Nepoznati Zagreb

07.08.2017., ponedjeljak

Novo lice Kranjčevićeve ulice

Napokon smo dočekali i prvo svježe jutro nakon prošlotjedne nesnosne vrućine! Jutros sam, nakon duuuugo vremena, iz kuće izašao u majici dugih rukava i nisam ju skifao sve dok nisam biciklom stigao iz Prečkog u središte Trešnjevke - kakva razlika nakopn bicikliranja prošloga petka kada sam se oko 18h vraćao s posla, a zrak je bio tako pregrijan da se jedva moglo disati na gradskome asfaltu!

I upravo toga petka sam se po prvi puta provozao obnovljenom Kranjčevićevom ulicom. Radovi su trajali, čini mi se, puna dva mjeseca i ulica je kompletno obnovljena, a ono što me raduje kao osobu koja se trudi u gradu čim više vremena provesti pješice i na biciklu je slijedeće:
- pločnici su ostali široki i, usprkos nekim zlogukim prognozama, na njih nisu ucrtali biciklističke staze
- biciklistima je, zajedno sa ostalim vozilima, namijenjen kolnik što je posve u redu, pogotovo što su i ovdje primjenjene tzv. "sharrows" oznake (koje vozače motornih vozila upozoravaju na prisustvo bicikala na kolniku) i "bike boxovi" koji biciklistima omogućuju prednost pri prestrojavanju na semaforiziranim raskršćima (ako se sjećate, te smo oznake već vidjeli u gradu, na lani obnovljenoj Gajevoj ulici, vidi OVDJE)
- predviđen je i dio za zelenu površinu sa južne strane ulice na koju će, nadam se, uskoro biti zasađen drvored

Ono što se, bar po meni, moglo bolje napraviti je vođenje prometa po kolniku. Iako su na kolniku ucrtane oznake sa preporukom brzine na 30 km/h ravno vođenje prometa i širina kolnika zapravo kao da pozivaju da se gas stisne malko jače ... a izgled ulice i kolnika bi zapravo trebao pozivati na smirenje prometa, npr vijugavim vođenjem prometa, ponekim pametno složenim izbočenjem (kao npr u ulici Srednjaci) i sličnim mjerama ()primjere iz Njemačke pogledajte OVDJE i OVDJE.) Takve mjere bih pozdravio i kao vozač auta i kao vozač bicikla, jer smatram da doprinose sigurnosti u prometu.

Što vi mislite, kako vam se sviđa novi izgled ulice?



Početak obnovljenog dijela ulice kod kružnog toka sa Novom cestom. Snimio: Vanja


"Sharrows" koji upozoravaju na prisustvo biciklista na ulici. Snimio: Vanja


"Bike box" na semaforiziranom raskršću sa Ogrizovićevom, vozač automobila je pravilno stao nakon crveno označenog polja. Snimio: Vanja


Semafor na raskršću sa Tratinskom/Brozovom, vozač automobila je nepropisno stao unutar crvenog polja. Snimio: Vanja


Zelena površina (zasad još smeđa wink) na dijelu južnog kolnika ulice. Snimio: Vanja


Pogled unazad, prema zapadu. Snimio: Vanja

Oznake: Jranjčevićeva ulica, trešnjevka, promet, bicikl


- 15:23 - Komentari (4) - Isprintaj - #

03.12.2014., srijeda

Najnekorišteniji zagrebački pothodnik



Snimio: Vanja


Snimio: Vanja


Zagrepčani i pothodnici se baš ne vole ... i zaslugom projektanata (koji su neke od njih zamislili izrazito loše) i gradskih vlasti (koje ih ne održavaju baš uzorno), ali i zaslugom samih građana (koji ih često izbjegavaju koristiti, već radije koriste kojekakve opasne prečice ... a o vandalima koji uništavaju pothodnike razbijajući lampe, šarajući zidove, trgajući oplatu ... da i ne govorim.

Vjerojatno najkorišteniji zagrebački pothodnik je onaj kod Glavnog kolodvora - em stoga što povezuje dva vrlo važna prometna čvora (Glavni kolodvor sa autobusnom stanicom za novozagrebačke autobuse) i još k tome centar grada sa središnjim Trnjem, em stoga što je alternativa, pretrčavanje niza kolosijeka na nepreglednom i prometnom mjestu, vrlo neprikladna i iznimno opasna ... no, to ne znači da se ne upotrebljava: pogledajte samo stazice koje kroz ruševni zid vode na Koturašku ulicu!

(iako, čisto teoretski gledajući, najveći postotak korištenja sigurno imaju pješački prolazi ispod remetinečkog Rotora - sigurno nitko ne pretrčava sami Rotor, em je samoubilački opasno, em je puno lakše proći ispod Rotora ... i po tome je taj "pothodnik" zapravo jedini pravi u cijelome gradu, jer je puno lakše proći njime nego pretrčavati cestu ... i tako bi trebalo biti sa svima njima!)

U zbirku zagrebačkih pothodnika ulaze i svi oni novozagrebački bez rampi (da smo u Austriji, svi bi oni već imali i rampe i liftove!) koji za roditelje sa dječjim kolicima, invalide i bicikliste predstavljaju nepremostivu prepreku i nevjerojatno je da još nije smišljeno i izvedeno neko prikladno rješenje ...

... tu su i oni prikladniji, npr. pješačko-biciklistički pothodnik ispod željezničke pruge kod Selske ceste koji je prilično dobar (ako izuzmemo oštre kuteve rampi) ... no, broj ljudi koji prelaze prugu "u nivou" je još uvijek bar dvostruko veći od onih koji prolaze pothodnikom ...

... dok su oni najkvalitetniji u Prečkom, ispod Matetićeve ulice, u blizini osnovnih škola Prečko i Nikole Tesle. No, zez je što su u njihovoj blizini i semaforizirana raskršća koja omogućuju prijelaz, a usprkos svemu tome puno ljudi ne mari za opasnost pa široku cestu prelazi gdje stigne.

A koji je to od zagrebačkih pothodnika najnekorišteniji? Njegova je sudba određena položajem: nalazi se u blizini napuštene tvornice i još k tome vodi ka autobusnoj stanici koja nije osobito frekventna. Riječ je o pothodniku ispod Branimirove ulice, pored raskršća sa Štefanovečkom u Dubravi. Pored pothodnika se nalazi olupina nekadašnje pekare "Mlinara" koja čeka rušenje (možda je čak već srušena - zaštitarka koju sam pitao za sudbinu tog objekta je rekla da već neko vrijeme čekaju ekipu za rušenje), a sa druge strane ceste je autobusna stanica linija koje voze iz Borongaja prema Dugom selu, no čini se da ona vrlo rijetko dočeka putnike ... a kada neki i dođe, radije pretrči cestu. Između ostalog i zbog stanja pothodnika. Naime, čini se da su na njega zaboravile i službe održavanja: ograda valjda nije prefarbana od postavljanja u 80-ima, gazišta stepenica su polomljena, iz njih raste trava ... tako da ispada da je uobičajeno uništavanje pothodnika šaranjem (ovdje osobito nemaštovitim, bez ikakve poruke i pokušaja kreiranja ičega) ovdje još najmanji problem.



Pogled od napuštene zgrade pekare. Snimio: Vanja


Ulaz od pekare ne obećava lijepe prizore ... Snimio: Vanja


Stepenice su u komi ... Snimio: Vanja


Pošarana unutrašnjost pothodnika. Snimio: Vanja


Izlaz na autobusnu stanicu. Snimio: Vanja


Većina gradskih pothodnika sad ima plavu ogradu, no ovaj još uvijek originalnu žutu koju je dobrano nagrizla rđa. Snimio: Vanja


Pogled unazad: Tri (od četiri) izlaza pothodnika sa napuštenim objektom "Mlinara" u pozadini. Snimio: Vanja


Na kraju, pogledajmo još jedan neobičan detaljčić! A to je čudan izlaz na njegovoj sredini koji vodi .. posred livade! Kao da je tamo planirana izgradnja nekakvog okretišta ili nečeg sličnog pa je onda ta ideja napuštena, pa izlaz sad vodi u zelenilo.

Zna li netko čemu bi mogao služiti taj izlaz?



Pogled na "slijepi izlaz". Snimio: Vanja

Oznake: pothodnik, Branimirova, Štefanovečka, Dubrava, željeznička pruga, željeznica, promet


- 09:49 - Komentari (12) - Isprintaj - #

14.01.2014., utorak

Biciklistička staza uz Ulicu grada Vukovara: Najvažnija gradska biciklistička magistrala!



Fotka sa zadatka. wink U akciji pored "Lisinskog". Snimio: Vanja


Ako bih morao odabrati najvažniju zagrebačku biciklističku stazu, jednu jedinu, odabrao bih stazu uz Ulicu grada Vukovara. Zagreb je rastegnut u smjeru zapad-istok i puno prometa svake vrste, pa i biciklističkog, se odvija u tom horizontalnom smjeru. No, biciklisti tu nemaju baš puno izbora: mogu odabrati staze po "zelenom valu" kroz centar grada, stazu uz Ulicu grada Vukovara, stazu uz Zagrebačku/Slavonsku aveniju ili pak voziti uz savski nasip. Sve drugo je OK za rekreativnu vožnju, no nema puno smisla ako želimo doći u kratkom vremenu od točke A do točke B.

Staze uz "zeleni val" su u redu ako nam je cilj centar ili neki kvart u njegovoj blizini ... no, buka, gužva i nedostatak dobrih biciklističkih veza sa ostatakom grada bitno smanjuju njihovu atraktivnost. Veza na zapad po Klaićevoj ulici je u redu, no nastavak na istok je nejasan - staza po Martićevoj i njen nastavak po kolniku Rakovčeve, Štoosove, Ružmarinke i kasnije pločniku Maksimirske je najlogičniji produžetak, no prvo treba stići do Martićeve po labirnitu biciklistima ne baš prijateljskih ulica, a i vožnja po kolnicima od Martićeve do Maksimirske isto nije najbezbrižnija, pogotovo ne za neiskusnije bicikliste. Kada bi postojala staza uz Branimirovu ulicu i željezničku prugu (o kojoj sam pisao OVDJE ), tada bi cijela priča imala više smisla.

Stazom uz Zagrebačku/Slavonsku aveniju se služim samo kada je to nužno i kada mi se jako žuri - prometna buka je zatupljujuća, smrad neugodan, a monotonija staze i često jak vjetar ili jarko sunce su dodatni faktori zbog kojih izbjegavam tu stazu. Uz to, podosta je udaljena od većine gradskih odredišta koja posjećujem, tako da mi baš nije ni praktična.

Savski nasip je zbog svog mira odličan za rekreaciju, no udaljen je od grada i meni (a i većini drugih) potrebnih odredišta, a nakon kiše je dio zapadno od Savskog mosta neugodan zbog blata. Što se dijela istočno od Držićeve tiče, staza po nasipu je jako slabo uhodana i vožnja po njoj nije ugodna.

Dakle, ostaje nam Ulica grada Vukovara. Pogledajmo što nam ona nudi! Vožnja biciklom uz njen najzapadniji dio, između Trešnjevačkog trga i Ulice Florijana Andrašeca, nije osobito ugodna i uz nju ne postoji biciklistička staza ... no, tu je riječ o svega 300-tinjak metara dugom dijelu koji se može proći pločnikom (ako igrate na sigurno) ili kolnikom (ako ste ovisnik o adrenalinu) na koji se nadovezuje gotovo 6 kilometara dug potez, sve do Ulice grada Gospića kod Ferenčice, na kojem postoji biciklistička staza u ovoj ili onoj varijanti i to (a to je ono što je meni posebno važno!) dovoljno raznovrsna i u najvećem dijelu dovoljno udaljena od kolnika da bi vožnja bila ugodna. Stoga, kada moram iz zapadnog dijela grada na istok, bio to Medveščak, Maksimir, Žitnjak ili bilo koje drugo odredište u tom smjeru, na istoku, sjeveroistoku ili jugoistoku, odabirem smjer preko Ulice grada Vukovara.

Priđimo još bliže toj hvaljenoj biciklističkoj stazi i pogledajmo što joj nedostaje da postane zaista vrhunska (sadašnje stanje bih ocijenio kao "uglavnom zadovoljavajuće, povremeno i vrlo dobro"). Stazu prolazim u prosjeku jednom u mjesec ili dva, nekad sam, nekad sa djecom, tako da su mi već otprije poznate sve njene finese, no prije nekoliko dana sam ju prošao posve otvorenih očiju, sa ravnalom, olovkom i notesom u ruci i foto aparatom o ramenu - evo što sam zabilježio!

Prošao sam obje strane, sjevernu i južnu, od prvog do zadnjeg metra, od Trešnjevačkog trga do Ulice grada Gospića i nazad, i zabilježio sve što sam smatrao iole važnim za ugodnost i udobnost vožnje. Izmjerio sam visinu svih rubnjaka (da, svih) i zabilježio mjesta koja iz bilo kojeg razloga ometaju vožnju ili bi ih se moglo na neki način učiniti ugodnijim. Na kraju, dao sam i ocjenu ugodnosti vožnje, svoju subjektivnu ocjenu, kojom sam procijenio koliko mi je zapravo lijepo voziti nekim određenim dijelom (tamno zelena je najbolja ocjena, narančasta najlošija - smatram da za crvenu boju, izrazito loše, nema mjesta na toj trasi)..

Za početak, pogledajmo što nam pruža sadašnja biciklistička infrastruktura na tom potezu. Ona je vrlo neujednačena i što se stanja na terenu tiče, ovaj potez se uopće ne može prepoznati kao jedinstveni pravac, kao nekovrsna "zagrebačka biciklistička transverzala". Oznake za biciklističku stazu su tu i tamo obnovljene, no najčešće su izblijedjele do neprepoznatljivosti, kod većine raskršća staza nije označena kroz raskršće (čak i na nekim obnovljenima - npr. Heinzelova sjever), staze nestaju bez upozorenja gdje će se nastaviti, rubnjaci su uglavnom u podnošljivom stanju, no ima dosta prijelaza kod kojih su rubnjaci propisno spušteni samo na sredini prijelaza, a na rubovima su opasno visoki (i preko 10 cm!), a na nekim mjestima (Donje Svetice, prilazi parkiralištu kod Vranovine, prilaz Palači pravde, prilaz Otvorenom sveučilištu - sve na južnoj strani) su i ubitačno visoki cijelom širinom. Rekorder u blizini Držićeve (južna strana) iznosi čak nevjerojatnih 18 cm i to na nepreglednom mjestu na kojem je sigurno već poneki biciklist završio s ozljedom i skršenim biciklom!

Primjetno je da se gradske vlasti drže principa jednosmjernih staza po kojem se gdje je to moguće jednosmjerna biciklistička staza vodi po desnoj strani ulice. No, na nekim dionicama to nije moguće pa su onda označene dvosmjerne staze na suprotnim stranama, no taj princip onda donosi i nekoliko prebacivanja s jedne na drugu stranu ulicešto predstavlja gubitak vremena (zbog semafora), a nije ni ugodno, razbija ritam vožnje. Pogledajte listu za više detalja!

Sadašnje stanje s kraja na kraj ulice:

Trešnjevački trg - Nova cesta: staza u oba smjera na sjeveru
Nova cesta - Savska: nema staze ni na jednoj strani
Savska - Koranska: oba smjera na sjeveru
Koranska - Zelinska: oba smjera na sjeveru, a uz to smjer istok na jugu
Zelinska - Držićeva: smjer istok na jugu, smjer zapad na sjeveru
Držićeva - Lopudska: na sjeveru nema staze, na jugu dvosmjerna staza počinje 100 m nakon Držićeve
Lopudska - Svetice: smjer istok na jugu, smjer zapad na sjeveru
Svetice - Ulica grada Gospića: oba smjera na sjeveru

Iskustvo pokazuje kako je sjeverna strana ulice puno ugodnija za vožnju: pločnici su širi, okolina ugodnija, manje je raskršća, a za razliku od južnog dijela, nema niti jednog dijela kojim se uz poneku preinaku ne može provesti biciklistička staza. Stoga bi moj prijedlog nadležnim gradskim vlastima bio ovaj: Provedite dvosmjernu stazu cijelom dužinom sjevernog dijela ulice - praktičnije je (čitaj: jeftinije), a i biciklistima ugodnije i brže. Po južnom dijelu se može provesti gdje je moguće kao i do sada jednosmjerna staza u smjeru istoka ili mjestimice čak i dvosmjerna (koja već i sada postoji na nekim odsjecima u paraleli sa sjevernom stazom). Dakle, sjevernom stranom bi uz "lokalni" išao i "long distance" promet, dok bi južnom stranom uglavnom išao samo "lokalni" promet.

A sada, prođimo uzduž cijele staze, od Trešnjevačkog trga prema istoku sjevernom stranom sve do kraja ulice, a zatim nazad južnom stranom! Na samome kraju, nakon svih fotki, pogledajte listu mojih komentara i popis predloženih radova na stazi (kratkoročno potrebnih i dugoročno željenih) kojima bi se cijeli ovaj pravac pretvorio u još bolju biciklističku magistralu!



Krećem od Trešnjevačkog trga. Preda mnom je početni komadić dvosmjerne biciklističke staze po sjevernom pločniku ... Snimio: Vanja


Ovdje nestaje biciklistička staza - nakon raskršća vrijedi "Snađi se, druže!" wink


Dio do Ulice Florijana Andrašeca nije tako loš - OK, nema staze tako da je zapravo ilegalan za upotrebu, ali se opet nekako može proći. Najveći problem su zaoravo pješaci koji su tu često mnogobrojni. Snimio: Vanja


Cernička ulica, primjetno kako su rubnjaci spušteni samo na sredini, a uz rub nisu - to nije neugodno samo za bicikliste, već za sve: starije, roditelje sa djecom u kolicima, invalide ... Snimio: Vanja


Prolazak ispod pruge između Ulice Florijana Andrašeca i Savske. Nezgodno dio je iza mene, sad počinje ležerna vožnja! Snimio: Vanja


Savska cesta - iako na prijelazu nisu označene staze, sve ostalo je kako treba - rubnjaci su spušteni i to je važno. Snimio: Vanja


Novoasfaltirana staza ispred zgrade MUP-a - ovdje je vožnja ugodna ... Snimio: Vanja


... a bila bi i još ugodnija da nije ovakvih bezveznih detalja: spuštena je samo sredina rubnjaka, a bicikliste tko šiša, nek si troše svoje guze! wink Snimio: Vanja


Nezgodan detalj ispred zgrade Raiffeisena, osobito u smjeru istoka u kojem se biciklisti kreću ususret automobilima koji često velikom brzinom nailaze iz Ulice grada Vukovara - ovdje ne bi bilo loše označiti stazu po kolniku! Snimio: Vanja


Približavam se Plitvičkoj ulici i FER-u. Plitvička je u udolini što u meni uvijek izaziva želju da projurim preko raskršća wink Za neupućene, odmah iza ćoška se nalazi "Železni Francek" (pumpa za vodu) za osvježenje! Snimio: Vanja


Crna točka staze: usko grlo pored restorana "Cassandra" u zgradi FER-a. Radnim danom ovdje je uvijek sve puno studenata i biciklistima nije lako probit se kroz vrevu. Snimio: Vanja


Još jedna crna točkica: potpuno neopazice na ovom ćošku nestaje dvosmjerna staza i po pločniku ispred zgrade ZG-holdinga se nastavlja jednosmjerna (smjer zapad). Istina, to ne čini nikakve probleme onima koji voze u smjeru istoka, no svejedno, bilo bi lijepo označiti stazu (postojeću, u smjeru zapada) preko raskršća kako bi vozači bili svjesni da ovdje ulicu prelaze i biciklisti. Snimio: Vanja


Jednosmjerna staza ispred ZG-holdinga. Drugi smjer, koji je postojao na pločniku sve do "cassandre" ne odjednom nestao - tko zna zašto. Snimio: Vanja


Uvijek ugodan dio između Miramarske i Ulice Hrvatske bratske zajednice: širok pločnik, hladovina (u doba godine kad je potrebna), taman toliko prolaznika da staza ne bude pusta, a da ne smetaju vožnji. wink Snimio: Vanja


Bravura majstora uličnog kista nešto prije "Lisinskog". Istina, držali su se propisa, ali sve to ipak tjera na smijeh ... baš su mogli te linije povući ravno od križanja pa do iza stupa i onda ih vratiti do ruba! Snimio: Vanja


Previsok rubnjak na pješačkom otoku ispred "Lisinskog". Ovaj nije opasan jer je vidljiv, a ovdje se i ne vozi brzo, ali svejedno - nije "guzo-friendly", a djeci sa manjim biciklima je i teško provozan. Snimio: Vanja


Zabavna strana horizontalne prometne signalizacije (kod "Lisinskog"). wink Snimio: Vanja


Većini dobro poznati spust kod Trnjanske ... Snimio: Vanja


... rampa je OK kad ju prelazi samo jedan biciklist, no kad se susretnu dvoje, onda onaj koji ide preko slivnika "fasuje" i visoki rubnjak. Ništa strašno, ali opet, nije ni ugodno ... Snimio: Vanja


Ovdje počinje meni najljepši dio na čitavoj ruti - široki pločnik, nema previše pješaka, dovoljno hlada i u ljetno doba, dovoljni odmak od prometne vreve ... pravi užitak! (sada ne izgleda tako idilično radi radova - vidim da se uvodi i rasvjeta - ali će sigurno biti bolje kad se završe). Snimio: Vanja


Na ovom dijelu ima i dovoljno mogućnosti za odmor ... Snimio: Vanja


Polako se približavam Držićevoj, tamo više neće biti ovakvog mira ... Snimio: Vanja


Evo i Držićeve ... rubnjaci su spušteni, svaka čast, no ovo farbanje je baš komično, na prvoj zebri je biciklistička staza uz desnu stranu, a na drugoj uz lijevu .. ajd ti sada nafarbaj pripadajuću stazu preko pješačkog otoka! wink Snimio: Vanja


Do Budmanijeve ulice se vozi po kolniku kojim se kreću auti unutar naselja Kanal - potreban je povećani oprez, no prave opasnosti ipak uglavnom nema jer svi voze oprezno. Rampa kod Budmanijeve ulice je OK. Snimio: Vanja


Od Budmanijeve ulice do Prirodoslovne škole je ucrtana dvosmjerna staza, no smjer prema istoku sad prelazi na drugu stranu, južnu, i tamo ostaje sve do Svetica (o tom dijelu čitajte u opisu drugog smjera, nešto niže!). Snimio: Vanja


Prolaz "Alejom poslovnih zgrada" kod Radničke - tu je uvijek puno pješaka na pločniku i na stazi ... Snimio: Vanja


Dio pored "Mercatora", između Radničke i Heinzelove, nema ucrtanu stazu, vjerojatno radi užeg pločnika. Taj dio bi se baš mogao i malo proširiti radi ucrtavanja staze ... Snimio: Vanja


Ovdje je bilo nedavnog asfaltiranja nakon radova na toplovodu, no koliko vidim staze su zaboravljene (na njih podsjećaju još samo ovi obrisi na pješačkim otocima ...). Snimio: Vanja


Kod okretišta tramvaja uz "Konzum" - visoki rubnjak vreba! Snimio: Vanja


Prema Donjim Sveticama je pločnik svježe asfaltiran, no oznaka za stazu još nema. Snimio: Vanja


Neugodni detalj kod Donjih Svetica - em je rubnjak visok, em je pločnik na slijedećih 100 metara uzak pa je nemoguće ucrtavanje staze (a staze nema ni sa južne strane Ulice grada Vukovara jer su tamo kuće tik do ceste, nema ni pločnika). Ovo bi valjalo nekako riješiti jer je to zapravo jedan jedini zaista nezgodan detalj na cijelom sjevernom potezu uzduž cijele ulice! Snimio: Vanja


Pravi pješački otok (za bicikliste zapravo ometajući) između Donjih Svetica i Ivanićgradske ... Snimio: Vanja


... i jedan neuobičajeni, sa znakom za hidrant, 100 metara dalje! Snimio: Vanja


Evo nas i kod Ivanićgradske, uzorno označeno raskršće sa spuštenim rubnjacima, dalje se pruža dvosmjerna staza. Snimio: Vanja


Sami završetak Ulice grada Vukovara - zamka sa stupićem na stazi za one koji su došli do ovdje. wink Snimio: Vanja


Ako je netko propustio onaj prvi stupić (vidi se u pozadini!), možda zapne na ovome! wink Snimio: Vanja


Krajnja točka mog istraživanja, tramvajska stanica kod potoka Blizneca, vraćam se nazad južnom stranom. Snimio: Vanja


Južnom stranom prema Ivanićgradskoj. Nema označene staze, ali je pločnik posve OK i dovoljno širok. Snimio: Vanja


Prošao sam zaobilazak Andrilovečkom između Ivanićgradske i Donjih Svetica i sad sam opet na stazi prema Heinzelovoj. Snimio: Vanja


Neočekivana betonska "gljiva" na stazi ispred poslovnog centra "Almeria". Snimio: Vanja


Prijelaz preko Heinzelove - sve 5. Snimio: Vanja


Ispred zgrade Euroherca između Heinzelove i Radničke. Ekipa si je tamo složila pločnik po svom ukusu, bez označene staze (iako ona postoji lijevo i desno od njih) i sa dodatnim stupićiam za ometanje auta, ali i ugrožavanje bicikala. Snimio: Vanja


Novouređeni ulaz u Radničku - i opet se rubnjak ne spušta cijelom širinom staze i uz njen rub on dolazi do opasnih visina ... Snimio: Vanja


Pločnik i staza (dvosmjerna) između Olibske i Držićeve ... no, uskoro dolazi ekstremno uski dio zbog kojeg ovaj dio staze nema puno smisla. Snimio: Vanja


Evo ga - zbog ovog tu detalja dužine cca 80 metara nema puno smisla voditi stazu ovom stranom ulice, već je bolje orijentirati se na sjevernu za oba smjera. Snimio: Vanja


Prošao sam Držićevu i kod prilaza sam ulici Pile. Uočite dobro stupić na rubu staze u smjeru u kojem idem, ali i rubnjak s druge strane, ispred kontejnera za staklo, točno ispred završetka staze iz drugog smjera. Taj rubnjak je rekorder sa 18 cm visine!!! Snimio: Vanja


"Killer - rubnjak" izbliza - tko naleti na njega iz suprotnog smjera (u kojem zapravo vodi ova staza) taj se neće dobro provesti! Snimio: Vanja


Nešto prije Vranovine - staza se nastavlja tamo iza plavog kontejnera i, bar teoretski, do nje bi trebalo savladati čak četiri (!!!) visoka rubnjaka! U praksi, biciklisti zaobilaze taj otok i cijelu stazu sa onim "killer-rubnjakom" i voze se po parkingu i tako se rješavaju neprilika. (vrlo slična priča je sa rubnjakom kod Otvorenog sveučilišta, ispred zgrade Hrvatske lutrije - umjesto da se gnjave sa bezrazložno visokim rubnjakom koji priječi pristup označenoj stazi, biciklisti radije biraju vožnju preko parkirališta i zatim priječenje zelene površine iza njeg) Snimio: Vanja


Palača pravde - još jedan bezrazložni stupić na stazi i bezrazložno visok rubnjak. Njegovo spuštanje sigurno ne košta puno, a jako bi pomoglo biciklistima! Snimio: Vanja


Evo me nazad kod Trešnjevačkog placa - već sam pomalo umoran, ali sam i sretan što sam završio svoje "studijsko putovanje" skraja na kraj Ulice grada Vukovara (i to u oba smjera!)! Snimio: Vanja


Zabilješke vezane uz sjevernu stranu. Obišao i zabilježio: Vanja


Zabilješke vezane uz južnustranu. Obišao i zabilježio: Vanja


Popis predloženih radova:

Kratkoročni (koji ne iziskuju velika financijska sredstva niti veliku pripremu):

  • Spuštanje rubnjaka ispred zgrade MUP-a (koji je sada spušten samo na sredini prijelaza)

  • Kvalitetno označavanje staze ispred zgrade Raiffeisen banke

  • Uklanjanje terase restorana "Cassandra" koja ometa prolaz pješacima i biciklistima

  • Kvalitetno označavanje staze na raskršću sa zelinskom ulicom (kod zgrade ZG holdinga)

  • Označavanje biciklističke staze na dijelu između Držićeve i Budmanijeve (uz dozvoljen prolaz automobilima brzinom do 30 km/h

  • Spuštanje rubnjaka kod tramvajskog okretišta Heinzelova

  • Micanje dvaju stupića kod raskršća sa Ulicom grada Gospića

  • Spuštanje rubnjaka na raskršću sa Donjim Sveticama (južna strana, istočni rubnjak)

  • Micanje prepreka kod poslovnog centra "Almeria" i zgrade "Euroherc"

  • Spuštanje rubnjaka na cijeloj širini prijelaza kod Radničke ceste (južna strana)

  • Spuštanje vrlo opasnih rubnjaka na dijelu između Držićeve i Vranovine (južna strana)

  • Spuštanje rubnjaka kod Palače pravde i označavanje staze na dijelu 100 metara istočno od Palače pravde

  • Spuštanje rubnjaka kod stražnjeg ulaza u Otvoreno sveučilište



Dugoročni (veći radovi kojima bi se stanje na stazi dugoročno poboljšalo):

  • Projekt biciklističke staze između Nove ceste i Ulice Florijana Andrašeca (ukoliko nema pogodnog načina da se to izvede baš uz ulicu, u obzir dolaze i zaobilazne varijante npr. Gagarinovim šetalištem do Andrašecove pa njome nazad do Ulice grada Vukovara - obilazak nije velik, a ako staza bude kvalitetno napravljena onda će to biciklisti i prepoznati i upotrebljavati radije nju nego pločnik ili kolnik< /li>
  • Proširenje pločnika i označavanje biciklističke staze na dijelu kod raskršća sa Donjim Sveticama i dalje 100 metara u smjeru Ivanićgradske (sjeverna strana)



Uz sve ovo, prelažem i jedinstveno označavanje staze na cijelom potezu uz Ulicu grada Vukovara i, jednom kada i to dođe na red, postavljanje biciklističkih putokaza sa odvojcima važnih biciklističkih ruta:


  • Trešnjevački trg: Trakošćanskom prema Zapadnom kolodvoru i Domu Sportova, Krapinskom prema Črnomercu, Rudešu i dalje na zapad (vidi OVDJE moj prijedlog staze prema Rudešu i dalje na zapad!)

  • Savska: Prema Savi odnosno centru grada

  • Plitvička: Prema Runjaninovoj i centru grada

  • Sveučilišna aleja: Prema Prisavlju i Savskom nasipu

  • Miramarska: Prema centru grada

  • Ulica Hrvatske bratske zajednice: Prema Glavnom kolodvoru i Savskom nasipu/Bundeku/Novom Zagrebu

  • Držićeva: Prema centru grada i Medveščaku te prema Savici i Novom Zagrebu

  • Donje Svetice: Prema Maksimiru

  • Natkrivena trasa potoka Blizneca: Prema Maksimiru (vidi OVDJE moj prijedlog biciklističke staze tom trasom!)

  • Ulica grada Gospića: Prema Žitnjaku, getaldićevom prema Vukomercu, Dubravi, Sesvetama (vidi OVDJE moj prijedlog biciklističke staze uz željezničku prugu prema Sesvetama!)



Toliko od mene, poslat ću link na ovu stranicu i nekim nadležnim gradskim službama pa možda dobijem kakav odaziv. A ako nekoga zanima povijet Ulice grada Vukovara neka OVDJE pogleda moj tekst sa bloga pod nazivom "Ulica grada Vukovara. 80 godina postojanja, 65 godina burnog razvoja"!

Oznake: bicikl, Ulica grada vukovara, promet


- 09:20 - Komentari (12) - Isprintaj - #

11.09.2013., srijeda

Dolazi li doba kružnih tokova i u naš grad?

Dakle, dosta je bilo razgovorljivih koševa za smeće, na koji dan sam prestao i sa vrtnim postovima ... pa eto nešto posve novo!

Ljetos bjeh u Francuskoj, autom, i jedna od stvari koje se razlikuju u prometu u Francuskoj i Hrvatskoj su kružni tokovi. Kod nas ih se nađe tu i tamo, no u Francuskoj ih ima SVUGDJE .. i to nevjerojatno puno.

Primjer: gradić Bauge na zapadu zemlje, u dolini rijeke Loire, sa cca 3600 stanovnika, ima gotovo jednaki broj kružnih tokova kao i Zagreb koji je neizmjerno veći! A u zaista većim gradovima (spomenut ću od posjećenih nrp. Dijon) kružni tokovi se broje u stotinama ... u okolici grada Toursa u pola sata vožnje oko grada prošao sam ih nekoliko desetaka. Da se čovjeku naprosto zavrti u glavi! wink

No, tim povodom mi je palo na pamet da prijeđem u mislima Zagreb i pobrojim naše zagrebačke kružne tokove i tu mi vi možete pomoći jer oni i kod nas polako ulaze u modu i pojavljuju se sve češće, pogotovo u novijim dijelovima grada.

Stoga, ajmo ih pobrojati, redoslijedom od onih najstarijih pa prema novijima!

1. "Džamija" (Trg žrtava fašizma) - koliko znam, to je bio kružni tok od same izgradnje trga u 30-tim godinama. Imate li možda neku drugu informaciju?

2. Kružni tok Petrova-Domjanićeva-Srebrnjak-Vončinina.
Taj kružni tok je tamo otkad znam za sebe - da li netko zna kada je izgrađen?

3. Kružni tok Nova cesta - Kranjčevićeva - Adžijina
Njega se isto sjećam od malena, znate li što više o njemu?

To su jedina tri kružna toka koja su, koliko znam, postojala u 70-tima. Nakon toga su došli novi:

4. Rotor u Zapruđu - izgrađen s gradnjom Mosta mladosti (1974.)

5. Rotor u Remetincu - izgrađen sa gradnjom Jadranskog mosta (1981)

6. Rotor kod "King Crossa" na Škorpikovoj, otvoren uz gradnju trgovačkog centra 2002.

7.- 9. Tri novija kružna toka na Petrovoj: kod Petrove crkve, Jordanovca, Bukovačke (oko 2003-2004)

10. Kružni tok na Sv. Duhu kod Kunišćaka (2005. ?)

11.-12. Dva kružna toka kod City centra One West (izgrađeni za otvaranja centra), 2006

13. Kružni tok kod Bundeka (2006)

14. Kružni tok kod Domovinskog mosta, Petruševac (2007.) godina

15. Mini kružni tok u Maksimiru, Bukovčev trg (kod Maši?eve ulice), oko 2007.

16. Dva kružna toka u Dubravi, kod crkve u Granešini te malo južnije, kod "Konzuma" na Dankovečkoj. (2009.)

16-17. Dva mala kružna toka Ulica Ljudevita Posavskog/Zavrtnica (2010?)

18. Kružni tok u Malešnici, Ulica Ivane Brlić Mažuranić, otvoren 2012., zar ne?

19. Kružni tok Zavrtnica/Radnička (2012)

Nedostaje li koji?
Znate li što više o ovima gore navedenima?

Oznake: Kružni tok, promet


- 22:19 - Komentari (26) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< prosinac, 2017  
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Prosinac 2017 (6)
Studeni 2017 (5)
Listopad 2017 (11)
Rujan 2017 (7)
Kolovoz 2017 (6)
Srpanj 2017 (3)
Lipanj 2017 (12)
Svibanj 2017 (16)
Travanj 2017 (15)
Ožujak 2017 (13)
Veljača 2017 (13)
Siječanj 2017 (21)
Prosinac 2016 (14)
Studeni 2016 (19)
Listopad 2016 (14)
Rujan 2016 (10)
Kolovoz 2016 (9)
Srpanj 2016 (12)
Lipanj 2016 (14)
Svibanj 2016 (20)
Travanj 2016 (13)
Ožujak 2016 (11)
Veljača 2016 (15)
Siječanj 2016 (22)
Prosinac 2015 (20)
Studeni 2015 (20)
Listopad 2015 (15)
Rujan 2015 (17)
Kolovoz 2015 (9)
Srpanj 2015 (15)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (14)
Travanj 2015 (18)
Ožujak 2015 (15)
Veljača 2015 (14)
Siječanj 2015 (16)
Prosinac 2014 (15)
Studeni 2014 (17)
Listopad 2014 (22)
Rujan 2014 (17)
Kolovoz 2014 (7)
Srpanj 2014 (14)
Lipanj 2014 (15)
Svibanj 2014 (18)
Travanj 2014 (17)
Ožujak 2014 (16)
Veljača 2014 (18)
Siječanj 2014 (21)

Tema bloga:

Linkovi

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se