Moj prijatelj Nenad

ponedjeljak, 24.08.2015.

309. ČUJEM DA JE DANAS SVJETSKI DAN SVJESNOSTI O DAROVITIMA I TALENTIRANIMA PA, ČUDEĆI SE KAKO LJUDI VIŠE RAZMIŠLJAJU O DAROVIMA I TALENTIMA ŠTO IH NEMAJU, NEGO O ONIMA ŠTO IMAJU, NASTOJIM VRIJEME PROVESTI U RADU I STVARANJU, A NE U JADU I PLAKANJU...

Trebali smo se naći kod njega, ali Nenad je rekao da nije pri sebi, nego da je kod Pijanog Romana.
– Kaj ćeš tamo, dobri čovječe?
– Budem ti pričao kad se nađemo u VVB-u.
I tako sam opet završio u VVB-u.
Nenad je došao puno kasnije nego što sam ga očekivao.
– Pa gdje si do sada, đubre jedno bezobrazno?
– Oteglo se…
– Vidim. Što si uopće radio kod Pijanog Romana?
– Postojala je opasnost da se ponovno vrati u alkoholizam pa me je zvao da mu pomognem da se othrva.
– Pa zašto mu nije Nives pomagala. Ipak mu je ona supruga, a ne ti.
– Nives je s djecom kod brata Yvesa u Francuskoj.
– Pa zašto Pijani Roman nije otišao s njima?
– Kad je posljednji put bio deportirali su ga iz Francuske i zabranili mu ulazak.
– Zakaj?
– Zbog imena.
– Kako misliš?
– Mislili su da je Pijani Roman Rom pa su ga izbacili iz zemlje.
– Pa Pijani Roman uopće ne izgleda kao Ciganin.
– Politički korektno se kaže Rom, a ne Ciganin.
Nenad je to rekao upravo u času kad je Stari teturao pokraj našeg stola pa nam se pridružio.
– Kako mi ide na živce ta politička korektnost. Digne mi tlak više nego kad netko tvrdi da je Verdi glazbenik. Sad Cigane nećemo više zvati Ciganima, nego Romima? Kako mi ide na živce to pretjerivanje. Postali smo ko glupi Amerikanci. Pogotovo me nerviraju ovi snobovi koji crnce više ne zovu crncima, nego govore da su afroamerikanci. Kao da je riječ crnac u hrvatskom jeziku imala ikada pejorativno značenje, lošu konotaciju ili bila rugalica. Hoćemo onda i Cigana zvati romohrvatom? Krom. Moja prijateljica iz Nizozemke je crnkinja. Dođe ovdje i svi je zovu afroamerikankom, a nema nikakve veze ni s Afrikom ni s Amerikom. Jebali vas afroamerikanci. I to isto. Ako netko napiše: J*** se to je kao pristojno i politički korektno, a onaj kojemu je to upućeno zna da si mu poručio da se jebe. Ma jebala vas sve zajedno politička korektnost.
Srećom, Nenad se snašao i ispravno reagirao:
– De, Matko, daj Starom jednu pivu.
Stari je odteturao prema šanku.
– Gdje smo ono stali?
– Nismo ni krenuli. Zašto si bio kod Pijanog Romana?
– Bojao se da će se ponovno vratiti alkoholu i pijančevati pa me je pozvao da ga spriječim.
– Zašto se bojao?
– Znaš li ti kako je Pijani Roman uopće postao pijanac?
– Nemam pojma.
– Dok je bio mlad vrbovao ga je predsjednik njihovog KUD-a da dođe pjevati. Trebali su nastupati, a falilo je muških glasova. Pijani Roman bi pristao, ali je rekao da ne zna sve tekstove što ih pjevaju i da ne može. Voditelj mu je onda uvalio flašu rakije i rekao da pjeva kada zna tekst, a kada ne zna tekst neka pije iz boce pa nitko neće skužiti da ne zna tekst, nego će misliti da je to dio nastupa.
– I?
– Pijani Roman je zbilja loše znao tekst.
– Lijepo od tebe što mi pričaš pričice iz prapovijesti. A sada gukni zašto si bio kod Pijanog Romana.
– Zato jer se voditelj KUD-a najavio da će opet danas doći kod njega i nagovarati ga da se ponovno vrati u KUD. A znaš da Pijani Roman nije talentiran za pamćenje tekstova.
– I?
– I ništa… Voditelj je bio, ali je Pijani Roman bio karakter i, uz moju pomoć, othrvao se zamamnosti poziva i odbio povratak u KUD.
– Svaka čast. A zašto si se zadržao ovako dugo?
– Kad je voditelj KUD-a otišao proslavili smo to što je Pijani Roman bio karakter i poderali smo litru rakije.

Oznake: Nenad, Darovi i Talenti

- 21:01 - Komentari (4) - Isprintaj - #