Manje i više zadnje krilo
Jedna od najupadljivijih promjena za 2009 godinu je svakako zadnje krilo, koje će biti manje i više. Nove dimenzije krila su sada definirane da moraju biti maksimalno 750 mm u širini, i 950mm u visini.
Da bi takva promjena bila estetički zadovoljna, u osnovi se zasniva na zadnjem krilu iz devedesetih. Prije par godina, FIA je pokušala smanjiti aerodinamičnu silu potiska, tako da je spustila stražnje krilo. Ali kako se na kraju ispostavilo različitim analizama, momčadi su napravile takav napredak u razvoju tog krila da nije postignut željeni efekt. Zajedno sa time, također se pogoršalo biti sa bolidom iza drugog bolida, i tako je rezultat bio sve težem i nemogućem praćenju bolida i samim time smanjila su se pretjecanja.
Pravilo za novo zadnje krilo je konstruirano prema odluci da bude smješteno poviše od stražnjih difuzora, tako dopušta bolju samo učinkovitost.
Unatoč tome, zadnje krilo koje je prikazano na slici, je samo pripremna verzija takvog krila na BMW Sauberu za sljedeću godinu, točnije za F1.08B. Kako je moguće vidjeti, zadnje krilo je napravljeno po pravim dimenzijama, samo što ima 3 zakrivljena krila, umjesto 2 koja su sada dopuštena.
Dugo očekivani povratak slick guma
Jedno od pozitivnih stvari koje se tiču novih pravila, to što se vraćaju nakon dugo godina takozvane slick gume. Kako je FIA jako smanjila utjecaj aerodinamičkih pomagala na bolidu, pa zbog toga je smanjena brzina u brzim zavojima, pa je tako bilo da se poveća mehanički grip koji će omogućiti bolidu da brže prolazi kroz sporije zavoje.
Takva promjena nije tako jednostavna kako se čini na prvi pogled, potrebno je komponente i strukturu guma definirati. Također će biti potrebno mijenjati raspodjelu težine bolida, bit će potrebno raspodjelu težine po bolidu premjestiti prema naprijed. Tako recimo dok je Michelin bio, momčadi koje su vozile na njima imali su tako namještenu raspodjelu težine po bolidu prema odostraga, tako da te momčadi će se jako puno trebati prilagoditi.
I kako možemo očekivati, Bridgestone će ospskrbljavati momčadi sa gumama, sa dvije različite smjese kod svake Velike Nagrade, gdje će moći izabrati između četiri različita tipa guma kroz cijelu sezonu.
napisao: Silvester "Tex" Štahan
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Dobro došli na blog koji je posvećen Bruni Senni nećaku legendarnog vozača Formule 1 Ayrtona Senne.
Početna
Bruno Senna
Ayrton Senna
Forum
Galerija
Zanimljivi linkovi
Službena stranica Bruno Senna
Bruno Senna Fansite
Formula 1 fans
F1 Fan Club Hrvatska
Senna bi mogao zamijeniti Fisichellu u Force Indiji
DTM: Bruno testirao za Mercedes
Bruno zadovoljan nakon testiranja LMS bolida
LMS: Senna testira za Orecu
Bruno poštuje odluku Ross Brawna
Senna ostaje realan kada je u pitanju Honda
Bruno potpisao ugovor sa Hondom?
Bruno želi vozačko mjesto na osnovu svog talenta
Bruno vjeruje kako još uvijek ima jednake šanse za mjesto u F1
Bruno: Napravio sam što je Honda očekivala
Bruno: Bio je ovo jako dobar dan
Bruno: Prezime mi nije teret
Bruno Senna debitirao u Formuli 1
Senna želi dokazati da zaslužuje mjesto u F1
Bruno: Honda bi bila idealna
Bruno testira za Hondu
Bruno se nada da će testirati za Mclaren naredne sezone