Komentari

apatrida.blog.hr

Dodaj komentar (20)

Marketing


  • Sjedokosi

    Bog je ljubav, u to vjeruju svi:)
    Ljubi bližnjega svog...

    avatar

    11.10.2016. (18:17)    -   -   -   -  

  • FreshCaYg

    Meni to zvuči ka neka sekta :)))

    Uh ti uvik otvaraš kompleksna pitanja, sa tim nekim vrijednostima koje bi nam svima bez obzira na vjeru ili nevjeru, trebale biti prihvatljive, je slično kao s iskrenosti, svi govore kako im je jako značajna, i svi je jednako teško podnose.

    avatar

    11.10.2016. (19:11)    -   -   -   -  

  • Lastavica

    Svjetske vjere su u svojoj suštini poprilično slične,
    razlikuju se finese i detalji. Svi teoretski vjeruju u
    dobro, a u reali ne ide baš lako ni glatko.

    avatar

    11.10.2016. (19:14)    -   -   -   -  

  • jelen

    Lijepa su navada ti vaši ručkovi i druženja :-)) Uvijek kad o tome pišeš zamišljam to kao neke raskošne filmske ili književne scene rasprave uz ručak, intelektualci brane svoje pozicije, netko se naljuti pa dramatično odjuri od stola, neki se jednostavno dobro zabavljaju, na kraju ide kava i liker, možda kolači... dobro se jede i pije u svakom slučaju :-)

    Što bi rekao o temama kojih se dotičeš. Nekako naradije ništa. Mislim da veliki ideali ipak su samo to, a stvarnost (u smislu konkretnih povijesnih i geopolitičkih okolnosti) to je ipak nešto drugo. Dobre namjere kad se pretoče u političku formu djelovanja rijetko imaju dobre ishode (ima li neki primjer da imaju uopće?)

    Europa je s glavom duboko u pijesku. Slušam danas na vijestima da u Njemačkoj od 2030. namjeravaju zabraniti registraciju automobila s motorom na unutarnje sagorijevanje, trebalo bi ići sve na struju do onda... slušam to s ciničnim podsmjehom i velim u sebi:ma da, baš će 2030. glavno pitanje biti u Europi da li auto ide na benzin ili na struju...
    Migrantski valovi samo su jedan dio te priče, drugi je sudbinska sputanost Europe američkim tutorstvom, treći je segment eksplozija rusofobne propagande na svim razinama. Merkelica i Hollande?? Koga oni predstavljaju?
    Ideja da će takva Europa biti u stanju nekoga integrirati, navesti na vjernost svojim idealima, to meni zvuči kao loš vic. Sve teže će i svoje "autohtone" stanovnike obmanjivati i uvjeravati u nekakvu etalonsku prirodu EU i u neku lučonosačko-ultrahumanitarističku misiju Europe u svijetu (spram koje sve drugo ima biti viđeno kao zastranjenje ili zaostajanje). Možda zato već više s glasovima "autohtonih" ne računaju na izborima?

    avatar

    11.10.2016. (19:32)    -   -   -   -  

  • Bocaccio

    Previše umjetina ti je na zidu, a premalo u tanjuru. Nema ni escajga, pa pretpostavljam kako je zdjela (s juhicom) prazna. :)
    Ima u tome neke simbolike. ;)

    avatar

    11.10.2016. (20:41)    -   -   -   -  

  • Pogled izvana

    @odmak
    Kao obično, ubacila si nekoliko tema u svoj post, i jadan odgovarač ne zna odakle da počne ... :-)
    Mislim da mnogi od nas koji smo odrasli u Hrvatskoj velikim dijelom dijelimo katolički pogled na svijet, bez obzira da li se izjašnjavamo kao katolici, agnostici, ateisti ili pripadnici neke druge vjere. Meni pritom najviše odgovara izjava Umberta Eca:"Naravno da sam katolik, ali nisam religiozan".
    @jelen
    Slažem se uvelike s tvojim opisom situacije u Europi. Europocentrični narcizam jednostavno ignorira da Europa više ne vlada svijetom. A glava se ne može zauvijek držati u pijesku ...

    avatar

    12.10.2016. (04:01)    -   -   -   -  

  • D.S.O.

    Upravo sam pročitala aforizam Marka Twaina koji kaže
    "Da je sada Krist među nama, jedno je sigurno: ne bi bio kršćanin."

    :D

    avatar

    12.10.2016. (09:28)    -   -   -   -  

  • Euro

    stavi jos jednu stolicu eto i mene...

    avatar

    12.10.2016. (09:46)    -   -   -   -  

  • nema garancije

    Lijepo je ponašati se ljudski, pravedno, demokratično, kršćanski
    kad bi tako bilo. Mi "mali" ispadamo naivcima s takvim razmišljanjima,
    no, u svemu je dobro da se ukrštavaju mišljenja i ode na poneki
    izlet pa i bez skakanja u more. Ugodan ti dan:)

    avatar

    12.10.2016. (10:35)    -   -   -   -  

  • travelology

    Odmak, svi tvoji postovi nekako opisuju tebe samu '- ti mi izgledaš kao jedna pametna, normalna, obrazovana i sofisticiana žena koja na svijet gleda empatično i radoznalo. I to mi se sviđa.
    Samo ću se osvrnuti na ono što kažeš za kršćanstvo i ta neka moralna pitanja - mnoge religije govore o moralnosti. Altruizma, empatija i moral su nešto čime se danas jako puno, više nego u prošlosti, bave psiholozi i neurzoznanstvenici. i staro filozofsko pitanje je jesu li ljudi po prirodi moralni i dobri ili su ono drugo. Ja nekako ne verujem da religija tu nužno ima neku veliku ulogu. Odnosno, može imati ako su ljudi koji joj prilaze tu sa srcem i osjećaju to što ta religija od njih traži i stvarno žive s tim. Što se samog kršćanstva tiče, uopće nemam nikakvu iluziju da su kršćani nužno dobri zato jer su kršćani. Odrasla sam u striktnoj kršćanskoj obitelji i znam koliko moja rodbina, koja je redovna u crkvi i javno naglašava molitvu i sve što s tim ide,a privatno su sebični, gaze koga mogu kako bi postigli svoj cilj, i još puno toga što uopće ne bih povezala s nekim nesebičnim duhom punom ljubavi. Mislim da to što je tebi prijatelj rekao da si takva, je zato jer si ti i po prirodi i po odgoju moralna i suosjećajna osoba i u određenim mjestima u kršćanstvu si našla izraz toga kava si. I meni je to ok. Ima i drugih moralnih i empatičnih ljudi koji su se našli u nekoj drugoj religiji ili van religije. Uopće ne mislim da religija ili kršćanstvo oblikuju nekoga u moralni kalup - češće se događa da su ljudu u religijskim zajednicama po formi, ondnosno o tradiciji i malo razmišljaju o svemu (osim kad se moraju dokazati nekima drugima), a češće su empatični samo prema istomišljenicima. S obzirom koliko je danas kršćana u svijetu, po toj teoriji da su kršćani suosjećajni i dobri, odnosno da žive po kršćanskom duhu, da je to stvarno tako danas bi bio raj na zemlji. A očito je da nije tako. Iskreno, umorna sam od ljudi koji pripadaju nekoj zajednici pa onda javno se žele prikazati puni ljubavi, a privatno ljudi znaju biti čisto govno. Moje iskustvo je da na jednoj jednsotavnoj razini, većina nas ima ljubav i brigu prema drugima, ali u životu postoje neki izazovi kada je teže biti moralan i dobar, i tek kroz te životne izazove možeš stvarno vidjeti kakv je netko. Od svih religia na etičkoj razini najviše cijenim budste (iako nisam budista) jer su oni jedna od rijetkih religija koja je kroz povijest pokazala nekakav etički kontinuitet i gdje je stvarno velik broj sljedbenika živi na etički način. Za kršćanstvo globalno to uopće ne mogu reći jer su kršćani jako šarolika skupina, i imaju previše mračnih točaka kroz povijest. Oprosti na dugom postu.

    avatar

    12.10.2016. (11:19)    -   -   -   -  

  • borut

    Samo se vi nastavite druziti i uzivati a svjetska kretanja ce svojim putom, a onda svi mi njime. Nit' nas tko pita, nit' nas tko slusa:-)

    avatar

    12.10.2016. (13:30)    -   -   -   -  

  • pametni zub

    kršćani češće jedu za stolom?

    avatar

    12.10.2016. (14:13)    -   -   -   -  

  • j.

    Dobro je ono što nam ne da usnuti dok ga ne učinimo, a nikog ne vrijeđa. Ma kako bilo upakirano.

    avatar

    13.10.2016. (06:44)    -   -   -   -  

  • odmak

    Pola sata pišem komentar i onda pritiskom na neku groznu tipku sve izbrišem.
    Evo novog pokušaja:

    Sjedokosi,
    baš tako.

    FreshCaYg,
    sekta nego što pa kakva. Ne širi dalje ali, mi smo masoni zaostali ( na svaki način) nakon propasti Jugoslavije.
    Čuvamo stare vrijednosti, ali pst.

    Lastavica,
    tužna istina.

    Jelen,
    nema ti tu nikakvog posebnog glamura, ali ja sam vaga i volim ugodne prostore. Ostalo. Razgovori!? Tu je uvijek nada da ćeš čut nešto bolje i više nego je tv programi i dnevne vijesti. A, što se tiče Europe!? Mogla bih se složiti samo što ja uvijek u glavi i željama vidim ideje, a stvarnost – ona mi je nekako prolazna.
    Možda je to grozno čuti, ali moja je stvarnost bila tvrda i puna svakojakih osjećaja i događaja koji sume skoro fizički i psihički dotukli, ali na sreću ne znam kakva je bila Božja ideja još sam tu i usuđujem se reći da pokušavam sebi uljepšati život. I drugima, nadam se.

    bocacciozg
    Sve još čeka, ali su me boje i mirisi, cijeli ugođaj natjerali da snimim prije napunjenih tanjura, a i neki gosti se ne vole snimati.

    Pogled izvana,
    Tu smo negdje. Kako ste? Putujute li?

    D.S.O.,
    U duhovitost Marka Twain nitko pametan ne bi posumnjao, ali možda j ipk trebao reći : Isus bi da ponovo dođe i dalje bio kršćani, ali nas 'kršćane' bi obavezno promijenio za druge.

    Travelology,
    Hvala na komplimentu, ali ja sam vrlo skromno čeljade otvorenog uma u neprekidnim pokušajima da budem bolja. No, čovječica je kao i svi ljudi vrlo slaba, samo, osobno, vrlo svjesna slabosti.
    Sve ovo što si rekla je pitanje kojim se bavi Hans Kung (ide sa one dvije točkice na u- ne mogu pronaći tipku simboli).
    Evo malo o njemu da ne tražiš:
    ------------------------------------------------------------------- -------------
    Hans Küng, rimokatolički svećenik i teolog, profesor ekumenske teologije u Tübingenu. Osuđen je od Vatikana zbog neortodoksnih stavova. Promicatelj dijaloga među religijama. Predsjednik Zaklade Svjetski etos. Wikipedia
    Rođenje: 19. ožujka 1928. (dob 88), Sursee, Švicarska
    Obrazovanje: Papinsko sveučilište Gregoriana
    U knjizi Biti kršćanin piše kako "živi Krist" ne zove na obožavanje, niti na oponašanje, nego na "praktično osobno nasljedovanje" u kojem "svatko ima svoj vlastiti put"; to su mnogi katolički teolozi smatrali za nedozvoljiv korak od katoličkog ka protestantskom učenju.
    Zbog njegovih neortodoksnih stavova istragu protiv njega pokrenula je vatikanska Kongregacija za nauk vjere (lat. Congregatio pro doctrina fidei). Godine 1975. upozoren je na stavove koje je Kongregacija smatrala zabludom.
    Nastavio je međutim svoje teze iznositi jednako energično. Godine 1976. skupina katoličkih teologa objavila je zbornik Diskussion um Hans Küngs "Krist sein". Slijedeće godine Njemačka biskupska konferencija osuđuje njegovu knjigu Christ sein, navodeći da je za Künga Isus Krist »samo uzoran čovjek« i »samo govornik Božji i zastupnik«. Küng u svojoj slijedećoj knjizi odgovara: »Odbijam to kao nepojmljivo mi iskrivljavanje mojih misli. Isto vrijedi i za faktično podmetanje da poričem kristološke izjave nicejske ispovijesti vjere. Naprotiv: cilj mi je bio da ga učinim razumljivim današnjim ljudima.« (Hans Küng: Postoji li Bog?, Zagreb 1987, str. 625)
    Međutim, unatoč svim objašnjenima, za mnoge je svećenike i teologe, a konačno i za Vatikan, način na koji Küng preispituje i reinterpretira Bibliju (»Ne obvezuje me terminologija, nego stvar o kojoj svjedoči Novi zavjet: sam Isus Krist«), ostao neprihvatljiv postupak i negiranje osnovnih vjerskih istina, kako ih definira Crkva.

    "Postoji li Bog?"[uredi VE | uredi]
    Metoda razmatranja koju Küng primjenjuje u Postoji li Bog?, zaoštrila je sukob. Iako već u uvodu jasno kaže da je odgovor na pitanje iz naslova pozitivan, a u zaključku knjige svoju odanost nicejsko-kalcedonskom vjerovanju, kroz cijelu knjigu on ulazi u bespredrasudni dijalog s najžešćim ateističkim kritičarima kršćanstva, kao što su Ludwig Feuerbach, Karl Marx, Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud i drugi, prihvaćajući ateizam kao duhovno relevantnu poziciju, a ateističke mislioce kao ljude dostojne uvažavanja, umjesto da ih se naprosto osudi kao grešnike.
    Osuđen za herezu[uredi VE | uredi]
    Konačno, 1979. Kongregacija poništava odobrenje da predaje u svojstvu rimokatoličkog teologa. Ta je odluka izazvala prosvjede i osude i unutar Rimokatoličke crkve. Godine 1980. omogućeno mu je da nastavi predavati u Tübingenu kao sekularni predavač.
    ----------------------------------------------------------------- ------------------------
    Apsolutno se s tobom slažem da forma izgovora: Ja sam kršćanin" kao okvir slike ništa ne govori o sadržaju unutar okvira. Lako je reći, ali treba znati i živjeti.
    Ali, ja koja sam vjernica ( koja sumnja i promišlja) razmišljam o životu poslije života, želim vjerovati da patnja nije uzaludna i da će beskrajno dugo vječnosti biti bolje.
    Oprosti ti na podužem komentaru.

    avatar

    14.10.2016. (10:27)    -   -   -   -  

  • odmak

    Upozorena sam da je previše teksta pa dodajem novi komentar:

    Borut,
    Slijedim tvoj savjet.

    pametni zub,
    Koji put kleće u kutu (slični meni), a neki drugi sjede i jedu za stolom.

    j.,
    Je, ali nije zlato sve što sija, a naši nas osjećaji mogu prevariti pa nam se pod dobrom provuće i ona suprotna priča.

    avatar

    14.10.2016. (10:33)    -   -   -   -  

  • Helada

    Ja bih osobno više voljela da je patnja uzaludna, nego da je naređena. I radije bih vječno nepostojanje nego vječnu torturu za neposluh i za to što sam odbila biti vlasništvo. Ako kršćanstvo traži čovječnost, zašto je u njemu toliko zapovijedi, zabrana, žrtve, kazni, poniznosti i mučeništva?

    avatar

    17.10.2016. (21:46)    -   -   -   -  

  • lučica

    Stol koji čeka je prekrasan!
    zagrljaj Odmak :)

    avatar

    26.10.2016. (12:37)    -   -   -   -  

  • Gonaju se pravo

    Sve ti je lipo.

    avatar

    26.10.2016. (15:51)    -   -   -   -  

  • semper_contra

    O vjeri neću, to je sliski teren i lako padneš, slomiš nogu, a neki razbiju i glavu.
    No riječ dvije o imigrantima ili kako ih sve ne zovu. Ako vjerujemo znanosti koja tvrdi da je homo sapiens, dakle moderni ljudi kakvi žive u Europi, došli (imigrirali iz Afrike) i nadvladali domorodce neandertalce - koji su u svoje vrijeme imali svoj način života, svoje bogove i svoja vjerovanja -, ne vidim ništa strašno u tome da sad iz Bliskog istoka i Azije dođe svježa krv pa da se malo razmrda ova učmala europoska ljudska masa.

    avatar

    28.10.2016. (15:01)    -   -   -   -  

  • jelen

    Dugo te nema na blogu... Šaljem ti pozdrav i nadam se da si dobro i da ćeš uskoro nešto napisati. U lošem je stanju blogosfera u zadnje vrijeme, treba joj neki novi impuls :-))

    avatar

    27.11.2016. (17:31)    -   -   -   -  

  •  
učitavam...