“Najveće zadovoljstvo s psom je što pred njim možete ispasti budala, a on ne samo da vas neće izgrditi, već će i sam napraviti budalu od sebe.” Samuel Butler

“Prosječan pas je bolja osoba nego prosječna osoba.” Andy Rooney

“Ako vjerujete u raj i pakao, onda će svaki pas kojeg ste poznavali biti u raju. Ljudi će tamo biti vrlo, vrlo malo.” James Thurber

“Mislite da psi neće biti u raju? Da vam kažem, oni će biti tamo mnogo prije bilo koga od nas!" Robert Louis Stevenson

“Ako mislite da psi ne znaju brojiti, stavite tri pseća keksa u džep, a zatim svom psu dajte dva.” Phil Pastoret

“Svako živo biće, čak i mali psić, centar je univerzuma.” Anatole France

“Nije me briga za čovjekovu religiju, ako se ona ne odnosi dobro prema psu ili mački.” Abraham Lincoln








PORUKA DANA

22.12.2021.



''Kad govoriš, oprezno biraj riječi. Nekad je važnije ono što se prešuti od onoga što se izgovori. Istraži granicu slobode i odredi pravu mjeru. U molitvi i razgovoru, u radosti i žalosti, između onoga što je previše i premalo, preglasno i pretiho zlatna je mjera tvoje duše."
- nepoznati autor ... hvala Ljiljani sa Facebook-a







USKORO JOŠ JEDNA NOVA KNJIGA POEZIJE

21.12.2021.



U S K O R O ... nova 1. zbirka poezije koju je napisala pjesnikinja GORDANA IVKOVIĆ iz Rijeke, a i ovu knjigu sam kompletno pripremila i obradila za tisak-štampanje. Ovo je jedna predivna zbirka poezije i nadam se da će pjesnikinja Gordana Ivković nastaviti i dalje pisati svoje prelijepe stihove.







4 svijeće

19.12.2021.


slika: Shadow







USKORO NOVA KNJIGA DRAGE MI PRIJATELJICE PJESNIKINJE

16.12.2021.



U S K O R O ... nova 8. knjiga poezije koju je napisala moja draga prijateljica pjesnikinja ŽELJKA JOTANOVIĆ ide u tisak, a ovu knjigu sam kompletno pripremila i obradila za tisak-štampanje. Ovo je jedna predivna zbirka poezije kao i sve dosadašnje knjige koje je napisala pjesnikinja gđa. ŽELJKA JOTANOVIĆ.

U knjizi su i dva gosta pjesnika: pjesnikinja i blogerica Željka Košarić S A F I R I S i pjesnik Miroslav Šiljo Grabovac.

Knjiga se može kupiti ovdje:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100011354498593







NOVA KNJIGA "PODSVIJEST, PANDORINA KUTIJA" - ANĐA JOTANOVIĆ

15.12.2021.




"Nova knjiga na portalu http://www.digitalne-knjige.com - "Podsvijest, Pandorina kutija", Anđe Jotanović

Angelija - Anđa Jotanović

Digitalnu knjigu "Podsvijest, Pandorina kutija", Anđe Jotanović, predstavit ćemo vam uz pomoć manjeg dijela recenzije knjige:

"PODSVIJEST, PANDORINA KUTIJA", ANĐE JOTANOVIĆ

Evo, nalazimo se pred novim djelom hrvatske spisateljice Anđe Jotanović koje nosi naslov "Podsvijest, Pandorina kutija". Dakle, već je od samog imena ove knjige vidljiva i njena tematika koja je filozofska, gdje ima meditacija pa onda propitivanja života i smisla postojanja.

Autorica je, dakle, krenula od starogrčke mitologije, jer je Pandora bila mitska žena Titana Epimeteja koja je na svijet donijela zlo i patnju.Kako bi kaznio ljude Zeus je naredio bogovima da kao dar ljudima načine ženu i da joj svatko od bogova podari neki dar. Pandorino ime u prijevodu znači "svime obdarena", jer njeno ime potječe od riječi "pan" što znači "sve" i riječi "doron" što znači "dar". Tako je Hefest načinio ženu od gline i dao joj oblik, Atena je obukla, a Afrodita joj podarila ljepotu. Apolon joj je dao glazbeni talent i iscjeliteljske moći.

Demetra ju je naučila obrađivati povrće, Posejdon joj je dao bisernu ogrlicu i mogućnost da se nikada ne udavi. Hermes joj je podario lukavost, hrabrost i šarm. Zeus je učinio lijenom i nemirnom, a Hera je učinila znatiželjnom. Hermes joj je, međutim, podario najvažniji od svih darova, a to je bila kutija ili ćup.

Titan Epimetej se zaljubio u Pandoru kad su je bogovi poslali na zemlju. Hermes ga je upozorio da je ona dar od boga Zeusa i da ne dira Pandorinu kutiju koja je bila njen miraz. Epimetej je to rekao i Pandori čija je znatiželja bila prevelika i ona nije mogla odoljeti pa je otvorila kutiju. U tom trenutku svo je zlo izašlo iz kutije i na bezbrižno čovječanstvo sručila se kuga, tuga, siromaštvo, glad, očaj, prevara, zločin, starost, bolest, pohlepa, strah. Pandora je brzo zatvorila kutiju u kojoj je bila preostala još samo nada. Ona je tada vidjela, da je svijet bez nade vrlo hladan pa je opet otvorila kutiju i iz nje je izašla u svijet i nada. Tako je čovječanstvo sa svim zlom dobilo i nadu.

Tako nekako i počinje autorica ovu knjigu riječima:
"Da Bog je izumio uređaj, ženu, koja se ne da isključiti iz života, a da ne kaže poneku riječ o tome kako je život utjecao na njeno biće. Nije ovo moja zadnja riječ kad je u pitanju kreiranje svjesnijeg, savjesnijeg, istinitijeg, pravednijeg i kreativnijeg načina života. Ja nisam nekakva školovana svjetska znanstvenica već sam obična nedovoljno školovana žena koja radoznalo istražuje svoj način življenja nastojeći ga poboljšati u svakom mogućem smislu riječi." (Riječ autorice)

Dr Zlatan Gavrilović Kovač, književnik, Adelaide, 14.11.2021.




Onako usput ćemo spomenuti da je i ta knjiga dostupna i u Epub i PDF formatu (formati namijenjeni čitanju knjiga na tabletima i mobitelima).

Tu knjigu, baš kao i sve naše ostale dosad objavljene digitalne knjige, moći ćete preuzeti s našeg portala tako da svojim mišem kliknete na link:
http://www.digitalne-knjige.com/jotanovic15.php
te pažljivo slijedite daljnje upute o uvjetima preuzimanja digitalnih knjiga.

Posebno ćemo spomenuti i činjenicu da su sve digitalne knjige objavljene na našem portalu uključene u sustav ISBN (International Standard Book Number ili međunarodni standardni knjižni broj).

Time se te knjige i pravno izjednačuju s tiskanim knjigama što je posebno važno za sve autore knjiga objavljenih na našem portalu, jer se time i digitalne knjige objavljene u našoj nakladi, odnosno na portalu http://www.digitalne-knjige.com, priznaju kao objavljena djela.
Nadamo se da ćete posjetiti stranice našeg portala te da ćete biti zadovoljni kvalitetom i atraktivnošću materijala, koji vam nudimo.

Srdačan pozdrav,
Uredništvo portala http://www.digitalne-knjige.com
"







IZBOR

14.12.2021.

"Bolest je samostan koji ima svoj red, svoju askezu, svoje tišine i svoja nadahnuća. Raspoložena čovjeka i čovjeka dobre volje, bolesti izbjegavaju.

Nemoj se bojati bolesti, nego liječenja i to ne liječenja u smislu štetnih lijekova, nego najviše liječenja u smislu da misliš da si oslobođen ispunjavanja moralnih obveza zbog bolesti."
(nepoznati autor)




Autor slike: Richard S. Johnson







SVETA LUCIJA

13.12.2021.



"Sveta Lucija od Sirakuze, kršćanska mučenica koja je zbog svoje vjere podnijela mučeništvo 303. godine.
Rođenje: Sirakuza, Italija
Preminuo: 304. po. Kr., Sirakuza, Italija
Roditelji: Eutychia
Rođena: oko 283. Sirakuza
Simboli: slijepaca, mučenika, Malte, epidemija
Spomendan: 13. prosinca
Kanonizirana: prije kongregacije"


izvor: Wikipedia







MAŠA JE BILA BOLESNA

09.12.2021.



Maša je 06.12.2021. počela povraćati ono što je pojela i plus neku sluz. Onda je imala proljev.

07.12.2021. sam joj dala jesti, nakon 5 minuta je sve izbacila. Nakon toga van - proljev. Odmah sam jučer u 16h otišla njenoj veterinarki i Maša je jučer bila na infuziji, a ja sam 2 sata čekala u autu... bilo je to najusamljenijih 2 sata koje sam provela čekajući moju Koku.

Dijagnoza: crijevna viroza! Imala je i temperaturu 39,3 (njima je normalno 39), veterinarka joj je vadila krv, leukociti su ok, jučer je dobila 4 injekcije i 2 boce infuzije, došla je doma, ništa nije smjela jesti, spavala je mirno.

Danas smo otišle na kontrolu, dobila je opet 4 injekcije. Dobro je... puno bolje, nego što je bila. Danas je jela 5 malih obroka svakih 2 sata i sad je dobro. Sutra idemo na još jednu kontrolu.

Čula sam od nekih susjeda, da vlada nekakva pseća crijevna viroza: psi povraćaju, imaju proljev, neki čak odbijaju hranu. Ne smije se čekati dugo, odmah se mora ići veterinaru, da se drago biće riješi takvih teških problema. To sam pročitala i na Facebooku, znači, nije ništa neobično, ali se treba ići odmah veterinaru.

Ovo je prvi put u njenih 6 godina da je ovako ozbiljno oboljela, moja mala Mašenkica.



slika: internet







UPRAVO IZAŠLA IZ TISKA NOVA KNJIGA

06.12.2021.



slika: Željka Jotanović

Danas je autorica knjige "DOTAKNI ME SRCEM" pjesnikinja Željka Jotanović dobila tiskane primjerke knjige, to je njena 7. zbirka poezije, a istu sam pripremila i obradila za tisak-štampanje.

Čestitam autorici na još jednoj prekrasnoj zbirci poezije. Tko želi imati ovu lijepu zbirku poezije, može se javiti autorici na njen Facebook profil:


https://www.facebook.com/profile.php?id=100011354498593

Posveta u knjizi je:

„Moramo hodati u smjeru naših snova, inače ćemo izgubiti čar života.“
~ Romano Battaglia





PUSTI - Željka Jotanović

Pusti te priče
i okreni se sebi,
zar je iz dana u dan
potrebno slušati razne laži,
zar je potrebno o tome
toliko razmišljati
i razbijati misli?

Nemoj se sramiti
i ne uništavaj svoj ponos
zbog nečijeg uništenog ega,
zbog nekog koga
nije vrijedno ni spominjati.

Okreni taj list
i misli na sebe,
drugo sve
pred vratima pometi
i kreni iznova
sa svojim životom.

Priliku daj onima
koji su uz tebe
od prvog dana
onima koji te prihvaćaju
takvu kakva jesi,
cijeni njihovo prisustvo,
a sve drugo
pometi pod tepih
i zaboravi što se dogodilo.

Život je jedan i nema reprize,
svaki dan se dušmani rađaju
ne obaziri se na takve ološe
koji se imaju za nešto više.




„DOTAKNI ME SRCEM“ ŽELJKE JOTANOVIĆ


Na žalost, moja draga prijateljica Željka Jotanović se susrela sa nekim čudnim ljudima u svom životu. To su ljudi koji su joj otkrili svoja unutarnja lica pokazujući svoje nagrđene maske, pokazali su joj laž umjesto istine dajući joj zmiju podmuklosti i laži, umjesto mlade ptice Ljubavi i tako im život prolazi ...polako.

Evo, dolazi i nova jesen, a čovjek u sebi slaže svoje vrijeme, zaviruje u svoje malo srce i pušta Bogu, da ga vodi samo njemu namijenjenim putem. Tako je i Željka pustila sve te ružne dane i ljude iza sebe, okrenula je novi list, ali je morala napisati ovu knjigu o tim dugim danima košmara i nejasnoća koji su se kao lanci omotali oko nje i nisu joj dali disati. Sve su joj to napravili zli ljudi koji su bili ljubomorni na njenu iskrenost, poštenje, na njene zbirke poezije koje je izdala u kratko vrijeme i činili su sve samo da joj zagorčaju život.

Bio je to plač pustinjaka u tami, kad se Željka pitala gdje joj je bilo srce, dok je uspavano snivalo u tišini noći, gdje su joj bile misli, dok je na oltaru tamne zore palila svijeću života?

Željka je osjetila ružnu žaoku tog nepoznatog čovjeka koji je zarinuo svoj nož izdaje u njeno iskreno i pošteno srce i pitala se, ima li ga ispod punog Mjeseca, gdje li je on saznao tajnu života i je li je ikad saznao ili je to samo bila njegova zabluda, otkud je došao taj nečovjek i zastao ispod ovih zvijezda koje se nebrojeno puta igraju tuđim sudbinama?

Ispod stoljetnog hlada za vrijeme punog Mjeseca nema drugih sjena i opet u ogledalu Željka gleda kako su njene sjene zagrljene, zaigrane i skladne. Sa nebeskog baršuna zvijezde gledaju očima mačke, a srce postavlja pitanja, postavlja tražene odgovore, sjeća se budućih osamljenih gradova, praznih trgova ptica gdje više nema nikoga.

Kako li je samo taj čovjek još uvijek živ iznutra, kako mu Svemir otkucava njegov davni nemir, kako njegova crna duša objavljuje svoju želju i kojom bojom da sad oboji svoje postojanje i kojim riječima da ga opiše, to Željka ni danas ne zna!

Na ovom globusu starijem od našeg postojanja gori još uvijek to mjesto gdje stojimo i pitam se i sama, mogu li dva oka jednako gledati, mogu li dvije duše isto sanjati, može li to jedno biti na suprotnim polaritetima kaleidoskopne svjetlosti?

Ne znam, ostaju prazni odgovori bez pitanja i to malo srce bačeno u tišinu noći. Izvana mir, unutra nemir. Gdje nam je dom? Tamo gdje spavamo, gdje se budimo, gdje živimo? Možda. Svjedoci kažu da je tako. Duša luta od znaka do znaka, od daha do daha i tako traje, u nama je tako.

Razmišljamo o tome, kako je želja, kad se ostvari... nebitna. Čemu onda toliko želja? Radi trijumfa ostvarenja? Vjerojatno, jer to je kratkotrajan trenutak i opet sve ide u krug, dolazi duga osamljenost u sebi, čekamo gosta koji neće doći.

Željka je dočekala svoje spoznaje, dočekala je svoje postojanje ispod njenog poetskog neba i razbacala je svoje stihove u Svemir da donose nemir svakom zlobnom srcu koje joj ne želi dobro i neka se svi Željkini stihovi zarotiraju kao planete u Sunčevom sustavu pa odnesu nemire iz njenog života.

Jadranka Varga, pjesnikinja,
Zagreb, 26.10.2021.










<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.