Bruno Senna fan klub

srijeda, 28.01.2009.

Renault u problemima sa novim bolidom?




Renault 3

Prema pisanju Švicarskog Motorsport Aktuella prvi testovi novog bolida momčadi Renault nisu protekle onako kako je planirano.

Unatoč tome što su prošla testiranja na stazi Algarve u Portugalu većim dijelom ometana zbog velike kiše, nagađa se kako se Renault mučio sa početnim performansama novog R29.

Čini se kako je aerodinamika novog bolida koji ima unikatan izgled glavni krivac, jer na kraju jedinog dana koji je prošao bez kiše u Portimau, Fernando je bio najsporiji vozač među četiri nova bolida koja su se nalazila na stazi.

Motorsport Aktuell tvrdi kako se Alonso Španjolskim medijima požalio na trenutnu formu novog bolida. No te izjave nisu javno objavljene, pa ostaju samo špekulacije, dok je Fernando za Španjolske dnevne sportske novosti Marca kazao: "Najvažnije je da nije bilo tehničkih problema, vremena nisu važna."

U Marci se još navodi kako će Alonso usmjeriti pogled na performanse bolida tek na zadnja dva testiranja na Jerezu koja se održavaju pred početak sezone.

"Nadamo se da tamo možemo napraviti dobar napredak sa performansama bolida," kazao je bivši svjetski prvak.

28.01.2009. u 18:44 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 27.01.2009.

FIA potvrdila nova pravila za SC




Saftey car

FIA je potvrdila kako će za novu sezonu 2009. biti uvedeno novo pravilo za Saftey car period nakon što je prošle godine bilo dosta problema sa uvedenim novim pravilom, a tokom prošle godine uspješno je testiran novi program za SC period koji će se pojaviti na utrkama Formule 1 u novoj sezoni.

Prošle godine kada bi Saftey car izašao na stazu vozačima je bilo zabranjeno otići u boks, morali su čekati dozvolu direktora utrke i to se pokazalo kao dosta problematična solucija. Sa ovim se željelo spriječiti vozače da sporom vožnjom ulaze u boks dok je sigurnosni automobil na stazi, no umjesto toga ovo je pravilo donijelo samo mnoštvo problema.

Novi program koji je testirala FIA i koji djeluje preko ECU softwarea ima istu zadaću, spriječiti vozača da vozi sporo. Program će u jako kratkom vremenu vozaču poslati obavijest u odnosu na to gdje se on nalazi na stazi koliko mu treba vremena da se vrati u boks i vozač će to morati poštovati.

FIA-in direktor utrka Charlie Whiting potvrdio je kako od nove sezone boksovi ostaju otvoreni i kada na stazu izađe sigurnosni automobil.

"Pravilo koje je uvedeno 2007. bilo je loše i vraćamo se onom iz 2006." kazao je Whiting. "Jedina je razlika u tome što želimo uvesti minimalno vrijeme potrebno za povratak u boks."

"Kada na stazu pošaljemo Saftey car, otići će poruka prema svim bolidima, koji će tada imati "saftey car" mod na svom ECU softwareu. Nakon što poruka dođe u bolid, znati će gdje je bolid na stazi i izračunati će minimalno vrijeme koje je vozaču potrebno za povratak u boks. Vozač će morati poštovati tu informaciju koja će biti prikazana na njegovoj nadzornoj ploči."

"Ako se sjećate, razlog zbog kojeg smo zatvarali pitlane je bila demotivacija vozača da se što prije vrati do boksa. Toga sada više nema, jer više nećete moći stići do boksa prije no što vam poruka na nadzornoj ploči dopusti."

27.01.2009. u 19:16 • 0 KomentaraPrint#

Honda uvjerena da će pronaći kupca




Honda 2

Momčad Honda je uvjerena kako će uspjeti osigurati svoju budućnost u Formuli 1 nakon što su Japanci prošle godine objavili povlačenje.

Za dva mjeseca kreće nova sezona Formule 1, no glasnogovornica Honde kazala je kako zapravo ne postoji krajnji rok za pronalaženje kupca momčadi.

"Nemojte se previše usredotočiti na špekulacije u pogledu vremenskih okvira i rokova," kazala je. "Rad na našem trkaćem bolidu se dobro razvija."

"Optimistični smo, ali možda nećemo biti u mogućnosti izjasniti se o svemu još neko vrijeme."

Odlaskom Japanaca ova momčad koja se još uvijek zove Honda ostala je bez motora, a smatralo se kako će Ferrari skolpiti ugovor sa momčadi iz Barckleya ukoliko pronađu kupca, no iz Maranela je stigla obavijest kako od toga ništa nema, ali Njemački gigant Mercedes odlučio je izaći u susret Hondi i izjasnili su se kao mogući dobavaljači motora za ovu momčad, a šef momčadi Ross Brawn izjavio je kako već sada rade na modificiranju bolida kako bi u njega mogao stati drukčiji motor.

27.01.2009. u 18:40 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 25.01.2009.

Nova pravila u sezoni 2009 - 5.dio




Pogled na McLarenov bok sa prednje strane na MP4-24

Mclaren bok

McLaren koristi jednostavno, predvidljiv pristup kod konstruiranja boka bolida. Tokom sezone 2008, ekipa je djelomično zatvorila otvore na ulaz u hladnjake na bokovima bolida, tako se smanjuje cjelokupni otpor bolida na stazi, što rezultira za potrebom smanjenja hlađenja.

Od kada novi motori imaju potrebu za smanjenjem hlađenja od prošle godine, zbog toga što se smanjio maksimalni broj okretaja motora, tako manji otvori za hladnjake će obilježiti nove bolide, što bi moglo postati standard. Kao rezultat toga, novi pokrov za hladnjake bit će napravljen bez oštrih rubova, što će poboljšati međusobno djelovanje sa novim i manjim zaštitnicima za hladnjake. Sa druge strane, retrovizori su jako slični onima iz MP4-23, samo što su više pomaknuti bliže vozačima. Za to su bili inspirirani pomoću Renaulta i njihovim smještajem retrovizora na svojem bolidu Renault R28.

Također možete primijetiti da iz podnice bolida izlazi jedna uspravna vertikalna ograda. To služi za sprečavanje spajanja struje zraka ispod i iznad podnice motora, i samim time je poboljšana efikasnost podnice bolida.


Novi Renault R29 sa novim oblikom nosa

Renault prednje krilo

Novi prezentirani bolid Renaulta R29 je iznenadio svoje fanove i stručnjake sa svojim novim izgledom nosa. Dok takav nos nije estetički prihvatljiv, čudan, ali takva kreativnost je stvarnost koja je danas u Formuli 1.

Kao što je na slici prikazano, možemo reći da ima jako puno novosti što se tiće aerodinamike na novom bolidu Renaulta, a započnimo sa novim izgledom nosa. Momčad Renaulta je daleko dogurala sa jako tankom konstrukcijom nosa na Renaultu R25 i Renaultu R26, ali su na kraju došli do važnog podataka kako se povećanjem prostora na prednjem dijelu balast bolida može bolje podešavati.

Nove Bridgestonove slick gume više zahtijevaju takvu novu konstrukciju bolida, takvu kakvu ima sada Renault. Nos je tako široko napravljen da pokuša usmjeriti struju zraka preko bolida i da se tako smanje turbulencije u strujanju zraka oko prednjeg kraja bolida. Ali su isto tako debeli nosači za prednje krilo. Tako je zahvaljujući nosačima prednjeg krila, prikazano strelicom, radi se niskotlačno područje kako bi se dobilo malo više potisne sile na prednjem kraju.

Tako samo prednje krilo pokazuje prostor koje je zahtijevano od strane FIA-e, ali tako je cijelo prednje krilo zasebno konstruirano, kao što je prikazano sa strelicom. Pomična krila su konstruirana jako jednostavno, ali su jako pomaknuti prema najprijed za razliku od ostalih bolida. To što su ta krila pomaknuta prema naprijed jako je korisno za svojstva aerodinamike cijelog bolida, zapravo je to u osnovi isto kao što je povećanje cijelog međuosovinskog razmaka bolida.

Tako je i kraj prednjeg krila jako zanimljivo konstruiran, tako da strujanje zraka direktno usmjeruju preko oba kotača. Tako su sva ta mala krila konstruirana tako da omogućuju usmjerenje struje zraka preko kotača.

Renault prednje krilo 1


napisao: Silvestar "tex" Štahan

25.01.2009. u 14:09 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 22.01.2009.

Mugello: Ferrari zaključio testiranja




Massa 5

Felipe Massa je danas na Mugellu odradio posljednji, četvrti dan testiranja Ferrarija F60.

Zahvaljujući boljim vremenskim uvjetima, Brazilac je uspio napraviti veću kilometražu - 103 kruga - te postaviti najbrže vrijeme od 1 minute i 23.981 sekundi.

Po završetku testiranja, Massa je izjavio kako je zadovoljan obavljenim poslom, te da, nakon 1.500 odvezenih kilometara, bolidu daje ocjenu 8 (od 10) za pouzdanost.


Preuzeto sa: F1-hr.com

22.01.2009. u 23:38 • 0 KomentaraPrint#

Prekinuta testiranja u Portugalu




Algarve 2

Zbog jake kiše, testiranja na portugalskoj stazi su prekinuta.

Tijekom prvih 30 minuta sesije, na stazu su nakratko izašli bolidi Toyote, Williamsa i Scuderije Toro Rosso, nakon čega su testiranja prekinuta jer zbog lošeg vremena helikopteri prve pomoći nisu mogli uzletiti.

Još uvijek nije poznato hoće li se testiranja nastaviti kasnije tijekom dana.

Update: Testiranja su u potpunosti prekinuta.


Preuzeto sa: F1-hr.com

22.01.2009. u 23:24 • 0 KomentaraPrint#

Bernie uključen u projekt spašavanja Hondine momčadi




Bernie 2

Bernie Ecclestone otkrio je kako je i on uključen u projekt spašavanja Hondine F1 momčadi. Novi kupac mora biti pronađen do kraja mjeseca siječnja, a Bernie nagleda razvoj situacije i potencijalne kupce momčadi.

"Pomažem u spašavanju momčadi," kazao je Ecclestone za Njemački magazin Sport Bild. "Ja imam ulogu posrednika."

Proces prodaje momčadi se dosta zakomplicirao pogotovo nakon što se pojavila vijest kako je šef momčadi Nick Fry jedan od potencijalnih kupaca i kako je zbog toga došlo do sukoba interesa. Nakon toga objavljeno je da će biti izvršena istraga zbog toga, jer su moguće protuzakonite radnje, no glasnogovornik iz Britanske vlade kazao je kako istrage nije bilo niti će je biti.

Izvor - en.f1-live.com

22.01.2009. u 18:25 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 21.01.2009.

Mugello: Massa u akciji




Massa 4

Felipe Massa preuzeo je volan Ferrarija F60 i nastavio testiranja na Mugellu.

Nakon što je Kimi Raikkonen dva dana za redom imao priliku testirati novi bolid, na red je stigao Brazilac, koji je odvezao 104 mokra kruga i postavio najbrže vrijeme od 1 minute i 33.353 sekunde.

Massa će testiranja nastaviti sutra.


Preuzeto sa: F1-hr.com

21.01.2009. u 23:12 • 0 KomentaraPrint#

Buemi nastavlja sa dominacijom




Buemi 10

Nakon dva kišna dana, momčadi su konačno dočekale bolje uvjete na stazi i testiranje na slick gumama. Iako se vrijeme promijenilo, Sebastien Buemi je treći dan za redom završio na vrhu poretka.

Uz zaostatak od gotovo dvije sekunde, na drugo mjesto se plasirao Nico Rosberg, nakon kojeg slijedi Lewis Hamilton, koji je danas odvezao prve krugove za volanom novog McLarena MP4-24, ali ujedno i prve krugove nakon V.N. Brazila u studenom prošle godine.

Četvrtoplasirani Timo Glock danas je izazvao 30-minutni prekid, jer je zbog otkačene cijevi ulja u njegovom bolidu izbila vatra.
Posljednje mjesto pripalo je Fernandu Alonsu u Renaultu.


1. S. Buemi - Toro Rosso-Ferrari - 1:27.987 - 128 krugova
2. N. Rosberg - Williams-Toyota - 1:29.729 - 143 kruga
3. L. Hamilton - McLaren-Mercedes - 1:30.242 - 81 krug
4. T. Glock - Toyota - 1:30.878 - 63 kruga
5. F. Alonso - Renault - 1:31.743 - 84 kruga


Preuzeto sa: F1-hr.com

21.01.2009. u 23:05 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 20.01.2009.

Buemi ponovo najbrži




Buemi 9

Toro Rossov Sebastien Buemi ponovno je završio na vrhu poretka na testiranjima u Portugalu.

Švicarac je za volanom prošlogodišnjeg bolida završio tri sekunde ispred McLarenovog test vozača, Pedra de la Rose, koji se od trećeplasiranog Jarna Trullija uspio odvojiti na gotovo pet sekundi

Četvrto mjesto pripalo je Nelsonu Piquetu, koji je odvezao samo devet krugova zbog problema s motorom. Na začelju poretka je završio Nico Rosberg u novom Williamsu.


1. S. Buemi - Toro Rosso-Ferrari - 1:34.429 - 48 krugova
2. P. de la Rosa - McLaren-Mercedes - 1:37.512 - 62 kruga
3. J. Trulli - Toyota - 1:42.399 - 30 krugova
4. N. Piquet - Renault - 1:45.860 - 9 krugova
5. N. Rosberg - Williams-Toyota - 1:51.580 - 31 krug


Preuzeto sa: F1-hr.com

20.01.2009. u 23:29 • 0 KomentaraPrint#

Mugello: Kimi vozio opet po kiši




Kimi 11

Kimi Raikkonen je danas nastavio testirati novi F60 bolid na mokrom Mugellu.

Finac je tokom dana odvezao 42 kruga i postavio najbrže vrijeme od 1.33.920 sekundi. Usprkos nepovoljnim vremenskim uvjetima, Raikkonen je izjavio kako su njegovi prvi dojmovi pozitivni, osobito što nisu imali nikakve tehničke probleme.

Ferrari će F60 nastaviti testirati sutra, kada će umjesto Raikkonena voziti Felipe Massa.


Preuzeto sa: F1-hr.com

20.01.2009. u 23:23 • 0 KomentaraPrint#

BMW predstavio F1.09




BMW 3

BMW je danas na trkalištu Ricardo Tormo u Valenciji predstavio novog F1.09, svoju interpretaciju novog tehničkog pravilnika.

BMW je, podjetimo, bio jedan od prvih koji je testirao aerodinamički paket za 2009., a njihov tehnički koordinator Willy Rampf je izjavio da je promjena tehničkog pravilnika proces konstruiranja bolida učnila uzbudljivim i izazovnim.

"Razvijanje novog F1 bolida uvijek je uzbudljivo, ali ovog je puta to bilo još posebnije. Uistinu smo krenuli od čistog lista papira." prokomentirao je Rampf.

"Prvo i najvažnije, prelazak na slick gume znači više gripa, ali to istovremeno balans prebacuje na prednji kraj koji sada ima proporcionalno veći kontakt s podlogom i samim time više gripa nego stražnji kraj."

"Kako je bolid značajno drugačiji od svog prethodnika, na prvim smo konceptnim studijama počeli raditi u veljači, dva mjeseca prije nego je F1.08 nastupio na prvoj utrci."

"Naš je cilj bio konstruirati bolid visoke aerodinamičke učinkovitosti stoga smo pokušali osigurati što je moguće više downforcea, koji je otišao sa starim pravilima."

Walter Riedl, izvršni direktor BMW-ove F1 momčadi, je izjavio: "Razvoj F1.09 centrirao se na trima ključnim područjima: aerodinamici, optimizaciji korisnosti guma i integraciji KERS-a. Na tome je bio naš fokus i preko toga smo kanalizirali velike rezerve znanja akumuliranog tijekom prošle sezone."

"F1.09 integrira kombinaciju stručnosti visokomotiviranog tima i naših ambicioznig cilejva koje imamo za četvrtu sezonu u Formuli 1."

BMW je, podsjetimo, bio jedan od prvih koji je prošle godine testirao KERS i nadaju se da će im to u 2009. donijeti prednost.

"Formula 1 će s razvojem KERS-a Formulu 1 smjestiti na pionirsku ulogu a razvoj serijske proizvodnje ove tehnologije," smatra Mario Theissen, šef BMW-ove momčadi.

"Formula 1 će inovativnim konceptima čija primjena u svakodnevnom životu i pouzdanost još uvijek nisu postignuti za serijsku proizvodnju s vozilima dati vatreno krštenje, a njihov će razvoj provoditi pri punoj brzini."

"Mi u BMW-u smo F1 projekt uvijek koristili kao tehnološki laboratorij za serijsku proizvodnju. S KERS-om ovaj pristup unosi sasvim novu dimenziju u Formulu 1 koja će se repozicionirati i promijeniti imidž te naići na pomake u odobravanju javnosti."

F1.09 je prvi instalacijski krug kompletirao odmah nakon fotografiranja, a u toku dana bit će podvrgnut intenzivnijim testovima.


Preuzeto sa: F1racing.com.hr

20.01.2009. u 17:41 • 0 KomentaraPrint#

Nova pravila u sezoni 2009 - 4.dio




Unaprijeđeno prednje krilo na novom McLarenu MP4-24

Mclaren prednje krilo

McLaren je predstavio svoj novi bolid MP4-24, i na njemu se može vidjeti jedno od najnaprednijih prednjih krila od svih bolida za 2009 sezonu, koji su do sada već prezentirani. Dok je Ferrari pokušavao sa skromnim dvostrukim krilom, a Toyota ima najosnovniju verziju, na novom McLarenu prednje krilo izgleda tako da je spremno za utrkivanje. Na osnovnom krilu je prikazano kako zakrivine započinju sa minimalne visine od horizontalnog prednjeg ruba. Crveno obojeno krila imaju mogućnost jednakog pomicanja tako da poboljšaju strujanje zraka u unutrašnjost prednjih kotača i tako maksimiziranju potisnu silu na prednjoj osovini.

Kako je samo moguće podešavanje tih pomičnih malih krilaca kod vozača, dok glavno krilo ostaje onakvo kako se namjestilo prije utrke, u jednom položaju. Vozač ima mogućnost podešavanja do 6° položaj zakrilca sa svog položaja u kokpitu, gdje se okretanjem jednog kruga pored upravljača podešava njihov nagib.

McLaren je išao drugačijim tokom kod konstruiranja svojeg prednjeg krila i njihovih zakrilca, kao i svoje linije nagiba, kao rezultat time je dobio strujanje oko prednjih kotača, a ne na njega.


napisao: Silverstar "Tex" Štahan

20.01.2009. u 17:31 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 19.01.2009.

Mugello: Ferrari sam na stazi




Kimi 10

Ferrari je danas s Kimijem Raikkonenom započeo testiranje novog bolida na domaćoj stazi Mugello.

Momčad iz Maranella je, zbog najavljene kiše u Portugalu, prošli tjedan odlučila kako će kod kuće testirati F60, no današnji vremenski uvjeti na Mugellu nisu bili ništa bolji od onih na Algarveu. Naime, kiša je padala tokom cijeloga dana.

Usprkos tome, Raikkonen je, bez tehničkih problema, odvezao 54 kruga i postavio najbrže vrijeme od 1 minute i 34.430 sekundi.

Testiranja se nastavljaju sutra, kad će u akciji ponovno biti Finac.


Preuzeto sa: F1-hr.com

19.01.2009. u 22:04 • 0 KomentaraPrint#

Buemi najbrži prvog dana na stazi Algarve




Buemi 8

Na kišovitom prvom danu testiranja u Portugalu, najbrže vrijeme je izborio Sebastien Buemi u Toro Rossu.

Švicarac, koji je bio jedini vozač na stazi s prošlogodišnjim bolidom, završio je oko 4 i pol sekunde ispred McLarenovog test vozača, Pedra de la Rose, nakon kojega slijedi Nico Hulkenberg za volanom jutros predstavljenog Williamsa FW31.

Na četvrtom mjestu našao se Nelson Piquet za volanom Renaulta R29, koji je također jutros predstavljen.
Posljednje mjesto zauzeo je Kamui Kobayashi, koji je testirao novu Toyotu TF109.


1. S. Buemi - Toro Rosso-Ferrari - 1:41.528 - 65 krugova
2. P. de la Rosa - McLaren-Mercedes - 1:46.076 - 28 krugova
3. N. Hulkenberg - Williams-Toyota - 1:46.335 - 28 krugova
4. N. Piquet - Renault - 1:48.907 - 33 kruga
5. K. Kobayashi - Toyota - 1:50.989 - 46 krugova

Preuzeto sa: F1-hr.com

19.01.2009. u 21:50 • 0 KomentaraPrint#

Renault predstavio R29




Renault 2

Nakon Williamsa, Renaultova momčad je također na portugalskom Algarveu predstavila svoj bolid za sezonu 2009.

Renault R29 privukao je veliku pažnju zbog svojih novih boja. Iako i dalje dominira Renaultova žuta i ING-ova bijelo-narančasta kombinacija, dolaskom Totala, francuske naftne kompanije, na bolidu se našla i crvena boja.

Na prezentaciji bolida je potvrđeno da će Romain Grosjean biti primarni test i rezervni vozač francuske momčadi, a objavljeno je i da su Davide Valsecchi, vozač Formule Renault 3.5, i Marco Sorensen, prošlogodišnji natjecatelj u Formuli Ford, postali članovi razvojnog programa za vozače za 2009.


Preuzeto sa: F1-hr.com

19.01.2009. u 20:58 • 0 KomentaraPrint#

Williams predstavio FW31




Williams 2

Williams je danas na stazi Algarve u Portimaou predstavio novi FW31, što je njihova interpretacija novog tehničkog pravilnika za 2009.

U Williamsu se nadaju da će FW31 biti dovoljno brz i dobar da im omogući da se oporave od razočaravajuće 2008.

Spomenimo i da je Williams jedina momčad na gridu koja se, za razliku od svih drugih, kinetičku energiju odlučila pohranjivati u mehaničkom zamašnjaku, dok svi drugi koriste baterije.

FW31 je predstavljen u zimskim livrejama, dok će trkaće livreje za 2009. biti predstavljenje u veljači.

Prva testiranja odradit će Nico Hulkenberg.


Preuzeto sa: F1racing.com.hr


19.01.2009. u 20:57 • 0 KomentaraPrint#

subota, 17.01.2009.

Kimi će voziti na testiranjima unatoč problemima sa krajnicima




Kimi 9

Kimi Raikkonen trebao bi voziti na narednim testiranjima gdje će po prvi put sjesti za upravljač novog bolida F60 iako je zbog problema sa krajnicima ranije napustio Madonnu di Campiglio gdje Ferrari održava ski priredbu.

Ovaj tjedan Finac je proveo sa Ferrarijem koji je predstavio novi bolid u ponedjeljak, a zatim je zajedno sa svojom ekipom otišao na Alpe na održavanje tradicionalne priredbe.

Zbog navedenih problema odlučeno je da Kimi ranije od svih napusti Madonnu di Campiglio kako bi se mogao odmoriti za testiranja koja su na rasporedu idući tjedan u Portugalu na stazi Algarve.

Ferrarijev glasnogovornik potvrdio je da zbog Raikkonenovog ranijeg odlaska neće biti nikakvih promjena u rasporedu za testiranja narednog tjedna, gdje će Kimi Raikkonen i Felipe Massa svaki po dva dana testirati novi Ferrarijev bolid.


Izvor - autosport.com

17.01.2009. u 14:42 • 0 KomentaraPrint#

Nova pravila u sezoni 2009 - 3.dio




Ferrari nastavlja razvoj vanjsko smještenih retrovizora na novom bolidu F60

Ferrari retorivizori

Unatoč strogim pravilima po kojima se određuje da se samo smije raditi na karoseriji, Ferrari se snašao tako da svoje nove retrovizore smjesti van zadane karoserije. Novo rješenje izgledom podsjeća na kombinaciju vanjsko smještenog retrovizora obojanih sa crvenom bojom na Red Bullovom bolidu RB4. Prisjećamo se da je Renault prije pokušavao sa takvim retrovizorima na svom bolidu iz 2007 sezone, ali zbog velikih vibracija su odustali od toga.

Ferrarijev dizajn jasno pokazuje da se novi retrovizor sastoji od dva pravilno centrirana dijela koja su napravljena od ugljičnih vlakana, koji su zaslužni da retrovizori budu na mjestu i da se tokom vožnje ne miču (vibriraju). Nema sumnje da montaža retrovizora u pravu poziciju - stražnji dio je pričvršćen na vanjsku stranu bolida, prednja strana je pričvršćena na izdanak iz poda - su zaduženi da retrovizor bude na mjestu. Kako je prikazano na slici, dijelovi koji su označeni crnom bojom (dolje kod podne ploče), oblici su zajedno spojenih na manju ploču koja izlazi iz podne ploče kod boka usisnika za zrak.

Također je gornja strana bočne strane konstruirana posebno. Najviše prednjih dijelova su sakriveni sastrane zbog mogućih izlijetanja da ne dođe do oštećenja tih dijelova. Ostatak rada na vanjskoj površini je tako napravljen da omogući čišći protok zraka oko nosača za retrovizor i usinika za zrak.

Novi izgled nosa za novi Ferrari F60 (dug i špicast)

Ferrari nos

Ferrari je prezentirao novi bolid za sezonu 2009, koji se službeno zove F60. Novi bolid je jako zanimljiv, jer kako su prvi prikazali novi bolid za novu sezonu, otprilike tako bi bolidi trebali izgledati u novoj sezoni. Samo što je Ferrari potvrdio da će do početka prve utrke još promijeniti neke stvari.

Između ostalih noviteta na novom bolidu, jedan od najupečatljivijih stvari na novom Ferrariju je novi nos, koji je dug i špicasti. Ovakva promjena cijelog prednjeg krila i nosa je uvjetovana novim pravilima od FIA-e, koja vele da prednje krilo treba biti pomaknuti naprijed. Kao takav, ekipa iz Maranella je na kraju odlučila samo malo redizajnirati stari nos, što dopušta oštre prijelome umjesto pravilno dimenzioniranih kružnih oblika, što je bilo karakteristično za stari nos Ferraravijevog bolida.

Maranello je također posvetio mnogo pažnje i spoju prednjeg krila i postavili su ga tako da je jako iza kao razlog za bolje strujanje zraka oko prednjeg nosa bolida.
Uočimo da je oko nosa, sve ekipe imaju tendenciju smanjiti "drag" nego da povećaju downforce. Kako novo prednje krilo nema veliki dowforce, tako je cijeli kompleks prednjeg krila i nosa konstruiran da bude u neutralnom položaju, tako da je preko cijelog bolida potisna slila (downforce) izjednačena.

Ferrarijevo Deceivingly jednostavno prednje krilo na Ferrariju F60

Ferrari prednje krilo

Dok mnogi vele da je prednje krilo na novom Ferrariju F60 jednostavna intepretacija novih pravila, zapravo njegova jednostavnost je obmanjujuća. Kada se pogleda izbliza pojedini dio prednjeg krila, vidi se da su postali spojeni tako da površine završavaju kružnim oblikom. U suprotnosti od prošle sezone, u ovoj sezoni 2009 različitim površinama na bolidu je cilj da usmjere strujanje zraka preko prednjih kotača kako bi se smanjili otpori. To je velika suprotnost od prošlogodišnjih bolida koji su imali manju površinu unutrašnjosti krila (prazna rupa oko nosa), dok ovogodišnji imaju puno veću tu rupu. Također se može primijetiti malo krilo koje je pričvršćeno na najdonje krilo (glavno krilo), koje služi također za usmjerivanje struje zraka preko prednjeg kotača.

Veći dio potisne sile koja se ostvaruje sa pojedinog dijela koji je sada podesiv preko hidrauličkog pokretača koji je ugrađen u krajeve okomitih krila. Kod najvećih ekstreminiteta, pomicanje cijelog dijela unatrag, pokušava se surađivati sa okomitih krajeva krila. Takva konstrukcija je stavljena u ovom području, da smanjuje otpore je puno važnije nego dodatna potisna sila na prednjem krilu.

Još jedna stvar je površno krilo u stilu Williamsa, koje je samo pričvršćeno na okomiti kraj na krilu. To je jedini dio sa oštrijim prijelomom na okomitom kraju krila udaljen je svega 5cm od kraja - obratite pozornost na sjenu na Shellovom logu.


napisao: Silverstar "Tex" Štahan

17.01.2009. u 09:57 • 0 KomentaraPrint#

Toyota TF109 - specifikacije bolida




Toyota 3

TF109 specifikacije

Šasija: Lijevano ugljikovo vlakno u obliku pčeličnih saća
Rezervar za gorivo: ATL sustav sa čelijama
Ublaživač vibracija: Dvostruka ugljična vlakna raspoređena po principu wishbone, šipke upravljačkog i torzionog mehanizma od ugljičnih vlakna
Amortizeri: Penske
Kotači: BBS obloženi magneziumom
Gume: Bridgestone Potenza
Kočnice: Toyota/Brembo callipers, Brembo kočioni cilindri, Hitco materijali (carbon/carbon)
Upravljački mehanizam: Toyota servo upravljački mehanizam. Toyota ugljična vlakna upravljčakog mehanizma sa Toyota/ Magneti Marelli instrumenti
Vozačko sjedalo: Od ugljičnih vlakana
Restraints: Takata
HANS device: Hubbard-Downing
Elektronika: Toyota, Magneti Marelli plus McLaren Electronics Systems ECU (prava zakonima FIA-e)
Stupnjevi prijenosa (transmisija): 7 stupnjeva prijenosa plus stupanj prijenosa za vožnju unatrag
Dužina bolida: 4636mm
Visina bolida: 950mm
Širina bolida: 1800mm
Težina: 605kg uključujući vozača i kamere

RVX-09 Tehničke specifikacije


Cilindri: 8
Zapremina: 2,398cc
Konjska snaga: Aproksimirano na 740bhp
Broj okretaja: Maksimalno 18,000o/min (zahtjevano pravilima FIA-e)
Podizači ventila: Pneumatski podizači
Brizgaljke goriva: Hidraulične brizgaljke
Sviječice: DENSO
Gorivo: Esso
Mazivo: Esso


napisao: Silverstar "Tex" Štahan

17.01.2009. u 09:33 • 0 KomentaraPrint#

Ferrari F60 - sprecifikacije bolida




Ferrari 5

Specifikacije bolida F60

Šasija: Struktura sačinjena od ugljičnih vlakana i ornament
Prijenos: Ferrari longitudinalna mjenjačka kutija, klizni graničnik diferencijala
Mjenjačka kutija: poluautomatski sekvencijonalna mjenjačka kutija kontrolirana elektronski sa brzom promjenom stupnja prijenosa; 7 stupnja prijenosa + vožnja u rikvec
Kočnice: Brembo ventilirane disk kočnice od ugljičnih vlakana
Suspenzija: Neovisno pojedinačni ublaživači vibracija, cijevna konstrukcija sa aktivnim torzionim oprugama na prednjim i stražnjim kotačima
Težina: (sa svim tekućinama, vodom za hlađenje, mazivo i gorivo) 605 kg
Kotači: BBS kotači (prednji i stražnji) 13"
Kers: Kinetic energy recovery system konstruiran od Ferrarija u suradnji sa Magneti Marelli.

Motor

Oznaka motora: Type 056
Konfiguracija: blok motora od lijevanog aluminija V8 90°
Broj ventila: 32, pneumatski kontrolirana distrubucija
Zapremina: 2398 cc
Promjer klipa: 98 mm
Težina: > 95 kg
Ubrizgavanje: Magneti Marelli elektroničko digitalno ubrizgavanje
Izgaranje: Magneti Marelli statično elektroničko paljenje
Gorivo: Shell V-Power ULG-66L/2
Mazivo: Shell ulje za podmazivanje


napisao: Silvestar "tex" Štahan

17.01.2009. u 09:18 • 0 KomentaraPrint#

petak, 16.01.2009.

Whitmarsh novi upravitelj Mclaren Mercedesa




Ron

Ron Dennis, trenutni upravitelj McLarenove F1 momčadi, danas je službeno potvrdio kako svoju poziciju prepušta Martinu Whitmarshu, dosadašnjem glavnom izvršnom direktoru.

Iako od 1. ožujka ove godine više neće biti upravitelj momčadi, 61-godišnji Britanac je izjavio kako će se posvetiti drugim poslovima unutar McLaren grupe.

"Prva stvar koju ću učiniti jest raditi još napornije, to je prvi cilj," rekao je Dennis na prezentaciji novoga bolida. "Namjeravam podići svoju igru na višu razinu jer mislim da svi u našoj organizaciji, na svakoj razini, shvaćaju da je ovo teško razdoblje u kojemu moramo raditi i, naravno, sada smo raznovrsnija organizacija.

Imamo jasne namjere za naš program proizvodnje automobila, koji je pravi izazov. Bilo koji proizvod koji plasiramo na tržište sigurno će pasti na drugu stranu ovog financijskog razdoblja.

Ne naglašavam ništa oko čega bi se trebalo previše uzbuđivati, ali vrijeme je da Martin preuzme ulogu upravitelja momčadi. Od 1. ožujka on će obnašati tu ulogu. Zbog strasti, i dalje ću dolaziti na utrke, ipak, ne na sve.

Namjeravam raditi još napornije i preuzeti veće odgovornosti u grupi. Bit ću potpuni izvršni upravitelj. Vrijeme je i želim reći da je to moja 100%-tna odluka. To je ono što želim raditi, ali još napornije.

Nemojte na ovo gledati kao na neku vrstu povlačenja. Ja želim raditi napornije u drugim područjima, a planiranje drugih zadataka oko kalendara F1 utrka samo ometa cijeli proces. To je posao kojeg će Martin prihvatiti i uživati u njemu.
Taj posao smo ionako godinama zajedno dijelili, ali sada će njegova odluka utjecati na događanja na utrkama."


Preuzeto sa: F1-hr.com

16.01.2009. u 18:42 • 0 KomentaraPrint#

Mclaren predstavio novi bolid MP4-24




Mclaren 2

McLaren je u svom tehnološkom centru u Wokingu predstavio MP4-24, svoju interpretaciju novog tehničkog pravilnika te, nakon Ferrarija i Toyote, postao treća momčad po redu koja je u 2009. predstavila svoj bolid.

"Ovo je prvi put da sam bolid vidio u cijelosti i vrlo je lijep." komentirao je Lewis Hamilton. "Ova momčad uvijek zna kako složiti zapanjujući bolid i sjajno je vidjeti finalni proizvod."

Heikki Kovalainen je dodao: "Ponovio bih Lewisove riječi, bolid izgleda sjajno. Bez obzira na pravila, momčad je uspjela napraviti lijep bolid."

McLarenov šef Ron Dennis je rekao: "Naravno da su uvjeti isti za sve momčadi, tako da slobodno možemo reći da izrada novih bolida nije bila ništa jednostavnija ni našim suparnicima. Velika promjena pravila traži i veliki posao. Ovo je najveća promjena pravila koju smo imali u posljednjih 15 godina."

"To je od tehničara unutar naše organizacije, koji nisu samo inženjeri nego visokokvalificirani znanstvenici, zahtjevalo da krenu sa čistim listom papira i konceptualizacijom osnovnih točaka novih pravila."

"U takvoj se situaciji vrlo lako možete zabuniti i ako to napravite, nema tog razvoja koji to može ispraviti. Ono što vidite danas u MP4-24 je to da je ovaj bolid ispravno konceptualiziran."

"Istovremeno pokušavamo napraviti bolid koji lijepo izgleda, na to posebno pazimo. Ako ide onako kao što izgleda, a što je rezultat iznimnih napora velikog broja ljudi, onda je to potvrda ne samo našim tehničarima nego i mnogobrojnim drugim ljudima. Ovo je u potpunosti spreman bolid koji već sutra može ići na pistu."

"Moram vam reći i da je ovo drugi primjerak, prvi je već u Portugalu i zato mislimo da smo u dobroj prilici da napadnemo već do prve utrke. Vrijeme ispred nas je kritično jer će ustanoviti temelje za ostatak sezone."

Shakedown novog MP4-24 bit će povjeren Pedru de la Rosi, koji će to obaviti sutra.

"Prvi dan s potpuno novim bolidom je vrlo interesantan i uzbudljiv za sve nas." rekao je de la Rosa. "Kao što sam rekao i prošle godine na predstavljanju, počašćen sam prilikom i odgovornošću koju mi je momčad dala."

"Moramo odraditi nekoliko prvih krugova i nastaviti raditi s tih temelja. To će biti uobičajeni shakedown, a testovi koje planiramo do Melbournea bit će vrlo iscrpljujući. Nadam se da svojim iskustvom mogu pomoći momčadi."

Direktor Mercedesovog motorsportskog programa Norbert Haug je rekao da cijela organizacija nikad nije intenzivnije radila nego tijekom pripremanja MP4-24.

"Mislim da je ovo bila jedna od naših najizazovnijih zima," komentirao je Haug. "Imamo zamrznut razvoj motora, ali maksimalni broj okretaja smanjen je na 18 000, a KERS je nešto sasvim novo. Napravljeno je jako puno posla."

"Dečko su radili vrlo, vrlo naporno, punom parom cijelo vrijeme, a količina posla kojeg smo napravili u Brixworthu i Stuttgartu nadmašuje sve dosadašnje godine. Isto vrijedi i za Woking. Imamo dramatičnu promjenu pravila i potpuno novi set pravila, stoga mislim da su dečki kreirali fantastičan automobil. Nadam se da ćemo prve dobre rezultate vidjeti već sutra."


Preuzeto sa: F1racing.com.hr

16.01.2009. u 18:28 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 15.01.2009.

Toyota predstavila novi bolid TF109




Toyota 2

Toyota je danas u svom sjedištu u Kelnu tijekom virtualne prezentacije otkrila novi TF109, koji izgleda radikalno drugačije i svježije u odnosu na svog prethodnika, što je rezultat promjene pravila, ali i novog dizajna Toyotinih livreja koje su sada prozračnije.

Na TF109 su velika očekivanja, a Jarno Trulli je izjavio: "Očekujem da Toyota ponovno postane konkurentna. Više od toga ne mogu reći jer ćemo morati vidjeti kakva će biti prva utrka."


"Ja sam vrlo samouvjerena osoba i uvijek sam optimističan, tako da i za ovu sezonu imam velika nadanja, no iz iskustva znam da sve što kažem zimi malo znači kada sezona krene. Najvažnije je ono što radimo na stazi."

"Nadam se da se mogu boriti za Toyotinu prvu pobjedu, to je moj san. Formula 1 je ekstremno konkurentna i očekujem da ova sezona bude vrlo uzbudljiva i interesantna. Veselim joj se."

"Nadam se da možemo nastaviti graditi s temelja koje smo položili u 2008. i boriti se za svoju prvu pobjedu. Formula 1 je momčadska igra u kojoj zajedno pobjeđujete, ali zajedno i gubite. Toyota je prošle godine napravila vrlo dobar posao, što mi je omogućilo da budem kompetentan i borim se na vrhu."

"Pun sam nadanja za osvu sezonu. Morate izgraditi snažne temelje prije nego što pobijedite. To je poput kuće, ne možete najprije krenuti od krova."


"Utvrdili smo temelje i vjerujem da možemo izgraditi pobjednički tim. U 2008. smo postigli značajan napredak i iskorak u pravom smjeru i zato se nadam da ove godine možemo biti vrhunska momčad. Siguran sam u svoje vlastite sposobnosti ako budem u dobrom bolidu. Znam da tada mogu ostvariti rezultate."

Trulli je na kraju dodao da je vrlo teško predviđati forme momčadi za novu sezonu.

"Ovo je novi i veliki izazov i kada napravite ovakve promjene onda je nemoguće predviđati kako će one utjecati na svaku pojedinu momčad. Toyota ima kapacitete prilagoditi se na te nove promjene jednako ili čak i bolje nego druge momčadi. Stoga se nadam da ćemo ovo iskoristiti kao dobru priliku."

Preuzeto sa - F1racing.com.hr

15.01.2009. u 18:55 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 14.01.2009.

Domenicali: Kimi živi na drugom planetu




Kimi 8

Svjetski prvak iz 2007. Finac Kimi Raikkonen nevjerovatan je karakter kazao je šef Ferrarijeve momčadi Stefano Domenicali.

Na tradicionalnoj zimskoj 'Wrooom' priredbi koju priređuje Ferrari Domenicali je bio upitan da nešto kaže o Fincu koji je poznat pod nadimkom Iceman.

"Kimi živi u drugom svijetu, na drugoj planeti," kazao je Stefano za Njemačku agenciju SID.

Na predstavljanju novog bolida na Mugellu dok su vozači Felipe Massa, Michael Schumacher, Luca Badoer i Marc Gene razgovorali u paddocku Kimi je u svom automobilu na parkingu odlučio malo odspavati.

"Kimi sam sebe izolira. Ako osjeća pritisak, to je jedino kada ga on sam na sebe stavi. Ništa što dolazi sa izvana ne može utjecati na njega i to je nevjerovatno."

Domenicali također kaže kako od njega ne možete očekivati da se iznenada vrati sa odmora, da možda nauči Italijanski jezik ili da se počne smijati.

"On nije takav, ali je potpuno željan vožnje i da ponovo krene osvajati utrke."

14.01.2009. u 18:25 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 12.01.2009.

Kimi spreman da uzvrati u novoj sezoni




Kimi 7

Kimi Raikkonen kaže kako je loša 2008 sezona već iza njega i da je sprema za povratak u sami vrh Formule 1.

Svjetski prvak iz 2007 nije uspio u odbrani naslova prošle godine i nije uspio uhvatiti korak sa svojim timskim kolegom Felipe Massom koji se do samog kraja sezone borio za naslov prvaka. Brazilac je osvojio pet utrka, dok je Raikkonen uspio samo dvije završiti kao prvi.

No sada kad je Ferrari predstavio svoj novi bolid na Mugellu za sezonu 2009 nazvan imenom F60, Finac je čvrstog mišljenja kako je ovo novo poglavlje u njegovoj karijeri.

"Prošla godina nije bila baš ono što sam htio, ali to je sada prošlost i pokušat ćemo ponovo ove godine," kazao je Kimi. "Naravno, veliko je pitanje koliko će dobar bolid biti, jer su nova pravila dosta toga izmjenila."

"No mi smo uvjereni da bi bolid trebao biti jako dobar, u narednim tjednima vidjet ćemo koliko je dobar u usporedbi sa drugima."

Raikkonen je također mišljenja kao i mnogi drugi da će trebati neko vrijeme kako bi se naviknuo na novi izgled bolida, no kazao je kako mu se bolid zapravo sviđa.

"Izgleda drugačije zbog novih pravila, ali kada ga gledate malo duže vrijeme naviknete se," kazao je Finac. "Izgleda drugačije, ali izgleda dobro. Veselim se vožnji u njemu i da vidim kako ide."


Izvor - autosport.com

12.01.2009. u 21:14 • 0 KomentaraPrint#

Ferrari predstavio novi bolid F60




Ferrari 4

Scuderia Ferrari kao što je i bilo najavljeno prva je momčad koja je predstavila svoj novi bolid nazvan F60.

Bolid je nazvan imenom F60 zbog činjenice da je ovo Ferrariju 60 sezona u Formuli 1 i jedina su momčad koja je nastupila u svakom dosad održanom prvenstvu Formule 1.

U skladu sa novim pravilima na bolidu se posebno ističu novo prednje i stražnje krilo, dok odluka o korištenju KERS sustava još uvijek nije donešena.

"Kao što možete vidjeti ovo nije evolucija prošlogodišnjeg bolida," kazao je Aldo Costa tehnički direktor Ferrarija. "Ovo je potpuno nov bolid, koji je dizajniran na papiru. Fundamentalno, najveća promjena se odnosi na pogledu aerodinamike i uvođenju nove tehnologije, a to je KERS sustav."

"Zbog toga počeli smo jako rano sa radom na bolidu i ispitivanju glavnog koncepta bolida. Bio je to izuzetno interesantan i dug posao."




Izvor - autosport.com

12.01.2009. u 20:45 • 0 KomentaraPrint#

Ayrton Senna da Silva - prelazak u Lotus




Ayrton u Lotusu

Iako je imao trogodišnji ugovor sa Tolemanom, Ayrton je tajno pregovarao sa Lotusom. Lotus je za Sennu bio vrhunac, tim u kojem su vozili Fittipaldi i Clark, njegovi uzori. No Lotus je sve više propadao. Nakon smrti genijalnog konstruktora Colina Chapmana koji je stvorio Lotus, tim je imao sve manje i manje uspjeha. U Lotusu su Sennu smatrali vozačem koji će ih vratiti na vrh i tako je Senna prešao u Lotus. Vozeći za ovu momčad Ayrton je došao i do prve pobjede. Bilo je to na utrci u Estorilu koja je također vožena po kiši. Nakon toga pobjedio je i u Belgiji, ali čak ni Senna nije mogao vratiti Lotus na stare staze slave. U ovoj legendarnoj momčadi Senna je proveo tri godine.

Prva F1 pobjeda sa Lotusom na Estorilu

Ayrton u Lotusu 1

12.01.2009. u 00:03 • 0 KomentaraPrint#

subota, 10.01.2009.

KERS problem za više momčadi




KERS

Moguće je kako će neke momčadi sezonu odvesti bez KERS sustava. Prema pisanju Njemačkog magazina Auto Motor und Sport jedino BMW Sauber i Mclaren Mercedes razvijaju ovaj sustav po predviđenom planu za nadolazeću sezonu.

Aktuelni prvaci momčad Ferrari zajedno sa svojim partnerom Magneti-Marellijem dosta se muči sa razvojem KERS-a. Gilles Simon glavni čovjek u Ferrariju za motore i elektroniku kazao je: "Na kraju veljače moramo odlučiti hoćemo li nastaviti sa KERS-om ili bez njega."

Renault i Toyota za koje se također smatra da rade sa Magneti-Marellijem još uvijek nisu počeli sa pravim razvojem sustava, s tim da je Toyota već priznala kako očekuju da će krenuti u sezonu bez KERS-a.

Uvođenje KERS-a nakon VN Australije biti će nezgodno, jer znamo da su zabranjena testiranja tokom sezone.

Toro Rosso koji koristi Ferrarijeve motore i Red Bull sa Renaultovim motorima ovise o već dva spomenuta proizvođača i o njihovom napretku u razvoju ove tehnologije.

Williams je jedina neovisna momčad koja razvija svoj KERS sustav, ali i oni su kazali kako stvari sa ovim sustavom ne idu baš lako i da imaju određenh problema.

FOTA je u nekoliko navrata ustrajala na tome da se uvođenje KERS-a odgodi, no bez uspjeha, ali je još uvijek moguće da na kraju ipak uspiju.

Predsjednik FIA-e Max Mosley u svom pismu upućenom Luci di Montezemolu predsjedniku FOTA-e iskazao je zabrinutost sa ovim sustavom i sa činjenicom da se dosta momčadi suočava sa problemima u njegovom razvoju.



10.01.2009. u 15:51 • 0 KomentaraPrint#

petak, 09.01.2009.

Toro Rosso potvrdio Buemia




Buemi 7

Momčad Toro Rosso potvrdila je ono što se i očekivalo, Sebastien Buemi će biti jedan od njihovih vozača u novoj sezoni.

Mladi Buemi je već odavno član Red Bullovog juniorskog programa za vozače, a prošlu godinu se natjecao u GP2 seriji.

"Prezadovoljni smo što možemo poželiti dobrodošlicu Sebastienu, koji je već od prije član Red Bull obitelji," kazao je šef momčadi Franz Tost. "Naši inžinjeri su impresionirani njegovom brzinom u bolidu, sa njegovim mogućnostima da uči i napreduje tokom testiranja koja je imao sa nama prošle godine."

"To je, zajedno sa nekoliko impresivnih nastupa u GP2 seriji bilo dovoljno da nas uvjeri da mu damo mjesto. Njegovo imenovanje udovoljava i ciljevima Red Bullovog juniorskog programa vozača i ispunjava namjere Dietrich Mateschitza da Scuderia Toro Rosso bude odskočna daska mladim vozačima koje ova kompanija podržava još iz nižih formula."

Kao službeni vozač momčadi Toro Rosso Buemi će imati svoj debi u Portugalu na stazi Algarve.

"Jako sam sretan što ću voziti za Toro Rosso ove godine," kazao je Buemi. "Postati F1 vozač uvijek je bio moj cilj. Ove godine napraviti ću sve što mogu da ostvarim najbolje moguće rezultate i kako bih opravdao Red Bullovo povjerenje. Želio bih zahvaliti Red Bullu na ukazanoj prilici i za svu pomoć koju su mi pružili u mojoj karijeri."

09.01.2009. u 17:52 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 08.01.2009.

Kimi i Mika nastupaju na rally utrci




Kimi 5

Kimi Raikkonen i Mika Hakkinen trebali bi nastupiti na legendarnoj utrci Arctic Lapland Rally krajem ovog mjeseca.

Ferrarijev vozač svoju debi vožnju na ovoj rally utrci trebao bi imati u automobilu Fiat Abarth S2000. Mika Hakkinen svjetski prvak u Formuli 1 iz 98' i 99' trebao bi voziti Mitsubishi Lancer.

Ovaj rally, koji je dio Finskog rally prvenstva, održat će se između 22. i 24. siječnja.


Izvor - en.f1-live.com

08.01.2009. u 18:21 • 0 KomentaraPrint#

Prva ovogodišnja testiranja voze se na stazi Algarve




Algarve 1

Nova staza Algarve koja se nalazi u Portugalu biti će domaćin prvih ovogodišnjih testiranja. Već od ranije momčadi Toyota, Williams i Renault zakazale su svoja testiranja na ovoj stazi koja bi trebala startati 18. siječnja.

Već spomenutim momčadima odlučili su se pridružiti ekipe Mclaren i Red Bull. Inače momčad Mclarena zajedno sa Ferrarijem prošle godine na završnim testiranjima "krstila" je stazu Algarve i sada se ponovo vraća na nju, dva dana nakon što u Wokingu predstave svoj novi bolid MP4-24.

I dok će većina momčadi biti u Portugalu momčad BMW Sauber svoja prva testiranja sa novim bolidom kojeg će predstaviti 20. siječnja odraditi će na stazi Ricardo Tormo u Valenciji.

08.01.2009. u 18:06 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 06.01.2009.

Ferrari slijedeći tjedan predstavlja novi bolid




Ferrari 3

Aktuelni konstruktorski prvaci u Formuli 1 momčad Ferrari 12. siječnja predstaviti će bolid sa kojim će krenuti u odbranu naslova naredne sezone.

Ferrari 2009 javnosti će biti prikazan ujutro, dok će tokom dana bolid imati svoju debi vožnju na stazi Fiorano. Felipe Massa imati će čast odvesti prve krugove sa novim bolidom na Ferrarijevoj domaćoj stazi.


Izvor - f1gpupdate.net

06.01.2009. u 15:09 • 0 KomentaraPrint#

Webber se dobro oporavlja




Webber 2

Mark Webber očekuje da se potpuno oporavi do datuma kada će biti predstavljen RB5 novi bolid njegove momčadi Red Bull. Australac je u mjesecu studenom prošle godine slomio nogu nakon nezgode sa biciklom i sada naporno radi kako bi se vratio što spremniji.

"Želim se vratiti u bolid do veljače," kazao je Webber za Njemački magazin Auto Motor und Sport. "Mnogo plivam i koristim kućnog trenera kako bih ostao u formi. Mogu se koristiti desnom nogom na ravnoj podlozi, ali ne mogu dugo stajati na njoj. Očekujem da ostavim štake do kraja mjeseca siječnja."


Izvor - f1gpupdate.net

06.01.2009. u 14:56 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 05.01.2009.

Ferrari će ponovo koristiti svjetlosni sustav u boksu




Ferrari 2

Momčad Ferrari vratiti će svjetlosni sustav koji signalizira vozaču da je pit-stop obavljen i da može krenuti. Nakon što je prošle godine sustav zakazao na VN Singapura, na preostale tri utrke momčad se vratila na stari i provjereni način sa takozvanim lollipop čovjekom. Sada su napravljene određene modifikacij i u Ferrariju su spremi ponovo se vratiti na ovaj automatski sustav.

Nakon završene sezone Ferrari je napravio analizu svega što se loše dešavalo prilikom zaustavljanja u boksu na utrkama. Analizom svega napravljene su promjene i sada su uvjereni da su riješeni postojeći problemi. Sa ovim sustavom momčad Ferrari smatra kako će njihovi vozači ranije i efikasnije krenuti iz boksa nego što bi to bio slučaj da koriste lollipop čovjeka.

"Možemo potvrditi kako je naš plan da ponovo koristimo svjetlosni sustav," kazao je Ferrarijev glasnogovornik za autosport.com. "Uskoro ćemo testirati napravljene modifikacije i vidjeti koliko smo napredovali."

Luca Baldisserri, Ferrarijev tim menadžer, kazao je za novine La Stampa kako su uvjereni da su riješili sve postojeće probleme sa ovim sustavom.

"Analizirali smo pogreške napravljene u 2008. i unaprijedili sustav. Jedan elektronički program spriječiti će bolid da napusti boks kada je crijevo za nadolijevanje goriva još uvijek priključeno."

05.01.2009. u 17:40 • 0 KomentaraPrint#

Alonso neozlijeđen u zrakoplovnoj nesreći




Alonso 3

Dvostruki svjetski prvak u Formuli 1 Španjolac Fernando Alonso jučer je imao zrakoplovnu nesreću iz koje se izvukao neozlijeđen.

Alonsov zrakoplov imao je dodir sa zgradom pri čemu je oštećeno krilo zrakoplova. Sa Alonsom, njegovom ženom i ostalim putnicima, kao i sa posadom sve je u najboljem redu.

"Fernando je uistinu imao zrakoplovnu nesreću jučer," kazao je Renaultov glasnogovornik za autosport.com. "Njegov zrakoplov je dodirnuo zgradu i oštetio krilo."

"Fernando i njegova obitelj su dobro. Za Europu polijeću danas. Očito da stvari nisu toliko ozbiljne kao što su neki pokušali učiniti da tako izgleda."

05.01.2009. u 17:20 • 0 KomentaraPrint#

nedjelja, 04.01.2009.

Ayrton Senna - debi u Formuli 1 ostvaren san




debi u Formuli 1

Svoj prvi nastup u Formuli 1, Ayrton Senna je imao pred domaćom publikom 1984. godine. Vozio je za Toleman, ali mnogo je stvari bilo drukčije od Formule 3. Čak ni najbolji vozač bez dobrog bolida nije mogao postići ništa. Toleman je tada bio na začelju i najbolje što je Senna mogao izvući iz bolida bilo je osmo mjesto na kvalifikacijama, a na sljedećoj utrci za VN San Marina Senna se nije uspio kvalificirati što je bilo nešto sasvim novo za čovjeka koji je naučio samo pobjeđivati. Za utrku u Francuskoj Toleman je pripremio novi bolid, ali su problemi sa turbom spriječili Sennu da završi utrku.

Tada je došla utrka u Monacu. Senna se kvalificirao na 13. poziciju, ali prije utrke je počela padati kiša. Kišno vrijeme je odlično, jer se tada smanjuju tehničke prednosti bolida i do izražaja dolaze vozačke kvalitete. Senna je iskoristio svoj talent i veliko vozačko znanje i u 7.krugu je već bio na 6 mjestu. Utrku je vodio Alain Prost, ali naišao je na preprječeni bolid Tea Fabia koji se okrenuo zbog skliskog kolnika. Pokušavajući izbjeći sudar Prost je izletio sa staze i udario u suca koji je stajao preblizu. Taj incident je potresao Prosta koji je usporio, jer nije znao šta se desilo sa nesretnim sudcom. Nigell Mansell kojega taj incident nije potresao preuzima vodstvo i počinje jurišati, ali gubi kontrolu nad bolidom i završava u ogradi.

Vodstvo utrke je opet preuzeo "Profesor". U 20. krugu Prostova prednost bila je 33,8 sekundi, ali samo 10.krugova kasnije prednost se smanjila na samo 7,4 sekunde. U 31.krugu zbog sve gorih uvjeta na stazi utrka je zaustavljena i tako Senna nije uspio doći do svoje prve pobjede. Na toj utrci legenda o Ayrtonu Senni "Kišnom čovjeku" je rođena, ali njemu je bilo jasno da će mu za prvu pobjedu trebati pravi bolid.

debi u Formuli 1 - kiani <br />
ovjek
GP Monte Carlo - Ayrton Senna - Kišni čovjek

Senna je sezonu 1984. završio na 9. mjestu sa 13. osvojenih bodova, i tri osvojena pobjednička postolja. Svima je postalo jasno da Ayrton posjeduje neosporno velik talenat, ali da bi ga pretočio u stvarnost bilo je potrebno preći u neku jaču i bolju ekipu koja ima konkurentan bolid.

Na posljednjoj utrci sezone u Portugalu mehaničari ekipe Toleman su napisali na cockpitu bolida poruku koja je glasila:

Toleman will never be the same without Senna

04.01.2009. u 14:50 • 0 KomentaraPrint#

Heidfled: Želimo se boriti za naslov




Heidfeld

"Želimo biti umiješani u borbu za naslov," to je cilj ekipe BMW Sauber za slijedeću sezonu tako smatra njihov vozač Nick Heidfeld.

Momčad koja je smještena u Hinwilu imala je odličnu sezonu 2008 u kojoj su ostvarili svoj prvi Pole Position i prvu GP pobjedu, a Heidfeldov timski kolega Robert Kubica bio je u utrci za naslov iz koje ispao u samom finišu sezone.

U većem dijelu sezone od Heidfelda je bio mnogo brži njegov timski kolega, ali se krajem sezone uspio vratiti i završiti na šestom mjestu u ukupnom poretku. Za ovu sezonu Nick kaže kako se oni ne žele pretjerano opterećivati sa visokim ciljevima, ali kaže kako je momčad ipak sebi postavila visoke standarde za sezonu 2009.

"Još je prerano, jer mnogo toga zavisi kakav će utjecaj imati nova pravila na svaku momčad i njihov bolid," kazao je Nick za motorsport.com.

"Vidjeli smo dosta momčadi kako dolaze sa petogodišnjim planovima, ali mnoge momčadi su bile primorane uskoro umanjiti svoje ciljeve. Naša momčad je očito veoma učinkovita i pravimo fantastičan napredak svake godine. Cilj za 2009 je jasan: želimo biti u mogućnosti da se umiješamo u borbu za naslov."

"Nadam se da ćemo to i raditi."

Njemački vozač je svjestan kako je još uvijek teško za predvidjeti razvoj situacije zbog mnoštva novih pravila, kao što je povratak slick guma i uvođenje KERS sustava.

"Još uvijek je dosta rano govoriti o performansama. Moramo sačekati i vidjeti kako će se KERS zapravo ponašati na utrci. Dobivat ćete oko 80 KS više nego što je normalna snaga motora. Mislim da vam to neće pomoći da nekoga prođete poput rakete, ali može biti od pomoći. Također sam veoma sretan što će se vratiti slick gume."

"Kada postoji mnogo promjena na bolidu uvijek morate prilagoditi i svoj vozački stil u određenom pogledu. Ipak bojim se da je još uvijek rano ulaziti u detalje, jer još uvijek nisu finalizirani svi dijelovi novih pravila, tako da će se bolid i gume još uvijek dosta mijenjati prije nego sezona starta."


Izvor - planetf1.com

04.01.2009. u 14:12 • 0 KomentaraPrint#

subota, 03.01.2009.

Blundell vjeruje da će Kimi osvojiti naslov




Kimi 4

U predviđanjima tko je favorit za naslov prvaka u slijedećoj sezoni Mark Blundell svoje bi novce stavio na Kimija Raikkonena za kojeg smatra kako će u 2009. biti jači nego ikad dosada.

Raikkonen je kako je već poznato imao tešku sezonu 2008, i dok je imao brzinu da izjendači svoj osobni rekord od deset najbržih krugova u sezoni ipak je morao igrati pred kraj sezone ulogu drugog vozača u Ferrariju. Unatoč tome Blundell smatra kako će se Iceman vratiti ove godine.

"Možda ću u potpunosti pogriješiti, ali iz nekog razloga mislim da bi Kimi Raikkonen mogao okrenuti stvari i postati jači nego ikad dosada," kazao je Blundell za Crash.net Radio. "Ja ću svoje novce ponovo staviti na njega, kao što sam to uradio u sezoni 2007. Sačekajmo i vidimo, možda ću promjeniti to mišljenje kada dođe prva utrka i kada vidimo kako se stvari razvijaju na zimskim testiranjima."

Što se tiče Kimijeve forme iz prošle godine Blundell je kazao kako je bio pomalo šokiran Finčevom formom ili točnije rečeno nedostatkom forme.

"Bio sam veoma iznenađen u 08', mislio sam kako će Kimi uspjeti opet. Na početku sezone bio je tamo gdje treba i sve se razvijalo po planu. Ali zatim, odjednom sve se raspalo i izgubio se. U dosta slučajeva vidjeli smo kako se Kimi muči na kvalifikacijama, ali zatim kako je utrka odmicala vidjeli smo kako on i Ferrari dolaze na svoje i postaju izuzteno jaki, pritom postavljajući najbrže krugove. No to bi bilo prekasno, što ga je skupo koštalo."


Izvor - crash.net

03.01.2009. u 15:35 • 0 KomentaraPrint#

Bernie tvrdi kako kriza neće naškoditi Formuli 1




Bernie 1

Bernie Ecclestone tvrdi kako svjetska ekonomska kriza neće ozbiljnije utjecati na Formulu 1. Momčad Honda već je napustila F1 zbog krize u auto industriji, ali Bernie tvrdi kako će se stvari u svijetu F1 razvijati kao i dosada.

"Sasvim je jasno da će se svjetska financijska kriza odraziti kod svakoga," kazao je 78-išnji Britanac. "Uključujući i auto industriju, ali na Formulu 1 neće ozbiljnije utjecati."

Ecclestone kaže kako ovaj sport ostaje velik i da se sa njim mogu porediti samo otvaranja i zatvaranja Olimpijskih igara.

"Koliko ja znam, sve karte za skoro svaku utrku su rasprodane za narednu sezonu. Još uz to, potpisali smo dva velika ugovora, jedan sa LG-om i jedan sa DHL-om."

"Sasvim je jednostavno, velika imena koja žele promovirati svoje proizvode diljem svijeta shvatili su kako je Fomula 1 najjeftiniji način da to ostvare."

03.01.2009. u 15:14 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 01.01.2009.

Galerija slika - Bruno Senna




Bruno Senna: Barcelona - 17 - 19 Studeni 2008

Bruno Senna - debi u Formuli 1 - 17.11.2008

01.01.2009. u 23:06 • 0 KomentaraPrint#

Raspored F1 testiranja




2009

04. 03. 2009 - Circuito Permanente de Jerez
03. 03. 2009 - Circuito Permanente de Jerez
02. 03. 2009 - Circuito Permanente de Jerez

19. 02. 2009 - Sahkir
18. 02. 2009 - Sahkir
17. 02. 2009 - Sahkir
16. 02. 2009 - Sahkir

13. 02. 2009 - Circuito Permanente de Jerez
13. 02. 2009 - Sahkir
12. 02. 2009 - Circuito Permanente de Jerez
12. 02. 2009 - Sahkir
11. 02. 2009 - Circuito Permanente de Jerez
11. 02. 2009 - Sahkir
10. 02. 2009 - Circuito Permanente de Jerez
10. 02. 2009 - Sahkir

22. 01. 2009 - Mugello
22. 01. 2009 - Autodromo Internacional do Algarve
21. 01. 2009 - Mugello
21. 01. 2009 - Autodromo Internacional do Algarve
20. 01. 2009 - Mugello
20. 01. 2009 - Autodromo Internacional do Algarve
19. 01. 2009 - Mugello
19. 01. 2009 - Autodromo Internacional do Algarve


2008

17. 12. 2008 - Circuito Permanente de Jerez
17. 12. 2008 - Autodromo Internacional do Algarve
16. 12. 2008 - Circuito Permanente de Jerez
16. 12. 2008 - Autodromo Internacional do Algarve
15. 12. 2008 - Circuito Permanente de Jerez
15. 12. 2008 - Autodromo Internacional do Algarve

11. 12. 2008 - Circuito Permanente de Jerez
10. 12. 2008 - Circuito Permanente de Jerez
09. 12. 2008 - Circuito Permanente de Jerez

19. 11. 2008 - Circuit de Catalunya
18. 11. 2008 - Circuit de Catalunya
17. 11. 2008 - Circuit de Catalunya

01.01.2009. u 21:50 • 0 KomentaraPrint#

Ayrton Senna da Silva




U spomen velikom Ayrtonu Senni, Bruninom ujaku započet ćemo sa jednim malo širim opisom Ayrtonove karijere, ali će se moći naći i drugih zanimljivih detalja vezanih uz Beca, kako su zvali Ayrtona njegovi najbliži prijatelji. Pisat ćemo u dijelovima od kojih će prvi biti ovaj.

Ayrton

Na dan 21.03.1960, god. samo je dragi Bog znao kakvo se dijete rodilo, i šta će od njega kasnije da bude. Naime na taj dan rođen je Ayrton Senna da Silva, kao drugo djete Miltona Da Silve uspješnog biznismena i zemljoposjednika. Porodica je živjela u Santani, bogatoj četvrti, Sao Paola, u Brazilu. Rastući, Ayrton se pokazao kao vrlo čudno dijete i kasnije mu je postavljena dijagnoza problema motorne koordinacije(pokreta). Njegov zabrinuti otac, koji je i sam bio motorsport entuzijasta, primjetio je da je i njegov sin također zainteresovan za autombile. Da Silva stariji je između ostalog posjedovao tvornicu automobilskih komponenti i čvrsto je vjerovao da bi automobili mogli biti ključ otkrivanja potencijala njegovog sina.


Ayrton Senna - prvi karting
Ayrton Senna - karting karijera
Ayrton Senna - debi u Formuli Ford
Ayrton Senna - Formula 3
Ayrton Senna - debi u Formuli 1 ostvaren san
Ayrton Senna - prelazak u Lotus
Ayrton Senna - prelazak u Mclaren trenutak za povijest
Ayrton Senna - 1994 - godina koja će vječno proganjati Formulu 1

01.01.2009. u 18:47 • 0 KomentaraPrint#

Sezona 2009




Provizorni kalendar F1 utrka za sezonu 2009.

29.03.2009 - VN Australije, Melbourne
05.04.2009 - VN Malezije, Sepang
19.04.2009 - VN Kine, Shanghai
26.04.2009 - VN Bahraina, Sakhir
10.05.2009 - VN Španjolske, Barcelona
24.05.2009 - VN Monaco, Monte Carlo
07.06.2009 - VN Turske, Istanbul park
21.06.2009 - VN Velike Britanije, Silverstone circuit
12.07.2009 - VN Njemačke, Nürburgring
26.07.2009 - VN Mađarske, Hungaroring
23.08.2009 - VN Europe, Valencia Street Circuit
30.08.2009 - VN Belgije, Spa Francorchamps
13.09.2009 - VN Italije, Monza
27.09.2009 - VN Singapura, Singapore
04.10.2009 - VN Japana, Suzuka
18.10.2009 - VN Brazila, Sao Paulo
01.11.2009 - VN Ujednijenih Emirata, Abu Dhabi

01.01.2009. u 17:30 • 0 KomentaraPrint#

F1 Tehnologija




Toyota TF109 - specifikacije bolida
Ferrari F60 - specifikacije bolida

Nova pravila u sezoni 2009 - 5.dio
Nova pravila u sezoni 2009 - 4.dio
Nova pravila u sezoni 2009 - 3.dio
Nova pravila u sezoni 2009 - 2.dio
Nova pravila u sezoni 2009 - 1.dio

Prijenos snage kod Formule 1

01.01.2009. u 14:12 • 0 KomentaraPrint#

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.




Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Bruno Senna fan klub

Dobro došli na blog koji je posvećen Bruni Senni nećaku legendarnog vozača Formule 1 Ayrtona Senne.

S obzirom na stanje u kavoj se nalazila Honda za Brunu je bolje da nije usao u F1?
Da
Ne
Da, jer nema testiranja i ne bi se lako prilagodio
Ne, Bruno brzo uci i ubrzo bi postao konkurentan
  
pollcode.com free polls













Arhiva vijesti

Travanj 2009 (3)
Ožujak 2009 (7)
Veljača 2009 (26)
Siječanj 2009 (45)
Prosinac 2008 (40)
Studeni 2008 (30)
Listopad 2008 (4)