Pogled na McLarenov bok sa prednje strane na MP4-24
McLaren koristi jednostavno, predvidljiv pristup kod konstruiranja boka bolida. Tokom sezone 2008, ekipa je djelomično zatvorila otvore na ulaz u hladnjake na bokovima bolida, tako se smanjuje cjelokupni otpor bolida na stazi, što rezultira za potrebom smanjenja hlađenja.
Od kada novi motori imaju potrebu za smanjenjem hlađenja od prošle godine, zbog toga što se smanjio maksimalni broj okretaja motora, tako manji otvori za hladnjake će obilježiti nove bolide, što bi moglo postati standard. Kao rezultat toga, novi pokrov za hladnjake bit će napravljen bez oštrih rubova, što će poboljšati međusobno djelovanje sa novim i manjim zaštitnicima za hladnjake. Sa druge strane, retrovizori su jako slični onima iz MP4-23, samo što su više pomaknuti bliže vozačima. Za to su bili inspirirani pomoću Renaulta i njihovim smještajem retrovizora na svojem bolidu Renault R28.
Također možete primijetiti da iz podnice bolida izlazi jedna uspravna vertikalna ograda. To služi za sprečavanje spajanja struje zraka ispod i iznad podnice motora, i samim time je poboljšana efikasnost podnice bolida.
Novi Renault R29 sa novim oblikom nosa
Novi prezentirani bolid Renaulta R29 je iznenadio svoje fanove i stručnjake sa svojim novim izgledom nosa. Dok takav nos nije estetički prihvatljiv, čudan, ali takva kreativnost je stvarnost koja je danas u Formuli 1.
Kao što je na slici prikazano, možemo reći da ima jako puno novosti što se tiće aerodinamike na novom bolidu Renaulta, a započnimo sa novim izgledom nosa. Momčad Renaulta je daleko dogurala sa jako tankom konstrukcijom nosa na Renaultu R25 i Renaultu R26, ali su na kraju došli do važnog podataka kako se povećanjem prostora na prednjem dijelu balast bolida može bolje podešavati.
Nove Bridgestonove slick gume više zahtijevaju takvu novu konstrukciju bolida, takvu kakvu ima sada Renault. Nos je tako široko napravljen da pokuša usmjeriti struju zraka preko bolida i da se tako smanje turbulencije u strujanju zraka oko prednjeg kraja bolida. Ali su isto tako debeli nosači za prednje krilo. Tako je zahvaljujući nosačima prednjeg krila, prikazano strelicom, radi se niskotlačno područje kako bi se dobilo malo više potisne sile na prednjem kraju.
Tako samo prednje krilo pokazuje prostor koje je zahtijevano od strane FIA-e, ali tako je cijelo prednje krilo zasebno konstruirano, kao što je prikazano sa strelicom. Pomična krila su konstruirana jako jednostavno, ali su jako pomaknuti prema najprijed za razliku od ostalih bolida. To što su ta krila pomaknuta prema naprijed jako je korisno za svojstva aerodinamike cijelog bolida, zapravo je to u osnovi isto kao što je povećanje cijelog međuosovinskog razmaka bolida.
Tako je i kraj prednjeg krila jako zanimljivo konstruiran, tako da strujanje zraka direktno usmjeruju preko oba kotača. Tako su sva ta mala krila konstruirana tako da omogućuju usmjerenje struje zraka preko kotača.
napisao: Silvestar "tex" Štahan
Post je objavljen 25.01.2009. u 14:09 sati.