< | studeni, 2016 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
Norveška Katolička crkva pumpala broj vjernika, dobili novčanu kaznu "Norveška Katolička Crkva kažnjena je s više od 110 tisuća eura jer je preuveličavala broj svojih članova kako bi od države dobila veću financijsku potporu. Biskupija Osla, odgovorna za praćenje broja katolika, pretraživala je telefonske imenike u potrazi za imigrantskim imenima koja bi mogla proći kao katolička, te ih upisivala kao članove bez njihovog znanja." Zanima me kako to (biskupiji) zvuči katolištvo? Na sufiksno -ić ili -parić? Na -owski ili -lovski? |
To znači da stranica 9GAG ima hrpu duhovitih, potpuno suludih, ali i inteligentnih fora, preporučujem za dobro raspoloženje |
Umro Fidel Castro Ode stari (službeno). Biologija je odzvonila kraj jedne duge runde i razdoblja (a društveno-biološki sat ubrzano otkucava i nešto mlađem Raulu, bez obzira što je već krenuo sa reformama - no premalo i prekasno). Bome, Kubi predstoje velike promjene. Tek će se vidjeti kakvog karaktera. Na koncu je, čini mi se, vrlo izgledan povratak na početak. Prije revolucionara Castra Kubu su gulikožili batisti, poslije autokrata Castra to bi isto vrlo lako mogli nastaviti trumpisti. Zemlja se Fidelovim odlaskom riješila jarma jednog diktatora, no ironijom povijesno-političkog trenutka (kojeg nalazim vrlo simboličnim) - dolaskom grabežljivca, kockara i hohštaplera Trumpa na američku i svjetsku političku pozornicu, Kuba bi se vrlo glatko smjenom podjarmljujućih sustava opet, ponovo i još jednom mogla preneseno i doslovno pretvoriti u najobičniji kasino američkih mafijaša, bogatunski poligon za izrabljivanje sirotinje tj. danas onih the 99% kroz diktaturu kapitala tj. onih 1% (protiv čega je mladi Fidel uopće i pokrenuo revoluciju). Ukratko, Kuba bi vrlo lako mogla uhvatiti korak sa svijetom. (Jer, nakon 50ak godina komunističke izolacije i oskudice presnažna je primamljivost varljivog obilja susjedovog kapitalizma (a čiji je najpredaniji soldat upravo novoizabrani američki predsjednik).) No demokratizacija po mjeri lopova okradenom se uvijek ispostavi kao gorka suprotnost. Ovi bi prostori to najbolje trebali znati. |
Boris Dežulović: Na vama je "Iako je riječ o jednom od strašnijih zločina iz ratova devedesetih, iako ga je počinila jedinica jedne regularne vojske u pomno isplaniranom i izvedenom napadu, iako se znaju i naziv jedinice, i imena počinitelja, i imena njihovih zapovjednika na terenu - iako su i zapovjednici imali nadređene s imenom, prezimenom, činom i funkcijom, koji su znali za napad i masakr - do dana današnjeg, više od dvadeset godina nakon te strašne srijede, nitko za nju nije odgovarao, nitko nije izveden na sud i osuđen. Nitko. Nikada. Pitanje je stoga razmjerno jednostavno: mislite li da bi za ukupno pedesetak surovo mučenih, umrlih, silovanih, ubijenih i iskasapljenih netko na koncu ipak trebao odgovarati? Razmjerno jednostavnih potpitanja ima i više." "Recimo: biste li pozdravili odluku da jednog od ovih dana neki sud, negdje, nečiji, podigne optužnice protiv ubojica koji su te srijede ljudima rezali genitalije i starcima kundacima razbijali glave, pa pohapsi i njih, i njihove zapovjednike, i generale koji su sve to blagoslovili? Ili vam za odgovore na ta pitanja ipak treba još informacija? Recimo: tko su bili, koje su nacionalnosti bili mučeni, ubijeni i silovani? (...) I čijoj su točno vojsci pripadali ubojice? Čiji su, najzad, generali?" |
Hrvoje Šimičević: Pivnica Hrvatska "Uzme li se u obzir činjenica da su ove riječi izgovorene u Matici hrvatskoj, te da je Matica i suorganizator događaja, bio je to spoj visoke hrvatske kulture – koju predstavlja velebno Matičino zdanje – i njenih najnižih strasti – koje utjelovljuju velebni huškači. Ima, uostalom, i neke logike u tome da je u utrobi institucije koja počiva na kultur-političkoj reprodukciji ugroze od Drugih začeta ideja o prelasku na njihov organizirani progon. Iako će teza možda biti shvaćena kao pretjerivanje – ne ova o idiotima, to je jasno kao dan, već o pozivu na orkestrirani nasrtaj na konkretne javne osobe - ona ne može biti preciznija i jasnija: devetog studenog 2016. godine, pred nekoliko stotina razgaljenih Hrvata, u Matici je hrvatskoj najavljen projekt fizičkog i svakog drugog obračuna s pojedinim predstavnicima srpske manjine, medija i liberalne demokracije. Mjesecima su Jurič, Hrvatski novinari i publicisti, etički suci te brojni drugi učesnici ovog događaja huškali na pojedince i cijele skupine, upozoravajući na ugroženost većine od manjina, kroz zrcalni odraz njihovih intelektualnih i moralnih doprinosa hrvatskoj javnosti. Blistavi sukus takve tupe inverzije stvarnosti i, zapravo, krajnji doseg ovdašnje desnice, možda je najbolje prikazan one večeri u Matici: na tribini pod nazivom ‘Medijsko nasilje i politička kultura u Hrvatskoj’, glavnu su riječ imali notorni medijski nasilnici, šoveni i revizionisti. Unatoč svemu, njihovi apeli dosad su završavali tek na pokojoj pljuvački, psovki, prijetećim pismima u sandučićima ‘neojugoslavena’, pa možda i sabotiranim automobilskim kotačima ‘srbočetnika’. ‘Projekt’ poput ‘Velebita’ utoliko je odgovor na neostvarene krajnje žudnje hrvatskih nacionalista, i svih onih koji im se žele pridružiti u platformi za djelovanje u totalitetu – od otvorenog preuzimanja uloge anonimnog forumaškog polusvijeta, do konkretnih batinaških akcija na terenu, po uzoru na romantizirane teroriste. Blaćenje tako pronalazi mlaćenje, kao jasnu i neminovnu posljedicu HDZ-ove politike i medijske te intelektualne baze koju su u zadnjih godinu dana doveli u mainstream, uz šutnju MOST-a i insajderskih umjerenjaka kao što je Andrej Plenković. Nasuprot svemu tome, stoji ona stara dilema: treba li se uopće baviti frustracijama desničarskog mulja, budući da im se tako daje na važnosti? Možda i ne. Ali prije nego što prestanemo pisati o njima, vrijedi se obratiti državi i dati joj razuman rok da odgovori na prijetnje. Ako ne naprave ništa, zadržavamo prirodno pravo da ih se svakodnevno naziva fašistima koji imaju službeno i prešutno pokroviteljstvo Matice i Republike Hrvatske." In continuo: iste cvjetke ekstremističkog desničarstva, isti deficit razuma, u višoj brzini. |
Kad već o Dini, u onoj Lynchovoj i Sting je imao pamtljivu ( ) ulogicu... Inače htjedoh primijetiti da, kao netko kome je slon prdnuo u uho, prepoznajem Stephenovu izgubljenost pred onima koji posjeduju dar stvaranja glazbe, ali novo mi je priznajem čuti da umu profesionalnog glazbenika glazba ne dopušta opuštanje? Vrlo ironična profesionalna deformacija. Vidiš ti to, biti će da zbog nje mnogi glazbenici relaksaciju pojačano traže (il` im daje odličan izgovor da je traže) u nekim drugim aktivnostima, kao, jel` te, jogi? |
Pod trailerom za Jodorowsky's Dune (2013) je navedeno: "In 1973, film producer Arthur P. Jacobs optioned the film rights to Dune but died before a film could be developed. The option was then taken over two years later by director Alejandro Jodorowsky, who proceeded to approach, among others, Peter Gabriel, the prog rock groups Pink Floyd and Magma for some of the music, artists H. R. Giger and Jean Giraud for set and character design, Dan O'Bannon for special effects, and Salvador Dalí, Orson Welles, Gloria Swanson and others for the cast. Frank Herbert traveled to Europe in 1976 to find that $2 million of the $9.5 million budget had already been spent in pre-production, and that Jodorowsky's script would result in a 14-hour movie ("It was the size of a phonebook", Herbert later recalled). Jodorowsky took creative liberties with the source material, but Herbert said that he and Jodorowsky had an amicable relationship. The project ultimately stalled for financial reasons. The film rights lapsed until 1982, when they were purchased by Italian filmmaker Dino DeLaurentiis, who eventually released the 1984 film Dune, directed by David Lynch." Nisam mogla odoljeti, originalno Herbertovo petoknjižje mi je jedno od najdražih štiva SF literature i zanima me sve vezano uz njegovu Dinu (takoreći proročansku priču o prorocima). Gledala sam i onu užasnu mini-seriju i kultni Lynchov film, pa ću i svaki sljedeći a kamoli ne i prethodni, a u ovom slučaju točnije bi bilo reći - izvorišni. Zaključak nakon gledanja dokumentarca Jodorowskyeva Dina / Jodorowsky's Dune (2013) (ili kako ga nazivaju: najvećeg nesnimljenog spektakla u povijesti filma)? Stvarnost je zrcalila duh romana. Okupljena je ekipa, a u igri je bila poprilično moćna gomilica, bila na nečemu jakom, jačem od LSD-a (kojemu u ono vrijeme uopće nisu bili neskloni). A što bi moglo biti jače od izrazito halucinogenih droga? Danas vrlo aktualni fanatizam, naravno. Bili su na fanatizmu. Ali kreativnom, vizionarskom i ambicioznom fanatizmu naslovnog Jodorowskog. Genijalnost se pokazala, ne prvi put, sijamskom blizankom - potpunog ludila. Konstruktivnost i destruktivnost koje hodaju ruku pod ruku. Čuditi se, diviti se, jeziti se, užasavati se? Sve. |
Irska stručnjakinja: "Šokirana sam, HTV lažima reklamira otrove kao lijek" "Hrvatska nacionalna televizija nedavno je dosegnula novo dno u antiznanstvenom dezinformiranju javnosti pustivši u eter emisiju u kojoj se mješavinom sastavljenom od nešto znanstveno utemeljenih činjenica, dosta poluistina, ali i mnoštva blatantnih neistina, širi neutemeljeni strah od cijepljenja, cjepiva se povezuju s autizmom, a kao lijekovi nude se otrovi čija je promocija i prodaja obeshrabrena ili zabranjena u brojnim uređenim zemljama. Na problematičnu emisiju redakciju Indexa upozorila je Fiona O'Leary, irska aktivistica za prava autistične djece. O'Leary, koja je 2014. diplomirala na temu autizma na University College Cork, i sama ima tzv. Aspergerov sindrom iz autističnog spektra, a slično je i s njenom djecom. U spornoj epizodi emisije 'Društvena mreža', posvećenoj autizmu, u dokumentarnom prilogu sudjeluju brojni vjerodostojni stručnjaci – psiholozi, neuroznanstvenici, genetičari, psihijatri i defektolozi koji iznose vrlo zanimljive i korisne informacije o tom sindromu, njegovim uzrocima, epidemiologiji i suvremenim terapijskim mogućnostima. No nažalost, nižu se još brojnije tvrdnje koje nemaju nikakve veze sa znanošću." Toliko bliska i opipljiva mi reakcija potpune zaprepaštenosti racionalnog bića koje je slučajno iz vanjske reale zalutalo u ovaj naš srednjovjekovni Šangri-la pseudoznanosti, šarlatanizma i pavunizma. Ali, zar je uopće bilo sumnje, imamo mi lijek i za to. Gospođo O'Leary, nemojte se sekirati, popijte si Tensilen. |
Viktor Ivančić: Pozni pisac No da, od 90-ih pa na ovamo modni je izričaj i dalje revizionizam (već u statusu evergreena), kako službene tako i osobne povijesti. Staljin je protivnike osim gulazima eliminirao i fotomontažom, da ih njegova povijest ne pamti (a Lenjina dodavao, da si novu ispiše). Pa i najveći Hrvati svoje partijske knjižice moraju zakopati pod najdubljim slojem govana, retuširati do korijenske (ne)prepoznatljivosti."U doba komunističkoga mraka, ukratko, veliki hrvatski književnik bio je manji od makova zrna, skupa s alegorijama i aluzijama što su se cijedile iz takva usuda. Stoga je u sutonu života predan udarničkom poslu: svoju je aktualnu književnu veličinu prisiljen graditi strpljivim retuširanjem nekadašnje mizerije. Da bi polučio puni uspjeh, Aralica treba biti ne samo prozni, već i pozni pisac. ‘Anastazija’ će u tom smislu očito predstavljati novi prilog u iznimno bogatoj kolekciji autorova retroaktivnog samoosvješćivanja. Na djelu je, kao i u ostalim njegovim poznim prozama, kategoričan literarni obračun s vlastitim kukavičlukom, odlučna redefinicija osobnoga intelektualnog i moralnog stava što se u konkretnome historijskom trenutku – u trenutku kada se radnja realne pripovijesti događala – iskazivao kroz karakter crva. Sada taj crv, zahvaljujući prednostima tranzicije i književne imaginacije, postaje zmaj koji riga vatru iz svih šupljina, dovoljno krupna zvijer da nasrne na golemu crvenu neman." "Daleko od toga da je akademik Ivan Aralica bio jedini među današnjim antikomunističkim jurišnicima koji je disciplinirano gmizao unutar partijskih struktura, pa mu se ‘to licemjerje utisnulo u psihu’. Naprotiv, bio je tipski uzorak, dostojan reprezentant impresivna mnoštva." "Punih pedeset i pet godina sistematskoga socijalističkog mrcvarenja nije bio dovoljno dug period za ove muževe da skupe hrabrosti i štogod kritički zucnu o komunizmu, da bi po okončanju toga mučnog razdoblja otpustili iz pluća nesnosnu količinu decibela, postajući korifeji naknadnoga disidentstva. Postkomunistički antikomunizam hrvatske nacionalne inteligencije vrijedilo bi valjda sagledati i iz rakursa koji bi uzimao u obzir anksiozne poremećaje, kao erupciju kuraže što je nekoć bila tragično zatomljena. Iz Ivana Aralice, primjerice, pršti sve što je svojedobno čuvao duboko u sebi (piščev kritički naboj, naime, raste po krivulji smanjenja rizika), pa će i ‘Anastazija’ – priča koja je čišćenjem od alegorija, aluzija i hermetičnosti nabujala do romana – odjeknuti kao agresivni prosvjed protiv davne autorske ustrašenosti, ali bez bilo kakvih katarzičnih ambicija, usmjeren na sistem, a ne na kukavelja što se tome sistemu majstorski prilagodio, trpeći teror na način da se uglavio u režimsku mašineriju moći, tj. u ideološku komisiju Partije." "Valja imati petlje i suprotstaviti se poretku koji više ne postoji, vjerojatno je razmišljao pisac. A dok je dotični režim bio u punome zamahu, književnik se alegorijsko-hermetički skutrio i skupljao snagu kako bi mu, od momenta kada ovaj ne daje nikakve znake života, mogao zadavati smrtne udarce. Akademik je time izložio samu bit postkomunističkog antikomunizma hrvatske inteligencije. Taj žar nije antitotalitaran, on nema u primisli ništa slično demokratskim raspletima, već nastupa iz zapanjujuće partikularne perspektive, a ta perspektiva je samo i isključivo nacionalistička. Hrvatski antikomunizam, drugim riječima, totalitaran je upravo u svojoj protutotalitarnoj laži. Aralica u svojoj poznoj prozi ne svjedoči o istini naše prošlosti, nego o istini svoga straha i svog sluganstva, o istini jedne oportunističke avanture koja je potrajala desetljećima. Zbog toga on ima urgentnu potrebu da crvenoj bandi napokon ‘saspe istinu u lice’, radi toga u mrtvom komunizmu prepoznaje tekući problem, poput pljuvačke na svojoj fotografiji iz mladosti." Araličina olimpijska akrobatika (u retuširanju samoga sebe) podsjetila me na još jednu akrobatsku pričicu još jednog velikog domoljuba i, kako Ivančić titulira, antikomunističkog muža jurišnika, Tihomira Dujmovića, po kojoj im je hrvatsku zastavu, a kojom je njegova hodočasnička grupa još za bivše Juge mahala papi na Trgu svetog Petra (sjećam se i priložene fotografije u SD), u cilju sabotaže podvalila nitko drugi doli - Udba. Tihi je naime tom mentalnom vratolomijom smrtno ozbiljno htio poručiti da su ekipa i on već onda bili toliki Velikohrvati da im je čak jedna zločesta Udba čak i u Vatikanu radila o glavi. Ali izvedba mu je u svojoj lucidnosti sebi unatoč ispala poprilično urnebesna, kako to i inače sa nacionalističkim "junačenjima" ide. Ah ta zla, zločesta i najzločestija Udba, kako antihrvatski pokvareno i podlo od nje da junačko hrvatsko domoljublje sabotira i podriva ništa manje doli hrvatskom zastavom! |
*art by Modesti Blejz |
"...bilo potrebno 200 tisuća godina da bi se dosegnula brojka od milijarde ljudi na Zemlji, odnosno samo 200 da bismo došli do sedam milijardi! Svjedoči tome i ovaj fantastični grafički prikaz koji su izradili djelatnici Američkog prirodoslovnog muzeja, u kojem ćete ujedno moći vidjeti i gdje te kojom je brzinom kroz povijest dolazilo do ekspanzije stanovništva." Kao da i dalje čujem Genesis kako pjevuše: "There's too many men, too many people, making too many problems..." Zez na stranu, uistinu fascinantan video, izvrstan, hipnotičan i poučan uradak, baš onakav kakav širi spoznaju, potiče znatiželju, učenje povijesti čini zanimljivim, a samu povijest ljudske vrste vrlo opipljivom. Razgaljuju me ovakva remek-djelca sinteze istraživačke djelatnosti, stručnosti i znanja. Hvala djelatnicima Američkog prirodoslovnog muzeja. |
Boris Dežulović: Spasiba Rusija ili kratka povijest hrvatsko-ruske ljubavi "Ivan je Pernar, jasno, veličanstveno nevažan tip, s rokom trajanja kraćim od ruskog voćnog jogurta od grožđa i smokava, pa svojim epskim „Zlamenjima dijela i česti Vladimira Vladimiroviča Putina, cara isamodršca rusinskoga“ ne bi stao u istu rečenicu niti sa zaboravljenim Stijepom Rusićem, a kamoli s Josipom Brozom. Taj je mali Putinov pionir, naime, važan samo kao avatar vulgarnog, histeričnog antiamerikanizma kojega Hrvati očito ne mogu artikulirati bez protuteže u nekritičkom, histeričnom rusoljublju i putinofiliji: tek dakle kao glas istog onog sezonskog oduševljenja Hrvata Majčicom Rusijom, tradicionalno negdje u ovo doba stoljeća, oko godine šesnaeste. Američka sranja službeno su najveća izmjerena sranja u suvremenoj povijesti ljudske vrste, ali hrvatski pernari mogu ih vidjeti samo vireći iz ruskoga šupka. Kao što će već sutra Sibir vidjeti tek u imbecilnim hollywoodskim filmovima, vireći iz američkog dupeta. Duguljasta tijela, a kratke pameti, takvi su bjelosvjetski pernari iz pokreta svrstanih upravo i točno ono što Americi i Rusiji treba za održivi Hladni rat, i podjelu pustog, oglupjelog svijeta između njih." Održivi Hladni rat i podjela pustog, oglupjelog svijeta između njih, da, (mo)mentalna poveznica na jedan stari tekst. |
Svijet je nekako preživio prvog, valjda će i drugog? S odmakom od 30 godina za zaključenje današnjeg dana, čini mi se, zgodno prigodan video-broj i podsjećanje da ovo nije prvi put da je izbor SAD-a loš glumac lak na okidaču (a nije da takve periodično ne biraju i na ostatku globusa). |
|
-James, znaš što mi je upravo palo na pamet? Ti si zapravo paleontološka anomalija, Australopitekus primus van afrikanus! Ha?! -zagrcnuo se Bond i zabuljio u Holmesa koji je usredotočeno hrskao keksiće. Evo, samo za na primjer reci, koja je tvoja najdraža australska životinja? - pitao ga je dalje Holmes između dva gutljaja engleskog čaja. No dok mu je glas bio ozbiljan oči su mu se vragolasto svjetlucale, a to znači da je bio u jednom od onih svojih posebno zajebantskih stanja koja su Bonda u njihovim redovitim prijateljskim čavopijstvima ponedjeljkom u Klubu đentlmena pomalo živcirale (jer su s nepredvidljivim Holmesom uvijek predvidljivo bila na njegov, Bondov, račun). -Holmes, ne zezaj. Mogao bih ti doduše ekstrapolirati iz debljine nanosa na tvojim potplatima, tog sivog končića na lijevom reveru i bombonu od eukaliptusa u stražnjem ti džepu -nastavio ga je cimati Holmes –ali za moje dedukcijske metode nema potrebe, odgovor je očigledan već i s obzirom na tvoju umiljatu prirodu. -Sherlock, ne seri. -Koala! Naravno – zacerio se slavni detektiv odlažući porculansku šalicu na ulašteni čajni stolić od mahagonija – Bući-bući! Bond samo frkne nosom na prijateljevo glupiranje i zagrize svoj čajni keksić. Možda ga, ako ga bude odlučno ignorirao, ova luda faza brže prođe. -No dobro, dobro, nemoj se odmah kostriješiti kao tasmanijska neman! –zabavljeno ga nastavi izazivati Holmes – Hoću reći da znam kako ti, iako osebujno jedinstven, ipak nisi čovjek od jednine. Bond ga upitno pogleda – Jednine? -No pa da, tebi su ipak iz land down under najdraže neke druge zvjerke. Dakle, množina. Kako ono bješe po novopisu, Nicole kidman, Kylie minogue, Margot robbie? Bondu se u kutu usana otme osmijeh – Ne šegači Šerloče holmesu! Ipak su to Kidman, Minogue i Robbie! Ne ako su se spetljale s tobom, bond, bond Jamesu! – zasmijulji se Holmes i također zagrize keksić. Bond zakoluta očima i srkne čaj. Ovomu, izgledno je, nije bilo kraja. |
A koja su ovo sazviježđa? Gle, i crna rupa! |
Moj dragi stari roditelj ima specifičnu i urnebesnu reakciju na jednu reklamu (jednaku svojedobno onoj kad bi ugledao Karamrkog precjednika adezea): trenutačno se sav nakostriješi kao stari mrzovoljni mačak, savije hrbat, izbaci kandže, počne glasno frkćati, psikati i režati, poentira odsječnom završnom gestom tjeranja kakve beštije („MRŠ!“ ili „ KUŠ!“) da bi zaokružio hitrim uzmakom uza kakvo stablo (odnosno u drugu prostoriju ili čak van, što dalje od ipak nepokretne televizije kao izvora nesnosne mu iritacije). Kako sam osobno razvila neobično korisnu vještinu da se potpuno isključim i reklame uopće ne doživljavam niti registriram, unatoč njihovoj agresivnoj prirodi da mi konstantno s ekrana nešto nameću i nude, u početku mi se takva reakcija na tamo nekakvu plavu žensku koja pije čaj i nešto trtlja (jedino što sam u svojoj iskopčanosti ovlaš registrirala) činila neobjašnjivo pretjeranom i neopisivo komičnom. A onda sam se jednom prilikom „ukopčala“ i prvi put poslušala reklamu u kojoj plava ženska pije čaj i nešto trtlja. Kako se ispostavilo, bila je to reklama za Tensilen. Da, ona notorna reklama (sad znam da je na zlu glasu odavno), u kojoj proizvođač radnim majkama, ženama, domaćicama snishodljivo poručuje da se gutanjem njihovih tabletica rješavaju povećanog stresa zbog silnih obaveza koje same nose na svojim plećima. U reklami nema spomena o tomu da bi se uzrok stresa -spomenuti kaos i obaveze- mogao riješiti na recimo drugi način, kad bi recimo netko drugi dio tog tereta preuzeo na sebe i rasteretio preopterećenu gospođu, ne, ova reklama podrazumijeva da je žena tu da bude tovarna mazga i mrtvo-hladno poručuje: drage radne majke, žene i domaćice, kaos i obaveze će i dalje biti tu, i dalje ćete na svojim plećima nositi cijelu obitelj, kućanske poslove i svoje poslove, nitko vam ih neće olakšati jer je uostalom to (mi u kompaniji mislimo: isključivo) vaša dužnost, ali se zato izvolite nadrogirati našim proizvodom jer ćete onda manje njurgati i biti na smetnji onima kojima služite – štoviše, i dalje ćete nas služiti, ali sada uz đanki smiješak, leteći i bez prigovora. Ma mrš! Ironije li, pomislih još i to, reklama lijeka za smirivanje koja izaziva živčane napadaje! Reakcija mog dragog starog roditelja mi je naravno postala posve razumljiva (ne i manje duhovita). Osim što je reklama očigledno temeljito debilna, gledano fenomenološki – ona je i oksimoron, a marketinški – zlo/djelo beskrupuloznog marketinškog genija: jer je ujedno i a) potpuni promašaj, budući da izaziva upravo suprotno (živčanost) od onog što reklamira (smirenost), i b) pun pogodak, budući da živciranjem što većeg broja populacije istu primoravaš kupovati proizvod koji ju je u prvom redu doveo u stanje u kojoj ga je primorana kupovati. Vele u svakom zlu i neko dobro, osim što u međuvremenu saznah da ni moj dobri stari roditelj ni ja nismo prvi koji smo se nakostriješili na ovu reklamnu malinu Zlatnu, usput pročitah i koješta drugo pismenog i zanimljivog, ima nade. Mrnjau! Udruga B.A.B.e preporučuje uključivanje Tensilen-a u borbu protiv obiteljskog nasilja! Tensilen ili o sreći - Muf |
'Htjeli su me smijeniti jer sam odbila nebodere u Maksimiru' "Ljetos na 10 dana u ruke mi je došao jedan predmet. Riječ je o zahtjevu izgradnje četiri nebodera na međi s parkom Maksimir, koji je štićen kao kulturno dobro - kaže Paladino..." Umjesto RIZ-a, na rubu Maksimira planirali dva naselja s neboderima "Paladino je ispričala kako je ljetos, mimo njezinog odobrenja, tvrtki VMD projekt dozvoljeno da sagradi četiri nebodera od devet katova na samoj granici s parkom Maksimir. Takva gradnja nije dozvoljena, pa nije izdala odobrenje. Kako je pojasnila u emisiij, "riječ je o zamjenskoj izgradnji na prostoru nekadašnje industrije RIZ u Kraljevićevoj ulici, na zapadnom ulazu u Maksimir, jednom od najvrednijih u gradu Zagrebu. To je prostor koji je ograničen jednokatnom izgradnjom s maksimalno tri etaže pa sam odbila taj projekt, tražeći radikalno preuobličenje, manje visine, očuvanje zelenila", rekla je Paladino, koja se ubrzo doznala da je njena, negativna ocjena preinačena u pozitivnu." EKSKLUZIVNO Jutarnji list donosi izgled osporavanog projekta u Maksimiru: Zgrade s osam katova gradi VMD, vodi se bitka za susjednu parcelu "Međutim, zamjenica pročelnika Paladino je gostujući u HRT-ovoj emisiji skrenula pažnju na dvije parcele u Maksimiru: na jednoj VMD Standard gradi nebodere, a na drugoj ambicije imaju poduzetnici Ljubas i Vujnovac... Na obje parcele je, naime, izmjenama GUP-a odobrena gradnja nebodera, no zainteresirani investitori tvrde da im je tim izmjenama zapravo smanjena izgrađenost parcele. Paladino je na HRT-u iznijela svoju stranu priče, prema kojoj je VMD Standard tražio izmjene GUP-a u svoju korist, što mu je Grad Zagreb, odnosno Gradski ured za gospodarstvo, blagoslovio. Navela je kako je ovog ljeta mijenjala pročelnika Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture i prirode Silvija Novaka te kako joj je na ruke došao zahtjev za gradnju četiri nebodera na prostoru nekadašnje industrije RIZ u Kraljevićevoj ulici. Taj projekt je odbila, doduše ne u cijelosti, jer je smatrala da je taj prostor ograničen gradnjom obiteljskih zgrada s maksimalno četiri kata. Investitoru je napisala kako se, među ostalim, treba smanjiti visina nebodera i očuvati zelenilo. Uskoro je otišla na godišnji i tada joj je predmet oduzet. Nakon samo jednog dana, tvrdi Paladino, jedna službenica, po nalogu pročelnika, izdala je pozitivno mišljenje VMD-u, kako je kasnije objasnila, bez ijednog uvjeta i u prilog investitoru." "No, zamjenica pročelnika Paladino navela je kako se i na parceli pokraj spomenute planiraju graditi još tri nebodera te dodala kako je prvotni plan bio sagraditi 12-katne nebodere, od čega se kasnije ipak odustalo. Zamjenica pročelnika Paladino smatra da se odustalo zbog činjenice da bi se u tom slučaju morao provesti javni urbanistički natječaj. Prilikom izmjena GUP-a dozvoljena je i preparcelacija na dvije čestice koje se zapravo novim planom mogu obuhvatiti kao cijelina. Riječ je o parceli koju je VMD Standard kupio lani od tvrke Auto Maksimir d.o.o. te o susjednoj parceli kojom je nekad upravljalo Ortopedsko poduzeće Banija Zagreb." Usput budi rečeno, o Metafori ovog društva... Dok se krupni kapital u sprezi sa korumpiranom gradskom upravom međusobno dogovara i glembajevski gazi sve pred sobom da bi se malverzacijama dočepao zlata vrijednih terena, doslovna slika sa terena otkriva da s druge strane ceste budućih "dvora, dvora Matanovih" (Horvatinčićevih, Vučemilovih, Ljubasovih ili čijih li će već biti), u tišini životari ruinavi - Zavod za invalide. Našli su se tako, gorkom nebeskom ironijom valjda, oči u oči (doduše, ne u istim razinama), s jedne strane ceste Glembajevi u planiranim visokim kulama, a s druge sirotinjski zavod prizemljene sirotinje u invalidskim kolicima koja im se usput našla na putu. Tak i vezda bude bilo kaj je bilo... |
Nepodojena CT stativa. Otprilike tako, više-manje ili jednako nesuvislo zazvučao mi je SMS kojeg sam ovih dana dobila prilikom nadoplate bona za mobitel a u kojemu je pisalo: "Prilikom nadoplate računa na bonove nadoplaćena je Naknada za uporabu neuparenog RF spektra" Ha?! Znala sam da su operateri našli izgovor u navodnom pristupu mobilnim mrežama za naplaćivanje onih dodatnih 10% (odnosno, nazovimo stvari pravim imenom, za desetpostotno poskupljenje usluge), ali RF spektar, pa još k tomu neuparen, kojeg im je vraga sada pak to? Znatiželjna kakva već jesam krenuh se malo informirati o tom spektru neuparenom, kad, ono, imam što i čitati... Antun Maraković - Molim da mi netko objasni kakav je to "Neupareni RF spektar" i sa čime se inače RF spektar uparuje? Operatori nezakonito naplaćivali naknadu za pristup mreži - Tapatalk Ukratko, nije šija nego vrat, isto xranje drugo pakovanje, ono što su operateri nazivali desetpostotnom naplatom pristupa mobilnim mrežama sada samo nazivaju desetpostotnom naplatom uporabe RF odnosno radiofrekvencijskog spektra (jer taj kao navodno nije uparen) - jer pseudotehničkim govorom i smiješnim formulacijama zapravo žele zakamuflirati da sa ovih dodanih 10% nameta opet preko korisničkih džepova prebijaju dug prema državi. Ili još kraće: korisnici plaćaju obvezu operatera (i to im se poskupljenje usluge besramno prodaje pod uslugu „pristupa mrežama“ a po najnovijem „uparivanja spektra“). Dakle samo još jedan običan papilova dan u Vilajet Našoj. Koliko formulacija o neuparenosti znači upravo kao što i zvuči (kao najobičnija budalaština), pomno je pojašnjeno u komentarima na prethodnim linkovima. Hvala gospodinu Antunu! |