Buđenje

30 listopad 2022


A hrabrost,
hrabrost je koračati drugačije od ostalih.

I glasno ustvrditi:

ne želim se uklapati
u kutijice,
ormare,
krletke,
okvire...

Nije me mater zato rodila.





Oznake: život, odrastanje, sloboda, ljubav, psihologija, sazrijevanje, jesen, Istra, zalazak sunca

da-pu-ri-to-jo

18 listopad 2022


(Mikenski da-pu-ri-to-jo ~ labirint)



što si to učinila

čini mi se da sam ostala zarobljena u suncu
kamenom puteljku
prašini

nikad nisam bila spremna otrgnuti se

bez pokušaja si u neznanju

zašto
za koga

teško je postati daždevnjak
sanjati ovdje i ondje
vrtjeti sreću oko malog prsta

za ljubav
za sebe





Oznake: priroda, ljubav, odnosi, odabir, život, put, hod, odrastanje, razvijanje

Tračerice

10 listopad 2022


Sjedile su za malim crnim stolom poslije jela.

- Moraš upoznati Anteu. - veselo je prokomentirala Sanja. Izvadila je Iphone da pokaže Anteine fotografije s posljednjeg okupljanja.

- Nisam sigurna da je želim upoznavati. - istaknula je Doris.

- Sve su ti već ispričali? Mi se družili i stvarno je smišna. Skoro smo sinoć popadali pod stol od smija u konobi. Prije par godina nas je gledala s visoka. Ispričavala se sad. Ne treba sudit'. Tko smo mi da sudimo? - komentirala je Karmela.

- Ne treba suditi, ali nije osoba s kojom bih se družila. Nisam licemjerna. Ne odgovara mi profil osobe. - Doris je pokušavala preciznije pojasniti svoje stavove.

- Ma pusti prošlost! Cura je karizmatična i simpatična. Digne atmosferu za čas. Da vidiš kako su sve žene plesale neku večer. Okrenula se prema ženskom društvu. Muškarce nije doživljavala, a za stolom su sjedili ljudi s opasnim ciframa. Vilice su im popadale. Sva je mazna i uđe ti pod kožu. Ne bih se privatno družila s njom, ali što fali ovako.

- Kako prošlost? O tome gdje je radila, nećemo. Ne može mi odgovarati osoba koja materijalno iskorištava nekog. Teo je vaš prijatelj. U siječnju je rekao da ona dolazi ovdje, za dva mjeseca da su prekinuli, u svibnju da ide u Irsku, sad je ovdje pa ide odraditi praksu u Sarajevo na više od pola godine. Vama se to čini normalno s obzirom na to da svi jako dobro znamo kakve cifre izvlači? Ako misli ovdje ostati duže, ne može više provoditi bahatu politiku niti navući gnjev drugih žena. Sukladno tome se pažljivije ponaša. - Doris je bila crvena u licu. Ova tema joj nije bila ugodna.

- Po meni je on više kriv, nego ona. On uživa u tome da je drugi vide uz njega. Njemu su 42 godine, a njoj 28. Već se zavlače ovako deset godina. Koliko sam shvatila ni ne spavaju zajedno. Nije glupa, a zašto i ne bi uzela od njega ako može? On je taj koji govori da ne može bez nje kad prekinu. Ti kao ne bi uzela da ti se takvo što nudi?

- Ne, ne bih uzela. Oboje su krivi. On nije dobro ni fizički ni psihički. Pitam se što biste rekle svojim kćerima da se tako ponašaju? Bile biste ponosne? - bez obzira na to što su je sarkastično optuživali da je feministica, nije odustajala u obrani svojih stavova.

- Meni je nje žao. - dobacila je četvrta žena koja je sve pažljivo slušala.

- I meni.

- Ne znam što se tu ima žaliti. Nitko je nije doveo ovdje protiv njene volje, niti natjerao da radi ono što je radila i kako se sad ponaša. Čini mi se da je danas veća sramota kad je žena domaćica i u braku, nego sponzoruša i bivša... Ma bolje da se tu zaustavim. Šutnut će ga ionako kad nađe bolji izvor.

- Lijepa je. Istina, napravila je nos i usta, ali ne možeš reći da nije lijepa. Svi muški sline kad se pojavi. Meni je baš sjela ovog puta. - Karmela je točila bijelo vino u čašu.

- Super, ali nemoj mi nametati druženje s njom jer nisam zainteresirana. Nisam komentirala njen fizički izgled. Lijepa je. Ne radi se ovdje o ljepoti, energiji koju šalje, nego o principima, karakteru i ponašanju koje se kosi s mojim uvjerenjima. Ja ionako idem kući jer ovi moji mi skoro pola sata mašu da im se ide, stoga ću vas sad pozdraviti.

Doris se pozdravila s ostalima prostoriji, a ostavljeno žensko društvo je za početak zakolutalo očima.



Oznake: život, društvo, odabiri, ponašanja, stavovi, muškarci, žene, odnosi

Herc

04 listopad 2022



Spustila je torbu na pod, bacila ključ u zdjelicu koju su ponijeli za uspomenu iz Londona i potrčala do spavaće sobe. Otvorila je sva vrata na ormaru. Dotaknula svaku ladicu. Bacila je salonke s nogu u vrata. Uzela je mobitel u ruke i još jednom otvorila njegov kontakt. Blokirao ih je. Ispraznio svoje stvari iz stana. Zgrabila je vazu koju su birali prije useljena i bacila je u zid. Voda, komadići keramike i tulipani su prekrili pod. Sjela je ispred tog polomljenog oltara. Suze su joj razmrljale maskaru. Trebala je maramice, ali nije ju bilo briga. Puzala je da se ponovno dočepa mobitela. Upisala je šifru zajedničke aplikacije za mobilno bankarstvo. 0 HRK. 0 €. Ništa. Legla je na pod i zatvorila oči.

- Karte ili mi. Karte ili mi. Karte ili mi. - ponavljala je u glavi rečenicu.
- Obećavam, neću nikad više. Volim vas. - lagano je lupala dlanom po vinilu i počela pjevati "Eternal flame". Pjevala bi kad joj je bilo najgore.
Čula je korake po stepenicama. Zvono se oglasilo. Ustala je, stala ispred ogledala i dlanovima obrisala mrlje po licu. Zatvorila je vrata iza sebe i pohitala do ulaznih.

- Bok mama. Dobila sam dvije petice danas, ali sam zaboravila napisati zadaću iz glazbenog. Nikad je nemamo pa se nisam sjetila. O - o, tužna si. - djevojčica je spustila torbu, istovremeno proučavajući njene izraze lica.

- Nas dvije ćemo sve uspjeti. Nas dvije zajedno. Najgore je učiti na vlastitoj koži, ali...- pružila joj je ruku i povela je prema kauču.

- Otišao je? Nema ga više? Mama, nemoj se brinuti i biti tužna da se ne razboliš. Što bih ja bez tebe? Ne bojim se, sve dok imam tebe. - zagrlila ju je snažno oko struka.




Oznake: život, pria, ljubav, djeca, obitelj, problemi, ovisnosti

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.