Ferrari nastavlja razvoj vanjsko smještenih retrovizora na novom bolidu F60
Unatoč strogim pravilima po kojima se određuje da se samo smije raditi na karoseriji, Ferrari se snašao tako da svoje nove retrovizore smjesti van zadane karoserije. Novo rješenje izgledom podsjeća na kombinaciju vanjsko smještenog retrovizora obojanih sa crvenom bojom na Red Bullovom bolidu RB4. Prisjećamo se da je Renault prije pokušavao sa takvim retrovizorima na svom bolidu iz 2007 sezone, ali zbog velikih vibracija su odustali od toga.
Ferrarijev dizajn jasno pokazuje da se novi retrovizor sastoji od dva pravilno centrirana dijela koja su napravljena od ugljičnih vlakana, koji su zaslužni da retrovizori budu na mjestu i da se tokom vožnje ne miču (vibriraju). Nema sumnje da montaža retrovizora u pravu poziciju - stražnji dio je pričvršćen na vanjsku stranu bolida, prednja strana je pričvršćena na izdanak iz poda - su zaduženi da retrovizor bude na mjestu. Kako je prikazano na slici, dijelovi koji su označeni crnom bojom (dolje kod podne ploče), oblici su zajedno spojenih na manju ploču koja izlazi iz podne ploče kod boka usisnika za zrak.
Također je gornja strana bočne strane konstruirana posebno. Najviše prednjih dijelova su sakriveni sastrane zbog mogućih izlijetanja da ne dođe do oštećenja tih dijelova. Ostatak rada na vanjskoj površini je tako napravljen da omogući čišći protok zraka oko nosača za retrovizor i usinika za zrak.
Novi izgled nosa za novi Ferrari F60 (dug i špicast)
Ferrari je prezentirao novi bolid za sezonu 2009, koji se službeno zove F60. Novi bolid je jako zanimljiv, jer kako su prvi prikazali novi bolid za novu sezonu, otprilike tako bi bolidi trebali izgledati u novoj sezoni. Samo što je Ferrari potvrdio da će do početka prve utrke još promijeniti neke stvari.
Između ostalih noviteta na novom bolidu, jedan od najupečatljivijih stvari na novom Ferrariju je novi nos, koji je dug i špicasti. Ovakva promjena cijelog prednjeg krila i nosa je uvjetovana novim pravilima od FIA-e, koja vele da prednje krilo treba biti pomaknuti naprijed. Kao takav, ekipa iz Maranella je na kraju odlučila samo malo redizajnirati stari nos, što dopušta oštre prijelome umjesto pravilno dimenzioniranih kružnih oblika, što je bilo karakteristično za stari nos Ferraravijevog bolida.
Maranello je također posvetio mnogo pažnje i spoju prednjeg krila i postavili su ga tako da je jako iza kao razlog za bolje strujanje zraka oko prednjeg nosa bolida.
Uočimo da je oko nosa, sve ekipe imaju tendenciju smanjiti "drag" nego da povećaju downforce. Kako novo prednje krilo nema veliki dowforce, tako je cijeli kompleks prednjeg krila i nosa konstruiran da bude u neutralnom položaju, tako da je preko cijelog bolida potisna slila (downforce) izjednačena.
Ferrarijevo Deceivingly jednostavno prednje krilo na Ferrariju F60
Dok mnogi vele da je prednje krilo na novom Ferrariju F60 jednostavna intepretacija novih pravila, zapravo njegova jednostavnost je obmanjujuća. Kada se pogleda izbliza pojedini dio prednjeg krila, vidi se da su postali spojeni tako da površine završavaju kružnim oblikom. U suprotnosti od prošle sezone, u ovoj sezoni 2009 različitim površinama na bolidu je cilj da usmjere strujanje zraka preko prednjih kotača kako bi se smanjili otpori. To je velika suprotnost od prošlogodišnjih bolida koji su imali manju površinu unutrašnjosti krila (prazna rupa oko nosa), dok ovogodišnji imaju puno veću tu rupu. Također se može primijetiti malo krilo koje je pričvršćeno na najdonje krilo (glavno krilo), koje služi također za usmjerivanje struje zraka preko prednjeg kotača.
Veći dio potisne sile koja se ostvaruje sa pojedinog dijela koji je sada podesiv preko hidrauličkog pokretača koji je ugrađen u krajeve okomitih krila. Kod najvećih ekstreminiteta, pomicanje cijelog dijela unatrag, pokušava se surađivati sa okomitih krajeva krila. Takva konstrukcija je stavljena u ovom području, da smanjuje otpore je puno važnije nego dodatna potisna sila na prednjem krilu.
Još jedna stvar je površno krilo u stilu Williamsa, koje je samo pričvršćeno na okomiti kraj na krilu. To je jedini dio sa oštrijim prijelomom na okomitom kraju krila udaljen je svega 5cm od kraja - obratite pozornost na sjenu na Shellovom logu.
napisao: Silverstar "Tex" Štahan
Post je objavljen 17.01.2009. u 09:57 sati.