POSVETA ŠATORA SASTANKA
......................................................................................................................................................................................................
Bog mu se javi s novim uputama, da bi stvari dobro poredao Točno mu kaza gdje u Šatoru sastanka treba što stajati Gdje što, što ispred, što iza, što će koja zavjesa odvajati Nakon posvete stvari trebao je Arona i sinove mu vodom oprati Staviti na njih posvećenu odjeću, jer će sada svećenici postati Mojsije je imao zadatak da ih pomaže i za tu službu posveti ''u vječno svećenstvo'', da ih se svaki naraštaj kao svećenika sjeti Kako mu je Jahve naredio, sve je tako i učinio. Prvoga dana prvoga mjeseca Prebivalište je podignuo. Rasporedi sve kako Bog želi, a ne po želji srca svoga, I Šator i dvorište. I tako bi dovršeno Prebivalište za Boga A onda oblak prekri Šator sastanka, taj znak da je tu, i slava Jahvina ispuni Prebivalište, tu zemlju svetu Dok je oblak nad Šatorom bio nitko nije mogao ulaziti A i na put bi krenuli kad oblak ode; na to su trebali paziti A oblak po noći bio bi drugčiji, nije bio sličan tomu Noću bi u njem bila vatra vidljiva svemu domu Izraelovu ... Posveti i naša mjesta molitve, Oče, posveti nas! Neka to budu mjesta gdje dolazimo tražiti Spas Posveti naše crkve pa nek u njima ljudi Tebe traže Neka znaju da ih čekaš, nek sakramenti ih snaže Posveti i kuće naše, i u njima sve one koji mole Neka članovi obitelji naših Tebe sve više vole Poredaj prema svojoj želji i obaveze u našem životu Neka sve bude na Tvoju slavu, za Tvoju Dobrotu Posveti srca naša, pa da se u njima Ti veseliš Nek i tamo raspored bude – samo kako Ti želiš Ti budi na početku i sve po Tvojoj volji neka bude Pa redaj u srcima našim drage i manje drage ljude ... Slava Tebi, Bože naš ... Oče, Sine, i Duše Sveti ... Trojstvo a jedan Bože, djecu svoju Ti posveti! Marijo, Majko, budi nama stup od svjetla I po noći i po danu Vodi nas kroz suznu dolinu, u Zemlju Obećanu ... |
ZAVRŠETAK RADOVA I PREGLEDAVANJE UČINJENOG (Ispit savjesti)
..................................................................................................................................................................................................................
Rekoše dvojica Mojsiju, a onda prestanu sa skupljanjem tad Svako jutro ljudi su donosili, pa sad bi vrijeme da ih zaustave Te se nakupilo i više nego dovoljno da se sve stvari naprave Upute za rad Mojsije je već dobio od Boga, sa Neba A sada radnicima kazuje kako što napraviti treba Po uputama tim radili su sve što im je naređeno A na kraju donesoše Mojsiju, sve tako sređeno On je stvari pregledavao da utvrdi je li u redu bilo Jel sve onako kako je Bog rekao, je li njemu milo Kovčeg i ruho i sve ostale stvari preda nj su stavili Mojsije pregleda pa ih blagoslovi jer su dobro napravili! ... Cijeli naš dan je ko prikupljanje blagoslovne građe A nitko od nas valjda ne bi htio da ga prokletstvo snađe Samo ono što On blagoslovit može – radit se isplati Samo ono na što On svoj Očinski pogled rado svrati ... Bog bi želio da mu na kraju dana svoje brige kazivamo Da mu govorimo o svom danu i sve prikazivamo Bog bi rado s nama pregledavao i detalje Dok nas drugi duh odvlači i u buku šalje I tako pregledavanje – što se ispit savjesti zove Ostavimo po strani, za neke prilike nove Ono što nismo učinili dobro – ostavljamo tako Možda mali grijeh, al možda nekog vrijeđa jako I ne radi se tek o tom jesmo li uvrijedili koga? Radi se o tom: Jesmo li (pri tom) uvrijedili i Boga? Ne radi se ni o tom da cilj bude: 'greške ne praviti' Već dal se iz ljubavi prema Bogu želim popraviti? Ne radi se o tom da greške ne bi radit smjeli Nego o tom 'Što bi Bog htio, a što bi mi htjeli?' Ako je Bog Mojsiju i za svijećnjake detalje propisao Zar je manje važno kako je danas u nama disao? Ne radi se o tom da se u zabludu upasti ne smije Već imam li Ga hrabrosti pitati – da mi istinu otkrije. Ne radi se o tom da ako griješim – kazna me stiže Nego da ubuduće Njegovom Očinskom srcu - budem bliže. ... Ne daj Bože, Oče, da se na kraju dana Tebi ne obratimo Ne daj da spavamo prije nego k Tebi misli svratimo Neka Tebi govorimo što je bilo dobro i loše u našem danu Tebi, koji i nas i detalje našeg života imaš na svom dlanu. http://poezijaizlazak.blog.hr/ |
PRILOZI ZA SVETIŠTE I RADOVI
..................................................................................................................................................................................................................
A sedmoga da ni vatre ne lože posred svoga stana Taj dan neka bude dan potpunoga počinka, dan svet A tko to taj dan ne bi poštivao - kaznom bi bio proklet ... Mojsije im dalje kaza da plemenita srca priloge daju A neka dođu i oni daroviti, koji vješto raditi znaju Prilozi su mogli biti razni, od zlata do tamjana za kaditi A nabroji im i sve što su vješte ruke trebale izraditi Kad to sve reče, Izraelska zajednica se od njega povuče A onda su nosili za Šator priloge - kako koga srce vuče Pridonosili su svatko na svoj način i poslom ako mogu A priloge su davali i sve radili od srca i na čast Bogu Potom Mojsije reče da je Besalela i Oholiabu, njih dva Po imenu Bog poziva, jer njima i posebne darove da Za razne su stvari bili umješni, znali su raditi i poučavati Pa im zato Bog odluči, kod gradnje, posebne zadatke davati ... Vidimo kako je za gradnju Šatora - Bog pozivao vrsne ljude Bog im je dao umjeće pa su radili da na slavu Božju bude Uistinu, ljudi koji umiju ovo il ono – nisu sami vlasnici dara I što bi vrijedilo umijeće ako čovjek za druge bogove stvara? Za boga satkanog od novčanica, za nekoliko ljudskih priznanja Za boga uspjeha i karijere, za pohvale zbog takvog znanja...? A Bog živi, Bog pravi, Bog od kojeg svaki dar dolazi i sve daje Gleda kako ga daroviti izdaju, pa ipak... ljubit ih ne prestaje Bilo je tako normalno da ljudi za Božje svetište prilog daju A i danas ima onih duša što se u korist crkve odreći znaju Mnoge su naše crkve porušene ratom, pa su opet građene Da opet okupe na molitvu svom Bogu ljude ratom ojađene Crkva – to sveto mjesto – za slavlje sakramenata služi Mjesto gdje se čovjek nedjeljom s Bogom svojim druži Bogu hvala, negdje se može i običnog dana na misu ići jer i običnog dana Bog bi htio k nama na sa oltara prići A što su crkve nego mjesta gdje Bog želi doći k nama iako bi ih neki poistovjetili sa socijalnim ustanovama Istina, kršćani ne mogu zaobići siromahu u bijedi Al davanje stvari bez davanja Boga – koliko vrijedi? Isus je to, u siromahu, vjera nam kaže, pa tad Njemu pomažemo No ako kažemo da ljudima hrana treba više od Boga – lažemo... Kad je Isus umnožio kruh, vidio je kako se svijet oko njega mota ''Tražite me jer ste se nasitili, '' reče, ali ''Ja sam KRUH ŽIVOTA!'' Bože sveti, Bože Stvoritelju svih naših udova i dara Daj da kršćanin svaki za Dobro živi i dobro stvara Blagoslov daj prilozima za Dobro, radu ruku i znoju A sav trud nek bude na korist drugima i slavu Tvoju |
NA PUTU U OBEĆANU ZEMLJU
.....................................................................................................................................................................................................................
Tad reče Mojsiju: "Idi! Putuj odavde, U zemlju koju sam davno obećao praocima Abrahamu, Izaku, Jakovu i njihovim potomcima Pred tobom ću poslati anđela i narodi će pobjeći Da se naselite u zemlji gdje će med i mlijeko teći Ja s vama neću poći, jer ste narod tvrde šije, što nema strah Kad bih s vama išao, sam na čas, pretvorio bih vas u prah Stoga, skinite svoj nakit, ne nosite ni grama, A ja ću još vidjeti što ću učiniti s vama ... I tako narod od Sinaja dalje nakita nosio nije Al još gore, Bog nije htio biti s njima kao prije Šator sastanka Mojsije ode dalje od naroda razapet Pa nije, ko prije, među njima boravio Bog presvet I ako je tko htio za što moliti mogao je tamo prići Al k Šatoru sastanka je sad trebalo izvan tabora ići Narod je gledao za Mojsijem kad bi Šatoru išao Jer kad bi on ušao i stup od oblaka bi na vrata sišao Sa strahopoštovanjem su gledali oblak koji se tu stvarao I stajao na ulazu dok bi Mojsije s Bogom razgovarao I narod je kod svojih šatora molio u tim svetim satima Klanjajuć se duboko gledajuć onaj oblak na vratima Mojsije reče Bogu; Ako uživam blagonaklonost Tvoju Objavi mi svoje putove, objavi mi volju svetu svoju Ja ću osobno s tobom poći, reče mu Bog, i to Mojsiju godi No Bogu kaza: Ako ti ne pođeš sa nama onda nas i ne izvodi! Jer kako će se inače razlikovati Tvoj od ostalih naroda Već po tome što si Ti s nama, što si Ti posred ovog roda "I ovo što si zatražio, učinit ću", - obećanje Bog dodaje Ti uživaš moju blagonaklonost, jer te po imenu poznajem." "Pokaži mi svoju slavu", zamoli Mojsije Boga. -Ali ti, kaza Bog, ne možeš živ biti a vidjet lica moga Zato ću dopustiti da pred Tobom sav moj sjaj prođe Stani u pukotinu pećine, da te zaklonim rukom kad dođe Tek kad prođem maknut ću ruku pa ćeš gledat smjeti No lice moje ne možeš gledati, samo ćeš me s leđa vidjeti Poslije toga Bog obnavljat savez s narodom poče Te reče Mojsiju da iskleše, ko prijašnje, dvije ploče A ja ću opet na ploče napisati riječi – da ih znaju ljudi Budi gotov do jutra, pa s pločama dođi i sam budi Mojsije rano ujutro krene na brdo, poslušan Božjem glasu A na brdo nitko drugi nije smio, pa ni životinje što pasu Kad se Mojsije pope zazva: 'Jahve'!, to ime Božje slavno A On mu se javi u liku oblaka i potvrdi ime što objavi davno: ''Jahve, Jahve, Bog milosrdan i milostiv na srdžbu spor Bogat ljubavlju i vjernošću ... (slušao je Mojsije taj govor) iskazuje milost tisućama, podnosi opačinu, (Bog dalje javlja) podnosi grijeh i prijestup, ali krivca nekažnjena ne ostavlja ... nego kažnjava opačinu otaca na djeci – (nasljednicima gena...) čak na unučadi do trećega i četvrtog koljena." Mojsije pade na zemlju i pokloni se, srce mu se slama Dok je preklinjao Boga govoreći: Molim Te, pođi s nama! Grijehe narodu oprosti, premda je to narod tvrde šije Ako sam Tvoju Blagonaklonost stekao, nek mi se ne krije! Oprosti nam opačine naše, primi nas za svoju baštinu... Preklinjaše Mojsije Boga, i molitva ta se snažno Bogu vinu Dobro! Odgovori mu Bog i reče da sklapa savez s njima A da je On Bog njihov, čudima će pokazati pred svima, Oni koji te okružuju vidjet će da ću učiniti strašne stvari: Nek vaše srce pred tim pukom za njihove bogove ne mari Porušite njihove stupove, te kipove njihove - ruši s nogu Jer Ja sam Bog Tvoj i ne smiješ se klanjat drugom Bogu Ta Jahve - ime mu je Ljubomorni - Bog je ljubomoran. To reče, jer ne bi da zbog poganstva na kaznu bude primoran ... Ne pravi saveza sa stanovnicima onim, bilo kojim Pogani su to, bludnosti se odaju sa bogovima svojim, Ako te budu pozivali da s njima jedeš žrtve prinesene Ne idi k njima, nit uzimajte njihove djevojke sebi za žene Ne pravi sebi livenih bogova! - naredba je znana Drži Blagdan beskvasnoga kruha i slavi ga sedam dana U Abibu mjesecu - sedam dana beskvasan kruh jedi Jer to je mjesec kad vas moja ruka iz Egipta oslobodi Svako prvorođenče materinjeg krila meni pripada: svako muško od žene, ali i svaki prvenac tvoga stada. Svi prvorođenci od vaših sinova trebaju se otkupiti I stoga, nitko preda me praznih ruku ne smije stupiti Šest dana radi, a sedmoga od poslova odustani, Iako je doba oranja ili vrijeme žetve, s poslom stani I blagdane im kaza svetkovati, kako Njegove riječi kažu I muškarcima naredi da se tri put u godini pred njim pokažu To pokazivanje je bilo za to da ih Bog od neprijatelja štiti Da proširi njihove međe, On će ispred njih ići i moćan biti I još Mojsiju pojedinosti reče o žrtvi i na pisanje ga obaveza Jer te su riječi, kaza Bog - temelji Božjeg i Izraelskog saveza Mojsije ostade ondje s Jahvom četrdeset dana i četrdeset noći. Niti je kruha jeo niti je vode pio, ne misleći kad će natrag poći Tada je na ploče ispisao riječi Saveza - Deset zapovijedi A zakon je to Božji i nama, Božja Riječ koja i za nas vrijedi Napokon Mojsije, u iščekivanju naroda, sa Sinaja siđe i noseći u rukama ploče Svjedočanstva narodu priđe Nije ni znao da mu lice svijetli, a narod se tomu čudio Pa se ni Aron, niti itko iz naroda prići k njemu nije usudio Zbog razgovora s Bogom na Mojsijevu licu svjetlo sine A neki mu priđu tek kad ih pozva - Arona i starješine O svemu što ču, Mojsije tad narodu govoriti krenu A kad završi govor, preko lica svog stavi koprenu Kad bi izlazio da Izraelcima kaže što mu je naredio Bog, Izraelci bi vidjeli kako svjetlost izbija iz lica tog Zbog svjetlosti one, Mojsije bi koprenu na lice navukao A onda bi je opet, u Šatoru pred Bogom, sa lica svog svukao ... I mi smo na putu u Zemlju Obećanu, u raj I znamo, u vjeri, kad umremo - da to nije kraj Za vječni život Bog nas stvori, ne za zemlju tek U ljubavi Očinskoj je želio da živimo zauvijek. ... Znamo da nas na putu do tamo i križ prati Al bez njeg spasa nema, blago onom tko shvati. Isus svojim učenicima nije obećao put bez muke Al On daje i odmor za umorne noge i umorne ruke ... Ako nevolje dopušta On nam može i pomoći I ne da da kušani budemo iznad naše moći Pitanje je samo dal njega za pomoć tražimo I dal molitvom Bogu srce svoje snažimo... ... Bože, ti znaš sve nevolje koje jesu i koje će biti Nedaj nam se tada od Tvog srca sumnjom udaljiti Nek Tebi na slavu bude sve što pripuštaš da bude i ono što ne razumijemo sada, neke prilike ni ljude... ... Marijo Majko, Ti nas vodi na putu prema Tamo Uči nas što je bolje, jer mi sami često ni ne znamo Duše Sveti, budi naš Tješitelj i Branitelj od zloga Da sretno prispijemo pred lice Oca svoga ... |
KLANJANJE ZLATNOM TELETU (Mojsije zagovara za narod)
Narod koji je dugo čekao da Mojsije siđe Bio je nestrpljiv, pa dobi ideju da Aronu priđe s molbom da im on načini lik boga, kako bilo Jer ko zna, rekoše, što se s Mojsijem dogodilo A Aron pristade na njihova nagovaranja Ne poboja se živog Boga ni njegova karanja naredi da zlata donesu, pa da učini kako žele u kalup je kovinu salio i napravi zlatno tele I još naredi Aron, koji je nad njima imao vlast, Nek se tu okupe sutra, na svečanost, Jahvi u čast Postavio je i žrtvenik da na nj žrtve stavljaju Jeli su i pili, a onda ustali da se zabavljaju Reče Bog Mojsiju – ''Požuri se dolje!'' Narod tvoj udaljio se od moje Volje Krenuo je naopako, zašli su s puta moga Eno su napravili zlatno tele sebi za boga Žrtve mu prinose i pred njim su ničice pali Pred teletom su pali i njemu su slavu dali Vidim ja dobro da je narod ovaj tvrde šije Pusti sada da se gnjev moj nad njima razbije Od tebe ću onda razviti narod veliki, reče Bog Ali Mojsije ga molio da ne uništava naroda svog Čemu da gnjevom plamtiš na narod kojeg si spasio Zašto da Egipćani reknu: eno im je živote ugasio Smiri svoj gnjev i ljutinu, Bože, odustani od toga Sjeti se Abrahama, Izaka i Izraela – sluge svoga Sjeti se obećanja koja si Abrahamu o potomstvu dao Sjeti se zemlje u koju si svoj narod dovesti obećao... I zbog Mojsijeva zagovora, što zbog naroda tako žali Odustane Bog od namjere da nesreću na narod svali Mojsije uze ploče, Božje djelo, ispisane s obje strane I siđe polako s brda k narodu, pa u čudu pred njima stane Kad vidje to tele i igru, silan gnjev ga uhvati i oblije Te ploče u rukama podigne u ljutnji pa ih razbi, obje Pograbi tele koje bijahu napravili, baci posred vatre Pred narodom to oganj uništi i u prah satre "Što ti je ovaj puk učinio", Mojsije se bratu žalio Što je učinio, "da si tako velik grijeh na nj svalio?" "Neka se moj gospodar ne srdi''– odgovara on "Sam dobro znaš kako je ovaj narod na zlo sklon. Rekoše mi: 'Napravi nam boga da nas prati Jer tko zna što je s Mojsijem, možda se i ne vrati Zato sam naredio tko ima zlata da skine Pa u vatru bacih te iziđe ovo tele od kovine... Kad Mojsije vidje razuzdanost i grijeh u koji su pali htio je znati koji su se od njih idolopoklonici zvali Zato glasno reče: Tko je za Jahvu neka priđe! I zametnu se boj, tri tisuće ih u Podzemlje siđe Težak ste grijeh učinili – sutradan im reče na to No možda vam Bog oprosti, idem moliti za to I molio je da im Bog oprosti, da im krivnju ne piše a ako neće, da i njega iz svoje knjige izbriše! "Onoga koji je protiv mene sagriješio tad izbrisat ću iz svoje knjige. (Reče Bog) Nego, idi sad! Povedi narod kamo sam ti rekao da pođeš Anđeo će moj pred tobom ići, da sigurno dođeš! ... Gnjev se Božji zbog teleta onog nije bio stišao Pa je On ipak kaznom pomora među krivce sišao... ******** Bože, kako si se razljutio tada što te narod ostavio Nakon tolikih čuda, sam je sebi nekog boga napravio Bože, zar se ne ljutiš danas kad razuzdanosti gledaš I danas te ostavljaju... a ti ih trpiš, i kazni ih ne daš A nije li to zato što narodu još želiš priliku dati Da se obrati, da Tebe voli, da se srcem Tebi vrati? Bože, Oče naš, kako ti to trpiš teško je shvatiti Dok kao Otac žarko želiš svu djecu sebi vratiti 'Pusti post, pusti molitvu na brdu, i čovjeka tog!' - I danas bi rekli mnogi – 'Ovdje i sad - neka bude bog!': I bilo bi tako! Jelo, fotelja, novac, stan,... Stvaranje. I živi za prolaznost, pozlaćenu grijehom, ... Varanje. Ima ih kojima je posve nebitno da si Ti - Autor života Bore se oštro protiv zakona Tvojih i nije ih sramota Tu stvaranja nema gdje se širi kultura grijeha i smrti U paklenom plesu, čovjek se danas i oko vraga vrti. A Ti sve to i dalje gledaš, makar se čini da Te nema.. Za Život si nas stvorio... Zar je moguće da drijemaš? Nije moguće, jer bi to bilo suprotno Tvojoj dobroti I nije Ti svejedno u što će se pretvoriti svi ti životi... Ti, kao Bog, imao bi pravo i kaznit ljudski rod Jer Tvoj je čovjek, ko što je Tvoj i nebeski svod Dokle ćeš puštati da Te čovjek u rezervi nekoj drži (Kad mu zatreba...), a da nisi Ti - srž čovjekove srži Bože dragi, Oče naš, čuvaj naša srca u Srcu svom da Tvoja volja bude nam važna - ko hrana il dom Tvoje očinsko oko što nam nama budno bdije Nek ne vidi razloga da nad nama svoje suze lije O daj da se uvijek samo Tebi, jedinom Bogu klanjamo Da Ti u svom danu važno mjesto u molitvi poklanjamo Daj nam držat Tvoje svete zapovijedi, iz ljubavi ponajviše, A naša krsna obećanja u srcima našim nek ništa ne izbriše... |
(NE)PRIKLADNA PONAŠANJA U CRKVI, NA MISI ...
-............................................................................................................................................................................................................
tu odlazimo vjerujući da Ga možemo susresti živa Žrtve starog zavjeta zamjenjuje misa - žrtva posve nova i nema molitve koja je toliko vrijedna kao molitva ova ... Na Veliki četvrtak, prije nego je predan smrtnim bolima 'Ovo činite meni na spomen' – Isus reče apostolima ... Bila je to prva sveta misa, na kojoj je čak i Juda bio I on je zalogaj jeo, al se u smrtnom grijehu pričestio ... Nije onda čudo da i danas na misi ima onih što ga izdaju Što ne mare za muku Isusovu, samo za korist novca znaju I ako je Juda onaj za kog se može reći da je 'prodana duša' Koliko ih je? I zašto su odlučili radije Zlo nego Dobro slušat? ... I kako je Isusu s oltara gledat sve one koji u svetište ulaze Čini se kod nekih poklonstva nema, i ko u kazalište dolaze Osvrću se gledajuć tko je došao, tko kasni, tko gdje sjedi Kao da predstava, a ne najsvetiji čin na svijetu – slijedi ... A i svi mi zapravo vrlo malo znamo što se tu uistinu zbiva Što se to događa? Što to otajstvo - prisutno na oltaru - skriva? Previše se služimo vanjskim vidom umjesto nutarnjim očima Pa ni naš razum ne shvaća koga to zapravo u pričesti prima... ... Zar je moguće da se stvarno Isus nalazi u tom kruhu bijelom Zar je moguće da se živi Bog krije pod tim tajnim velom? Bogu ništa nije nemoguće. Tako ni to. Tako ni druga čuda Ako je uskrsnuti mogao ni za ovo mu ne treba više truda... ... No, da li naše misli na misi te svete istine u sebi probude Jesmo li uistinu sudionici, kako Bog želi, ili promatramo ljude? Sveta misa je molitva tako važna i naša nakana je tako bitna Da ispitati je treba, uistinu, nije stvar sporedna ni sitna... ... Dal zbog krivih nakana neku klupu ili mjesto u crkvi biram? Dolazim li na misu samo zato jer tu čitam, pjevam ili sviram? Dolazim li tek radi tradicije il pokazati drugima novu odjeću? Dolazim li samo popričati s nekim il sudjelovat u nekom vijeću? ... Ako sam na najzadnjem mjestu jel to čin moje ponizne volje? Ako li među prvima jel to zato da u molitvi sudjelujem bolje? Jesam li od onih što su na misu došli skrivena kamera biti? Jesam li od onih što žele sresti nekog i vijesti nove osluhnuti? ... Isus je, znamo, izabrao križ za svoj kraljevski prijesto' A u Crkvi se ljudi ponekad bore za ovo il ono mjesto Vidimo ponekad da se mlađi starijima teško ustaju I odmah na početku same mise oni se već nadaju kraju ... Pružite znak mira...! –čujemo; a kako će mir dati tko mira nema ako tamo, par koraka preko praga, ogovaranja i spletke sprema I kako je moguće, pitamo se, da i tu ima ljudi koji izdajnički dišu, da ih ima koji su otpali od Boga, makar su tu, makar o njemu pišu? .. . Oprosti svima nama Bože što na misi nismo sabrani bolje Oprosti ako se u to sveto vrijeme udaljavamo od Tvoje volje I nedaj da jedni druge zbog njihovih krivih nakana sudimo Već nam daj da u sebi dublju želju za otajstvima probudimo ... Kad bi te barem mogli zazivati kao jedno srce i jedna duša, Da i duša koja je daleko dođe natrag i Ljubav tvoju kuša Kad bi Te barem mogli slavit složno i voljet se ko braća Al slobodna volja je tako moćna, i zato teška ta tvoja zadaća ... |
Posljednje upute za svetište
Za paljenje tamjana trebalo je načiniti jedan žrtvenik isto Od bagremova drva obložena zlatom, a odozgo zlato čisto Motke za nošenje su od drva, a zlatom su imale obložene biti Pred kovčegom, u šatoru, pred zavjesom trebalo ga postaviti Pola šekela - kao prinos Jahvi od Izraelaca davao je svatko kao otkup za se, bio bogat ili siromašan davalo se jednako Novac je bio za potrebe šatora sastanka, ni za što drugo A davali su to da ih Bog milostiv bude i da ih se sjeća dugo I umivaonik je trebalo napraviti da se prije službe može prati I ruke i noge svećenik bi oprao prije nego ide Bogu hvalu dati Ta uredba što je Bog preko Mojsija za Arona i sinove mu daje Bila je od životne važnosti i njih i za sve buduće naraštaje Ulje za pomazanje pravilo se od ulja maslinova i lovorika A onda i druge mirodije: smirna, cimet i mirisna trstika Samo sa svećenike, za šator, i stvari u njemu to je spravljeno Za nikog svjetovnog takvo se ulje nije radilo niti na nj stavljeno Sve što se dotakne posvećenih stvari i samo je sveto bivalo Baš takvo uljem se i kasnije, od koljena do koljena, pomazivalo Miomirisni kad od tamjana i mirodija isto Bog reče kako da se radi Te da i to ko svetinju čuva, za Jahvu, a ne da tko sebi napravi i kadi ... Danas se reklamne kreme i mirisi i koješta drugo više cijeni Nego li sveto ulje, sakramenti i svećenici Bogu posvećeni Svijet nas uči da su važne stvari koje su za pomlađivanje Nutrina nije tako bitna, važno je tek vanjsko sređivanje Daj nam Bože sve više poštivanja za ono što je sveto Jer ono što je prolazno ionako će nam bit oteto Daj nam dolično ponašanje za mjesto gdje Ti jesi Nek nas poniznost pred Tobom više nego nakit resi ..... Bog reče Mojsiju i ime čovjeka što Besalel se zove A njega je On obdario da radit zna razne poslove Tog čovjeka Božjim Duhom napunjena trebao je zvati Jer mnoge zapovjeđene stvari on će lijepo radit znati Umješnost, razumijevanje i sposobnost Bog mu dade A spomenu mu ime i drugog koji slične darove imade I ostalih je ljudi bilo obdarenih, vještih, Bog je tako uredio Kako bi se moglo napraviti sve što je Bog za šator naredio Bog mu još reče neka subotom počinka daju svomu trudu I da je On taj koji ih posvećivati želi, neka svjesni budu Šest dana neka se rade poslovi, tako biti mora, A sedmoga nek bude dan posvemašnjeg odmora Ako bi netko subotom radio trebao se iz naroda odstraniti I ako bi netko oskvrnuo subotu teškom kaznom se imao raniti To je dan odmora i dan Bogu posvećen, valja ga poštivati I da ga uvijek drže ko vječni savez Bog će od naroda očekivati Taj dan je, znak između Izraelaca i Boga, On ga je nadahnuo Jer i On je svijet stvarao šest dana, a sedmog dana odahnuo Na kraju razgovora, Bog dade Svjedočanstvo za sve dane: Kamene ploče sa zapovijedima, Božjim prstom ispisane .... Kad Bog nešto zacrta onda i ljude za svoj plan nađe Kad On nešto želi ne nedostaje mu ni ljudi ni građe Ipak u naše vrijeme svašta se umjetnošću naziva Pa i mnogo toga nevrijednog se umjetnošću prikaziva Ako je Bog ljudima dao ruke vješte i umjetnički dar To onda nije posve njihovo vlasništvo i osobna stvar Na Dobro usmjereno i ti dari mogu drugima služiti I ti dari mogu Svjedočanstvo i odsjaj ljetote pružiti Bog koji dare daje, jednako tako može ih uzeti A samo za Dobro nam ih daje naš Stvoritelj sveti Pazimo stoga da ti dari budu usmjereni prema Njemu I da Njemu ugodimo, što god radimo. U svemu. Na slavu Njegovu neće biti ako radimo i u dan sveti Jer ga za odmor dade, i taj dan Bog sebi posveti Teška je kazna bila za onog tko taj dan ne poštuje A mi tako olako shvaćamo Zapovijed koju Bog kuje Spomeni se da svetkuješ Dan Gospodnji, lijepo piše A zar mi prokletstvo od blagoslova želimo više? Ono što u taj dan kao u onih šest radimo – za koga je? Može se i oduzeti ako ne možemo reći – Za Boga je... .. Oprosti nam Oče što svoje dare ne koristimo bolje Oprosti nam što smo ikad bili daleko od Tvoje volje Ti si naš Stvoritelj, Ti si nam dao sposobnosti i ruke Blagoslov podaj u naše dane i trud, u naše muke Daj da shvatimo da bez Tvog blagoslova ništa ne vrijedi I ako mimo Tvoje volje radimo, drugi duh je po srijedi Neka Tvoja sveta volja bude naš motiv i nadahnuće Bilo da smo na poslu negdje, bilo da smo kod kuće ... |
DALJNJE ODREDBE (o žrtvama, posveti svećenika, ...)
..............................................................................................................................................................................................................
Bog propisa i obred kojim će se svećenik posvećivati, Prinose je trebalo dati, svečano ga obući i uljem pomazivati Tako se ima najprije Aron posvetiti, a onda i sinovi njegovi Vječnom uredbom za svećenike ih Bog odabra i blagoslovi Za žrtvu okajnicu trebalo je junca dovesti i vatru ložiti A onda je na žrtvu trebalo pred šatorom na glavu ruke položiti S krvlju te žrtve mazali su se rogovi žrtvenika a ispod prolit ostatak Tako je sa žrtvom okajnicom, a slično i sa drugom je zadatak Za žrtvu paljenicu trebalo je ovna pred šator dovesti I također s rukama na njegovoj glavi uredbu provesti Krvlju njegovom zapljusnuo bi se žrtvenik sa svih strana A on bi se očišćen spalio na žrtveniku, ovan bez mana Za posvetu svećenika, trebalo je krvi druge žrtve, ovnove Jer njegovom krvlju se imalo poškropiti Arona i sinove Krvlju drugog ovna namazala bi se svećeniku resica uha I palac desne noge, a ostatak je za poškropit misna ruha Tako su imali biti posvećeni svećenici i njihova odjela Po uredbi Božjoj; drugčije se odredba nije vršit smjela Za žrtvu na vatri davali su se još djelovi ovna i beskvasni dari: kruh, kolač i prevrta i to svećeniku na ruke - zakon je stari Sve bi to ko dar stalo ponad žrtve, što se na čast Jahvi pali Da bi je, po riječi Njegovoj, na ugodan miris Jahvi dali K ao žrtva prikaznica za Arona bile su od ovna grudi Taj dio - da posveti brata - Bog Mojsiju za zadatak nudi Žrtva podizanica , za posvećenje Arona i njegovih sinova Kao odredba za njih i sva vremena, bila su pleća ovnova ... Ovan za posvećenje na posebnu mjestu trebao se kuhati A meso njegovo samo Aron i njegovi sinovi imali su blagovati Ako im je što ostalo i od mesa i od kruha jer je posvećeno Nitko nije smio dirati, već je sutra trebalo biti spaljeno ... Na žrtveniku se krv junaca prinosila da bi postao presvet U sedam dana svaki dan jednog junca trebalo je prinijet Bila je to svaki dan žrtva okajnica, a za pomirenje učinjeno I sve što se kasnije žrtvenika dotakne - bilo bi posvećeno ... Za svakodnevnu žrtvu paljenicu Bog dva janjca odredi A dva put u danu, ujutro i navečer, bili su ti obredi Uz janje se brašno umješano u ulje i vino prinosilo A sve se to pred šatorom, pred Bogom i ljudima donosilo Ovom uredbom svi naraštaji se Boga svoga imaju sjetiti Njegov je to narod, što ga tako Bog želi sebi posvetiti I tako narod ima upoznati da je među njima Njihov Bog I iz dana u dan sjećati se Izbavljenja i Spasenja svog ... ********** Bog je još od davnina pozivao narod da ga prinosima slavi U punini vremena i Sina posla,a danas na oltaru Bog je pravi Na križu on za nas posta janje bez mane, žrtva tako sveta prinos savršen, bez mane, prinos koji oduzima grijehe svijeta Jaganjče Božji, Sine Očev, koji ponizno htjede za nas Janje biti Kad bi znali što radiš iz ljubavi prema nama, ne bi prestali suze liti Pa ipak, u nekim crkvama nema više Tvojih svakodnevnih prinosa I nema Tebe posvećena na oltaru, kao da je nestalo vjerskog zanosa ... Kad tko janje vidi - vidi jedno biće bijelo, nedužno, krhko i nježno A krvlju su se morale obojati njegove nedužne oči i ruho snježno Janje Božje, bijelo, a krvlju proliveno, sebe si predao za nas Janje Bože, oprosti nam grijehe, u Tebi je naša radost i spas Janje Božje, Ti puštaš da na Tvoje srce svoje grijehe stavimo Oboji ih svojom krvlju perući nas od njih, da Te radosno slavimo |
DALJNJE UPUTE O SVETIŠTU (žrtvenik, liturgijsko ruho, posvećivanje svećenika, ...)
Za žrtvenik mu je rečeno da se od bagremova drva trebao praviti Od dasaka i s kolutovima gdje se motke za nošenje mogu staviti Prebivalištu je trebalo i dvorište načinjeno od lanenog platna A dok su detalji u dvorištu od srebra, unutrašnjost je više zlatna... Izraelci su trebali donositi čistog maslinova ulja da neprestano gori Pred svetinjom nad svetinjama, i tako o Prisutnosti Božjoj zbori Oni koje Bog odabere u svoju svećeničku službu svjetlo trebaju paliti I to je naredba vječna za sve naraštaje, i to će svijetlo Boga hvaliti Arona i njegove sinove Bog u svetu svećeničku službu izabra Pa Mojsiju opiše i potrebno ruho, jer i to on u svom planu odabra Ruho su imali raditi vješti ljudi koji su se mudrošću napajali: Naprsnik, oplećak, ogrtač, košulja, mitra i pas su se u to ubrajali Oplećak se imao vrlo vješto izraditi od lana i zlata, dio odjeće svete Na njemu dva dragulja, s imenima Jakovljevih sinova, da ih se sjete Naprsnik ima četiri reda dragulja, no ne da se svećenik tim uznosi Ukupno dvanaest dragulja, tako da sinove Izraelove na srcu nosi Ogrtač je imao biti od ljubičastog prediva i rubovi lijepo obrubljeni A na dnu bi imao zlatna zvonca i šipci bi na njem bili izvezeni Zvonca bi bila napravljena tako da uistinu zvone kad svećenik dođe Bilo je od velike važnosti da se čuje kad ulazi u svetište, i svečano prođe Na pročelju mitre trebala je biti pričvrćena ploča što se zlati A na nju je trebalo slova - ''Jahvi posvećen'' - lijepo urezati Time svećenik preuzima na se od prinosa moguć nedostatak I tako stječe za njih Božju naklonost – to je njegov zadatak Za Arona najprije pa za sinove njegove trebalo je haljine praviti A onda pomazati njihove ruke i na taj način u njih vlast staviti Bog još doda detalje vezane uz čednost, kako će se vladati I kako reče tako su su imali i vršiti, inače bi mogli stradati ... ... I ruho ukazuje na svetost službe koja se vrši, onda pa i sada I zato nije ne važno kako se i sa tim u crkvenom prostoru vlada Uvijek ima onih koji će reći da izvanjsko nije tako važno Al mi smo tjelesni pa nam i simboli govore, ponekad i snažno ... Hvala Ti Bože za sve današnje posvećene svećeničke ruke Koje na oltaru posadašnjuju trenutke tvoje Kalvarijske muke Hvala Ti za sve one koji svoj poziv obavljaju sa puno ljubavi a za one koji nisu, molimo te, ti im tu ljubav u srce stavi ... Pomozi svima nama, da ne budu prazni naši prinosi na oltaru Tebi nisu naši darovi potrebni, al ipak... veseliš se našem daru Pomozi nam Majko da kod oltara kao ispod križa stojimo I daj nam potrebnu hrabrost da se križa i patnji ne bojimo |
daljnje upute za svetište (Prebivalište...)
Mojsije od Boga dobi upute kako će Prebivalište napraviti Tj. Svetište u kojem će se Božje zapovjedi staviti Zbog njihovih seljenja moralo je biti od zastora pravljeno A zbog svetosti njegove moralo je biti i zlata stavljeno Tako je Mojsije po uputama znao kako Bog želi da Šator izgleda U nekim detaljima bilo je svete simbolike pa Bog i na to gleda Bog mu je točno rekao od koliko zavjesa i koje visine i širine te kako staviti zlatne kopče da se sve skupa ne odvaja od cjeline Dok su zastori naokolo bili tanji, pokrov je bio od čvrste i fine kože Za zastore navesti je trebalo je umjetnika naći jer on to bolje može Bog je želio te obojane lanene zastore - ukrasiti vezom kerubina Jer Šator taj sveto je mjesto, mjesto u kojem će On biti među njima Mjesto za kovčeg saveza u šatoru imalo se posebno odvojiti Posebno je imalo biti i ukrašeno, i sa više zlata se imalo obojiti To je mjesto u šatoru odvojeno, to je Svetinja nad svetinjama U Svetinji je Kovčeg svet, a svijećnjak i stol, izvan, pred zastorima Na brdu je Bog pokazao Mojsiju kako stvari imaju izgledati Kako sve to izraditi, kakve detalje, od čega je što i kako poredati ... Eto s koliko pažnje se radilo prebivalište za Boga među njima Taj šator u pustinji, gdje Bog govori, povrh kovčega sa zapovjedima, A da li nas današnje crkve na Božju prisutnost snažno podsjećaju? Dal se stvarno ide za svetošću i za tim da se ljudi bliže Bogu osjećaju? ... Osjećamo li strahopoštovanje prema svetohraništu gdje je sam Bog I prema oltaru, gdje na misi čekamo Pretvorbu od kruha u Boga svog Nije li užurbanost ušla, svjetovnost i golotinja - u taj prostor crkve svet A o svetosti tog prostora trebala bi govoriti i odjeća naša i pokret Crkva nije muzej nit kazalište, nije kino nit koncertna il plesna dvorana I ne bi valjalo, da u ime nečeg, čovjek bude centar usred Božjeg stana A gdje je Bog? Bog je svugdje. To mi znamo. Pa ipak – tišina nam treba Da shvatimo da je On tu, u svetohraništu, na oltaru, kao i posred Neba Crkve su naše Hramovi Božji sveti, kuće molitve, a ne trgovačke kuće Oltari su mjesta gdje Bog silazi, sveto mjesto i za naše molitve goruće Tako lako je i danas od tih mjesta činit kuće razbojničke, mjesto svete Dolaziti iz razloga krivih, mjesto da se duše tu Boga svoga sjete Al ako netko Boga ne traži i ne želi se susret s Njim niti Njega zvati Onda tu samo ljude želi susrest, pokazat se, pjevat i ugodno osjećati Ne budimo mi uzrok tomu da mjesta molitve - nešto drugo postanu Tražimo Boga svugdje, a pogotovo u crkvi, tom Njegovu stanu Ne činimo od kuće Oca našeg, nit od srca svoga, pazare il kuće laži Zar Isusa vrijeđa manje danas nego prije – kad se tu Bog ne traži? Crkva nije mjesto trgovine, i da se priča s drugima o koječemu Njega treba tražit u toj Kući najprije, a onda i u ljudima i u svemu ... Naravno da je to i kuća našeg Oca u kojoj nas On kao djecu čeka Al možda nam zbog sporednosti nekih Božja Ljubav ostaje daleka Bog želi da smo kao djeca, al nekad to djetinjstvo ljudi različito shvate I od samog Oca može postat važnije da nas neki lijepi osjećaji prate ... Kako će nam Bože išta drugo u svijetu Tvoju prisutnost objaviti Ako te tu, u najsvetijem mjestu, dostojno ne možemo slaviti? Pomozi nam dobri Oče, da Te sve više tražimo, a i nalazimo Nek ne bude pokora u crkvu ići - već da tamo rado zalazimo Ne daj da nas zavedu moderna nastojanja koja od Tebe odvlače Ne daj da u prostore svete ulaze i oni koji se više svlače neg oblače Ne daj da Prisutnost tvoja bude nečim, stvarima il i ljudima zasjenjena Jer za Nju je Kuća tvoja načinjena, za Prisutnost Tvoju namjenjena Pomozi nam Majko da se dolično ponašamo u Božjem hramu Daj da kršćani primjerom unose svijetlo u sve veću tamu Pomozi nam Duše Sveti da Tvojim Duhom dišemo tu i svuda i neka oči duše - u hostiji i kaležu - prepoznaju velika čuda ... |
BUDITE NAROD SVET
............................................................................................................................................................................................................
Da i mi budemo narod svet, da nam srca budu sveta, čista On je Otac koji djecu kroz povijest spasenja i odrastanja vodi Al On je uvijek isti i uvijek želi da živimo s Njim, u slobodi. Bog i nama daje priliku da njegovi budemo, da s njim živimo Al koliko je to nama važno, koliko se drugim stvarima divimo? Bog želi da slušamo njegove riječi radi našeg dobra i sreće Al koliko mi shvaćamo da od te sreće s Njim - nema neke veće? I možda nas često na tom putu obzir svrne: jer što će reći ljudi? Kao da je više važno što ljudi misle, što smrtno srce sudi? Važno je jedino čuvat tu želju: Bogu svom ugoditi – što više Ne gledajuć na zlu namjeru nekih, već što Božja ruka piše ... Isuse, ti si rekao: 'Budite savršeni ko Otac vaš na nebesima!' Kako uzvišen zadatak za ljude što se od Početka kupaju u grijesima! No kako čovjek uopće dobar može biti bez pomoći svete Tvoje? I kako će savršen biti – ako ne pusti da Tvoje ruke njegov život kroje? ... TI znaš, Isuse, da nije moderno biti ni dobar ni svet I znaš... ako to netko poželi, prezret će ga ovaj svijet Zato si i rekao: 'Budite u svijetu al ne budite od svijeta!' 'Uska je staza u Život, a široka ona u propast' i prokleta... Pomozi nam Oče da naše srce Tvoju usku stazu traži Da nam ne bude neki širok, prostran i udoban put - draži Pomozi nam da volimo ono što Ti voliš, što je Tebi drago Čuvaj nas u Ljubavi svojoj, da nam to bude najveće blago. |