Svoj prvi nastup u Formuli 1, Ayrton Senna je imao pred domaćom publikom 1984. godine. Vozio je za Toleman, ali mnogo je stvari bilo drukčije od Formule 3. Čak ni najbolji vozač bez dobrog bolida nije mogao postići ništa. Toleman je tada bio na začelju i najbolje što je Senna mogao izvući iz bolida bilo je osmo mjesto na kvalifikacijama, a na sljedećoj utrci za VN San Marina Senna se nije uspio kvalificirati što je bilo nešto sasvim novo za čovjeka koji je naučio samo pobjeđivati. Za utrku u Francuskoj Toleman je pripremio novi bolid, ali su problemi sa turbom spriječili Sennu da završi utrku.
Tada je došla utrka u Monacu. Senna se kvalificirao na 13. poziciju, ali prije utrke je počela padati kiša. Kišno vrijeme je odlično, jer se tada smanjuju tehničke prednosti bolida i do izražaja dolaze vozačke kvalitete. Senna je iskoristio svoj talent i veliko vozačko znanje i u 7.krugu je već bio na 6 mjestu. Utrku je vodio Alain Prost, ali naišao je na preprječeni bolid Tea Fabia koji se okrenuo zbog skliskog kolnika. Pokušavajući izbjeći sudar Prost je izletio sa staze i udario u suca koji je stajao preblizu. Taj incident je potresao Prosta koji je usporio, jer nije znao šta se desilo sa nesretnim sudcom. Nigell Mansell kojega taj incident nije potresao preuzima vodstvo i počinje jurišati, ali gubi kontrolu nad bolidom i završava u ogradi.
Vodstvo utrke je opet preuzeo "Profesor". U 20. krugu Prostova prednost bila je 33,8 sekundi, ali samo 10.krugova kasnije prednost se smanjila na samo 7,4 sekunde. U 31.krugu zbog sve gorih uvjeta na stazi utrka je zaustavljena i tako Senna nije uspio doći do svoje prve pobjede. Na toj utrci legenda o Ayrtonu Senni "Kišnom čovjeku" je rođena, ali njemu je bilo jasno da će mu za prvu pobjedu trebati pravi bolid.
GP Monte Carlo - Ayrton Senna - Kišni čovjek
Senna je sezonu 1984. završio na 9. mjestu sa 13. osvojenih bodova, i tri osvojena pobjednička postolja. Svima je postalo jasno da Ayrton posjeduje neosporno velik talenat, ali da bi ga pretočio u stvarnost bilo je potrebno preći u neku jaču i bolju ekipu koja ima konkurentan bolid.
Na posljednjoj utrci sezone u Portugalu mehaničari ekipe Toleman su napisali na cockpitu bolida poruku koja je glasila: