Tko je izrezao guzu?!Horvaćanska cesta, kod Rudeške. Snimio: Vanja Oznake: tramvaj, stanica, Guza, ljepotica, Horvaćanska cesta, trešnjevka |
Stolicarij
Prolazih pred koji dan Horvaćanskom cestom, na samom njenom početku, kod Savske/Selske ceste .. i naiđoh na ovu hrpu smeća.
Pa šta, reći ćete vi, koliko ih je po gradu ... Ali, ovdje se na jednom mjestu, jedna do druge, nalaze čak četiri vrste guzodržnih pomagala: fotelja, uredska stolica, potom vrtna stolica i, na kraju, sklopiva pomoćna stolica (slabije vidljiva, naslonjena sa lijeve strane uz fotelju). Šta ti je bogatstvo izbora! Horvaćanska cesta. Snimio: Vanja Oznake: stolice, fotelje, Horvaćanska cesta, trešnjevka |
Može li gluplje?
Usred smo praznika, božićni dio je iza nas, a novogodišnji ispred nas, pa je danas bilo potrebno obnoviti zalihe špeceraja. A južina i iznimno toplo vrijeme su bili idealna kulisa za odlazak biciklom u kupovinu, obavio sam plac, Dm, apoteku, knjižnicu ... i negdje usred tog vozikanja biciklističkom stazom uz Horvaćansku/Matetićevu na relaciji Prečko-Vrbani-Prečko naišao sam i na novotariju ugrađenu prilikom izgradnje nove stambene zgrade kod ugla Petrovaradinske/Horvaćanske/Matetićeve. Nekad je tamo bila biciklistička staza bez prekida (prekidi su bili rezervirani za sva križanja na Horvaćanskoj cesti osim onoga kod Ulice Hrvatskog sokola i time su gotovo do besmisla dovodili vožnju tom bic. stazom jer se od biciklista očekuje da svakih 200-300 metara siđu sa bicikla i preguraju bicikl preko raskršća), no izgradnjom te zgrade i parkiraišta do nje uveden je novi prekid staze kojim se od biciklista očekuje da zaustave bicikl, siđu sa njega i preguraju ga preko prilaza privatnom parkiralištu da bi nakon toga ponovo uzjahali bicikl provezli se još 30 metara i potom ponovo sišli i gurali bicikl preko Petrovaradinske ulice. Dakle, riječ je o prekidu staze ne zbog cestovnog raskršća, već prilaza parkiralištu stambenog objekta koji nije javna prometna površina.
Posve besmisleno, dapače kretenski, zar ne? Ako ćemo stvar tjerati do apsurda, možemo pogledati biciklističku stazu uz Matetićevu ulicu na dijelu između Jarnovićeve i Bezdanske ulice. Tamo se na svakih cca 10-15 metara nalaze kolni ulazi u dvorišta kuća u nizu. Dakle, biciklist bi na tom potezu svakih cca 10 metara trebao silaziti s bicikla, gurati ga 4-5 metara, potom bi ga mogao zajahati i voziti se slijedećih 5 metara, zatim ponovo sići ... i tako otprilike 20 puta na tih cca 200 metara ... zanimljivo, zar ne? I posve u skladu sa dugogodišnjom prometnom politikom grada Zagreba koji se s jedne strane hvali kako biciklistima posvećuje puno brige (izražene kroz litre farbe po kvadratnom metru bic. "staze"), a sa druge strane zapravo čini sve što može da građanima zakomplicira i ogadi upotrebu bicikla. Horvaćanska cesta, nešto istočnije od raskršća sa Petrovaradinskom. Snimio: Vanja Oznake: bicikl, Horvaćanska cesta, trešnjevka, preko |
Neprocjenjivi trenuci na biciklističkom sicu ...
... kad se na dva kotača krene kroz jutarnju svježinu i suoči sa izlazećim suncem!
Horvaćanska cesta. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Oznake: bicikl, Horvaćanska cesta, trešnjevka, jutros, jesen, Sunce |
Sve po dva (2)
Bio jednom, prije gotovo punih 7 godina, jedan post pod naslovom "Sve po 2" ... a jutros, u nepune dvije (!) minute stigla mi inspiracija za još jedan takav - evo ga!
Ugao Horvaćanske ceste i Ulice Hrvatskog sokola. Snimio: Vanja Isto mjesto, minutu kasnije. Snimio: Vanja Isto mjesto, još minutu kasnije. Snimio: Vanja Oznake: dva, 2, bicikl, Horvaćanska cesta, trešnjevka, pas |
Dječaci s kamiončićem
Sjećam se godina kada mi je sin bio u vrtiću, dok je imao 3-4 godine prolazili smo jednom trgovinom s igračkama i kad je vidio veliki narančasti "smetlarski" kamion toliko se oduševio njime da smo ga odmah kupili. Jedno vrijeme je taj kamion bio najdraža igračka i dugo vremena je odolijevao svim čišćenjima dok ga napokon nismo jednom odnijeli u vrtić sa kontingentom igračaka koje više nisu bile zanimljive. I čim smo ga donijeli odmah se pored nas našao jedan drugi dječak kojem se svidio taj kamion!
Ne znam što je to tako magično u tim kamionima: možda jarka boja? Ili onaj njegov mehanizam za pražnjenje kontejnera (kojeg je imala i ta igračka)? Nešto treće? I kad sam vidio ove radnike koji su šišali živicu zapitao sam se da li je vozač ovog kamiona ili netko od te ekipe kao mali također bio ljubitelj takvih igračaka i sada, kao odrastao čovjek, uživa "igrajući se" velikim njegovim modelom? Horvaćanska cesta. Snimio: Vanja Oznake: kamion, čistoća, igračke, Horvaćanska cesta, trešnjevka |
Tko je Že?
... znamo tko nije ...
Horvaćanska cesta, kod Ulice braće Domany. Snimio: Vanja Oznake: Horvaćanska cesta, trešnjevka, oglas, poruka, natpis |
Vječna dilema: Jesen, šarena ili siva?
Ovih se dana jesen zaista potrudila da nam priušti sve boje iz svoga spektra!
Kud god se okrenem, posvuda vlada šarenilo, pravi praznik za oči! Ali, naravno, sve je puno ljepše kada je taj praznik boja obasjan suncem, a ovih ga dana malo ima, a malo nema. Jučer sam se do posla provozao biciklom preko Jaruna, a istu sam rundu odvozio i nazad ... no, taman su tad oblaci prekrili sunce i šarenilo je bilo posve prigušeno (pogotovo gledano kroz objektiv foto aparata) ... kao na ovoj fotki. Snimio: Vanja Malo više sreće sam imao u gradu, evo djelića atmosfere u Horvaćanskoj ... još da vam mogu dočarati šuškanje lišća pod kotačima ...! Snimio: Vanja Ali, najljepše su mi ipak boje bukova lišća kojeg sam sakupio u nedjelju u Gorskom Kotaru i donio ga doma za kratki jesenski studijski "session", recimo ovako! Snimio: Vanja Snimio: Vanja Oznake: jesen, boje, šarenilo, Jarun, Horvaćanska cesta, trešnjevka |
Dijete grmlja
... mimikrija na reklamni način.
Horvaćanska cesta, kod Malogoričke. Snimio: Vanja Oznake: trešnjevka, reklama, plakat, Horvaćanska cesta, vrbani |
Bogatstvo mogućnosti ili suvišna ograničenja? |
Pastelizacija pločnika, kako ju vidi Gradsko poglavarstvo
Vjerujem da ste čuli za umjetničku akciju Pastelizacija pločnika, koja se već godinama odvija u sklopu festivala Cest is d'best pa će se tako održati i ove godine, za samo 6 dana, 26.05.2016. u 10h na Zrinjevcu.
No, čini se da se ta akcija jako sviđa i Gradskom poglavarstvu koje je malko uranilo sa svojim "farbanjima", pogledajte kakvu su oni kompoziciju složili na raskršću Horvaćanske ceste i Ulice Hrvatskog sokola! Snimio: Vanja A sad ozbiljno ... Već sam puno puta pisao o ogromnoj količini problema vezanih uz biciklističku infrastrukturu Zagreba i teško je reći koji su problemi od svih tih najveći i najvažniji. No, kad se krene od onih koji najviše nerviraju i bicikliste i sve druge učesnike u prometu onda je to neadekvatno i besmisleno označavanje biciklističkih staza. Kod velikog broja staza označeni su samo segmenti između križanja, što bi značilo da na svakom takvom raskršću biciklisti moraju sići sa bicikla i pregurati ga. Na žalost, još nisam stigao dovršiti svoje istraživanje koliko takvo sjeckanje staza oduzima vremena kod vožnje bicikla, no moji prvi grubi pokazatelji baš za biciklističku stazu uz Horvaćansku cestu pokazuju da se za vrijeme vožnje (vožnje?) od Prečkog do Selske ceste četiri petine vremena (80%) provede gurajući bicikl preko raskršća, a tek 20% vozeći! (za usporedbu, biciklistička staza uz Zagrebačku aveniju je propisno označena i nije fragmentirana, vidi OVDJE) Naime, na cijelom potezu od Prečkog do Selske ceste tek je na raskršću sa Ulicom Hrvatskog sokola te kod Prosenikove ulice staza spojena preko raskršća, na svih ostalih 20-tak raskršća se po propisu treba sići sa bicikla, pregurati ga preko raskršća i zatim ga ponovo zajašiti - čak i kod preaska prilazima benzinskoj pumpi uz potok Vrapčak gdje na udaljenosti od 100 metara čak tri puta treba ponoviti taj isti manevar!) Kad sam prvi put ugledao ovo farbanje sa fotki pomislio sam: "Super, napokon spajanje tih ficleka u cjelinu!" (da ne bude zabune, čak i zakon propisuje da je takvo spajanje nužno!) ... no, tada sam vidio da se na svim ostalim raskršćima ništa nije promijenilo. A što se desilo ovdje? Umjesto da se napravi jednostavan spoj crvenih linija i uskladi sa već postojećim prelascima preko kolnika, nepoznati autor projekta je zamislio čitavu posve nepotrebnu "petlju" ... a da ne govorim kako se novonafarbane trase ne poklapaju sa onima već postojećima uz zebre! Nevjerojatno! Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Oznake: bicikl, Horvaćanska cesta, Ulica Hrvatskog sokola, staze |
Teško je držati korak sa svakodnevicom ...Prolaz između Ulice Hrvoja Macanovića i Horvaćanske ceste. Snimio: Vanja Oznake: trešnjevka, Ulica Hrvoja Macanovića, Horvaćanska cesta, staglišće, ljepotica |
Reklama u stripovskome obliku
Ne znam da li ste primijetili, ali u posljednje se vrijeme u gradu pojavilo nekoliko primjera korištenja stripa za promociju i reklamu. Ne znam da li je to puka koincidencija ili su mjstori smišljanja propagandnih poruka zaključili da je vrijeme za malo "osvježenja" tog tržišnog segmenta pa su za inspiracijom posegnuli u smjeru Pop-arta, Roy Lichtensteina i ekipe ... ali, rezultati su zanimljivi.
Daleko najambiciozniji projekt je Konzumov i o njemu sam već pisao, vidi OVDJE. Slikar mlađe generacije Stipan Tadić oslikao je u mjesec dana tri zida Konzumova centra na Vrbanima (ex Getro, ex Mercator) na kojima je nastao 210 metara dugačak i 8,2 metra visok strip sa prikazom "tehnološke" ljubavne priče. Ovo je vjerojatno ne samo najveći strip/street art uradak u Hrvatskoj nego i šire! Snimio: Vanja Kraj priče, uz poljubac. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Puno manjih dimenzija, ali starije (procenjujem da je nastao 2013. ili 2014.) je stripovsko predstavljanje firme Dundo na Zagrebačkoj cesti - pogledajte ga! Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Nanoviji dodatak toj kolekciji dolazi iz Horvaćanske ceste i trgovine elektronskim cigaretama u Vrbanima, reklama je osvanula prije cca mjesec dana. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Čekam slijedeće akcije na tu temu! Oznake: strip, street art, Stipan Tadić, vrbani, Zagrbačka cesta, Horvaćanska cesta, Dundo, parilica |
Prigodna privremena šuma ...
... naravno, crnogorična.
Horvaćanska ulica, kod Srednjaka. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Oznake: badnjak, Božić, trešnjevka, Horvaćanska cesta |
Božićne zvijezde nove generacije.Na terasi kafića, Vrbani, uz Horvaćansku cestu. Snimio: Vanja Oznake: kafić, terasa, biljke, Horvaćanska cesta, vrbani, trešnjevka |
Jutro visokog koeficijenta neprozirnosti OmegaHorvaćanska cesta, kod Rudeške ceste. Oznake: tramvaj, stanica, čekaonica, omega, Horvaćanska cesta, trešnjevka |
Zadnjeminutna ponuda
Ovo se zove potraga u posljednji čas!
A još vezano uz ovaj oglas ... za razliku od nekadašnjih oglasa, kada se često u ovakvim prilikama spominjala "ugodna vanjština", autor ništa ne govori da djevojka mora biti ne samo komunikativna nego i "ukrasna". Isto tako, mail adresa nije baš najsretnije odabrana ... ili je možda lani mislio kako će toi biti biznis samo za jednu sezonu? Horvaćanska cesta, kod Srednjaka. Snimio: Vanja Oznake: oglas, Božić, trešnjevka, Horvaćanska cesta, Srednjaci |
Gaće na štapu ...
... i hlače na klupi.
Horvaćanska cesta, pored Selske ceste. Snimio: Vanja Oznake: Horvaćanska cesta, klupa, hlače, jesen |
Zašto kako treba kad može bez veze ...
Već se godinama i desetljećima čudim nekim stvarima u našem gradu i nikako da se načudim ... a jedna od tih je i rekonstrukcija gradskih ulica i pločnika. Nekad se radovi obavljaju na mjestima gdje su potrebni, dapače nužni (svježi trešnjevački primjer: rekonstrukcija Trsatske ulice koja je bila u očajnom stanju), a nekad na mjestima kojima ama baš ništa ne fali. Isto tako, kad se radovi već rade, često se dešava da se neki lokalni problem uopće ne sanira i ne popravi, već i nadalje stoji (primjer: stube u Sokolgradskoj ulici kraj kojih se mogla napraviti i rampa - ali nije, vidi ovdje)
Najsvježiji takav primjer je rekonstrukcija pločnika u Horvaćanskoj ulici na dijelu od Selske ulice do Srednjaka (sjeverna strana). Pločniku je zaista trebala obnova jer je korijenje velikih topola posve nadiglo asfalt na dosta mjesta, no način na koji je pločnik obnovljen je posve besmislen. Tu se ponajviše radi o biciklističkoj stazi - na tom je dijelu ona bila, na posve tipično zagrebački način, posve izolirana, bez spoja biciklističke staze na postojeću drugu stazu uz Selsku odnosno na nastavak staze uz Horvaćansku cestu od Srednjaka na zapad. Po važećim propisima, biciklist bi, vozeći se recimo sa sjevera, biciklističkom stazom uz Selsku cestu i skrećući desno na zapad Horvaćanskom, trebao teleportirati sa kraja staze u Selskoj cesti na kolnik, a zatim, valjda gurajući bicikl doći do početka staze (kojih 10-15 metara dalje) u Horvaćanskoj cesti, zatim se voziti 50-tak metara stazom uz zgradu, potom se ponovo teleportirati na kolnik, zatim opet teleportacijom ili guranjem doći 30-tak metara dalje do slijedećeg početka staze da bi se onda mogao voziti slijedećih 50-tak metara bic. stazom do Srednjaka. Posve besmisleno, zar ne? Kao alternativa tom bezumlju biciklistička staza se mogla jednostavno spojiti s kraja na kraj - ako možda projektan i izvođač i nisu htjeli ili imali dozvolu spajati stazu na krajevima, mogli su je bar spojiti unutar te svoje obnovljene dionice ... ali ne, to nije učinjeno. Drugi besmisleni detalj je vođenje biciklističke staze po pločniku uz zgradu u Horvaćanskoj gdje je sada trgovina "Bille". Pločnik je tamo uzak i biciklistička staza tamo bespotrebno oduzima mjesto pješacima, jer bi se ona mogla mirne duše provesti po kolniku parkirališta gdje mjesta ima više nego dovoljno. Pogotovo je kritičan izlazak iz "Bille" gdje je staza ucrtana na manje od metra od samog ulaza/izlaza. Eto, umjesto da se Zagreb riješi jednog lošeg rješenja na biciklističkim stazama, sada je ono samo dodatno "potvrđeno" .... šteta! (na kraju, eto ipak jedne malecke koristi od radova - napokon je spušten rubnjak na prelasku preko parkirališta što je odavna bio veliki problem kojeg su nepoznati autori rješavali hrpicama betona uz rubnjak kako bi omogućili manje stresan prelazak preko tada visokog rubnjaka ...) Pogled od Selske ceste. Uočite široko parkiralište ispred zgrade koje bi bez problema podnijelo i biciklističku stazu koja tad ne bi "gušila" pločnik. Snimio: Vanja Preusko! Snimio: Vanja Rubnjak je napokon spušten, ali je početak staze stavljen nepotrebno daleko ... i, zapravo, zašto je staza uopće prekidana? Snimio: Vanja Dio prema Srednjacima je ispeglan ... Snimio: Vanja ... ali, staza ponovo slijepo završava prije raskršća. Biciklistu dragi, sjaši, guraj, opet zajaši ... i tako dvadesetak puta na cca 5 km staze uz Horvaćansku cestu/Matetićevu ulicu ... Nisam mjerio, ali siguran sam da to "sjeckanje" produžava vrijeme vožnje za skoro pa duplo. Tko bi se zapravo htio voziti po takvoj stazi slijedeći zakonske propise? A nije da zaista postoje neki stvarni problemi zbog kojih spajanje nije moguće ... Snimio: Vanja Oznake: bicikl, trešnjevka, Horvaćanska cesta, pločnik |
... prema jugu!Horvaćanska cesta, u blizini potoka Črnomerca. Snimio: Vanja Doba je godine kada, čini se, svi putevi vode prema jugu. Nekada se putovalo vlakom prema jugu (bilo ponoćnim bilo dnevnim), prema jugu se ljeti čak i šetalo, no sada se svi prijužuju na četiri kotača, pa tako i Ona sa fotke ... nadam se da ju čeka ugodno ljeto, a to želim i svima vama. Od sutra odoh i ja na godišnji (dio prvi), no, za razliku od većine vas, moja obitelj i ja ćemo malkice prema sjeveru ... Ugodno vam gradsko, morsko ili planinsko ljeto i svratite i tokom slijedećih tjedana do bloga - tokom posljednjih tjedana sam napunio špajzu sa većim brojem zaniljivih gradskih štikleca i pričica tako da ću i tokom odmora tu i tamo nabaciti koju i na blog. Oznake: vlakom prema jugu, Horvaćanska cesta, Trešnjevke |
Danas, hladnoći usprkos, zajahasmo bicikle naše ...
Kao što već jučer najavih, danas je bio čuveni "Winter Bike To Work Day", kojim se promovira upotreba bicikla za svakodnevne aktivnosti i zimi. Koliko sam čuo, dosta je biciklista bilo po gradu, a evo i mojih zapažanja!
Prije svega, dan je započeo prilično friško: službeni podatak za meteorološku postaju Grič je bio -2, Maksimir je bio -3, a za Pleso -6 ... a moj osobni osjećaj je bio tu negdje oko -5 ili -6, jer je zbilja naveliko štipalo za sve otvorene dijelove tijela. No, ja sam se zakrabuljio koliko sam god mogao i već za 15-tak minuta mi je bilo itekako vruće. Do firme u blizini Trešnjevačkog placa sam sveukupno sreo 26 biciklista, a na parkiralištu kod firme sam oko pauze za ručak nabrojao cca 30-40 bicikla razasutih po raznim vanjskim i unutarnjim parkiralištima - nije loše za tako svjež dan! Nadam se da će nam slijedeći dani pružiti još ugodnog vremena za bicikliranje! Kratka pauza na tržnici Prečko za kruh i pecivo. Snimio: Vanja Na mostu preko potoka Vrpačaka uz Horvaćansku cestu. Snimio: Vanja Malko naslikavanja na uglu Zagrebačke avenije i Selske ceste. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Oznake: bicikl, Zima, trešnjevka, Selska cesta, Horvaćanska cesta |
Plavuše se bolje zabavljaju ...
... u životu možda i nije tako , ali u ovom izlogu je to očigledno!
Trgovina Lisce na ćošku Horvaćanske i Selske ceste. Snimio: Vanja Oznake: Lisca, plavuše, crnke, Horvaćanska cesta, Selska cesta, trešnjevka, reklame |
Ljepota trave ...
... u gradskom ambijentu.
Kolnik Horvaćanske ceste kod Ulice Hrvatskog sokola. Snimio: Vanja Biciklistička staza uz Zagrebačku aveniju nedaleko nadvožnjaka kod Selske ceste. Snimio: Vanja Prečko, vrt EkoEkipe Prečko. Snimio: Vanja Prečko, vrt EkoEkipe Prečko. Snimio: Vanja Prečko, vrt EkoEkipe Prečko. Snimio: Vanja Prečko, vrt EkoEkipe Prečko. Snimio: Vanja Oznake: trava, zelenilo, priroda, Zagrebalka avenija, Horvaćanska cesta, ekoekipa Prečko, vrt, trešnjevka |
Druga najstarija osnovna škola na Trešnjevci: Osnovna škola "Horvati"
Da li ste znali da se druga najstarija trešnjevačka osnovna škola uopće ne nalazi u središnjem dijelu Trešnjevke, ne tamo dalekom od centra grada, već na njenom rubu, u nekadašnjem selu Horvati (škola se danas nalazi na samome početku Horvaćanske ceste)? To je škola "Horvati", jedno vrijeme poznata i kao škola "Braća Ribar"!
(najstarija škola na Trešnjevci uopće se nalazi u Rudešu, otvorena je 1895. godine, dakle dvije godine prije ove u Horvatima!) To je škola sa bogatom poviješću i želio bih vam u ovom postu dati bar dio zanimljivih informacija sadržanih na školskoj web stranici ! 07.08.1895. - Izdana je naredba "kraljevske hrvatske-slavonske-dalmatinske vlade" o gradnji seoskih pučkih škola diljem tadašnje Hrvatske. 12.09. 1897. - Te je godine izgrađeno u Hrvatskoj 17 škola, među njima i škola u Zagrebu-Horvatima. Do te su godine djeca iz Savske ceste i sela Horvati pohađala dječačku i djevojačku donjogradsku školu u Samostanskoj ulici (danas Varšavska) odnosno vježbaonicu uz Mušku učiteljsku školu, školu u Krajiškoj ulici i školu u Samostanu sestara milosrdnica. Područje nove škole je bio X. školski kotar, cijela Savska cesta s obje strane od ženske kaznionice i utoka potoka Kuniščaka u Jelenovac (danas Gagarinov put) pa do Savskog mosta i Horvata. Školu je otvorio načelnik grada Zagreba Adolf pl. Mošinski, a učiteljski zbor je sačinjavalo troje učitelja koji su vodili tada četverogodišnju školu sa dvije učionice. Izgled Horvata 1878. godine, prije izgradnje škole. Izvor: Knjižnice grada Zagreba. Izgled Horvata 1898. godine, uočite natpis "Pučka škola" na mjestu škole! Izvor. Knjižnice grada Zagreba. 1901. - Prigrađene su još dvije učionice. 1910. - Prigrađene su još dvije dodatne učionice, ravnateljska pisarnica i kuhinja za podvornika. 1927. - Škola ima 489 učenika u 12 odjela. U travnju se prigrađuju još dvije nove učionice i poprima sadašnji izgled sa 8 učionica. 1930. - Do te godine školu su vodila četiri ravnajuća učitelja: Franjo Dolovčak, Stjepan Rovešnjak, Bartol Tomečak i Franjo Mihaliček. 01.09.1930. - Nakon 33 godine djelovanja škole, ona se dijeli na Državnu narodnu mušku školu i Državnu narodnu žensku školu, a školu su polazili i učenici Više narodne škole. 1937. - Viša narodna škola se više ne spominje. 1941. - Državna narodna muška osnovna škola Davorina Trstenjaka i istoimena ženska škola su ponovo spojene u jednu školu, Državnu mješovitu pučku školu, sa ravnateljem Marijanom Filjkom. Od 20.11.1944. do travnja 1945. - Nastava je prekinuta zbog Drugog svjetskog rata. 1945.-1948. - Škola se više puta reorganizirala i na kraju postaje sedmogodišnja s oko 750 učenika. Radilo se u tri smjene sa oko 50 učenika po odjelu. oko 1950. - U školu se uselila i zubotehnička škola, u turnusu sa nižim razredima. 1953.-1954. - Škola postaje osmogodišnja, zgrada je temeljito uređena i radila je sa 20 odjela. 1957.-1958. - Škola radi u čak četiri smjene. Izgled Horvata 1858. godine. 1960/61 - U školu dolazi novi direktor Boris Vegar koji je u njoj ostao skoro 25 godina i postizao odlične rezultate na mnogim područjima. 19.11.1960. - Škola dobiva ime "Braća Ribar", otvoren je sportski park s asfaltiranim igralištem oko škole su posađeni jablanovi i breze. Škola je imala preko 1000 učenika u 26 odjela i radila je u četiri smjene. 26.10.1964. - Godina velike poplave u kojoj stradava i škola. Iste godine u školu dolaze učenici iz novosagrađenog naselja Srednjaci, škola radi sa 27 odjela u tri smjene. 01.09.1971. - Više od 300 učenika i 10 učitelja odlazi u novu školu na Srednjacima, prelazi se na kabinetsku nastavu, a pokreće se i produženi boravak. 1978.-1979. - U školu se uvodi centralno grijanje. 1982/1983. - Od te školske godine škola radi u dvije smjene. 1984/1985. - Od te školske godine učenici više ne moraju nositi kute. 05.03.1985. - Škola se oprašta od dugogodišnjeg ravnatelja Borisa Vegara koji odlazi za direktora novoosnovane škole Jarun, zamjenjuje ga Zvonimir Slovenc. 1989./1990. - Adaptacija i rekonstrukcija zgrade. 1997. - Proslava 100-godišnjice škole uz posjet tadašnje ministrice Ljiljane Vokić. Što se priča iz školskih dana tiče, čuo sam jednu iz prve ruke (hvala jednoj bivšoj učenici te škole!), iz kasnih 70-tih ... U to doba je u školi radio domar Pavel, vrlo živopisan lik, tad je već bio podosta star, visok, sa ogromnim trbuhom, uvijek u plavoj kuti ... i glasom kao "stric Bedanec" iz Kekeca! Uvijek je ujutro stao pred ulaz i viknuo "Jedna glava, jedna brada!" - to je bio znak da se djeca poslože u redove, po razredima, prije nego će ući. Zahvaljujući fizičkoj pojavi i tom glasu bio je prilično autoritativan, nema da netko ne bi poslušao, a zapravo je bio pravi dobrica! Nekadašnji glavni ulaz u školu. Snimio: Vanja Zanimljiva nekadašnja dvorišna vrata (sada stalno zatvorena). Snimio: Vanja Stari držači zastava. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Sigurnosna ograda ispred škole (sada izvan funkcije, jer je ulaz premješten na stražnju stranu) postavljena još davnih 50-tih ili 60-tih, malo je još takvih u gradu! Snimio: Vanja Stražnja strana zgrade sa igralištem i sadašnjim glavnim ulazom. Snimio: Vanja Oznake: osnovna škola horvati, Horvaćanska cesta |
Iznenadni porast udjela crnogorice na zelenim površinama grada Zagreba
Prava šuma na goleti između Srednjaka i Gajevog!
Horvaćanska cesta kod nebodera u Ulici braće Domany. Snimio: Vanja Oznake: Horvaćanska cesta, Božić |
< | rujan, 2024 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |