Momčad Force India javnosti je predstavila prve slike novog bolida VJM02 dok bi sa novim bolidom na stazu trebali izaći na narednim testiranjima na Jerezu.
Novi bolid VJM02 označen je kao početak tehničke suradnje sa Mclarenom i suradnje sa Mercedesom od kojeg će dobivati motor, mjenjačku kutiju i KERS sustav.
Bolid ima dosta drukčiji izgled sa zelenom, bijelom i narandžastom bojom koje se nalaze također na nacionalnoj zastavi Indije. VJM02 je već imao prvu vožnju početkom ovog tjedna na privatnim testiranjima na Silverstoneu.
Nakon frustrirajuće 2008. sezone u kojoj nisu osvojili niti jednog boda, momčad se nada da će suradnja sa Mclarenom i Mercedesom donijeti im veliki napredak u naredne dvije godine.
"Iz moje perspektive, osvajanje utrka može biti možda moguće tek od 2010., ali za 2009. bio bih sretan ako budemo redovno među osvajačima bodova,“ kazao je Vijay Mallya prošle godine u 11.mjesecu kada je objavljeno potpisivanje ugovora o suradnji njegove momčadi i Mclaren Mercedesa. "To bi već bio važan korak naprijed.“
Mallya je uzeo još veću kontrolu nad momčadi otkako su tehnički direktor Mike Gascoyne i šef momčadi Colin Kolles oslobođeni svojih ugovora na kraju 2008. sezone, tako da su sada Mark Smith i James Key glavni dvojac zadužen za razvoj novog bolida.
Momčad je zadržala isti vozački dvojac Giancarlo Fisichella – Adrian Sutil, dok je treći vozač također ostao Vitantonio Liuzzi.
Izvor: autosport.com
Prema pisanju poznate internetske stranice Crash.net izvor blizak Hondinoj momčadi kazao je kako mladi Bruno Senna nije baš tako siguran za jedno od vozačkih mjesta u Hondi i da je zapravo iskusni Rubens Barichello još uvijek veći favorit od Senne.
Budućnost Hondine momčadi još uvijek nije poznata, a ukoliko ona bude spašena većina ljudi iz svijeta Formule 1 smatra kako će vozački dvojac biti Jenson Button i Bruno Senna.
No u posljednjih nekoliko dana ponovo je u igru vraćen Rubens Barichello, pogotovo nakon što su se pokazale neistinitim glasine kako je Bruno već potpisao ugovor sa Hondom zahvaljujući financijskoj podršci brazilskog naftnog giganta Petrobrasa.
„Moja sumnja da cijela stvar oko Brune Senne je pogrešno prikazana,“ kazao je za Crash.net izvor blizak Hondi. „On ne dolazi sa novcem koji je „pričvršćen“ na njega i ne postoji nikakav izravan ugovor da će novac dobiti momčad u kojoj se nađe Bruno.“
Također kaže kako je ipak korisno imati vozača iz Brazila, jer tamo uvijek ima dobrih sponzora, ali nadodaje kako je uvjeren da će Barichello produžii ugovor sa momčadi zbog toga što je siguran izbor pogotovo sada kad su uvedena nova radikalna pravila.
Felipe Massa postavio je najbolje vrijeme na posljednjem danu ovotjednih testiranja u Bahreinu.
Ferrarijev vozač odvezao je 113 krugova i završio na vrhu poretka s vremenom od 1 minute i 32.162 sekunde. Drugoplasirani Nick Heidfeld je i imao dva mehanička problema, ali je svejedno napravio veliku kilometražu. Nijemac je odvezao 122 kruga i postavio svoje najbolje vrijeme od 1 minute i 32.225 sekundi.
Timo Glock odvezao je samo 65 krugova zbog problema s hidraulikom, te je za vodećim Brazilcem zaostajao 283 tisućinke.
1. F. Massa - Ferrari - 01:32.162 - 113
2. N. Heidfeld - BMW - 01:32.225 - 122
3. T. Glock - Toyota - 01:32.445 - 65
Bruno Senna tvrdi kako ne bi osjećao nikakve poteškoće da nastupi za Hondinu F1 momčad ukoliko ona bude spašena čak i kad bi se našao na startu u Melbourneu bez ijednog dana testiranja u novom bolidu.
Brazilac je kako već znamo bio na testiranju kod Honde prošle godine prije nego je objavljeno povlačenje iz Formule 1 i jedan je od glavnih favorita za vozačko mjesto uz Jensona Buttona ukoliko momčad bude spašena.
Bruno tvrdi kako nema nikakve pogrešne iluzije i da je potpuno svjestan što ga čeka ako se pridruži Hondi.
"Bio bi to veliki izazov. Mislim da ne postoji vozač u posljednih nekoliko godina koji je imao F1 debi sa tako malo testiranja,“ kazao je Senna za Autosprint. "Međutim, bolje je biti u F1, čak i pod ovako teškim uvjetima, nego biti izvan nje. Utrkivati se u GP2 seriji još jednu sezonu bilo bi beskorisno za mene.“
"Znam da bi bio to težak debi za mene, no barem u početku ne bi bilo velikog pritiska ili očekivanja, jer u ovom trenutku nitko ne uzima u obzir bivšu Hondu kao top momčad.“
"Zbog toga pritisak bi bio manji i ja bih se prilagodio na brži i lakši način. Mogu barem reći kako znam (Melbourne) stazu, jer sam tamo već vozio i pobjedio u Australskoj F3.“
Bruno je uvjeren kako ne može priuštiti sebi da propusti bilo koju priliku da uđe u F1, čak iako bolid nije konkurentan.
"Da bi vozio u F1 moraš prihvatiti svaku priliku sa obje ruke, čak i kada ona izgleda teška, jer moglo bi se desiti da ne dobiješ više nijednu nakon toga.“
Priznao je kako on može teško puno toga izvući iz eventualnih testiranja prije početka sezone, ali kaže kako će zato momčad biti dobro pripremljena za start u Melbourneu.
"Ukoliko bih imao prije VN Australije tri ili četiri dana testiranja, napravivši oko 1.200km, bio bi to san.“
"Otkako je Honda objavila povlačenje, momčad se pobrinula da nastavi sa radom. Možda ne tako intezivno kao što bi to bio slučaj da je Honda ostala, ali tehničari momčadi su nastavili sa projektom novog bolida prema dogovorenom rasporedu.“
Senna je dodao kako nema više nikakav kontakt sa ekipom Toro Rosso nakon što je prošle godine bio često doveden u poveznicu sa ovim timom ponajviše zbog činjenice da je jedan od suvlasnika momčadi bio Gerhard Berger.
"Tokom zime, kada smo imali razgovore, dobio sam utisak da je Toro Rosso mnogo više okupiran sa tim kako preživjeti nego kako izgraditi nešto važno za budućnost. Bio sam razočaran njihovim načinom poslovanja, bili su jedino zainteresovani za proračun dok sam ja želio testirati za njih kako bih ocjenio njihov bolid i momčad i pokušao vidjeti da li bi naša suradnja funkcionirala.“
"Razgovori su potpuno prekinuti nakon što je Berger napustio momčad. U tom trenutku, bez njega, moj ineteres za vožnju u toj momčadi potpuno je nestao.“
Izvor: autosport.com
Timo Glock sa Toyotom bio je najbrži vozač trećeg dana testiranja u Bahreinu. Njemački vozač danas je kompletirao 132 kruga i postavio najbrže vrijeme od 1.32.492s.
Vrijeme je danas bilo sunčano i pomalo vjetrovito, ali srećom sve je prošlo bez pješčane oluje koja je ometala prošlotjedna testiranja.
Felipe Massa u novom Ferrariju tokom jutarnjeg dijela testiranja imao je problema sa mjenjačkom kutijom, dok je poslijepodne imao problema sa elektronikom na bolidu. Ipak unatoč tim problemima uspio je odvesti ukupno 105 krugova i drugo najbrže vrijeme.
Kod ekipe BMW danas na stazi je bio Nick Heidfled koji je isprobavao različite postavke za novi bolid, trenirao startove i procjenjivao različite opcije Bridgestone guma. I dok je u jutarnjem dijelu sve išlo po planu za Njemačkog vozača u poslijepodnevnom dijelu dva puta je ostao na stazi zbog mehaničkih kvarova na bolidu.
1. T. Glock - Toyota - 01:32.492 - 132
2. F. Massa - Ferrari - 01:32.917 - 105
3. N. Heidfeld - BMW - 01:32.993 - 82
Izvor: f1gpupdate.net
Momčad Honda potvrdila je da se nalazi u pregovorima sa grupacijom Virgin Richarda Bransona. Virgin grupa iskazala je zanimanje za preuzimanje ove momčadi.
"U pregovorima smo sa nekoliko kupaca i jedna od tih stranki je i Virgin Group,“ kazao je Hondin glasnogovornik.
Prema špekulacijama koje kruže Honda je u pregovorima sa više potencijalnih kupaca. Momčad je uvjerena da će se naći na startu prve utrke u sezoni koja se vozi krajem mjeseca ožujka za VN Australije u Melbourneu.
Izvor: f1gpupdate.net
Kimi Raikkonen završio je na vrhu poretka na drugom danu testiranja u Bahreinu.
Finac je odvezao 103 kruga i postavio najbrže vrijeme od 1 minute i 32.102 sekunde. Ferrarijev vozač je izgubio puna tri sata zbog problema na sustavu hlađenja KERS-a, kojeg je momčad iskoristila za uvježbavanje poduzimanja sigurnosnih mjera u slučaju kvara KERS-a.
Drugoplasirani Jarno Trulli napravio je najveću kilometražu. Talijan je odvezao impresivnih 149 krugova i postavio najbrže vrijeme od 1 minute i 32.230 sekundi.
Posljednji vozač na stazi bio je Nick Heidfeld koji je danas preuzeo volan BMW Sauberovog F1.09 bolida. Nijemac je odvezao jedan krug više od vodećeg Raikkonena, te je postavio najbrže vrijeme od 1 minute i 32.585 sekundi.
1. K. Räikkönen - Ferrari - 01:32.102 - 107
2. J. Trulli - Toyota - 01:32.230 - 149
3. N. Heidfeld - BMW - 01:32.585 - 104
Preuzeto sa: F1-hr.com
Momčad Ferrari danas je nastavila testiranja na stazi u Bahrainu, a za upravljačem bolida F60 nalazio se Kimi Raikkonen.
Kimi je većinu dana proveo na isprobavanju različitih postavki bolida usporedno testirajući više vrsta Bridgestone guma. Pred kraj dana Finac je trenirao i start utrka.
"Bio je ovo žestok dan,“ kazao je Kimi. "Pokušali smo nadoknaditi vrijeme koje smo izgubili prošli tjedan, mada smo jutros imali manjih problema što nas je usporilo.“
"Zadovoljan sam kako je dan završio. Bolid reagira jako dobro na sve postavke koje smo probali i isporučuje konstantne performanse na duže distance. Nadamo se da će vrijeme ostati ovakvo kako bi mogli odvesti još više kilometara do kraja testiranja.“
Kimi je danas imao drugo najbrže vrijeme i sutra nastavlja sa testiranjima.
Izvor: en.f1-live.com
Test vozač momčadi BMW Sauber Christian Klien bio je najbrži vozač prvog dana testiranja u Bahrainu. Austrijanac je postavio najbrže vrijeme od 1.32.544s i odvezao 131 krug. Dan je protekao u savršenim vremenskim uvjetima i bez pješčane oluje.
Toyota, BMW i Ferrari nastavili su testiranja na ovoj stazi koja su započeli prošli tjedan. Zadnja testiranja su bila rastrgana, jer su drugog i trećeg dana vožnje bile odgođene zbog pješčane oluje. Ovotjedna testiranja su startala u savršenim uvjetima.
Kod BMW Saubera posao je preuzeo Christan Klien i sa novim bolidom F1.09 odvezao preko 130 krugova. Jarno Trulli nalazio se za upravljačem Toyote i odvezao 141 krug.
Kimi Raikkonen danas je nastavio sa razvojem novog Ferrarijevog bolida F60. Raikkonen je uglavnom radio na razvoju različitih postavki bolida usporedno testirajući različite mješavine Bridgestone guma. Današnji dan Kimi je završio sa uvježbavanjem starta utrka.
Testiranja se nastavljaju sutra.
1. C. Klien - BMW - 01:32.544 - 131
2. K. Räikkönen - Ferrari - 01:32.804 - 116
3. J. Trulli - Toyota - 01:33.064 - 141
Izvor: f1gpupdate.net
Ayrton je žarko želio prijeći u momčad Williams i ta mu se želja ostvarila 1994.god. Sezona je tek počela, ali već se naslućivalo da sve ne ide po planu. Tada je na red došla Imola.
Na kvalifikacijama je poginuo mladi Austrijski vozač Roland Ratzenberger, a Rubens Barichello izlijeće pri velikoj brzini i samo uz pomoć sreće ostaje relativno neozlijeđen. Na nedjeljnoj utrci je poginuo Ayrton Senna.
Ta tragedija je zauvijek obilježila Formulu 1. Sve naknadne promjene i preinake na stazi nisu izbrisale gubitak Ayrtona Senne koji je u Formulu 1 donio naizgled nemjerljiv talenat i nezaustavljivu želju za pobjedom. Na stazi bio je grub, neumoljiv i agresivan i mnogi ga nisu voljeli, ali uski krug njegovih prijatelja i rodbine upoznao je i drugu stranu Sennine ličnosti onu darežljivu i promišljenu pririodu koju posjeduju zaista samo veliki ljudi i najbolji sportaši.
Ayrton Senna da Silva
21.03.1960 - 01.05.1994
Kimi sa novom kacigom
Kimi Raikkonen jučer je sa najbržim vremenom završio sa prvim dijelom testiranja na stazi u Bahrainu i ohrabren je brzinom Ferrarija, unatoč tome što su vremenske prilike točnije pješčana oluja ometala ovotjedna testiranja.
"Ujutro je staza bila veoma skliska zbog pijeska, ali uspjeli smo krenuti naprijed sa našim programom,“ kazao je Kimi na kraju jučerašnjih testiranja. "Šteta zbog vremena kojeg smo izgubili u zadnja dva dana, ali to nije bilo do nas. Događa se i to trebate prihvatiti.“
"Moj prvi dan sa novim F60 na suhoj stazi bio je iznimno pozitivan. Odmah sam imao dobar osjećaj iako je još rano za govoriti gdje se nalazimo u poređenju sa našim konkurentima. Bolid se poboljšava i nema nekih posebno kritičnih točaka. Također danas smo koristili KERS i zadovoljan sam sa njegovim radom.“
Izvor: f1gpupdate.net
Šefovi momčadi Honda Racing trebali bi uskoro i službeno potvrditi kako će nastupati u novoj sezoni, no prije toga moraju donijeti garanciju Mercedes-Benzu kako imaju potrebnu količinu novca koja im je potrebna za sklapanje ugovora sa Njemačkim gigantom.
Ovog tjedna su se pojavile ozbiljne špekulacije kako Ross Brawn već priprema svoju momčad za sezonu 2009, a Bruno Senna i Jenson Button bi trebali biti njihovi vozači.
Glavni dio priče je ipak to da Honda navodno trenutno ima dovoljno novca za nastup na samo prve četiri utrke sezone, dok Mercedes traži novac za čitavu sezonu, a to je oko 8 miliona eura. Uz to Nijemci žele garanciju od šefova da novo ime momčadi i njihovi sponzori neće imati nikakav identitet koji bi mogao štetiti Mercedesovim proizvodima.
Martin Whitmarsh budući prvi čovjek momčadi Mclaren Mercedes jedan je od ljudi koji je umiješan u pregovore između Mercedesa i Hondine momčadi kazao je za The Guardian: "Ponudili smo pomoć i podršku onoliko koliko smo mogli u korist cijelog sporta i kao znak solidarnosti FOTA-e kako bi pomogli Hondi da ostane u ovom biznisu."
Ross Brawn je kazao kako budućnost momčadi izgleda dobro i da se može nastaviti sa planovima za novu sezonu. Hondino osoblje također nastavlja sa radom na 2009 bolidu unatoč tome što ne znaju kako će se sve na kraju završiti.
Kimi Raikkonen na finalnom danu testiranja u Bahrainu ovog tjedna postavio je najbrže vrijeme i ovog puta pješčane oluje nije bilo tako da su momčadi mogle napokon odraditi nešto veći program i prikupiti korisne informacije.
Staza je bila veoma klizava zbog pjeska koji se nakupio preko noći tokom pješčane oluje što je u početnom dijelu testiranja bilo dosta nezgodno.
Nakon što se staza očistila Raikkonen je odvezao najbrže vrijeme dana 1m33.325s. Jarno Trulli je završio na drugom mjestu u Toyoti, dok je Cristian Klien sa BMW-om bio treći.
Testiranja u Bahrainu se nastavljaju idući tjedan.
1. K. Räikkönen - Ferrari - 01:33.325 - 105
2. J. Trulli - Toyota - 01:33.429 - 127
3. C. Klien - BMW - 01:33.666 - 125
Zadnjeg dana testiranja u Jerezu najbrži na stazi je ponovo bio vozač momčadi Toro Rosso Sebastian Bourdais sa 2008 bolidom, dok je Lewis Hamilton bio najbrži među vozačima koji voze nove bolide.
Bourdais je imao produktivan dan i odvezao je ukupno 117 krugova. Njegov program je bio testiranje slick guma. Lewis je odvezao 94 kruga i ostvario najbrže vrijeme 1m19.632s što je brže za 0.2s od vremena Fernanda Alonsa u Renaultu koji je danas dosta poboljšao vremena u odnosu na dosadašnju formu Renaulta.
Nico Rosberg završio je na četvrtom mjestu sa Williamsom i bio je skoro dvije sekunde sporiji od Hamiltona, no ipak brži za 0.1s od Webbera u Red Bullu koji je odvezao samo 63 kruga, dok je većinu jutarnjeg dijela programa proveo u garaži zbog mehaničkih problema na novom bolidu RB5.
1. S. Bourdais - Scuderia Toro Rosso - 01:17.472 - 117
2. L. Hamilton - McLaren - 01:19.632 - 94
3. F. Alonso - Renault - 01:19.846 - 109
4. N. Rosberg - Williams - 01:21.217 - 71
5. M. Webber - Red Bull - 01:21.313 - 62
Sebastien Bourdais za volanom prošlogodišnjeg STR-ovog bolida, postavio je najbrže vrijeme na trećem danu testiranja u Španjolskoj.
Najbrži od vozača u bolidima za predstojeću sezonu bio je Lewis Hamilton, kojega uz minimalni zaostatak od samo jedne tisućinke prati Sebastian Vettel u Red Bullu. Kazuki Nakajima je završio na četvrtom mjestu ispred Fernanda Alonsa, najzaposlenijeg vozača koji je odvezao impresivna 133 kruga.
1. S. Bourdais - STR-Ferrari - 1:18.493 - 128 krugova
2. L. Hamilton - McLaren-Mercedes - 1:20.737 - 93 kruga
3. S. Vettel - Red Bull-Renault - 1:20.738 - 92 kruga
4. K. Nakajima - Williams-Toyota - 1:20.898 - 92 kruga
5. F. Alonso - Renault - 1:21.307 - 133 kruga
Preuzeto sa: F1-hr.com
Drugi dan za redom, pješčana oluja u Bahreinu upropastila je testiranja Ferrariju, Toyoti i BMW Sauberu.
Kimi Raikkonen, Jarno Trulli i Robert Kubica danas su uspjeli odvesti samo jedan instalacijski krug prije zatvaranja staze zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta.
Testiranja će se nastaviti sutra, ukoliko se pješčana oluja ne ponovi.
Preuzeto sa: F1-hr.com
Na portalu grandprix.com danas je objavljeno da je Bruno Senna potpisao ugovor sa ekipom Honda F1 Racing, a službena potvrda bi trebala uskoro doći. Ukoliko Honda uspije pronaći kupca momčad bi koristila Mercedesove motore, dok bi Brunin timski kolega trebao biti Jenson Button.
Dalje se navodi kako je brazilski naftni gigant Petrobras osigurao financijsku podršku u spašavanju momčadi, a u pomoć su pristigla i dva Sennina osobna sponzora.
Također se nagađa kako je i sam Bernie Ecclestone zavukao ruku u svoj džep i ponudio pomoć Hondi, što bi bilo logično s obzirom da Bernie žarko želi deset momčadi na gridu.
Ipak najveća financijska pomoć za eventualnu novu momčad trebala bi doći od same Honde koja je već prije kazala kako želi da momčad smještena u Barckleyu nastavi sa radom i da su oni spremni ponuditi financijsku pomoć.
Izvor: grandprix.com
Drugi dan testiranja na Bahrain International Circuitu prekinut je zbog pješčane oluje. Vozači su ujutro uspjeli odvesti svega 15-ak krugova prije zatvaranja staze.
Najbrže vrijeme od 1 minute i 33.369 sekundi postavio je Felipe Massa. Brazilac je odvezao 17 krugova, pet manje od Roberta Kubice, koji je postavio drugo najbrže vrijeme od 1 minute i 34.398 sekundi. Timo Glock završio je na začelju s najboljim vremenom od 1 minute i 34.902 sekunde i samo 14 odvoženih krugova.
Testiranja se nastavljaju sutra, naravno, ukoliko to budu dopustili vremenski uvjeti.
Preuzeto sa: F1-hr.com
Sebastien Buemi zauzeo je vodeću poziciju i na drugom danu testiranja u Španjolskoj.
Heikki Kovalainen završio je na drugom mjestu ispred Marka Webbera, koji je danas odvezao prve krugove za volanom novog bolida. Australcu je ovo ujedno bila i prva vožnja u F1 bolidu otkako je ozlijedio nogu prije tri mjeseca, kad ga je s bicikla srušio automobil.
Četvrto i peto mjesto zauzeli su Kazuki Nakajima i Nelson Piquet.
1. S. Buemi - STR-Ferrari - 1:17.591 - 143 kruga
2. H. Kovalainen - McLaren-Mercedes - 1:20.799 - 110 krugova
3. M. Webber - Red Bull-Renault - 1:21.321 - 83 kruga
4. K. Nakajima - Williams-Toyota - 1:21.451 - 125 krugova
5. N. Piquet - Renault - 1:21.908 - 49 krugova
Preuzeto sa: F1-hr.com
Toyota, BMW Sauber i Ferrari danas su odradili prvi dan testiranja na Bahrain International Circuitu.
Nakon magle zbog koje je početak testiranja morao biti odgođen, nastupili su tipični, idealni bahreinski vremenski uvjeti.
Na vrhu poretka našao se Timo Glock, koji je odvezao oko 444 kilometra, odnosno 82 kruga, za volanom TF109 bolida.
Na drugom mjestu, uz zaostatak od 114 tisućinki i 98 odvoženih krugova, slijedi Felipe Massa u Ferrariju, dok je treće najbrže vrijeme postavio Robert Kubica. Poljak je za Glockom zaostajao 201 tisućinku, te je odvezao 95 krugova.
Sva tri vozača su testirala različitih setupova bolida, te su imali pozivitne komentare na kraju dana - čak i Kubica koji je u poslijepodnevnim satima imao mehanički problem na bolidu.
1. T. Glock - Toyota - 01:33.501 - 82
2. F. Massa - Ferrari - 01:33.615 - 98
3. R. Kubica - BMW - 01:33.702 - 95
Preuzeto sa: F1-hr.com
Sebastien Buemi u Scuderiji Toro Rosso postavio je najbrže vrijeme na drugom danu testiranja na Jerezu u Španjolskoj.
Iako je Švicarac završio na vrhu poretka, ponajprije zbog testiranja prošlogodišnjeg bolida, veliku pozornost privukao je Sebastian Vettel za volanom jučer predstavljenog Red Bulla RB5. Nijemac je s novim bolidom završio gotovo tri desetinke ispred Nice Hulkenberga u Williamsu, nakon kojeg slijede Heikki Kovalainen u McLarenu i Nelson Piquet u Renaultu.
1. S. Buemi - Toro Rosso-Ferrari - 1:19.660 - 104 kruga
2. S. Vettel - Red Bull-Renault - 1:22.177 - 61 krug
3. N. Hulkenberg - Williams-Toyota - 1:22.443 - 82 kruga
4. H. Kovalainen - McLaren-Mercedes - 1:22.643 - 58 krugova
5. N. Piquet - Renault - 1:23.313 - 35 krugova
Preuzeto sa: F1-hr.com
Red Bull Racing je jutros na španjolskom Jerezu otkrio svoj novi bolid za sezonu 2009.
RB5 zbog novih pravila izgleda uže od prethodnika, osobito na prednjem kraju gdje je nos sužen i podignut. Momčad iz Milton Keynesa u novi bolid polaže velike nade, osobito jer će jedan od vozača biti Sebastian Vettel, prošlogodišnji pobjednik V.N. Italije u bolidu njihove B-momčadi, Scuderije Toro Rosso.
Kao i prošle godine, Red Bullove bolide će pokretati Renaultovi V8 agregati, ali nedavno je potvrđeno kako će svoje mjesto u RB5 bolidu pronaći i Renaultov KERS. Ipak, još nije potvrđeno hoće li ga momčad uistinu koristiti na utrci.
Prve krugove za volanom novog bolida danas će odvesti Vettel. Mark Webber će na red doći u srijedu, te će to za Australca ujedno biti prva vožnja otkako je slomio nogu prije tri mjeseca.
Izvor - F1-hr.com
1988. godine Senna prelazi u Mclaren. Tada je u Mclarenu vozio i Prost koji je za razliku od Piqueta poželio Senni dobrodošlicu. Napokon je imao bolid kakav mu je trebao i ništa ga nije moglo spriječiti da osvoji svoj prvi naslov prvaka u Formuli 1. Slijedeće godine prvak je bio Prost, iako je Senna imao više pobjeda. Alain Prost je sve više osjećao pritisak i to je dovelo do njegovog odlaska iz Mclarena i prelaska u Ferrari.
Senni se u Mclarenu pridružio Gerhard Berger koji je postao jedan od Senninih najboljih prijatelja. U sljedeće dvije godine Senna je dominirao Formulom 1 osvajajući dva naslova zaredom. Tada se Honda povukla iz Formule 1, a Renault ušao na velika vrata. Mclaren se nije snašao i nekoliko sljedećih sezona nisu uspjeli naći pravu kombinaciju tako da je Senna ponovo vozio u nekonkurentnom bolidu, ali njegov nepresušni talenat omogućavao mu je da ostvari pokoju pobjedu. Williams je postao dominatna sila, a Senna je želio voziti najbolji bolid.
Ayrton Senna & Mclaren - zlatno doba Formule 1
Čelni ljudi Formule 1 Bernie Ecclestone i Max Mosley u četvrtak su zvučali izuzetno pozitivno kada je u pitanju opstanak Hondine F1 momčadi.
Sa manje od pedeset dana do početka sezone koja će startati u Australiji još nema naznaka da je nađeno riješenje za potonulu F1 momčad, ali kada upitate Ecclestonea da li će se Hondina momčad pojaviti na otvaranju sezone u Australiji on kaže: "Da, mislim da će se to desiti." kazao je Britanac za Njemačku agenciju DPA.
FIA-in predsjednik Max Mosley je u četvrtak novinarima kazao kako smatra da postoji 70% šansi da će Hondina priča imati sretan završetak.
"Nemam nikakvih saznanja iznutra, ali moj osjećaj oko stanja stvari je da postoji veća mogućnost da će se to desiti nego da neće," kazao je Mosley.
Max smatra kako su Nick Fry i Ross Brawn dva jako sposobna čovjeka i da će na kraju uspjeti naći kupca.
"Možda će i uspjeti. Obojica su izuzetno sposobni. Izgledaju veoma optimistično, ali tako je uvijek sa svima dok ne dođe konačni trenutak."
Franucski vozač Sebastien Bourdais dobio je još jednu šansu od momčadi Toro Rosso nakon što je danas potvrđeno da će voziti za njih i ove godine i tako biti timski kolega sa mladim Sebastian Buemiem.
Šef momčadi Toro Rosso je komentirao: "Zadovoljni smo što će Sebastien biti sa nama još jednu godinu. Nakon provedene jedne godine u Toro Rossu, očekujemo da profitira iz iskustva kojeg je skupio prošle sezone. Sada poznaje F1 okruženje, staze i momčad. Još uz to slick gume, koje se vraćaju ove godine, trebale bi odgovarati jako dobro njegovom vozačkom stilu."
Nakon što je krajem prošle godine ostvario svoj san kada je testirao F1 bolid za momčad Honda činilo se kako je mladi Bruno na dobrom putu da uđe u Formulu 1, no ubrzo nakon toga Japanci su objavili povlačenje i Senna je ostao bez najizglednije opcije za ulazak u najelitinije motosport natjecanje.
Ipak unatoč tome Brazilac ostaje uvjeren kako još uvijek može naći svoje mjesto na F1 gridu slijedeće godine i ukoliko se to desi on tvrdi kako će se to desiti zbog njegovog talenta, a ne veličine njegovog novčanika.
Na testiranjima u Barceloni prošle godine Bruno je bio samo 0.3s sporiji od tada aktuelnog vozača momčadi Honda Jensona Buttona. Na osnovu tog rezultata momčad ga je pozvala i na naredna testiranja koja nažalost momčad Honde nikada nije odradila.
"Bilo je to veliko iznenađenje za nas," kazao je Bruno za Crash.net radio. "U to vrijeme kad smo testirali nije bilo nikakvih naznaka da se momčad nalazi u nekim problemima. Bio je to brz lanac događanja koja su dovela do Hondinog povlačenja."
"Bio sam prilično siguran u rezultate testiranja. Trebali smo još testiranja prije kojih nisam mogao potvrditi ništa, ali bio sam prilično zadovoljan kako su prošla prva testiranja. Trebao sam još jednu priliku da vozim bolid, istražim malo više limita i pokažem momčadi kako imam potencijal da budem sa njima ove sezone."
Da li Bruno ima ili ne potrebni potencijal to sada i nije toliko važno koliko je važno hoće li Honda uspjeti naći kupca te tako naći se u Australiji sa svim ostalim F1 momčadima. Ukoliko se nađe kupac momčadi i ona se pojavi na startu sezone, a Bruno bude jedan od vozača Brazilac priznaje kako će biti izuzetno teško da se u potpunosti pripremi za utrkivanje, jer do početka sezone ostalo je još malo testnih vožnji, a tokom sezone testiranja su zabranjena.
"Teško je reći kakve su mogućnosti da netko kupi momčad, jer očito ekonomska situacija nije sjajna. Veljača je i još je uvijek sve tiho, a sezona nije daleko. Teško je dobiti bilo kakvu vijest o tome šta će se dogoditi sa momčadi i što će se desiti sa Formulom 1. Nadam se da će sve proći dobro, ne samo zbog mene, nego zbog cijele Formule 1 i da će oni nastupati u prvenstvu."
"Mislim da će za Hondu posebno teško biti na startu. Svi testiraju već mjesec dana, dok Honda nije nikako bila vani. Možda će biti u mogućnosti testirati samo još jednom ili dvaput prije nego sezona krene, pa će zasigurno stvari biti teže za njih, ali imaju dobar tim tehničara i imaju dobar bolid u razvoju. Zasigurno biti će teško, ali kroz godinu mislim da će napredovati i možda postati konkurentni."
Brazilac kaže kako on nije pametniji od nikog u F1 paddocku i da želi svoje mjesto u F1 na osnovu talenta, a ne novca. Sada kada nema Honde jedino mjesto slobodno u F1 je momčad Toro Rosso koja još nije potvrdila drugog vozača, a ne tako davno Brunu se čvrsto povezivali sa ovom momčadi.
"Kao što sam već prije rekao, teško je naći takvu vrstu novca, pogotovo u ekonomskoj situaciji u kakvoj se svijet sada nalazi. Mislim da se osjećam mnogo sigurnije kada vozim za tim koji unajmljuje vozače zbog njihovih rezultata i talenta, a ne zbog novca."
"Mislim da postoji dobar dojam kod momčadi (Honda), pozitivno gledaju na ono što sam napravio, ali postoji i dio momčadi koji je protiv mene, zbog toga jer nemam puno iskustva. Krenuo bih u Formulu 1 po prvi put sa veoma malo testiranja, jer nisam ništa radio u predsezonskim testiranjima."
"Teško je za reći kakvi će biti uvjeti. Ako dobijem priliku da budem u F1 ove godine bila bi to godina učenja za mene, sigurno da ću napraviti poneku grešku, ali mogu učiti jako brzo kao što sam to već pokazao. I kad bih se mučio u prvih nekoliko utrka, mislim da bih bio dosta jak do sredine i kraja sezone."
Ako Bruno ne uspije ući u F1 ove godine povratak u GP2 seriju je jedna od opcija, no svoju bivšu momčad iSport je već odbio.
"Želio bih voziti za iSport ponovo ove godine. Proveo sam odlično vrijeme sa njima u 2008. unatoč svim problemima sa kojima smo se suočili, ali bila je to teška situacija, jer su oni trebali odgovor do sredine tjedna i jednostavno nisam mogao reći da."
"Nismo bili u poziciji dati pozitivan odogovor GP2 momčadi. Nismo ih mogli predugo zadržavati, jer oni kao momčad moraju riješiti komercijalna pitanja i moraju imati vozača koji će biti u potpunosti sa njima te smo tako ustanovili da ne možemo prihvatiti da vozim za njih."
Izvor - crash.net
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Dobro došli na blog koji je posvećen Bruni Senni nećaku legendarnog vozača Formule 1 Ayrtona Senne.
Početna
Bruno Senna
Ayrton Senna
Forum
Galerija
Zanimljivi linkovi
Službena stranica Bruno Senna
Bruno Senna Fansite
Formula 1 fans
F1 Fan Club Hrvatska
Senna bi mogao zamijeniti Fisichellu u Force Indiji
DTM: Bruno testirao za Mercedes
Bruno zadovoljan nakon testiranja LMS bolida
LMS: Senna testira za Orecu
Bruno poštuje odluku Ross Brawna
Senna ostaje realan kada je u pitanju Honda
Bruno potpisao ugovor sa Hondom?
Bruno želi vozačko mjesto na osnovu svog talenta
Bruno vjeruje kako još uvijek ima jednake šanse za mjesto u F1
Bruno: Napravio sam što je Honda očekivala
Bruno: Bio je ovo jako dobar dan
Bruno: Prezime mi nije teret
Bruno Senna debitirao u Formuli 1
Senna želi dokazati da zaslužuje mjesto u F1
Bruno: Honda bi bila idealna
Bruno testira za Hondu
Bruno se nada da će testirati za Mclaren naredne sezone