Zmayski z Brega landra naokolo

01.07.2009., srijeda

Lonjsko polje, Sunja i Sisak

Pa, ovo više nije za izdržati; već dva tjedna svakodnevno pada kiša i nisam nikamo išao motorom! I danas je oblačno no nadam se da ću izbjeći pravu kišu pa skačem na Tenu i palim na jugozapad od Zagreba. Krećem poznatim cestama niz lijevu obalu Save; preko Rugvice, Trebarjeva i Budaševa pa za Čigoč, Lonju i Krapje do Jasenovca. Već kod Prevlake počinje lagana kišica da bi se ubrzo otvorilo nebo i počeo pljusak, pa stajem kod živopisnog Društvenog doma u Lijevoj Martinskoj Vesi koji izgleda kako je valjda izgledao i tamo negdje pedesetih godina, za vrijeme kolektivizacije i zadrugarstva. Nastavljam prema Čigoču; stara seoska arhitektura Lonjskog polja me i dalje zadivljuje - te drvene, velike kuće pričaju o sasvim drugačijem ritmu i načinu življenja.
Kod Jasenovca nastavljam za Dubicu i potom skrećem prema Sunji i Sisku; ovuda još nisam vozio. Cesta do Sunje je ravna kao da ju je netko ravnalom nacrtao na mapi, ali u okolnim selima se vidi još dosta kuća koje su porušene u ratu i još nisu obnovljene. Kvagu, koji smo mi paceri; pa ni poslije drugog svjetskog nije obnova trajala dvadeset godina nakon rata! No, barem je cesta dobra, za razliku od one utonule razvaline od Drenovog Boka do Jasenovca.
Pred Siskom opet počinje kiša i lagano me pere cijelim putem prema Zagrebu - nosim ljetno odjelo i kako je prozračno i fino hladi za vrućih dana, tako sada ljepo i propušta vodu. Ipak ne stajem cijelim putem - koja korist da stanem i presvučem suhu majicu, kad ću za par minuta opet biti mokar. Barem znam koja će mi biti sljedeća investicija; kišno odijelo...utjehu mi pružaju suha glava i stopala - i lokalni skuteraši koji povremeno prolaze u običnoj odjeći i s grimasama na licima ;-) Između Velike Gorice i Zagreba me zahvaća pravi dugotrajni pljusak, pljušti toliko da prestajem brisati vizir na kacigi; već sjedećeg trena je ponovo pun vode. Ipak, sad bar znam kako mi se ponaša motor u dubokim lokvama, unatoč starim Sirac gumama. Valjda ću uskoro uloviti vremena i dati mu nove, Anakee šlapice, pa makar zbog toga morao zapaliti skroz do Dežele...
- 12:59 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.