Nemoj dati do znanja - uživaj

29 prosinac 2009

Ja osobno ne poznam Lanu Biondić. Ali, igrom slučaja, dobila sam knjigu "Nova knjiga Lane Biodnić". Zapala me. A kad je već bila u mojim rukama, kao lagano štivo, u dosadno popodne jednog dosadnog dana, pročitala sam je lako i jednostavno.
Ne treba baš uključiti mozak na 100%. Dovoljno je 10-tak. Tek toliko da pamtite prethodnu rečenicu.

No, sada za ozbiljno. Prvu knjigu, "ŽIvot na visokoj peti", nisam pročitala. Nisam željela potrošiti niti to malo kunica na knjigu koja će mi pričati o životu koji ne mogu/ne želim živjeti. I dan danas ne želim potrošiti na tu knjigu. Nisam željela potrošiti ni na ovu drugu, ali eto dopala me. Kao poklon.

No, ono što me sada kopka jest moja predrasuda o Laninim knjigama prije nego li sam išta čula, jer, napisala ih je neka mala bogatašica i bilo mi je ispod časti sada čitati neku knjigu neke male plave koja je imala sreću i bogato se udala. E jebiga, prava istina je da nisam htjela pročitati knjigu jer sam bila ljubomorna i zavidna. I ja bih se bogato udala i pisala knjige po cijeli dan, ali eto, nisam i ne znam hoću li ikada.

Moram se složiti u jednom s autoricom. Brate mili, vi (mi) blogeri, nemojmo pričati i pljuvati o nečemu što nismo pročitali. Slažem se s autoricom u tome. Zašto pričati loše o nečemu što nismo željeli pročitati, ali se smatramo dovoljno pametnima komentirati. I to negativno, naravno. :)

Pa eto, ja pročitala tu drugu knjigu i eto, dobila sam pravo komentirati :). Zasluženo. Pročitala sam sve stranice!

Nije to knjiga iz koje ćete naučiti neke mudre stvari. Nije to knjiga koju ćete čuvati jer ste odušeljeni citatima i koju ćete onda povremeno u blogovima navesti kao misao vodilju.

Ali, ako hoćete biti trendseterica, ako hoćete dobru preporuku gdje i kako kupiti dobru kozmetiku, otići na ručak i biti primijećen, e onda je knjiga fenomenalna. Pa, svatko dobije svoje...

No, zaboravimo to. Nisam tu da radim reklamu, nego me je privuklo nešto drugo. Naime, autorica se u par, u knjizi, navrata obraća onima koji je negativno komentiraju, blate, ocrnjuju, i jednostavno rečeno - mrze.

E to mi je najgori dio. Draga Lana, očito imaš publiku koja obožava tu literaturu. Drž se te publike. Nemoj se obraćati onima koji pričaju gluposti bez obzira o čemu pisala. Pa nemoj trošiti riječi na publiku koja te ne voli. Piši i pričaj onima koji te čitaju. Ima takvih očito, jer druge knjige ne bi bilo. A vjerojatno ne bi pisala ni treću.

Ne znam zašto mi ljudi imamo potrebu objašnjavati se i pravdati.
Ma pusti brate mili ljude da imaju slobodu govora i pisanja, a ti Lana Biondić, nastavi dalje pisati i treću, četvrrtu i tko zna koju knjigu dok god te hoće kupovati. I nemoj trošiti riječi, energiju, snagu na one koji te ne čitaju. I ja te neću pročitati kada dođe slijedeće izdanje. Nije to moj đir.
Ali ima onih koji jedva čekaju slijedeću knjigu. I koji žive život po prve dvije. Drži se njih.

Hoću reći - knjižica bi bila OK da nema tih "problematičnih" dijelova u kojima poručuješ nešto onima koji te blate. Ma zaboravi na njih.

Svi te nikada neće voljeti. Svi te nikada neće čitati. Neki će te potajno hvaliti. Neki će te javno prozivati. Ali, ne znam što to tebe muči dok god izdavač hoće izdavati?

Broji lovu od zarade, uživaj na promocijama i zahvali onima koji te čitaju, a nemoj pisati onima koji te ne vole, jer, oni ionako neće pročitati te tvoje riječi u knjizi.

A dala si im do znanja da te boli.

<< Arhiva >>