Sa svoje četiri godine Ayrton je dobio svoj prvi karting, kojeg je nazvao imenom 007. Sjedajući za volan postao je drugačije dijete, ne više čudno, nego pažljivo i pouzdano. Ključ je pronađen i porodica je svakog vikenda odlazila u lokalne parkove gdje bi Ayrton mogao voziti svoj karting. Sa osam godina vozio je porodični auto i pratio je Europu i poduhvate Jima Clarka i Jackie Stewarta kao inspiraciju. U to doba prvi veliki Brazilski vozač Emerson Fittipaldi je počinjao da gradi ime vozeći za Lotus, Colina Chapmana.
Za deseti rođendan otac mu je poklonio pravi karting, no suočio se sa problemom da je u Brazilu u to doba starosni minimum za vožnju bio 13 godina. Ayrton se morao zadovoljiti treninzima na Parque Anhebi, lokalnoj stazi.
1972 Brazil je dobio i svog prvog šampiona, Emerson Fittipaldia, a sljedeće godine i svoj prvi GP u Interlagosu kod Sao Paola. Prvu utrku za VN Brazila osvojio je Fittipaldi i cijeli je Brazil slavio. Usred toga uzbuđenja nalazio se jedan mali dječak koji je sanjao da postane, ne novi Fittipaldi ili Stewart, nego najbolji vozač svih vremena.
Dvostruki svjetski prvak u Formuli 1 Španjolac Fernando Alonso uvjeren je kako se neće povući iz Formule 1 prije nego osvoji svoj treći naslov prvaka.
"Manje više uvjeren sam da neću napustiti F1 prije nego postanem svjetski prvak ponovo," kazao je Alonso za španjoski radio Cadena SER.
Alonso je osvojio dva naslova prvaka sa Renaultom u sezoni 2005. i 2006. ali prošle godine je imao dosta napornu sezonu u Mclarenu, dok se ove godine u prvom dijelu mučio sa Renaultom. I dok polaže dobre nade u novi R29, Alonso ne odbija još uvijek mogućnost odlaska u Ferrari.
Kada je upitan o mogućem prelasku u Ferrari odogovorio je: "Brz odgovor na to pitanje ne bi bio ispravan odgovor."
Alonso na rasporedu ima testiranja u Jerezu slijedećeg mjeseca, zatim će sjesti za upravljač novog bolida u drugom dijelu mjeseca siječnja.
Momčad BMW Sauber F1 Team svoj novi bolid predstavit će 20. siječnja u Španjolskoj na stazi u Valenciji.
Jedan od BMW-ovih vozača izaći će sa bolidom na stazu i odraditi jedan instalacijski krug prije uobičajene press konferencije. Predstavljanje će se obaviti ujutro i biti će završeno do ručka. Nakon ručka momčad će krenuti sa prvim testiranjima novog bolida.
Izvor - f1gpupdate.net
Nakon još jedne frustrirajuće sezone u Hondi Jenson Button inzistira na tome kako njegova ekipa može napraviti dovoljno dobar bolid sa kojim bi se borio za pobjede u sezoni 2009.
"Zadnje dvije godine su bile veoma teške za sve nas, ali mislim da imamo snažnu momčad i stvari će doći na svoje mjesto," kazao je Button. "Vidio sam što se dešava sa razvojem bolida za slijedeću sezonu i veoma je pozitivno."
"Osjećam se kao da je 2006. kada sam osvojio tri podijuma i moju prvu pobjedu. Sve je pozitivno i nadam se da ću osvojiti još poneku pobjedu slijedeće godine."
Izvor - f1gpupdate.net
Ekipa Toyote svoj novi bolid TF109 predstavit će 15. siječnja, ali ovog puta izostati će tradicionalno predstavljanje bolida, a detalji u vezi novog bolida javnosti će biti predstavljene putem interneta.
Predsezonska testiranja ekipa će početi 20. siječnja na potpuno novoizgrađenoj stazi Algarve Moto Park u Portugalu. Oba vozača, Jarno Trulli i Timo Glock također će se naći u Portugalu gdje će njihov tim početi sa službenim testiranjima novog bolida TF109.
Izvor - f1gpupdate.net
Vlasnik Red Bulla Dietrich Mateschitz je izjavio da će Sebastien Buemi najvjerojatnije biti STR-ov trkaći vozač u 2009.
Potvrda je to višemjesečnih nagađanja koja su Buemija cijelo vrijeme stavljala u prvi plan, budući da ga simpatizira i Helmut Marko, Mateschitzev savjetnik za motosport.
"Jedan od vozača će vrlo vjerojatno biti Buemi." rekao je Mateschitz i dodao da će Scuderia Toro Rosso svoju vozačku postavu potvrditi do kraja ove godine.
Preciznije, postava talijanske momčadi trebala bi biti potvrđena prije posljednjih ovogodišnjih testiranja, koja su na rasporedu od 15. do 17. prosinca u Jerezu.
Preuzeto sa - f1racing.com.hr
Marka Webbera, vozača Red Bull Racinga, danas je udario automobil dok se vozio na svojem biciklu u dobrotvornom Pure Tasmania Challengeu.
Na sreću, Australčevo stanje je stabilno, ali je zadobio prijelom noge. Prema riječima direktora Pure Tasmania Challengea, Webber je već operiran, te se očekuje vrlo brz oporavak.
"Operacija je gotova, metalni umetak je ugrađen i oporavak počinje," rekao je Donohue za BBC. "Mark je dobrog duha. Slomljena noga je jedina veća ozlijeda, ali pored toga je doista u dobroj formi. Ima malu ogrebotinu na lijevoj podlaktici, ali obavljeno je potpuno snimanje i sve ostalo je u redu."
Prema Donohueovim riječima, Webber će ostati u bolnici još samo nekoliko dana, nakon nečega će se vratiti u Europu.
Preuzeto sa f1-hr.com
Bruno Senna vjeruje kako je uspio napraviti ono što je ekipa Honde očekivala od njega. Brazilac je testirao u ponedjeljak i srijedu, a jučer je odvezao ukupno 107 krugova i završio na osmom mjestu sa samo 0.3s zaostatka za Jensonom Buttonom. On sam kaže kako je zadovoljan sa odrađenim poslom.
"Zadnji put kada sam vozio bolid jednosjed ili neki trkaći auto bilo je to prije dva mjeseca na zadnjoj GP2 utrci, bilo je to dosta davno," kazao je Bruno.
"Svaki put kada provedete toliko vremena izvan bolida mišići se naviknu na druge stvari, zato sam se pripremao i trenirao što sam više mogao. Pokušao sam naučiti što više mogu. I mislim uzimajući u obzir moju pripremu napravio sam odličan posao."
"Voziti F1 bolid zaista, zaista je lijepo. Uživao sam sve više i više nakon svakog kruga. Kada pritiskate sve više i više nalazite granicu i kada vremena po krugu dolaze iz vašeg truda to je onda jako dobro."
"Sretan sam," dodao je. "Kao što sam rekao, nije bilo velikog pritiska na mene da uhvatim Jensona ili da budem super blizu Jensonu. Željeli su da vide kakvu vrstu informacija mogu donijeti, koliko sam konstantan i koliko sam brz."
"Mislim da sam ostvario sve to. Sada mi ostaje da vidim koliko sam zapravo ostvario, ali to je sve što sam mogao napraviti prvog dana."
Bruno kaže kako još uvijek nije potvrđen za naredna testiranja.
"Volio bih otići u Jerez, ali to ovisi o momčadi."
Ekipa Honde danas je zaključila prva testiranja u sklopu priprema za novu sezonu, a na stazu su izašli u njihovim bolidima Jenson Button i Bruno Senna.
Bruni je ovo bila prva prilika da odradi jedan čitav dan testiranja. U jutarnjem dijelu Senna se bazirao na pronalaženje dobrog početnog set-up bolida, no na stazi je bilo jako mnogo prometa i nije do kraja iskoristio nov set guma. U poslijepodnevnom dijelu nastavio je sa razvojem i imao je na raspolaganju dva nova seta guma, postavljao je jako konstantna vremena.
Kompletirao je 107 krugova i završio dan na osmom mjestu.
"Bio je ovo jako dobar dan i jako sam zadovoljan," kazao je Bruno. "Osjećam se mnogo udobnije i pouzdanije u bolidu i smatram da se to odrazilo u vremenima po krugu. Pronašli smo dobar set-up i bili smo u mogućnosti da napredujemo kroz dan. I ako je dovoljno dobro ovo što sam danas napravio ipak ostaje na timu da odluči i to poštujem. Ali za mene osobno, za moju prvu vožnju u Formula 1 bolidu, moram biti sretan sa onim što sam ostvario danas."
"Voziti F1 bolid je veoma poseban osjećaj i lako je shvatiti zašto je ovo sami vrh motosporta. Potpuno je drukčije od svega drugog što možete voziti i želio sam samo voziti brže i brže. Uz to što sam radio naporno zaista sam uživao. Ekipa Honde je jako profesionalna i ponosan sam što sam proveo vrijeme sa njima tokom ovog posebnog tjedna za mene."
Bruno Senna u Hondi
Mladi Nijemac Sebastian Vettel nastavlja sa impresivnim vožnjama za ekipu Red Bull postavivši ponovo najbrže vrijeme trećeg dana testiranja u Barceloni, dok su za njima opet slijedili vozači ekipe Toro Rosso, Bourdais i Buemi.
Bio je ovo opet sunčan dan u Barceloni. Mclarenov test vozač Gary Paffet završio je dan na četvrtom mjestu, a njegov program za danas je bio testiranje KERS sustava. Iza njega se našao Button u Hondi, te dva BMW-ova vozača Klien i Heidfeld.
Bruno Senna je današnji dan završio na osmom mjestu, bio je sporiji za samo 0.3s od Buttona, ali ono što je za njega mnogo važnije brži od Lucasa di Grassija više od pole sekunde.
Piquet Jr. u Renaultu bio je deveti ispred Williamsovog test vozača Nico Hulkenberga i Ferrarijevog Luce Badoera.
Testiranja - Barcelona - 19.11.2008
1. S. Vettel - Red Bull - 01:19.295 - 75
2. S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - 01:19.839 - 122
3. S. Buemi - Scuderia Toro Rosso - 01:20.154 - 115
4. G. Paffett - McLaren - 01:21.140 - 81
5. J. Button - Honda - 01:21.387 - 94
6. C. Klien - BMW - 01:21.534 - 88
7. N. Heidfeld - BMW - 01:21.592 - 106
8. B. Senna - Honda - 01:21.676 - 107
9. N. Piquet jr. - Renault - 01:22.148 - 94
10. N. Hulkenberg - Williams - 01:22.410 - 52
11. L. Badoer - Ferrari - 01:22.866 - 120
12. G. Fisichella - Force India F1 - 01:23.086 - 93
13. P. de la Rosa - Force India F1 - 01:23.103 - 88
Nakon prve vožnje u F1 bolidu svi sa nestrpljenjem isčekuju razvoj situacije i hoće li Bruno Senna uspjeti ući u Formulu 1 za narednu godinu. Na autosport.com stranici izašao je malo veći intervju sa Brunom koji će prenijeti i naš fan klub.
Q: Da li je ovaj dan bio kao što ste očekivali?
Bruno Senna: Da, bila je ovo zapravo odlična zabava. Uistinu sam uživao. Ovo je potpuno drukčije iskustvo od svega što sam prije radio. Mislim da je ovo popriličito specijalna prilika koju mi je Honda dala. Zaista, zaista sam uživao. Bolid je jako velik korak naprijed u odnosu na GP2. Mnogo bolji mjenjač, mnogo bolji motor, mnogo bolja aerodinamika.
Teško je objasniti zašto je potrebno neko vrijeme da se vozač adaptira, ali sve refernce koje imate od ostalih stvari koje ste radili morate podignuti prema gore. Također i ono što ste očekivali od bolida je potpuno drukčije. Dakle danas je bio dobar dan, jer nisam imao velikog pritiska da se pokažem.
Tim je želio da se upoznam sa bolidom i da prođem kroz dobar program, to sam i učinio. Udobno sam se smjestio u bolid. Zasigurno bilo je ovo jako dobro iskustvo i do kraja osjećao sam se još udobnije. Težak je ovo posao, ali je veoma poseban.
Q: Što je bio vaš program danas?
BS: Prvi program je bio da naučim elektroniku bolida. Postoji mnogo sklopki na bolidu i moram razumjeti kako raditi sa njima. Bilo je to popriličito lako.
Također trebao sam razumjeti i novi aerodinamički paket bolida za novu godinu. Dakle radimo na razinama aerodinamičkog potiska i na balansu bolida. Očito i na tome kako rade slick gume.
Q: Bolid je dakle mix 2008 i 2009?
BS: Nema krilca za 2009 bolid, šasiju i sve te ostale stvari. Ali pokušavaju simulirati razinu aerodinamičkog potiska i balans, kako bi mogli dobiti neke brojke za razvoj. Zatim pokušati koordinirati sa tim brojkama u zračnom tunelu.
Q: Na kraju uspjeli ste odvesti dobre krugove?
BS: Da, kako smi isli ka kraju osjećao sam se mnogo udobnije. Prije toga imao sam set guma koje nisu bile dobre. Imao sam dosta istrošene prednje gume, pa sam se mučio da nađem pravi grip i balans. Ali sa zadnjim setom mogao sam raditi kako treba, jer su bile u pristojnom stanju kada sam krenuo na njima.
Pritiskao sam sve više i više nakon svakog kruga i pronalazio vrijeme. Eventualno pravio sam jednu ili dvije pogreške, jer sam pokušavao pronaći limit. Ali zaista, za prvi put kada vozite bolid mislim da je bilo prilično pristojno.
Q: Kako ste se osjećali psihički?
BS: Bilo je prilično lako. Mislim da razina aerodinamičkog potiska sa kojim vozimo nije tako velik korak u pogledu velikih brzina u odnosu na GP2 bolid. Ali zasigurno kako će se bolid razvijati biti će sve teže tako da će trening biti još više važan.
Q: Što je očekujete da ostvarite na ovim testovima? Vozačko mjesto za slijedeću godinu?
BS: Naravno. Ali ne možete očekivati od vozača koji je potpuno nov u Formuli 1 da izađe na stazi i radi čuda. Tim je na prvom danu testiranja od mene tražio samo da se udobno smjestim u bolid. Postoji nekoliko stvari koje možete podesiti prema sebi kada uđete u novi bolid.
Sjedalo, naprimjer, nije savršeno i još moramo raditi na tome. Sada znamo što trebamo i idem raditi na tome tako da ću u srijedu imati priliku da pritisnem jače i pronađem limit.
Q: Kakav je bio vaš osjećaj kada ste izašli iz bokseva po prvi put?
BS: Prošlo je dva mjeseca kako sam vozio bolid jednosjed ili neki trkaći bolid, tako da je ovo prvi put da me malcice nadilazi sve sa svim tim funkcijama, snagom i svim ostalim. I nisam vozio bolid sa grijačima guma tako da nisam znao kakav nivo gripa da očekujem. Bila je to potpuno nova informacija tako da sam se pokušao prilagoditi što je moguće brže.
Bilo je dobro izaći na stazu. Potpuno stran osjećaj voziti se u okruženju drugih F1 bolida i također vidjeti F1 bolide sa toliko različitih tipova krilca i sa slick gumama. Kada sam vidio Ferrari mislio sam da je to GP2 bolid obojen u crveno bio je toliko drukčiji.
Ovo su prvi testovi i preda mnom je još dug put. Ali ako mogu biti uspješan u Formuli 1 onda će to biti posebno za mene zasigurno.
Q: Stvara li vam pritisak činjenica da imate prezime Senna i da je Ayrton imao uspješnu karijeru?
BS: Ne stvara mi pritisak, ovo je moja karijera. Radim svoj posao i nitko ne očekuje od mene da budem Ayrton. Ja sam Bruno, ovo je moja karijera i tako pristupam stvarima."
Izvor - autosport.com
Vozač ekipe Red Bull Sebastian Vettel odvezao je najbrže vrijeme drugog dana na testiranjima u Barceloni. Iza njega su se plasirala tri vozača ekipe Toro Rosso, Sato, Bourdais i Buemi. Lagano iznenađenje donijela je ekipa Force India kada je u njihovom bolidu danas na stazu izašao inače test vozač ekipe Mclaren Mercedes Španjolac Pedro de la Rosa odvezavši 86 krugova za ekipu iz Silverstonea.
Za razliku od ponedjeljka kada je jos uvijek bilo sunca danas je bilo dosta hladnije i nebo su prekrili oblaci. Uz to što je odvezao najbrže vrijeme bolid Sebastiana Vettela se još uspio i zapaliti kada se vraćao u boks nakon odrađenog instalacijskog kruga. Nijemac je uspio izaći iz bolida, a kočnice na njegovom bolidu potpuno su se zapalile.
Pedro de la Rosa danas je na stazi bio za ekipu Force India, a također će sutra voziti za istu ekipu s tim da se u njihovim bolidima još uvijek nalaze Ferrarijevi motori. Španjolac je dan završio na dnu poretka.
Uz iznimku zapaljenih Vettelovih kočnica danas je bio popriličito tih dan. Sebasiten Buemi je u jednom trenutku izgubio kontrolu nad svojim bolidom i završio u travi, ali bez oštećenja na bolidu.
Testiranja - Barcelona - 18.11.2008
1. .S. Vettel - Red Bull - 01:19.751 - 70
2. T. Sato - Scuderia Toro Rosso - 01:20.017 - 79
3. S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - 01:20.034 - 48
4. S. Buemi - Scuderia Toro Rosso - 01:20.223 - 99
5. G. Paffett - McLaren - 01:21.340 - 77
6. R. Kubica - BMW - 01:21.521 - 76
7. N. Rosberg - Williams - 01:21.525 - 113
8. J. Button - Honda - 01:21.770 - 110
9. A. Sutil - Force India F1 - 01:22.073 - 59
10. L. Di Grassi - Honda - 01:22.283 - 110
11. N. Piquet jr. - Renault - 01:22.348 - 85
12. L. Badoer - Ferrari - 01:22.425 - 127
13. M. Gené - Ferrari - 01:22.772 - 31
14. N. Heidfeld - BMW - 01:22.945 - 81
15. G. van der Garde - Renault - 01:23.250 - 37
16. P. de la Rosa - Force India F1 - 01:23.499 - 86
Izvor - f1gpupdate.net
Dva tjedna nakon završetka F1 sezone 2008 ekipa Honda vratila se na stazu u Barceloni kako bi započela sa pripremama za novu sezonu. Nakon pauze za ručak Bruno Senna je imao svoj debi u bolidu Formule 1. Startao je na gumama sa utorima (ovogodišnjima) da bi negdje sredinom drugog dijela testiranja prešao na slick gume.
"Prvi dan mog prvog F1 testiranja bio je velik trenutak kao što sam i očekivao," kazao je Senna. "Dosta sam se zabavio i zaista sam uživao. Jutros sam se fokusirao na to da učinim sve što mogu da se pripremim za moju vožnju. Slušao sam team radio, gledao i učio kako tim radi. Osjećao sam se dosta opušteno, ali u mom prvom krugu nakon izlaska shvatio sam važnost tog trenutka. Ovo je zaista posebna prilika i nešto o čemu sam sanjao cijelog života."
"Tim je bio sjajan i pustili su me da pronađem svoju razinu, ali već do kraja moje druge vožnje osjećao sam se ugodno u bolidu. Ovdje ima mnogo novih senzacija kao sto je mjenjač brzina, snaga motora i aerodinamika u usporedbi sa GP2 bolidom sve je mnogo drukčije. Trebam neke stvari podesiti kako bih bio potpuno komforan u bolidu za srijedu, ali ukupno gledano osjećam se dobro."
"Očito moj potpun dan će biti kada se sve bude računalo, ali sam jako zadovoljan sa onim što sam danas ostvario i što više krugova napravim nadam se da ću biti i brži. Odličan, odličan dan za mene i neopisivo sam zahvalan Hondi što je ovo učinila mogućim:"
Senna će odraditi u srijedu potpun dan testiranja za Hondu.
Izvor - f1gpupdate.net
Bruno Senna debitirao u F1 bolidu za Hondu
Na stazi u Barceloni danas su krenule prve pripreme F1 timova za narednu sezonu, a svoj debi za upravljačem F1 bolida imao je i Bruno Senna koji je vozio za ekipu Honda. Za ekipu Honda debitirao je i Lucas di Grassi od kojeg je Bruno bio brži više od jedne sekunde.
Najbrži vozač prvog dana bio je Takuma Sato u bolidu Toro Rosso ekipe, a već prvi dan testiranja pokazao je kako bi trebali izgledati bolidi za narednu sezonu. Ekipe BMW Sauber i Williams F1 Team bile su jedine dvije ekipe koje su koristile oba nova krila i prednje i stražnje. Na samom početku dana većina timova je vozila na ovogodišnjim gumama kako bi odradili samo instalacijske krugove, ali do kraja jutarnjeg dijela svi su prešli na slick gume koje će se koristiti naredne sezone.
Vremena koja su postavili vozači ne govore baš previše o mogućnostima bolida, a tako i vozača. Većina timova se izmjenjivala na slick i na gumama sa utorima, a slično je bilo i sa stražnjim krilima, jer su neki timovi koristili i novo krilo i ovogodišnje krilo. Za ekipu Toro Rosso vozili su Takuma Sato i Sebastien Buemi koji se bore za jedno od mjesta u timu i obojica su vozili sa 2008 šasijama.
U poslijepodnevnom dijelu programa Nelsonu Piquetu Jr. za upravljačem bolida Renault pridružio se Giedo van der Garde koji će za istu ekipu voziti i sutra.
Testiranja - Barcelona - 17.11.2008
1. T. Sato - Scuderia Toro Rosso - 01:20.763 - 121
2. S. Buemi - Scuderia Toro Rosso - 01:21.071 - 117
3. A. Wurz - Honda - 01:21.198 - 77
4. P. de la Rosa - McLaren - 01:21.417 - 65
5. G. Paffett McLaren - 01:21.956 - 78
6. L. Badoer - Ferrari - 01:22.038 - 94
7. R. Kubica - BMW - 01:22.341 - 56
8. S. Loeb - Red Bull - 01:22.003 - 82
9. N. Piquet jr. - Renault - 01:22.560 - 80
10. C. Klien - BMW - 01:22.883 - 53
11. N. Hulkenberg - Williams - 01:23.794 - 86
12. V. Liuzzi - Force India F1 - 01:23.794 - 86
13. A. Sutil - Force India F1 - 01:23.832 - 88
14. M. Gené - Ferrari - 01:24.177 - 32
15. B. Senna - Honda - 01:24.343 - 39
16. G. van der Garde - Renault - 01:24.908 - 32
17. L. Di Grassi - Honda - 01:25.512 - 48
Jenson Button potvrdio je kako još uvijek nije potpisao novi ugovor sa Hondom i dodao kako se ipak nada da će ostati sa Japancima naredne sezone, a da će mu se pridružiti jedan od dvojice ovogodišnjih GP2 vozača, Bruno Senna ili Lucas di Grassi koje će Honda testirati idućeg tjedna kada počinju prva testiranja za novu 2009 sezonu.
Tko god od ove dvojice dobije vozačko mjesto očekuje se da zamijeni Rubensa Barichella, dok bi Button trebao ostati iako se ni njegova budućnost još ne zna s obzirom da nema potpisan novi ugovor.
"Nisam potpisao ništa, ali oni (Honda) znaju kako se ja osjećam i mislim da znam kako se oni osjećaju," kazao je Button za Eurosport. "Nadam se da ćemo uskoro nešto riješiti."
"Bruno i Lucas testiraju u Barceloni i biti će zanimljivo vidjeti kako će se sa tim nositi. Danas za GP2 vozača to i nije veliki skok, GP2 bolid je samo šest ili sedam sekundi sporiji od F1 i vjerovatno ne pretjerano sporiji od našeg bolida iz prošle sezone. Također vozili su i na slick gumama, dakle jako slično narednoj godini."
Izvor - planetf1.com
Vozač ekipe Ferrari i svjestki prvak iz 2007. Finac Kimi Raikkonen priznao je probleme sa motivacijom u završnom dijelu ovogodišnje F1 sezone. Od njega se očekivalo da odbrani svoj naslov prvaka, no to se nije desilo i Kimi nije bio brz kao u sezoni 2007.
"Kada nema prilika za pretjecanje ili da popravite svoju poziciju onda vam definitivno nije interesantno." kazao je Kimi za Finsku televiziju MTV3. "To je tako, kada znate da se borite za tek treće mjesto jednostavno nemate uvijek istu brzinu za čitavu utrku kao što bi je imali pod normalnim okolnostima."
Izvor - f1.gpupdate.net
Bruno Senna se nada kako će uspjeti dokazati na testiranjima koja se nalaze pred njim kako zaslužuje mjesto u bolidu Formule 1. Slijedećeg tjedna na stazi u Barceloni Bruno će po prvi put voziti F1 bolid za ekipu Honda i boriti se za jedno od vozačkih mjesta u Hondi. Senna kaže kako je prilika za voziti F1 bolid kao san.
"Imati ovu priliku za mene je san, iako se bavim utrkivanjem tek četiri godine kao da čekam već deset godina da vozim F1 bolid," kazao je Bruno za Gazzettu dello Sport.
"Naporno sam radio da se pripremim, posebno na vratu. GP2 je u svakom slučaju dobra osnova, trebate samo znati da je upravljač dosta teži nego u F1 i bolid stavlja čitavo tijelo pod mnogo napora."
"Također i prethodnih dana bio sam u Brackleyu, razgovarao sa inžinjerima kako bih naučio razne sustave i procedure."
Brazilac je priznao da je svjestan toga da će se od njega mnogo očekivati zbog njegovog prezimena.
"Da, znam, prije ili kasnije znam da ću se morati suočiti sa tim. Dati ću sve od sebe što mogu i nadam se da će to biti dovoljno da zaslužim mjesto," kazao je Senna.
"Normalno odluka će biti na timu. Dati ću sve od sebe da demonstriram kako imam potrebni potencijal."
Izvor - autosport.com
Ekipa Williams prva je predstavila novi aerodinamički paket za narednu sezonu sa novim prednjim i stražnjim krilcem odvezavši prve kilometre na zrakoplovnoj pisti Kemble. Williams je već u devetom mjesecu u Barceloni predstavio novo stražnje krilce, no ovog puta su na bolidu imali i novo prednje krilo.
U sklopu priprema za nova radikalna aerodinamička pravila sa bolida su nestala mnogobrojna dosadašnja riješenja. Prednje krilce je niže i šire, a vozači će prednje krilo moći korigirati i iz kokpita, no imati će ograničen broj tih manevara. Stražnje krilo će biti uže i više.
Naravno cilj svega je poboljšati kvalitetu utrkivanja i omogućiti vozačima da prate vozača ispred sebe što bliže u brzim zavojima.
Konačna verzija bolida za 2009. imati će i drukčije difuzore, slick gume i KERS sustav. Za upravljačem bolida Williamsa nalazio se Jonathan Kennard kojemu je ovo bilo po prvi put da se nalazi za upravljačem F1 bolida.
"Bio je ovo dobar dan i odlična je stvar što sam bio u mogućnosti da vozim modificiranu verziju F1 bolida po prvi put," kazao je Jonathan. "Želio bih izraziti zahvalnost Sir Franku i ekipi na ukazanoj prilici. Uživao sa tokom testnog programa i asistiranju ekipi u pripremama za 2009 sezonu."
Izvor - autosport.com
Bruno Senna vjeruje kako bi bilo idealno da svoju F1 karijeru započne sa ekipom Honda. Brazilac će svoju debi vožnju imati uskoro u Barceloni kada će testirati za ovaj tim zajedno sa drugim Brazilcom Lucas di Grassijem i vjeruje se kako Honda u jednom od ove dvojice traži zamjenu za trećeg Brazilca starog dobrog Rubensa Barichella.
Senna se osjeća pozitivno i smatra kako može dosta toga naučiti od Jensona Buttona, Ross Brawna i inžinjera Jock Cleara koji bi trebali ubrzati njegov proces učenja.
"Tamo će biti jedan iskusni vozač poput Jensona i mogu naučiti dosta toga od njega," kazao je Bruno. "Također mogu dosta toga naučiti od Rossa i od Jocka. U ekipi ima dosta sposobnih ljudi, svi će mi pomoći da se razvijem i dobijem priliku da ovdje budem slijedeće godine. Mislim da je ovo odlična prilika za mene da se pridružim Formuli 1."
Brazilac je uvjeren da je Honda spremna da se vrati u vrh i on želi biti dio toga.
"Mislim da ekipa na čelu sa Rossom ide naprijed zasigurno. Razvijali su bolid za slijedeću godinu tokom ove, nisu mnogo radili na ovogodišnjem bolidu, jer su shvatili da je mnogo važnije ulaganje u narednu godinu."
"Uvjeren sam u to da će Honda biti kao BMW i da će krenuti sa borbom za pobjede i podijum mjesta."
Bruno vjeruje da ako dobije mjesto u Hondi to će biti zbog njega samoga, a ne zbog toga sto je nećak velikog Ayrtona Senne.
"U Formuli 1 biznis je jako važan, ali na kraju svega nema ni biznisa ako nema rezultata i ako ste vozač koji nije pokazao performanse onda F1 momčadi neće vam dati priliku ili će vas brzo odbaciti."
Bruno također još nije odbacio ni mogućnost odlaska u Toro Rosso.
"Očito u ovom trenutku prioritet nam je Honda zbog ovog testiranja, ali nismo otklonili niti druge opcije za kasnije, prvo ćemo morati sačekati i vidjeti što će se desiti na ovim testiranjima. Nadam se da možemo ovo sve riješiti što je brže moguće, jer ovo isčekivanje ubija me," kazao je na kraju Bruno.
Ekipa Force India potvrdila je sklapanje partnerstva sa ekipom Mclaren Mercedes koja će im naredne sezone biti tehnička podrška. Bolidi ekipe Force India biti će pokretani Mercedesovim motorima i imati će njihov KERS sustav. Uz to još u njihovim bolidima nalazit će se Mclarenov mjenjač i hidraulički sustav.
"Apsolutno smo oduševljeni što možemo objaviti tehničko partnerstvo s McLaren Applied Technologiesom i Mercedes-Benz HighPerformanceEnginesom, te objaviti naš plan o proširenju proizvodnje kompozitnih materijala i dizajnerskog odjela unutar našeg postrojenja u Silverstoneu," kazao je izvršni direktor momčadi Force India Vijay Mallyja.
"Mclaren i Mercedes-Benz su dva najpopularnija imena u povijesti motorsporta, koja imaju ostavren odličan uspjeh u GP utrkivanju tokom mnogo godina, ali i nedavnu pobjedu u vjerojatno najdramatičnijem prvenstvu kojega je Formula 1 ikada vidjela."
"Force India Formula 1 tim postoji tek godinu dana i našu je prvu sezonu, neizbježno, sačinjavalo razdoblje učenja. Ali, već smo na početku rekli da smo ozbiljni i da nismo ovdje kako bi izmišljali brojke. Objava našeg novog tehničkog partnerstva, kombiniranog s novim razvojima i resursima jasno podcrtava da ozbiljno mislimo ono što smo rekli. Volio bih se osobno zahvaliti Bernieju Ecclestoneu i predsjedniku FIA-e, Maxu Mosleyu, na ponuđenoj pomoći i podršci kroz nastajanje ovog sporazuma," dodao je Mallyja.
U sklopu priprema za narednu sezonu ekipa Ferrari pridružiti će se ekipi Toyote na testiranjima u Bahreinu. Ovog tjedna je stigla obavijest iz Toyote kako imaju na rasporedu šestodnevno testiranje na stazi u Bahreinu krajem ove godine, a prema pisanju Gulf Daily-a ekipa iz Maranella također ima u planu testirati na ovoj stazi u mjesecu veljači iduće godine.
"Imamo broj testiranja u mjesecu prosincu, Toyota je potvrđena, ali imamo također pokazano interesovanje od drugih timova," kazao je šef trkališta Martin Whitaker.
"Da li hoće ili neće doći (ostali timovi) zavisi od toga gdje se nalaze u svom razvojnom programu. Ferrari i Toyota će zatim doći početkom iduće godine," potvrdio je Whitaker.
Ekipa Honda na narednim testiranjima u Barceloni uz debitanta Brunu Sennu u svojim bolidima imati će i još jednog mladog Brazilca Lucas di Grassija koji je ove godine završio ne trećem mjestu u GP2 seriji odmah iza Senne.
"Veoma sam uzbuđen što ću imati priliku da testiram za ekipu Honda Racing F1 Team i očekujem da dokažem samog sebe ovom timu. Želio bih se zahvaliti ekipi ING Renault F1 Team za podršku koju su mi dali i što su mi dopustili da iskoristim ovu priliku kako bih jos napredovao. Slijedeća dva tjedna će biti veoma vazna za moj razvoj i mnogo ću vremena provesti u tvornici ekipe Honda prije testiranja u razgovoru sa inžinjerima i naučiti što je više moguće u pripremi za ovaj test."
Izvor - gpf1update.net
Fernando Alonso i Nelson Piquet Jr. i iduće sezone nastupati će u Formuli 1 za ekipu Renault potvrđeno je danas od strane istoimenog tima i time je prekinut niz špekulacija o mogućem odlasku Alonsa u ekipu Ferrari ili Honda. Španjolac je potpisao dvogodišnji ugovor, dok je Piquet Jr. potpisao samo za narednu sezonu.
"Sretni smo što možemo potvrditi oba vozača, Fernanda i Nelsona za slijedeću sezonu," kazao je izvršni direktor ekipe Renault Flavio Briatore. "Ovo daje ekipi ING Renault F1 Team jednu od najatraktivnijih vozačkih postava sa savršenim spojem mladosti i iskustva. Fernandova odanost ekipi za naredne dvije sezone potvrđuje njegovu vjeru u ovaj tim i prezadovoljni smo da možemo nastaviti raditi sa njim."
"Alonso je bio važan faktor u ovoj teškoj sezoni, njegovo vodstvo i talent, zajedno s napornim radom i odlučnošću momčadi, isplatili su se s našim nedavnim performansama koje su plasirale ING Renault F1 tim među vodeće konkurente u Formuli 1."
Izvor - f1.gpupdate.net
Bruno na stazi Interlagos
Nakon dugo isčekivanja napokon će se desiti i ono što smo sa nestrpljenjem isčekivali, Bruno Senna ovog mjeseca imati će debi za upravljačem jednog bolida Formule 1 kada će testirati za ekipu Honda od 17.11 do 19.11.
Brazilac će testirati ovogodišnji Hondin bolid RA108. Japanski tim još uvijek nije obznanio svoju punu vozačku postavu za narednu sezonu i mnogi vide upravo ovog 25-išnjaka za upravlječem jednog od Hondinih bolida.
"Mi smo prezadovoljni da možemo pružiti priliku Bruni da testira za nas ovog mjeseca," kazao je vođa ekipe Honda Ross Brawn. "Nakon impresivne godine u GP2 ovo će biti šansa da dokaže da je spreman da dođe u Formulu 1."
"Naš cilj je da imamo najbolje moguće dostupne vozače za narednu sezonu i naša razvoj Bruninih performansi biti će dosta rigorozan. Isčekujemo to da vidimo kako će se predstaviti. Tokom naredna dva tjedna Bruno će provesti dosta vremena sa nama u našoj bazi u Brackleyu, radeći sa našim inžinjerima i na simulatoru da se osigura kako je potpuno spreman za ovaj važan test."
I sam Bruno je naravno bio jako zadovoljan što će napokon imati priliku sjesti u F1 bolid.
"Naravno, jako sam uzbuđen zbog toga što sam dobio svoju prvu priliku da testiram Formulu 1 i imati tu priliku sa Hondom ostavrenje je mog sna," kazao je Senna. "Iako sam tek u četvrtoj godini utrkivanja želio sam testirati F1 bolid već jako dugo vremena i osjećam se spremnim za taj izazov."
"Proveo sam već neko vrijeme u tvornici u Barkleyu i uživao sam u upoznavanju sa timom i u radu sa inžinjerima da se pripremim za ovaj test. Svi su bili puni podrške i za mene je posebna čast imati priliku raditi sa Ross Brawnom."
"Uzbuđen sam što ću sjesti u bolid za dva tjedna, ali znam da je ovo velika prilika i zato želim naučiti što je više moguće prije nego odem u Barcelonu. Nadam se da ću uspjeti pokazati timu što mogu, stoga na meni je da odradim dobar posao," završio je Bruno.
Vozač ekipe Mclaren Mercedes Lewis Hamilton postao je novi svjetski prvak u Formuli 1 i ujedno je postao najmlađi prvak u povijesti. Utrku za VN Brazila osvojio je domaći vozač Felipe Massa u Ferrariju, no peto mjesto Hamiltonu je bilo dovoljno da sa bodom prednosti u ukupnom poretku ipak osvoji naslov. Dramatična završnica sezone kakvu može donijeti samo Formula 1 ispunila je sva očekivanja svakog istinskog ljubitelja ovog sporta. Ekipa Ferrari osvojila je konstruktorski naslov.
VN Brazila: rezultati utrke
1. F. Massa - Ferrari - 1:34:11.435
2. F. Alonso - Renault - + 13.298
3. K. Räikkönen - Ferrari - + 16.235
4. S. Vettel - Scuderia Toro Rosso - + 38.011
5. L. Hamilton - McLaren - + 38.907
6. T. Glock - Toyota - + 44.368
7. H. Kovalainen - McLaren - + 55.074
8. J. Trulli - Toyota - + 1:08.463
9. M. Webber - Red Bull - + 1:19.666
10. N. Heidfeld - BMW - + 1 laps
11. R. Kubica - BMW - + 1 laps
12. N. Rosberg - Williams - + 1 laps
13. J. Button - Honda - + 1 laps
14. S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - + 1 laps
15. R. Barrichello - Honda - + 1 laps
16. A. Sutil - Force India F1 - + 2 laps
17. K. Nakajima - Williams - + 2 laps
18. G. Fisichella - Force India F1 - + 2 laps
Nisu završili utrku:
19. N. Piquet jr. - Renault - + 71 laps
20. D. Coulthard - Red Bull - + 71 laps
Kvalifikacije za VN Brazila prošle su na radost domaće publike u znaku Ferrarijevog vozača Felipea Masse koji je nastavio svoju dominaciju na stazi Interlagos osvojivši Pole Position. Drugi je bio Jarno Trulli u Toyoti. Treći je Kimi Raikkonen.
1. F. Massa - Ferrari - 1:12.368
2. J. Trulli - Toyota - 1:12.737
3. K. Räikkönen - Ferrari - 1:12.825
4. L. Hamilton - McLaren - 1:12.830
5. H. Kovalainen - McLaren - 1:12.917
6. F. Alonso - Renault - 1:12.967
7. S. Vettel - Scuderia Toro Rosso - 1:13.082
8. N. Heidfeld - BMW - 1:13.297
9. S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - 1:14.105
10. T. Glock - Toyota - 1:14.230
11. N. Piquet jr. - Renault - 1:12.137
12. M. Webber - Red Bull - 1:12.289
13. R. Kubica - BMW - 1:12.300
14. D. Coulthard - Red Bull - 1:12.717
15. R. Barrichello - Honda - 1:13.139
16. K. Nakajima - Williams - 1:12.800
17. J. Button - Honda - 1:12.810
18. N. Rosberg - Williams - 1:13.002
19. G. Fisichella - Force India F1 - 1:13.426
20. A. Sutil - Force India F1 - 1:13.508
Nakon što je bio najbrži vozač na treninzima u petak Španjolac Fernando Alonso nastavio je u istom ritmu i na trećem treningu koji se vozi neposredno prije kvalifikacija odvezavši najbrže vrijeme. Drugi je bio Lewis Hamilton u Mclarenu, a za njim slijedi njegov timski kolega Heikki Kovalainen.
VN Brazila - Interlagos: 3.trening rezultati
1 F. Alonso - Renault - 1:12.141 - 19
2 L. Hamilton - McLaren - 1:12.212 - 18
3 H. Kovalainen - McLaren - 1:12.225 - 18
4 F. Massa - Ferrari - 1:12.312 - 17
5 S. Vettel - Scuderia Toro Rosso - 1:12.389 - 19
6 N. Heidfeld - BMW - 1:12.402 - 19
7 S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - 1:12.426 - 18
8 M. Webber - Red Bull - 1:12.453 - 18
9 N. Piquet jr. - Renault - 1:12.457 - 24
10 J. Trulli - Toyota - 1:12.457 - 18
11 N. Rosberg - Williams - 1:12.625 - 16
12 K. Räikkönen - Ferrari - 1:12.698 - 18
13 T. Glock - Toyota - 1:12.712 - 22
14 R. Kubica - BMW - 1:12.971 - 22
15 K. Nakajima - Williams - 1:13.054 - 19
16 D. Coulthard - Red Bull - 1:13.058 - 22
17 R. Barrichello - Honda - 1:13.135 - 24
18 J. Button - Honda - 1:13.278 - 23
19 G. Fisichella - Force India F1 - 1:13.460 - 22
20 A. Sutil - Force India F1 - 1:13.680 - 22
Mladi Brazilski vozač Bruno Senna nada se kako će uspjeti pridružiti se ekipi Mclaren na jednom od testiranja naredne sezone. Njegov legendarni ujak Ayrton Senna upravo sa ovom ekipom osvojio je tri naslova prvaka u Formuli 1 i obilježio čitavo jedno razdoblje.
"Zaista meni i nije potrebno vozačko mjesto u Formuli 1 od samog početka. Već sam nekoliko puta rekao da nemam ništa protiv da budem test vozač jednu godinu," kazao je Bruno Senna za Nu Sport. "Volio bih postati test vozač ekipe kao što je Mclaren, tako bih imao jednu dobru godinu za učiti."
"Ako Kovalainenov ugovor istekne na kraju 2009. to bi bila prednost za mene, ali neću da špekulišem o tome šta se nalazi u nečijem ugovoru. Vidićemo što će se desiti kada tamo dođemo."
Izvor: f1racing.net
Drugi trening za VN Brazila prošao je u znaku vozača ekipe Renault Fernanda Alonsa koji je postavio najbrže vrijeme što je ujedno i najbrže vrijeme na oba treninga, drugi je bio Felipe Massa sa Ferrarijem, dok je treće mjesto ostvario Jarno Trulli u Toyoti.
VN Brazila - Interlagos: 2. trening rezultati
1. F. Alonso - Renault - 1:12.296 - 43
2. F. Massa - Ferrari - 1:12.353 - 41
3. J. Trulli - Toyota - 1:12.435 - 44
4. K. Räikkönen - Ferrari - 1:12.600 - 32
5. M. Webber - Red Bull - 1:12.650 - 45
6. S. Vettel - Scuderia Toro Rosso - 1:12.687 - 47
7. N. Piquet jr. - Renault - 1:12.703 - 44
8. N. Rosberg - Williams - 1:12.761 - 42
9. L. Hamilton - McLaren - 1:12.827 - 33
10. K. Nakajima - Williams - 1:12.886 - 42
11. D. Coulthard - Red Bull - 1:12.896 - 38
12. R. Kubica - BMW - 1:12.971 - 48
13. N. Heidfeld - BMW - 1:13.038 - 49
14. T. Glock - Toyota - 1:13.041 - 39
15. H. Kovalainen - McLaren - 1:13.213 - 37
16. R. Barrichello - Honda - 1:13.221 - 39
17. S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - 1:13.273 - 41
18. J. Button - Honda - 1:13.341 - 49
19. A. Sutil - Force India F1 - 1:13.428 - 32
20. G. Fisichella - Force India F1 - 1:13.691 - 33
Na prvom treningu posljednje ovosezonske utrke koja se vozi u Brazilu najbrži je bio domaći vozač Felipe Massa u bolidu ekipe Ferrari, na drugom mjestu se nalazi vozač Mclaren Mercedesa Lewis Hamilton, dok je na trećem mjestu drugi vozač Ferrarija Finac Kimi Raikkonen.
VN Brazila - Interlagos: 1.trening rezultati
1. F. Massa - Ferrari - 1:12.305 - 24
2. L. Hamilton - McLaren - 1:12.495 - 23
3. K. Räikkönen - Ferrari - 1:12.507 - 18
4. R. Kubica - BMW - 1:12.874 - 24
5. H. Kovalainen - McLaren - 1:12.925 - 20
6. F. Alonso - Renault - 1:13.061 - 25
7. M. Webber - Red Bull - 1:13.298 - 24
8. N. Piquet jr. - Renault - 1:13.378 - 39
9. N. Heidfeld BMW - 1:13.426 - 28
10. T. Glock - Toyota - 1:13.466 - 33
11. J. Trulli - Toyota - 1:13.600 - 24
12. N. Rosberg - Williams - 1:13.621 - 23
13. S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - 1:13.649 - 30
14. R. Barrichello - Honda - 1:13.676 - 28
15. J. Button - Honda - 1:13.766 - 13
16. K. Nakajima - Williams - 1:13.806 - 24
17. S. Vettel - Scuderia Toro Rosso - 1:13.836 - 30
18. D. Coulthard - Red Bull - 1:13.861 - 19
19. A. Sutil - Force India F1 - 1:14.704 - 21
20. G. Fisichella - Force India F1 - 1:14.821 - 21
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Dobro došli na blog koji je posvećen Bruni Senni nećaku legendarnog vozača Formule 1 Ayrtona Senne.
Početna
Bruno Senna
Ayrton Senna
Forum
Galerija
Zanimljivi linkovi
Službena stranica Bruno Senna
Bruno Senna Fansite
Formula 1 fans
F1 Fan Club Hrvatska
Senna bi mogao zamijeniti Fisichellu u Force Indiji
DTM: Bruno testirao za Mercedes
Bruno zadovoljan nakon testiranja LMS bolida
LMS: Senna testira za Orecu
Bruno poštuje odluku Ross Brawna
Senna ostaje realan kada je u pitanju Honda
Bruno potpisao ugovor sa Hondom?
Bruno želi vozačko mjesto na osnovu svog talenta
Bruno vjeruje kako još uvijek ima jednake šanse za mjesto u F1
Bruno: Napravio sam što je Honda očekivala
Bruno: Bio je ovo jako dobar dan
Bruno: Prezime mi nije teret
Bruno Senna debitirao u Formuli 1
Senna želi dokazati da zaslužuje mjesto u F1
Bruno: Honda bi bila idealna
Bruno testira za Hondu
Bruno se nada da će testirati za Mclaren naredne sezone