Neuroze i traume nevjerojatan su poticaj za umjetničko stvaranje (jasno, uz nužan talent i rad).The Wall je, u tom smislu, zapravo priča o nesretnom djetinjstvu starog Rogera (premda je dva sata, uz pauzu od dvadeset minuta, skakao po pozornici, uočljivo je da se radi o dedi): tata mu je poginuo u ratu, mama ga je toliko voljela da nikad nije razriješio Edipov kompleks, učitelji su bili zli, prave svinje... Odatle cijeloga života strahovi, nesigurnost, problemi u intimnim odnosima, potcjenjivanje formalnog obrazovanja. Kaže da je prije trideset godina, kad je snimljen album, bio "uplašeni mladi čovjek" (s 36), a sada (sa 67) kaže da "nikad nije prebolio nedostatak oca". The Wall je, dakle, svojevrsna autobiografija, a nadogradio ju je stanovitim, na momente isforsiranim, društvenim angažmanom: poruke koje su odaslane glase: ne vjeruj samoprozvanim (vjerskim, političkim, institucionalnim...) autoritetima (stih iz pjesme Mother, Mother should I trust the Government?, popraćen je golemom porukom projiciranom na Zid: NEMA JEBENE (Š)ANSE/NO FUCKING WAY.); korporacije, države, religije uzroci su patnje milijuna ljudi (iz bombardera ispadaju prvo bombe, a onda vjerski simboli, križevi, polumjeseci, Davidove zvijezde, srp i čekić..., a potom i simboli dolara, Shellova školjka...) Fox News ga je nedavno optužio za antisemitizam, a Waters spomenute simbole objašnjava ovako: "The point I am trying to make in the song is that the bombardment we are all subject to by conflicting religious, political, and economic ideologies only encourages us to turn against one another, and I mourn the concommitant loss of life. In so far as The Wall has a political message it is to seek to illuminate our condition, and find new ways to encourage peace and understanding, particularly in the Middle East." Slažem se, iako sam svjestan Watersove naivnosti: reptili ne mare.
Koncert je bio veseo, ono, Waters, ja i 30 000 bliskih prijatelja. Lijepo nas je pozdravio na hrvatskom, nakon nastupa dječjeg zbora iz Zagreba rekao je da su "djeca bila sjajna", publika je sjajno reagirala... Glazba Pink Floyda prati me već trideset i kusur godina pa je to bila i prigoda za samorefleksiju: a) odakle dolazim, b) tko sam i c) kamo idem? a) prije tridesetak godina milicajci su me ganjali zbog kredom ispisanih znakova mira i poruka tipa ANOTHER BRICK IN THE WALL na zidu naše palanačke škole; b) danas nastojim biti ljudsko lice institucionalnog obrazovanja (prema povratnim informacijama koje dobivam od učenika, u tome prilično uspijevam: prije bi se reklo da sam ANOTHER HOLE IN THE WALL (ili možda another freak in the hall?;), kroz koju ulazi svjež zrak ;). Kao i deda Waters, c) hrvam se s osobnim traumama i neurozama; sudeći po njemu, to je cjeloživotna borba. Svakoga od nas.
Suvremena tehnologija iskorištena je do maksimuma i koncert je doista bio (i) vizualno spektakularan: njemačka štuka se, uz eksplozije, zabija u zid, goleme lutke zloga gospona profesora, žene-bogomoljke i hiperprotektivne majke, vepar koji lebdi usred dvorane, gotovo trodimenzionalne projekcije na Zidu...
Na koncu, desetominutna snimka sa sinoćnjeg koncerta (pjesme: Vera / Bring The Boys Back Home / Comfortably Numb) nepoznatog fana objavljena na YT. Ako niste ljubitelj, ipak obratite pažnju na devetu minutu snimke; Pink Floyd su uvijek znali iskoristiti suvremenu tehnologiju...
| < | travanj, 2011 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | ||||
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Eksperimentalna
autobiografska fikcija.
Dobro je imati na umu
moguću razliku
između blogera
gospona profesora
i autora kao privatne osobe.
Škola je zjenica svih društvenih ustanova,
a učitelj je zjenica te zjenice.
Sartre
Prvo podignemo prašinu,
a zatim se tužimo da ne vidimo.
Berkeley
Put van vodi kroz vrata.
Zašto nitko neće upotrijebiti taj izlaz?
Konfucije
Cilj mi je naučiti vas da od prikrivene besmislice
napredujete do nečega što je očito besmisleno.
Wittgenstein
Ma koliko bilo izazovno istraživati nepoznato,
još je izazovnije propitivati poznato.
Kaspar
Neuroza je zamjena za legitimnu patnju.
Jung
Ni budućnost više nije što je nekad bila
Valery