Počivao u miru Gradonačelniče!

28.02.2021.

Zagreb više nikada neće imati gradonačelnika kao što je bio Milan Bandić! Slažem se s onim što je njegova zamjenica rekla:
"Živio je i umro za ovaj grad. Znam da će kritičari reći da je radio pogreške. No po onoj biblijskoj, tko je bez grijeha - neka prvi baci kamen".





Iskrena sućut njegovoj obitelji.

Počivao u miru!

h v a l a___n a___p o s j e t i

Neke divne uspomene

27.02.2021.

Uvijek se rado sjetim Opatije gdje sam nakon operacije srca provela 3 predivna tjedna. Dragi (More ljubavi) svaki dan je dolazio iz Rijeke meni u posjetu. Zaista su to bili predivni i nezaboravni dani.



Ako je bilo loše vrijeme onda smo se zajedno brčkali a plivali u krasnom bazenu, te se ujedno i prepuštali lagodnom masiranju mjehurića u okruglom bazenčiću gdje je bila ugodno topla voda.





Što se mene tiče za mene je to bio odmor iz snova jer sam napokon mogla sama provoditi vrijeme u maloj ali lijepo namještenoj sobi. Inače sam uvijek okružena ljudima pa mi je to samotno bivstvovanje itekako pasalo.



Evo i ostalih slika:






























h v a l a___n a___p o s j e t i

Prve ljubavne riječi...

26.02.2021.

Vidi, zar nije ova ljubav dječja
slatka kao najzrelija trešnja?



Tko li može samo znati
što će im ovaj život dati?



Možda će ostati skupa
sve do kraja životnog puta.



A možda, kad će odrasti,
na sitne djeliće sve se raspasti.



Nema veze, bitno da se pamte
prve ljubavne riječi - Volim te!

h v a l a___n a___p o s j e t i

Avionska uzbuđenja

25.02.2021.

Uvodim malo dinamike na blog (hehehehe...) a avioni su taman ono što će mi za to tebati. Evo četiri vrlo kratka videa:

Na ovom Morski već u Zagrebu počeo pjevati japanski hehehe...


Polijetanje iz Zagreba uz moje "stručno" objašnjenje heheheh...


Slijetanje u Varšavi opet uz moje "stručno" opisivanje hahahah...


Napokon slijetanje u Tokiju - aerodrom Narita - uz tiho ali uzbuđeno dahtanje hahahaha...

h v a l a___n a___p o s j e t i

Hoće to tako nekad, hoće...

24.02.2021.



























h v a l a___n a___p o s j e t i

Hrana u Japanu

23.02.2021.

Ako budemo imali priliku bar još jednom otići u Japan onda ću sigurno probati njihovu posebnu govedinu - kobe. Do sada, kad god smo bili u Japanu, samo smo u izlogu mesnice vidjeli to posebno meso.



"Kobeanska govedina, japanska govedina iz regije oko grada Kobea. Nije odvojena pasmina goveda, nego je naziv za podrijetlo goveđe pasmine Tajima. Kobeanska govedina je najskuplja govedina na svijetu. Kilogram prave kobeanske govedine košta 400-600 eura, ponekad čak i više."




Čak smo i ušli jednom u mesnicu i htjeli je kupiti ali zaista je bila preskupa i osim toga nisam ni znala što od nje napraviti i da sam znala opet je nisam imala gdje pripremiti t.j. toplinski obraditi na pravi način.

Da, mogli smo je negdje u restoranu naručiti ali bome to bi nas previše koštalo. Zato smo radije ručali RAMEN iliti UDON (japanska juha s rezancima) koju najčešće jedu turisti ali i sami Japanci. Ima ih puno vrsta s različitim dodacima i prilozima.









Što se tiče sušija kao prvo morate znati da bilo koji suši (kao gotovo jelo) u dućanima daleko je kvalitetnije i jeftinije nego suši pripremljen npr. kod nas. Ovo se ne odnosi samo na suši već i na sva druga japanska jela.





U blizini našeg hotela u Osaki nalazio se jedan veliki dućan u kojem je bio ogroman izbor gotovih jela, riba, rakova i svega ostalog. U jedno možete biti sigurni a to je
nikada ne ćete kupiti pokvarenu robu, samo kvaliteta dolazi u obzir i to po vrlo povolljnim cijenama.







h v a l a___n a___p o s j e t i

Pravac Dubrovnik

22.02.2021.

S obzirom na hebenu koronu nismo mogli prošle godine iskoristiti avionske karte za Prag a vjerojatno će biti isto i ove godine. Novce nam ne žele vratiti ali smo dobili vaučer kojeg bi morali ove godine iskoristiti.

Vjerojatno će i dalje biti korona prisutna pa smo odlučili iskoristiti vaučer za domaće letove i to konkretno za Dubrovnik. Avionske karte skoro su upola jeftinije nego za Prag pa ćemo lijepo letjeti prvom klasom i to cca sat vremena (nešto malo više).

Sad samo ovisi do kojeg datuma moramo iskoristiti vaučer, za sada nema ograničenja, u svakom slučaju nećemo dozvoliti da karte propadnu. Već sam rezervirala apartman preko Bookinga i to vrlo blizu plaže na tjedan dana. Ako će sve uspjeti, ljudi moji dragi, bit će to odmor iz snova.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Shinkansen i lebdeći vlak Maglev

20.02.2021.

O Japanu uvijek imam što za reći a ovo da vam ne napišem valjda bih poludjela. Dakle, kao što znate prvo smo uvijek sletjeli u Tokyu na aerodromu Narita. Tamo smo bili par dana a onda krenuli u Osaku ali ne običnim vlakom već Shinkansenom koji iznutra izgleda kao da ste u avionu samo što je daleko bolja udobnost.



Svugdje čisto da bi se moglo s poda jesti, kako se kaže. Ljudi uljudni a tek kondukter, kod ulaza i izlaza iz jednog vagona u drugi, okrene se putnicima i pokloni. Isto kao i u avionu nude vam često hranu i piće lijepe i uslužne Japanke.





Vožnja Tokyo-Osaka traje 2,5 sata, što je cca 650 km, pa vi sami računajte koliko je brz. Vlak ne vozi samo noću od 00-4 sata zbog pregleda i eventualnih popravaka na pruzi. Vagoni su hermetički zatvoreni, pa prilikom uspona i nizbrdica ne dolazi do začepljenja bubnjića.



Zbog čestih potresa u Japanu, postavljen je niz senzora koji dojavljuju opasnost od potresnog vala. Kada senzori najave opasnost, automatski se isključuje struja na pruzi i vlak se zaustavlja za 3 sekunde a potrebno mu je 300 m da potpuno stane. Nevjerojatno ali istinito.

Preko Mosta duge (Rainbow bridge) vozili smo se Maglevom, vlakom koji levitira nad magnetima. U biti to nismo ni znali da se nalazimo u tom posebnom vlaku sve dok Morski nije pogledao van, u zavoju, i nije uočio tračnice...jednostavno je vlak lebdio. Zaista poseban doživljaj!







Čim izađete u Osaki vani već čekaju spremačice da bi očistili vagone iako u tim njihovim vlakovima zaista nema ni trunke prašine, niti smeća. Ovom prilikom moram naglasiti da nigdje nismo vidjeli (metro, tramvaji, busevi...) nijednu ogrebotinu ili škrabotinu!

Dok smo putovali iz Tokija prema Osaki vidjeli smo čaroban Fuji. Vidite tu brzinu i tu ljepotu?

h v a l a___n a___p o s j e t i

Kapsule za spavanje

19.02.2021.

Jeste li ikada spavali u kapsulama? Morski i ja bome jesmo i to baš kad smo prvi puta posjetili Japan. Htjeli smo isprobati takav smještaj a nismo požalili. Hotel se zvao Kiba i bio je jako blizu metroa što ima veliki značaj za svakog turista.



Stigli smo u hotel u predvečerje, neki su već spavali a sve je djelovalo kao neka pčelina košnica hehehe. Sve je bilo ok samo meni je bilo nezgodno što je naša kapsula bila gore pa sam se morala penjati što i nije bilo baš ugodno, bar za mene hehehee.



Morski me snimao i stalno bodrio: "Ajde polako sad lijeva, onda desna noga pa guza..." - Da mi je bio blizu mislim da bih ga nečim pogodila koliko me to nerviralo (hehehhee...) ali brzo me je to prošlo. Ma, ne mogu se ja na njega ljutiti.Tko zna što su mislili ostali turisti koji su već ležali u kapsulama hehehehe.

Slike su slabe kvalitete jer smo snimali noću i s mobitelom:








Unutar kapsule ima sve što je najpotrebnije...pa tako i mali TV. Ne bi vjerovali ali super smo spavali sve do 15 sati sljedećeg dana. Naravno, čim smo stigli prvo smo se okupali i osvježili u divnom bazenu (ali to je već druga priča). Nakon Tokija otputovali smo sa Shinkansenom u Kyoto a moja su koljena bila puna žuljeva od penjanja u kapsulu.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Nikad nisam bila po difoltu

18.02.2021.

Kao što sam sada ponekad čudna osoba tj. nisam po difoltu, ista sam bila (čak i još više) kad sam bila klinka. Bila sam vođa svih dječjih nestašluka heheheh. Sjetila sam se jedne zgode iliti nezgode kad sam imala cca 12 godina.

Naša zgrada bila jako podosta ali dobro očuvana i svi smo se dobro znali. Naše je dvorište bilo najljepše u cijeloj ulici. Omeđeno je bilo s jedne strane visokim oker zidom a s druge strane zidom cca 3 m. Eeee taj zid nam je bio jako važan jer se preko njega moglo doći do divnih i slasnih trešanja.



Lijepo sam se popela na njega preko nekih izbočina na zidu i nabrala cijelu vreću slatkih trešnjica. Kad sam se vraćala, prvo sam sjela na zid i pogledala dolje tada me uhvatila, prvi put, prava panika od visine.

Što sam duže tamo sjedila sve više sam se bojala sići dolje. Trešnje me više nisu zanimale niti molećivi pozivi mojih prijatelja da napokon siđem. Sjedila sam na zidu cca 2 sata. Ispod mene okupili se skoro svi iz zgrade i bodrili me da siđem.



Majka je neprestano mijenjala raspoloženje. Čas me bodrila, čas mi se prijetila sve dok napokon nisam smogla snage i hrabrosti i sišla dolje uz pomoć jednog susjeda.

Trešnje su ostale na zidu, izgubila sam tek pogotovo nakon bijesnog majčinog gurkanja, prigovaranja pa i njenih upozorenja da ne smijem više nikada popeti se na taj zid.



Naravno da je nisam poslušala. Nakon par mjeseci sam se opet popela ali propala kroz mali stakleni prozor u skladište punog praška za pranje. Izgledala sam kao duh a ono najgore je bilo to što sam morala takva izaći pred dečkom koji mi se sviđao hehehehe.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Jan Neruda

17.02.2021.

Bloger VladKrvoglad dao mi je sjajnu ideju koja se odnosi na prevođenje poezije poznatog češkog pjesnka Jana Nerudy. Potrudila sam se i nadam se da će vam se svidjeti, posebno blogeru VladKrvovladu. Ne morate se bojati ne pišem ja samo erotsku poeziju.

"Jan Nepomuk Neruda bio je češki novinar, pisac, pjesnik i likovni kritičar; jedan od najistaknutijih predstavnika češkog realizma i član "majske škole, rođen 9. srpnja 1834., (Prag Češka) a preminuo 22. kolovoza 1891., (Prag Češka). Jan Neruda nadahnuo austrijskog violinista, austrijski violinist nadahnuo je Conana Doylea a njegov Sherlock Holmes nadahnuo je Pabla Nerudu. Nije li ovaj zaključak impresivan? Kakav je put učinilo Nerudino prezime."


Lijevo je moj prijevod a na desnoj strani su originalni stihovi:



P.S: Moj vlastiti prijevod pjesama.

h v a l a___n a___p o s j e t i

PUPOLJAK

16.02.2021.

Cijelo mi tijelo drhti,
dok tvoji nemirni prsti
sviraju na mom tijelu
toliko željenu serenadu.

Ljubiš me od usana
pa sve do vrata.
Jezikom kružiš
oko nabreklih mi bradavica.

Tijelo mi se grči
od tvojih strasnih dodira.
Obgrlila sam te oko vrata
čvrsto svojim toplim bedrima.

Živim za ovaj trenutak,
- želim te sad!
Uzmi moj pupoljak tebi toliko drag.


h v a l a___n a___p o s j e t i

Odluka je pala...

15.02.2021.

Odluka je pala. Što god da se dogodilo...na pr. da me odbace neki dragi blogeri s kojima volim komunicirati ja ću uvijek biti samo JA sa svim mojim manama i vrlinama. Kome to paše OK a kome ne, njegov problem.

Ne volim ulizice, snobovsko ponašanje, ne volim kad se netko boji biti svoj, ne volim kad netko samo klima glavom i pravi se da je sa svima ok te da mu sve odgovara...jedino što cijenim je ISKRENOST.



Drugačija ne mogu biti jer bi to bila laž i pretvaranje što nikako ne mogu dozvoliti. Ali da puno ne filozofiram sad ću završiti ovaj post, malo se odmoriti i opet krenuti dalje s čistom savješću.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Ne razumijem...

Nemam tu moć niti želju da mijenjam ljude ali zato mogu izraziti svoje mišljenje. To je moje pravo kojeg se ne odričem.

Je l' moguće da čak u 21. stoljeću sama riječ "seks" bude još tabu??? Ne pitam vas jer znam da neću dobiti odgovor eventualno samo ovaj: "To je tema za između 4 zida!" Pitam samu sebe ali odgovora ne pronalazim.



Koga da pitam? Tko će mi to razjasniti? U čemu je problem? Zašto se moram opravdavati i strahovati ako napišem neki post koji se tiče seksa? Jesam li zbog toga loša i neprikladna osoba?

OK je biti drzak, prost, vrijeđati i omalovažavati drugog...ali spominjati seks koji je divan sastavni dio svakog čovjeka pa tako i samog života je nešto prljavo čega se treba sramiti? Ako je tako onda se pitam u kojem to svijetu živimo ljudi? Što nam se dogodilo da tako razmišljamo jer očito je da to nije ispravan pogled na život.

Pišući smiješnu zgodu u vezi seksa ne tražim od vas komentare s detaljima vaše intime, već običnu ljudsku reakciju...možda smiješak na vašem licu, neku duhovitu primjedbu i sl. zar je to tako teško? Tražim li puno od vas od čovjeka iz 21. stoljeća?



Ne razumijem, ne razumijem, ne razumijem, ne razumijem, ne razumijem...niti ću ikada razumjeti.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Sve je to ljubav...

14.02.2021.

h v a l a___n a___p o s j e t i

One sladunjave eksplozije...

13.02.2021.

Kad sam prije tri godine imala operaciju na srcu (4 premosnice) pitala sam otvoreno i slobodno kirurga (uz ostala pitanja) koji me je operirao da li mogu ispražnjavati seks, na što mi je on potvrdno odgovorio i malkice se nasmiješio. Valjda nije očekivao da ću ga tako izravno pitati hehehehe.

Što se tiče samog vrhunca iliti orgazma već odavno znam da pozitivno utječe na ljudski organizam. Dakle, uopće nije bitno da li do orgazma dođe masturbacijom ili rezultatom klasičnog seksa, bitno je da ga doživimo jer on je taj koji u našem tijelu napravi pravu sladunjavu eksploziju koja se prenese na skoro sve bitne segmente u našem organizmu.

Tako na pr. endorfin, za koji se zna da smanjuju bol, pa oksitocin koji pomaže u regulaciji stresa, boli, straha...serotonin koji smanjuje stres i pomaže uravnotežiti raspoloženje. Znate li da masturbacija može pomoći muškarcima da smanje rizik od raka prostate?

Pa ipak, jedno korisno upozorenje. To je bilo prije nekoliko godina kad sam bila u posjeti Morskom. Dok smo radili "one" stvari kriomice i na brzinu je Dragi uključio malu grijalicu ali umjesto toplog zraka uključio je hladni hehehehhe. Svaka mu čast, hrabro je sve izdržao iako mu je dupence bilo jaaaako hladno.



Poanta posta? Hm, recimo ova: Ljudi sve dok možete ne odričite se orgazma, uživajte u besplatnom i jako korisnom zadovoljstvu pa čak i lijeku usudila bih se reći!

Evo, psihički sam se spremila na osude i napade. Dakle, linčujte me, spremna sam hehehehe...ali prije nego što na mene bacite kamen, bilo bi poželjno da dobro razmislite.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Osnivač Japana

S obzirom da sam istinska zaljubljenica Japana naravno da neću izostaviti današnji dan jer baš na ovaj datum rođen je osnivač Zemlje izlazećeg Sunca - car Jimmu.



"Car Jimmu također poznat kao: Kamuyamato Iwarebiko; osobno ime: Wakamikenu no Mikoto ili Sano no Mikoto, rođen prema legendi u Kojikiju 13.2. pne. Bio je mitski osnivač Japana te prvi car koji se navodi u tradicionalnim popisima careva. Ako bi računali prema lunisolarnom tradicionalnom japanskom kalendaru onda bi ispalo da je rođen 1.1. 711. pne. i umro je 11.3. 585. pne."



Prema japanskoj mitologiji, car Jimmu bio je potomak boginje Sunca Amaterasu i boga oluje Susanoo, dvije iznimno važne figure u Shinto religiji. Njegovo ime zapravo znači moć ili bog-ratnik. Jimmu je navodno umro u dobi od 126 godina!

Boginja Sunca Amaterasu i Bog oluje Susanoo


Carska obitelj Japana najstarija je stalna nasljedna monarhija na svijetu te je, od tada sve do današnjeg dana, opstala 26 stoljeća! Japanska carska dinastija smatra se potomcima cara Jimmu, što bi ju činilo direktnim potomcima drevnih japanskih božanstava.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Opet Japan

11.02.2021.

Nakon serijala o Češkoj prebacila sam se na Japan. Imamo toliko divnih uspomena zabilježenih fotoaparatom i mobitelom da bi zaista bila šteta da ih ne objavim.

h v a l a___n a___p o s j e t i

U čemu su Česi najbolji?

10.02.2021.

Serijal o Češkoj završavam ovim postom što ipak ne znači da nešu više pisati o toj divnoj zemlji. 'Ajmo da vidimo u čemu su Česi najbolji:

U konzumaciji piva. U Češkoj se godišnje skupi 192 litre piva po stanovniku, odnosno 384 krigli piva. Drugi su Austrijanci koji daleko zaostaju za nama, piju 105 litara godišnje a treći Nijemci "samo" 101 litru piva.



Najučinkovitiji u sortiranju otpada. U 2018. godini je svaki građanin Češke u prosjeku razvrstao 93 kg plastike, stakla, papira i kartona, što ih stavlja u prvi plan u odnosu na Europu. Otpad redovito razvrstava više od 73% stanovništva Češke, dok njih 99% ima mogućnost sortiranja otpada. Lani je razvrstano 841 601 tona ambalažnog materijala.


Na polju obrazovanja, mladih i sporta. Česi postižu nekoliko zanimljivih prvenstava. Imaju najveći postotak srednjoškolaca u populaciji u cijeloj EU - u 2018. godini srednjoškolci su činili 68% stanovništva a udio sveučilišnih studenata u stanovništvu povećao se na 20 %, što je osam posto više nego prije dvanaest godina.



Najsofisticiranija mreža turističkih ruta na svijetu. Sustav čeških turističkih znakova smatra se najpouzdanijim i najsofisticiranijim ne samo u Europi već i u svijetu. U Češkoj 42.885 km označenih planinarskih staza, 33.817 km obilježenih cestovnih biciklističkih staza, 3.757 km biciklističkih staza na terenu, 3.067 km skijaških staza i 2.826 km pješačkih staza plus četrnaest staza za invalidska kolica.



Najgušća mreža knjižnica na svijetu. Česi su sjajni čitatelji. Češka nacionalna knjižnica sadrži 7,4 milijuna knjižničnih jedinica i posjeti je gotovo pola milijuna posjetitelja godišnje. Prosjek je 5,1 knjižnica na 10 000 stanovnika, europski prosjek je 1,3 knjižnica po 10 000 stanovnika EU.


Najviše ljubitelja pasa među Europljanima Česi drže rekord u uzgoju pasa po glavi stanovnika u europskim zemljama. Česi uzgajaju više od milijun i četvrt pasa i gotovo milijun mačaka (28% kućanstava imalo je psa, a 19% mačku).



10 najboljih komedija svih vremena. Filmovi u kojima se smijete, čak i ako to ne želite. Na pr. Selo moje malo, Sunce, sjeno i jagode, Sunce, sjeno i erotika...Česi su vesela nacija i vole se smijati.


Najveći ateisti na svijetu. Češka jedna od najmanje religioznih država na svijetu. Kaže se da čak i onoliko nevjernika, pogana i heretika ne živi na komunističkoj Kubi. Česi su, unatoč statistikama, nacija koja ipak vjeruje - ali jednostavno ne vole institucije, zato se ne pridružuju crkvama.


Krematorij - Veliki postotak tj. 76% Čeha odlučuje se za krematorij, taj postotak osigurava svjetski primat. Interesantno je da kremiranje je čak nešto jeftinije od klasičnog ukopa pokojnika.


Najaktivniji gljivari. Nigdje u svijetu ljudi ne beru gljive kao Češkoj. Svake godine u prosjeku sakupe više od 20.000 tona gljiva, što je više od šest kilograma po domaćinstvu godišnje.


Najveća koncentracija čajana na svijetu. Čajane u socijalizmu nisu postojale, pa su se ljubitelji čaja okupljali po stanovima. Istodobno, možda su se prisjetili prošle slave prve češke čajane Yokohama, koja je djelovala prije Prvog svjetskog rata u podrumu praške palače Lucerna, i nisu ni slutili da će čaj postati takav fenomen u Češkoj nakon revolucije.

h v a l a___n a___p o s j e t i

HASTRMAN iliti VODNI'K

09.02.2021.

Uvijek sam voljela legende pa i bajke jer preko njih sam ulazila u svijet mašte. U Češkoj postoji najviše legendi o hastrmanu iliti vodníku. No, kakva su to bića? Kao prvo, skoro svaki ribnjak pa i svako selo u Češkoj ima svog hastrmana.


To je biće sa zelenom kosom i bradom, obično je dobro odjeven u zeleni frak i šešir iz njega neprestano kaplje voda jer živi u ribnjaku. Može se pretvoriti u žabu, guštera ili ribu. Čime se bavi hastrman? Vreba uglavnom mlade djevojke da bi im oduzeo njihove nevine duše i spremio u posebnu šalicu s poklopcem.


Naseljava vodene dubine, posebno u blizini mlinova, gdje ima svoju kuću ili kristalnu palaču. Aktivan je posebno noću, u vodi je vrlo moćan...vlada ribama, vodenim životinjama, vodenim pticama i uglavnom je samotnjak iako se znaju ponekad oženiti.


Najpoznatiji vodník iliti hastrman je Rusalkin otac. Mislim da svi znaju poznatu operu od Antonína Dvořáka - Rusalka - koja se zaljubila u muškarca i pomoću vještice htjela je postati čovjekom da bi se mogla udati za svog odabranika. Najpoznatija arija iz te opere je: Mjeseče na nebu dubokom.


Dakle, ako ikada posjetite Češku, nikako nemojte zaboraviti niti zanemariti da negdje u nekom ribnjaku upravo na vas čeka neki hastrman koji već ima spremljenu šalicu. Naravno, poseban oprez upućujem mladim djevojkama.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Značajna i najpoznatija jezera u Češkoj

08.02.2021.

Češka iako nema more, bogata je vodenim površinama (jezerima, potocima, ribnjacima). Česi se vole kupati a posebno jedriti na vodi. Tako da po ljeti vidjet ćete jezera puna jedrilica (plachetnice).



Vražje jezero i Crno jezero vrlo su blizu jedno drugome i ugodno su mjesto za planinarsku šetnju. Jezera se nalaze između Nýrskog i Železne Rude u okrugu Klatovy u Šumavi, nedaleko od njemačke granice. To su ledenjačka jezera. U Šumavi su, kao i drugdje na Zemlji, nastala su tijekom ledenog doba prije tisuća godina kao ledenjaci.

Vražje jezero duboko je u prosjeku 18 metara, na najdubljoj točki do 36 metara. Leži na nadmorskoj visini od 1030 metara. Jedino je od jezera u Šumavi u slivu rijeke Dunav. Zimi se na njemu može stvoriti sloj leda do tri četvrtine metra!






A zašto se zove Vražje jezero?
Legenda kaže da se ovdje utopio vrag. Pakleni su trebali ovdje vrebati djevojke pa ih povesti sa sobom u pakao. Jedan je vrag pokušao oteti jednu djevojku, ali ona se nije dala. U žaru bitke vrag je kliznuo u dolinu. Djevojka ga tada vezala za kamen i pustila ga da se utopi u jezeru.





Crno jezero: Najveće prirodno jezero u Češkoj s površinom od 18,4 ha u blizini Železne Rude. Maksimalna dubina od oko 40 metara čini ga i najdubljim jezerom. Crna u nazivu ne odnosi se na samu vodu, već na tamne šume koje se odražavaju na površini.





Prema legendi dubina Crnog jezera je neizmjerna. Kaže se da su jednom tri čovjeka isplovila prema jezeru iz kojeg se začuo strašni glas i prijetio da će progutati one koje će ugledati. Kaže se da demon živi unutra. Tamna boja koja je Crnom jezeru dala ime također pridonosi tajanstvenom izgledu.





Kažu da se iz jezera ponekad pojave duhovi, poput lijepe dame u plavoj haljini ili malog ružnog djeda patuljka. Kaže se i da su jezera na Šumavi povezana s jednim velikim podzemnim jezerom - tko zna što tu može živjeti!


Jedno od najvažnijih rekreacijskih područja u neposrednoj blizini moravske metropole je Brněnská přehrada. Akumulacija brane površine 252 ha sagrađena je na rijeci Svratki godine 1936.-1940. Danas je brana popularno rekreacijsko područje s redovnim brodskim prijevozom.





h v a l a___n a___p o s j e t i

MACOCHA

07.02.2021.

Punkvanske špilje glavni su sustav Češke koji se nalazi sjeverno od grada Brna, u blizini grada Blanskog. Kroz njega teče rijeka Punkva. Ponikva je duboka oko 138,7 metara, što je čini najdubljom te vrste u Srednjoj Europi. Dio je klisure Macoche.

Znali smo sa školom posjetiti Macochu ali i kasnije dok sam već bila udata i živjela u Hrvatskoj. Djeca se rado prisjećaju tog posjeta. Postoji unutar špilje jedan tamni stalagmit koji podsjeća na malog crnog dječaka i ako ga pogladiš po glavi ispunit će ti se želja u roku godine dana.

Moja su djeca uvijek poželjela petice na kraju školske godine hehehehe...bar su tako rekli. A što sam ja poželjela? Eee to vam neću reći hehehhe...









Špilja Punkva stekla je popularnost zahvaljujući činjenici da posjetiteljima omogućuje da dođu do dna ponora Macoche i istovremeno krenu na romantično putovanje brodom podzemnom rijekom Punkva.














Stalagmit s crnim dječakom koji ispunjava želje:




Prema legendi, maćeha je svog pastorka namamila na jagode, a zatim ga bacila u ponor. Srećom, dječak je preživio pad. Ali njegova je maćeha u očaju skočila dolje.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Karlovy Vary - najpoznatije evropske toplice

05.02.2021.

Na prošlom postu napiše mi AnnaBonni da bih mogla nešto napisati i o gradu imenom - Karlovy Vary. To je zaista predivan grad o kojem možda i ne znate dovoljno pa čak ni oni koji su bili tamo.



Karlovy Vary grad na zapadu Češke. To su jedne od najpoznatijih europskih toplica. Grad ima 52.359 stanovnika. Nalazi na ušću rijeke Teple u rijeke Ohře. Tepla izvire u termalnom izvoru, te je u njoj voda topla. Postoji 13 velikih termalnih izvora i preko 300 manjih. Grad je osnovao car Karlo IV. Grad je poznat i pod njemačkim nazivom Karlsbad i nalazi se u blizini granice s Njemačkom.


Mjesto u kojem je brdo s divokozom zovu Jelenski skok. Njega su posjetili Sharon Stone i Leonardo DiCaprio. Prema staroj legendi, jednog dana u šumi, točno na mjestima gdje sada izviru vruća vrela, lovačka družina Karla IV. lovila divljač. Jedan od pasa počeo progoniti jelena. Borio za život i uspio pobjeći skočivši sa stijene. Pas nije mogao skočiti tako daleko te je pao je u bazen s toplom vodom.


Kaže se da tko nije bio na vidikovcu Diani, nije bio u tom divnom gradu. Ako ćete ga posjetiti s djecom, zasigurno ćete ih oduševiti izletom do vidikovca Diana jer se na vrhu nalazi i mini zoološki vrt, igralište i restoran. Žičara isto vozi na vrh.


Elizabethine toplice s prekrasnim parkom. Cvjetni ukrasi, prema trenutnom datumu ovdje se svakodnevno mijenjaju kutije u kojima je cvijeće posađeno u obliku brojeva. Toplice su ime dobile po carici Sissi i koriste se oduvijek u medicinske svrhe.


Mlinska Kolonada je renesansna kamena građevina, čija prostorija ljeti povremeno odzvanja svjetski poznatim melodijama zahvaljujući koncertima. Hoćete li otkriti sve izvore koje skriva ova najveća kolonada u Karlovim Varyma? Isprobajte Mlýnský, Skalní, Rusalku, Libuše i vrelo princa Vaclava.


Vrtna kolonada i Zmijski izvor.Tu se svake godine održava glavni događaj Međunarodni filmski festival u Karlovim Varima.U susjednom parku zaustavite se na Vrtnoj kolonadi, gdje možete kušati Zmijsko vrelo.


Podzemlje. Da u ovom gradu možete posjetiti podzemlje, malo tko za to zna. Ovdje ćete saznati kako nastaju ruže od kamena. Dio vode koristi se i za proizvodnju izvorske soli i kamenovanje suvenira.


Definitivno ne propustite probati poznate napolitanke. U gradu ćete pronaći nekoliko slastičarnica gdje će vam ponuditi svježe i tople napolitanke.


Neki od mnogobrojnih bazena:


Becherovka - Prilikom posjeta Karlovim Varima ne propustite obilazak muzeja Jana Bechera i pogledajte ispod poklopca tradicionalne biljne proizvodnje likera.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Moj rodni grad - Brno

04.02.2021.

Mislim da bi bilo vrijeme da vam ponešto napišem i o mom rodnom gradu Brnu. Lijepo je pisati o zlatnom Pragu ali meni je ipak draži moj rodni grad u kojem sam provela djetinjstvo i dio mladosti.
"Brno je drugi najveći grad u Češkoj. Nalazi se na jugoistoku zemlje, na sutoci rijeka Svitave i Svratke. Grad je političko i kulturno središte Južne Moravske, kojeg nastanjiva oko 1.125.000 ljudi."



Po čemu je Brno najpoznatiji?
Kao prvo po tvrđavi Špilberk koja je sagrađena sredinom 13. stoljeća. Izgradio ju je češki kralj Otakar II. Nalazi se na brdu iznad povijesnoga središta Brna.
Dvorac je vremenom prerastao u tvrđavu koja je služila kao najutvrđeniji zatvor u kojem je mučen i onda ubijen Barun Franjo Trenk. Sada Špilberk služi kao izletište, lijepa šetnja i muzej.











Posljednje prebivališt Baruna Trenka - Kapucinska crkva









Katedrala sv. Petra i Pavla (Petrov) dio je grada Brna. Kao i do Špilberka tako i do Petrova vodi put koji počinje u samom centru grada.To je vjerojatno najstarija crkva u Brnu s temeljima iz 12. stoljeća i obnovljena u baroknom i neogotičkom stilu. Cijelo je područje zaštićeno kao nacionalni spomenik kulture.











Što se tiče Petrova meni je itekako poznat jer sam tamo kao dijete i kasnije kao tinejdžerka provela puuuuno slobodnog vremena s prijateljima. Svugdje oko katedrale nalaze se predivni parkovi i putevi.
Dečki su znali svirati na gitari i grupica oko njih pjevati poznate pjesme. Bili su to nezaboravni doživljaji kojih ću se rado sjećati do kraja svog života. Kao i prvih ljubavi, svakakvih nepodopština itd.


Brněnska přehrada (Brana u Brnu) - poznata brana po kojoj oduvijek plove parobrodi. Divna je to vožnja koja ima nekoliko stanica pa i kod dvorca Veveří. U osnovnoj školi kao klinka često sam plovila parobrodom s ostalimi učenicima.

Dvorac Veveří




h v a l a___n a___p o s j e t i

Znamenitosti Češke republike

03.02.2021.

Češka nije velika zemlja (cca dva puta je veća od Hrvatske), nema more ali zato je puna prekrasnih znamenitosti. Zamkovi poput bajki sastavni su dio te zemlje. Ali koliko ih zapravo ima?

Češka ima 461 dvoraca i ruševina. Najveća koncentracija dvoraca i ruševina može se naći u Srednjočeškoj regiji. Među najpoznatijima i najljepšima nalaze se:


Dvorac Loket - prekrasan gotički dvorac nalazi se u mjestu Loket u blizini grada - Karlovy Vary.



Dvorac Křivoklát - jedan od najstarijih kraljevskih dvoraca u Češkoj. Možete ga pronaći u srednjoj Češkoj, zapadno od Praga, u istoimenom gradu Křivoklát.


Dvorac Bezděz - ovaj je dvorac od svojih posjetitelja dobio nadimak Kralj dvoraca. Nalazi se na pola puta između gradova - Mlada Boleslav i Česká Lípa.


Pražský dvorac - najposjećeniji dvorac u Češkoj nalazi se u samom središtu glavnog grada Praga. Od 1918. godine bilo je sjedište predsjednika Republike, ali već i prije bilo je tradicionalno sjedište čeških vladara.


Dvorac Karlštejn - Još jedan češki dragulj je dvorac Karlštejn, neosvojivo sjedište Karla IV., koji krasi grad Karlštejn u okrugu Beroun.


Dvorac Pernštejn - to je dvorac iz bajke jedan je od najposjećenijih moravskih spomenika. Možete ga pronaći na stijeni iznad grada Nedvědice.


Dvorac Červená Lhota - dvorac prelijepe zlatovlase princeze (Zlatovláska) jedan je od najljepših dvorca iz bajke u Češkoj.


Dvorac Český Krumlov - dvorac s prekrasnim vrtovima i okolicom. Često je korišten za snimanje bajki i filmova.


Hrad Sychrov - neogotički dvorac služio je dugi niz desetljeća kao prebivalište francuske obitelji Rohan. Kao jedini u republici, dvorac Sychrov ima klasični kraljevski apartman koji je spreman za najvažnije goste iz cijelog svijeta.


Dvorac Hluboká nad Vltavou - Jedan od najromantičnijih dvoraca u Češkoj nalazi se sjeverno od grda České Budějovice.


Dvorac Lednice - nedaleko od Mikulova (granica Austrije i Češke) nalazi se izvorno renesansni, kasnije neogotički dvorac s prekrasnim vrtovima.

h v a l a___n a___p o s j e t i

Možemo mi...

02.02.2021.

Koliko god se neki ne slagali ipak ću i dalje tvrditi da cijela ova situacija utječe na ljudsku psihu. Heeeeej, ljudi moji pa više od godine dana korona je u pitanju...smrt, izolacije, maske, nema pravog druženja, nit rukovanja a kamoli grljenja...sad i ova cjepiva i sve nedoumice oko njih, pa potresi...trebam li dalje nabrajati?

..........


'Ajmo jednom priznati onako ljudski i razumno da takve stvari moraju negativno utjecati na ljudsku psihu. Što učiniti? Kako se "spasiti"? Jedino što nam preostaje je da prihvatimo situaciju takvu kakva je ali da nastojimo biti iznad nje...Nek nas ona samo udara, mi ćemo je pobijediti pozitivom i smijehom. Da, da, baš tako.

...........


Čudite se neki tko se uopće može veseliti? Je, je, možemo mi to jer ako se prepustimo negativnoj situaciji zauvijek ćemo propasti u mulju negative. Bit će bolje, a do tada...strpimo se malo i držimo se onih pravih stvari koji nas potiču na akcije i to pozitivne akcije pa i smijeh.

..........




h v a l a___n a___p o s j e t i

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.