Pazi – pubertet!
S. Fabijanić i D. Sinožić Vidić
Izdavač: Školska knjiga 2008.
Ne kažnjavajući nasilje, pokazujemo djeci da se ono smije činiti.
Tijekom poučavanja, neki nastavnici u radu s učenicima uglavnom primjenjuju tradicionalističku paradigmu. To znači da nastavne sadržaje prenose učenicima direktnim poučavanje, odnosno predavanje ex cathedra. Pri tome je nastavnih izvor svih dobivenih informacija, on je jedini kreator procesa poučavanja. Događa se da nastavnik svoj autoritet temelji na moći, odnosno strahu koji se razvija u učenika. Prenošenje znanja (činjenica i pojmova) mladima najvažnija je komponenta djelovanja takva nastavnika, bez provjere kolika su ta znanja učenika upotrebljiva i razumljiva. U takvom odnosu nastavnik zapravo ne komunicira s učenicima. Komunikacija se svodi na jednosmjerno prenošenje znanja od nastavnika na učenika i na jednosmjernu reprodukciju tih znanja od učenika. U takvim okolnostima teško se prepoznaju problemi učenika i pokazuje se malo razumijevanja za njihovo rješavanje.
U suvremenoj nastavi naglašava se poučavanje životno važnih vještina. To zahtijeva promjenu u načinu prenošenja informacija. Najvažnija je kvalitetna komunikacija na razini nastavnik – učenik, uz uključivanje roditelja kada god je to moguće. Nova paradigma poučavanja podrazumijeva naučiti učenike učiti, misliti, sudjelovati, naći informaciju, primjenjivati znanja, donositi odluke, stjecati vještine, usvajati pozitivne stavove. Pri tome se autoritet nastavnika u odnosu na učenika temelji na uzajamnom poštovanju i uvažavanju. Nastavnici, ali i učenici su aktivni i dijele odgovornost tijekom cijelog procesa obrazovanja. Učinci su koje postižemo primjenom nove paradigme poučavanja smanjeni zahtjevi za pamćenjem činjenica i pojmova te povećan zahtjev na usvajanju umijeća, životnih vještina i kompetencija. Težište se stavlja na 'ono što će učenik raditi na nastavnom satu', a ne na ono što će mehanički upamtiti. Takav način poučavanja pomaže učenicima lakše svladati životne teškoće i brže usvajanje životnih stilova.
Dajte učenicima kratke i jasne upute što trebaju raditi. Zadatak im je da napišu tri osobine odraslih koje im se sviđaju i zbog kojih žele što prije odrasti i tri osobine odraslih koje im se ne sviđaju ili ih se boje.
U odrastanju je važno naučiti kako uskladiti različite dijelove života – ono što želiš za sebe (izlazak s prijateljima, gledanje televizije, igranje na kompjutoru), s onim što od tebe traži i očekuje tvoja obitelj (redoviti obroci, uredna soba, posjeti rodbini) i onim što moraš učiniti (samo otići u školu, napisati domaće zadaće).
Oznake: Osobno
11.08.2017. u 13:39 | 0 Komentara | Print | # | ^