Poduzetnici treće dobi |
I bez strelice ...
... ju lako uočih.
Knjižnica u Ulici grada Vukovara. Snimio: Vanja Sadašnje doba kada mnogo ljudi mnogo vremena koncentrirano provode uz mnoge ekrane svih vrsta (od kompa do mobitela) nuđa mnoštvo ovakvih prizora u svim mogućim gradskim ambijentima ... galerija ljudi, nekad koncentrirana, nekad odsutnog pogleda ... ako ništa drugo, uvijek su zanimljiv motiv za fotku. Oznake: trnje, Knjižnica, ljepotica, Ulica grada vukovara, ekran, koncentracija |
Prebroji me nježno!
Vrlo rijetko prolazim biciklom uzduž Ulice grada Vukovara tako da ne znam koliko je ažuran ovaj brojač biciklista kojeg je postavilo Gradsko poglavarstvo prije godinicu-dvije, no činjenica je da on još i dan-danas privlači pozornost većine biciklista koji prolaze tom frekventnom stazom koja je možda i najugodnija biciklistička poveznica gradskog zapada i istoka.
(... a baš i nema neku osobitu konkurenciju uz jedinu sjeverniju vezu uzduž Zelenog vala, onu južniju, bučnu i vruću, uzduž Zagrebačke/Slavonske avenije, ugodan, ali već vrlo južan, savski nasip i bezveznu stazu uz Aveniju Dubrovnik na kojoj nisu predviđeni prelasci raskršća za bicikliste.) Znatiželjan kakav već jesam odlučio sam za jednog od (rijetkih) prolazaka malo ispitati taj brojač pa sam prošao pored njega u jednom smjeru (zabilježio je moj prolaz), došao do semafora nakon brojača i zatim se okrenuo i vratio nazad ... i, na moje čuđenje, brojač nije zabilježio moj drugi prolaz! Prva mi je misao bila da su mu senzori vrlo udaljeni jedan od drugoga tako da mu se ne pobrkaju prolasci simo-tamo, no čini mi se ipak vjerojatnijim da on registrira samo prolaske u dozvoljenom smjeru biciklističke staze (od zapada prema istoku), a ne i obrnuto (od istoka prema zapadu). Kaj vi mislite? Snimio: Vanja Oznake: bicikl, Ulica grada vukovara, brojač |
20 godina kasnije: Još uvijek u čekanju optimizma koji nikako ne dolazi ...Ulica grada Vukovara, dio trase kojom će danas, 04.08.2015., iza 18h proći svečani vojni defile povodom 20-godišnjice vojno-redarstvene akcije "Oluja" . Snimio: Vanja Oznake: Ulica grada vukovara, defile, Oluja, tramvaj, trnje |
Trešnjevački odrazi
Mišljenja o staklenim fasadama su podijeljena, no ne može im se poreći da ponekad daju zanimljive neočekivane rezultate u vidu odraza ... u svakom slučaju su ljepše od ne tako davno spominjane "mikrovalke" koja ne posjeduje ni zrnce ovakve zaigranosti.
Ulica grada Vukovara. Snimio: Vanja Savska cesta, sa odrazom Vjesnikova nebodera. Snimio: Vanja Isti motiv, ali povećan ... Snimio: Vanja Oznake: staklo, fasada, odrazi, trešnjevka, Savska cesta, Ulica grada vukovara |
Biciklistička staza uz Ulicu grada Vukovara: Najvažnija gradska biciklistička magistrala!Fotka sa zadatka. U akciji pored "Lisinskog". Snimio: Vanja Ako bih morao odabrati najvažniju zagrebačku biciklističku stazu, jednu jedinu, odabrao bih stazu uz Ulicu grada Vukovara. Zagreb je rastegnut u smjeru zapad-istok i puno prometa svake vrste, pa i biciklističkog, se odvija u tom horizontalnom smjeru. No, biciklisti tu nemaju baš puno izbora: mogu odabrati staze po "zelenom valu" kroz centar grada, stazu uz Ulicu grada Vukovara, stazu uz Zagrebačku/Slavonsku aveniju ili pak voziti uz savski nasip. Sve drugo je OK za rekreativnu vožnju, no nema puno smisla ako želimo doći u kratkom vremenu od točke A do točke B. Staze uz "zeleni val" su u redu ako nam je cilj centar ili neki kvart u njegovoj blizini ... no, buka, gužva i nedostatak dobrih biciklističkih veza sa ostatakom grada bitno smanjuju njihovu atraktivnost. Veza na zapad po Klaićevoj ulici je u redu, no nastavak na istok je nejasan - staza po Martićevoj i njen nastavak po kolniku Rakovčeve, Štoosove, Ružmarinke i kasnije pločniku Maksimirske je najlogičniji produžetak, no prvo treba stići do Martićeve po labirnitu biciklistima ne baš prijateljskih ulica, a i vožnja po kolnicima od Martićeve do Maksimirske isto nije najbezbrižnija, pogotovo ne za neiskusnije bicikliste. Kada bi postojala staza uz Branimirovu ulicu i željezničku prugu (o kojoj sam pisao OVDJE ), tada bi cijela priča imala više smisla. Stazom uz Zagrebačku/Slavonsku aveniju se služim samo kada je to nužno i kada mi se jako žuri - prometna buka je zatupljujuća, smrad neugodan, a monotonija staze i često jak vjetar ili jarko sunce su dodatni faktori zbog kojih izbjegavam tu stazu. Uz to, podosta je udaljena od većine gradskih odredišta koja posjećujem, tako da mi baš nije ni praktična. Savski nasip je zbog svog mira odličan za rekreaciju, no udaljen je od grada i meni (a i većini drugih) potrebnih odredišta, a nakon kiše je dio zapadno od Savskog mosta neugodan zbog blata. Što se dijela istočno od Držićeve tiče, staza po nasipu je jako slabo uhodana i vožnja po njoj nije ugodna. Dakle, ostaje nam Ulica grada Vukovara. Pogledajmo što nam ona nudi! Vožnja biciklom uz njen najzapadniji dio, između Trešnjevačkog trga i Ulice Florijana Andrašeca, nije osobito ugodna i uz nju ne postoji biciklistička staza ... no, tu je riječ o svega 300-tinjak metara dugom dijelu koji se može proći pločnikom (ako igrate na sigurno) ili kolnikom (ako ste ovisnik o adrenalinu) na koji se nadovezuje gotovo 6 kilometara dug potez, sve do Ulice grada Gospića kod Ferenčice, na kojem postoji biciklistička staza u ovoj ili onoj varijanti i to (a to je ono što je meni posebno važno!) dovoljno raznovrsna i u najvećem dijelu dovoljno udaljena od kolnika da bi vožnja bila ugodna. Stoga, kada moram iz zapadnog dijela grada na istok, bio to Medveščak, Maksimir, Žitnjak ili bilo koje drugo odredište u tom smjeru, na istoku, sjeveroistoku ili jugoistoku, odabirem smjer preko Ulice grada Vukovara. Priđimo još bliže toj hvaljenoj biciklističkoj stazi i pogledajmo što joj nedostaje da postane zaista vrhunska (sadašnje stanje bih ocijenio kao "uglavnom zadovoljavajuće, povremeno i vrlo dobro"). Stazu prolazim u prosjeku jednom u mjesec ili dva, nekad sam, nekad sa djecom, tako da su mi već otprije poznate sve njene finese, no prije nekoliko dana sam ju prošao posve otvorenih očiju, sa ravnalom, olovkom i notesom u ruci i foto aparatom o ramenu - evo što sam zabilježio! Prošao sam obje strane, sjevernu i južnu, od prvog do zadnjeg metra, od Trešnjevačkog trga do Ulice grada Gospića i nazad, i zabilježio sve što sam smatrao iole važnim za ugodnost i udobnost vožnje. Izmjerio sam visinu svih rubnjaka (da, svih) i zabilježio mjesta koja iz bilo kojeg razloga ometaju vožnju ili bi ih se moglo na neki način učiniti ugodnijim. Na kraju, dao sam i ocjenu ugodnosti vožnje, svoju subjektivnu ocjenu, kojom sam procijenio koliko mi je zapravo lijepo voziti nekim određenim dijelom (tamno zelena je najbolja ocjena, narančasta najlošija - smatram da za crvenu boju, izrazito loše, nema mjesta na toj trasi).. Za početak, pogledajmo što nam pruža sadašnja biciklistička infrastruktura na tom potezu. Ona je vrlo neujednačena i što se stanja na terenu tiče, ovaj potez se uopće ne može prepoznati kao jedinstveni pravac, kao nekovrsna "zagrebačka biciklistička transverzala". Oznake za biciklističku stazu su tu i tamo obnovljene, no najčešće su izblijedjele do neprepoznatljivosti, kod većine raskršća staza nije označena kroz raskršće (čak i na nekim obnovljenima - npr. Heinzelova sjever), staze nestaju bez upozorenja gdje će se nastaviti, rubnjaci su uglavnom u podnošljivom stanju, no ima dosta prijelaza kod kojih su rubnjaci propisno spušteni samo na sredini prijelaza, a na rubovima su opasno visoki (i preko 10 cm!), a na nekim mjestima (Donje Svetice, prilazi parkiralištu kod Vranovine, prilaz Palači pravde, prilaz Otvorenom sveučilištu - sve na južnoj strani) su i ubitačno visoki cijelom širinom. Rekorder u blizini Držićeve (južna strana) iznosi čak nevjerojatnih 18 cm i to na nepreglednom mjestu na kojem je sigurno već poneki biciklist završio s ozljedom i skršenim biciklom! Primjetno je da se gradske vlasti drže principa jednosmjernih staza po kojem se gdje je to moguće jednosmjerna biciklistička staza vodi po desnoj strani ulice. No, na nekim dionicama to nije moguće pa su onda označene dvosmjerne staze na suprotnim stranama, no taj princip onda donosi i nekoliko prebacivanja s jedne na drugu stranu ulicešto predstavlja gubitak vremena (zbog semafora), a nije ni ugodno, razbija ritam vožnje. Pogledajte listu za više detalja! Sadašnje stanje s kraja na kraj ulice: Trešnjevački trg - Nova cesta: staza u oba smjera na sjeveru Nova cesta - Savska: nema staze ni na jednoj strani Savska - Koranska: oba smjera na sjeveru Koranska - Zelinska: oba smjera na sjeveru, a uz to smjer istok na jugu Zelinska - Držićeva: smjer istok na jugu, smjer zapad na sjeveru Držićeva - Lopudska: na sjeveru nema staze, na jugu dvosmjerna staza počinje 100 m nakon Držićeve Lopudska - Svetice: smjer istok na jugu, smjer zapad na sjeveru Svetice - Ulica grada Gospića: oba smjera na sjeveru Iskustvo pokazuje kako je sjeverna strana ulice puno ugodnija za vožnju: pločnici su širi, okolina ugodnija, manje je raskršća, a za razliku od južnog dijela, nema niti jednog dijela kojim se uz poneku preinaku ne može provesti biciklistička staza. Stoga bi moj prijedlog nadležnim gradskim vlastima bio ovaj: Provedite dvosmjernu stazu cijelom dužinom sjevernog dijela ulice - praktičnije je (čitaj: jeftinije), a i biciklistima ugodnije i brže. Po južnom dijelu se može provesti gdje je moguće kao i do sada jednosmjerna staza u smjeru istoka ili mjestimice čak i dvosmjerna (koja već i sada postoji na nekim odsjecima u paraleli sa sjevernom stazom). Dakle, sjevernom stranom bi uz "lokalni" išao i "long distance" promet, dok bi južnom stranom uglavnom išao samo "lokalni" promet. A sada, prođimo uzduž cijele staze, od Trešnjevačkog trga prema istoku sjevernom stranom sve do kraja ulice, a zatim nazad južnom stranom! Na samome kraju, nakon svih fotki, pogledajte listu mojih komentara i popis predloženih radova na stazi (kratkoročno potrebnih i dugoročno željenih) kojima bi se cijeli ovaj pravac pretvorio u još bolju biciklističku magistralu! Krećem od Trešnjevačkog trga. Preda mnom je početni komadić dvosmjerne biciklističke staze po sjevernom pločniku ... Snimio: Vanja Ovdje nestaje biciklistička staza - nakon raskršća vrijedi "Snađi se, druže!" Dio do Ulice Florijana Andrašeca nije tako loš - OK, nema staze tako da je zapravo ilegalan za upotrebu, ali se opet nekako može proći. Najveći problem su zaoravo pješaci koji su tu često mnogobrojni. Snimio: Vanja Cernička ulica, primjetno kako su rubnjaci spušteni samo na sredini, a uz rub nisu - to nije neugodno samo za bicikliste, već za sve: starije, roditelje sa djecom u kolicima, invalide ... Snimio: Vanja Prolazak ispod pruge između Ulice Florijana Andrašeca i Savske. Nezgodno dio je iza mene, sad počinje ležerna vožnja! Snimio: Vanja Savska cesta - iako na prijelazu nisu označene staze, sve ostalo je kako treba - rubnjaci su spušteni i to je važno. Snimio: Vanja Novoasfaltirana staza ispred zgrade MUP-a - ovdje je vožnja ugodna ... Snimio: Vanja ... a bila bi i još ugodnija da nije ovakvih bezveznih detalja: spuštena je samo sredina rubnjaka, a bicikliste tko šiša, nek si troše svoje guze! Snimio: Vanja Nezgodan detalj ispred zgrade Raiffeisena, osobito u smjeru istoka u kojem se biciklisti kreću ususret automobilima koji često velikom brzinom nailaze iz Ulice grada Vukovara - ovdje ne bi bilo loše označiti stazu po kolniku! Snimio: Vanja Približavam se Plitvičkoj ulici i FER-u. Plitvička je u udolini što u meni uvijek izaziva želju da projurim preko raskršća Za neupućene, odmah iza ćoška se nalazi "Železni Francek" (pumpa za vodu) za osvježenje! Snimio: Vanja Crna točka staze: usko grlo pored restorana "Cassandra" u zgradi FER-a. Radnim danom ovdje je uvijek sve puno studenata i biciklistima nije lako probit se kroz vrevu. Snimio: Vanja Još jedna crna točkica: potpuno neopazice na ovom ćošku nestaje dvosmjerna staza i po pločniku ispred zgrade ZG-holdinga se nastavlja jednosmjerna (smjer zapad). Istina, to ne čini nikakve probleme onima koji voze u smjeru istoka, no svejedno, bilo bi lijepo označiti stazu (postojeću, u smjeru zapada) preko raskršća kako bi vozači bili svjesni da ovdje ulicu prelaze i biciklisti. Snimio: Vanja Jednosmjerna staza ispred ZG-holdinga. Drugi smjer, koji je postojao na pločniku sve do "cassandre" ne odjednom nestao - tko zna zašto. Snimio: Vanja Uvijek ugodan dio između Miramarske i Ulice Hrvatske bratske zajednice: širok pločnik, hladovina (u doba godine kad je potrebna), taman toliko prolaznika da staza ne bude pusta, a da ne smetaju vožnji. Snimio: Vanja Bravura majstora uličnog kista nešto prije "Lisinskog". Istina, držali su se propisa, ali sve to ipak tjera na smijeh ... baš su mogli te linije povući ravno od križanja pa do iza stupa i onda ih vratiti do ruba! Snimio: Vanja Previsok rubnjak na pješačkom otoku ispred "Lisinskog". Ovaj nije opasan jer je vidljiv, a ovdje se i ne vozi brzo, ali svejedno - nije "guzo-friendly", a djeci sa manjim biciklima je i teško provozan. Snimio: Vanja Zabavna strana horizontalne prometne signalizacije (kod "Lisinskog"). Snimio: Vanja Većini dobro poznati spust kod Trnjanske ... Snimio: Vanja ... rampa je OK kad ju prelazi samo jedan biciklist, no kad se susretnu dvoje, onda onaj koji ide preko slivnika "fasuje" i visoki rubnjak. Ništa strašno, ali opet, nije ni ugodno ... Snimio: Vanja Ovdje počinje meni najljepši dio na čitavoj ruti - široki pločnik, nema previše pješaka, dovoljno hlada i u ljetno doba, dovoljni odmak od prometne vreve ... pravi užitak! (sada ne izgleda tako idilično radi radova - vidim da se uvodi i rasvjeta - ali će sigurno biti bolje kad se završe). Snimio: Vanja Na ovom dijelu ima i dovoljno mogućnosti za odmor ... Snimio: Vanja Polako se približavam Držićevoj, tamo više neće biti ovakvog mira ... Snimio: Vanja Evo i Držićeve ... rubnjaci su spušteni, svaka čast, no ovo farbanje je baš komično, na prvoj zebri je biciklistička staza uz desnu stranu, a na drugoj uz lijevu .. ajd ti sada nafarbaj pripadajuću stazu preko pješačkog otoka! Snimio: Vanja Do Budmanijeve ulice se vozi po kolniku kojim se kreću auti unutar naselja Kanal - potreban je povećani oprez, no prave opasnosti ipak uglavnom nema jer svi voze oprezno. Rampa kod Budmanijeve ulice je OK. Snimio: Vanja Od Budmanijeve ulice do Prirodoslovne škole je ucrtana dvosmjerna staza, no smjer prema istoku sad prelazi na drugu stranu, južnu, i tamo ostaje sve do Svetica (o tom dijelu čitajte u opisu drugog smjera, nešto niže!). Snimio: Vanja Prolaz "Alejom poslovnih zgrada" kod Radničke - tu je uvijek puno pješaka na pločniku i na stazi ... Snimio: Vanja Dio pored "Mercatora", između Radničke i Heinzelove, nema ucrtanu stazu, vjerojatno radi užeg pločnika. Taj dio bi se baš mogao i malo proširiti radi ucrtavanja staze ... Snimio: Vanja Ovdje je bilo nedavnog asfaltiranja nakon radova na toplovodu, no koliko vidim staze su zaboravljene (na njih podsjećaju još samo ovi obrisi na pješačkim otocima ...). Snimio: Vanja Kod okretišta tramvaja uz "Konzum" - visoki rubnjak vreba! Snimio: Vanja Prema Donjim Sveticama je pločnik svježe asfaltiran, no oznaka za stazu još nema. Snimio: Vanja Neugodni detalj kod Donjih Svetica - em je rubnjak visok, em je pločnik na slijedećih 100 metara uzak pa je nemoguće ucrtavanje staze (a staze nema ni sa južne strane Ulice grada Vukovara jer su tamo kuće tik do ceste, nema ni pločnika). Ovo bi valjalo nekako riješiti jer je to zapravo jedan jedini zaista nezgodan detalj na cijelom sjevernom potezu uzduž cijele ulice! Snimio: Vanja Pravi pješački otok (za bicikliste zapravo ometajući) između Donjih Svetica i Ivanićgradske ... Snimio: Vanja ... i jedan neuobičajeni, sa znakom za hidrant, 100 metara dalje! Snimio: Vanja Evo nas i kod Ivanićgradske, uzorno označeno raskršće sa spuštenim rubnjacima, dalje se pruža dvosmjerna staza. Snimio: Vanja Sami završetak Ulice grada Vukovara - zamka sa stupićem na stazi za one koji su došli do ovdje. Snimio: Vanja Ako je netko propustio onaj prvi stupić (vidi se u pozadini!), možda zapne na ovome! Snimio: Vanja Krajnja točka mog istraživanja, tramvajska stanica kod potoka Blizneca, vraćam se nazad južnom stranom. Snimio: Vanja Južnom stranom prema Ivanićgradskoj. Nema označene staze, ali je pločnik posve OK i dovoljno širok. Snimio: Vanja Prošao sam zaobilazak Andrilovečkom između Ivanićgradske i Donjih Svetica i sad sam opet na stazi prema Heinzelovoj. Snimio: Vanja Neočekivana betonska "gljiva" na stazi ispred poslovnog centra "Almeria". Snimio: Vanja Prijelaz preko Heinzelove - sve 5. Snimio: Vanja Ispred zgrade Euroherca između Heinzelove i Radničke. Ekipa si je tamo složila pločnik po svom ukusu, bez označene staze (iako ona postoji lijevo i desno od njih) i sa dodatnim stupićiam za ometanje auta, ali i ugrožavanje bicikala. Snimio: Vanja Novouređeni ulaz u Radničku - i opet se rubnjak ne spušta cijelom širinom staze i uz njen rub on dolazi do opasnih visina ... Snimio: Vanja Pločnik i staza (dvosmjerna) između Olibske i Držićeve ... no, uskoro dolazi ekstremno uski dio zbog kojeg ovaj dio staze nema puno smisla. Snimio: Vanja Evo ga - zbog ovog tu detalja dužine cca 80 metara nema puno smisla voditi stazu ovom stranom ulice, već je bolje orijentirati se na sjevernu za oba smjera. Snimio: Vanja Prošao sam Držićevu i kod prilaza sam ulici Pile. Uočite dobro stupić na rubu staze u smjeru u kojem idem, ali i rubnjak s druge strane, ispred kontejnera za staklo, točno ispred završetka staze iz drugog smjera. Taj rubnjak je rekorder sa 18 cm visine!!! Snimio: Vanja "Killer - rubnjak" izbliza - tko naleti na njega iz suprotnog smjera (u kojem zapravo vodi ova staza) taj se neće dobro provesti! Snimio: Vanja Nešto prije Vranovine - staza se nastavlja tamo iza plavog kontejnera i, bar teoretski, do nje bi trebalo savladati čak četiri (!!!) visoka rubnjaka! U praksi, biciklisti zaobilaze taj otok i cijelu stazu sa onim "killer-rubnjakom" i voze se po parkingu i tako se rješavaju neprilika. (vrlo slična priča je sa rubnjakom kod Otvorenog sveučilišta, ispred zgrade Hrvatske lutrije - umjesto da se gnjave sa bezrazložno visokim rubnjakom koji priječi pristup označenoj stazi, biciklisti radije biraju vožnju preko parkirališta i zatim priječenje zelene površine iza njeg) Snimio: Vanja Palača pravde - još jedan bezrazložni stupić na stazi i bezrazložno visok rubnjak. Njegovo spuštanje sigurno ne košta puno, a jako bi pomoglo biciklistima! Snimio: Vanja Evo me nazad kod Trešnjevačkog placa - već sam pomalo umoran, ali sam i sretan što sam završio svoje "studijsko putovanje" skraja na kraj Ulice grada Vukovara (i to u oba smjera!)! Snimio: Vanja Zabilješke vezane uz sjevernu stranu. Obišao i zabilježio: Vanja Zabilješke vezane uz južnustranu. Obišao i zabilježio: Vanja Popis predloženih radova: Kratkoročni (koji ne iziskuju velika financijska sredstva niti veliku pripremu):
Dugoročni (veći radovi kojima bi se stanje na stazi dugoročno poboljšalo):
Uz sve ovo, prelažem i jedinstveno označavanje staze na cijelom potezu uz Ulicu grada Vukovara i, jednom kada i to dođe na red, postavljanje biciklističkih putokaza sa odvojcima važnih biciklističkih ruta:
Toliko od mene, poslat ću link na ovu stranicu i nekim nadležnim gradskim službama pa možda dobijem kakav odaziv. A ako nekoga zanima povijet Ulice grada Vukovara neka OVDJE pogleda moj tekst sa bloga pod nazivom "Ulica grada Vukovara. 80 godina postojanja, 65 godina burnog razvoja"! Oznake: bicikl, Ulica grada vukovara, promet |
< | rujan, 2024 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |