INSTANT MBA
Nicholas Bate
Izdavač: Profil 2012
Refleksivno razmišljanje omogućava vam da razvijate svoju refleksivnu inteligenciju – sposobnost da budete pametni jer ste nešto razmotrili. Vrlo je jednostavno, samo pustite misli da krenu.
Prošećite. Idealno bi bilo 30-ak minuta. Ne nosite telefon sa sobom niti vodite nikoga za razgovor. Idite sami u šetnju. Nemojte ništa planirati u glavi niti razmišljati o nečemu što trebate riješiti, samo hodajte. Da biste bili učinkoviti prvo ćete proći kroz sljedeće faze: prvo ćete osjećati iritiranost (usput, to označava oslobađanje od stresa), zatim ćete uočavati više stvari (to vaši osjeti opet rade) i konačno slijedi uvid (što znači da vam mozak opet radi).
Postoji mnogo savjeta i trikova kako postaji kreativniji, npr sagledajte situaciju na drugačiji način, i npr nabrajajte ideje. Tako se neopterećene asocijacije izgovaraju u nekritičkoj atmosferi u vjeri da će se među mnoštvom bezveznih ideja pojaviti i neka dobra. Naposljetku, imamo i silu zamaha: neprestano ustrajati da sami sebi dajemo prilike da budemo kreativni.
Uzmite list papira, razmislite o svom proizvodu ili usluzi, zabilježite svaku fazu kroz koju prolazi prije nego što završi kod kupca. A potom razmislite koje su posebne vrijednosti dodane u svakoj fazi. Potom dokučite ima li još što za dodati.
Održavanje osobitosti vašeg proizvoda ovisi o tri čimbenika – kompaniji ili brendu, proizvodima i ljudima. A istinsku razliku mogu stvoriti ljudi jer su kadri pružiti sjajne doživljaje. Vidite, svi znaju da se više ne radi o robi. Nije više stvar ni o brendu. Naravno da je sve u usluzi. Zapravo i više od toga – radi se o doživljaju.
Napišite priču, napišite scenarij o svojoj kompaniji ili proizvodu. Uzmite nekoliko osnovnih sastojaka, ispričajte priču i gledajte kako će proći. Najvažnija stvar je da pišete. Nemojte planirati niti se pripremati. U ovoj fazi nemojte se brinuti za sintaksu ili gramatiku, nego samo pišite. Kad to učinite, zaprepastit će vas ideje koje su izašle iz dubina vaše svijesti. Brine li vas što ćete s njima? Sjetite se svojih levisica i što biste učinili s njima, kako biste iz toga stvorili doživljaj drukčiji od ostalih?
Budi ispred ostalih! Koji je to novi doživljaj koji možete ponuditi? Kako postati još bolji? Uvijek postoji način.
Češće prezentirajte bez pomoći računala. Poradite na:
- Pristupu – Vaš pristup oblikovat će i pristup publike. Ako pokažete entuzijazam, i publika će postati takva, a ako budete dosadni, publika će se također dosađivati.
- Prostoru – nemojte samo stajati. Krećite se među publikom i uspostavite kontakt s njom.
- Priči – propovijedajte priče jer ih ljudi vole i lako pamte.
- Strukturi – držite logičan tijek koji će ljudi moći slijediti. Morate imati početak, sredinu i kraj!
Umijeće vođenja nije čekanje na dozvolu da nešto činite, već da to činite.
Da biste bili dobar vođa, morate biti kadri voditi sami sebe. Možete li to? Na primjer, možete li: predati izvješće na vrijeme, ustati rano, izdržati čitav dan a da ne krivite druge, biti spremni na akciju, planirati i pisati izvješća, upravljati svojim vremenom, ulagati u odnose?
Ljudi su se uvijek složili u tri ideje, a često i koriste tri iste riječi – vizija, energija i komunikacija. Veliki vođe moraju biti sposobni artikulirati svoje putovanje i svom putovanju dati priliku da se ostvari – to je vizija. Moraju biti sposobni ljudima prenijeti energiju, podignuti njihove standarde, ali i biti kadri prenijeti svima kako mogu ostvariti tu viziju.
Mi sami moramo predstavljati promjenu kojoj težimo u svijetu. Gandhi
Ako vam uvijek nedostaje vremena, trebate početi činiti bolje izbore. Zaboravite na upravljanje vremenom i umjesto toga postanite izvrsni u dobrom odabiru prilika.
- Prihvatite da nikad nećete imati dovoljno vremena. Prestanite pokušavati stvoriti više vremena jer ga zapravo kradete od svog golfa, kazališta, i života općenito.
- Odlučite da ćete raditi malo manje, ali ono što odlučite raditi izvršavajte toliko uspješno da se vidi razlika. To je bolje nego činiti mnogo stvari koje nemaju tako dobar učinak.
- Potom morate osigurati da je ono što radite dragocjeno i da će postati dugoročno.
- Prioritete određujte po plaćanju, a ne po tome što je jednostavno ili da biste udovoljili onima koji su najbučniji.
Nemojte upravljati vremenom, nego svojim odlukama. Usporite na brzinu kojom možete razmišljati jer je sposobnost razmišljanja vaša najdragocjenija imovina. Također, radite manje kako biste u konačnici napravili mnogo više.
Temeljna kompetencija je ono što svaka kompanija radi dobro i treba zadovoljiti tri uvjeta: mora priskrbiti kupcu korist, mora biti previše složena da bi je konkurencija kopirala, mora biti prenosiva na druge situacije, npr na druga tržišta ili proizvode.
Pokrenite blog. Blog je jednostavno i jeftino pokrenuti. Ne treba postati javan sve dok ne budete spremni za javnost. Pomoći će vam sabrati misli za koje po želji možete tražiti povratne informacije. Tako ćete također nabaviti materijal za buduću knjigu ako to želite i izgraditi svoj brend.
Strast pomiče planine!
Gdje biste općenito radije odsjeli? U hotelu u kojem je osoblje odgovorno, prijateljski raspoloženo i pokazuje strast ili u kojem je loša posluga?
U ovom svijetu vi ste brend. Sviđalo se to vama ili ne, imate brend. To je ono što ljudi govore o vama kad niste u blizini.
Izvrsnost je stanje uma. Peters ovo definira: Izvrsnost u trajanju od jedne minute jest odluka da ćete biti izvrsni.
Čitajte čudne stvari. I ideje tražite posvuda.
Ljudi nisu lijeni. Oni jednostavno imaju krive ciljeve, odnosno ciljeve koji ih ne nadahnjuju. Anthony Robbins
Pronađite odličan način komunikacije. Sljedeća ideja je učinkovita – kružno mjesečno izvješće. Jednom mjesečno svi menadžeri predaju izvješća na brifingu s upravom u 9 sati. U 11 sati ti menadžeri imaju brifing sa šefovima svojih timova koji njima podnose izvješća. U 14 sati šefovi timova imaju brifing sa svojim ljudima koji sada njima podnose izvješća.
Prijedlog za vaše djelovanje – ne skrivajte se iza složenih ili zahtjevnih inicijativa, već ih učinite jednostavnima.
Menadžment je kad stvari radite ispravno, a vođenje je kad radite prave stvari. Peter Drucker
Dobro jednostavno više nije dovoljno. Seth GOdin
Morate usporiti na brzinu misli. Nema ničeg lošijeg u mobitelu i BlackBerryju, no takve vam sprave mogu zapravo smanjiti kreativnost, a time i inovativnost. Mogu vam pojačati stres i učiniti vas manje inteligentnima u donošenju odluka. Odlučite namjerno usporiti na brzinu svoje najdragocjenije imovine – svoje sposobnosti razmišljanja.
Ako vam se čini da su stvari pod kontrolom, vi zapravo ne idete dovoljno brzo. Mario Andretti
Više pitajte, manje govorite. Kome god da prodajete, razgovarajte s njima i doznajte što im stvarno treba i zašto im je upravo to važno. Prije nego što na razgovoru za posao izgovorite koji iznos plaće očekujete, doznajte koliko je taj čimbenik važan vašem potencijalnom poslodavcu. Kad postavljate pitanja, ljude navodite da razmišljaju. Previše govorenja ljude jednostavno stavlja u trans (svakako da se sjećate toga) što svakako nije dobro okruženje za prodaju. Više pitajte, manje govorite.
Više argumenata, manje savjeta iz brošura. Kad jednom shvatite što vaši kupci žele, dajte im krasne logične razloge zašto ste upravo vi ili vaša kompanija pravi izbor koji će im dati ono što žele. Razmislite što je u svemu tome dobro za njih i zaboravite na beskrajne savjete u svojim brošurama. Recite im samo ono što je važno i zaboravite sve ostalo.
Više razgovora, manje Power pointa. Ne vadite odmah svoje prijenosno računalo iz torbe jer vam možda uopće neće zatrebati. Umjesto toga razgovarajte s kupcima, uspostavljajte s njima prijateljske odnose, pokazujte razumijevanje za njihove brige i strahove. Pokažite im da je to njihov sastanak, a ne samo još jedna obveza u vašem rokovniku.
Više njih, manje vas. Lako je govoriti sebi, no oni vas već poznaju ili će vas ubrzo upoznati. Njih brine razumijete li vi njih i njihove potrebe, pa im pokažite da ih razumijete.
Više odluka, manje sastanaka. Stalno donosite odluke. Raspitujte se jesu li one suvisle, sviđaju li se kome se trebaju sviđati i postoji li dovoljno novca za njihovu provedbu. Imate pravo to znati, pa slobodno pitajte jer ćete u suprotnom završiti na bezbroj sastanaka i umarati se brojnim telefonskim razgovorima.
Više suočavanja s problemima, manje izbjegavanja stvarnosti. Doznajte zašto niste dobili neku narudžbu umjesto da očekujete da će se i to jednom dogoditi.
Više individualnog, manje općeg. Pokažite im da ste sposobni kako ne bi otišli drugima. I stvorite mnogo razloga zašto ste im posebni.
Više hitnosti, manje odlaganja. Potaknite ih na djelovanje. Valjda im ne želite slijedeću godinu dana samo govoriti o poslu.
Zacijelo postoji verzija vas samih koja je posebna, zadivljujuća i koja bi mogla učiniti da se osjećate kao 'svoja najbolja veza'. Većinu vremena osjećali biste se kao da ste na 'svom terenu'. Bili biste plaćeni za ono što radite, no u mnogim slučajevima to bi vam se moglo činiti ludim zato što biste svoj posao mogli zaista jako voljeti.
Uzmite kratak odmor, idealno bi bilo između deset i petnaest minuta. U tom vremenu nemojte ništa raditi. Samo hodajte ili se odmarajte i pustite svom mozgu da odluta. Nemojte čak ni čitati. Zatim uzmite papir i olovku i odgovorite na ova pitanja što je brže moguće u kontekstu svoga posla: što volite, što mrzite, kada se osjećate najbolje, kada vrijeme za vas postaje bezvremensko, postoji li bilo koji posao koji toliko volite da biste ga radili besplatno? Zatim opet uzmite kratak odmor i analizirajte odgovore. Vrlo ćete vjerojatno otkriti da vam oni daju uvid u vašu najbolju verziju.
Hranite svoju prirodu. Anon
Počnite razmišljati kao generalni direktor (ili direktor prodaje ili vođa tima ili…)
Ulažite u svoje bilješke, nosite ih sa sobom cijelo vrijeme, usvojite najvažnije i djelujte. Svoje odluke počnite provoditi u djela.
Kad pišete ili tipkate, imajte na umu da to treba biti kasnije upotrebljivo.
Mentalne mape omogućuju usvajanje velike količine informacija na vrlo vizualan način i u komprimiranom obliku.
Odluka nije odluka sve dok je ne provedete u djelo. Anthony Robbins
Život je vožnja biciklom. Kako biste održali ravnotežu, morate se stalno kretati. Albert Einstein
Pokazatelji profitabilnosti: Dobit (zarada po jedinici uloženog – što je veća, to bolje), bruto odbitak (to je bruto prihod umanjen za trošak proizvodnje), povrat investicije (čarobni broj koji pokazuje koliko ste uspješni u stvaranju dobiti, količina novca stvorena od uloženog novca).
Izradite plan: Gdje sam sada? Gdje želim biti za tri godine? Koja je najveća prepreka da to postignem? Što trebam učiniti da prevladam prepreke? Kojih deset stvari trebam učiniti sljedećih mjeseci da pokrenem svoj plan? Što bi me moglo zaustaviti? Kako mogu prevladati ili preduhitriti ometajuće čimbenike? Planirajte, iznova razmatrajte i poboljšajte svoj plan. Vodite bilješke kako biste svaki mjesec, pa čak i tjedan poboljšali svoj plan. U rasporedu uvijek planirajte vrijeme potrebno za rješavanje nenadanih situacija.
Pronađite, motivirajte i zadržite – riječ je o ulozi ljudskih resursa u njezinu najboljem obliku – regrutiranje vrhunskih ljudi, sposobnost da iz njih izvučete ono najbolje i osiguravanje da ih ne izgubite prebrzo.
Ljudi pronalaze ljude. Pitajte svakoga u poduzeću da vam preporuči dobre ljude kad bude odlazio od vas. Netko tko trenutačno radi neki posao točno zna što je potrebno za obavljanje tog posla i zato je idealan za pronalaženje novih ljudi za svoje radno mjesto.
Indirektno novačenje – razglasite svojim mušterijama i nabavljačima da vam uvijek trebaju kvalitetni ljudi. Na internetu pregledajte što se nudi, navodite svoje adrese na dnu svakog oglasa, reklame, elektroničke pošte ili na sajmovima. Jednostavno je, besplatno i privući će kvalitetne ljude.
Nemojte izgubiti kvalitetne ljude kad naiđete na njih jer su rijetki.
Zadržite ljude na ispravan način. Kad jednom stvari sjednu na mjesto, najbolje nekoga možete motivirati ako ga iskreno hvalite. Nije tako teško, zar ne? No to tako malo ljudi čini…
Rast – osnovni motivacijski čimbenici elementarne su stvari poznate kao 'higijenski čimbenici', a to su radni stol, računalo… zatim dolazi plaća koju ljudi doživljavaju kao nagradu za svoj trud. No stvarni je motivacijski čimbenik rast i prikladan izazov. To je ono što morate pružiti ako želite zadržati kvalitetne ljude. Velika plaća – iako je dobrodošla – nije lijek za 'sputanu dušu'.
Kako učiti? Svladavajte velike količine gradiva – bez sumnje temelj ove 'mudrosti' je čitanje. Želite li ostati u toku i nastaviti graditi svoje znanje, morate stalno ostati u procesu učenja, za što je jedan od najboljih načina upravo – čitanje. Istražite što više metoda za brzo čitanje. Pratite najnovije spoznaje i autore koji kvalitetno promišljaju.
Svako se jutro u Africi budi gazela. Zna da mora trčati brže od najbržeg lava jer će je, u suprotnom, ubiti. Svako se jutro budi i lav. Zna da mora sustići najsporiju gazelu ili će uginuti od gladi. Nije važno jeste li lav ili gazela, nego da počnete trčati kad Sunce izađe. Afrička poslovica
Shvatite da ste možda upali u zamku svoje titule, u zamku imenice koja vas opisuje na posjetnici. Upamtite da ste glagol, a ne imenica. Imenica samo opisuje, ona ne djeluje. Glagol djeluje – kod njega je sve vezano uz djelovanje.
Tapetari rade s vunom. Proizvođači lukova i strijela savijaju lukove. Pametni ljudi izgrađuju sebe. Buda
Kako uspijevate izgraditi isplativ biznis u svijetu obilja? Ključna poruka je – budite posebni ili će vas izgurati. Postoje tri jednostavna pravila. Prvo, ugradite nešto jedinstveno u svoj proizvodi i/ili tješenja. To može biti 'tvrda' jedinstvenost kao što je neka posebna osobina onoga što nudite ili može biti 'meka' jedinstvenost kao što su izvrsne usluge. Nadalje, nikad nemojte prodavati po cijeni, već po vrijednosti. Ne postoji 'određena cijena koja je savršeno prihvatljiva'. Uvjerite svoje kupce u vrijednost onoga što nudite. Konačno, neprestano se trudite biti još bolji. Razmislite o svemu što radite u svom sustavu i stalno se preispitujte možete li biti još bolji.
Različitost se mora redovito držati pod nadzorom; osobina X, radno vrijeme Y, besplatna kava Z – ništa od toga neće potrajati na duže staze jer će vas pametna konkurencija početi imitirati. Upravo to je najvažnije. Nemojte imitirati, već predvodite.
Izgradite osobni brend, neprestano se trudite biti najbolji, nemojte da vas tuđi cinizam obeshrabri.
Nemojte stagnirati jer je to učinkovito nazadovanje. Nemojte imitirati, u najboljem slučaju čuvajte sve za sebe. Skočite i pokrenite se jer ćete tako preživjeti u svijetu obilja.
Izbor. Izbor je zaista velik problem. Neo, The Matrix Reloaded
Odbacit ću taj MBA: u doba kreativnosti, dizajna i inovacije tko uopće želi biti 'magistar poslovne administracije'? magistar premetanja papira? Pa to rade računala. Tom Peters
Poslovni ljudi cijene pristupačne, čitljive i sažete informacije koje privlače pozornost – ako je kratko i relevantno, vrlo vjerojatno će se čitati.
Pažljivo čitajte. Udubite se u temu. Nikad nemojte temeljitost doživljavati kao gubitak vremena. Što se dublje usredotočite na neku temu, bolje ćete sve razumjeti.
Svaka budala može stvari zakomplicirati, ali samo ih genijalac može pojednostavniti. Pete Seeger, glazbenik i politički aktivist
Umijeće poslovanja svodi se na odnose, a odnosi su povezani s emocionalnom inteligencijom. Sve što može pridonijeti uspostavljanju snažnih i učinkovitih odnosa svakako je dobro za poslovanje. IQ, odnosno lingvistička i numerička inteligencija općenito se smatra nepromjenjivom, no emocionalnu inteligenciju možemo razvijati. Ako je mudro koristimo, može nam dati znatnu prednost u poslu kojim se bavimo.
Danas postoji nekoliko modela emocionalne inteligencije, a slijedi ono što je najbliže Golemanovoj teoriji:
- Svijest o vlastitoj osobnosti – sposobnost uočavanja vlastitih emocija, na primjer prepoznati da ste ljuti, sjetni ili uplašeni. Ta se sposobnost najbolje razvija tečajevima tzv. Soft skills, uz mnogo čitanja i traženjem iskrene povratne informacije.
- Samoregulacija - sposobnost odabira svoje reakcije, na primjer kad odaberete da ćete ignorirati sarkastičan komentar jer vidite da je ta osoba prilično umorna i da nije namjerno zlonamjerna. To ćete najbolje razviti ako u sebe uložite vrijeme, najjednostavnije tako da se tijekom dana češće odmarate.
- Samomotivacija – sposobnost da vidite širu sliku i budete dovoljno motivirani da odaberete 'najbolju' emociju u nekom trenutku. Na primjer, da pokažete empatiju kad ste na rubu da se razljutite. To ćete najbolje razviti tako da artikulirate vlastitu viziju, svoj dugotrajni pogled na smjer u kojem vaš život ide i razvija se.
- Empatija – sposobnost zauzimanja ispravnog odnosa prema drugoj osobi, npr. da razumijete i gledište svog klijenta. To se najbolje razvija tako da provodite vrijeme pokušavajući razumjeti i poglede druge osobe, a ne da je prerano osudite.
- Interpersonalne vještine – razvijanje niza vještina kao što su prijateljski međuljudski odnosi ili pozitivan stav koji možete iskoristiti u prikladnim trenucima.
Nastojte da vaša kompanija posluje glatko poput satnog mehanizma. Očito je da se tako štedi vrijeme i energija i stvara dovoljan prostor da se kompanija usredotoči na stvari koje se ne mogu predvidjeti.
Vođe tražite u vlastitim redovima, osobito među onima na višim položajima. Svatko tko radi u nekom sustavu zna za sljedeću frustraciju – vanjski kandidati uvijek se čine boljima, a to je naravno samo zato što ih ne poznajete dobro. Tražite ih unutar sustava jer je mnogo veća vjerojatnost da su oni dugoročno vaši najbolji kandidati.
Umijeće vođenja – vođenje petog stupnja: Collins je definirao vođe petog stupnja kao one s dvije izvrsne osobine: profesionalnom voljom i osobnom umjerenošću. Oboje je naravno tipično za mnoge od nas, a o karizmi beć bismo mogli razgovarati. Ovo je odlična vijest: prestanite glumiti 'rock zvijezdu' i prionite na posao. Stvarno je jednostavno. I ako se pitate zašto 'peti stupanj' ukratko evo pune hijerarhije: prvi stupanj – vrlo sposobna osoba (znanje + vještine + navike), drugi stupanj – aktivan član tima (timski igrač); treći stupanj – sposobni menadžer (organizator); četvrti stupanj – uspješan vođa (katalizator) i naposljetku peti stupanj (umjerenost + volja).
Da danas vodim neku kompaniju, imao bih jedan prioritet pred svim ostalima: da zaposlim što je moguće više najboljih ljudi. Sve bih podredio tom cilju. Jim Collins
Što ako vaš posao nije siguran? Posao je ključan za sreću. Bez obzira na to koju teoriju prihvatili, posao i karijera omogućavaju nam najjednostavnije stvari (novac za hranu i krov nad glavom), najvažnije (mogućnost da izrazimo svoj talent), kao i ono mnogo dublje (da definiramo tko smo mi zapravo). Nije čudo da današnji svijet pun nesigurnosti izaziva u ljudima osjećaj nelagode.
Posljedice za sustave - Smrt dugoročnog planiranja. Više nije moguće stvarati dugoročne planove koji su tako omiljeni kod marketinških stratega. To ne znači da to ne biste trebali pokušati, no morate biti svjesni da su prilično nepouzdani.
Izvukla sam se iz tople sigurnosti jer sam tragala za istinom – i istina me nagradila. Simone de Beauvoir
Teškoća nije u novim idejama, nego u izbjegavanju starih koje se razgranavaju i koje ulaze u svaki djelić našeg mozga s obzirom na to da je većina nas odgajana na određeni način. John Maynard Keynes
Važno je da napravite nešto različito. Isti stari sastanci na istom mjestu s istim ljudima dovest će do istog načina razmišljanja. Promjenom bilo kojeg od tih elemenata, možda dovođenjem gostujućeg predavača – napredovat ćete.
Želite pisati i pronaći publiku? Možete pokrenuti blog. Imate nešto zanimljivo? Snimite video i stavite ga na YouTube. Imate pravo. Moć je u vašim rukama. Pravo pitanje je što ćete napraviti s njom.
Sanjaj kao da ćeš živjeti vječno. Živi kao da ćeš umrijeti dana. James Dean
Počni! Goethe
Nije najjača od vrsta koje preživljavaju ni najinteligentnija, no svakako najbolje reagira na promjenu. Charles Darwin (u poslu – budi ustrajan i misli brzo, koliko god velik bio; osobno – razbij sheme, ostani fleksibilan).
Voli dubine, voli uzvisine. George Leonard
Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu. Gandhi
Što god radili, radite to sa strašću. Carlos Castaneda
Zaboravi prisjećati se stvari koje ti više ne trebaju. Richard Bandler
Nemoj upasti u zamku dogme – a to je živjeti s rezultatima razmišljanja drugih ljudi. Steve Jobs
Ni jedan čovjek nije postao velik bez božanskog nadahnuća. Ciceron
Današnjica naglašava alarmantni pritisak za što većom učinkovitošću (da se stvari rade dobro), a ne toliko na samoj učinkovitosti u sustavima (da se rade prave stvari). To može dovesti do frustrirajuće okruženja. Najbolja je osobna strategija da se sve uspori do brzine razmišljanja.
Strah je uglavnom u glavi. On je tu s razlogom, bez obzira na to je li riječ o borbi s medvjedima ili preskakanju ponora, no u današnjem poslovnom svijetu može se doživjeti tek kao emocija koja služi za 'jačanje'.
Neuspjeh ne postoji, samo povratna informacija. Doslovno je riječ o tome kako na njega gledate. Imate loše kvartalne rezultate? Što onda, razmislite kako ćete ih popraviti.
Poslovne su prilike poput autobusa, uvijek dođe drugi. Richard Branson
Budite svjesni da postoji novi poredak rada, svijet u kojem svako tražite ima svoju prijepornu točku, da se tržišta nepovratno mijenjaju i da nikad više neće biti ista.
Prepoznajte, ostanite na vrhu, napravite svoj plan i ostvarujte ga, stalno iznova promišljajte, budite savršeni u osnovnim stvarima, budite inovativni, nadahnjujte ljude, koristite izazove da stvorite uspjeh, koristite naprednu tehnologiju dok ne ruši humanost, činite sve sa strašću ili uopće ne činite, neprestano učite, stalno čitajte, slušajte, promišljajte, polemizirajte, suočavajte se s problemima, stalno primjenjujte ideje, stalno djelujte, investirajte, nadilazite postignuto, stalno imajte na umu da vodite vlastiti posao, da ste onoliko dobri koliko i vaš posljednji posao, nikad nemojte prestati pokušavati, stalno vodite.