Heidegger za početnike
Jeff Collins i Howard Selina
Izdavač: Jesenski i Turk
Nije li 'bitak' tako dramatično lako pojmiti da mu uistinu i nije potrebna ta prekomjerna briga pjesnika i filozofa?
Heidegger tako razlikuje ono što jest (u cjelokupnoj mnoštvenosti) – bića i to da ona jesu ('postojanje' tih bića) – bitak...
I sukladno tome se mogu izricati dvije vrste sudova. Ontički sud o ovome ili onome bići i ontološki sud o bitku tih bića.
Heidegger se prihvatio bitka kao takvog, i ontoloških sudova o njemu, kao svoga pravog područja. Prema njihovu gledištu, znanosti i velik dio zapadne filozofije nastojali su nagomilati znanje o pojedinim bićima, njihovim svojstvima, njihovim uzajamnim odnosima itd... No ta zaokupljenost bićima i ontičkom spoznajom vodi k zaboravu bitka.
Ljudi žive društveno, uvijek s drugima, i žive povijesno – njihovi doživljaju svijeta mijenjaju se vremenom.
U praktičnom bavljenju daljina postaje de-geometrizirana. Ona se 'savija' u neke čudne oblike. Onaj tko zove telefonom bliži je nego osoba u susjednoj sobi, ako je naša pažnja – naša briga, naše razumijevanje, naše raspoloženje u našem bitku kao Daseina – usmjerena na poziv, a ne na susjeda.
Praktični razlozi, razumijevanje i stanja svijesti – prije geometrije i drugih racionalizacija – mogu stegnuti ili rastenuti prostor.
U potrazi za smislom bitka, H. nije pobornik 'popularne kulture'.
Istina se nikad ne razabire u običnim stvarima koje su nadohvat.