subota, 15.02.2020.

Gradovi i mjesta: Hrvatsko zagorje

Hrvatsko zagorje


Očuvana priroda, pitomi brežuljci, izvori ljekovite termalne vode, male crkvice, marijansko svetište u Mariji Bistrici, stare hiže, kurije, dvorci, izvrsna seoska domaćinstva i kleti, gastro i eno ponuda obilježja su Hrvatskog zagorja i nije čudo što je to omiljena vikend desatinacija mnogih Zagrebčana.


Nastojala sam u svojim videozapisima uz adekvatne pjesme opisati meni drago Zagorje i Zagorce. Pjesma Suza za zagorske brege meni je najljepša pjesma posvećena Zagorju. Elegična muzika i tekst u izvedbi zagrebačkog dečka Zvonka Špišića uvijek mi stegne grlo i ovlaži oko.
O osjećajima i nostalgiji Zagoraca na radu u tuđinu pjeva i Rajko Suhodolčan u pjesmi Pod brajde sa nadom u izgledni povratak .
U pjesmi Vu plavem trnaci Marko Novosel pjeva o siromašnom i teškom životu Zagoraca nekada, napuštanju njihovi kuća u kojima su unatoč teškom životu bili sretni i veseli,

Vre slaba je stara prek stotinu let,
od njezine brajde posušil se cvet
od blata je zbita i škopom pokrita,
ne moreš prav znati jel hiža ili klet.
Nju muški su žuli prinesli na svet
za onda dok zagorec bil je još kmet
al bila je bela i zmirom vesela,
a danas od tuge se hoče podret...


Unatoč nekada mučnom i teškom životu Zagorce je krasio veseli duh što se može osjetiti u pjesmi Veselo, veselo Zagorci u izvedbi Kvartet Gubec i Kavaliri.
Hrvatska je bogata tradicijom i narodnim običajima kao što su Martrinje i Vincekovo. Iako se slave u cijeloj Hrvatskoj meni su ti običaji u Zagorju najdraži.
Vincekovo
Martinje
A sada malo šale na račun mojih Zagoraca. Nadam se da se ne će naljutiti, no sigurna sam da će moje drage Zagorke likovati.
Jezuš kak me hiče



- 21:18 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.