Prometni skok u prošlost ...
.. točnije, u 70-te, kada su na snazi bili ovakvi prometni znakovi (različitog dizajna nego danas)!
Zabavite se sami sa otkrivanjem razlika između tadašnjeg dizajna i današnjeg, a ja ću vam samo otkriti da su ove ploče onda kada sam ih uslikao (prije desetak dana) izgledale fascinantno nove, kao da ih je netko izvukao iz tko zna kojeg skladišta dan-dva prije ostavljanja vani da glume ogradu! Gradišćanska ulica. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Oznake: promet, znakovi, Gradišćanska ulica |
Novo lice Kranjčevićeve ulice
Napokon smo dočekali i prvo svježe jutro nakon prošlotjedne nesnosne vrućine! Jutros sam, nakon duuuugo vremena, iz kuće izašao u majici dugih rukava i nisam ju skifao sve dok nisam biciklom stigao iz Prečkog u središte Trešnjevke - kakva razlika nakopn bicikliranja prošloga petka kada sam se oko 18h vraćao s posla, a zrak je bio tako pregrijan da se jedva moglo disati na gradskome asfaltu!
I upravo toga petka sam se po prvi puta provozao obnovljenom Kranjčevićevom ulicom. Radovi su trajali, čini mi se, puna dva mjeseca i ulica je kompletno obnovljena, a ono što me raduje kao osobu koja se trudi u gradu čim više vremena provesti pješice i na biciklu je slijedeće: - pločnici su ostali široki i, usprkos nekim zlogukim prognozama, na njih nisu ucrtali biciklističke staze - biciklistima je, zajedno sa ostalim vozilima, namijenjen kolnik što je posve u redu, pogotovo što su i ovdje primjenjene tzv. "sharrows" oznake (koje vozače motornih vozila upozoravaju na prisustvo bicikala na kolniku) i "bike boxovi" koji biciklistima omogućuju prednost pri prestrojavanju na semaforiziranim raskršćima (ako se sjećate, te smo oznake već vidjeli u gradu, na lani obnovljenoj Gajevoj ulici, vidi OVDJE) - predviđen je i dio za zelenu površinu sa južne strane ulice na koju će, nadam se, uskoro biti zasađen drvored Ono što se, bar po meni, moglo bolje napraviti je vođenje prometa po kolniku. Iako su na kolniku ucrtane oznake sa preporukom brzine na 30 km/h ravno vođenje prometa i širina kolnika zapravo kao da pozivaju da se gas stisne malko jače ... a izgled ulice i kolnika bi zapravo trebao pozivati na smirenje prometa, npr vijugavim vođenjem prometa, ponekim pametno složenim izbočenjem (kao npr u ulici Srednjaci) i sličnim mjerama ()primjere iz Njemačke pogledajte OVDJE i OVDJE.) Takve mjere bih pozdravio i kao vozač auta i kao vozač bicikla, jer smatram da doprinose sigurnosti u prometu. Što vi mislite, kako vam se sviđa novi izgled ulice? Početak obnovljenog dijela ulice kod kružnog toka sa Novom cestom. Snimio: Vanja "Sharrows" koji upozoravaju na prisustvo biciklista na ulici. Snimio: Vanja "Bike box" na semaforiziranom raskršću sa Ogrizovićevom, vozač automobila je pravilno stao nakon crveno označenog polja. Snimio: Vanja Semafor na raskršću sa Tratinskom/Brozovom, vozač automobila je nepropisno stao unutar crvenog polja. Snimio: Vanja Zelena površina (zasad još smeđa ) na dijelu južnog kolnika ulice. Snimio: Vanja Pogled unazad, prema zapadu. Snimio: Vanja Oznake: Jranjčevićeva ulica, trešnjevka, promet, bicikl |
Najnekorišteniji zagrebački pothodnikSnimio: Vanja Snimio: Vanja Zagrepčani i pothodnici se baš ne vole ... i zaslugom projektanata (koji su neke od njih zamislili izrazito loše) i gradskih vlasti (koje ih ne održavaju baš uzorno), ali i zaslugom samih građana (koji ih često izbjegavaju koristiti, već radije koriste kojekakve opasne prečice ... a o vandalima koji uništavaju pothodnike razbijajući lampe, šarajući zidove, trgajući oplatu ... da i ne govorim. Vjerojatno najkorišteniji zagrebački pothodnik je onaj kod Glavnog kolodvora - em stoga što povezuje dva vrlo važna prometna čvora (Glavni kolodvor sa autobusnom stanicom za novozagrebačke autobuse) i još k tome centar grada sa središnjim Trnjem, em stoga što je alternativa, pretrčavanje niza kolosijeka na nepreglednom i prometnom mjestu, vrlo neprikladna i iznimno opasna ... no, to ne znači da se ne upotrebljava: pogledajte samo stazice koje kroz ruševni zid vode na Koturašku ulicu! (iako, čisto teoretski gledajući, najveći postotak korištenja sigurno imaju pješački prolazi ispod remetinečkog Rotora - sigurno nitko ne pretrčava sami Rotor, em je samoubilački opasno, em je puno lakše proći ispod Rotora ... i po tome je taj "pothodnik" zapravo jedini pravi u cijelome gradu, jer je puno lakše proći njime nego pretrčavati cestu ... i tako bi trebalo biti sa svima njima!) U zbirku zagrebačkih pothodnika ulaze i svi oni novozagrebački bez rampi (da smo u Austriji, svi bi oni već imali i rampe i liftove!) koji za roditelje sa dječjim kolicima, invalide i bicikliste predstavljaju nepremostivu prepreku i nevjerojatno je da još nije smišljeno i izvedeno neko prikladno rješenje ... ... tu su i oni prikladniji, npr. pješačko-biciklistički pothodnik ispod željezničke pruge kod Selske ceste koji je prilično dobar (ako izuzmemo oštre kuteve rampi) ... no, broj ljudi koji prelaze prugu "u nivou" je još uvijek bar dvostruko veći od onih koji prolaze pothodnikom ... ... dok su oni najkvalitetniji u Prečkom, ispod Matetićeve ulice, u blizini osnovnih škola Prečko i Nikole Tesle. No, zez je što su u njihovoj blizini i semaforizirana raskršća koja omogućuju prijelaz, a usprkos svemu tome puno ljudi ne mari za opasnost pa široku cestu prelazi gdje stigne. A koji je to od zagrebačkih pothodnika najnekorišteniji? Njegova je sudba određena položajem: nalazi se u blizini napuštene tvornice i još k tome vodi ka autobusnoj stanici koja nije osobito frekventna. Riječ je o pothodniku ispod Branimirove ulice, pored raskršća sa Štefanovečkom u Dubravi. Pored pothodnika se nalazi olupina nekadašnje pekare "Mlinara" koja čeka rušenje (možda je čak već srušena - zaštitarka koju sam pitao za sudbinu tog objekta je rekla da već neko vrijeme čekaju ekipu za rušenje), a sa druge strane ceste je autobusna stanica linija koje voze iz Borongaja prema Dugom selu, no čini se da ona vrlo rijetko dočeka putnike ... a kada neki i dođe, radije pretrči cestu. Između ostalog i zbog stanja pothodnika. Naime, čini se da su na njega zaboravile i službe održavanja: ograda valjda nije prefarbana od postavljanja u 80-ima, gazišta stepenica su polomljena, iz njih raste trava ... tako da ispada da je uobičajeno uništavanje pothodnika šaranjem (ovdje osobito nemaštovitim, bez ikakve poruke i pokušaja kreiranja ičega) ovdje još najmanji problem. Pogled od napuštene zgrade pekare. Snimio: Vanja Ulaz od pekare ne obećava lijepe prizore ... Snimio: Vanja Stepenice su u komi ... Snimio: Vanja Pošarana unutrašnjost pothodnika. Snimio: Vanja Izlaz na autobusnu stanicu. Snimio: Vanja Većina gradskih pothodnika sad ima plavu ogradu, no ovaj još uvijek originalnu žutu koju je dobrano nagrizla rđa. Snimio: Vanja Pogled unazad: Tri (od četiri) izlaza pothodnika sa napuštenim objektom "Mlinara" u pozadini. Snimio: Vanja Na kraju, pogledajmo još jedan neobičan detaljčić! A to je čudan izlaz na njegovoj sredini koji vodi .. posred livade! Kao da je tamo planirana izgradnja nekakvog okretišta ili nečeg sličnog pa je onda ta ideja napuštena, pa izlaz sad vodi u zelenilo. Zna li netko čemu bi mogao služiti taj izlaz? Pogled na "slijepi izlaz". Snimio: Vanja Oznake: pothodnik, Branimirova, Štefanovečka, Dubrava, željeznička pruga, željeznica, promet |
Biciklistička staza uz Ulicu grada Vukovara: Najvažnija gradska biciklistička magistrala!Fotka sa zadatka. U akciji pored "Lisinskog". Snimio: Vanja Ako bih morao odabrati najvažniju zagrebačku biciklističku stazu, jednu jedinu, odabrao bih stazu uz Ulicu grada Vukovara. Zagreb je rastegnut u smjeru zapad-istok i puno prometa svake vrste, pa i biciklističkog, se odvija u tom horizontalnom smjeru. No, biciklisti tu nemaju baš puno izbora: mogu odabrati staze po "zelenom valu" kroz centar grada, stazu uz Ulicu grada Vukovara, stazu uz Zagrebačku/Slavonsku aveniju ili pak voziti uz savski nasip. Sve drugo je OK za rekreativnu vožnju, no nema puno smisla ako želimo doći u kratkom vremenu od točke A do točke B. Staze uz "zeleni val" su u redu ako nam je cilj centar ili neki kvart u njegovoj blizini ... no, buka, gužva i nedostatak dobrih biciklističkih veza sa ostatakom grada bitno smanjuju njihovu atraktivnost. Veza na zapad po Klaićevoj ulici je u redu, no nastavak na istok je nejasan - staza po Martićevoj i njen nastavak po kolniku Rakovčeve, Štoosove, Ružmarinke i kasnije pločniku Maksimirske je najlogičniji produžetak, no prvo treba stići do Martićeve po labirnitu biciklistima ne baš prijateljskih ulica, a i vožnja po kolnicima od Martićeve do Maksimirske isto nije najbezbrižnija, pogotovo ne za neiskusnije bicikliste. Kada bi postojala staza uz Branimirovu ulicu i željezničku prugu (o kojoj sam pisao OVDJE ), tada bi cijela priča imala više smisla. Stazom uz Zagrebačku/Slavonsku aveniju se služim samo kada je to nužno i kada mi se jako žuri - prometna buka je zatupljujuća, smrad neugodan, a monotonija staze i često jak vjetar ili jarko sunce su dodatni faktori zbog kojih izbjegavam tu stazu. Uz to, podosta je udaljena od većine gradskih odredišta koja posjećujem, tako da mi baš nije ni praktična. Savski nasip je zbog svog mira odličan za rekreaciju, no udaljen je od grada i meni (a i većini drugih) potrebnih odredišta, a nakon kiše je dio zapadno od Savskog mosta neugodan zbog blata. Što se dijela istočno od Držićeve tiče, staza po nasipu je jako slabo uhodana i vožnja po njoj nije ugodna. Dakle, ostaje nam Ulica grada Vukovara. Pogledajmo što nam ona nudi! Vožnja biciklom uz njen najzapadniji dio, između Trešnjevačkog trga i Ulice Florijana Andrašeca, nije osobito ugodna i uz nju ne postoji biciklistička staza ... no, tu je riječ o svega 300-tinjak metara dugom dijelu koji se može proći pločnikom (ako igrate na sigurno) ili kolnikom (ako ste ovisnik o adrenalinu) na koji se nadovezuje gotovo 6 kilometara dug potez, sve do Ulice grada Gospića kod Ferenčice, na kojem postoji biciklistička staza u ovoj ili onoj varijanti i to (a to je ono što je meni posebno važno!) dovoljno raznovrsna i u najvećem dijelu dovoljno udaljena od kolnika da bi vožnja bila ugodna. Stoga, kada moram iz zapadnog dijela grada na istok, bio to Medveščak, Maksimir, Žitnjak ili bilo koje drugo odredište u tom smjeru, na istoku, sjeveroistoku ili jugoistoku, odabirem smjer preko Ulice grada Vukovara. Priđimo još bliže toj hvaljenoj biciklističkoj stazi i pogledajmo što joj nedostaje da postane zaista vrhunska (sadašnje stanje bih ocijenio kao "uglavnom zadovoljavajuće, povremeno i vrlo dobro"). Stazu prolazim u prosjeku jednom u mjesec ili dva, nekad sam, nekad sa djecom, tako da su mi već otprije poznate sve njene finese, no prije nekoliko dana sam ju prošao posve otvorenih očiju, sa ravnalom, olovkom i notesom u ruci i foto aparatom o ramenu - evo što sam zabilježio! Prošao sam obje strane, sjevernu i južnu, od prvog do zadnjeg metra, od Trešnjevačkog trga do Ulice grada Gospića i nazad, i zabilježio sve što sam smatrao iole važnim za ugodnost i udobnost vožnje. Izmjerio sam visinu svih rubnjaka (da, svih) i zabilježio mjesta koja iz bilo kojeg razloga ometaju vožnju ili bi ih se moglo na neki način učiniti ugodnijim. Na kraju, dao sam i ocjenu ugodnosti vožnje, svoju subjektivnu ocjenu, kojom sam procijenio koliko mi je zapravo lijepo voziti nekim određenim dijelom (tamno zelena je najbolja ocjena, narančasta najlošija - smatram da za crvenu boju, izrazito loše, nema mjesta na toj trasi).. Za početak, pogledajmo što nam pruža sadašnja biciklistička infrastruktura na tom potezu. Ona je vrlo neujednačena i što se stanja na terenu tiče, ovaj potez se uopće ne može prepoznati kao jedinstveni pravac, kao nekovrsna "zagrebačka biciklistička transverzala". Oznake za biciklističku stazu su tu i tamo obnovljene, no najčešće su izblijedjele do neprepoznatljivosti, kod većine raskršća staza nije označena kroz raskršće (čak i na nekim obnovljenima - npr. Heinzelova sjever), staze nestaju bez upozorenja gdje će se nastaviti, rubnjaci su uglavnom u podnošljivom stanju, no ima dosta prijelaza kod kojih su rubnjaci propisno spušteni samo na sredini prijelaza, a na rubovima su opasno visoki (i preko 10 cm!), a na nekim mjestima (Donje Svetice, prilazi parkiralištu kod Vranovine, prilaz Palači pravde, prilaz Otvorenom sveučilištu - sve na južnoj strani) su i ubitačno visoki cijelom širinom. Rekorder u blizini Držićeve (južna strana) iznosi čak nevjerojatnih 18 cm i to na nepreglednom mjestu na kojem je sigurno već poneki biciklist završio s ozljedom i skršenim biciklom! Primjetno je da se gradske vlasti drže principa jednosmjernih staza po kojem se gdje je to moguće jednosmjerna biciklistička staza vodi po desnoj strani ulice. No, na nekim dionicama to nije moguće pa su onda označene dvosmjerne staze na suprotnim stranama, no taj princip onda donosi i nekoliko prebacivanja s jedne na drugu stranu ulicešto predstavlja gubitak vremena (zbog semafora), a nije ni ugodno, razbija ritam vožnje. Pogledajte listu za više detalja! Sadašnje stanje s kraja na kraj ulice: Trešnjevački trg - Nova cesta: staza u oba smjera na sjeveru Nova cesta - Savska: nema staze ni na jednoj strani Savska - Koranska: oba smjera na sjeveru Koranska - Zelinska: oba smjera na sjeveru, a uz to smjer istok na jugu Zelinska - Držićeva: smjer istok na jugu, smjer zapad na sjeveru Držićeva - Lopudska: na sjeveru nema staze, na jugu dvosmjerna staza počinje 100 m nakon Držićeve Lopudska - Svetice: smjer istok na jugu, smjer zapad na sjeveru Svetice - Ulica grada Gospića: oba smjera na sjeveru Iskustvo pokazuje kako je sjeverna strana ulice puno ugodnija za vožnju: pločnici su širi, okolina ugodnija, manje je raskršća, a za razliku od južnog dijela, nema niti jednog dijela kojim se uz poneku preinaku ne može provesti biciklistička staza. Stoga bi moj prijedlog nadležnim gradskim vlastima bio ovaj: Provedite dvosmjernu stazu cijelom dužinom sjevernog dijela ulice - praktičnije je (čitaj: jeftinije), a i biciklistima ugodnije i brže. Po južnom dijelu se može provesti gdje je moguće kao i do sada jednosmjerna staza u smjeru istoka ili mjestimice čak i dvosmjerna (koja već i sada postoji na nekim odsjecima u paraleli sa sjevernom stazom). Dakle, sjevernom stranom bi uz "lokalni" išao i "long distance" promet, dok bi južnom stranom uglavnom išao samo "lokalni" promet. A sada, prođimo uzduž cijele staze, od Trešnjevačkog trga prema istoku sjevernom stranom sve do kraja ulice, a zatim nazad južnom stranom! Na samome kraju, nakon svih fotki, pogledajte listu mojih komentara i popis predloženih radova na stazi (kratkoročno potrebnih i dugoročno željenih) kojima bi se cijeli ovaj pravac pretvorio u još bolju biciklističku magistralu! Krećem od Trešnjevačkog trga. Preda mnom je početni komadić dvosmjerne biciklističke staze po sjevernom pločniku ... Snimio: Vanja Ovdje nestaje biciklistička staza - nakon raskršća vrijedi "Snađi se, druže!" Dio do Ulice Florijana Andrašeca nije tako loš - OK, nema staze tako da je zapravo ilegalan za upotrebu, ali se opet nekako može proći. Najveći problem su zaoravo pješaci koji su tu često mnogobrojni. Snimio: Vanja Cernička ulica, primjetno kako su rubnjaci spušteni samo na sredini, a uz rub nisu - to nije neugodno samo za bicikliste, već za sve: starije, roditelje sa djecom u kolicima, invalide ... Snimio: Vanja Prolazak ispod pruge između Ulice Florijana Andrašeca i Savske. Nezgodno dio je iza mene, sad počinje ležerna vožnja! Snimio: Vanja Savska cesta - iako na prijelazu nisu označene staze, sve ostalo je kako treba - rubnjaci su spušteni i to je važno. Snimio: Vanja Novoasfaltirana staza ispred zgrade MUP-a - ovdje je vožnja ugodna ... Snimio: Vanja ... a bila bi i još ugodnija da nije ovakvih bezveznih detalja: spuštena je samo sredina rubnjaka, a bicikliste tko šiša, nek si troše svoje guze! Snimio: Vanja Nezgodan detalj ispred zgrade Raiffeisena, osobito u smjeru istoka u kojem se biciklisti kreću ususret automobilima koji često velikom brzinom nailaze iz Ulice grada Vukovara - ovdje ne bi bilo loše označiti stazu po kolniku! Snimio: Vanja Približavam se Plitvičkoj ulici i FER-u. Plitvička je u udolini što u meni uvijek izaziva želju da projurim preko raskršća Za neupućene, odmah iza ćoška se nalazi "Železni Francek" (pumpa za vodu) za osvježenje! Snimio: Vanja Crna točka staze: usko grlo pored restorana "Cassandra" u zgradi FER-a. Radnim danom ovdje je uvijek sve puno studenata i biciklistima nije lako probit se kroz vrevu. Snimio: Vanja Još jedna crna točkica: potpuno neopazice na ovom ćošku nestaje dvosmjerna staza i po pločniku ispred zgrade ZG-holdinga se nastavlja jednosmjerna (smjer zapad). Istina, to ne čini nikakve probleme onima koji voze u smjeru istoka, no svejedno, bilo bi lijepo označiti stazu (postojeću, u smjeru zapada) preko raskršća kako bi vozači bili svjesni da ovdje ulicu prelaze i biciklisti. Snimio: Vanja Jednosmjerna staza ispred ZG-holdinga. Drugi smjer, koji je postojao na pločniku sve do "cassandre" ne odjednom nestao - tko zna zašto. Snimio: Vanja Uvijek ugodan dio između Miramarske i Ulice Hrvatske bratske zajednice: širok pločnik, hladovina (u doba godine kad je potrebna), taman toliko prolaznika da staza ne bude pusta, a da ne smetaju vožnji. Snimio: Vanja Bravura majstora uličnog kista nešto prije "Lisinskog". Istina, držali su se propisa, ali sve to ipak tjera na smijeh ... baš su mogli te linije povući ravno od križanja pa do iza stupa i onda ih vratiti do ruba! Snimio: Vanja Previsok rubnjak na pješačkom otoku ispred "Lisinskog". Ovaj nije opasan jer je vidljiv, a ovdje se i ne vozi brzo, ali svejedno - nije "guzo-friendly", a djeci sa manjim biciklima je i teško provozan. Snimio: Vanja Zabavna strana horizontalne prometne signalizacije (kod "Lisinskog"). Snimio: Vanja Većini dobro poznati spust kod Trnjanske ... Snimio: Vanja ... rampa je OK kad ju prelazi samo jedan biciklist, no kad se susretnu dvoje, onda onaj koji ide preko slivnika "fasuje" i visoki rubnjak. Ništa strašno, ali opet, nije ni ugodno ... Snimio: Vanja Ovdje počinje meni najljepši dio na čitavoj ruti - široki pločnik, nema previše pješaka, dovoljno hlada i u ljetno doba, dovoljni odmak od prometne vreve ... pravi užitak! (sada ne izgleda tako idilično radi radova - vidim da se uvodi i rasvjeta - ali će sigurno biti bolje kad se završe). Snimio: Vanja Na ovom dijelu ima i dovoljno mogućnosti za odmor ... Snimio: Vanja Polako se približavam Držićevoj, tamo više neće biti ovakvog mira ... Snimio: Vanja Evo i Držićeve ... rubnjaci su spušteni, svaka čast, no ovo farbanje je baš komično, na prvoj zebri je biciklistička staza uz desnu stranu, a na drugoj uz lijevu .. ajd ti sada nafarbaj pripadajuću stazu preko pješačkog otoka! Snimio: Vanja Do Budmanijeve ulice se vozi po kolniku kojim se kreću auti unutar naselja Kanal - potreban je povećani oprez, no prave opasnosti ipak uglavnom nema jer svi voze oprezno. Rampa kod Budmanijeve ulice je OK. Snimio: Vanja Od Budmanijeve ulice do Prirodoslovne škole je ucrtana dvosmjerna staza, no smjer prema istoku sad prelazi na drugu stranu, južnu, i tamo ostaje sve do Svetica (o tom dijelu čitajte u opisu drugog smjera, nešto niže!). Snimio: Vanja Prolaz "Alejom poslovnih zgrada" kod Radničke - tu je uvijek puno pješaka na pločniku i na stazi ... Snimio: Vanja Dio pored "Mercatora", između Radničke i Heinzelove, nema ucrtanu stazu, vjerojatno radi užeg pločnika. Taj dio bi se baš mogao i malo proširiti radi ucrtavanja staze ... Snimio: Vanja Ovdje je bilo nedavnog asfaltiranja nakon radova na toplovodu, no koliko vidim staze su zaboravljene (na njih podsjećaju još samo ovi obrisi na pješačkim otocima ...). Snimio: Vanja Kod okretišta tramvaja uz "Konzum" - visoki rubnjak vreba! Snimio: Vanja Prema Donjim Sveticama je pločnik svježe asfaltiran, no oznaka za stazu još nema. Snimio: Vanja Neugodni detalj kod Donjih Svetica - em je rubnjak visok, em je pločnik na slijedećih 100 metara uzak pa je nemoguće ucrtavanje staze (a staze nema ni sa južne strane Ulice grada Vukovara jer su tamo kuće tik do ceste, nema ni pločnika). Ovo bi valjalo nekako riješiti jer je to zapravo jedan jedini zaista nezgodan detalj na cijelom sjevernom potezu uzduž cijele ulice! Snimio: Vanja Pravi pješački otok (za bicikliste zapravo ometajući) između Donjih Svetica i Ivanićgradske ... Snimio: Vanja ... i jedan neuobičajeni, sa znakom za hidrant, 100 metara dalje! Snimio: Vanja Evo nas i kod Ivanićgradske, uzorno označeno raskršće sa spuštenim rubnjacima, dalje se pruža dvosmjerna staza. Snimio: Vanja Sami završetak Ulice grada Vukovara - zamka sa stupićem na stazi za one koji su došli do ovdje. Snimio: Vanja Ako je netko propustio onaj prvi stupić (vidi se u pozadini!), možda zapne na ovome! Snimio: Vanja Krajnja točka mog istraživanja, tramvajska stanica kod potoka Blizneca, vraćam se nazad južnom stranom. Snimio: Vanja Južnom stranom prema Ivanićgradskoj. Nema označene staze, ali je pločnik posve OK i dovoljno širok. Snimio: Vanja Prošao sam zaobilazak Andrilovečkom između Ivanićgradske i Donjih Svetica i sad sam opet na stazi prema Heinzelovoj. Snimio: Vanja Neočekivana betonska "gljiva" na stazi ispred poslovnog centra "Almeria". Snimio: Vanja Prijelaz preko Heinzelove - sve 5. Snimio: Vanja Ispred zgrade Euroherca između Heinzelove i Radničke. Ekipa si je tamo složila pločnik po svom ukusu, bez označene staze (iako ona postoji lijevo i desno od njih) i sa dodatnim stupićiam za ometanje auta, ali i ugrožavanje bicikala. Snimio: Vanja Novouređeni ulaz u Radničku - i opet se rubnjak ne spušta cijelom širinom staze i uz njen rub on dolazi do opasnih visina ... Snimio: Vanja Pločnik i staza (dvosmjerna) između Olibske i Držićeve ... no, uskoro dolazi ekstremno uski dio zbog kojeg ovaj dio staze nema puno smisla. Snimio: Vanja Evo ga - zbog ovog tu detalja dužine cca 80 metara nema puno smisla voditi stazu ovom stranom ulice, već je bolje orijentirati se na sjevernu za oba smjera. Snimio: Vanja Prošao sam Držićevu i kod prilaza sam ulici Pile. Uočite dobro stupić na rubu staze u smjeru u kojem idem, ali i rubnjak s druge strane, ispred kontejnera za staklo, točno ispred završetka staze iz drugog smjera. Taj rubnjak je rekorder sa 18 cm visine!!! Snimio: Vanja "Killer - rubnjak" izbliza - tko naleti na njega iz suprotnog smjera (u kojem zapravo vodi ova staza) taj se neće dobro provesti! Snimio: Vanja Nešto prije Vranovine - staza se nastavlja tamo iza plavog kontejnera i, bar teoretski, do nje bi trebalo savladati čak četiri (!!!) visoka rubnjaka! U praksi, biciklisti zaobilaze taj otok i cijelu stazu sa onim "killer-rubnjakom" i voze se po parkingu i tako se rješavaju neprilika. (vrlo slična priča je sa rubnjakom kod Otvorenog sveučilišta, ispred zgrade Hrvatske lutrije - umjesto da se gnjave sa bezrazložno visokim rubnjakom koji priječi pristup označenoj stazi, biciklisti radije biraju vožnju preko parkirališta i zatim priječenje zelene površine iza njeg) Snimio: Vanja Palača pravde - još jedan bezrazložni stupić na stazi i bezrazložno visok rubnjak. Njegovo spuštanje sigurno ne košta puno, a jako bi pomoglo biciklistima! Snimio: Vanja Evo me nazad kod Trešnjevačkog placa - već sam pomalo umoran, ali sam i sretan što sam završio svoje "studijsko putovanje" skraja na kraj Ulice grada Vukovara (i to u oba smjera!)! Snimio: Vanja Zabilješke vezane uz sjevernu stranu. Obišao i zabilježio: Vanja Zabilješke vezane uz južnustranu. Obišao i zabilježio: Vanja Popis predloženih radova: Kratkoročni (koji ne iziskuju velika financijska sredstva niti veliku pripremu):
Dugoročni (veći radovi kojima bi se stanje na stazi dugoročno poboljšalo):
Uz sve ovo, prelažem i jedinstveno označavanje staze na cijelom potezu uz Ulicu grada Vukovara i, jednom kada i to dođe na red, postavljanje biciklističkih putokaza sa odvojcima važnih biciklističkih ruta:
Toliko od mene, poslat ću link na ovu stranicu i nekim nadležnim gradskim službama pa možda dobijem kakav odaziv. A ako nekoga zanima povijet Ulice grada Vukovara neka OVDJE pogleda moj tekst sa bloga pod nazivom "Ulica grada Vukovara. 80 godina postojanja, 65 godina burnog razvoja"! Oznake: bicikl, Ulica grada vukovara, promet |
Dolazi li doba kružnih tokova i u naš grad?
Dakle, dosta je bilo razgovorljivih koševa za smeće, na koji dan sam prestao i sa vrtnim postovima ... pa eto nešto posve novo!
Ljetos bjeh u Francuskoj, autom, i jedna od stvari koje se razlikuju u prometu u Francuskoj i Hrvatskoj su kružni tokovi. Kod nas ih se nađe tu i tamo, no u Francuskoj ih ima SVUGDJE .. i to nevjerojatno puno. Primjer: gradić Bauge na zapadu zemlje, u dolini rijeke Loire, sa cca 3600 stanovnika, ima gotovo jednaki broj kružnih tokova kao i Zagreb koji je neizmjerno veći! A u zaista većim gradovima (spomenut ću od posjećenih nrp. Dijon) kružni tokovi se broje u stotinama ... u okolici grada Toursa u pola sata vožnje oko grada prošao sam ih nekoliko desetaka. Da se čovjeku naprosto zavrti u glavi! No, tim povodom mi je palo na pamet da prijeđem u mislima Zagreb i pobrojim naše zagrebačke kružne tokove i tu mi vi možete pomoći jer oni i kod nas polako ulaze u modu i pojavljuju se sve češće, pogotovo u novijim dijelovima grada. Stoga, ajmo ih pobrojati, redoslijedom od onih najstarijih pa prema novijima! 1. "Džamija" (Trg žrtava fašizma) - koliko znam, to je bio kružni tok od same izgradnje trga u 30-tim godinama. Imate li možda neku drugu informaciju? 2. Kružni tok Petrova-Domjanićeva-Srebrnjak-Vončinina. Taj kružni tok je tamo otkad znam za sebe - da li netko zna kada je izgrađen? 3. Kružni tok Nova cesta - Kranjčevićeva - Adžijina Njega se isto sjećam od malena, znate li što više o njemu? To su jedina tri kružna toka koja su, koliko znam, postojala u 70-tima. Nakon toga su došli novi: 4. Rotor u Zapruđu - izgrađen s gradnjom Mosta mladosti (1974.) 5. Rotor u Remetincu - izgrađen sa gradnjom Jadranskog mosta (1981) 6. Rotor kod "King Crossa" na Škorpikovoj, otvoren uz gradnju trgovačkog centra 2002. 7.- 9. Tri novija kružna toka na Petrovoj: kod Petrove crkve, Jordanovca, Bukovačke (oko 2003-2004) 10. Kružni tok na Sv. Duhu kod Kunišćaka (2005. ?) 11.-12. Dva kružna toka kod City centra One West (izgrađeni za otvaranja centra), 2006 13. Kružni tok kod Bundeka (2006) 14. Kružni tok kod Domovinskog mosta, Petruševac (2007.) godina 15. Mini kružni tok u Maksimiru, Bukovčev trg (kod Maši?eve ulice), oko 2007. 16. Dva kružna toka u Dubravi, kod crkve u Granešini te malo južnije, kod "Konzuma" na Dankovečkoj. (2009.) 16-17. Dva mala kružna toka Ulica Ljudevita Posavskog/Zavrtnica (2010?) 18. Kružni tok u Malešnici, Ulica Ivane Brlić Mažuranić, otvoren 2012., zar ne? 19. Kružni tok Zavrtnica/Radnička (2012) Nedostaje li koji? Znate li što više o ovima gore navedenima? Oznake: Kružni tok, promet |
< | rujan, 2024 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |