utorak, 26.03.2013.

PERFORMANSNI TERORIZAM

PERFORMANSNI TERORIZAM

Sjećam se tog mitološkog dana. 11.09.2001. najspominjaniji datum ikad (nakon božića), bio je vlažan i topao kakav samo u babljem ljetu zna biti. Hodao sam po polupraznim plažama Jesola. Oko mene su na ležaljkama izvaljeni, vansezonske luxuze uživali nekakvi švorc-turisti. Točno se sječam tog apokaliptičnog trenutka kada je na radiju javljeno da je nekakva čudna sila napala SAD usred njihovog poslovnoga carstva. Najprije sam pomislio na Orsona Wellesa. Zatim sam se skockao malo i spustio se malo na zemlju: Bin Laden. Nema ko drugi. Ovakvo sranje može zakuhati samo ludi bradonja sa kalašom. Razmišljao sam zatim o Alan Fordu. Pomislio sam...jebote taj Alan Ford nije uopče pretjeran. Nisu to smješne groteske. Shit happens!

Na plaži je zatim uslijedio neviđeni metež. Rulja se svojstveno usranim masama ljudi počela muvati u svim besmislenim pravcima. Popadalo je par čaša na strand-baru.

Performansni terorizam jest najbolja definicija tog čina al Qaide. Bin Laden u osmišljavanju svog ugriza za (kako ih sam bje nazivao) "đavolja muda", poslužio se artističkim alatima za svoj globalni upload. Ne postoji međutim riječ koja bi opravdala takvu umjetnost. Bin Ladenov art experiment gori je i od Mengeleovih medicinsko-genetskih. U bližoj povijesti bilježimo također nastojanja Salvadora Dalija da projektira Guernicu od ljudskih kostiju i lubanja (hahaha di je stari pokvarenjak bio kad su Turci jahali kroz Niš?). Pokusi koji su etički nedozvoljivi, uvijek kao ukleta mogućnost vrebaju s onu stranu kao rijetko leglo znatiželje,pa i ubrzanog napretka.
Smije li se ubiti jednoga čovjeka da bi se izliječile tisuće?
Koči li etika progres?
Smije li se reći sljedeće:

-Zaposlenik u World Trade Centru mora biti svjestan da on nije i ne može biti civilni cilj. Taj zaposlenik je vojnik u službi imperijalizma i kao takav mora biti svjestan opasnosti da će mu jednoga dana na prozor kancelarije banuti Boing747.

B.Laden

...Ali, ako civilizacija pamti trojanske konje i sve ostale ratove i bitke, čini li se Bin Ladenov ugriz prepun mitoloških motiva? Sam taj način u kojemu sa osmoricom odabranih na 12 sati zamrzneš i pokoriš najveću globalnu silu, sugerira da se radi o autentičnom, apokaliptičnom mitu koji je do te mjere potresao svijet da je momentalno označio početak novog svjetskog poretka.
Konačni kraj hladnoga rata (i početak toplog).
Bush, Putin i Chuck Norris vijećali su do kasno u noć kad je stigo Osamin sms:

-ruke u vis gospodo!



Pitanje komentatorima:

Sječate li se toga dana , di ste bili i kako ste ga doživjeli?

- 09:37 - To te ja pitam (20) - Print - #

Design @ by:Nisa