…a sutra?
Postaje pomalo besmisleno spominjati slučajeve degradiranja i omalovažavanja nastavnika u ovoj zemlji, ali eto, nakon profesorice Samson kojoj prijeti kaznena prijava zbog jedinice iz zalaganja, čitam u Jutarnjem listu od 14. 11. (novinarka M. Rajčić) sljedeće (istaknuti dijelovi moji):
SPLIT - Agencija za odgoj i obrazovanje četiri je puta naredila Graditeljsko-geološkoj školi u Splitu da organizira popravni ispit za jednu od učenica škole. Iako je pred ispitnim povjerenstvom triput pokazala potpuno nepoznavanje materije, škola je bila prisiljena pružiti joj još jednu priliku, kada je ispitno povjerenstvo konačno popustilo i dalo joj prolaznu ocjenu iz fizike.
– Djeci se poručuje da znanje nije važno – kaže Slobodan Vojković, profesor fizike s 30-godišnjim stažom u nastavi, prepričavajući nam detalje slučaja koji je omalovažio njegovu stručnost. Profesor Vojković je u protekloj školskoj godini predavao u 13 razrednih odjeljenja s ukupno 405 učenika, među kojima je bila i učenica koja tijekom školske godine niti jednom nije ostvarila pozitvnu ocjenu iz bilo kojeg segmenta gradiva te je zbog neznanja završila na popravnom ispitu. Za razliku od dvadesetak učenika koji su popravni ispit uspješno završili i dobili pozitivnu ocjenu, ona ni na drugom ispitnom roku, unatoč tome što su zadaci bili nepromijenjeni, nije pokazala znanje.
Usprkos svemu, godinu nije izgubila jer se u cijelu priču umiješala njezina majka iskazujući nezadovoljstvo zbog, kako navodi u podnesku, “nekorektnosti pri ocjenjivanju” predmetnog profesora.
Vojković tvrdi da nikavih nepravilnosti nije bilo, a konačna ocjena neprolaznosti nije samo njegov stav, nego i tročlanog ispitnog povjerenstva.
Prema proceduri, tada je Agencija za odgoj i obrazovanje obavila stručno-pedagoški nadzor njegova rada. Nadzor je proveo viši savjetnik za fiziku Mladen Buljubašić. U cijelu stvar se uplela i prosvjetna inspektorica Dvina Markovina-Srdarev i prema njihovom prijedlogu školi je naređeno da 9. rujna organizira novi ispitni rok, i to bez nepoželjnog profesora Vojkovića.
No i pred novim tročlanim povjerenstvom učenica je i treći put pala. Splitsku Upravu za inspekcijske poslove nije, međutim, ni to spriječilo da još jednom poništi zaključenu negativnu ocjenu iz fizike te svojim rješenjem, koje potpisuje prosvjetna inspektorica Dvina Markovina-Srdarev, naređuje školi da ponovno organizira i provede popravni ispit. Četvrti put.
U obrazloženju odluke navodi da su zadaci, koje je taj put pripremio drugi nastavnik fizike, prezahtjevni za dovoljnu ocjenu. Pod pritiskom, ispitno povjerenstvo popušta, i 24. rujna učenica konačno prolazi ispit iz fizike, a time i završava drugu godinu, nakon čega se prebacuje u drugu školu.
U splitskoj podružnici Agencije za odgoj i obrazovanje nismo dobili odgovor na pitanje zašto su tri puta poništili ocjenu ispitnog povjerenstva. Viši savjetnik Mladen Buljubašić, kažu, je na službenom putu.
U Prosvjetnoj inspekciji koja je naredila školi dva dodatna ispitna roka inspektorica Dvina Markovina-Srdarev nam je tek kratko rekla da nisu ovlašteni davati informacije.
U mjerodavnom ministarstvu, gdje nam je glasnogovornik Duje Bonacci rekao: “Odluku o provedbi dodatnih popravnih ispita prosvjetna inspekcija je donijela na temelju mišljenja Agencije. Njihova je preporuka za prosvjetne inspektore obvezujuća.”
Koja je, dakle, poruka ovakvih slučajeva? Koja je poruka nastavnicima? Koja je poruka roditeljima? Koja je poruka učenicima?
< | studeni, 2009 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Eksperimentalna
autobiografska fikcija.
Dobro je imati na umu
moguću razliku
između blogera
gospona profesora
i autora kao privatne osobe.
Škola je zjenica svih društvenih ustanova,
a učitelj je zjenica te zjenice.
Sartre
Prvo podignemo prašinu,
a zatim se tužimo da ne vidimo.
Berkeley
Put van vodi kroz vrata.
Zašto nitko neće upotrijebiti taj izlaz?
Konfucije
Cilj mi je naučiti vas da od prikrivene besmislice
napredujete do nečega što je očito besmisleno.
Wittgenstein
Ma koliko bilo izazovno istraživati nepoznato,
još je izazovnije propitivati poznato.
Kaspar
Neuroza je zamjena za legitimnu patnju.
Jung
Ni budućnost više nije što je nekad bila
Valery