Bok… Štef …………..

petak, 26.12.2014.



Jezušek.. kak mi je denes težko.. razmeš ti mene.. ščera sam se obžderal.. dobro to vse zalijal.. pa ak još uračunaš i velku zdjelu domačih kolačof.. vse skup je to naredilo takšni pritisak na moj želudec..maaa.. kaj da ti pripovedam ..denes sam pušem i švicam se od tega… Narafski.. prvo sam vjutro nazval svoju prijatelicu Šteficu.. još se od srednje škole znamo.. Znaš.. bila je to curička za stat i gledet.. pa se vredilo malo okol nje motat.. je da ju je človek moral malo dugše nagovarat.. . i tak to.. Denes je to sasvim dobro držeća baba.. nebi se človek baš preveč spremišlal kaj bi znjom … No.. zdaj smo mi prijateli pa ja nju zovem da joj čestitam imendan .. Halooo.. kričim ja v telefon.. Halooo.. kriči ona z druge strane.. Tko je.. dere se ona.. Pa ja sam vrag te jebi gluhi.. pokušavlem ja nekak tu vezu ..se reče.. uspostavit.. Vse nekaj šumi.. škriple v telefonski slušalici … Aaaa..ti si.. kaj hočeš.. pita ona.. Ehhh.. velim ja.. si tak fest senilna da neznaš kaj bi ja štel.. paa.. sretan ti imendan… Aha.. veli ona.. imendan.. viš..ti si se jedini setil.. Pa narafski da sam te se seti.. da smo znaš kolko se put ja tebe setim.. začnem je.. Maa.. znam..znam.. ziher ti je druga ruka vžepu.. zajebava ona.. Znaš.. ona je bila jena od oneh kaj je znatiželno gurala svoju ručicu v moj žep.. koji je .. se rezme.. imel rupu.. Al davno je to bilo.. Človeku dojde milo gda se seti starih cajti .. I tak.. malo smo se pospominali .. pa sam joj i Božića i Štefanje čestital.. a i obečal da bum ju skuševal i za rit ščipnul gda se prvi put zestanemo .. I mam je pitala gda to bu…. eeeh.. babe …………
Pa da malo stresem z natrpanog želuca to vse spram dole.. prema riti .. razmeš .. moram se malo sprejti po vani.. A nebu škodilo da si malo friškeg lufta vdahnem .. Vrabec ga dal.. jedva sam hlače zakopčal.. a gdo bu zdaj još i žnirance zavezal … I ..evo.. pomalo se vlečem čez Ilicu.. pa mi se vse čini da bum tu i zavrnul pa nazaj..



Sinoć je dež začel kak bedasti cureti.. a okol tri vure vjutro je začel prhati oni beli prhlivec.. I sva sreča da se ni prijel ..je bil skroz mokri.. taman bi mi trebalo denes z lopatom lamatati naokol.. I pred jutro se razvedrilo.. i kak zgledi.. dan bu dobro začel.. A..prazan je Grad.. zgledi da se ljudi odmaraju.. ni samo meni težko.. Baš gledim ta dreva.. još su puna suheg listaj.. to zbilam nekaj ni vredu z tom prirodom.. Zdaj bi trebala bit dreva potpuno gola.. zmrznuta .. al ak vse zgledi.. prije buju začela znova pupat neg ovo listje opadne..
..............................Baš sam se malo zabremzal tu prek puta Mačkoveg trga .. gledim te stare pohabane hiže.. Negda su tu bile čak tri velke brtije i restavracija.. ..a zdaj je sam jen pišlivi kafič.. A taman na samem vuglu je frizerski salon.. ni bogznakaj.. al je tu od gda ja pamtim .. Tu je svojeg frizeraja imel jen Bosanac..se zval Eko.. vrag mu jebi to ime.. mi se čini da je to od Ekrem .. Noo.. tu je bila kakti učenica jena mala zgodna curička.. Zapraf su bile tri..al ja sam ganjal tu jednu.. Znaš.. je imela kosu do riti.. a guzička kak loptica okrugla.. a noge je imela najbolše v celi školi.. Se razme.. vse kaj je bilo najbolše.. prvi sam ja zbiral.. a drugim kaj je ostalo.. Su se moji školski pajdaši navek bunili gda bi ja kakšnu zgodnu frajlicu okupiral.. Pa gdo vam je krif dečki.. gdo prvi nejgova djevojka .. veli ona stara narodna.. A oni su meni kričali da tko prvi ..drek mrvi.. Jeee.. al su dobro znali da gdo je zajdni..taj ga jede..
No.. ta mala je tu delala vsaki dan do poldan..al popoldan.. I kaj buš drugo neg ju došel tu pričekat da zide s posla i da ju otpratim domof.. Pa kak je mladi človek nestrplif gda su pucice v pitanju tak sam i ja znal tu dojti i pol vure prije..pa sam se nalukaval čez izlog nutra v frizeraj.. A oni šef frizeraja..taj Eko.. bi znutra žifčano mahal z rukami da nek se maknem od stekla.. pa bi se ja zmaknul..al bi mam za čas nazaj se nalukaval.. A taj Eko je bil prasac pa je namerno zadržal svoju učenicu dugše neg je trebalo samo da meni napakosti..
.....................I tak z dana na dan.. navek isto.. Pa je taj majmun znal i ziti van i kričat na mene da nemrem stajat tu pokraj nejgoveg izloga.. Pa sam se ja skrušeno mical..sam da nebi stradala ta moja pucica.. Za neko vreme se je i moj dobri pajdaš zatreskal v kolegicu od moje pucice kaj je tu taki delala.. i na koncu smo nas dva viseli tu vsaki dan i čekali ih.. Al je stari Eko vse više norel i kričal na nas da nek se maknemo od izloga.. Pa nam nigdar ni bilo bistro kaj mi njemu tu vani smetamo.. Pa izlogi i služiju stoga da se čez njih viri nutra al van.. I tak smo pajdaš i ja jenog dana tu vani sedeli na rinzolu spredi teg frizeraja. Znaš.. negda tu ni bilo prometno kak je denes.. tu i tam bi kakšni avto prošel .. noo.. mi smo sedeli i dimili.. hračkali na cestu.. gda je oni Bosanac najemput otprl vrata od frizeraja i zlijal na nas z nekakšne posude vodu.. Vrabec ga dal.. kaj smo v luft skočili i bedasto se gledeli.. a pajdaš je ovome mam mamicu bosansku spominal.. Ja sam bil tolko nabrušen al sam se jedva suzdržal da starom ne hitim v tikvu svoju cipelu skup z nogom..razmeš.. Poradi naših pucica nas dva smo se onakšni mokri maknuli i prešli domof..
.........................Pred samu večeri fučka meni pajdaš spodi prozora na Zrinjefcu.. Kaj je.. pitam ja.. Ajde.. pemo nekam na važno mesto..veli on.. Pa gda je tak važno evo.. mam sam dole.. Vodi mene pajdaš čez Prilaz.. i kaj smo bliže Avstrijskoj vse je meni bolše bistro kam to mi pemo.. A tam su još v to vreme bile kasarne one črlene armije i ta strana Avstrijske, onda se drugač zvala.. ni bila asfaltirana kak je denes neg su bile one manjše kamene kocke.. A kak je vulica navek bila pohabana.. moj pajdaš z ruba ceste zeme dve te kamene kocke i jenu mani v ruke da.. Hmmm.. vse je poznato.. Lepo smo se stali spredi oneg frizeraja .. vsaki pred jen izlog.. Jen..dva.. tri.. i one kamene kocke su našle svoj put čez te velke staklene šajbe.. Eeeeh.. da si čul kak je to zvonilo.. gda se steklo rasipalo po asfaltu.. Narafski.. mi smo došli posle radnog vremena gda je stari Eko več domof prešel.. I tak.. nas smo dva prešli prek puta vulice i zadivljeno gledeli v svoju meštriju.. Ljudi su z brtije pokraj zišli van.. glediju kaj se događa.. a nas dva smo si dali petama vjetra..
………...........Čuli smo drugi dan da je stari Eko mam vjutro zval miliciju i da su došli zapisnika delat.. Narafski.. stari je rekel da su to naredili pajdaši od nejgovih učenica.. No.. one su to jako odlučno odbile i i nisu nas štele odati … Pa je majmun i v školu došel kakti iskati nas dvojicu.. Eee.. tu su ga naši profesori sterali mam van na vulicu jer nisu šteli da netko smeta učenikima.. I tak.. posle su si naše pucice našle druge majstore frizere gde su nastavile učiti zanata.. I dalše smo ih čekali pred izlogima……...



A ova ti je velka.. friško obnovlena.. hiža malo dalše od oneg frizeraja.. par korakof.. na vuglu Klajičeve vulice.. Eee.. tu je negda bilo poznato ugostitelstvo.. restavracija Marijan… V prizemlju je bila kakti obična brtija v nekakšnoj vuskoj dugačkoj prostoriji z takaj dugačkim drvenim šankom.. Malo odostrag je bila velka sala z stolovima i stolcima gde su se prijepoldan jeli gableci.. v podne obedi..a nafčer večere po izboru.. Na prvem katu je bila takaj velka sala za malo bolše peripetije i špelancije kak su svadbe.. i druge proslave.. I još tam gor v šturcu je bila velka soba v kojoj se je kockao i kartalo za velke peneze.. narafski vse na crno.. Odostrag v Klajičevi je manjše dvorišče koje je služilo kakti bašča v koji se pekel roštilj i vrteli jajnci i odojki.. Prijepodneva su na gablece dolazili ljudi kaj su tu naokol bili zaposleni..pa največ z fabrike duhana.. razni obrtniki i zanatlije.. te namerniki koji su znali da se tu dobro more pojesti.. Treba kazat da je ta restavracija još od dalke Kralevine i Endehazije.. a kak je dobila ime Marijan.. vrag bi ga znal.. al se znalo da je to po onem brdu pokraj Splita..Takaj je bilo poznato da se tu okuplaju kakti stalni gosti Dalmatinci koji su bili razni direktori .. poslovođe i bogtepitaj kaj vse.. Ondašnja udba ni rad imela to mesto..kakti se tu preveč Horvata okuplja.. no su šuteli jer su se tu velki penezi okretali ..pogotovo na kocki.. A je bilo poznato da tu za velke peneze kartaju direktori z Fabrike duhana.. pa direktori z Šport Heruca i još par okolnih fabrika kojih več odavno ni .. Ni bila velka tajna da i oni črleni visoki oficiri z kasarne prek puta takaj tu dolaziju žderati i kockati..
I tak su jenom prigodom gore na katu kartali. Kak se čulo tri dni i tri noči zaredom.. I negdo je nekog kakti prevaril.. i je došlo do velke gužvancije i tarapane..pa je neposletku negdo zvadil pištolu i jen je bim mrtaf skroz na skroz..
Narafski.. vse je to zaprto.. velke su istrage bile..pa su neki i v reštu svršili.. Dugo let je bilo zaprto..pa je na koncu proradil samo oni doljni del v kojem je brtija i gde se gableci kuhaju.. Pa se to tak vleklo vse do nove države gda je nekakšni.. se reče poduzetnik do zel ..kak se reče.. v svoje ruke.. malo je vse obnovil i začel tu delati kakti ugostitelstvo.. No.. se prek noči saznalo da je tu zapraf velki kupleraj i da se tu vrtiju okol štange one Ukrajinke.. Ruskinje.. Bosanke i Srbijanke.. a lubaf se kupuje za velke peneze.. Pa nit to ni moglo preveč dugo trajat .. vse je spet zaprto i je letima propadalo.. Pred dva leta je negdo tu hižu začel obnavlati i zvana i znutra.. Nigdo ni znal za koga se to dela i gdo je pravi vlasnik.. zapraf vse se zna sam se nesme glasno povedat.. Se čulo da bu tu Robna hiža.. pa da bu Hotel.. pa da bu nekakšna ambasada.. Je.. vse je obnovljeno.. a na hiži denes stoji velki natpis da se iznajmljuje….
Tak.. malo sam se prisetil gda sam tu prošel ……



I dok ja tu stojim i gruntam si o starim cajtima.. začel je nekakšni mrzli veter puhat.. Vse se premišlam dal produlit cipelcugom nazaj po baruna Filipoviča ..al nazaj na Ilicu i v dobri stari trajvan.. Taj čas mi zvoni mobitel v žepu.. zvoni.. zvoni.. a meni se težko javiti.. No na koncu pogledim..a to zove moj stari pajdaš z brega Grmoščice v Kustošiji..narafski.. i on je Štef.. Maaa.. daj dojdi .. upraf denes skidam klobase z tavana.. a prinesel sam i demižonku Frankofke z sela.. bu došel i sused Ludva. Bumo si malo Belicu zaigrali.. Jezušek.. fest primamliva ponuda.. težko mi je odbiti..al kaj.. još mi je na knap v želucu od žderače i pijače od ščera.. pa kak bum i zdaj nastavil z tim.. Ništ.. Fala Štef.. sretan ti imendan.. pozdravi ženicu i suseda Ludvu..al ja moram domof.. mojim vnučicama kaj su ostale pri meni..
……..Pa gde je taj trajvan več jemput .. jedva stojim ……….

Serbus ……………….

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.