28

ponedjeljak

travanj

2014

Kako sačuvati ravnotežu na "zidu" po kojem hodamo?

By Ines Tarandek

Svakome je čovjeku utkan put koji će slijediti u životu, svaki čovjek ima sudbinu koja će s vremenom sam oblikovati i davati joj smisao, ali kako na tom "zidiću" ostati bez padova?!
Nikako... Svaki će se čovjek bar jednom pronaći u nedoumici, njegova će ga sudbina navesti na nešto što bi moglo u njegovu životu prouzročiti veliki pad. I zato čovjek, svi mi, mora naučiti te biti dovoljno mudar da se izvuče iz svake zamke, dovoljno pametan da izabere bolji put i dovoljno stabilan kako bi sve to mogao “samo” prohodati. Ako se ikada nađemo u nekom određenom trenutku, u nekom prostoru gdje imamo dvije opcije, naučeni smo uvijek izabrati bolju, ali isto tako smo rođeni da griješimo i zbog vlastite znatiželje uvijek iza sebe ostavljamo neke negativne tragove! Nažalost, ti se tragovi ne daju ukloniti, ali sretan je čovjek koji djelomično može pobjeći od njih, bilo to u mislima ili nečemu što ga čini sretnijom osobom!
Ako i kada pogriješimo, isto smo tako stvoreni da praštamo, svatko se u tome može pronaći jer kada ne bi praštali jedni drugima na svijetu bi svaki čovjek živio zasebno u osami, izoliran.
Ako želimo da nam se iste pogreške oproste kako bi se vratili na zid s kojeg smo skliznuli, tada moramo drugima pružati utjehu, oprostiti sve što možemo i vjerovati da će jedinom vjera u određene ciljeve pomoći!
Svi smo ovisni jedni o drugima i zato treba postojati međusobno razumijevanje i volja da se pomogne onome koji se nađe s nama u nekom trenutku života... Stvoreni smo da griješimo, učimo, praštamo i volimo jer nas jedino takav život može održati na našem zidiću života, a da na siguran način na njemu radimo korak unaprijed i gradimo samo još veće stepenice!

07

ponedjeljak

travanj

2014

Uspješno na zagrebačkoj Domijadi

By Maja Feil Ostojić

Kulturni dio ovogodišnje, četrdesete po redu, zagrebačke Domijade započeo je svečanim otvorenjem izložbe učeničkih radova u Hrvatskom školskom muzeju. Izloženi radovi obuhvaćaju čak devet različitih kategorija te time najbolje pokazuju širinu ponuđenih kreativnih aktivnosti kojima se mogu baviti učenici smješteni u učeničkim domovima. Kategorije u kojima se učenici natječu kreću se od slikarstva, crteža, rukotvorina preko skulpture, instalacije, keramike do fotografije, videozapisa i modnog dizajna.
Natjecalo se 14 domova iz Središnje Hrvatske. Važno je istaknuti da se učenici kreativnim radom bave kroz različite slobodne aktivnosti koje su im ponuđene tijekom njihovog boravka u učeničkim domovima. Takav kreativni rad s učenicima ima za cilj kvalitetno ispunjavanje njihovog slobodnog vremena, ali i preventivnu funkciju u smislu međusobnog druženja i povezivanja učenika kako unutar doma tako i među različitim domovima. Na taj način je njihova mladenačka energija usmjerena u pozitivnom smjeru, a i vrijeme provode u stvarnom, a ne virtualnom druženju s vršnjacima.
Pri otvaranju izložbe, ravnateljica Muzeja, Branka Manin, istaknula je kako je tijekom dugogodišnje suradnje s organizatorima domijade imala prilike pratiti radove učenika te je vidljiv kontinuirani trud, rad i kreativnost. Stručni žiri, koji su činili akademska slikarica Helena Ramljak te novinar i fotograf Branko Nađ, istaknuli su da su imali jako težak zadatak odabira najboljih izloženih radova ponajprije zbog njihove međusobne raznolikosti. Žiri je pohvalio i djecu i odgajatelje za njihovu maštovitost i upornost u bavljenju slobodnim aktivnostima unatoč manjku sredstava i općenito pesimističnoj atmosferi u društvu. Čini se kao da ih takva situacija dodatno potiče da recikliraju, razmišljaju „out of the box“ i stvaraju još zanimljivija djela.
Učenici koji su proglašeni prvima po mišljenju stručnog žirija imat će prilike pokazati svoje radove na državnoj Domijadi koja će se u svibnju održati u Baškom polju. Najboljim crtežom proglašena je „Marija“ učenika Marija Cindrića iz Doma učenika srednjih škola A.G. Matoš, dok je u slikarstvu prvo mjesto pripalo grupnom radu učenica učeničkog doma Škole za primalje koje su izradile „Mrežu“ u tehnici enkaustike. Rođendanska instalacija učeničkog doma Ivana Mažuranića osvojila je prvo mjesto u kategoriji instalacija, a heklane i šivane torbice Tehničke škole Zagreb u kategoriji rukotvorina. Učenički dom Tina Ujevića okitio se prvim mjestom u kategoriji keramike i skulpture pri čemu su im pomogle simpatične mace i sove. Najboljom fotografijom proglašena je ona Ivone Aždajić iz učeničkog doma Novi Zagreb snimljena iz autobusa pri čemu je žiri naglasio da ni brojni profesionalni fotografi ne bi uspjeli snimiti takve kvalitetne fotografije u kretanju. U kategoriji videozapisa pobjedu je još jednom odnio učenički dom Tina Ujevića sa svojih „Deset minuta iz domskog dnevnika“. Tijekom same izložbe održana je i mala modna revija natjecateljica u kategoriji modnog dizajna, a pobjedu su odnijele učenice Škole za medicinske sestre Mlinarska sa svojom „Antistres najlon“ haljinom recikliranom od pucketavog najlona.
U okviru Domijade održana je i likovna kolonija u Klovićevim dvorima pri čemu su učenici posjetili izložbu „Antički Rim na tlu Hrvatske“ te sudjelovali u kreativnoj radionici.
Domijada se nastavlja natjecanjima u dramsko-scenskom i glazbeno-plesnom izrazu te ne sumnjamo da će nas i u ovom dijelu Domijade učenici i njihovi odgajatelji ostaviti bez teksta i napuniti pozitivnim emocijama.




<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.