Severino Majkus

< rujan, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Veljača 2013 (7)
Siječanj 2013 (30)
Prosinac 2012 (40)
Studeni 2012 (33)
Listopad 2012 (25)
Rujan 2012 (20)
Kolovoz 2012 (32)
Srpanj 2012 (32)
Lipanj 2012 (23)
Svibanj 2012 (23)
Travanj 2012 (16)
Ožujak 2012 (14)
Veljača 2012 (13)
Siječanj 2012 (19)
Prosinac 2011 (24)
Studeni 2011 (18)
Listopad 2011 (21)
Rujan 2011 (22)
Kolovoz 2011 (17)
Srpanj 2011 (14)
Lipanj 2011 (31)
Svibanj 2011 (27)
Travanj 2011 (28)
Ožujak 2011 (26)
Veljača 2011 (22)
Siječanj 2011 (26)
Prosinac 2010 (26)
Studeni 2010 (23)
Listopad 2010 (17)
Rujan 2010 (34)
Kolovoz 2010 (31)
Srpanj 2010 (30)
Lipanj 2010 (23)
Svibanj 2010 (28)
Travanj 2010 (20)
Ožujak 2010 (23)
Veljača 2010 (29)
Siječanj 2010 (31)
Prosinac 2009 (20)
Studeni 2009 (28)
Listopad 2009 (11)
Rujan 2009 (21)
Kolovoz 2009 (12)
Srpanj 2009 (19)
Lipanj 2009 (15)
Svibanj 2009 (20)
Travanj 2009 (33)
Ožujak 2009 (10)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

. • Cestitka Garavom na tako sazetim, zrelim i promisljenim zapazanjima . Kangrga je jednom rekao u TV interviuvu: "Bit ce nesto od nas" Kad se davimo svakodnevno u ovom drustvenom blatu, ponekada nade i ponestaju. Ali, ako se ima na umu da smo generacije kojma su u cjelokupnoj istoriji zapale najvece zrtvenicko odricanje ali i naj veci izazovi, ako ne i privilegije,zatecenim u dosad nevidjenim orkanskim drustvenim krizama u kojima se civilizacijska epoha petmilenjsko klasnog nadmetanja, sada napokom raspada po svim svojim drustvenim savovima Gotovo da nema vise dana ni sata u kojima se ne dozivljava tektoska rasprnuca visokih detonacija, bljeskova sto zasljepljuju, vibracije koje lome sve nejake, gomilajuci psihijatrijske ustavnove, kazemate, vjesala, lomace, robije, popravne institucije, koje Nietzsche nazire kao "Popravljanje covjecanstva", upravo tamo gdje se ono nejvise lomi, iznakazuje, gdje mu se trga inskonski duh, vjeru u sebe ( Sapere aude). Samo jaci, koji se penju na vrske lutajucih santa, sad naziru sve oko sebe, taj bljestavi lom smetisnih nanosa, koji se u vlasitom dimu i odurnom zapahu tu raspadaju u zajednickoj gomili : Klasna bestijalnost, krscanske svinjarije, liberalni uljez, demokratski lopov, ideoloski demagog,,ekonomski tiranin. • Sav taj historijski nanos se napokom nasao na svojoj nagomilanoj hrpi! Navucimo maske, promatrahjuci taj trulez koji nestaje u svoj epohalni bezdan

 

Linkovi
Slikarstvo
www.pula-online.com
www.zutaminuta.com


13.09.2010., ponedjeljak

Pod naslovom Specizam, Zoran Čiča, etnolog i istoričar iz Zagreba, čitaocima / Novog Plamena/ predstavlja istoimeni pojam čiji je autor američka spisateljica Džoan Danejer, a koji predstavlja „propust da se, s obzirom na pripadnost vrsti ili karakteristike tipične za neku vrstu, bilo kojem svesnom biću prida jednak obzir i poštovanje“. Jednostavnije rečeno, specizam je diskriminacija po osnovu vrste. On nastaje izdizanjem sopstvenih specifičnosti po osnovu pripadnosti jednoj vrsti na nivo ideologije, ili načela. „Položaj u kojem se u većini današnjih društava nalaze ne-ljudske životinje izraz je specifičnog stava da su ljudi superiorna vrsta kojoj pripada povlašćeni status u odnosu na sve ostale životinjske vrste. Otuda proizlazi i praksa da se na ne-ljude gleda samo u svetlu njihove iskoristivosti za ljudske svrhe - oni su savremeno roblje ljudskog društva. Ne-ljude se nevine zatvara. Ne-ljude je dopušteno prisilno razmnožavati i uzgajati. Ne-ljude se sme nekažnjeno ubijati (osim kad predstavljaju nečije vlasništvo pa se time ljudima nanosi materijalna ili emocionalna šteta). Ne-ljude je dopušteno loviti. Ne-ljude se sme uprezati u težak rad, ne-ljude se sme mučiti, ili injektirati bakterijama i virusima da bi se zadovoljila ljudska radoznalost. I to sve na milijardama napaćenih mislećih i osećajnih individua. Bez specijalnog stava da je sve ovo dopušteno samo zato što je reč o pripadnicima drugih vrsta to ne bi bilo moguće. Ovakav stav i praksu prate i zakoni koji samo naizgled, formalno, iskazuju nameru da zaštite ne-ljude od ljudskog zlostavljanja, dok je u praksi njihovo ubijanje dopušteno.

Kao i svaki izam koji iskazuje zadrtost, i specizam proizlazi iz skučenog, neintegralnog pogleda na svet te kao takav ne uviđa suptilne poveznice fine tapiserije života i prirode. On stoga stvara praksu koja naposletku ugrožava i sam opstanak ljudske vrste i uravnotežene životne sredine. Odustajanje od specističkog pogleda na svet ne predstavlja samo čin benevolentnog iskazivanja brige prema ne-ljudskim životinjama, već ukazuje na moralnu zrelost stava koji spoznaje neprocenjivu važnost celovitog pristupa življenju i preuzima vlastitu odgovornost za dobrobit trenutno utamničenih ne-ljudi, za sebe i vlastito zdravlje, za boljitak društva u kojem živimo te za planetarni eko sistem koji delimo sa svim ostalim vrstama na Zemlji“.

Ako je o jednakosti reč, čemu i teži levica, onda u tome treba biti dosledan. Jer, u čemu je razlika između specizma i nacizma...


- 19:44 - Komentari (2) - Isprintaj - #