Nepoznati Zagreb

16.05.2017., utorak

ZG izbori: Ljubitelji tramvaja i obrisa gradskih krovova

Kao i uvijek, zanimljivo je pogledati predizborne reklame, uvijek se tu nađe zabavnih detalja koji cijelu izbornu priču učine barem malo i zabavnom!

Ove godine je predizborna kampanja kratka i čini se da nitko nije htio srljati u nepoznate i neprovjerene propagandne rukavce pa se većina najizglednijih kandidata opredijelila za prikazivanje ljubavi njkihovih kandidata prema Zagrebu kroz poznate gradske simbole. A najzanimljivije je da su se oni podijelili u dvije grupe, obožavatelje tramavaja i obožavatelje gradskog "skylinea".

Mostov Marko Sladoljev je tramvaje gurnuo u jedva vidljivu pozadinu, dok se Milan pl. Bandić dao obasjati suncem pored dobro vidljivih tramvaja ... a čini se da su obojica čak odabrali isto mjesto (ilički zavoj između Jelačić placa i Gundulićeve) za svoje pozadinske tramvaje. wink



Ljubitelj tramvaja broj 1 - Avenija Dubrava kod Centra za kulturu. Snimio: Vanja


Ljubitelj tramvaja broj 2 - Avenija Dubrava kod Centra za kulturu. Snimio: Vanja


S druge strane, i Drago Prgomet i Anka the Mrak Taritaš su se oslonili na gotovo isti vizuru grada koja je ipak, u skladu sa filozofijama njihovih stranaka, drugačije prikazana: Kod HDZ-a tradicionalno cifrasto, a kod SDP/HNS & partnera jednostavno stilizirano.

S treće strane, ostatak kandidatske ekipe igra na simpatičnost pa se nadaju da će svojim nasmiješenim likom navabiti birače ... wink eeee, još malo pa nestalo, izbori su pred vratima i nadam se da ćemo uskoro ipak gledati neko novo lice u poznatoj stolici.



Ljubiteljica gradskih krovoobrisa broj 1 - Čulinečka cesta kod Avenije Dubrava. Snimio: Vanja


Ljubitelj gradskih krovoobrisa broj 2 - Avenija Dubrava kod Centra za kulturu. Snimio: Vanja


P.S. Najzabavnije bi mi bilo saznati kako su se osjećali kandidati kad su vidjeli plakate njihovih "parnjaka" (ljubitelja tramvaja i krovoobrisa), što li su si pomislili? wink

Oznake: politika, izbori, Dubrava, reklama, tramvaj, krovovi, Zagreb


- 18:34 - Komentari (3) - Isprintaj - #

03.05.2016., utorak

Patuljak u svijetu ogledala



Mihaljevac. Snimio: Vanja

Oznake: ZET, tramvaj, ogledalo, Mihaljevac, odraz


- 13:20 - Komentari (3) - Isprintaj - #

22.12.2015., utorak

Jutro visokog koeficijenta neprozirnosti Omega



Horvaćanska cesta, kod Rudeške ceste.

Oznake: tramvaj, stanica, čekaonica, omega, Horvaćanska cesta, trešnjevka


- 09:40 - Komentari (1) - Isprintaj - #

30.11.2015., ponedjeljak

Saga o flekama

Evo jednog zanimljivog primjera kako jedna stvar može biti i simpatična i antipatična, a sve to u dva različita konteksta na samo dva metra udaljenosti!

S jedne strane tramvajske čekaonice stoji novi Franckov plakat koji u retro stilu obavještava o novom proizvodu uz fingirane Photoshop flekice od kave na plakatu koje u tom kontekstu izgledaju posve simpa ... dok na dva metra od njega stoji oglasni ormarić ZET-a sa poredanim voznim redovima tramvaja i planom linija koji su zbrda-zdola nalijepljeni, a podloga ormarića je puna flekica i ostataka ljepljivih traka od prijašnjih lijepljenja i sve izgleda vrlo neuredno i antipatično ...



Kod okretišta tramvaja Prečko. Snimio: Vanja


Kod okretišta tramvaja Prečko, dva metra od prve fotke. Snimio: Vanja

Oznake: fleke, reklama, oglas, tramvaj, ZET, preko, trešnjevka


- 08:26 - Komentari (2) - Isprintaj - #

04.08.2015., utorak

20 godina kasnije: Još uvijek u čekanju optimizma koji nikako ne dolazi ...



Ulica grada Vukovara, dio trase kojom će danas, 04.08.2015., iza 18h proći svečani vojni defile povodom 20-godišnjice vojno-redarstvene akcije "Oluja" . Snimio: Vanja

Oznake: Ulica grada vukovara, defile, Oluja, tramvaj, trnje


- 09:21 - Komentari (4) - Isprintaj - #

25.02.2015., srijeda

Kišni dan u ZET-ovu zagrljaju

Uobičajeno na posao idem bilo autom, bilo biciklom ... kada je vrijeme dobro (čitaj: bez puno padavina) uspijem 2-3 puta tjedno otići do firme biciklom, dok me preostalih dana čekaju raznorazna razvažanja i transporti ili me pak neke druge okolnosti (nekad i lijenost, skrušeno priznajem ... wink) odvedu za volan. No, ovih mi je dana auto bio na servisu, a vrijeme je bilo kišno tako da sam se prepustio udobnom ZET-ovom zagrljaju. wink

Da ne bude zabune, volim se voziti javnim prijevozom ... ugodno je ne razmišljati o prometu već se prepustiti drugim mislima ili jednostavno uživati u pogledu an okolinu ili pak ljude oko sebe. A ovih dana je i prijevoz funkcionirao posve dobro tako da se ni na što nisam imao potužiti. Stoga, slijedeće slikice shvatite tek kao malu foto razglednicu jednog običnog kišnog dana u Zagrebu.



Pet tramvaja na okretištu u Prečkom (dva iza kućice, dva iza njih i još jedan stiže) ... taman ih je bilo za partiju bele plus jedan kibicer wink. Snimio: Vanja


U pokretu, kišni dan kroz prozor 17-ice. Snimio: Vanja

>
Bu! Autobusna stanica na Selskoj cesti kod Horvaćanske, smjer sjever ... vozač je bio pažljiv i nije nas pošpricao. Snimio: Vanja

Oznake: ZET, tramvaj, preko, Selska cesta


- 17:32 - Komentari (2) - Isprintaj - #

13.01.2014., ponedjeljak

U našu čast

Jutros je u našu čast sunce iluminiralo sve čekaonice na tramvajskim stajalištima. U našu je čast, povodom početka novog radnog tjedna i drugog školskog polugodišta, sunce učinilo nebo pastelno plavim, a grad prekrilo slojem najfinije pozlate.

Iskoristimo na najbolji način ovaj dan koji je tako lijepo počeo!



Tramvajska stanica kod tržnice Prečko, jutros. Snimio: Vanja

Oznake: Sunce, preko, tramvaj, foto


- 09:28 - Komentari (5) - Isprintaj - #

06.03.2013., srijeda

"Cener"

Pretpostavljam da je većina vas čula za radove koji se ovih dana provode na zagrebačkom Glavnom kolodvoru - radikalnim zahvatom se mijenja kompletna pružna signalizacija i zbog toga je od prošlog petka, 01.03., pa do slijedećeg ponedjeljka, 11.03.2013. Glavni kolodvor zatvoren za sav promet. Svi vlakovi, bilo koje vrste, ranga ili odredišta, ne prolaze preko kolodvora, već završavaju na pokrajnjim kolodvorima, Zapadnom, Resniku, Maksimiru ...

... a cijeli taj krkljanac ima i jednu vrlo usputnu manifestaciju koja je razlog za moj današnji post!

Naime, tokom ovih deset dana radova se na našim ulicama ponovo pojavila tramvajska "desetka", "cener" moje mladosti!!!!!



"Cener" kod okretišta na Savskom mostu, stari model M-24 (onaj sa ručnim otvaranjem vrata), snimljeno negdje krajem 60-tih ili početkom 70-tih. Uočite prastaru reklamu za ožujsko pivo sa crtežom boce u obliku rakete - nekad su bile posvuda i baš me veseli što ju opet vidim nakon x desetljeća! Preneseno za foruma zeljeznice.net. Snimio: Prakticar.


"Cener" na Glavnom kolovoru ovih dana. Preneseno za foruma zeljeznice.net. Snimio: Stib


Tramvajska linija 10 se po prvi puta pojavila na zagrebačkim ulicama u tridesetim godinama prošlog stoljeća, još u doba kad su brojevi linija dodjeljivani ne smjerovima linija nego njihovim odredištima. U to doba nije bilo mogućnosti za kružno vođenje linija tako da se po imenu odredišta/broju mogla znati cjelokupna trasa neke linije.

Sve linije koje su vozile za Ćrnomerec su nosile broj 1, Savski most je nosio broj 3, Trešnjevka 4, Maksimir 8 itd ... a broj 10 je označavao tramvaje koji su vozili za Gupčevu Zvijezdu. Dakle, linija Črnomerec-Maksimir je na vožnji prema Maksimiru nosila broj 8, a na putu za Črnomerec broj 1.

Dakle, krajem 30-tih godina je "cener" vodio putnike do Gupčeve Zvijezde. Linija je vozila od spremišta kod današnjeg tehničkog muzeja do Gupčeve Zvijezde, smjer 10, i nazad, smjer 15.

Nakon drugog svjetskog rata, kada su otvorene pruge kroz Vodnikovu, Jukićevu i Jagićevu i kada je postalo moguće doći od točke A (npr. Črnomerec) do točke B (npr. Maksimir) na više načina (preko Trga ili preko Glavnog kolodvora), tada je načinjena reorganizacija vođenja linija i "cener" je dobio novu trasu, od Črnomerca preko Jukićeve i Vodnikove za Glavni kolodvor i dalje, uz Džamiju, tadašnjom Ulicom Crvene Armije (danas Zvonimirovom) do okretišta kod Harambašićeve ulice. A 1963. je trasa produžena i do sadašnjeg okretišta na Borongaju.

U međuvremenu su se desile i neke druge promjene u tramvajskoj mreži, napravljen je podvožnjak na Držićevoj, pruga kroz Šubićevu .... i "cener" je promijenio trasu. Onaj dio od Črnomerca je pripao novoj liniji broj 15 (opet taj broj 15! wink), a desetka je od Borongaja krenula prema Savskome mostu.

Taj trasa je potrajala sve do 1980. godine kada je izvršena nova reorganizacija prometa u kojoj je "cener" ispao iz potpuno "administrativnih" razloga. Naime, ponovo je uvedena "jedinica" koja duže vrijeme nije vozila i kod označavanja voznih redova se pojavio problem, preklapanje sa desetkom, i to je riješeno ukidanjem desetke. I od tada je nije bilo, pune 32 godine!

Moja sjećanja na "cenera" su maglovita ... pred kraj osnovnoškolskog doba, tamo negdje 1976.-1977., sam tu i tamo posjećivao knjižnicu Medveščak, vozio se do nje tramvajem Zvonimirovom, i ostala su mi u sjećanju stara kola M-24, oni čuveni tramvaji gdje su se vrata otvarala rukom, bilo me je strah da neću sam moći otvoriti vrata. A kad sam krenuo u srednju školu i puno češće bivao u gradu, tada su već došle nove linije i desetke više nije bilo.

Stoga, pozivam vas da iskoristite ovih deset dana da se provozate "cenerom", tko zna kad ćete opet imati prilike!
(podatke sam crpio iz "ZET"-ove monografije izdane 2001. godine, a zahvaljujem se na pomoći i članovima željezničkog foruma )

A u to ime evo i nekih starih i novih fotki, a na kraju i prilog sa nekima od značajnijih događaja koji imaju direktnu ili indirektnu vezu sa "cenerom"!



U 70-tima, Glavni kolodvor, tramvaj modela 101. Preneseno za foruma zeljeznice.net. Snimio: Stib


Zapadni kolodvor. Preneseno za foruma zeljeznice.net. Snimio: Seabral


Na okretištu kod Zapadnog kolodvora, stari "Đurin" tramvaj. Snimio: Vanja


Linija 10, vozni red 1, vrlo "binarno", zar ne? wink. Snimio: Vanja


"Cener" na glavnom kolodvoru u obličju novoga NT2200 tramvaja. Snimio: Vanja


Tabla sa smjerom linije. Preneseno za foruma zeljeznice.net. Snimio: Stib


Pomalo nezgrapna najava na displeju na Glavnom kolodvoru. Snimio: Vanja


Improvizirana obavijest za putnike, Glavni kolodvor. Snimio: Vanja



oko 1938.: Linija broj 10 označava tramvaje koji voze za Gupčevu Zvijezdu.

25.10.1945.: Dovršena pruga u Vodnikovoj

08.12.1946.: Dovršena pruga u Mislavovoj

31.08.1947. : Dovršena pruga u Jagićevoj i Jukićevoj, prelazak na novo označavanje linija.

29.01.1961.: Dovršena pruga kroz Šubićevu

21.04.1962.: Dovršen podvožnjak na Držićevoj zajedno sa prugom

04.07.1963.: Dovršen produžetak pruge do Borongaja

početak 60-tih (možda 1963.?): Desetka mijenja trasu sa Črnomerca na savski most, vjerojatno sa razlogom kreiranja novih linija za Žitnjak i pojavom 15-ice

15.07.1973.: Otvorena pješačka zona u centru grada (Trg republike, Jurišićeva, dio ilice)

31.01.1977.: Povučena iz prometa posljednja kola tipa M-24 koja su dugo vozila na desetki

1980. : reorganizacija linija, nestahe "cener"

01.03.-11.03.2013.: Kratko ukazanje linije na relaciji Zapadni kolovor-Trg-Glavni kolodvor-Borongaj wink

Oznake: ZET, tramvaj, cener, desetka, 10


- 17:02 - Komentari (3) - Isprintaj - #

04.12.2012., utorak

Kako se vozilo po gradu 1949. godine

Ove sam godine na Interliberu pronašao zgodnu knjižicu, plan grada sa vodičem iz 1949. godine!

Vrijednost te knjižice nije samo u planu grada (koji je jako dobar!) već pogotovo u popratnim informacijama koje ću vam tokom slijedećih dana servirati na žličicu. wink

Za početak - javni promet.

Pogledajte na slijedećim skeniranim stranicama kako je to onda izgledalo - samo 4 autobusne linije (Vrapče, Prekrižje, Trnje, Folnegovićevo, Kozjak), vanredne linije tramvaja do "Sajmišta" (koje je tad još uvijek bilo na mjestu sadašnjeg SC-a). Cijena karte Uspinjače je 1 dinar, autobusne karte i karte za pionirsku željeznicu 2 dinara, a autobusa za Sljeme 25 dinara. (primjetite da je na Langovu trgu bilo stajalište međugradskih autobusa!) ... uživajte u proučavanju! wink



Linije javnog prijevoza.


Tramvaji - linije 1,2 i 5.


Tramvaji - linije 9, 10, 11, 12 i 14


Tramvajska linija broj 18, autobusne linije A, B, C, D i E i ostala prometala.

Oznake: tramvaj, Zagreb, 1949


- 07:35 - Komentari (8) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< srpanj, 2017  
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Srpanj 2017 (3)
Lipanj 2017 (12)
Svibanj 2017 (16)
Travanj 2017 (15)
Ožujak 2017 (13)
Veljača 2017 (13)
Siječanj 2017 (21)
Prosinac 2016 (14)
Studeni 2016 (19)
Listopad 2016 (14)
Rujan 2016 (10)
Kolovoz 2016 (9)
Srpanj 2016 (12)
Lipanj 2016 (14)
Svibanj 2016 (20)
Travanj 2016 (13)
Ožujak 2016 (11)
Veljača 2016 (15)
Siječanj 2016 (22)
Prosinac 2015 (20)
Studeni 2015 (20)
Listopad 2015 (15)
Rujan 2015 (17)
Kolovoz 2015 (9)
Srpanj 2015 (15)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (14)
Travanj 2015 (18)
Ožujak 2015 (15)
Veljača 2015 (14)
Siječanj 2015 (16)
Prosinac 2014 (15)
Studeni 2014 (17)
Listopad 2014 (22)
Rujan 2014 (17)
Kolovoz 2014 (7)
Srpanj 2014 (14)
Lipanj 2014 (15)
Svibanj 2014 (18)
Travanj 2014 (17)
Ožujak 2014 (16)
Veljača 2014 (18)
Siječanj 2014 (21)
Prosinac 2013 (18)
Studeni 2013 (18)
Listopad 2013 (17)
Rujan 2013 (16)
Kolovoz 2013 (6)

Tema bloga:

Linkovi

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se