Priznati grešku života

20 rujan 2009

Kada je čovjek hrabar? Učestalo razmišljam o tome u zadnje vrijeme. Je li hrabar kada spasi nekoga? Je li hrabar kada učini nešto što drugi nisu? Je li hrabar zato što se oduprijeo nečemu čemu drugi nisu?
Za to može bit hrabar, a može biti jednostavno lud.

Hrabar je čovjek koji se suoči sam sa sobom i svojim greškama u životu. Ne da ih zaboravi. Ne da ih ignorira. Hrabar je ako ih prizna i analizira s ciljem da se ne ponove.

Nakon godinu dana pokušaja zaborava, nakon godinu dana pokušaja ignoriranja, nakon godinu dana pokušaja bježanja i pokušaja negiranja naišla sam na dan kada sam se suočila.

Kada ste mladi, ambiciozni, inteligentni, uzor u društvu, model drugima onda je još teže priznati grešku života. Teško je priznati da si bio žrtva psihopate.

U jednu ruku šok, u drugu ruku olakšanje jer... psihopate imaju jedan jedini cilj - obmanuti osobu. Priznajem da sam pala kao kruška, nasjela kao sobarica i ostala u čudu pitajući se gdje sam ja pogriješila. Koliko je teško priznati da te netko izvrtio oko malog prsta, toliko je olakšanje osjećati da nije greška u meni.

Sada sam sretna da sam svjesna jer mogu krenuti u svoju obranu. Sretna sam da sam svjesna jer ću se drugačije postaviti prema smanjenju štete koja je nastala, a koja uvijek prati iskorištavanje od strane psihopate.

Malo sam više pročitala o psihopatama i neću se više nikad zezati i nekoga u šali nazivati tako. Psihopate su zaista tu, jedan me je izvozao i koliko je god teško lizati rane i krpati štetu, još uvijek sam sretna da sam otvorila oči.

Neću lagati i reći da se ne bojim za svoju sigurnost. Zvuči filmski, ali kada postaneš svjestan svoje stvarnosti tada si spreman na fizički napad, na zvanje policije, na traženje zabrane pristupa, na krađu svoje imovine, na suđenja za traženje svoje pravde i svog života nazad. Kada to postane svakodnevnica, život mijenja dimenziju. Ali opet, bolje saznati i boriti se, nego biti u blizini psihopate, koliko god on drag i pristojan i slatkorječiv bio dok je sve po njegovom.

E pa, dragi moj, biti će po mom, bez obzira na cijenu.

<< Arhiva >>