Sve najbolje u novoj 2009. godini i mnogo uspjeha želi vam Bruno Senna fan klub.
Dvostruki svjetski prvak u Formuli 1 sa ekipom Mclaren Mercedes Finac Mika Hakkinen stao je u odbranu svog zemljaka Kimija Raikkonena. Mika je uvjeren kako će se Kimi vratiti u 2009 i ponovo početi osvajati utrke.
"Kimi nije imao dobru godinu, ali u 2009 ponovo će napasti i osvajati utrke," kazao je Mika za laola1.at. "On zna što je krenulo loše i napravit će ono što treba da se to ne ponovi."
Hakkinen je također branio i Bernie Ecclestonea od onih koji smatraju kako bi se stari lisac trebao povući.
"U posljednjih nekoliko desetljeća on je bio taj koji je gurao Formulu 1 naprijed. On je apsolutno pravi čovjek za taj posao."
Vozač ekipe BMW Sauber Poljak Robert Kubica imao je odličnu sezonu ove godine u Formuli 1. Ostvario je svoju prvu pobjedu u karijeri i završio na četvrtom mjestu u ukupnom poretku. Nadolazeća sezona donosi mnogo promjena i dok se on nada da bi mogao napraviti još jedan korak naprijed, ipak smatra kako je nemoguće prognozirati šanse njegove ekipe u novoj sezoni.
"Još je uvijek rano za govoriti hoćemo li napraviti finalni korak (i postati najozbiljniji kandidati za naslov) ili ne," kazao je Kubica za autosport.com. "Idealno bi bilo boriti se za naslov do samog kraja i ostvariti bolji rezultat nego ove godine, ali teško je bilo što predvidjeti."
"Slijedeća godina je veliki izazov sa toliko promjena u pravilima. Trebate biti sretni da od samog starta krenete u pravom smjeru."
Izvor - autosport.com
Manje i više zadnje krilo
Jedna od najupadljivijih promjena za 2009 godinu je svakako zadnje krilo, koje će biti manje i više. Nove dimenzije krila su sada definirane da moraju biti maksimalno 750 mm u širini, i 950mm u visini.
Da bi takva promjena bila estetički zadovoljna, u osnovi se zasniva na zadnjem krilu iz devedesetih. Prije par godina, FIA je pokušala smanjiti aerodinamičnu silu potiska, tako da je spustila stražnje krilo. Ali kako se na kraju ispostavilo različitim analizama, momčadi su napravile takav napredak u razvoju tog krila da nije postignut željeni efekt. Zajedno sa time, također se pogoršalo biti sa bolidom iza drugog bolida, i tako je rezultat bio sve težem i nemogućem praćenju bolida i samim time smanjila su se pretjecanja.
Pravilo za novo zadnje krilo je konstruirano prema odluci da bude smješteno poviše od stražnjih difuzora, tako dopušta bolju samo učinkovitost.
Unatoč tome, zadnje krilo koje je prikazano na slici, je samo pripremna verzija takvog krila na BMW Sauberu za sljedeću godinu, točnije za F1.08B. Kako je moguće vidjeti, zadnje krilo je napravljeno po pravim dimenzijama, samo što ima 3 zakrivljena krila, umjesto 2 koja su sada dopuštena.
Dugo očekivani povratak slick guma
Jedno od pozitivnih stvari koje se tiču novih pravila, to što se vraćaju nakon dugo godina takozvane slick gume. Kako je FIA jako smanjila utjecaj aerodinamičkih pomagala na bolidu, pa zbog toga je smanjena brzina u brzim zavojima, pa je tako bilo da se poveća mehanički grip koji će omogućiti bolidu da brže prolazi kroz sporije zavoje.
Takva promjena nije tako jednostavna kako se čini na prvi pogled, potrebno je komponente i strukturu guma definirati. Također će biti potrebno mijenjati raspodjelu težine bolida, bit će potrebno raspodjelu težine po bolidu premjestiti prema naprijed. Tako recimo dok je Michelin bio, momčadi koje su vozile na njima imali su tako namještenu raspodjelu težine po bolidu prema odostraga, tako da te momčadi će se jako puno trebati prilagoditi.
I kako možemo očekivati, Bridgestone će ospskrbljavati momčadi sa gumama, sa dvije različite smjese kod svake Velike Nagrade, gdje će moći izabrati između četiri različita tipa guma kroz cijelu sezonu.
napisao: Silvester "Tex" Štahan
Šefovi Hondine F1 momčadi Ross Brawn i Nicky Fry demantirali su informacije koje su jučer objavile talijanske novine La Stampa i prema kojima je Carlos Slim već kupio momčad i oformio vozačku postavu. Osim La Stampe, slične ili iste informacije objavilo je nekoliko južnoameričkih medija.
"Bilo bi nam drago da je to istina, ali to nije ništa drugo nego puke spekulacije različitih medijskih djelatnika. Dakle, to je bila još jedna od onih glasina koja je sama sebi bila svrha." komentirao je Ross Brawn.
"Vlada ogromni interes za momčad. Sada ulazimo u fazu kada moramo izdvojiti ozbiljne ponude od ne baš tako ozbiljnih." dodao je.
Nick Fry je rekao: "Iako je neprikladno od mene da komentiram bilo kojeg od potencijalnih kupaca, moram reći da smo Ross i ja vrlo zadovoljni kalibrom interesenata i nadam se da posao možemo zaključiti krajem siječnja. U međuvremenu nastavljamo s pripremama za Melbourne."
Vijest da je Carlos Slim kupio Hondinu momčad demantirala je i Escuderia Telmex, inače njegova vlastita kompanija.
"Escuderia Telmex želi informirati javnost da Carlos Slim Helu nije akvizirao Hondinu Formula 1 momčad niti je vodio pregovore s tim ciljem. Sve informacije o ovom predmetu su neosnovane i u potpunosti pogrešne."
preuzeto sa - F1racing.com.hr
Prema informacijama koje su u svojem današnjem izdanju objavile talijanske novine La Stampa, Hondina F1 momčad je spašena, a novi vlasnik je meksički miljarder Carlos Slim.
Iako La Stampa nije imenovala i precizirala izvore svojih informacija, u tekstu stoji da je šezdesetsedmogodišnji Slim Hondu Racing F1 kupio za simboličnu svotu i da Jenson Button ostaje trkaćim vozačem, dok bi drugi vozač trebao biti Bruno Senna.
"Mesija je stigao." stoji u La Stampinom tekstu. "To je šezdesetsedmogodišnji Carlos Slim, drugi najbogatiji čovjek na svijetu. Vijest koju objavljujemo nije službena i detalji još moraju biti finalizirani. Ali, dvije su stvari sigurne: momčad je spašena i vozači će biti Jenson Button i Bruno Senna umjesto Rubensa Barrichella."
preuzeto sa - F1racing.com.hr
Bruno Senna fan klub želi čestit i sretan Božić svim kršćanima širom svijeta i mir svim ljudima dobre volje.
Prema pisanju Talijanskih medija ekipa Ferrari biti će prva koje će predstaviti svoj novi bolid, a to bi se trebalo desiti 15.siječnja.
Predstavljanje će se obaviti na stazi Fiorano, a istog dana svoj bolid će predstaviti i momčad Toyote koja će u javnost istog dana poslati samo slike svog novog bolida.
Dan zatim svoj novi bolid predstaviti će ekipa Mclaren Mercedes u svojoj bazi u Wokingu sa kojim će Lewis Hamilton pokušati obraniti naslov prvaka, a 19.siječnja javnosti će svoje bolide predstaviti Renault i Williams u Portugalu.
20.siječnja na stazi u Valenciji na stazi bi se trebao pojaviti novi bolid BMW Saubera.
Red Bull nema namjeru svoji novi bolid testirati do mjeseca veljače, dok ekipa Force India svoj novi bolid neće predstaviti na stazi prije mjeseca ožujka.
Momčad Toyote ostaje u Formuli 1 unatoč tome što je i ovog Japanskog diva zahvatila globalna financijska kriza, za razliku od Honde koja ja napustila najbrži cirkus na svijetu.
"Ovako velike promjene u svjetskoj ekonomiji dešavaju se svako 100 godina," kazao je Toyotin predsjednik Katsuaki Watanabe. "Nastavljamo s Formulom 1 i svim drugim motosportskim aktivnostima, ali srezat ćemo troškove."
Prvenstvo Engleske u Formuli 3 sastojalo se od 20 utrka. U sezonu 1983. kao favoriti su ušli Ayrton Senna i velika engleska nada Martin Brundle. Ayrton je odmah pokazao koliko vrijedi pobjedivši na prvih 9 utrka. Na desetoj je izletio na treningu i tu je utrku dobio Brundle. Tako da je prvenstvo postalo Senna-Brundle. Odluka je trebala pasti na posljednjoj utrci u Thruxtonu. Senna je pokazao svoju želju za pobjedom i veliku pažnju za detalje tako što je svoj motor prije utrke odvezao u Italiju gdje ga je pripremio poznati tuner Novamotor. Tako pripremljenim bolidom i bezgrešnom vožnjom Senna osvaja prvu startnu poziciju, pobjeđuje na utrci i postaje prvak u Fomule 3. Proslava završetka sezone Formule 3 održana ja u Macaou gdje se održavala utrka nacionalnih prvaka koju je Senna s lakoćom pobjedio.
To mu je otvorilo vrata prema Formuli 1 i počeo je pregovarati sa nekoliko timova. Tu se prvi puta susreo sa politikom i zakulisnim igrama u Formuli 1. Želio je potpisati za Brabham, ali tadašnji prvi vozač te momčadi Nelson Piquet, očigledno nije želio konkurenciju tako da je stavio veto i Senna je morao potpisati za slabiji Toleman ugovor na tri godine.
Bernie Ecclestone uzvratio je Luci di Montezemolu koji je tražio od starog lisca da momčadi dobiju bolji uvid u financije koje se ostvaruju od komercijalnih prava i također je kazao kako je došao kraj vladavine Mosley-Ecclestone.
Napad je najbolja odbrana i Ecclestone se odlučio za takvu taktiku u nadmudrivanju sa Ferrarijevom prvim čovjekom, također prvim čovjekom organizacije FOTA i iznio je u javnost detalje koji dosada nisu bili poznati.
"Jedino je zaboravio reći da Ferrari dobiva više novca od ostalih momčadi koje se natječu, te nije naveo sve beneficije koje njegova momčad uživa već godinama."
Bernie je i sve lijepo objasnio o čemu se zapravo radi. Ovo bi smatra se moglo podići dosta prašine, jer priznati kako je Ferrari favoriziran u odnosu na ostale momčadi i nije mala stvar, pogotovo nakon što su se čelni ljudi FIA-e prošle godine zdušno obrušili ne ekipu Mclaren, a ove godine izgledalo je kako sudci na stazi favoriziraju Ferrarijeve vozače u odnosu na ostale, pogotovo Mclarenove, točnije u odnosu na Hamiltona koji se borio za naslov. No to su stvari kojima ne treba davati posebnu pažnju, jer se neutemeljene i zasnivaju se samo na špekulacijama kako se to zapravo radi, ali dokaza nema.
I dok je tu u pitanju utrkivanje, Bernie je otkrio favoriziranje Ferrarija na financijskom planu.
"Dobivaju više novca, a točno znaju koliko su u prednosti, pa nisu glupi. Premda, nisu odveć niti pametni. Godišnje im dajemo 80 milijuna američkih dolara više nego ostalima. Kada osvoje konstrukotrski naslov, kao što su ove godine, dobivaju 80 milijuna više nego što bi dobio McLaren", kazao je Ecclestone.
"Naš dogovor datira iz 2003. godine, kada je nekolicina momčadi željela izaći iz Formule 1. Oni su bili prvi koji su se vratili, otuda tih 80 milijuna. Mi smo ih kupili, odnosno kupili smo njihovu vjernost da ne bi otišli nekom drugom."
U novoj sezoni Kimi Raikkonen imati će novog trkaćeg inžinjera. Šef momčadi Ferrari Stefano Domenicali kazao je za talijanske novine La Stampa kako će njegov dosadašnji inžinjer Chris Dyer preuzeti drugu funkciju.
"Njegovu ulogu će preuzeti Andrea Stella," kazao je Domenicali.
Smatra se kako je Stella bio jedan od inžinjera zaduženih za Kimijev bolid otkako je došao u Ferrari 2007.
Australac Dyer bio je trkaći inžinjer i M.Schumacheru sve do kraja njegove karijere.
Razvoj bolida u predsezoni
Nakon što je još jedna sezona završila, u kojoj je bilo svega i svačega, sada je vrijeme u kojem se zapravo ništa takvog ne događa, što bi kamere zabilježile i bilo prenošeno uživo diljem zemaljske kugle. Sada se radi, ali iza zatvorenih vrata. I sada je u svakoj momčadi takva gužva da ni sami neznaju kamo bi sami sa sobom od posla, a mi ostali puk, dobijemo samo mrvice prije nego svaka momčad predstavi svoje bolide. I te mrvice možemo vidjeti samo na testiranjima koja se održavaju u ovo zimsko vrijeme. A kako u novu sezonu ulazimo sa dosta promjena, kao što su gume, ograničena aerodinamika i tako dalje. Kada sve pogledamo sa tehničkog smisla, nova sezona će biti jako zanimljiva, pogotovo sad kad je u razvoju KERS sustav koji je obavezan od 2010. godine. Pa da vidimo koje su nam mrvice dale momčadi sa novim ograničenjima od FIA-e.
Zbogom shark gills
U zimskom razdoblju, kao što smo i ranije rekli, možemo pratiti seriju razvoja novih dijelova koje su ograničene novim propisima za sezonu 2009. Pa kao prvo, to bi značilo kraj krilu koji izgleda kao peraja morskog psa. To krilo se jako puno primjenjivalo u prošloj sezoni nakon što je Renault sa svojim R25 bolidom napravio prva testiranja koja su pokazala da dobro smiruje vrući zrak koji dolazi iz ispušnih kanala bolida.
I tako gledajući sa stajališta hlađenja automobila, koje je jako zanimljivo, ipak po točki članka 3.8.5 je to zabranjeno. Zapravo, sve je zabranjeno, osim išta manje od 55mm ispred zadnjeg kotača simetrale. I tako će ekipe morati preći na neka drugačija rješenja hlađenja za odvođenje toplog zraka prođe na stražnji dio bolida. Takva će rješenja svakako biti manje efikasnija i postojat će problemi sa hlađenjem, i mogućnost pregrijavanja stražnjeg dijela motora.
Mrtva točka na prednjem krilu
U tijeku dosadašnjih testiranja za novu sezonu neke od momčadi prikazale su prednje krilo koje je prilagođeno specifikacijama za sljedeću sezonu. I možemo reći da je ovo jedan od najzanimljivijih dijelova, a mogli bi reći i dosta jednostavan dio za Formulu 1. Gledajući posljednjih godina, mnoge momčadi su razvile različite oblike "žlica" preko i oko nosa prednjeg krila. Ali sada neće se toliko gnjaviti sa time zbog novih pravila. Kako je u novim pravilima određeno da prednje krilo mora biti napravljeno od jednog elementa (500mm mora da bude jako precizan). Također, prednje krilo je propisano i po debljini, i vlakna koja se mogu koristiti su specificirana od strana FIA-e. Da zapravo skratimo, na područjima gdje je nema aerodinamike bi se trebalo pozabaviti sa tim problemom.
Sve to bi trebalo biti dobar razlog, kako su simulacije pokazale da će taj dio biti dobar razlog gubitku potisne sile prilikom praćenja drugog bolida, tako je elimirano svu potisnu silu koja će dopustiti drugi bolid da ga prati jako blizu, i tako se nadamo preticanju bolida ispred.
napisao: Silvestar "tex" Štahan
Formula 1 bi uskoro mogla dobiti i jednu – vozačicu! Naime, Natacha Gachnang potpisala je ugovor za novoformirano natjecanje Formule 2, te je ujedno dobila priliku testirati i Williamsov F1 bolid.
Spomenuta 21-godišnja Njemica dosad se isticala odličnim vožnjama u Španjolskoj Formuli 3, u kojoj je sezonu završila na izvrsnom trećem mjestu. Prethodno je nastupala u American Star Mazda seriji (2007), dok je u Austrijskoj Formuli 3 prošle godine osvojila četvrto mjesto. Iz njezinog životopisa je vidljivo da se u Formuli BMW ADAC natjecala protiv sunarodnjaka Sebastiana Vetela, koji je danas velika nadolazeća zvijezda Formule 1. Inače, Natacha Gachnang je sestrična Švicarca Sebastiena Buemija, kojem će Toro Rosso uskoro vjerojatno ponuditi ugovor. Na kraju dodajmo da je u Formuli 1 dosad sudjelovalo samo pet žena - Giovanna Amati, Maria Teresa de Filippis, Divina Galica, Lella Lombardi i Desir Wilson.
Momčad AT&T Williams F1 svoj novi bolid FW31 predstavit će 19.siječnja na novoj stazi Algarve Motor Park u Portugalu.
Istog datuma i na istoj stazi najavljeno je i predstavljenje novog bolida ekipe Renault. Obje momčadi bi trebale bolid javnosti predstaviti ujutro što bi bio početak trodnevnih testiranja na ovoj stazi. Kao što je poznato, ovog tjedna Mclaren i Ferrari su obavili premijerna testiranja na stazi Algarve.
Zadnja testiranja za ovu godinu mladi Sebastian Vettel završio je sa najbržim vremenom. Njegovo najbrže vrijeme 1.16.617s bolje je za 0.3s od vremena drugoplasiranog Sebastiena Buemia.
Robert Kubica u svom BMW-u imao je treće najbolje vrijeme. Poljak je danas testirao KERS i odvezao je 100 krugova, a na četvrtom mjestu se nalazi test vozač BMW-a Cristian Klien koji odvezao samo 38 krugova. Njegov je dan završen prije planiranog zbog problema sa KERS sustavom.
Kazuki Nakajima je danas ponovo testirao za ekipu Williams. Završio je na petom mjestu i pritom odvezao 131 krug.
Testiranja - Jerez - 17.12.2008
1. S. Vettel - Red Bull - 01:16.617 - 107
2. S. Buemi - Red Bull - 01:16.988 - 92
3. R. Kubica - BMW - 01:19.013 - 100
4. C. Klien - BMW - 01:19.066 - 38
5. K. Nakajima - Williams - 01:19.341 - 131
Momačadi Mclaren i Ferrari danas su obavili svoj zadnja testiranja u ovoj godini. Pedro de la Rosa sa svojim Mclarenom ponovo je bio najbrži vozač na stazi.
Španjolac je postavio najbrže vrijeme 1.28.993s i pritom odvezao 74 kruga, a njegov je program bio razvoj KERS sustava i testiranje aerodinamičkog paketa za narednu sezonu. U ekipi su uvjereni kako je ovo bio dobar tjedan testiranja KERS sustava i da se razvoj kreće u pravom smjeru.
Za Ferrari danas se na stazi nalazio Luca Badoer koji odvezao najbrže vrijeme 1.30.163s i pritom odvezao 75 krugova. Test vozač ekipe Ferrari je radio na različitim postavkama bolida sa novim slick gumama.
Testiranja - Algarve - 17.12.2008
1. P. de la Rosa - Mclaren Mercedes - 01:28.993 - 74
2. L. Badoer - Ferrari - 01:30.163 - 75
Sa još jednom impresivnom vožnjom Sebastien Buemi sve je bliže mjestu u Formuli 1 nakon što je nastavio svoju dominaciju na Jerezu.
Švicarac zamjenjuje ozlijeđenog Marka Webbera i završio je sa 0.3s ispred Sebastiana Vettela u drugom Red Bullu.
Nick Heidfeld je završio na trećem mjestu, njegov je program bio rad sa gumama, dok je Robert Kubica bio zadužen za razvoj KERS sustava i završio je na četvrtom mjestu.
Kazuki Nakajima je testirao novi 2009 aerodinamički paket za svoju ekipu Williams. Ostvario je peto najbrže vrijeme.
Testiranja - Jerez - 16.12.2008
1. S. Buemi - Red Bull - 01:17.029 - 83
2. S. Vettel - Red Bull - 01:17.319 - 83
3. N. Heidfeld - BMW - 01:19.303 - 85
4. R. Kubica - BMW - 01:20.006 - 61
5. K. Nakajima - Williams - 01:20.332 - 105
Drugog dana testiranja na stazi Algarve u Portugalu gdje testiraju dvije najveće momčadi u Formuli 1 Ferrari i Mclaren najbrži je bio test vozač momčadi iz Wokinga Pedro de la Rosa.
Preuzimajući dužnost od Gary Paffeta koji je jučer bio na stazi Španjolac je proveo cijeli dan testirajući KERS sustav. U početnom dijelu dana uvjeti sa prijanjanjem za podlogu su bili dosta slabi što je pomalo ometalo rad, no u poslijepodnevnom dijelu temperature su se povećale i De la Rosa je mogao raditi punom parom.
Ferrari je na stazi danas imao dva auta, Luca Badoer i Marc Gene koji su radili na razvoju set-up bolida i guma. Ferrari je također nastavio sa testiranjima motora na duže distance s obzirom da naredne sezone motor mora izdržati tri utrke.
Testiranja - Algarve - 16.12.2008
1. P. de la Rosa - McLaren - 01:30.080 - 68
2. L. Badoer - Ferrari - 01:31.320 - 71
3. M. Gené - Ferrari - 01:33.076 - 51
Sebastien Buemi nastavio je postavljati najbrža vremena na zimskim testiranjima koja su nastavljena danas u Jerezu.
I dok je prošlog tjedna bio u borbi za jedno od mjesta u ekipi Toro Rosso ovog tjedna se Buemi vratio na svoje mjesto službenog test vozača ekipe Red Bull. Unatoč jednoj manjoj nesreći Švicarac je imao dosta dobar dan.
Završio je sa 1.5s ispred Nick Heidfelda u BMW Sauberu koji je nastavio sa razvojem novog bolida. Heidfeldu se danas pridružio Cristian Klien u BMW-u i ostvario je četvrto najbrže vrijeme, a njegov program rada je bio razvoj KERS sustava.
Na trećem mjestu se našao mladi Brendon Hartley koji je imao više nego solidan debi u Formuli 1 za ekipu Red Bull. Peto najbrže vrijeme je odvezao Nico Hulkenberg u Williamsu.
Testiranja - Jerez - 15.12.2008
1. S. Buemi - Red Bull - 01:17.704 - 71
2. N. Heidfeld - BMW - 01:19.223 - 75
3. B. Hartley - Red Bull - 01:19.586 - 83
4. C. Klien - BMW - 01:19.655 - 95
5. N. Hulkenberg - Williams - 01:20.704 - 100
Formula 1 danas je imala svoj oficijelni debi na potpuno novoj stazi Autodromo Internacional do Algarve koja se nalazi u Portugalu gdje su Ferrari i Mclaren započeli svoja finalna testiranja za ovu godinu.
Prvi dan testiranja puhao je dosta jak vjetar što je utjecalo na program momčadi. Brazilac Felipe Massa uspio je odvesti samo 36 krugova sa najbržim vremenom 1.32.926s.
Uz Massu na stazi je danas jedino bio još Gary Paffet u Mclaren Mercedesu koji je dovezao 63 kruga sa najbržim vremenom 1.31.788s. Britanac je vozio bolid MP4-23 na kojem se nalazilo prednje krilco za narednu sezonu.
Testiranja - Algarve - 15.12.2008
1. G. Paffett - McLaren - 01:31.788 - 63
2. F. Massa - Ferrari - 01:32.926 - 36
Godine 1981. započinje Ayrtonova karijera u formulama. Počeo se utrkivati u Engleskoj u Fomuli Ford 1600 za Van Diemen. Sa svojom mladom ženom Liliane Vasconcelos živio je u bungalovu pokraj staze Snettertonu i brzo se privikao na bolide Formule Ford. Na prvoj utrci završio je na osmom mjestu, a na idućoj na trećem mjestu. U Van Diemen timu odmah su uvidjeli njegov potencijal i dali mu najnoviji bolid s kojim je odmah osvojio prvu startnu poziciju. Kako je utrka održana u kišnim uvjetima nitko mu se nije mogao ni približiti. Te godine pobjedio je oba prvenstva na kojima se natjecao. Tada se našao na životnom raskrižju. Kako bi nastavio karijeru trebao mu je sponzor, ali kako je u višim formulama bilo još nekoliko brazilskih vozača sponzori su ga zaobišli. Razočaran, najavio je prekid karijere govoreći kako dobar vozač može bez novaca ne može postići ništa, a loš, ali dobro sponzoriran vozač može dobiti najbolji bolid.
Vratio se u Brazil i počeo raditi u očevoj tvrtki. Nije izdržao dugo. Već nakon četiri mjeseca vraća se utrkivanju, ali njegova žena to ne želi. Liliane je bila naučena životu u izobilju i nije se željela vratiti u život na bungalovu pokraj staze tako da su se rastali. Njegov otac i privatna Brazilska banka pristali su financirati još jednu sezonu utrkivanja u Formuli Ford.
1982. godine Ayrton je pobjedio na 22 utrke i osvojio prvenstvo te godine. Sljedeći korak bila je Formula 3, a to je samo korak od Formule 1.
U ovom članku Prijenos snage kod Formule 1, čiji je autor Silvestar "tex" Štahan član našeg Bruno Senna fan kluba osvrnut ćemo se na to kako se zapravo prenosi snaga od motora do kotača. Tekst je zanimljiv, dug i sadržajan, pa ćemo ovdje za početak objaviti samo jedan mali dio kao uvod, a cijeli tekst na ovu temu možete naći na našem BSFK forum.
Prijenos snage kod Formule 1
Za početak da navedemo koji su osnovni dijelovi transmisije (prijenos snage) bez koje bilo koje vozilo nemoguće da se pokreće i vrši gibanja. A to su spojka i mjenjač koji se nalazi kod motora, zatim kardansko vratilo koje i nije potrebno, slijede diferencijal i na kraju poluosovine koje su spojene na kotače koje vrše gibanje vozila. I da odmah naglasimo zadatke transmisije a to je promjena okretnog momenta i broja okretaja motora i prijenos okretnog momenta na pogonske kotače.
Vrste pogona
Razlikujemo kod cestovni automobila tri pogona, pogon na prednje, stražnje i na sve kotače. Bolidi formule 1 imaju pogon na stražnje kotače pa ćemo više o njima pričati a ostali za nas nisu tako važni, samo smo ih spomenuli da postoje.
Stražnji pogon
Kod stražnjeg pogona kod automobila ima više položaje motora, a to motor naprijed i motor straga. Kako je opće poznato, formula 1 ima motor odostraga pa ćemo opisati kakve karakteristike donosi tako smješten motor.
Kao što smo ranije spomenuli da formula 1 ima motor odostraga i tako se motor nalazi ispred stražnje osovine s povoljnijom raspodjelom težine na obje osovine, a zbog težišta vozila se ponaša neutralno... potpun tekst - Prijenos snage kod Formule 1
napisao: Silvestar "tex" Štahan
Mladi Sebastien Buemi potvrdio je svoju dominaciju na ovotjednim testiranjima u Jerezu nakon što je i trećeg dana uspio odvesti najbrže vrijeme. Drugi je bio Takuma Sato u drugom Toro Rossu.
Oba vozača svoja najbrža vremena postavili su u završnim trenutcima jutarnjeg dijela testiranja kada su po običaju uvjeti na stazi najidealniji.
Heikki Kovalainen sa svojim Mclarenom nastavio je razvoj aerodinamike i set-up bolida, pritom odvezavši treće najbrže vrijeme, dok je Pedro de la Rosa nastavio rad na KERS sustavu i odvezao osmo najbrže vrijeme.
Na četvrtom mjestu se našao Kimi Raikkonen u Ferrariju, a iza njega se smjestio Felipe Massa u drugom Ferrariju. Šesti je bio Fernando Alonso koji je nastavio svoj program prilagođavanja na Bridgestonove slick gume.
Nico Rosberg danas je ponovo na stazi bio za ekipu Williams i završio sa sedmim vremenom, dok je dvojac iz BMW Saubera, Robert Kubica i Christian Klien završio na dva posljednja mjesta.
Testiranja - Jerez - 11.12.2008
1. S. Buemi - Scuderia Toro Rosso - 01:17.258 - 139
2. T. Sato - Scuderia Toro Rosso - 01:17.520 - 117
3. H. Kovalainen - McLaren - 01:18.049 - 90
4. K. Räikkönen - Ferrari - 01:18.782 - 82
5. F. Massa - Ferrari - 01:19.050 - 67
6. F. Alonso - Renault - 01:19.319 - 124
7. N. Rosberg - Williams - 01:19.388 - 130
8. P. de la Rosa - Mclaren - 01:19.499 - 47
9. R. Kubica - BMW - 01:19.559 - 126
10. C. Klien - BMW - 01:19.738 - 91
Sebastien Buemi i danas je nastavio u ritmu koji bi vrlo lako mogao mu osigurati mjesto u Formuli 1 naredne sezone nakon što je danas ponovo bio najbrži vozač na stazi.
Buemi ja završio ispred drugog test vozača Toro Rossa Takume Sata sa pola sekunde prednosti , dok je Sebastian Bourdais u još jednom bolidu Toro Rossa završio na četvrtom mjestu. Između trojca ekipe Toro Rosso smjestio sa test vozač Mclaren Mercedesa Pedro de la Rosa na trećem mjestu koji je za svoju momčad po prvi puta testirao novo prednje krilo.
Kimi Raikkonen završio je na petom mjestu za Ferrari, dok se iza njega našao njegov sunarodnjak Heikki Kovalainen u drugom Mclarenu.
Na stazu se vratio i Fernando Alonso po prvi put nakon završetka sezonu u Brazilu. Odvezao je 106 krugova i završio na sedmom mjestu. U jutarnjem dijelu testiranja Alonso je imao i jedno izlijetanje sa staze. Iza njega našli su se Nico Rosberg (Williams), Nick Heidfled (BMW Sauber), Felipe Massa (Ferrari) i Robert Kubica (BMW Sauber):
Testiranja - Jerez - 10.12.2008
1. S. Buemi - Scuderia Toro Rosso - 01:18.073 - 128
2. T. Sato - Scuderia Toro Rosso - 01:18.601 - 38
3. P. de la Rosa - McLaren - 01:18.673 - 81
4. S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - 01:19.032 - 78
5. K. Räikkönen - Ferrari - 01:19.334 - 89
6. H. Kovalainen - McLaren - 01:19.631 - 64
7. F. Alonso - Renault - 01:19.907 - 106
8. N. Rosberg - Williams - 01:20.309 - 122
9. N. Heidfeld - BMW - 01:20.365 - 87
10. F. Massa - Ferrari - 01:20.490 - 27
11. R. Kubica - BMW - 01:20.954 - 38
Ekipa Mclaren Mercedes na današnjim testiranjima po prvi put je testirala novo prednje krilo. Mclarenovo krilo je dosta zakrivljenije nego što je to slučaj kod BMW Saubera i Williamsa na čijim smo bolidima novo krilo mogli vidjeti na prethodnim testiranjima u Barceloni.
Bolidom na kojem je bilo novo prednje krilo upravljao je test vozač Pedro de la Rosa, dok se u drugom Mclarenu nalazio Heikki Kovalainen koji nastavio rad na razvoju KERS sustava.
Točno mjesec dana nakon što je zadnji puta bio u bolidu, Kimi Raikkonen se danas vratio na stazu na testiranjima u Jerezu. Zadnji puta Finac je bio u bolidu 9. studenog kada se pridružio na nekoliko krugova Felipeu Massi tokom manifestacije Ferrari World Finals na Mugellu.
Finski vozač nalazio se u bolidu F2008 vozeći se nešto manje downforcea, želeći simulirati nivo downforcea za sezonu 2009. Odvezao je 48 krugova, a najbrže ostvareno vrijeme je 1.20.261s.
"Sretan sam zbog povratka na stazu," kazao je Kimi. "Šteta što je bilo tako mnogo kiše poslijepodne, jer bilo bi korisno testirati neke situacije kada smo imali problema tokom prošle sezone. Kiša ne bi trebala padati sutra i voziti ću mnogo više."
Izvor: f1gpupdate.net
Mladi Sebastien Buemi odvezao je najbrže vrijeme prvog dana testiranja koja se ovog tjedna voze na Jerezu i time je još više učvrstio svoju poziciju u borbi za jedno od mjesta u Toro Rosso ekipi.
Momčadi su odrađivale razne programe i vozile sa modificiranim bolidima, pa se moglo malo toga zaključiti na osnovu današnjih postavljenih vremena, ali za Buemia je važno da je bio brži od Bourdaisa u drugom Toro Rossu.
Testiranja su startala dosta kasno zbog magle i vlažne staze. Mclarenov test vozač Gary Paffet ostvario je treće najbrže vrijeme i njegov je program bio razvoj KERS sustava, dok je na četvrtom mjestu završio drugi test vozač Mclarena Pedro de la Rosa koji je radio na set-up bolida.
Kimi Raikkonen je sjeo za upravljač Ferrarijevog bolida po prvi put nakon manifestacije u Mugellu prošlog mjeseca i postavio je peto najbrže vrijeme. Njegov je program bio razvoj set-up bolida.
Šestoplasirani je bio Nick Heidfled koji je bio zadužen za rad na ovjesu, ali i nastavio je BMW-ov razvoj aerodinamike za narednu sezonu. U ekipi su zadovoljni jer su mehaničke promjene napravljene od prošlih testiranja poboljšale upravljivost bolida.
"Čini se kao da se krećemo u pravom smjeru," kazao je Heidfeld.
Slijede Kazuki Nakajima i Nelson Piquet Jr., dok je na zadnjem mjestu Cristian Klien koji je uspio odvesti samo 15 krugova zbog promjene motora. Njegov je program trebao biti razvoj KERS-a.
Testiranja - Jerez - 09.12.2008
1. S. Buemi - Scuderia Toro Rosso - 01:18.742 - 68
2. S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - 01:19.288 - 60
3. G. Paffett - McLaren - 01:20.134 - 26
4. P. de la Rosa - McLaren - 01:20.164 - 21
5. K. Räikkönen - Ferrari - 01:20.261 - 40
6. N. Heidfeld - BMW - 01:20.678 - 49
7. K. Nakajima - Williams - 01:21.338 - 52
8. N. Piquet jr. - Renault - 01:21.547 - 102
9. C. Klien - BMW - 01:22.098 - 15
Nakon šokantnog odlaska Honde i potrebe za smanjenjm troškova, trebalo bi se odgoditi i uvođenje KERS sustava naredne godine, to je mišljenje Norberta Hauga, šefa Mercedesovog motosport odjela.
Mnoge momčadi su se već zalagale za odgodu KERS-a, ali neke poput BMW Saubera podržavaju ovaj sustav.
Haug za KERS kaže: "ekstremno je skup za uporabu." Objasnio je kako KERS ne treba potpuno odbaciti, ali u trenutnoj financijskoj situaciji bolje bi bilo ostaviti ga po strani i kasnije razmisliti o njemu.
KERS nije obavezan za narednu sezonu 2009 i njegovo uvođenje ponajviše želi FIA-in predsjednik Max Mosley.
Izvor: en.f1-live.com/f1/en
Ekipa Red Bull Racing objavila je potpisivanje novog sponzorskog ugovora za nadolazeću sezonu. Momčad je potpisala sa Nizozemskom tvrtkom Trust koja već bila u svijetu F1 sponzor momčadima Minardi i Jordan.
"Drago nam je da možemo poželiti dobrodošlicu Trust-u u Red Bull i očekujemo obostrano korisno i uspješno partnerstvo. Odlično je za momčad ući u 2009 sezonu sa zvučnim novim partnerom kao što je Trust."
Izvor: f1gpupdate.net
Ross Brawn, šef ekipe Honda koja je objavila povlačenje iz Formule 1 smatra kako bi njegov tim bio sposoban za pobjede u novoj sezoni 2009. Unatoč tome što su zadnje dvije sezone bili u izuzetno lošoj formi naredne godine su trebali krenuti prema naprijed zahvaljujući novim radikalnim pravilima.
Ipak Japanci su se povukli iz F1 potpuno, kao konstruktori i kao dobavljači motora zbog globalne financijske krize, a ekipa je stavljena na prodaju.
"Imali bi pobjednički bolid i to je tragedija," kazao je Brawn. "Prema našim informacijama, imamo veoma dobar bolid i nastavili bi sa njegovim razvojem."
Honda je ekipu stavila na prodaju, a Brawn tvrdi da sklapanje ugovora sa nekim od dobavljača motora ne bi bio nikakav problem ukoliko se nađe kupac momčadi. Prema njegovim riječima Nick Fry je razgovarao sa šefovima ostalih F1 momčadi o njihovom stanju i svi su iskazali volju za podrškom momčadi iz Barckleya.
"Mislim da bilo koji drugi proizvođač automobila pomogao bi nam sa snadbjevanjem motora. Motori nam nisu poteškoća, pronaći ćemo ga za slijedeću godinu."
Ross Brawn je u dobrim odnosima sa ekipom Ferrari kojoj je on sam donio mnogo uspjeha. Scuderia je prekinula suradnju sa Force Indiom i sada snadbjevaju samo Toro Rosso, a razlog prekida suradnje sa Force Indiom je bio taj što su htjeli iz ove momčadi da bude opskrbljeni i sa motorom i sa mjenjačkom kutijom. Ross Brawn tvrdi kako bi njima bili potrebni samo motori.
Također Brawn tvrdi kako ni KERS sustav ne bi za njih bio problem, koji će debitovati u bolidima naredne sezone, ali momčad koja ne želi, KERS ne mora ni koristiti. Još je dodao kako će način funkcioniranja ovisiti o tome ko će biti njihov kupac.
"Može biti to način rada kao Toro Rosso sa oko 150 ljudi ili možda sa 500 do 600. Ovaj drugi bi bio idealniji."
Brawn kad je došao u Hondu krajem 2007 tražio je novi izazov i namjerava još ga podići. "Ovo je jedinstvena prilika kupiti momčad koja ima jedno od najboljih postrojenja u Formuli 1, najbolju radnu snagu i bolid koji bi mogao biti među najboljima."
Ayrton Senna je svoj debi u kartingu doživio sa 9 godina u neslužbenoj utrci na ulicama Campinhasa. U toj utrci odmah je osvojio Pole. Tada su svi rekli, ma početnička sreća, no vrijeme je pokazalo da nije.
No bilo kako bilo, Ayrton je prvu službenu karting utrku odvezao 1973, kada je napunio 13 godina.
1974. god. mladi Ayrton je postao prvak u Sao Paolu u juniorskom karting prvenstvu.
1975. god. kao rookie u juniorskom Brazilskom nacionalnom karting prvenstvu osvaja naslov prvaka.
Iste godine osvaja naslov i u juniorskom prvenstvu Itacolomy Natoinal Tournament.
Uz ova dva naslova iste godine, a po drugi put zaredom osvaja i naslov u Sao Paolu u juniorskom karting prvenstvu.
1976. god. treće mjesto u nacionalnom Brazilskom prvenstvu u klasi 100cc.
U istoj klasi 100cc iste godine osvaja naslov u natjecanju Three-Hour Kart.
A po treći put osvaja naslov u Sao Paolu u karting natjecanju, dok je isto tako u Sao Paolu u klasi 100cc doživio svoj prvi nastup.
Ayrton Senna se već od ranih dana pokazao kao perfekcionista. Na kraju svakog treninga lično bi vraćao svoj kart u garažu, očistio ga, provjerio, uradio što treba i onda ga ostavio tamo gdje mu je mjesto. Nije prestajao raditi sve do noći ako je trebalo, samo da bi obavio ono što je bilo potrebno.
1979. god. Ayrton je osvojio naslov prvaka u Južno Američkom karting natjecanju.
Drugo mjesto u Sao Paolu, a isto tako osvojio je i drugo mjesto u Brazilskom prvenstvu.
Osvojio naslov u Three-Hour Kart prvenstvu.
Španjolac Lucio Pascoal Gascon je bio prvi kart trener Ayrtona Senne, a kasnije mu je postao jedan od najboljih prijatelja sve do kraja života.
1978. god. osvaja šesto mjesto svjetskom karting prvenstvu.
Osvaja naslov Brazilskog prvaka u kartingu.
Drugo mjesto u Sao Paolu karting prvenstvu
Četvrto mjesto na Japanskom Karting Grand Prixu.
Osvaja naslov u prvenstvu Three-Hour Kart.
Ayrton je tada već stvorio sebi ime u svjetu kartinga, ali on nije bio zadovoljan svojim performansama na kiši, pa je stoga svaki put kad bi počela da pada kiša, odlazio na stazu da bi trenirao sa svojim kartingom vožnju po kiši.
1979. god. osvaja naslov Južno Američkog prvaka u kartingu.
Drugo mjesto u Sao Paolu karting prvenstvu.
Drugo mjesto u Brazilskom nacionalnom prvenstvu.
Osvaja naslov u u karting prvenstvu Three-Hour Kart.
Tada u još ranoj fazi Ayrtonove karijere, vlasnik internacionalne karting kompanije Angelo Parilla, je za Ayrtona rekao, da nikada u svom životu nije vidio vozača poput njega.
1980. god. osvaja naslov u Brazilskom nacionalnom karting prvenstvu.
Drugo mjesto u svjetskom karting prvenstvu, koje je jedino što nije uspio osvojiti od natjecanja u kojima se takmičio.
Te iste godine Ayrton je dobio svoju prvu pravu ponudu da nastupi u pravom bolidu, a to je bilo u natjecanju Formula Ford 1600. Ponudu je dobio od Ralfa Firmana da nastupi za tim Van Diemen Racing.
Jenson Button prije nekoliko dana najavljivao je borbu za pobjede u sezoni 2009, no nakon povlačenja Honde našao se u dosta nezavidnoj situaciji i pod znakom je pitanja njegov nastup u F1 naredne godine.
Hondin predsjednik Takeo Fukui ispričao se Buttonu što je sve na kraju ovako završilo, ali mala je to utjeha za Buttona koji je prema riječima ljudi bliskih njemu popriličito bijesan. Glasine kažu kako je spreman odmah napustiti sadašnju momčad i ne želi čekati eventualnog kupca Honde.
Novine The Guardian prenose kako je ekipa Toro Rosso koja još uvijek nema potvrđenu vozačku postavu već stupila u kontakt sa Buttonom. Izvori bliski ovom timu, kojeg vodi Franz Tost sa kojim je Button 2000.god surađivao u Williams BMW-u, govore kako će momčad pozvati Britanca na naredna testiranja koje se voze na Jerezu.
Bruno Senna vjeruje kako njegove šanse da slijedeće godine debitira na utrkama Formule 1 ostaju jednake, unatoč tome što je ekipa Honda objavila povlačenje. Senna je testirao za Hondu prošlog mjeseca u Barceloni i borio se za jedno od mjesta u momčadi.
No povlačenjem Honde za njega je nestala najizglednija opcija za mogući ulazak u F1.
"Ovo je šok, nismo znali da je situacija tako ozbiljna," kazao je Bruno za autosport.com. "Vijest nam je prenesena jučer i bila je to teška situacija za njih. Moram zahvaliti Hondi što mi je dala prvu priliku da testiram F1 bolid i sada znam da sam spreman za taj izazov."
"Bio je to sjajan doživljaj i pokazao sam što mogu napraviti u F1 bolidu."
Iako se Honda povukla, Bruno kaže da ostale opcije koje je imao na raspolaganju još uvijek ostaju otvorene.
"Ovo nas ne stavlja u situaciju gdje bi bili bez bilo kakvih opcija. Nismo odustali od toga da se utkivam u Formuli 1 slijedeće godine. Radimo mnogo na ostalim prilikama. Trebamo zadržati komunikaciju sa svima."
"U kontaktu smo sa svim ljudima, kako bi vidjeli što nam je dostupno. Još uvijek smo u kontaktu sa Nickom i Rossom iz Honde, jer ukoliko ih netko kupi onda bi moglo i tamo biti nešto za narednu godinu."
Ususret idu dva testiranja na Jerezu i Bruno je iskazao želju da se nađe na njima, ali to nije od presudne važnosti za njegovu budućnost.
"Za mene to nije odlučujuće," kazao je Senna za preostala ovogodišnja testiranja za koja smatra da nisu presudna. "Očito, najbolja situacija bi bila da testiram za još jedan tim i da napravim još jedan dobar posao, ali već sam pokazao što mogu napraviti."
"Nekoliko ljudi je bilo impresionirano sa mojim rezultatima u Barceloni i koliko sam se približio Jensonu u mojoj prvoj vožnji sa F1 bolidom. Ukupno gledano, imam dobre povratne informacije od ljudi izvan i unutar Formule 1."
Japanski proizvođač automobila Honda i službeno je potvrdila kako napušta Formulu 1, najelitnije motosport natjecanja. Na press konferenciji u Tokiu predsjednik Honde Takeo Fukui obznanio je da se povlače zbog globalne ekonomske krize.
"Honda je donijela odluku da se povlači iz svih aktivnosti vezanih uz Formulu 1, čineći tako 2008 zadnjom sezonom u kojoj smo učestvovali."
"Honda mora zaštititi svoje ključne poslovne aktivnosti i dugoročno se osigurati, jer nepoznanice u globalnoj ekonomiji se i dalje povećavaju. Očekuje se kako će oporavak potrajati neko vrijeme," kazao je Fukui.
"Ući ćemo u konzultacije s partnerima Honda Racing F1 tima i dobavljačem motora, Honda Racing Developmentom, kako bi razmotrili budućnost ove dvije kompanije. To uključuje i stavljanje momčadi na prodaju."
Prema pisanju britanskih medija momčad Honda napušta Formulu 1. Ukoliko do Božića nitko ne otkupi Hondinu momčad smještenu u Barckleyu ona će jednostavno biti ugašena.
Neimenovani izvor iz ekipe Honda je izjavio: "Imaju mjesec dana da pronađu kupca, u protivnom momčad će prestati sa radom."
Ukoliko se Honda zaista povuče iz F1 to bi značilo da će se na startu iduće godine pojaviti samo osamnaest vozača. Potvrda ili demantovanje ovog slučaja očekuje se tokom sutrašnjeg dana.
Prema riječima Fernanda Alonsa vozača ekipe Renault njihov novi bolid R29 biti će predstavljen 20.siječnja. Španjolac je u Madridu obavljao sponzorske obaveze i tom je prilikom još kazao kako će testirati ovogodišnji bolid sa slick gumama 10.prosinca u Jerezu.
Dodao je još kako će bolid koji će biti predstavljen u siječnju mjesecu dosta se razlikovati od onog bolida koji će debitirati na prvoj utrci sezone u Melbourneu.
"Što kasnije bolid učinite spremnim, to će biti bolje," kazao je Alonso. "Točnije, bolid koji ćemo predstaviti 20.siječnja neće imati ništa zajedničko sa bolidom koji će nastupiti na prvoj utrci."
Ekipa Mclaren Mercedes 16.siječnja u tehnološkom centru u Wokingu predstaviti će svoj novi bolid MP4-24.
Do tada Mclaren će testirati sa modificiranim bolidom MP4-23 u Jerezu i na novoj stazi Algarve u Portugalu i onda u drugom tjednu nove godine javnosti će biti predstavljen novi bolid.
"Neće biti raskošno kao u Valenciji prije dvije godine, ali će biti spretno i profesionalno i biti će zanimljivih promjena u formatu" kazao je Matt Bishop Mclarenov šef komunikacija.
Flavio Briatore vjeruje kako će se ekipa Renault moći ravnopravno boriti za pobjede na utrkama naredne sezone i da bi njegov tim mogao osvojiti jedan od naslova. Ove godine Renault je završio na četvrtom mjestu iza Ferrarija, Mclaren Mercedesa i BMW Saubera.
Briatore se nada da je ekipa sposobna ponuditi Fernandu Alonsu pobjednički bolid i ukoliko to učine nadaju se kako bi mogli zadržati Alonsa u svojim redovima.
"Moramo mu ponuditi pobjednički bolid," kazao je Briatore za njemački magazin Auto, Motor und Sport. "Ciljamo na osvajanje naslova sa Alonsom u 2009. i vjerujem kako smo već sada na dobrom putu za slijedeću godinu."
Ekipa BMW Sauber F1 Team inzistira na tome da je njihov cilj za sezonu 2009 borba za naslov, iako njihov prvi čovjek dr. Mario Theissen nije u potpunosti siguran koliko će njegov tim biti sposoban za takve stvari.
"Nemam baš siguran osjećaj, ali to je moj cilj i imamo jasne ciljeve," kazao je Theissen.
Njemačka momčad je ove godine ostvarila svoju prvu pobjedu, ali nisu uspjeli zadržati ritam razvoja bolida kojeg su nametnula dva vodeća tima u F1. Na kraju BMW ja završio na trećem mjestu u ukupnom poretku.
Ipak unatoč padu forme u samoj završnici sezone Theissen kaže kako su oni ostvarili zacrtane ciljeve.
"BMW drži ciljeve koji su postavljeni nakon preuzimanja ekipe Sauber 2005: biti u bodovima 2006., biti na podijumima u 2007. i biti na vrhu podijuma u 2008." kazao je Mario. "Pouzdanost je bila problem u 2007. i naš fokus na to u 2008. se isplatio, jer nismo imali nijedno odustajanje zbog tehničkih kvarova."
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Dobro došli na blog koji je posvećen Bruni Senni nećaku legendarnog vozača Formule 1 Ayrtona Senne.
Početna
Bruno Senna
Ayrton Senna
Forum
Galerija
Zanimljivi linkovi
Službena stranica Bruno Senna
Bruno Senna Fansite
Formula 1 fans
F1 Fan Club Hrvatska
Senna bi mogao zamijeniti Fisichellu u Force Indiji
DTM: Bruno testirao za Mercedes
Bruno zadovoljan nakon testiranja LMS bolida
LMS: Senna testira za Orecu
Bruno poštuje odluku Ross Brawna
Senna ostaje realan kada je u pitanju Honda
Bruno potpisao ugovor sa Hondom?
Bruno želi vozačko mjesto na osnovu svog talenta
Bruno vjeruje kako još uvijek ima jednake šanse za mjesto u F1
Bruno: Napravio sam što je Honda očekivala
Bruno: Bio je ovo jako dobar dan
Bruno: Prezime mi nije teret
Bruno Senna debitirao u Formuli 1
Senna želi dokazati da zaslužuje mjesto u F1
Bruno: Honda bi bila idealna
Bruno testira za Hondu
Bruno se nada da će testirati za Mclaren naredne sezone