29.09.2008., ponedjeljak

Žmuklerstadt an der Sau

... iliti - Mali grad za veliki …

Iako je stvar tehnike, tvrde oni maloga.
No, neka je istina na sredini, kao što i međuguzje istu ima. Te valjda zato neke ljude boli, kad se ta ista istina, u naslovu natruhnuta, spomene.
I nije sad tu opet stvar, tko svoj grad voli, koliko puta može i od kojeg je koljena tako.
Ali ljudi moji.
Osim što ja taj svoj grad volim, i što imam koljenčad unatrag i što mogu par puta (kako tvrdi moj Dnevnik mladih dana) – ma dajte; pa Zagreb je divan grad. Žmukleraja. Te kao takav do jaja.

Pazi ovo.
Tristo kilometara dalje, pedesetak impulsa ranije, dogovaram dvije stvari, koje mi u Metropoli Bandića Prvog (MBP) valja obaviti. Jedno je uviđaj arhitektuše u našem stančiću, jerbo Prvozakonita i ja smo djeca seoskijeh roditelja te unatoč godinama truda nismo u stan unijeli onaj urbani štih iz Vile Marije. A da nam je.
Drugi planirani pothvat vezan je za GeEsKa, za Hitne intervencije.
Nakon što je lani prokapala cijev radijatora, dođoše Hitne intervencije, vidješe. Zid spališe, parkete spališe, policu slomiše. PU prisustvu moje prigodno neobrojane Prvozakonite. Pazi muda. Onda iz GeEsKa vele da moraju obaviti uviđaj, radi osiguranja i popravka popravka. Time je hodnik – lice mjesta – gotovo godinu dana izgledao kao stratište. Jerbo je drug iz GeEsKa imao bruh. Pa su bile Sisvete, pa Božić, pa Prvi Maj, pa sezona godišnjih.
Godinu dana kasnije – evo mi suze na godišnjicu štropoću po tastaturi – napokon, dogovor je moguć. Da će majstori doći sve srediti. Uredno pojasnim drugu iz GeEsKa, kako radi toga dolazim u Zagreb, kako je to meni tristo kilometara i kako dajte nemojte zeznut.
Istu rečenicu odapeo sam prethodno prema gorespomenutoj arhitektuši, koju smo već davno ranije uplatili.
Oboje me zamole, da dan ranije još jednom nazovem radi potvrde.
Tu se sad cijeli ovaj odlomak ponavlja. Pročitati još jednom, molim.

I onda.
Dođem doma. Čekam. Prije termina dolaska najstora via GeEsKa. Pa tokom tog vremena. Pa već ulazim u vrijeme nakon. Gdje mi se sčudi. TeR ih zovem. Na što čujem:
„Joeoeoe, gooospon, deeečkima daanes niiikak ne paaaše, aaal baaš niiiikak, raaazmete. A bi moglo, kajjaznam, neeki druugi deen?“
Pogledam na sat i skužim da bi sad i arhitektuša trebala doći.
U međuvremenu izgletam spaljeni zid, izbrusim skurenu cijev, stavim daske od police na lijepljenje i sve pofarbam.
Koke nema.
Niti je na moj ziheraški potvrdno-potvrdni sms odgovorila.
Koku zvati valja. No joj je mobitel – isključen. Cijelopopodnevno.
U vrijeme kad bih već trebao biti drugdje, arhitektička se javlja. Da eto, znate kako je na sudu, nasjekirala se, pa jel bi sad na brzinu ili neki drugi put.

Odem onda u Zagrebparking. Jer sam doma dva dana u dva mjeseca, pa ili Pauk, ili Plati.
Dođem deset do dva, i tu pogriješim. Likovi u ZaPa HoldingHoldingu bleje u ekran. U jednog muškog koji leži raširenih nogu, i drugog, koji ga dominira. Relativno genitalno. Krokaaaapp, pederu, dižse.
I ja si to mislim, i prozborim glede čega sam tu, glede dva mjeseca žute zone dakle.
Balavac sa viškom hormona u oba oka veli – stoifrfljmrs kuna. I opet se zableji u ekran, u kojem KroKap leži tužan.
„Sto i -???, nisam čuo…?“
„Sto iiii – ##““#%“ !!! Kajje, jelse dig'o?“
Za sto i frfljomrs kuna dobijem žutu ceduljicu apsolucije od Pauka.
Na izlasku obznanim Urbi et Prostorija, što sam već čuo na Stojedinici. Kako svako od slova M E Č J E P O N I Š T E N dopire do dečkih iz Zagrebparkinga, vilica im za jedan zubac otklapa.
Moj tlak već nema dalje kam'.

Vratim se u svoj El Barrio de mi Corazon.
Žuti papirić ništa ne garantira, pa ni parkirno mjesto. Mislim sparkat' poprečke, al' tu su već na parkinzima terase kafića i desetak auta gostiju. Bez žutih ceduljica na staklu. Te parkiram negdje na puškomet dalje.
U pola pet mi zvoni susjed.
Da ga je zvao neki lik iz Mirovinskog i pitao, ima li moj susjed ključ mog stana, kako policija ne bi razvaljivala vrata radi ovrhe nekakvog duga iz bivšeg režima.
Moj susjed nema dlake niti na jeziku, pa ga je poslao onamo. Te mu dao moj broj mobitela.

Drug iz mirovinskog napao me iz svijeh oružaja. Da mislim li ja na sud doći. Kakav, pa danas je ročište, kakvo crno ročište, pa dobili ste obavijest, vaš je susjed potpisao. Pa što on ne ode na ročište, pa što sam ja to bezobrazan, privest će mene Mirovinski. Ja njemu da me sigurno nije nazvao da mi seljački prijeti već da mu pomognem riješiti situaciju. On kako da da ali da zašto se ne javljam na pozive. Ja da ne živim tu, a da po plavim obavijestima o prisplejoj pošiljci ne mogu znati, tko me za što treba, posebno jer vikendom pošiljke – i da me zanima – ne mogu podići na pošti. On da ne, morao sam znati za sud. Ja da kako sam mogao bez ikakve obavijesti, te da zašto me nisu obavijestili telefonom, običnim dopisom. On da ne, nije praksa. Te da neka ja njemu pismeno ponudim rješenje. I da mu javim adresu na koju da me ubuduće uznemirava, jer „vi sigurno negdje živite“, veli. Na to se sad i ja zapitam.
Te se, eto, i sad tucajući po usuženoj mi tastaturi, pitam.
Da smo ne u Zagrebu, nego, ne znam, u Bosni. Hajde. U Srbiji. Na Kosovu, ku'iš, ne? Al ovo. Kaundkaovska metropola svojih na svome.
Žmuklergrad jedan žmuklerski.
A moj.
A lijeka ni za lijek.

- 07:53 - Stisni pa pisni (5) - Papirni istisak - #

26.09.2008., petak

Opake pile, tuđi snovi i vječna pitanja - Jelo Žužinek ostaje uz vas!

Mili moji metroseksualci,

mislio sam, mislio i smislio. Pila MORA biti naopako. Struka se može prepucavati oko ispravnog i naopakog, oko polaznog i krajnjeg, oko dominacije i submisije.
Ali vaš životom i sitnom jesenjom kišom istog šibani Jelo shvatio je. Pila naopako, to je princip funkcioniranja. Ono mora biti van balansa, poput klatna. Da muške svinje i ženske kuje nisu u vječnom ratu, da u plućima pretlak i potlak ne osiguravaju disanje, da se Cro Cop i Overeem zagrle i usred prvih dvadeset sekundi prve runde jedan drugom padnu u zagrljaj, istamburaju suca po jajcima i odu na pivu skupa – stvar ne bi funkcionirala. Minus i plus, Amer i Rus. Nije lud Huljić; tako biti ima.
Dakle, iz muškog mačo-šovinizma iznjedrio se feminizam; iz rebra je stvar pošla i jabukom završila; pila naopako, velim vam!
I sad se mi, uškopljeni muškosvinjci, metroseksualci dakle, konvertiti podsuknjaši, opet zbrajamo i grupiramo za protunapad, za istinu, dokidanje manipulacije seksističko-feminističke. Amte, tamte, klatno.
Pila naopako. Biti mora.
Dok je spola i Hrvata.
(O kvalitativnom skoku dijalektičkog materijalizma, o Kondratievljevom ciklusu kao analogijama – ne sad. Rekla bi moja mama.)

Najme kaj.
Isprva sam se smijao, ali sad me kopka. Dobio sam poruku jednog vjernog čitatelja, koji više ne zna, što je gore, a što dolje, te pokazuju li u vodi mjeruhići zraka na putu ka svjetlu zbilja gore, i – analogno – dolje.
Može li dakle solo ljubavnica iskoristiti oženjenog ljubavnika, pita on. No, da ne glumim poštara…:

Dragi Jelo,

načitani, mudri, nepotkupljivi, spolno izdignuti prijatelju i suborče na našem svijetlom putu do konačne pobjede i džennetskih hurija…
Oženjen sam, u dugogodišnjem braku. I kako to biva, moja supruga i ja upali smo u rutinu i kolotečinu.
Iz dosade pomalo, i jer mi je laskala tuđa pažnja možda, počeo sam povremeno izlaziti s kolegicom na piće. Vremenom, desilo bi se da završimo kod nje doma. Zgodna, samosvjesna starija cura, nježna, putena. Bez velikih riječi, bez obaveza, planova.
Nismo se vidjeli cijelo ljeto, nekidan mi javlja – vjenčala se.
Solo otišla na more, i sad, dva mjeseca kasnije, dok sam ja jedva čekao da se nađemo, ona se udala. Ima muža. Doma.
Jelo, užasno mi je.
Ja sam pronalazio rupe u vremenu - za nju. Slušao njezine priče. Pričao joj svoje priče. Vrebao. Čekao trenutak. I sad ona odjednom ima muža. Doma.
Imam dva pitanja:
Je li ona mene samo iskoristila?
Zakaj mi frendica druga veli da sam JA muška pi''da?
Kaj ti misliš, Jelo?

Zbunjeni


A drugi vjerni čitatelj javlja se sa ništa manje polemičnim pitanjem…

Dragi Jelo,

Počeo sam primjećivati mladu susjedu. A oženjen sam, moram dodati.
Kvaka je što sam prije dvadeset godina malo mutio s njezinom mamom.
Misliš da sam u muškom klimaksu? Kako protiv prirode?

Pofarbani


Treći mi se čitatelj obraća jer ga je razbjesnio nečiji post na blogu. Napisala neka cura kako joj se povjerila frendica da joj se bivši nabacuje. Pa se ispovjedna postopisateljica pita di je tu moral, i kakva je on muška svinja i svašta još.
Moj se pak čitatelj se pita, otkud blogerici petlja, vrijeme i neukus, zabijati nos u tuđe živote, suditi sa strane i to još na blogu razvlačiti kao carica Milica onu stvarku. Te da nije li tužno na što neke persone u manjku vlastitog života daju vrijeme. Čitatelj čak sumnja da autorica posta reagira iz povrijeđenosti, jer je i sama provela pokoji penetrantni trenutak sa sada-bivšim svoje frendice, pa sad ovako prodaje vlastitu povrijeđenost.
Čitatelj zaključuje retoričkim pitanjem, zašto krme rokće.
Ja nikako da mu smislim odgovor.

I tu se vraćam na početak, na opću pilu naopako.
Jer to tak je. Naopaka pila je među nama, mili moji. Poput skrivenih sotonističkih kodova u glazbi, poput godina medijske varikine za naše mozgiće, poput Ickeove vladavine gušteroida – neprimjetno je prožela sve, ta pila naopako.
I kako reče jedan drugi kolumnist i analitičar povijesne zbiljnosti repate i bezrepe populacije – Umrijeti, zaspati! Jel' duši plemenitije, strijele i praćke sudbe bijesne otrpit', il' – naoružavajuć' se protiv mora jada – otporom ih dokončat'?
Pitanje je sad.
Mili moji metroseksualci.

Ostavljajući vam ovih par natuknica na snatrenje, optiranje i galvaniziranje, kako bi rekao Travnički fakin Ćiro, želim vam ugodan i plodonosan vikend. Sa zanimanjem ću čitati vaše odgovore mojim čitateljima…

Vaš

Jelo Žužinek

P.S.
A propo Ćire pedera. Posebno zahvaljujem sarajevskim kratkohlačnim dlakavcima na uspješnom podizanju publiciteta za Queer Fest. Falalepa, bojsovi.

Komentari

* Ma šta se ti Šeli skrivaš iza Jele? Sve si to ti sam pa te sad frka i tu prodaješ maglu, odi se liječi jadna ti žena doma. Svi ste vi isti, dosta sam ja vas probala.
Mala od tiramola
- 09:52 - Stisni pa pisni (6) - Papirni istisak - #

18.09.2008., četvrtak

Rvacki toplovod

Ma koji smo mi narod. Sad smo mi tu otkrili toplu vodu. Rvacku. Opet.
Mogli bi je izvozit. Pa kad se ohladi dok šleper visi na Macelju, kad nam Europa vrati toplu vodu jer više nije topla, opet će nam kriva bit ta ista Europa, masoni, Srbi. Mi, ne. Mi genijalci.

A gle nas, ko krmići pod hrastom. Rokćemo kako hapse profesore i kako dični USKOK mudatom i maglovitom akcijom staje u kraj akademskom mitu i fakultetskoj korupciji.
Pazi, godinama, desetljećima – čkomimo. Sinekima promocije plaćamo, o prethodnim koverticama, pršutima i autima šutimo. Jer, hakajsad, pa svi to rade, svi to znaju. Prosim fino, vremena je duh takav.
Veselimo se kaj su onog kardiologa odrapili zbog primanja mita. A čekaj, tko je pokrenuo postupak zbog analogne kriminalne radnje – davanja mita? Jesu one babe u pržunu, jer su nosile koverte?
Kaj, sad si premišljate i vi, dat pilotu parsto eura, da vas bolje odpilotira? Taksistu koju stotku, da ne skrene krivo…?
Krmci smo, to i velim.

Dok sam onomad sa stadom čudno dlakavih, ne nužno svježe otuširanih su-nerdova sjedio po crtaonama na Strojarstvu, mislio sam prvih par godina da ću gradit avione. Mislili su i drugi kolege, i uglavnom smo si bili face i dovoljni; uglavnom bez cura, ali naoružani rapidografima i tablicama. Kao bratstvo. Sprdali smo se sa ekonomijicom, pravom, prometićem.
A tamo je škvadra fino završavala (te i svršavala, čujem zavidno).
Dok strojar sa Strojarstva u slobodno vrijeme za lovu rješava ispit „strojarstvo“ na Prometu. Recimo. Dok mlade pravničice sa profesorom odu na večericu ili se malo daju zaključati u kabinetu. Pa polože. Se. Ih. Pa su pametne i ćeće.
Daj da se prištodlakavi strojar skine profesoru, kaj bi bilo... (No to je već za Jelineka i „O spolom definiranim šansama uspjeha“.)

Ja se nisam skinuo nikome. Ja nisam pragmatičan.
Šizio sam, dok sam dakle s kolegama cuclao pivicu i dok smo si kukali kako imamo po desetak ispita još. Deset dana kasnije, sretnem kompića, je, dao sve u međuvremenu, upravo se iz Šladminga vratio, radi diplomski.
Meni niš čudno; dođem doma, kao onaj Dobby u Gospodaru prstenova, i krenem glupost iz sebe izbijat udarcima glavom u zid. Ne bi li i meni brže krenulo.
Ali velim, nisam pragmatičan. Jer kad mi je lik ponudio, da ekipa uzme tvoj indeks, pa lik za Termu stavi svoju sliku i za Tebe i za lovu položi, pa da indeks liku za, ne znam, turbostrojeve, koji stavi svoju sliku i položi za Tebe - nisam htio. Tata me učio obrazu. I frka me bilo.
Te sam pokunjen čkomio. I gubio godine.

Čkomio sam i u vojsci.
Stariji od dijela svojih zapovjednika, oni sa ratnim putem, ja iz zagrebačkog stančića. Oni sa gelerima u tijelu, ja apsolventić. E ali onda dolazi sjecka u HaVeu. Pa odjednom vispreni doćato moj obznani prerangiranim dočasnicima i časnicima (prerangiranim po tada aktuanom uvođenju školske spreme kao uvjeta za čin), kako bi on eto jako rado ranije doma, te da ima veze na Prometu te kako ruka ruku mije, jelte...
Uglavnom, lik je zbilja otišao ranije doma. A neki friškodiplomirani do- i časnici su ga dotad jako pazili. Meni su samo rekli kako ja za njih, eto, nisam ništa učinio, pa mi valja još malo ostati. A vidi njih, uz rad diplomirali na Prometu.
Ja sam svoje izvolio odguslat do posljednjeg sata.
Dok sam ulazio u bus i po posljednji put krenuo iz vojarne doma preko Obrovca, nisam niti slutio da ću na faksu guslati još dugi niz godina. U molu. Jerbo opet nisam bio pragmatičan.

I dakle toplovod.
Pazi, naslovnica, Promet i Ekonomija, USKOK. A mi se pravimo grbavi, rokćemo na pravicu. Svršavamo na novokomponiranu pravoćutnost. Taaakejeeee!
Ma, moj kuki je takE.
Čkomimo, s figom u džepu brojimo do zastare i zaborava, onda – uz oportunistički okolosvrt - isturimo rvacku šaku i uljudbeno i ramotapšno kličemo moralnoj katarzi i novom dobu.
Nije do naslova. Nije do novice. Oni od toga žive. Ali mi…
Mi se meni gadimo. Jer ne crvenimo niti kad sebe lažemo. Svi smo mi... za USKOK...

- 12:10 - Stisni pa pisni (22) - Papirni istisak - #

Vizualne poruke

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


- 08:35 - Stisni pa pisni (7) - Papirni istisak - #

16.09.2008., utorak

Protokoli Sive Pantere

Jednostavne situacije ne postoje.

Prije par jutara, zazvonio mi je mobitel; iznenađen, pitam se, zbog čega me S. zove.
S. je bila moja prva prava cura – iako se struka ne uspijeva dogovoriti oko apsolutnog kriterija, moja je definicija kako je netko, u koga si bio zaljubljen, s kom si prešetao sve istočnoberlinske muzeje držeći se za ruke, kraj koga ti je rame otpalo u kinu u pokušaju zagrljaja i s kim si se zbilja poljubio… - da je sve to dakle blizu definiciji prve cure. Za zbilja. Kad k tome kontakt opstane duge godine, kad opstane uz dva vjenčanja, jedno dijete, tisuću i nešto kilometara, kad ostanu povremeni susreti i zajedničko ljetovanje učetvero prije par godina – tim ljepše.
Jedino je moja majka tu ostala uskraćena – nije joj se ispunila želja da moja prva cura postane njezina prva snaha.
/Možda bih trebao reći koju o pogledu, o onim treptotrenucima leptirića u želucu, koje i dalje osjetim, kad se vidim sa S. Ali to se očekuje. Pa neću./

Dakle, zove S.
Zvuči blizu; kao da iz kuhinje javlja da je kava skuhana. Čaj. Kavu ne pije. Snen sam, iznenađen.
S. me pita, kako mi se čini stanje moje majke. Jer da je moja majka – usamljena žena iznutra i izvana - u posljednje vrijeme par puta zvala S., djelovala nesigurno, tužno. I kako je molila S. za pravne savjete i čitala joj preko telefona dopise, kojima se kod stambenog žali na susjeda.
U neku ruku, u tom sam trenu maltene imao dojam kako je ovo tipična scena jednog braka. Supruga informira muža o svekrvinim manevrima. S, kao - supruga.
Moja se Prvozakonita uto okrenula u krevetu i pitala – „S kim to pričaš?“
Prvozakonita se inače isto zove S. i isto je pravnica. Al' si to ne dođe isto, ma koliko moja muškosvinjska mašta... No da. …

Kasnije tog jutra, pokušao sam majci pojasniti kako S. ima svoj život, muža, dijete, posao. Kako smo ostali bliski, ali kako to ne znači da ju moja majčica može zivkati tek tako i gnjaviti svojim kvaziproblemima.
Majka mi je – prilično ofenzivnim tonom – pojasnila, kako se nema s kime besplatno konzultirati o pravnim aspektima sukoba sa susjedom, i kako je valjda normalno da S. to uviđa. Te da je zvučala vrlo ljubazno. Za razliku od mene.

Inače, moja majčica, Siva moja Pantera, ima novi hobi. Tog susjeda iznad.
Jerbo, on se budi prije nje, i podiže roletnu. Što ona čuje. Ako ju on i ne podigne, ona je od ranije budna, i ne može više zaspati. Jer je čekala štropot, kojeg nije bilo.
Susjed piški. Susjed na vježbalici. Susjed u kuhinji. Ona otvori vrata od stana, on taman prolazi. Ona otvori prozor u stubištu, on ga zatvori i održi joj lekciju o propuhu. On ode, ona opet otvori. On gore piški. Pa roletna. Pa haustor.
Pobuni se Siva Pantera stambenom, oni je izignoriraju; njoj nikako jasno, da oni ne štite staricu i ne poklanjaju joj povjerenje („Siiine, ooni su muuuškeee sviiiinjeee.“) Ona njih pismeno obavijesti kako odsad nadalje neće plaćati punu stanarinu, jerbo da joj je kvaliteta življenja umanjena.
Odvjetnik ju razuvjerava u njezinom ratnom pokliču; nema svjedoka, veli…
No da moja majčica može pokušati mjeriti buku i voditi zapisnik. Od čega ju S. nije odgovarala, veli moja Siva Pantera.
I dok joj u sandučić stiže dopis susjedovog odvjetnika, u kojem on upozorava kako će ju tužiti ako ona susjeda ne prestane zasipati dopisima i ako ga nastavi pratiti, ona dakle nabavlja bukomjer i crta tablicu za protokol. Iz koje mi tužnim glasom rezignirane starice čita…:
„06:12 – podigao roletnu. 46 dB. 06:13 – mokrio. 39 dB. 06:14 – 06:27 – prekid u komunikacijama, meta izgubljena …..“
I ja pomalo izgubljen.

Jerbo da je njoj dosad bilo lijepo. Što se vidimo jednom godišnje. Ali da joj sad nije lijepo, jer je susjed bučan. Pa će subito odseliti pa ćemo se češće viđati.
Te za početak seli u naš zagrebački stančić. Pod uvjetom da može povesti sav svoj namještaj iz trosobnog stana. Te pod uvjetom da joj garantiram da naš zagrebački stančić – u kojem je i sama živjela nekad – uopće ima vodu i grijanje. (??!!)
Napose, pod uvjetom da napokon Prvozakonita i ja smislimo, kud i kako sa svojim životima, moja se dakle Siva Pantera sprema na novi skok. Ovamo.
O čemu ću onda ja voditi protokol.
Dok mjerim buku po Orašju.
Lajk madr, lajk san.

/Aha, da. Idem u Dojčland, danke. Mami u posjetu, spominjao sam. I na dvadesetogodišnicu mature. S. pita, hoću li stići makar usput navratiti. Eto. Da zaokružim tekst, samo spominjem./




- 12:01 - Stisni pa pisni (13) - Papirni istisak - #

13.09.2008., subota

Kapl'ice, kutije i folije – Jelo Žužinek sa vama do kapitulacije

Mili moji Pritendersi,

životom do pucanja prekaljeni, turbofolk-ožiljcima urešeni, lajavo negrizući Jelo ovaj se put sa oba neliznuta srednjaka posvećuje temi ravnopravnosti spolova, seksizmu i šikaniranju.

Jer, stvarno.
Slušamo turbofolk, najčešću glazbu u Hrvata. Što čujemo? On nju s njom vara, ona naučena trpiti, prevarena čeka, on po kafanama. Svinje muške. (Ako netko ne sluša TBF – TurBoFolk dakle - svijet bi mogao djelovati analogno drukčije. Ali, retorikom moje mame – nećemo o tome.)
Ako pak čitamo, desi nam se, ne znam, nekakav časopis naših ravnopravnih sugrađanki. Od i za. U kojem autorica javno, uz honorar, na naslovnicu udari – „Kako ga natjerati da sluša?“ Ga. Natjerati.
E da ne bude s cedea niti iz žutotiska, ajde, radio upalimo. I kad nije kao da smo svi sa, u i na Bronxu, kad na tren stanu hiphopi i repovi, kad naslutimo da bi moglo biti nešto europsko a vrijedno, začujemo reklamu za uloške. Što je okej. Ali onda svađalački, agresivni, penetrantni glas (ženski, a je''ga, samo konstatiram) veli – „Dizajnirale su ga žene!“ Hau faken anlejbling, ravnopravno i anapostrofikal.
Neveselu istinu o izvrtanju ravnopravnosti pred zakonom, o postotku muškaraca, kojima sud djecu dodijeli itd. sad preskačem. To me, al' za ozbiljno, ljuti do vrištanja.
Preskoč, preskoč… hophop…

Jerbo kajje.
Kad si jajcima urešena muška sponzoruša, ili infilter (onaj, koji opstaje među fem/dom/inisticama), e, onda naravno od svoje Milojedine – da ne velim Jedinomile – dobiješ placferbot (apšub) od vešmašine. Mislim, do nedavno je rastava od stola i postelje na sudu išla. Sad ti koka zabrani veš prat. A koku si ti naučio, mašinu palit i brijat se; nije davno bilo... I još nekidan si joj rekao da ne mora svaki put listat uputstvo na Magyarszkom, jerbo da ima piktograme na ladici za prašak.
No, ne, nema ti blizu mašini. Ristrejning order. Da ne zezneš veš. Kojeg je ona već u pranju svog uskladila u otužno ciklamžutu.
Nnnda…
Ili, kad se, emancipirana, ravnopravna, doma vrne, izvali da su ju ubile tri duple viljamovke na ovoj vrućini, pa izvali i sebe na fotelju i obznani kako bi jela /tri kratka prstopuca/. Pa dok ti balansiraš rajngle, da je sve redom toplo, al dente a ne prekuhano, salatica hladna, juhica vruća, sve to na teve stolić subito, te dok ti iz piletine špricaju gejziri ulja po kuhinji, a ona mudro promumlja kako se naravno piletina stavlja u hladno ulje ali da ti naravno nikad ne slušaš ali se – pazi zapleta! - pod briše toplom vodom sa đast e spleš Čarlija - - - dotle uviđaš… da te ni geeses nemre izvuć iz ponora, u kojeg si upao, niti kako, ne znajući, a ponajmanje kad.
I, da ne grintaš, da ostaneš ponosan i ne jamraš, da ne kukaš a dobro ti je, da ne glumiš patetičnu žrtvu nesposobnu išta mijenjati, DOK po treći put tog dana ispireš kadu, navlačiš zastor, popravljaš otkinutu kvačicu, bacaš papirić od uloška, puštaš vodu u veceu i zatvaraš poklopac od vecea, pazeći da poklopac kante za veš – upravo si odlučio prekinuti višetjednu izložbu njezinog donjeg veša po stanu - ne padne tako, da djeluješ živčan… DOK sve to radiš usput & sa stoičkim smješkom stjuardese pred penziju, piletina zagara, riža se skašila, taman i punica zove na telefon, a sunce njezino izabrano dovikne „Daaaj tiiii, ja leeeeeežiiiim…“
Nema, narode moj, e moj narode; mislite vi, lako je bit' ravnopravan??
Da je lako, i ku''ac bi plutao.
Divim se ja ženama.
Sad tek vidim, kako je s one strane.

Ali i dalje, kajje.
Nema pive u hladnjaku. Em si nećeš priznat da preveć cuclaš, em valja ić' po robu. Što je dobro. Mužjak, nabavka, auto, odabir, platežna moć, egzekucija, opskrba. Muške stvari. Trenutne odluke, efektivnost. Da zaližeš ego od sklanjanja pegle jutros, još šmekerski obiđeš auto (koji na nju glasi, čisto zbog poreza naravno) i nogom, osjećajno, pukneš svaku gumu, ono, to muški rade. Ritualno.
Taman da ćeš krenuti, dužim putem naravno, kad ono… Slika Nje, na balkonu, maše ekstatično. Da joj kupiš uloške, dnevne. /Ignoriraš desetak preneraženih runjavijeh glava i torza u kafićima uokolo./
U znak bespogovorne pokore zatvaraš prozor i krećeš. Po pivu. Valjda radi ona mala, zgodna, guzata, sa uvijek razvučenim osmjehom i trećim gumbićem na košuljici. I da, osim pive, ulošci. „Dizajnirale su ga žene“. Dnevni.

To vam velim.
Da se Hiltica reklamira „Dizajnirao muškarac“, da u „Globusu“ čitamo „Kako ju urazumiti“ ili da gume sa zimskim ripnama idu kao „Proizvod za pravog muža“ - - Haag bi radio do Sudnjeg dana. Ovako, šarm ženski, ne bi one. Bez prigušivača, iz sjene, u vjetar. Ma da. Mucice.
Pivu brzo kupiš. A) Poznata marka, B) znaš di stoji. Cakcak, kao NATO-zalijeganje.
Onda se kod prve prodavačice raspitaš, sotto voce, a di vam stoje ulošci. Ona, krotka, pita, mislite podloške, za šarafe?
Onda te odvede do pet metara police sa ulošcima. Ne za šarafe, nego onima, koje je žena dizajnirala.
Ima ih, ma, ima ih. Kap, dvije, mirisni, nemirisni, za tange, za pelengaće, Od (marka X), (marka Y), pa čak i ovi novi, za sigurno ronjenje bez peraja (marka Z).
Ali jebotedatejebo. Nigdje ne piše dan, noć. Po broju kapi ne znaš. Vrijeme slično, razni protoci i volumeni; nekonkludentno…
Uzmeš jedno pakovanje, čitaš ono na rumunjskom i češkom. Drugo, na azerbajdžanskom i nekom azijskom. Nigdje dana, nigdje noći.
A valja kući doć. I pivu ne pit u haustoru, od srdite suprugice evakuiran.
Ona sa razvučenim smješkom i dekolteom gleda, kao da te točno kuži.
Tlo plodno.
Al' sjeme mora doma. Sa par limenkih i škatulicom.

Mili moji Pritendersi, One nama to namjerno rade. Jerbo nas imaju s čime. Jerbo su skužile kako će. Rebro naše…
Dođeš dakle doma, progutaš komentar o zar opet piva, pa tek si kupio. Te da di su ulošci.
Dobro prođe.
Odlučiš ne ići u haustor, sve je u redu. Pi'''do muška, baš si pretjerao, pa nije žena bič božji. Đubre muško! I Luki i Goldi bi te ispljuvale!
Kad ono.
Pa kako nisi vidio. Pa što nisi pitao.
Pa jel nisi vidio da postoje kutije i folije. Dnevni su u kutiji, noćni u foliji.
Ti u foliji donio.

Umjesto mudrog epiloga i šaljive doskočice…:
Pazi 'vamo!
Dnevni – kutija.
Noćni – folija.
Dizajnirale su ga žene.

Živjeli.

Sa hodnika,

Žužinek.
Jelo Žužinek.

- 22:22 - Stisni pa pisni (9) - Papirni istisak - #

12.09.2008., petak

Novi lijepi naši filmovi, i jedan prvokomšijski

E dakle, dvi – tri laičke riči o osam filmova na ovogodišnjim 13. Danima hrvatskog filma u Orašju…

Na žalost, „Zapamtite Vukovar“ Fadila Hadžića danas preskačem – dernečimo nas par na „Vinkovačkim jesenima“, a i do Svilaja bi trebalo na kirbaj nekome...
Ostaje dakle još posljednji dan, subota, sa Ostojićevim „Ničijim sinom“ – to vam onda zasad dugujem.
O sadržaju filmova neću drobiti usitno; ima sve na internetu, a vjerujem da kreću i u našim er&ha kinima…
Neću dakle niti šire o posjećenosti kina u Orašju; stotinjak mjesta, u prosjeku pola popunjeno (pučkoškolce ne računam) – za Orašje, neloše. Ali moglo bi daleko bolje, obzirom na naslove, na manjak kvalitetnih manifestacija i na trud organizatora. No…

„Kino Lika“, Matanić.
Na neviđeno, od „Finih mrtvih djevojaka“, od Matanovića očekujem filmčinu.
„Kino Lika“ dakle nije kino, Lika je kino. Sa likovima iz Like. Ostatak je suptilan, tragikomičan, komičan i tragičan. I malo me asocira na „Gori vatra“ u kulminaciji bezumlja prema kraju. Preporuka: Za gledatelje, koji vole ruralne originale i ne srame se vlastitog, uglavnom vukojebinskog porijekla.

„Nije kraj“, Brešan, koprodukcija sa Srbijom.
E sad.
Da se ratni snajperist na "čeki" uspije zaljubiti u suprugu svog cilja, da ju godinama kasnije pronađe i otkupi od makroa, da se na koncu idu vjenčati, a da je katalizator i narator romski porno-glumac, ili je totalna nebuloza, ili, barem, surealizam, malo poput nekih španjolskih filmova („Carne tremula“ mi pada na pamet po atmosferi donekle).
Film između žestoke ratne zbilje i romansirane multi-ljubavi pragmatičnih povoda, u kojem sam zakolutao očima tek na sami kraj.
Ali… tko zna, možda je film realniji od života, ma koliko se mi opirali… Preporuka: Za vas, koji nemate problem sa sobom (i sa odlascima u Beograd).

Rušinovićev „Buick Riviera“…
Dosad, moj apsolutni favorit. Iako ću se malo niže pobiti, divno minimalistički film, krt, topao, pomalo „road movie“. Sudeći po dijalozima, Jergovićev predložak ne može imati više od deset kartica, što je apsolutno dovoljno za humanu, zastrašujuće preciznu, na trenutke heretičnu, political correctness izigravajuću – realnost. Od Sarajeva i Doboja do Esadea, arhetipski. Ma koliko oportuno šutili o tome.
Emigrant, izbjeglica, fetiš kao spas duše u tuđini, pustoš, malenost svijeta, torpediran brak u par minuta, oduzeta prednost i izgubljen spokoj.
„Buicka“ ću gledati još jednom, definitivno. Mutnjikava asocijacija po ambijentalnom, tražećem – „Lisbon Story“. Preporuka: Ma, ja pronašao, sebi.

„Iza stakla“, Ogresta.
Hm. Gubitak iluzije. Da kokodakava, lijepoguza sestra Helga-alias-Đokić može bit' takva nadrndana … mislim… Ajoj. Za povjerovat'. Nadam se da je samo dobro glumila. zubo
Film sam gledao sjedeći uz dovoljno mladu, razvedenu majku. Obično bih ja iz samo meni jasnih razloga teško uzdahnuo, da bi ona tren kasnije ekstatično „navijala“ protiv (opet) Lučeva – još jučer bio je Srbin u Americi i poginuo u „Buicku“, sad je nabrijani muškosvinjski luzer…
Ljudi, ne znam. O filmu bi bolje mogao Jelo Ž.
Uglavnom, muškarac je pi'''da, jer pokušava biti sretan za sebe i brižan za po doma, gdje taman tada naleti na ženicu, koja nije glupa, ali niti ne nudi neki povod trudu.
Pitanje o opravdanosti bračnog formalina, o poštenju stranputice i stranputnika i o računu, kojeg uvijek dobijete. Ali uvijek (!)
E, obzirom da je nekima takva situacija vrk-in-progres, preporuku nemam. Svi smo mi malo glumci, ak me kužite. A da bi kužili, morate se vidjet na ekranu.

Time me eto do koprodukcije sa Beiherc, do „Snijega“ Aide Begić.
U Sarajevu – očekivano – iskomplimentiran.
E recimo, tu bih ja postavio šubler na „Grbavicu“, donekle na „Nafaku“ (da je samo dvadeset minuta manje narcisoidna). I time, sori, moj kaktus posta.
Iako me suptilna prijateljičica obšaputnula, kako je film baš-ženski-suptilan, stvar mi nije legla. Pre kliše. Nakon što su svi muški (osim hodže) pobijeni, par žena raznih dobi i srodstava u istočnobosanskom selu melju šljive i kisele povrće, dok im svjedok smaknuća muškaraca ne otkrije stratište, na što one (valjda) selo ne prodaju stranoj korporaciji. Uglavnom. U skoro dva sata. Melju. Šljive. Guraju. Kolica. Trči. Dijete. Teferić, teferić, trep, trep, teravij, teeraaaviiijjj…
Tu se, dakle, pobijam – ambijentalna statičnost iz „Buicka“ mi je super, ova … mi nije. Ide na "foru"; narcisoidnost žrtve. Eto. Subjektivno. Ali ne bez poštovanja za realnoživotnu temu - ovo naglašavam.
/Argument obrane: Dest sam godina u Beiherc. ... /

End d Dokaktus gouz tu…
„Tri priče o nespavanju“, Radić. Ma, nije loše. Ali – možda opet i zbog redoslijeda prikazivanja i moje "gustoće" gledanja, nije mi dosta pustiti kameru da hvata slučajne situacije (makar i tri) i da se to na koncu uplete u kontekst, i kraj. Filma od sat i nešto. Utoliko, da, ljudske priče, da, način prikaza. Ali… Nakon isto Radićevog „Što je Iva snimila…“ i koji mi se svidio – možda u pokušaju stilske reprize, visoko ciljano; no - podbačaj… Meni. Laički. /Dopuštam i artističnost površnog dojma o sintetskom okviru triju & par više duboko humanih, fino strukturiranih ljudskih sudbina, ali.../

Dakle… Uz „Kino Lika“ se možete grubo nasmijati i ostati zatečeni /upravo/ očekivanim krajem (fora kamera u par kadrova). „Nije kraj“ – hm… Kao film u filmu, topla voda umiješana u hladnu; nerazlučivo… „Iza stakla“ – malo „off“ kraj, sa suvišnim metkom i pre beskrajnom cestom ka Jakuševcu… Realnomorno, inače. U iščekivanju „Ničijeg sina“ sutra – moj favorit novoštancane hrvatske filmografije zasad: „Buick Riviera“.
Pa si vi odite u multipleKSE.
Dok ja tu u OrašjE liječim kompleKSE.
wink


- 13:20 - Stisni pa pisni (3) - Papirni istisak - #

09.09.2008., utorak

Oraška Lanterna Magica - još malo o 13. Danima hrvatskog filma

Ne znam zapravo, što misliti.

Ako je suditi po prvoj večeri „13. dana hrvatskog filma“ uz zvučna imena poput Gregurevića, Šovagovića, Hadžića, Bašića; ako je suditi po punoj, zagušljivoj dvorani i obećanju da ćemo za 15. „Dane“ imati novu dvoranu sa tisuću mjesta… - nije Orašje ni tako učmalo ni tako besperspektivno, koliko se meni onih drugih 357 dana u godini čini.
Taman kreneš sjesti, kad ono, ne, ne, to je mjesto za Relju Bašića…
Huh. Mogu se pohvaliti, bio sam – najdoslovnije – pred-sjednik Her Fuliru.

Ako pak, dan nakon veselice otvaranja, kad odu doministri, podrepci i prisisnici kojekakvi, ušetaš u trenutni oraški multipleks – dvoranu opće namjene, stotinjak sjedišta, strateški locirane uz džamiju i spomenik borcima HVO-a, mjesta ima... podosta, barem na prve dvije prijekcije. Prva dva reda, osmogodišnjaci sa vrećicama koštica i mobitelima.
Onda raštrkano nekoliko parova. Pa otočići starih cura u nerazdvojnim tandemima.
Između njih pokoja šiparica i pojedinci bez pratnje i para. Mjesta k'o u priči. Sa tisuću mjesta, bila bi još praznija, a "Buick Riviera" treće večeri tek donekle popravlja dojam posjećenosti...

Filmovi…
Nekidan sam ih nabrojao, neću opet.
Ali sad nešto gledam…
U osam dana, osam filmova. Pet tematski obrađuje poslijeratni period, traume, nijemi vrisak kaosa.
Znam; da smo, recimo, Finci, imali bi depresivne filmove u polumraku polarne noći. Da smo Švicarci, mantrali bi o bakici koja spravlja čokoladu i djedici koji šarafi urice, dok je Heidi na postdiplomskom u Americi.
Ali, pet od osam filmova, rat, nacije, krvna zrnca, ožiljci na dušama, na rožnicama …
Znam i da traume treba procesuirati mentalno, nacionalno, svakako.
Te, još jednom – ali.
Ali…
Što je privid, što film, a što činjenicama dominirana stvarnost? Koliko smo se uspjeli odmaknuti, koliko smo još uvijek skamenjeni, dok oko nas vrijeme ide poput vode oko kamena...?

Dani filma u Orašju dakle.
Imamo nadobudno otvaranje sa puno velikih riječi i besplatnom hranom. Puno ljudi. Dernek do jutra.
Sudeći po zabavi prve večeri, Orašje je u Hrvatskoj. Među parsto pozvanih posjetitelja nisam primijetio … multietničku šarolikost… Dapače. Primijetio sam mononacionalnost, u sredini, koja to objektivno nije (neću ovdje špekulirati o uzrocima...)
Na projekcijama vidim i poznanike, koji su mi do ove godine pojašnjavali, kako to nije njihova manifestacija, pa ne idu. Ove godine, eto, neke ipak vidim...
Faktor vremena?
Privid ili stvarnost?

Pa onda niz filmova, bitnih, dobrih, jakih. Potrebnih. Tematski indikativnih; odraz situacije, zbilje, ali i mentalnih sklopova u regiji. No - ispada naša stvarnost, da je od osam slika Lanterne Magice pet ratom definiranih. Od osam naših pogleda i zažmira, pet je kroz ratne dnevnike i ratne naočale. Privid ili stvarnost?

Znam, grintav sam; nikako mi udovoljiti. Uvijek bi korak dalje. Uvijek bi deci više.
I zato…
Obožavam Dane filma u Orašju. Da mi nije glupo, onog bi Gregurevića izgrlio i pozvao na piće zbog Dana filma. Divna ideja, plemenita, topla. Ali tako fragilno uokvireno, to zrcalo regije …
I zato…
Nadam se, ako budem mogao doći na iduće Dane, i na one jubilearne, 15., da ću u publici vidjeti i one, koji sad ne dolaze. I da će Lanterna Magica svjetlucati malo vedrije, malo više pred sve nas, kako ne bismo stalno svoje sjene gazili …
Ostajem idealist.
Zbog i radi stapanja privida i stvarnosti. Zbog filma.
Makar.

P.S.
Osvrt na same filmove slijedi... Ispod, par progresivno fervaklanih impresija sa otvaranja ...

Image and video hosting by TinyPic
/Relja Bašić/

Image and video hosting by TinyPic
/Ivo Gregurević/

Image and video hosting by TinyPic
/Bogdan Žižić/

Image and video hosting by TinyPic
/Špiro Guberina, Fadil Hadžić/

Image and video hosting by TinyPic
/Mlikota, Navojec, Ljuština, Mešin/

Image and video hosting by TinyPic
/Navojec endd saks/

Image and video hosting by TinyPic
/zora-a-je-e-e sva-a-anu-la-a-a.../

- 17:35 - Stisni pa pisni (16) - Papirni istisak - #

07.09.2008., nedjelja

Jelo Žužinek - pet spoznaja muške seksualnosti

Mili moji abecedoseksualci,

u aktualnom obraćanju našoj velejebnoj naciji, prisiljen sam vam se obratiti tim vokativom.
Možda je ljetna rupa medijska doprinijela izmišljanju, preživanju, mantranju i iznivljanju kojima se niodčega i počesto niokome radila senzacija, anketa, intervju i vijest, ali vidim jedno: Prije, u vremenu o kojem danas mislim probesjediti, postojali su pederi i normalni i oni između, oni bi- . Pa su nedavno nadodani metroseksualci, otkad naš gradonačelnik malijeh stopala sanja o metrou.
(Načelniče, predlažem stanice kao one u Moskvi, ali umjesto mozaika, isto plazme s Vašim nastupima. Plazma s Tobom, Načelniče…)
No dakle, sad imamo od aseksualca, biseksualca, cyberseksualca, hetero, homo, trans, te napose Ueber-istog.
Još ako ovaj Ueberseksualac nema točkice na u a stavi kapicu sa oznakom U, eto nama delikta.
No…

Jedna me bezrepa kolegica po srednjaku nekidan u povjerenju i poštovanju mog životnog iskustva priupitala, kako to muškarac zna da je. Da jest. Muškarac.
Isprva sam mislio da govori o odglumljenom muškom orgazmu, najgadnijoj fori koju curi možeš složiti (žene znaju, o čemu ja…), ali ne, mislila je na prethodno stanje, ono, kad dakle on (p)ostaje on.
Druga me pak subložnica ukazala upravo na to, kako zlo krene kad on dobije ime, jer da onda postaje sam sebi dovoljan i tako se i ponaša. Mislila je na mog Matu T., Matu Travel, Travel Matu. No, i ja sam se prepoznao. I otkako sam spoznao svoje ime u ranodjetinjoj dobi žutoplastičnih, vazdagrebućih (sic!) nadpelena na drikere, imenom sam se svojim osjetio definiran i predodređen, postati baš na svoju ruku - muško dakle.

Aseksualci moji i biseksualci, cyber- i inoseksualci – kako se spoznaje muško, te kako se kalio čelik, zapitajmo se…!
Vraćajući se na jednu od mojih omiljenih dječjih igara sa seksualnom, ali i kompetitivnom konotacijom – pokažem Ti mog, pokažeš mi svog – evo ja ću prvi…:

LEKCIJA PRVA
Obzirom da je moje realnoegzistirajuće ime muško (kako u Talijanskom, tako i van njega, a ne kao, recimo, Andrea), smatrao sam u nježnoj dobi od oko pet godina, kako je vrlo prikladna slučajnost, da se moja Prva Lutka zove ženskim imenom. Ne osvrćući se na distinktivnije razlike, intuitivno sam zaključio kako razlika mora biti skrivena u međunožju, te sam lutku skinuo.
Što reći. Beskrajno razočaranje, doza skepse prema prikazanom. Primorac mi stipendiju za mladoistraživački rad dao ne bi.
Ostala je tek vjera u razlike, koja će kasnijim dokazom biti izvrgnuta u faktografiju bez duše i mistike, naravno.
Lekcija dakle prva: Razlike postoje.

LEKCIJA DRUGA
U vrijeme post-traumatskog stresnog poremećaja izazvanog pogledom na amorfnu nespolnost moje plastične lutke, televizija se činila bistrookim prozorom u onaj zbiljski, crno-bijeli svijet. Komparativnom socio-antropološkom analizom serijala „Ilindenski ustanak“, filmova „Lisice“, „Okupacija u 26 slika“, donekle „Seljačke bune“ i podosta dokumentarističkih epopeja sa Milenom Dravić i Mirom Furlan u leđnim ulogama, uspostavio sam uzorak: Razlika postoji, dakle derivacijom ili sintezom moguće je utvrditi definiciju temeljem odlika. Muški su osvajači te zaskaču ženske, koje onda pokazuju bedra i kosa im se raščupa. Kasnije slijedi dijete ili osveta, ovisno o žanru.
Muškić ima inicijativu, lekcija druga.

LEKCIJA TREĆA
Maglovito svjestan šprance sa muškom inicijativom i uvjeren kako me moja Prva Lutka dovela u zabludu, ozbiljno sam popričao sa puno starijom curom od sebe. Mislim čak da je išla u sedmi razred, a ja u treći ili četvrti. Bila je jaka, ogromna, ugurala me u haustor i počela stiskati i štipati i gurati i navlačiti. Jedva sam pobjegao, a ona se grohotom smijala.
Tokom dnevne epizode „Ilindenskog ustanka“ navečer, dok neka Lokalna u šašu pada pod Kepeca (ili tako nešto), odjednom sam osjetio srce u grlu a grlo u trbuhu i uz nerazgovjetan frflj se odjurio u svoju sobu potući sa jastukom.
Osim do izvrtanja uloga, inicijativa može dovesti do pobjede i kasnijeg vraćanja grla, trbuha i srca na svoja mjesta. To je treća lekcija.

LEKCIJA ČETVRTA
Pokušavajući ponoviti inicijativu par puta sa Raffaellom (koja me tada mistično privlačila i inzistirala da su zbilja u igri dva f, ff, i dva l, ll), jedino sam dobio podosta udaraca školskom torbom u glavu. Na sreću, u to doba je postalo popularno da mi klinci (muški, dakle razlikovno grupirani, vidi gore) jedni drugima svlačimo hlačice na cesti. Što nije nužno doprinijelo razradi treće lekcije, niti je kulminiralo artikuliranim solucijama sa perspektivom.
Utoliko, pravi put je morao biti anatomski vezan za prvu lekciju, drugu i treću. Četvrtu sam lekciju eliminirao. U ime znanosti.

PETA LEKCIJA
Davno prije interneta, CD-a, pa čak i originalnih kazeta u slobodnoj prodaji, profesorica engleskog u gimnaziji čula je kako imam originalnu kazetu Lionela Richiea. Kazeta, poklon iz Australije, u DDR-u je bila zlatna karta za skoro sva vrata… ali kud baš… profesoričina…
Hrabro se natrackavši kolonjskom, spakiravši ogromni kazetofon i kablove za presnimavanje (!!), muški sam mami među razroko-upitne okice dobacio kako idem kod profesorice iz engleskog, neka me ne čeka, i uzjahao velociped, odpedaliravši u maglu.
Drugarica profesorica… imala je bademaste, tople, smeđe oči. Klince malo manje od mene, na ekskurziji. Muža, komičara, na putu. Ali ja sam imao petnaestak godina i bio zaokupljen uglavnom disidentskim idejama. Pa sam vizualnu kombinaciju poluotvorenog bademantila, posve otvorene boce pjenušca, prigušenog svjetla i njezinog nervoznog smješka ispravno shvatio.
Blenuvši u tada vrlo moderno šipražje a-la-natur, koje je – kako sam kao politehnički obrazovan gimnazijalac sa kazetom Lionela Richiea odmah uočio - apsorbiralo bitno više svjetla od njezine svijetle, sjajne puti, na svim sam svojim tečnim jezicima obećao kazetu joj do sutra presnimiti i pobjegao glavom bez obzira. Disident u bjekstvu.
Kazetu mi je sutra na satu dobacila preko stola. Dečki su se gurkali.
„Miris žene“, film sa antologijskim poučkom o ispravnom postupanju u slučaju nedoumice, tada još nije niti bio snimljen.
Utoliko ne mogu sažeti petu lekciju, osim kao spoznaju, do koje ću doći tek bitno kasnije u životu, uz vječni smješak bademastookim polutetama, nešto sitno starijima od sebe…(Postoji i pod-pouka o prividu face i očuvanju mita u muškoj grupi, no…)

I tako, mili moji abecedoseksualci.
Kasnije lekcije uključuju Kalašnjikove, padove s motora, prve poljupce u obraze, zube, usridu i još više usridu. Uključuju lekciju o zapovraćati nečije posuđe i biti mokar izbačen na zimu. O hipodromima u Hrvata. O blatu oko Orašja i kako zaglavljen auto može biti tragikomičan inhibitor kopulacije.
No, tu je učenje već prilagođeno individualnim talentima i potrebama, poput valdorfskog koncepta pomalo, pa zato neću o tome. Jer, ja sam spoznao.
(Te se dio mene pita, što sad s tim; čemu znanje bez upotrebe …)

A sad, dok ja slijedom gore pojašnjene igrice, zakopčavam sebe ili se – ajmo, da čujem druge – kako sebe ili se skuže dečki, a kako curke….?????

Neka vam je sve zdravo i živo,

pozdravlja vas Žužinek Jelo


- 07:21 - Stisni pa pisni (11) - Papirni istisak - #

06.09.2008., subota

Brejking Njuz from Nut City -13. Dani hrvatskog filma - Orašje

Osim motorijade - pisah o njoj 2.5., Orašje ima i Dane filma.
Tako su danas u načemen malome mistu odjednom krenule stvari naočigled.
Prvo je budložer krenuo justo pred našom kućicom ravnati prašumu ambrozije, guma i goveđih lubanja sa i bez rogovlja.
Onda sam kantonalnog nam ministra financija vidio na dva mjesta istovremeno.
Tumačeći ova dva znaka, izbori se bliže.
No, uz miris fermentiranog duhana - nisam bez veze spomenuo nekidan; uz prve dogovore o pečenju rakije, uz zvuk motornih pila i hrpe cjepanica po dvorištima, eto nama u naše malo i pitoreskno Orašje i Dana filma.
Ivi Gregureviću teško se može dovoljno nazahvaljivati, jer zahvaljujući njemu i nekolicini entuzijasta večeras imamo dernek.
To pouzdano znam, jerbo - osim Filipa Šovagovića i Igora Mešina - maločas se u Orašju na uvodnoj smorti oldtajmera ukazao Ivek G. glavom, brkom i svojim Willys-om.
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

I dakle, od večeras nadalje, svaku večer za redom, imamo na meniju:
Matanićevo "Kino Lika"; Brešanov "Nije kraj"; "Buick Riviera" (Rušinović), "Iza stakla" (Ogresta), "Snijeg" (Begić, BiH), "Tri priče o nespavanju" (Radić), Hadžićev "Zapamtite Vukovar" te, završne večeri, 13.9., Ostojićev "Ničiji sin".
Obzirom da ću se ovih dana kulturno prejesti kao jednom godišnje, te obzirom da je večeras dernek otvaranja, koji ide do jutra i ne ide trijezan, ovime se obećavam ponovno očitovati sa i o detaljima o Danima filma. Ali - večeras, teško.... (a i slike bi bile... promilno razmrdane...)
zubo naughty party nut party... party


EPILOG

1. Nagrade dobili Špiro Špula, Relja Bašić i Bogdan Žižić (on mi dođe otkriće. A maltene generacija nesuđenog mi punca, Pansinija...)
2. Pojma nemam, koliko su srazmjerni broj stupnjeva u dvorani i broj kriglih pive. Al sad kužim da smo Navojec i ja na istoj terapiji.
3. Uz dužnu diskreciju i podbadanje onima, koji nisu dočekali poantu,, neću reći, kako su izgledali posljednji trenuci prije nego su nas konobari istjerali dizanjem stolica. Nasmiješit ću se nenadanom, vrlo ugodnom susretu pred toaletom. I još ponečemu. Pohvalit ću doministra kulture RH, gospodina Šestana. Fino pjeva "Sokola" /A "Kino Lika", a propo - divan, jako težak, grub, suptilan... Matanovića volim./ I da, obrijanoošišani Jergović baš ne liči na sebe. Al kad pusti glas ... Wow. Blizu koga ja na pracu na Utrinama kavu pijem... :-)
4. D dernek gouz on, kako bi rekli stari Grci. Danas, skelom po Savi. Sa drugaricama i drugovima iz svijeta privida. Morti žrtvujem i prijenos formule 1.

P.S.
Gogo - aj so hr frst!!! namcor smijeh


- 16:43 - Stisni pa pisni (3) - Papirni istisak - #

05.09.2008., petak

Glave si liče (ma koliko šutili o tome)

GLAVA PRVA – krivi spoj

Iako je Mostar majka svih Hercegovaca, u istom si sa VIP-om u roamingu. Što je i u redu, dapače.
No, tu stvar krene…

Prije nekoliko dana izaslao sam u svijet par srcedrapateljnih poruka o tome kako mi je otac rudar a majka nerotkinja i da kao takav tražim posao, pa e-mail adresa, pa broj mobitela. VIP-ov (od kojeg su, kako usporedno vidim, oni iz mafije zbilja jeftiniji).
Usput tražim i podstanare za neki stančić, pa i tu čekam pozive….
Dan kasnije, šofiram dakle Prvozakonitu u Mostar. Gdje, rekoh, stvar krene.

Zvoni mi snobitel. Hrvatski broj, nepoznat. Ja u majci svih Hercegovaca. U roamingu. Skupo, a kratko. Prekidam poziv.
Počinjem razmišljati. Što ako je za stan? Što ako je firma iks? Što ako sam upravo prekinuo direktoru komore ipsilon?
Emtise!
Dok na Buni kraj Blagaja žvaćkam špinat ponuđen i kasnije naplaćen pod blitvu, tipkam poruku nepoznatom broju… „Mostar, roaming, javit ću se sutra, lijep pozdrav, S.“ Reagiram, korektno je, kratko, jasno, dovoljno uljudno, uz ime, kako bi bilo transparentnije. Ostavljam dojam ili lovim reakciju da skužim, tko me za što (sic!) želi.

Plingplong, jedna nova poruka. „OK.“
Sutra dakle, zovem nepoznati broj, koji i želi da se javim. Nabacujem manje nazalan, ljubazan a ne pederast ton.
- Dobar dan, ovdje S., imam propušten poziv sa ovog broja…
- E bok, S., Ivica je.
- Bok… koji Ivica?
- Pa poslao si mi poruku da si u Zagrebu pa da se nađemo…
/Razmišljam, kojoj sam frendici otkuda & kamo u posljednje vrijeme slao takve poruke, čiji bi se suprug ili dečko išao javiti sa njezinog mobitela i kad sam uopće posljednji put bio u Zagrebu./
- …Ivica, sori, ali… Iz koje priče? Ne poznam niti jednog Ivicu u Zagrebu, niti sam bio doma u posljednje vrijeme…
- Paaaaa…. Iiivica… eeeeh…
- Čuj, Ivica, ne kužim, ali očito je ovo greška…
- /tugaljivo/ Ha, dooobro… Bok...

Ni posao, ni podstanari. Ivica.
Zamišljam onu tetu iz centrale, kako je opet nekaj zaje''ala i krivo poštekala na onoj ploči sa brojevima.
Morti zbilja pr'eđem kod konkurentske mafije.

GLAVA DRUGA - krivi spoj
(glave dakle ponekad liče cerek)

Imamo savršen auto za naše potrebe. Zbilja.
Dok sam studirao u prošlom stoljeću /sintaksa bitna!/, nadao sam se nekakvom skiseljenom dopenzijskom poslu preko kojeg ću moći podići kredit za Jugića /pazi kad sam ja studirao!/, i eto… Dok trepneš… par puta… Još studiraš, ali imaš skoro savršen auto.
Međutim, za razliku od Kadeta sa otpada, Ascone sa umanjenim motorom, Passata sa puknutom radilicom i ine firmovske autadi i terenčadi, kod kojih se naslon suvozačkog sjedišta može oboriti i ostati oboren, kod našeg Monsieur Perfect to ne ide. Može se naslon oboriti, ali te prati dok se pridižeš. Ne ostaje dolje. Da prostite.
Nemojte pitati, kako sam to skužio i što će mi to. Jer ću se samo diskretno nasmiješiti.

No, hajde, sjedište.
No hajde i povremeno trzuckanje, kao da kidaš u prolazu djeci gumilastike.
Ali, Monsieur Perfect inače ima automatsku ručnu. On stane, ona se aktivira, on krene, ona se otpusti. Sve do nekidan. Kad se ona prestala otpuštati.
Kvaka je, što se nije otpustila taman kad sam policjotu pojasnio kako su papiru u redu, oprema na broju i kako nisam ništa pio. Da mogu ići, veli.
Ja da ću, i prednji kotači isto, a stražnji da ne. Policjot, iz mog oblaka prašine i kamenčića uz cestu & ja u mjestu, da čekčekček, alo, de,de, izađ' malo, ručnu zaboravio… Vidividi... A nije pio... Haaaam'deee… De našem gospodinčiću iz Zaaagreba Dreeegera malo ….!

I dakle, usput u Majci svih Hercegovaca, u Mostaru, uvrnem u servis. Ovlašteni. Po najavi.
Njihovo Pojašnjenje Prvo:
Znate, ta su sjedišta takva. Serijski. Ona su ispravna. To vam je tako.
Njihovo Pojašnjenje drugo:
Da, sve se više vlasnika žali na trzanje. To vam je do goriva. Ali, mi vam prodajemo aditiv. Odgodit će havariju.
Te napose, Njihovo Pojašnjenje treće:
Da, kompjutor je pokazao grešku na ručnoj. Resetirali smo ga, sad bi trebalo biti u redu. Pratite. Ako se ponovi, moramo mijenjati sve. Prešutih pitanje o zapinjućoj sajli, o pumpi za gorivo, o bočnoputnom seksu na suvozačkom sjedištu.

Serijski. Ispravno. Aditiv. Resetirao.
- Koliko sam dužan…?
- Ništa, reče uljudni dječarac u servisu De'l Createur del Automobil, to vam je sve pod garancijom…
Dakle, sve je u redu. Pejn iz gud.
Dužan nisam.
Ali ni kriv.
Pa dobro… ?!


P.S.
Draga anketo na Blog.hr - nemoj nikome reć', ali i ja se pitam, koliko imam godina...
?Eni fidbek opšns?
- 12:07 - Stisni pa pisni (10) - Papirni istisak - #

04.09.2008., četvrtak

Vremenski hitrokliz

Odjednom stvari ubrzavaju.

Moj Mate T. (alias TravelMate) za znatnu svotu ostavljenu strukovnom svećeniku ponovno je uskrsnuo. To me podsjeća malo na otkup grijeha u crkvi, pa se onda Luther, moj dobri sjeverni sugrađanin wittenberški nadigao, i eto do čega je to sve dovelo…
(Čitajte Peru Panonskog wink…)
A bilo je kao jučer, da je Mate moj crkao. Po drugi put.
Vrijeme leti.
O tome ću ja.
(O letenju neću; sad su svi skužili koliko je gust zračni promet i počeli su kupusati po dosad medijski nezanimljivom-a-ionako-prisutnom dešavanju gašenja avio-motora u letu, po izlijetanjima s piste itd. A mogao bih o tome. Al' neću hranit' ritam medijskog podrigivanja. Samo 'oću reć' ovako blog et urbi – deca draga, niš se ne dešava. Više letova, više incidenata. Nou njuz.)
Vrijeme i ubrzavanje dakle …

Kad laste, koje su svoj gotovo nepoderivi gnijezdobunker (mislim da je to bio prototip sve albanske bunkerčadi)… ...Ajme, zakomplicirah... zubo Šeenkrat:
Dakle, laste su nam ranljetno poklonile povjerenje i par gnijezda sagradile po kutevima fasade. Što, osim mase tracki od blata, znači i dnevno lopatanje njihovog izmeta u monstruoznim količinama. Jerbo da je sreća kad ti laste ukažu povjerenje, a nesreća, gnijezdoliko povjerenje im lopatom raznijeti.
E sad, te su dakle laste posvuda bile ovo ljeto po naselju; kao mali Dubrovnik smo bili. Laste u donjem letnom koridoru, sove oko 21:45 u srednjem (uvijek prateći tok novoasfaltirane ulice, RWY 09).
U trećem, najvišem koridoru, rode. Leteći …-saurusi nekakvi. Leti iznad kuće, lijeno okrene glavu prema tebi, shvati tvoju nebitnost i nastavi. U dva zamaha krila do, valjda, Vinkovaca. Ti ostao.

Ovim florofaunovitim uvodom želim reći kako, dunjo moja, jesen stiže.
Jerbo naše male laste su, kako vidim po urednom im toaletu, izletile. Nema ih više. Sretno, laste!
Rodiće isto rjeđe vidim u gnijezdu – ne mislim da naše zlatare albanskog porijekla, već na male rode, rodiće. Dakle i rode se spremaju na put.
Kad tome svemu dodam da manje kišem i da je očito ambrozija prošla, pa kad vidim traktore sa dugim prikolicama na kojima vise listovi duhana; kad navečer na terasi sjedim u dugim rukavima i ujutro skidam rosu sa vjetrobrana… Kad osjetim miris fermentacije duhana… Jesen stiže, dunjo moja.
Anmistejkibli.

Kao jutros mi je Mate umirao i uskrsavao za novac. Kao sinoć bili smo na Boračkom jezeru, na slapovima Kravice, u predivnom kanjonu Rakitnice. U Grabu, Trilju, Sinju, Splitu.
Kao da je jučer u ovo prijepodnevno doba bilo, da sam se smijao nevjerojatnosti, da sjedim u fenomenalnoj ptici od preko tristo tona i letim u - Koreju.
I evo.
Od lokalnog medija (ženskog roda) dobili smo upadnice za otvaranje ranojesenskih „Dana hrvatskog filma“ u Orašju. Naš Ivek Gregurević godinama brine o mentalnoj hrani svojih sugrađana oraških, pa nova 'rvacka filmska produkcija nakon Pule „ide“ u Orašju. Bez nagrada, jedan film dnevno (ako ne zapne, što se u oraškom multipleksu – dvorani opće namjene – zna desiti), ali sa zgodnim uvodnim dernekom.
Par godina za redom, na livadama uz Savu, uz kotlove sa rakijom, fiš, čobanac, Navojca sa saksofonom, Šovagovićku u crnoj koži, razne manje i više pijane i manje i više poznate likove, bilo je super… Lani, na famoznim oraškim bazenima, bilo je posterilno… dok se ne uneredih na prihvatljivu mjeru. (Mandice, nadam se plesnoj reprizi. Nado… - hmmm… Možda se i desi. Prije nego odem definitivno… Ak opet ne odeš sa A. Kovačevićem kod "Antunovića", hahaha... )
Dakle, kreću nam dani filma. Pa ako nam opet ne dođe punica, moglo bi biti zanimljivo dizdejz.

A ako stignemo, valja naletit' i na Vinkovačke jeseni…
(Nikako spojiti pitome Vinkovce, Bosut i kukuruze, sa Shortyjem i Cro Copom… J )

I dakle, sve je to nekako, kao, bilo jučer i božebože, kako vrijeme leti.
Za par dana isto tako, odoh u godišnji wittenberški obilazak majke mi, Frau Ruth. ??Zar je prošlo godinu dana od posljednjeg uprizorenja moje Sive Pantere?? Ttt.
A da stvar koincidira sa mojom dvadesetogodišnjicom mature tamo, skroz je fino.
Ziher ću biti jedini u cijeloj ekipi gimnazijskoj, koji će se moći hvaliti da – upravo piše diplomski.
Mama - i ja ću živjeti vječno.
Dok ne odrastem.
Vremenski hitroklizno.

- 09:26 - Stisni pa pisni (11) - Papirni istisak - #

< rujan, 2008 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Travanj 2018 (1)
Ožujak 2018 (1)
Studeni 2017 (1)
Listopad 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Veljača 2017 (1)
Siječanj 2017 (3)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (4)
Kolovoz 2016 (2)
Srpanj 2016 (1)
Lipanj 2016 (4)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (1)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (5)
Kolovoz 2015 (1)
Srpanj 2015 (3)
Lipanj 2015 (2)
Svibanj 2015 (5)
Travanj 2015 (2)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (4)
Siječanj 2015 (2)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (4)
Listopad 2014 (6)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (5)
Travanj 2014 (4)
Ožujak 2014 (7)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (4)
Studeni 2013 (2)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (3)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (5)
Travanj 2013 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Potaknut monotonijom provincije u kojoj privremeno živim deset godina, znatiželjan na oca Dalmatinca, introvertiran na majku Njemicu, ponekad u čudu na suprugu Tuzlanku, u životu svugdje pomalo, ovog pljuštećeg popodneva udovoljavam Vodenjaku u sebi i nekim dobronamjernicima koji me gurkahu na blogojavljanje, i ... kreće općeobrazovni blog introspektivnog snatrenja...

... a zašto baš Shelly Kelly?
Isključivo hommage imenu.
Interes za zrakoplovstvom odveo me u vrlo slojevitu priču o mogućoj kolateralnoj žrtvi interesa politike, o raznim licima istine i slučaju trenutka, o nafaki i sićušnosti svih nas na nekoj apstraktnoj, univerzalnoj šahovskoj ploči - privilegija je, moći pričati ...
(Šlagvort za zainteresirane - let IFOR-21, Ćilipi 1996. ...)


O bloženju načelno i konkretno:
"Da većina ljudi ne zna pisati, kompenzira činjenica što ionako nemaju što reći."
(Harald Schmidt)

"Nikad ne treba očajavati, kad se nešto izgubi, osoba ili radost ili sreća; sve se još divnije vraća. Što otpasti mora, otpada, što nama pripada, uz nas ostaje, jer sve se po zakonima odvija, koji su veći od naše spoznaje i s kojima smo samo naočigled u suprotnosti. Treba u sebi živjeti i na cijeli život misliti, na sve svoje milijune mogućnosti, širine i budućnosti, naspram kojih ne postoji ni prošlo niti izgubljeno.-"
(Rainer Maria Rilke, Rim, 29.4. 1904.)

"Inženjeri su deve, koje jašu ekonomi."

"Pametan čovjek nema vremena za demokratske većine."
(prof. Branko Katalinić)

"Malo ljudi vlada umjetnošću, plašiti se pravih stvari."
(Juli Zeh)

"Niemand lasse den Glauben daran fahren, dass Gott mit ihm eine grosse Tat will!"
(Dr. Martin Luther)

"Što manje ljudi znaju o tome, kako se prave kobasice i zakoni, to bolje spavaju."
(Otto von Bismarck)


Dnevnik.hr
Blog.hr

Napomena:
Za sadržaj linkova objavljenih ili preuzetih na svom blogu ne odgovaram.

... a ako netko želi mene linknut', u diskreciji, vlastitom prostoru, bez obaveza, ne svojom krivnjom, djeca ne smetaju itd ...:

grapskovrilo@gmail.com




Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic



...Godišnjem dobu sukladno...

Image and video hosting by TinyPic





... Uvijek ću se nakloniti imenima ...

Ernest Hemingway, Jacques Prevert, Peter Ustinov, Willy Brandt, Hans Dietrich Genscher, Brunolf Baade, Hugo Junkers, Ferry Porsche, Ruth Westheimer, Leni Riefenstahl, Dean Reed, Astor Piazzolla, Amalia Rodriguez, Ana Rukavina, Dieter Hildebrandt, Ivica Račan, Nela Sršen, Boris Dežulović, Ayrton Senna, Niki Lauda, Al Pacino, pater Stjepan Kušan ... i ima ih još mnogo, Bogu hvala ...

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic