Domoljubac Blog https://blog.dnevnik.hr/domoljubac

nedjelja, 18.01.2015.

D O J D I


Ako možeš i hoćeš,
dojdi u moju jesen.
K mojoj sjenki dojdi,
ako me čuješ.

Čekam Te već dugo.
Dojdi u moje nebo,
mjesečinom ga osvijetli,
zvijezdama iskiti.

Dojdi među oblake
zajedničke nam sreće.
Tu, rascvjetano je sve
mirisavo cvijeće.

K berbi dara ljubavi , dojdi.
Suncem ga pozlati,
dugama uresi.
Inje mi s kose otresi.

Gnijezdašce naše je pusto.
Jadno, Tvoju toplinu žudi .
Otopi sige, istali led,
srcu drhčućem padari med .

Ljubavi moja , dojdi !
Poljubi me u snu !
Radost našu , sretni,
da izgrlimo svu.

Oh, dojdi, ... Milo moje !.
Ako ne znaš gdje me naći
pitaj srce, dušu svoju
tu ćeš sresti ruku moju.

Pa, potraži me !
U osami čekam Te ,
D o j d i m i,
D o o o j d i !!

Domoljubac - Zvonimir Tomac - Iz neobjavljene zbirke

18.01.2015. u 15:22 • 0 KomentaraPrint#^

Moji sni - moje tumačenje (4)



/ S a n ../
Ni po čemu ne mogu prosuditi kako sam dospio u jedno gradsko predgrađe. Predgrađe je posebnh karakteristika u kakovom nisam nikada bio, niti ga znao zamisliti, a sada sam baš tu. Nema nikakovih ulica, već samo na sve strane prolazi između primitivnih stračara. Nema niti obojenih fasada. Sve se čini nekako započeto pa nedorečeno. Prolazi se stješnjuju i nikamo ne vode, nego samo do prigodnog zatvorenog ulaza. Sve kao da je svima na vidiku, a opet nevidljive nutrine. Slobodnih zelenih površina tu nema, tek samo na ponekoj grmolikoj grančici, kao da još postojeći pupoljak čeka da ga sunčeve zrake izazovu ili probude .
A ljudi ?
Ima ih u svim prostorima raznih dobi i spola, ali svi bez reda, pravila, mode zaogrnuti u odječu za koju ne znaš je li nova ili dotrajala. Bez žurbe se kreću, vjerojatno i komuniciraju što, ali, nije zapažljivo.
Mene vide, no bez interesa svrnu pogled. Nisam im niti važan, niti interesan-tan. Želim se te okoline osloboditi, no krečući se, zalazim u sve gušći labirint nesnalaže-nja. Šarenilo je pitomo, ogrnuto toplim ljudskim mirisom, kao domaće nezastrašujuće.
Pomislim : tu je ' slam ' beskućnika, caruje neimaština . Oni ništa nemaju, a opet kao da im ništa ne treba, jer imaju sve što, skromno trebaju, a možda niti neznaju što bi mogli trebati, kad nezadovoljstvo kao da ne poznaju (?)
Okružuju me bliži i daljnji bez nametljive znatiželje, prije skloni pomoći nego biti nepri-jateljski. Dobrohotno ne skrivaju što imaju, te su neupadljivi u svom, za mene anarhič-nom, stanju očekivanja mojih kretnji.
. Želio bih znati gdje sam. Ne mogu se orijentirati. Pitam gdje je autobusno ili kakovo drugo prijevozno stajalište. Upitani me gleda, kao da ne razumije što želim. Ok-reće se, kao da će pokazati traženu lokaciju, a zatim zbunjen odustaje. Radi najbliže ori-jentacije pitam kako doći do škole, pošte, općine,policije, no sva ta pitanja ostaju jednako bez odgovora. Ipak na pitanje gdje je, u kojemu smjeru kretanja je neki grad (velike građevine) obznanjuje mi mlađa žena, neodređenom kretnjom, u značenju : nema toga što pitaš ili, ako ima, to je negdje izvan vidika i vidokruga – nepoznato (!)..
Nitko ne pokazuje niti da ih moja prisutnost smeta, ali ja slutim da bi mnoštvo u mom okruženju moglo postati zlovoljno, počinjem se brinuti o izlazu, koji ne nalazim, a svakim korakom zalazim u sve suženiji prolaz ne videći nikakovu svjetlost izlaska. Došao sam već do nekakove daščane visoke ograde. Slutim da možda ovdje negdje bi mogao biti izlaz, ali nema vratiju. Zabrinut postajem ljutit. Tražim po tlu kamen ili što prikladno čime bih mogao provaliti stojeće daske, no nikakovog kamena ni upotrebivog 'orudža' ne nalazim. Približuju mi se znatiželjniji sa svih strana i ja se strašim, jer sam sam nemoćan, a ni moju viku nitko ne može čuti.
Padne mi na pamet, da bih, možda, mogao varkom izmamiti saznanje za izlaz, pa znakovima, srdžbom i smijehom obznanim da mogu čarolijom ostvariti prolaz : ovako, te pljunem prema ogradi. Učinak je bio i za mene iznenađujući, jer najbliži malo se pomaknu, a ja primijetim da daske nisu kruto zbite, te gurnuvši najširju, ona se kao stara napuštena vrata bez ključanice, razmakne. Ugledam otvoren slobodan prolaz i učini mi se kao da čujem glasnu popudbinu :
'' htio si izaći – evo Ti, idi ..'' glasovi , kao da su bili u tonu razočaranja, možda žalbe, ali ne i srdžbe. Nitko nije to rekao, no naslutio sam da ću za korak ili dva biti izvan ovoga svega okruženja.
Doista, sad sam stajao na blagoj kosini. Iza leđa mi je ostavljen jedan neorganizirani ' slam' svih raznodobnih i raznospolnih, no nekako na izgled zadovoljnih ' beskućnika'.
Stojim na 'ničijoj zemlji', jer već malo podalje vidim svekoliko samo potpuno betonirano , izravnano tlo iz kojega se dižu čisti, svjetlosivi visoki betonski zidovi. Zidovi su arhitektonski oblikovani i raspoređeni, raznih visina, međutim na njima nema nikakovoga otvora. Oblici mogućih prozora ili otvora su samo u betonu zacrtani (bez otvora i stakala). Ulice i prolazi su urbanistički projektirani, sve samo kao uredne betonske tvorevine. Nema nikakovog stabla ni zelenila, pa niti građevinskog otpada kao znaka prisutnosti živih bića. U cijelom vidokrugu, na vidiku nema životinja, ptica, kukaca niti čovjeka. Ako tu postoje ljudi, to su oni s onu stranu građevina kamo još ne mogu vidjeti, a oklijevam zakoračiti.
Napustio sam životno kretanje, mrmor i mirise života, a sad evo me tu ped odlukom, pred betonskom mirnom, projektiranom i organiziranom, hladnom neizvjes-nošću. Čujem još samo iz daleka prigušen huk popudbine kojom sam ispraćen iz priod-nog ambijenta :
…. To si htio! Mrtvi, hladni beton – pa budi zadovoljan …
I p r o b u d i m s e …

M o j i s n i , a pogotovo treći, pokrenuli su moje promišljanje i tumačenje na nematerijalno područje postojanja, te sam postao svjestan njihovog značaja, makar mi bit značenja ostaje nedokučiva.

Sanjani 'slam' kao da upućuje na čovjekovu iskonsku postojbinu, te svrhovitu popudbinu, od prapradavnine naslijeđenu , pa prirođenu, te za premnoge šarolike mogu-ćnosti postojanja i djelovanja prikladnu, u svim smjerovima bez graničnika, po volji čovjeka raspoloživu, a uvijek u socijalnoj zajednici svih živih organizama ozakonjenu.
Izlaz iz slama pokazuje arhitektonski bezličan, stabilan i statičan, higijenski , beton, ograničenih mogućnosti prilagodbe, te slobodne korisnosti samo u predodređenom smjeru kretanja i djelovanja - u stvari kruti 'g e t o' s čovjekovom ambicijom stalnih 'melioracija', koje su u konačnici d e g r a d a c i j a prirodne izvornosti. Melioraci-ja/degradacija pak pobuđuje trajno nezadovoljstvo ostvarenim.
Odgajanja, školovanja, odrastanja suzuju horizont mogućeg sagledavanja, re-ducirajući dosege u konvencionalne okvire užih, a agresivnijih tuđih interesa, uz bujanje sve više, sve besćutnije sebičnosti nesocijalnih karakteristika…


xxxxxxOOOOOxxxxxx

Domoljubac - Zvonimir Tomac - Iz neobjavljene zbirke

18.01.2015. u 15:18 • 0 KomentaraPrint#^

nedjelja, 04.01.2015.

Rascvijetale voćke


Domoljubac - Zvonimir Tomac - Iz vlastitog upusa

04.01.2015. u 14:31 • 0 KomentaraPrint#^

P o ž e l j n i c a 2014/2015

-
Poštovani
Obraćam se svima Vama, koje sam mogao kontaktirati putem moga inter-net bloga hr .Prošlo je tri i pol godina od ptvog javljanja. Evidencija mi kazuje da je u tomu vremenu, negdje u svijetu moj blog otvoren 7591 puta, a imam samo jednu povratnu informaciju o pročitanju tadašnjeg sadržaja.Naravno je da bi me radovalo, veoma obradovalo, kao 96-godišnjaka saznanje i komentar o mom dobrohotnom poslu, je li Vam pobuđio interes, zadovoljstvo ili nezadovoljsvo . Obradovanje nije prezahtjevno. / adresa : zvonimir.tomac1@optinet.hr /
A, evo Božić i Nova godina (bez obzira na vjeru,vjerovanje i brojenje), neka budu svakomu dobrodušnomu p o d s j e t n i k na rođenje – rođendan- sret-nih nada, bilo onih ostvarenih, koje su dale i daju čovjekovom postojanju-življenju vrijedan sadržaj, a i onima u svim dojdučim danima, u kojima ćemo još kao jednaka braća lutati podarenom nam 'dolinom suza', da budu novim pobudama orijentir.! Neka svima ti Novi dani budu bez briga, a samo u radosnom očekivanju početka trajnog zadovoljstva u združenju svih sretnih.
No kako sve vas, koji ste neki od mojih blogova otvorili, veže nevidljivo saznanje da ste pripadnik riijetkih znatiželjnika susretnika na području interneta ,to imam za naše zajedništvo prijedlog -dana 27.01.2015. (baš na moj 96.rođendan) bez obzira na vremensku zonu,-po Vašem vremenu, točno u podne podignite čašicu i nazdravite svojoj svjesnosti što ste član (mog) neprofitnog 'blog'združenja, pa neka Vam se ispune Vaše druželjubive želje, a rođenje novih nada neka Vam krasi smiješak na licu i prijateljska radost u srcu ! Živjeli uz moj pozdrav .

Domoljubac - Zvonomir Tomac

04.01.2015. u 14:27 • 0 KomentaraPrint#^

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< siječanj, 2015 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Kolovoz 2021 (1)
Srpanj 2021 (2)
Lipanj 2021 (4)
Svibanj 2021 (4)
Ožujak 2021 (6)
Veljača 2021 (3)
Siječanj 2021 (6)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (6)
Rujan 2020 (7)
Kolovoz 2020 (4)
Lipanj 2020 (5)
Svibanj 2020 (6)
Travanj 2020 (3)
Ožujak 2020 (2)
Veljača 2020 (4)
Siječanj 2020 (2)
Prosinac 2019 (6)
Studeni 2019 (2)
Listopad 2019 (3)
Rujan 2019 (3)
Kolovoz 2019 (4)
Srpanj 2019 (6)
Svibanj 2019 (7)
Travanj 2019 (4)
Ožujak 2019 (7)
Veljača 2019 (3)
Siječanj 2019 (3)
Prosinac 2018 (2)
Studeni 2018 (2)
Listopad 2018 (3)
Rujan 2018 (1)
Kolovoz 2018 (2)
Srpanj 2018 (2)
Lipanj 2018 (2)
Svibanj 2018 (2)
Travanj 2018 (3)
Ožujak 2018 (2)
Veljača 2018 (2)
Siječanj 2018 (2)
Prosinac 2017 (2)
Studeni 2017 (2)
Listopad 2017 (1)
Rujan 2017 (2)
Kolovoz 2017 (2)
Srpanj 2017 (2)
Lipanj 2017 (4)
Svibanj 2017 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga


Promišljanja o postojećoj stvarnosti

Kontakti


Cijenit ću svaku kritiku i sugestju.
Adresu dobivate klikom na sličicu
.


Email me

Domoljubac - Zvonimir Tomac


Književno-likovna prezentacija u Koprivnici.
---
Rođen sam 1919. u Koprivnici.
Školovao se u rodnome gradu od 1925. do 1937., a diplomirao na Šumarskom fakultetu u Zagrebu 1941. godine.
Radni vijek proveo sam u struci: u Podravini, Banovini, Gorskom kotaru, Hrvatskom primorju i Istri.
Godine 1977. umirovljen.
Hobiji su mi slikarstvo i literatura
U vremenu od 2003. do 2018. objavio sam petnaestt knjižica (stihovi, eseji, pribilješke-pričice): 1.Otkrivanje, 2.Bez naslova, 3.Miris inja, 4.Sasušeni grozdovi, 5.Tukaj je horvaško, 6.Sam sa sobom, 7.Umorno cvijeće, 8. Zvonca čežnje, 9. Zvjezdice nas gledaju, 10. Snježni cvjetići - pahulice intime, 11. Plamsaji i sjenke, 12. Šaptaji života, 13. Drhtaji slutnje, 14.Osmjesi nečujnih mirisa te 15. Povečernja zvonca.

Živim u Rijeci od 1947. godine.

Statisika posjeta


free counters
Free counters

free counters
Free counters