Razvoj bolida u predsezoni
Nakon što je još jedna sezona završila, u kojoj je bilo svega i svačega, sada je vrijeme u kojem se zapravo ništa takvog ne događa, što bi kamere zabilježile i bilo prenošeno uživo diljem zemaljske kugle. Sada se radi, ali iza zatvorenih vrata. I sada je u svakoj momčadi takva gužva da ni sami neznaju kamo bi sami sa sobom od posla, a mi ostali puk, dobijemo samo mrvice prije nego svaka momčad predstavi svoje bolide. I te mrvice možemo vidjeti samo na testiranjima koja se održavaju u ovo zimsko vrijeme. A kako u novu sezonu ulazimo sa dosta promjena, kao što su gume, ograničena aerodinamika i tako dalje. Kada sve pogledamo sa tehničkog smisla, nova sezona će biti jako zanimljiva, pogotovo sad kad je u razvoju KERS sustav koji je obavezan od 2010. godine. Pa da vidimo koje su nam mrvice dale momčadi sa novim ograničenjima od FIA-e.
Zbogom shark gills
U zimskom razdoblju, kao što smo i ranije rekli, možemo pratiti seriju razvoja novih dijelova koje su ograničene novim propisima za sezonu 2009. Pa kao prvo, to bi značilo kraj krilu koji izgleda kao peraja morskog psa. To krilo se jako puno primjenjivalo u prošloj sezoni nakon što je Renault sa svojim R25 bolidom napravio prva testiranja koja su pokazala da dobro smiruje vrući zrak koji dolazi iz ispušnih kanala bolida.
I tako gledajući sa stajališta hlađenja automobila, koje je jako zanimljivo, ipak po točki članka 3.8.5 je to zabranjeno. Zapravo, sve je zabranjeno, osim išta manje od 55mm ispred zadnjeg kotača simetrale. I tako će ekipe morati preći na neka drugačija rješenja hlađenja za odvođenje toplog zraka prođe na stražnji dio bolida. Takva će rješenja svakako biti manje efikasnija i postojat će problemi sa hlađenjem, i mogućnost pregrijavanja stražnjeg dijela motora.
Mrtva točka na prednjem krilu
U tijeku dosadašnjih testiranja za novu sezonu neke od momčadi prikazale su prednje krilo koje je prilagođeno specifikacijama za sljedeću sezonu. I možemo reći da je ovo jedan od najzanimljivijih dijelova, a mogli bi reći i dosta jednostavan dio za Formulu 1. Gledajući posljednjih godina, mnoge momčadi su razvile različite oblike "žlica" preko i oko nosa prednjeg krila. Ali sada neće se toliko gnjaviti sa time zbog novih pravila. Kako je u novim pravilima određeno da prednje krilo mora biti napravljeno od jednog elementa (500mm mora da bude jako precizan). Također, prednje krilo je propisano i po debljini, i vlakna koja se mogu koristiti su specificirana od strana FIA-e. Da zapravo skratimo, na područjima gdje je nema aerodinamike bi se trebalo pozabaviti sa tim problemom.
Sve to bi trebalo biti dobar razlog, kako su simulacije pokazale da će taj dio biti dobar razlog gubitku potisne sile prilikom praćenja drugog bolida, tako je elimirano svu potisnu silu koja će dopustiti drugi bolid da ga prati jako blizu, i tako se nadamo preticanju bolida ispred.
napisao: Silvestar "tex" Štahan
Post je objavljen 20.12.2008. u 17:14 sati.