U ovom članku Prijenos snage kod Formule 1, čiji je autor Silvestar "tex" Štahan član našeg Bruno Senna fan kluba osvrnut ćemo se na to kako se zapravo prenosi snaga od motora do kotača. Tekst je zanimljiv, dug i sadržajan, pa ćemo ovdje za početak objaviti samo jedan mali dio kao uvod, a cijeli tekst na ovu temu možete naći na našem BSFK forum.
Prijenos snage kod Formule 1
Za početak da navedemo koji su osnovni dijelovi transmisije (prijenos snage) bez koje bilo koje vozilo nemoguće da se pokreće i vrši gibanja. A to su spojka i mjenjač koji se nalazi kod motora, zatim kardansko vratilo koje i nije potrebno, slijede diferencijal i na kraju poluosovine koje su spojene na kotače koje vrše gibanje vozila. I da odmah naglasimo zadatke transmisije a to je promjena okretnog momenta i broja okretaja motora i prijenos okretnog momenta na pogonske kotače.
Vrste pogona
Razlikujemo kod cestovni automobila tri pogona, pogon na prednje, stražnje i na sve kotače. Bolidi formule 1 imaju pogon na stražnje kotače pa ćemo više o njima pričati a ostali za nas nisu tako važni, samo smo ih spomenuli da postoje.
Stražnji pogon
Kod stražnjeg pogona kod automobila ima više položaje motora, a to motor naprijed i motor straga. Kako je opće poznato, formula 1 ima motor odostraga pa ćemo opisati kakve karakteristike donosi tako smješten motor.
Kao što smo ranije spomenuli da formula 1 ima motor odostraga i tako se motor nalazi ispred stražnje osovine s povoljnijom raspodjelom težine na obje osovine, a zbog težišta vozila se ponaša neutralno... potpun tekst - Prijenos snage kod Formule 1
napisao: Silvestar "tex" Štahan
Post je objavljen 12.12.2008. u 20:53 sati.