Krenula je škola, krećemo i mi!

08.09.2016.

Dragi sadašnji i budući članovi,

krećemo u novu školsku godinu 2016./2017. I ove ćemo se godine potruditi organizirati vam što više raznovrsnih aktivnosti, izleta te prilika za stjecanje novih znanja i vještina. Prva će nam aktivnost biti jatni i patrolni sastanci, odnosno lov u subotu 10.9.2016. Jato Čudesna šuma okupit će se u 10:00, vučići u 11:00, a patrola Gljive u 12:30 pred našim prostorom.

Također, sljedeće subote 17.9. umjesto sastanaka imamo odredsku šetnju do jezera Bundek gdje ćemo provesti nekoliko ugodnih sati u igrama i natjecanjima. Okupljanje je u subotu 17.9. u 9:25 pred OŠ Trnsko. Potrebno je ponijeti slojevitu odjeću, marame i odredske majice, kabanicu za slučaj kiše, kapu u slučaju Sunca, vodu za piće te pokoji sendvičak. Povratak je planiran u 13:00 h.

* * * * *

Pogledajte i naš plan rada za rujan i listopad na lijevom dijelu stranice kako biste svoje aktivnosti mogli lakše uskladiti s našima. Sretno nam svima u novoj godini!

Reportaža Mreže TV o našem odredu

02.09.2016.

Tijekom našeg izleta na Medvednicu, pratila nas je novinarska ekipa Mreže TV. Pogledajte prilog! Znamo svu ljepotu našeg pokreta, ali uvijek je lijepo podijeliti je s drugima, stoga hvala cijeloj ekipi Mreže TV!

Reportažu možete pogledati ovdje.

Ljetne višednevne aktivnosti odreda

14.08.2016.

Još je jedno ljeto minulo. Kao i bezbrojna prošla ljeta, i ovo je bilo ispunjeno šarenim šatorima, smijehom i veseljem, pucketanjem logorske vatre uvečer. Prisjetimo se gdje sve sve naš odred ovoga ljeta boravio i stvarao nove uspomene.

ŠUMSKO LOGOROVANJE BURNJAK 18.-25.7.2016.

U uvijek ugodnom društvu OI Savski gaj i IO Eucalyptus proveli smo tjedan dana u hladovini Burnjak šume u Hrvatskom zagorju. 60-ak je članova odlučilo beton i asfalt zamijeniti jutarnjom rosom, noćnim zvijezdama i bojama, zvukovima i mirisima šume. Po dolasku, organizirali smo se u jato poletaraca i pčelica Šuma s-tri-bora koju je vodila Maja, tri družine vučića i jednu nadasve ozbiljnu i radišnu patrolu Jazavci koju je vodio Matej iz OI SG. Jatnim i patrolnim sastancima, odnosno čoporskim lovovima, poučnim šumskim šetnjama te kreativnim i sportskim radionicama ispunili smo dnevne rasporede. Tako su članovi gradili logorske konstrukcije poput ulazne kapije, upoznavali noćno nebo, floru i faunu hrvatskih šuma te stjecali brojne praktične vještine potrebne za život u prirodi. Kako bismo upoznali kraj u kojemu boravimo, posjetili smo obližnji Muzej seljačkih buna smješten u baroknom dvorcu obitelji Oršić, a nismo propustili niti pošteno se okupati u termama Jezerčica. Večeri su, naravno, prolazile uz plam logorske vatre gdje se igralo, glumilo i pjevalo, pa i natjecalo u "Velikoj večeri talenata" (bravo Roko!), dok su neki članovi na svečanoj logorskoj vatri predzadnju večer primili svoje zaslužene marame. Veliko hvala svim voditeljima i organizacijskom timu koji su logorovanje pripremili i izveli, a nadamo se da su svi koji su sudjelovali u jednakoj mjeri zadovoljni.

LJETNI KAMP VERUDA 2016.

Veruda ili Fratarski otok u neposrednoj blizini Pule opet je ugostila naše izviđače i izviđače OI Savski gaj. Plavi su se šatori lijepo uklopili u okolinu našeg divnog mora koje su naši ziviđači pošteno iskoristili. 25 članova okupljenih u čopor Morski štrumpfovi, odnosno patrolu Moržova abeceda u nešto su laganijem ritmu kroz sastanke, radionice i druge aktivnosti u tjedan dana naučili štošta i kućama ponijeli nove znanja i vještine, ali i ono najvažnije - lijepe uspomene. Usput su posjetili i blaga Pule, otkrivajući kako su živjeli i što su gradili Rimljani na ovim prostorima.

ROVERWAY, FRANCUSKA 3.-14.8.2016.

I dok su naši mlađi članovi vrijedno radili, učili, ali i zabavljali se u Burnjak šumi, odnosno na otoku Veruda, naša je Tanja Tutić kao vođa kontingenta Saveza izviđača Hrvatske predstavljala Hrvatsku na velikoj međunarodnoj akciji "Roverway 2016" održanoj u Francuskoj 3.-14.8.2016.
"Mislim da se takva atmosfera ne može doživjeti nigdje drugdje", kaže nam Tanja. Ne sumnjamo, s obzirom da joj je društvo pravilo 4000 izviđača iz čak 56 država svijeta!
Iako sudjelovanje u njima zahtijeva više truda, pripreme i ulaganja, veće međunarodne aktivnosti (poput Roverwaya ili Jamboreea) pružaju nezaboravna sjećanja svakome tko se ohrabri i sudjeluje na bar jednoj od njih, pružajući pravi dojam o veličini i raznolikosti našeg pokreta. Zato pozivamo sve mlađe članove da se strpe još koju godinu, vrijedno sudjeluju u radu naše udruge i tko zna, možda upravo oni dobiju priliku stati na pozornicu i u ime Hrvatske pozdraviti više tisuća šarenih marama, baš poput naše Tutle.

* * * * *

Uživajte u ostatku ljeta i vidimo se prvog vikenda nakon početka školske godine!

Oznake: izviđači

Ljetna stanka? Nipošto! Gradimo mostove, pomažemo životinjama...

01.07.2016.

Iako izviđački logor traje svega tjedan-dva, pripreme koje se moraju obaviti, a za koje oni mlađi niti ne znaju, traju gotovo cijele godine. Stariji izviđači OI Savski gaj i OI N.B. Đebo tako su na terenu u Burnjaku srušili dotrajali most i u svega par dana izgradili novi. Završni radovi očekuju konačare, ali možemo zadovoljno reći kako će još dosta narednih godina prijelaz preko potoka biti osiguran!

Također, za vrijeme kratke ljetne stanke i priprema za logorovanje, naši su voditelji posjetili književni klub Booksu te donirali sakupljene knjige za akciju Future, udruge za zaštitu životinja, na kojoj možete za simboličan iznos kupiti kvalitetno ljetno štivo te time pripomoći napuštenim životinjama.

Izlet na Medvednicu - Veternica, Glavica

19.06.2016.

18.6.2016. naši su članovi, ali i poneki hrabriji roditelji, iskoristili vedar dan i ugodnim izletom zaključili aktivnosti za ovu školsku godinu, a putem nas je pratila i snimateljska ekipa Mreže TV koju je zanimalo i kako radi jedna izviđačka udruga. Od Gornjeg Stenjevca krenuli smo prema špilji Veternica, divnom primjeru našeg lokalnog krškog terena, kroz koji nas je provela voditeljica Danijela. Svih 7 kilometara špilje naravno nismo uspjeli proći, ali i 300-njak metara otvorenih za turiste bilo nam je dovoljno da naučimo štošta o stijenama, šišmišima, praljudima i njihovom preživljavanju u surovoj okolini prepunoj zime i divljih životinja, poput špiljskih medvjeda. Strmija, ali kratka staza dovela nas je i do doma Glavica (420 mnv) gdje smo se okrijepili, poneki se nauživali graha s kobasicom, ali i uživali u prekrasnom pogledu na naš Zagreb. Obližnja livada poslužila je kao izvrstan teren za igre mlađih, odnosno uvježbavanje vještina starijih članova. I spust smo ubrzo savladali, a na igralištu u Gornjem Stenjevcu u kvizu znanja o Medvednici najboljima su se iskazali upravo - poletarci i vučići, pobijedivši izviđače, ali i ekipu roditelja. Pri povratku uz glasan poklič dodijelili smo i diplome za najuzornije članove ove godine: čestitke Mariji, Kristini i Svenu! Zaista, godina je proletjela, i što reći nego: vidimo se na ljetnom logoru! Budite pripravni!

Oznake: izviđači

Izlet povodom Dana izviđača 2016.

19.05.2016.

Svim našim bivšim, sadašnjim i budućim poletarcima, pčelicama, vučićima i vučicama, izviđačima i planinkama, istraživačima i istraživačicama, roverima i roverkama, brđanima i brđankama, ali i ostalim prijateljima, poznanicima, suradnicima želimo čestitati Dan izviđača!

Jeste li znali?

Nakon osnivanja đačkih izletnih družbi nedugo poslije Baden-Powellovog prvog izviđačkog logora 1907., uspostavljanja Hrvatskog skautskog udruženja 1914., djelovanja Saveza izvidnika i planinki osnovanog 1921. (kasnije preustrojenog u Savez skauta Kraljevine Jugoslavije), niti gorke aktivnosti Drugog svjetskog rata nisu mogle zaustaviti širenje pokreta u Hrvatskoj. Kakve to veze ima s 19. svibnja i Danom izviđača, pitate se?
Upravo je 19. svibnja 1951. datum kada je započeo prvi tečaj za izviđačke voditelje u Zagrebu, a godinu dana poslije službeno je osnovan i Savez izviđača (i planinki) Hrvatske. Taj 19. svibnja uzimamo kao Dan izviđača u Hrvatskoj. Što reći osim - stoljeće je prošlo, budimo i dalje pripravni!

* * * * *

Naši će članovi Dan izviđača obilježiti subotnjim izletom na jezero Bundek. Polazak za poletarce i vučiće je u subotu 21.5. u 9:30 ispred Mjesne zajednice Trnsko, a patrole izviđača u 10:00. Potrebno je ponijeti pokoji sendvičak, vodu te slojevitu odjeću, kabanicu i maramu. Povratak je planiran oko 14 h.

Let let let 7.5.

10.05.2016.

Naši su poletarci i vučići proveli divan proljetni dan na zagrebačkom Jelenovcu gdje su sudjelovali na akciji u organizaciji naših prijatelja iz Izviđačkog odreda Eucalyptus. Prijeteći oblaci odlučili su poštedjeti ekipe koje su u zelenilu šume, a opet vrlo blizu gradskom betonu prolazili kontrolne točke i rješavali zanimljive zadatke. Hvala Eucalyptusu koji nam je uljepšao subotu!

Natjecanje Đeboree 2016.

24.04.2016.

I ove smo godine, već 26. zaredom, uspješno odradili naše natjecanje za mlađe izviđače i planinke (12-16 godina)! Nakon niza godina održavanja akcije u novozagrebačkom Parku mladenaca, ovogodišnji je Đeboree održan u Donjoj Zelini u krugu OŠ K.Š. Đalskog.

16 natjecateljskih ekipa na sedam je kontrolnih točaka pokazivalo svoje znanje i vještine - dizanju šatora, paljenju vatre, vezanju čvorova, izradi zaklona, prvoj pomoći, signalizaciji te poznavanju izviđačke organizacije. I ugodno je vrijeme možda pripomoglo uspješnim ukupnim rezultatima, a osim izviđačkih odreda iz Zagreba, Velike Gorice, Karlovca, Duge Rese, Varaždina, Koprivnice i Križevaca, natjecanju su se pridružili i učenici škole koji su imali priliku po prvi puta isprobati izviđački svijet.

Čestitamo ekipama na ostvarenim rezultatima te zahvaljujemo svima što su s nama proveli ugodnu subotu. Također veliko hvala školi i Donjoj Zelini što su ovogodišnju akciju ugostili na najljepši mogući način. Naravno, vidimo se i dogodine!

Budite pripravni!

Cijeli album fotografija možete pogledati na našoj facebook stranici.

Đeboree 2016.

29.03.2016.

Dragi prijatelji,

i ove godine Odred izviđača N.B. Đebo organizira izviđačko natjecanje Đeboree. Ove smo godine odlučili održati ga u Donjoj Zelini, prvenstveno zahvaljujući gostoprimstvu OŠ Ksavera Šandora Đalskog.

Natjecatelji mlađeg izviđačkog uzrasta imat će priliku pokazati izviđačka znanja u disciplinama podizanja šatora, paljenja vatre, pružanja prve pomoći, dizanja zaklona, signalizacije semaforom, vezanja čvorova te poznavanja izviđačke organizacije. Svaki odred na Đeboree može poslati proizvoljan broj ekipa (4 člana), a za sve zainteresirane organizirat ćemo i poseban prijevoz autobusom iz Novog Zagreba do Donje Zeline.

Službeni početak natjecanja zakazan je 23.4. u 10:00 te će natjecanje trajati do 16:00. Zborno mjesto je školsko igralište OŠ Ksavera Šandora Đalskog, Dragutina Stražimira 24, Donja Zelina. Autobus iz Novog Zagreba (zapadni ulaz u Zagrebački velesajam/carina) kreće 23.4. u 8:00, a sudionike vraća na isto mjesto oko 17:00. Prijave za Đeboree 2016. primamo do 15.4., a prijave za prijevoz autobusom najkasnije do 18.4. Za sve dodatne upite i informacije možete nam se obratiti preko kontakata navedenih na ovoj stranici.

Roditeljski sastanak

28.03.2016.

Dragi roditelji,

obavještavamo vas da će se u četvrtak 31.3. održati roditeljski sastanak s glavnom temom ljetovanja, ali i ostalim informacijama o našim aktivnostima. Sastanak će početi u 19:30 u našem prostoru. Nadamo se vidjeti vas u što većem broju.

Oznake: izviđači

"Drveni" na Zagrebačkom orijentacijskom natjecanju! :)

14.03.2016.

Odred izviđača N.B. Đebo ove je godine sudjelovao na Zagrebačkom orijentacijskom natjecanju (ZON 2016.) u obje kategorije, mlađoj (12-16 god) i starijoj (16+). I dok je Lorenina patrola mlađih izviđača i planinki Gljive uspješno prošla stazu te stjecala vrijedno iskustvo u primjeni izviđačkih znanja kroz brojne discipline, naši su se voditelji potrudili otresti prašinu sa sebe i uposliti zahrđalo znanje i vještine. Ne moramo ni reći da smo iznimno ponosni na osvojeno 4. mjesto od čak 20 ekipa u starijoj kategoriji! Također čestitamo zagrebačkom OI Plamenu na zlatu, splitskom OIP Spinut na srebru te OI Jarunu na bronci.

ZON je održan u standardnom formatu orijentacijskih natjecanja. Nakon smještanja u prostor dubečke OŠ Antuna Mihanovića, petak navečer prošao je u provjeri poznavanja topografije. U subotu su ujutro ekipe krenule na stazu u istočnoj podsljemeskoj zoni za mlađe dužine oko 4.5, a za starije 17.5 kilometara (Dubec - Granešina - Oporovec - Jalševec - Dobrodol - Markovo polje - Sesvete) na kojoj su, uz pronalaženje točaka po karti (gdjegdje i samo na temelju pismenih uputa, odnosno upamćenih dijelova karte), ekipe rješavale razne zadatke te izrađivale topografske radove (skice terena, krokiji, skice dijela puta, profili terena, dnevnici puta). Nedjelja je bila rezervirana za olimpijske discipline, odnosno brzinsko vezanje čvorova, dizanje šatora te signalizaciju zastavicama te Morseovom abecedom.

Još jednom čestitamo svim natjecateljima i zahvaljujemo organizatorima iz OI Javora na odlično pripremeljenom natjecanju!

Oznake: izviđači

Izlet na Kraljičin zdenac - Medvedgrad 27.2.2016.

27.02.2016.

Odred izviđača N.B. Đebo krenuo je put Medvednice. Naše članove od izleta nije odvratilo ni loše vrijeme koje je prijetilo sve do pred sam dan izleta. Nakon polaska iz Trnskog te vozikanja do Frankopanske, odnosno Britanca, uhvatili smo sto dvojku za Šestine. Uz crkvu u Šestinama pozdravili smo oca naše domovine, Antu Starčevića i restoran Šestinski lagvić te se zaputili "Miroslavcem", odnosno poučnom stazom br. 13 do Kraljičinog zdenca. Na stazi smo naučili ponešto o šumi Zagrebačke gore, stijenama i fosilima da bismo na 529 metara nadmorske visine našli poznato izletište Kraljičin zdenac. Predvodnice su poletarcima i vučićima ispričale zanimljivu priču o Medvednici i legendu o Crnoj kraljici koja žednom stanovništvu nije htjela dati vode. No čekao nas je nastavak puta te smo orni i veseli krenuli prema moćnom Medvedgradu. Zidine utvrde izgrađene u 13. st. nakon provale Tatara lijepo su se uklopile u obronke stare Zagrebačke gore, a još je ljepše bilo pod njima izvoditi vesele aktivnosti koje je i Sunce popratilo toplim zimskim zrakama. Izviđači su u sklopu priprema za orijentacijsko natjecanje izradili veliki zaklon, ali na čistini improvizirajući i koristeći svo znanje koje su mogli, dok su poletarci i vučići u poučnoj terenskoj igri upoznavali Medvednicu, Medvedgrad i parkove prirode Lijepe naše. Nakon lijepo provedenog dana u miru šume, došlo je vrijeme da se odred vrati u Zagreb. I dalje upijajući mirise, boje i zvukove šume, stigli smo do natrag do Šestina, a potom polako i do našeg Novog Zagreba. Hvala svima što su uljepšali prekrasno proveden dan u prirodi. A kako drugačije mi izviđači i znamo? :)

Cijelu galeriju fotografija možete pogledati na našoj facebook stranici.

Oznake: izviđači

Izlet na Medvednicu 27.2.

25.02.2016.

Dragi članovi, podsjećamo vas kako je polazak na izlet na Medvednicu u subotu 27.2. u 9:00 h ispred OŠ Trnsko. Potrebno je ponijeti slojevitu odjeću, čvrstu nepromočivu obuću, kabanicu, pokoji sendvičak i vodu (ručak nije organiziran), dvije ZET karte (ili pokaz), quipos te olovku.

Nakon pokreta iz Šestina, uz restoran Šestinski lagvić zaputit ćemo se planinarskom stazom 13 do Kraljičinog zdenca gdje ćemo imati prve aktivnosti. Nakon Zdenca krenut ćemo podno Medvedgrada gdje ćemo nastaviti upoznavati ljepote Medvednice, a izviđači i istraživači nastavit će s pripremama za Zagrebačko orijentacijsko natjecanje. S Medvedgrada ćemo krenuti nazad put Šestina te se planiramo vratiti u Trnsko oko 17:00 h.

Vidimo se u subotu!

BP dan u Osnovnoj školi Trnsko

23.02.2016.

Odred izviđača N.B. Đebo obilježio je BP Dan 2016. godine velikom akcijom s đacima OŠ Trnsko. Školarcima smo pripremili malu poučnu izložbu o Badenu Powellu, a danas smo okupili prve i druge razrede na zabavnim i poučnim radionicama u sportskoj dvorani te im ponudili priliku da i sami iskuse naš divan svijet. Ne moramo ni reći da smo se izvrsno proveli! Preko 130 prvašića i drugašića na par je točaka kroz vesele igre učilo neka osnovna izviđačka znanja: faunu hrvatskih šuma, kako pomoći ozlijeđenom prijatelju u šumi te kako zavezati neke od najvećih čvorova.
Jeste li čuli nešto čudno danas krećući se Zagrebom? Vjerojatno su to bili naši glasni pokiči ili orno navijanje u živim igrama. Veliko hvala djelatnicima OŠ Trnsko što su nam omogućili ovo divno druženje!

22.2.: BP Day!

22.02.2016.

Dragi naši prijatelji,

na današnji dan slavimo dva važna rođendana: rođendan osnivača skautskog pokreta, Roberta Badena Powella (22.2.1857. - 8.1.1941.) te njegove supruge Olave (22.2.1889. - 25.6.1977.). Izviđači diljem svijeta obilježavaju 22. veljače kao "BP dan", što možemo shvatiti kao dan Badena Powella, ali i slaže se s našim motom "BP - Budi pripravan! (Be prepared!)". Zato danas, ali i ostalih 364 (odnosno 365) dana u godini budimo pripravni na sve izazove koji nas očekuju!

Roberte i Olave, hvala vam za vaš trud te nek su vam sretni rođendani, gdje god da trenutno logorujete!

Posjet dvjema predstavama

15.02.2016.

U našem je izviđačkom radu važna stavka "kulturno-zabavni program". Osim poznatih kulturno-zabavnih aktivnosti tijekom večernjih druženja na višednevnim aktivnostima, nekada prepuštamo glumu - profesionalcima. Naši su vučići, poletarci, ali i istraživači i brđani odlučili izvidjeti kako stvari stoje na daskama koje život znače.

Poletarci i vučići (Šuma i Patuljci) zaputili su se 30.1. u najšarenije zagrebačko kazalište, Trešnju, te pogledali predstavu "Postolar i vrag" gdje su naučili vrijednu lekciju o tome kako se ugovor s vragom nikada ne isplati! Naši su stariji članovi posjetili najdugovječniju predstavu sa istom glumačkom skupinom na svijetu, legendarne "Stilske vježbe" u izvedbi Lele Margitić i Pere Kvrgića u Lisinskom. Nadamo se da će izvedba doživjeti i okruglih 50 godina!

Oznake: izviđači

Obavijest o posjetu kazalištu i kinu 30.1.

20.01.2016.

Dragi članovi i roditelji,

u subotu 30.1. jato Čudesna šuma i vučići Patuljci posjetit će predstavu "Postolar i vrag" kazališta Trešnja. Nalazimo se u 16:00 pred OŠ Trnsko. Potrebno je ponijeti 30 kn za ulaznicu, izviđačku uniformu (maramu, izviđačku košulju) te dvije ZET karte. Molimo vas da do subote 23.1. potvrdite radi rezervacija.

Patrola Orlovi 30.1. ići će na organizirani odlazak u kino.

Sastanaka 30.1. neće biti.

Aktivnosti 16.-17.1. - sastanci, klizanje

18.01.2016.

Prvi "radni" vikend u 2016. započeli smo patrolnim i jatnim sastancima te lovom vučića. Naši su članovi iskoristili ugodan zimski dan te se grijali šetnjom, igrama i sportom. Čudesna je šuma krenula u jatnu šetnju Parkom mladenaca, prvim novozagrebačkim parkom gdje su s predvodnicom Marijom gledali kako priroda živi zimi. Patuljci su svoj lov proveli uz pjesmu i terensku igru, a Lorini Orlovi ozbiljno su shvatili pripreme za orijentacijsko natjecanje u ožujku te se bacili i u fizičke pripreme igrajući bejzbol.
I u nedjeljno jutro 17.1. zaposlili smo naše voditelje. U 9:30 krenuli smo put Klizališta Velesajam na tradicionalno Đebino siječanjsko klizanje na kojemu su nam se pridružili OI Savski gaj te OI Plavi pingvin. Iz godine u godinu naši članovi sve bolje savladavaju klizačke tehnike pa smo ove godine vesele padove mogli izbrojati svega na prste jedne ruke! U svakom slučaju krećemo u 2016. pripravni i punom parom!

Podsjećamo članove kako su sljedeće subote (23.1.) redovni sastanci.

Početak aktivnosti u 2016. - sastanci, klizanje

14.01.2016.

Dragi članovi i roditelji,

počinjemo s našim aktivnostima u novom polugodištu. Prvi će se redovni sastanci održati u subotu 16.1. u starim terminima, a u nedjelju 17.1. nalazimo se u 9:25 ispred OŠ Trnsko te krećemo na naše tradicionalno klizanje. Potrebno je ponijeti slojevitu odjeću te 15 kn za ulaznicu i 15 kn za najam klizaljki (ili ponijeti vlastite). Povratak je predviđen oko 12:30.

Podsjećamo roditelje kako mogu početi s uplatama članarine za prvo tromjesečje (150 kn).

Zimovanje Omanovac 26.-30.12.2015.

02.01.2016.

Odred izviđača N.B. Đebo, IO Eucalyptus, OI Savski gaj te OI Plavi pingvin pet su se dana ugodno družili u već nam poznatom domu Omanovac iznad Pakraca.

Iako ove godine nismo uživali u snježnim radostima kao na prošlome zimovanju, dane smo ispunili zabavnim, poučnim i kreativnim aktivnostima. Vučići, poletarci i izviđači pod budnim su okom predvodnica marljivo koristili mogućnosti koje priroda nudi te štošta novoga naučili. Iskoristili smo okolnu šumu kako bismo naučili osnove kretanja i snalaženja u prirodi, divili smo se možda i najljepšem pogledu iz nekog planinarskog doma u Hrvatskoj, a i ove je godine Hrvatska gorska služba spašavanja održala korisno predavanje te vježbe o opasnostima u prirodi te kako ih spriječiti. Jedan smo dan proveli na izletu na kojemu smo obišli Muzej vojne i ratne povijesti u Pakracu te grad Daruvar gdje smo uživali u toplicama.

Dok su dani prolazili u radnoj atmosferi, večeri su bile vrijeme zabave. Kulturno zabavni program omogućio je svakome da pokažu svoje pjevačke, glumačke i ostale zabavnjačke sposobnosti, a zadnju su se večer na svečanoj logorskoj vatri dodjeljivale zavjetne poletarske i izviđačke marame.

Veliko hvala članovima i voditeljima iz svih odreda na ugodnom druženju, veliko hvala domu i osoblju što nas je i ove godine lijepo ugostilo, HGSS-u, a hvala i našem kuharu Dadi što smo fino jeli! Dogodine!

Oznake: izviđači

23. Jesenski skup izviđača "Kup Betlehem 2015."

05.10.2015.

Patrola mlađih izviđača "DN Orlovi" sudjelovala je na Jesenskom skupu izviđača "Kup Betlehem 2015." u organizaciji Odreda izviđača Betlehem iz Kutine te u sklopu državnog izviđačkog višeboja osvojila 9. mjesto.

Naši su hrabri izviđači po prvi puta krenuli u službeno natjecanje koje se boduje za topografsku ligu sezone 2015. te uspješno prošli kroz raznovrsne discipline koje su tijekom tri dana (2.-4.10.) od njih tražile vještu primjenu svih onih izviđačkih znanja koja prolazimo tijekom godine. A disciplina je zaista bilo napretek: poznavanje prve pomoći, uspješna izrada zaklona te priprema obroka u prirodi za cijelu patrolu, paljenje vatre, signalizacija zastavicama ("semafor"), brzinsko dizanje i rušenje šatora, vezivanje i primjena čvorova, izvedba večernjeg kulturno-zabavnog programa, testovi topografskog i prirodoslovnog znanja te poseban dio orijentacijskog kretanja u prirodu. Izviđači su trebali demonstrirati sposobnosti korištenja topografske karte (mjerilo 1:25000), snalaženja u prirodi, izrada skica terena u mjerilu te korištenja kompasa.

Međutim, treba napomenuti kako su dva elementa ovakvog tipa natjecanja, iako službeno nisu navedena u propozicijama, ipak najvažnija, a to su timski rad te uvježbavanje svih ovih umijeća i vještina za stvarnu primjenu u realnim uvjetima. Ponosimo se što je mala, ali vrijedna ekipa pod budnim okom predvodnice Lorene hrabro zakoračila naprijed te u tri dana u prijateljskoj atmosferi prošla sve izazove. "Drago mi je da su moji Orlovi proživjeli iskustvo državnog natjecanja; ne samo zbog samih disciplina i provjere znanja, već i prilike da upoznaju izviđače iz drugih krajeva Hrvatske, ali i razviju patrolni duh i sebe. To i jest cilj našeg pokreta!", netom nakon zatvaranja akcije rekla nam je naša Lora.

Bravo za Orlove i neka i dalje budu pripravni!

Oznake: izviđači

Još jedna vesela (i radna!) subota

12.09.2015.

Ionako lijep dan dodatno smo uljepšali zabavnim aktivnostima. Naši poletarci i vučići okupili su se te se prisjetili nekih zabavnih igara iz našeg nepresušnog repertoara, podružili sa izviđačkim prijateljima koje nisu dugo vidjeli te predvodnike i naše starije članove dobro izmučili u trčanju, skakanju, loptanju i svemu onome što općenito zaboravimo s godinama :) Nadamo se da se novim članovima svidjelo što su vidjeli te da će nam se pridružiti i u daljnjim aktivnostima!

Patrola izviđača je s predvodnicom Lorenom nastavila s pripremama za državno natjecanje koje nam se sve više bliži, a da bi potpuno iskoristili dan, naši su voditelji na sastanku s predsjednikom Saveza izviđača Hrvatske Željkom Roglićem - Klodijem marljivo prolazili nove ideje oko provođenja izviđačkog programa.

* * * * *

Sljedeće subote, 19.9., održavaju se redovni jatni i patrolni sastanci, a 26.9. nam se pridružite na izletu i natjecanju "Viktorijada" u Karlovcu!

Oznake: izviđači

Priključite nam se u avanturi u novoj školskoj godini!

05.09.2015.

Odred izviđača N.B. Đebo poziva članove i sve koji to žele postati da nam se pridruže ove subote (12.9.) u zabavnim, zanimljivim i poučnim aktivnostima!

Aktivnosti za učenike 1.-4. razreda održat će se 11:00-12:00 h, a aktivnosti za učenike 5.-8. razreda održat će se 12:00-13:00 ispred prostora Mjesne zajednice Trnsko (Trnsko 34A).

Vidimo se!
Vaš OI N.B. Đebo

Ljetni logor na otoku Verudi kraj Pule

23.07.2015.

Hrabri članovi OI N.B. Đebo i ove su se godine odlučili na ljetnu avanturu s izviđačima! Zajedno s OI Savski Gaj proveli smo 11 divnih dana na fratarskom otočiću Veruda u neposrednoj blizini Pule.
Iz dana u dan uživali smo u ljetnim radostima i izviđačkim aktivnostima. Osim učenja novih izviđačkih znanja na Dan istraživanja, otkrivanja svih skrivenih djelića otoka na Dan avanture, sudjelovanja na raznim radionicama te polaganju kurira gdje smo pokazivali svoje mogućnosti, posjetili smo i Pulu, poznatu po jednom od najvećih spomenika antičkog graditeljstva u Hrvatskoj. Obišli smo najveći grad Istarske županije i tako upoznali dio naše domovine i kulture.

Logorovanje je, kao što svi znamo, nešto što s veseljem čekamo cijele godine. Iako smo ga proveli u nešto opuštenijem okružju mirisa bora i zvuka morskih valova, nismo odustali od uvijek radišnog izviđačkog načina života. Oplemenjeni brojnim novim znanjima, a najviše sa uspomenama dobrog druženja, jedva čekamo logorovanje 2016.!

OI N.B. Đebo u Finskoj!

22.07.2015.

Dragi prijatelji,

delegacija našeg odreda sretno se vratila iz daleke Finske , sjeverne zemlje prekrasne prirode s čak 190 000 jezera (!) gdje smo sudjelovali u Erasmus+ projektu "Story of We" u suradnji s finskim i španjolskim izviđačima. Od upoznavanja glavnog grada Helsinkija, poučnih radionica u izviđačkom centru u Keravi, boravka u prelijepoj Laponiji i nezaboravnog trodnevnog hikea u fascinantnom nacionalnom parku Urho Kekkosen, posjeta Djedu Božićnjaku do sudjelovanja u Svjetskom prvenstvu u močvarnom nogometu, možemo reći kako smo daleku Finsku upoznali zaista uzduž i poprijeko.
Jer vidjeti sobove u divljini, jesti svježeg divljeg lososa, kampirati usred srpnja na 6 stupnjeva visoko u polarnom krugu ili pak planinariti gdje dnevna svjetlost traje 24 sata nešto je što pruža malo koje mjesto na svijetu.

Moi moi Suomi!

Oznake: izviđači

Jarunski roštilj s roditeljima 30.5.

30.05.2015.

Toplo vrijeme iskoristili smo za roštiljanje na najvećem zagrebačkom jezeru. I dok su mladi članovi učili povijest jezera, priču o Univerzijadi te jarunsku floru i faunu, roditelji koji su nam se pridružili dan su proveli pripremajući finu roštiljadu te igrajući scoutball, i to sa zavidnim uspjehom!

Hvala svima koji su svojim prisutstvom uljepšali naše druženje!

Roditeljski sastanak

24.03.2015.

Dragi roditelji,

sastanak o ovogodišnjem ljetnom logoru (otok Veruda kraj Pule, 13.-23.7.) održat će se u četvrtak 26.3. od 20:00 u našem prostoru.

Obilježavanje prvog dana proljeća i Dana voda 21.3. - mlađi izviđači

15.03.2015.

Patrola Orlovi zajedno s Odredom izviđača Savski Gaj Zagreb provela je lijep dan u prirodi na zagrebačkom Jarunu pomažući Kanu klubu Končar u proljetnom "pospremanju".
Izviđači, naučeni na uređenja šumskih logora, brzo su se snašli u čišćenju livade i šumarka te nakon obavljenog posla prešli na pripreme za naše izviđačko natjecanje "Đeboree 2015." Vježbale su se discipline podizanja šatora, izrade zaklona, vezanja čvorova i signalizacije "semaforom", a KK Končar zahvalio nam se na pomoći u svom stilu - plovidbi Jarunom! Izviđači (i planinke!) učili su veslati te usput razgledali floru i faunu jezera. Sigurni i suhi vratili smo se daljnjem vježbanju i klasičnoj izviđačkoj deliciji - grahu iz lonca.

Sunce (i vjetar) su nas popratili te osigurali da dva važna dana, prvi dan proljeća i sutrašnji Dan voda obilježimo baš kako treba - s maramom oko vrata i u prirodi.

Podsjećamo kako se 28.3. održavaju redovni patrolni i jatni sastanci.

Oznake: izviđači

Poletarsko druženje 28.2.; izlet na Ključić brdo 7.3.

01.03.2015.

Naši su poletarci (jata Patuljci i Čudesna šuma) razbili jutarnje sivilo i u veseloj atmoferi otpratili mjesec veljaču, a poletarskom su se druženju priključila i neka nova lica. Iako je kiša prijetila, razbudili smo Trnsko igrama na našem "izviđačkom trgu". Kroz zabavne grupne igre nastojali smo ukazati na važnost timskog rada; uostalom, i jedna od temeljnih dužnosti glasi "dužnost prema drugome". Naravno, i naučili smo nešto novo - poletarci i pčelice proučili su šator tipa "izviđač".

OBAVIJEST O IZLETU NA KLJUČIĆ BRDO

U subotu 7.3. s Odredom izviđača Savski gaj idemo na poludnevni izlet na poznato izletište "Ključić brdo" u blizini Velike Gorice. Našim članovima pripremamo zanimljiv program: igre poletaraca, natjecanje za mlađe izviđače, veselo druženje sa izviđačima , igru u sigurnom okruženju uređenih igrališta, obilazak imanja te objašnjavanje pojedinih elemenata na poučnoj stazi, radionicu dobivanja osnovnih prehrambenih proizvoda, prikaz života ljudi na selu, upoznavanje sa florom i faunom našega kraja i još mnogo toga! Internet stranicu izletišta možete razgledati ovdje.

Cijena izleta je 130 kn po osobi, a uključuje program, prijevoz autobusom i ručak u restoranu. Polazak je ispred OŠ Trnsko u 9:30, a povratak isti dan ispred škole oko 17 h.

Prijave za izlet na Ključić brdo primamo na sastanku voditelja u četvrtak, 5.3. u 20 h u našem prostoru. Napominjemo kako je broj mjesta ograničen!

Oznake: izviđači

Izviđačke igre u OŠ Trnsko 24.2.

25.02.2015.

Naše aktivnosti povodom BP dana (rođendana osnivača skautskog pokreta, sira Roberta Badena-Powella 22.2.) u OŠ Trnsko nisu stale samo na izložbi. 24.2. orni su predvodnici zaista zasukali rukave i svim 2., 3. i 4. razredima pokazali dobru porciju izviđačke zabave, timskog duha i napetih igara.
"Kad su nam u jednom trenutku istovremeno došla 4 razreda, pomislio sam možemo li mi to. No istog sam trena shvatio da ne postoji nešto što ne možemo izvesti", kaže naš Jurica Brkljačić. I zaista, Oi N.B. Đebo potrudio se svakom đaku dati priliku iskusiti kako izgleda život u izviđačima. Ukupno se preko 150 đaka okušalo u izviđačkim igrama spretnosti. Otimale su se marame, izvodili su se nevjerojatni ljudski čvorovi, vješto se baratalo šatorskim krilima i loptama, vikali su se izviđački pokliči, a vrhunac je bila fantastična utrka 80-ak rasnih trkaćih konjića. Na kraju dana, spremajući izložbu za neku drugu školu, Tutla je rezimirala: "Nadamo se da će ovaj dan biti početak za nove buduće izviđače." Sretno nam, odnosno im bilo! Sigurni smo da bi i sam Baden-Powell bio zadovoljan ovakvom proslavom svog 158. rođendana!

* * * * *

Podsjećamo sve zainteresirane nove članove da nam se mogu pridružiti već u subotu 28.2. u 10:00 u prostorijama Mjesnog odbora Trnsko (Trnsko 34A)!

Oznake: izviđači

Izložba u OŠ Trnsko povodom BP dana 22.2.

20.02.2015.

Kako bismo spremno dočekali 158. rođendan našeg osnivača Sira Roberta Badena Powella (i njegove supruge Olave), učenicima OŠ Trnsko pripremili smo malu izložbu u školskom predvorju. Učenici (i naši članovi na sutrašnjim sastancima) moći će pogledati zašto je 22. veljače izviđačima važan dan, tko je bio BP te kako je počeo naš pokret daleke 1907.

Što drugo reći nego hvala OŠ Trnsko te BUDIMO PRIPRAVNI i dalje!

Noć muzeja 2015. u Muzeju automobila Ferdinand Budicki

30.01.2015.

Mlađi izviđači odabrali su posjetiti poseban Muzej automobila Ferdinand Budicki te su tijekom obilaska naučili štošta o vozačkoj kulturi i povijesti automobilizma ovih krajeva, kao i o zanimljivim pričama izloženih oldtimera u obnovljenom prostoru bivše tvornice Pluto.

Muzej otvoren 2013. uspjeh je automobilskih entuzijasta koji su vlastitim trudom i ulaganjem osigurali sačuvati vrijedan dio naše kulture. Osim izloženih automobila iz različitih perioda i krugova (od kamiona Praga iz 1916., Forda Modela T, 'domaćih' uradaka poput Fiće), Muzej se potrudio oplemeniti program te ga upariti s ovogodišnjom temom Noći muzeja - genijalnim Nikolom Teslom. Tako su izviđači imali prilike vidjeti najbrži električni auto na svijetu (iz Hrvatske!), auto na Sunčevu energiju, ali i raznorazne pokuse s elektricitetom.

Zimujemo na Omanovcu!

31.12.2014.

Odred Izviđača NB Đebo, Oi Savski Gaj Zagreb i IO Eucalyptus proveli su 5 zimskih dana u divnom planinarskom domu Omanovac iznad Pakraca (655 m n.v.) Naše je izviđače gora dočekala odjevena u snježni pokrivač, ali koji dan kasnije obilne padaline potpuno su nas zamele i stvorile divan zimski ugođaj. Osim u snježnim radostima, poletarci/pčelice/izviđači/planinke iskoristili su kratke dane učeći nove vještine, stječući izviđačka znanja te ono najvažnije, dobro se zabavljajući. Hvala svim članovima sudionicima,organizatorima i domaćinima u planinarskom domu Omanovac na divno provedenim aktivnostima!

Samo mali dio atmosfere na zimovanju 2015.: (na facebook stranici odreda možete pogledati cijeli fotoalbum)

Božićno druženje odreda

25.12.2014.

Odred je i ove godine dočekao Božić u kreativnom i ekološkom ozračju. Naša izrada ekoloških recikliranih dekoracija išla je odlično kadli nam je na vrata došao - sam Djed Božićnjak! Djedica se htio uvjeriti jesu li naše pčelice/poletarci/izviđači/planinke bili dobri te jesu li vjerno slijedili dana Obećanja i Zakone. Uvjerivši se da je zaista riječ o izvrsnoj djeci, nagradio ih je poklonima.

Sretan Božić i Novu 2015. od srca vam želi OI N.B. Đebo!

Betlehemsko svjetlo 2014.

17.12.2014.

OI N.B. Đebo i ove je godine ponosno sudjelovao u ekumenskoj misiji širenja Betlehemskog svjetla po svijetu. Austrijski izviđači već desetljećima njeguju tradiciju raznošenja Svjetla iz Betlehema u svoje zajednice, a Hrvatska im se priključuje na velikoj izviđačkoj ceremoniji u Beču zajedno sa izviđačima iz cijele Europe (odnedavno i obiju Amerika). U subotu 13.12. preko sedamdeset članova Zagrebačkog skautskog zbora i njihovih roditelja posjetilo je austrijsku prijestolnicu, obišlo jedan od kulturnih centara Europe, posjetilo uvijek zanimljiv izviđački muzej te Svjetlo preuzelo na misi u evangeličko-luteranskoj crkvi Gustav-Adolf-Kirche. Naporan tempo izviđačima nije teško pao, pogotovo kad su na umu imali da Svjetlo tek treba donijeti u Hrvatsku.

U nedjelju 14.12. zagrebački je Zrinjevac ispunilo šarenilo izviđačkih marama i zastava. Deseci hrvatskih odreda izviđača okupili su se kako bi Svjetlo dali i zagrebačkoj prvostolnici. Na svečanom slavlju koje je predvodio rektor katedrale mr. Josip Kuhtić Zagreb je službeno primio simbol mira i zajedništva. Međutim, kako je i napisano u poruci koju su izviđači pročitali u Beču i katedrali, Svjetlo je uporno te njegova misija prestaje tek kad dopre do svakog pojedinca, svakog srca. N.B. Đebo dao je priliku i svojoj matičnoj zajednici da primi Svjetlo te ga našim susjedima dao na misama u crkvi Sv. Križa u Sigetu i župi Rođenja Isusova na Kajzerici.

U sklopu svečanosti Zagrebačkog skautskog zbora, Svjetlo je 16.12. prenešeno i u Gradsko poglavarstvo gdje ga je uz pjesmu primila i zamjenica gradonačelnika. Gospođa Sandra Švaljek iznenadila je naše izviđače poznavanjem Barambe, zahvalila se izviđačima te izrazila nadu kako će Svjetlo pomoći našem gradu Zagrebu u uspješnijoj 2015.

Pomozimo Svjetlu, budimo pripravni i proširimo poruku koju širi!

Oznake: izviđači

Po Gradecu i Kaptolu 8.11.2014.

13.11.2014.

Odred je u sklopu projekta "Srednjovjekovni grad Zagreb" utvrdio svoje znanje o životu u srednjem vijeku u Zagrebu, odnosno Gradecu i Kaptolu. Podijelili smo se u dvije ekipe, poletarsku i izviđačku, te smo različitim putevima krenuli istraživati Gradec i Kaptol. Poletarci su se usput i igrali, a izviđače je ipak čekalo nešto teže savladavanje raznih vještina - snalaženja po povijesnim kartama, prepoznavanja terena, izrade skica...

Nakon proučavanja makete grada koja nam je vrlo lijepo predočila gdje se točno nalaze Gradec i Kaptol, krenuli smo pobliže istražiti glavni spomenik iz srednjeg vijeka - zagrebačku katedralu. Zagrebačku je biskupiju dao 1094. osnovati ugarski kralj Ladislav, čime Kaptol postaje važno središte. U 12. se stoljeću gradi katedrala, no provalom Tatara 1241. ona biva teško oštećena. Par desetljeća kasnije biskup Timotej počinje graditi današnju katedralu kojom se (uz dugu gradnju i velike promjene, pogotovo nakon potresa 1880.) Zagreb i danas ponosi. Izviđači su se proučavanjem povijesne karte iz 16. st. zainteresirali za utvrdu oko katedrale te poveli odred proučiti je. Usput su vidjeli i novoisklesane kamene vodorige koje tek čekaju da ih podignu na zvonike odakle će daljnje stoljeće, ako ne i dulje, čuvati Zagreb, a i prikaz teško oštećenih tornjića koje je naprosto pojela kiša. Uvjerili su se kako obnova katedrale nije nimalo lak posao te nije ni čudo da skele na njoj toliko dugo stoje.

Od katedrale krenuli smo prema franjevačkom samostanu s crkvom te došli i do zidina grada Kaptola. Gradec i Kaptol ujedinjeni su u grad Zagreb tek 1850., a dotad su često između njih odnosi bili sve samo ne prijateljski. Prirodna granica između dviju uzvisina, potok Medveščak, odvajala ih je, ali i bila poprištem krvavih bitaka. Osim sukoba, na potoku su bile smještene i mlinice gdje su stanovnici nosili žito na mljevenje. Danas je potok zatvoren, ali i dalje teče ispod Tkalčićeve ulice. Izviđači su vježbali izradu panoramskog snimka te smo dalje krenuli prema drugom srednjovjekovnom gradu, Gradecu.

U Gradec, opasan zidinama od 13. st. kao dio dogovora s kraljem Belom IV. koji je gradu dao Zlatnu bulu, moglo se ući kroz 4 glavna ulaza - Dverce, Nova vrata, Mesnička vrata i Kamenita vrata. Danas jedina preostala gradska vrata, Kamenita vrata, sigurna su jer ih čuva junak - sv. Juraj, ujedno i zaštitnik izviđača! Uspjeli smo upasti u Gradec i vidjeti sliku Bogorodice koja je čudom preživjela veliki požar 1731. U znak poštovanja stanovnici Gradeca pretvorili su gradski ulaz u svetište.

Dok su poletarci krenuli na igre iza današnje crkve sv. Katarine, a u srednjem vijeku kapelice, izviđači su imali zadatak kretati se Gradecom po karti staroj gotovo 500 godina! Ipak su uspjeli doći do Trga sv. Marka na kojemu se smjestila istoimena srednjovjekovna crkva. Na trgu su se u srednjem vijeku održavali sajmovi, ali u najljepšem krovu na svijetu Zagrepčani su mogli uživati tek od 19. st. Tada je postavljen prekrasan krov s prikazom grba Trojedne Kraljevine Hrvatske, Slavonije i Dalmacije te grba grada Zagreba. Zanimljivost: današnji zagrebački grb zasniva se na gradečkom grbu, a pozadina je sve do 19. st. bila crvene boje.

Nakon igara i zadataka, imali smo priliku popesti se na srednjovjekovnu kulu Lotršćak, čuvaricu gradskih vratiju Dverce. I to taman prije 12:00! To znači samo jedno - glasan pucanj pošteno je preplašio naše izviđače. Poletarce i ne toliko, jer oni su bili uz sam top na kuli i gledali kako se puca iz njega! Kula svoje ime duguje zvonu koje je bilo postavljeno u nju, "zvono lopova", odnosno "lotrijaša", a osim nje, stoljeća je preživjela i kula na sjevernoj strani Gradeca, "Popov toranj".

Pogledom s vidikovca i šetnjom po Strossmayerovom šetalištu, podignutom u 19. st. na južnom potezu zidina Gradeca, završili smo poučnu šetnju. Naši su članovi proveli dan na svježem zraku, u dobrom društvu i zabavnim aktivnostima, ali i usvojili vrijedno znanje o svom voljenom gradu.

Do sljedećeg puta, servus!

* * * * *

Dragi članovi, podsjećamo kako su u subotu 15.11. i 22.11. redovni sastanci. Vidimo se!

Oznake: izviđači

Okić u društvu vitezova 4.10.

05.10.2014.

Čak 150 izviđača Zagrebačkog skautskog zbora krenulo je u maglovito subotnje jutro put Okić grada, srednjovjekovne utvrde na Plešivici kod Samobora. Izlet je bio dio projekta "Srednjovjekovni grad Zagreb" u kojemu su izviđači obilazili i upoznavali srednjovjekovni sloj Gornjeg grada (Gradec i Kaptol) te širu topografsku sliku kraja obilazeći okolne srednjovjekovne plemićke utvrde (Medvedgrad, Susedgrad, Zelingrad, Okić grad), kao i srednjovjekovne običaje i kulturu.

Tri autobusa vijugavim su cesticama dovezla odrede do Etno kuće pod Okićem gdje nam je dobrodošlicu zaželio domaćin, gospodin Marijan. Naš je odred potom krenuo u osvajanje ostataka Okić grada (499 metara nadmorske visine) udaljenog otprilike 30-40 minuta hoda. Uz pjesmu i dobro raspoloženje čak i najmanji poletarci došli su podno ulaznog dijela plemićkog grada, a i do konačnog odredišta - kapelice grada. Kroz apsidu se inače pruža divan pogled na Zagreb i Medvednicu, no magla je ovoga puta odlučila drugačije. Zaključili smo kako sve to ipak pridonosi mističnom srednjovjekovnom ugođaju te smo na primjeru jedne od najstarijih srednjovjekovnih utvrda u ovome kraju Hrvatske (prvi spomen već krajem 12. st.) proučili način života plemića u plemićkoj utvrdi.

Pri povratku smo posjetili i planinarski dom Dr. Maks Plotnikov (411 m) te se okolnim putem kroz sela zaputili nazad. Zadovoljni što smo se svi uspjeli popeti do utvrde, prepustili smo se finoj kuhinji Etno kuće te se nakon ručka pridružili zvijezdama dana, Redu Srebrnog zmaja. Članovi udruge bave se promicanjem viteštva, oživljavanjem srednjovjekovne povijesti i kulture te očuvanjem starih običaja i vjerovanja, a za izviđače su pripremili niz vrlo zanimljivih radionica i pokaznih vježbi. Tako smo u srednjovjekovnom taboru učili o viteškoj kulturi i običajima, oklopu, oružju koje se koristilo u srednjem vijeku te se i sami okušali u mačevanju i streličarstvu.

Potom smo u Etno kući pogledali zanimljive izloške iz povijesti okićkog kraja, a najzanimljiviji dio izložbe bilo je slušanje legende o tragičnoj sudbini Jelene, žene plemića Tome Erdodyja, koju je izdao okićki Filip Erdody i prepustio je turskoj vojsci. U kvizu su izviđači pokazali koliko su zapamtili o povijesti Okića te su najpozorniji čak i osvojili nagrade.

Naše je mirno poslijepodne prekinula buka. Čak i kroz preko stotinu dječjih glasova čuo se glasan zveket. Dogodilo se da su dva neustrašiva viteza poželjela ruku iste dame! Čast je valjalo obraniti jedino viteškom borbom! Ivan Strašni i Zoki Hrabri u oklopima teškima preko 20 kila isukali su svoje mačeve te krenuli u dvoboj. Naši su izviđači iz sveg srca navijali za svog favorita, ali borba je bila vrlo izjednačena i bespoštedna. Ipak, vitez Ivan porazio je protivnika te pošao svojoj dami. Zadovoljni izviđači nakon vrlo ispunjenog dana pošli su pak u svoje autobuse te svojim kućama.

Vitezovi su se nakon 400 godina vratili na Okić, makar nakratko. Okić grade, do sljedećeg viđenja!

* * * * *

Podsjećamo članove i roditelje kako 11.10. i 18.10. imamo redovne jatne i patrolne sastanke.

Oznake: izviđači

Prvo izviđačko druženje 20.9.2014.

23.09.2014.

Odred je iskoristio subotnje jutro 20.9. kako bi svim zainteresiranim učenicima OŠ Trnsko, OŠ Holjevac i (veselimo se reći) nove OŠ Kajzerica pokazao izviđački svijet. Učenici 1.-4. razreda odgovorili su na naš poziv te je ubrzo Parkom mladenaca odzvanjao veseli zvuk dječje zabave. Uz razne igre moglo se štošta naučiti o signalizaciji, podizanju šatora i zaklona, a uvijek pripravno jato Patuljci pokazali su novim članovima pravi izviđački duh. Kasnije su nam se pridružili i pojačani Lorenini mlađi izviđači koji su igrali igru nadmudrivanja s tmurnim oblacima. Otvorenih ruku čekamo nove članove i članice te se veselimo daljnjem druženju!

Podsjećamo roditelje novih članova kako je roditeljski sastanak u utorak, 23.9. u odredskom prostoru u Mjesnoj zajednici Trnsko s početkom u 20:00 h.

Oznake: izviđači

Sretno nam u novoj školskoj godini!

04.09.2014.

Dragi prijatelji!

Kao što naši stariji članovi već dobro znaju, a novi će to tek naučiti, naše aktivnosti prate školsku godinu. Tako već na početku školske godine 2014./2015. krećemo s aktivnostima za članove!

Svi učenici koji žele iskusiti izviđački svijet u subotu 20.9. mogu doći na svoj prvi izviđački sastanak.

Aktivnosti za učenike 1.-4. razreda održat će se 10:00 - 11:00 h, a za učenike 5.-8. razreda 11:00 - 12:00 h u našem prostoru u Mjesnoj zajednici Trnsko (Trnsko 34A). Slobodno proširite vijest među prijateljima, poznanicima, obitelji i susjedima!

Nadamo se da ćemo se vidjeti u što većem broju! Do sljedećeg druženja, budite pripravni!

Dotad pogledajte par fotografija iz naših arhiva: večernje druženje uz logorsku vatru, pješački pohod naših starijih članova na vrhove Gorskog kotara, samo jedan od brojnih načina zabave na našim izviđačkim sastancima, izrada splavi za spašavanje na ljetnom logorovanju u Baranji, učenje kako pročistiti vodu u prirodi, istraživanje prirodnih ljepota zagrebačke okolice, zimsko pakračko popodne s HGSS-om, večernji zbor i spuštanje zastave, upoznavanje najpoznatijih ličkih njuški - mrkih medvjeda u Kuterevu ...

Za Gunju 30.8.2014.

03.09.2014.

Odred se priključio akciji Antene ZG te još jednom posjetio i pomogao kraj koji je toliko propatio za vrijeme poplava.
U rano maglovito jutro dva su autobusa volontera, a među njima i vesela ekipa istraživača i brđana N. B. Đebe, požurila napuniti autobuse paketima pomoći te stvarima potrebnima za akciju. Radio Antena ZG ove je godine sredstva namijenjena za obnovu zagrebačkih parkova u sklopu projekta "Za ljepši grad" odlučila iskoristiti za uređenje dječjeg igrališta u Gunji.

Čim smo stigli u Gunju, počeli smo istovarivati pakete pomoći, a ubrzo su organizatori akcije posložili orne volontere te zadali zadatke. Zapala nas je hortikultura, odnosno sadnja biljaka koje će upotpuniti dojam igrališta i djeci omogućiti ljepše boravljenje u parku. S obzirom na broj radnika, posao je završen brzo i efikasno.
Daljnji radovi krenuli su u opuštenijem ritmu, a naša je ekipa iskoristila priliku i obišla mjesto. U razgovoru s mještanima saznali smo kako teče život poslije jedne od najtežih elementarnih nepogoda koje su pogodile Hrvatsku u posljednje vrijeme.

Ručak je bio taman po našem ukusu - gulaš u kazanu. Bio je slađi utoliko što smo i sami pomogli servirati ga volonterima i mještanima, a o općem odobravanju jela dovoljno govori činjenica kako smo sami jedva stigli ručati!

Naravno, na kraju posla trebalo je i počistiti jer zna se, iza izviđača ostaju samo otisci stopala u prirodi. Na sreću, u ovome slučaju i puno zadovoljne djece u parku koja su odmah prigrlila nove sprave za igru.

Zadovoljni, vratili smo se taman na prekrasan novozagrebački zalazak Sunca. Ipak, imajmo na umu da Slavoniju prva zima nakon poplava tek čeka. Na nama je da u duhu naših Obećanja i Zavjeta nastavimo misliti na sve te ljude te da damo sve od sebe da što prije usele u svoje kuće te povrate život kakav su imali prije proljetnih poplava.

Do skorog početka nove školske godine i novih aktivnosti, budite i ostanite pripravni!

Oznake: izviđači, Gunja, humanitarna akcija

Prikupljanje pomoći za poplavljena područja Hrvatske - realizacija

23.05.2014.

Dragi članovi, roditelji, prijatelji, susjedi!

Veliko hvala svima koji su preko akcije OI N.B. Đebo podržali prikupljanje pomoći za našu Slavoniju. Naši su istraživači i brđani (a i poneki mlađi članovi s roditeljima) spremno dočekali sve donacije, sortirali ih te ih isti dan poslali u Slavoniju.
Nakon noćnog istovarivanja u izviđačkom centru u Vinkovcima, idući smo dan obilazili i pomagali u okolnim sabirnim centrima.

Molimo vas, ne zaboravite kako teška muka vraćanja u kuće nakon što se voda povuče tek počinje. Zaot nastavimo pomagati nesretnim ljudima koliko možemo!

Oznake: izviđači, poplava

Prikupljanje pomoći za poplavljena područja Hrvatske

19.05.2014.

Dragi članovi,

Odred organizira akciju prikupljanja pomoći za stanovnike poplavljenih područja Hrvatske. Molimo vas sve da zajedno pomognemo koliko možemo, i to prikupljanjem:

- higijenskih proizvoda (sapun, šampon, pelene i vlažne maramice za bebe, WC papir, papirnati ručnici...)
- konzervirane hrane, soli, šećera, ulja
- odjeće

Vaše ćemo donacije prikupljati u utorak, 20. svibnja u našem prostoru (Trnsko 34A, Mjesni odbor Trnsko) ujutro 10-12 h te popodne 16:30-18 h.

Hvala vam!.

Oznake: izviđači, izviđači pokret

Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.